vægttræning vs. vægttab


TWISTED
 Share

Recommended Posts

Ja og Nej, Du kan tabe dig på en måde og en måde kun ! det er ved at være i kcal underskud. Da man forbrænder betragtlige mængder kcal ved vægttræning er det jo en mulighed for et kcal underskud med mindre du bare spiser tilsvarende flere kcal.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
hej......måske et dumt spørgesmål, men here goes

kan man tabe sig ved at vægttræne?

<{POST_SNAPBACK}>

Det er et uklart og dårlig formuleret spørgsmål. Svarede til jeg spurgte om jeg kunne tabe mig ved at spise vingummibamser. Spiste jeg kun 1 vingummibamse om dagen ville jeg tage mig, men hvis jeg spiste 100 poser om dagen ville jeg tage på. Det handler om energi (der måles i kcal) over/underskud. Indtager du mere energi end du forbrænder sætter den overskydende energi sig på kroppen (du tager på). Indtager du mindre energi end du forbrænder bliver kroppen nød til at erstatte dette erngi tab ved at tage fra kroppen selv. Den nedbryder så fedt eller muskelmasse for at erstatte dette tab.

Laver du vægttræning forbrænder du mere energi end hvis du f.eks å på sofaen og gloede TV, så ja, vægttræning/motion er et godt værktøj hvis målet er et vægttab :smile:

Link to comment
Share on other sites

Spørgsmålet er nok "Kan man tabe sig ved kun at vægttræne og ikke dyrke andet motion, såfremt ens kost er den samme og man ikke dyrkede motion i forvejen?". Så er svaret ja, for jeg har selv gjort det. Godt nok kun 5 kg på 3 måneder, men det var nok til at motivere mig selv til at kigge på min kost og tabe mig yderligere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share