Styrkeløftprogram v.3.0


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Her er kladden til mit kommende styrkeløftprogram.

post-3384-1125335904_thumb.jpg

Programmet er bygget klassisk op over en tung/let dag. Jeg har holdt mig til 5 store øvelser + mave og valgt hjælpeøvelser til at støtte min styrkeløft. Uge 1-4 er fundamenttræning, hvor 4-8 er styrkebetonet. Uge 9 er testuge.

Så vidt jeg kan mærke efter, så ligger min svaghed i bunden af alle løftene -derfor bokssquat, platform dødløft og smalt bænk.

Alle hjælpeøvelser tages som 3 x 6-8

Jeg har en forhåbning om, at vokse såvel som at blive stærkere af dette program.

Hvad er jeres vurdering? :smile:

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes det er en fejl ikke at træne Triceps og baglår/baller/lænd.

Selvom det er et basisprogram hvor bunden af løft og fulde bevægelser prioriteres må man gerne overveje hvordan kravene til ens styrke er i udstyr.

Derudover hjælper High box squats og Boardpresses også på de fulde løft og på stabiliteten da man lærer at håndtere tunge vægte.

Min bund i dødløft/squat og bænk er miserabel!

Men ikke i udstyr :wink: Der er det helt andre ting der spiller ind. Teknik fart og ovennævnte muskelgruppers styrke.

Strukturen syntes jeg ellers som helhed virker overordentligt fornuftig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes dit program er for tungt og du laver ikke løft nok - dette er generelt.

Jeg ville droppe dødløft og træne stiffleg fra en forhøjning....Det er altså et lidt ufedt program, håber ikke du bliver ked af det synspunkt. Meld dig i en styrkeløfterklub og få noget hjælp der, hvor kommer du fra? :cooldance::cooldance::cooldance::cooldance:

Nu kan tråde som den du her har begyndt ofte udvikle sig til noget værre noget, så vil du ha et råd eller to så gør det via pm :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt enig med lars, men det kommer jo også an på hvad man erfaringsmæssigt responderer bedst på.

Med dine weakpoints virker det ganske fornuftigt.

Med død er jeg tilbøjelig til at være enig. For mig rykker speed singles i kombination med rumænsk dødløft/goodmornings for min dødløft. For meget tung dødløft ødelægger min fremgang.

Her igen må du se på hvad dit tidligere program har givet dig af fremgang i dødløft. Hvis den ikke rykkede skal der en anden approach til.

Jeg er ud fra dine mål mere tilhænger af rows istedet for chins den ene af dagene. Derudover ville det ikke skade med flere reps/sæt i dine hjælpeøvelser, evt. i den første fase på 4uger for derefter at droppe volumen/øge intensitet i den sidste 4ugers fase.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes dit program er for tungt og du laver ikke løft nok - dette er generelt.

Jeg ville droppe dødløft og træne stiffleg fra en forhøjning....Det er altså et lidt ufedt program, håber ikke du bliver ked af det synspunkt. Meld dig i en styrkeløfterklub og få noget hjælp der, hvor kommer du fra? :cooldance:  :cooldance:  :cooldance:  :cooldance:

Nu kan tråde som den du her har begyndt ofte udvikle sig til noget værre noget, så vil du ha et råd eller to så gør det via pm :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er helt fint med kritik. :4thumbup:

Jeg er skam medlem af en styrkeklub her i Hjørring, og programmets struktur har jeg fået fra en gammel styrkeløfter. :smile: Jeg har trænet programmet igennem to gange tidligere og jeg responderer godt på det. Faktisk er det netop dødløften jeg er gået mest frem i.

Men hvad vil du foreslå som forbedringer da?

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Her er kladden til mit kommende styrkeløftprogram.

post-3384-1125335904_thumb.jpg

Programmet er bygget klassisk op over en tung/let dag. Jeg har holdt mig til 5 store øvelser + mave og valgt hjælpeøvelser til at støtte min styrkeløft. Uge 1-4 er fundamenttræning, hvor 4-8 er styrkebetonet. Uge 9 er testuge.

Så vidt jeg kan mærke efter, så ligger min svaghed i bunden af alle løftene -derfor bokssquat, platform dødløft og smalt bænk.

Alle hjælpeøvelser tages som 3 x 6-8 

Jeg har en forhåbning om, at vokse såvel som at blive stærkere af dette program.

Hvad er jeres vurdering? :smile:

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Ser helt fint ud, bare klø på :)

Link to comment
Share on other sites

Flinke9 --> Tal for det :smile:

er du sikker på du skal køre så tungt i dødløft. 95% kan altså tappe meget

<{POST_SNAPBACK}>

Jeps, den rykker tænder ud, men jeg responderer godt på det. Nu er det også sådan, at jeg ikke nødvendigvis skal lave alle 5 x 2 med 95%. Det er blot "toppen" af mine løft, hvor jeg i princippet kunne lave 4 x 2 x 80% + 1 x 2 x 95%

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Nu kan tråde som den du her har begyndt ofte udvikle sig til noget værre noget, så vil du ha et råd eller to så gør det via pm 

Kunne ellers være sjovt at høre nogle råd, fra en erfaren løfter som dig.

Kunne det være, at du kunne lokkes til at skrive, hvad du havde PM'et til Hr.Kirkebrænd ? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu kan tråde som den du her har begyndt ofte udvikle sig til noget værre noget, så vil du ha et råd eller to så gør det via pm 

Kunne ellers være sjovt at høre nogle råd, fra en erfaren løfter som dig.

Kunne det være, at du kunne lokkes til at skrive, hvad du havde PM'et til Hr.Kirkebrænd ? :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Engang når jeg har tid måske, arbejder lidt meget i tiden. Nu har Hr. Kirchenbrandt ikke henvendt sig via pm, så derfor kan jeg sige: der er ikke så meget at fortælle.

Nu er jeg heller ikke vildt erfaren har faktisk ikke trænet så langt tid Simon. ca. 6 år fordelt på 23 år

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share