Kvinde's log


monsen
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Nu maa jeg ogsaa proeve det her med en logbog.

Lidt fakta om mig:

Alder: 33

Hoejde: 178

vaegt: 73,1 kg.

Fedtprocent - kender den ikke og er ikke sikker paa jeg vil kende den :smile:

Mine traeningsmaal er :

- at loebe hurtigere og laengere. Jeg vil gerne op og loebe 10 km. og helst under 1 time.

-at blive staerkere. Jeg vil kunne tage 5 dips og 5 chin ups (tror jeg det hedder)

- at komme ned paa 66 kg.

Min traening som den ser ud nu:

mandag : 45 min.-1 times cardio og 1 times styrketraening med traener.

Tirsdag : 45 min.- 1 times cardio

Onsdag : 1t. 30 min. tennis

Torsdag : som mandag

Fredag : som tirsdag

Loerdag og soendag - holder for det meste fri :smile:

Jeg loeber nu 2,5 km. paa 13 min. og 5 km. paa 28-29 min. Jeg loebetraner paa loebebaand og af andet cardio bruger jeg ofte crosstraineren og romaskinen. Mht. styrketraening vil jeg loebende skrive ned hvad jeg laver.

Jeg gaar i traeningscenter og for ca. et aar siden startede jeg med min personlige traener til styrketraening og jeg er faktisk blevet ret vild med det .Trods et aars traening foeler jeg mig forsat ret groen og vil gerne vide/laere noget mere og ikke mindst blive staerkere. Jeg er begyndt paa loebetraeningen i april maaned og troede aldrig jeg skulle sige dette, men jeg er faktisk blevet rigtig glad for at loebe og har lige koebt nye loebesko :smile:

Lidt mere om mig....

Jeg er gift og har 2 skoenne drenge, den aeldste er 4 aar og den yngste er 2 aar. Vi bor i Asien og har boet her i 7 aar - begge drenge er foedt her. Jeg havde efter rygestop og 2 graviditeter taget en del paa og har i loebet af det sidste aars tid tabt ca. 12 kg.- stille og roligt! De sidste 7 kg. vil jeg gerne tabe lidt hurtigere! Jeg har ikke fulgt en speciel diaet, men skaaret ned paa indtaget og skruet op for traeningen.

Bye bye Monsen

Link to comment
Share on other sites

En rigtig god start paa min log, jeg starter med at pjaekke for traening. :blush:

Det er min foerste traeningsuge efter 7 ugers ferie i Dk. og jeg er total bombet og har mega DOMS efter igaars traening + min yngste har holdt mig vaagen meget af natten med diverse spark.

Iaften skal jeg ud paa toeseaften, saa jeg maa gaa til den paa dansegulvet.

Link to comment
Share on other sites

Også en varm velkomst fra mig (selvom du sikkert har rigelig med varme der hvor du er :laugh: )

Har du brug for 163.gif eller 187.gif - så siger du bare til - det er vi gode til her på MOL.

Er det for varmt/besværligt at løbe udenfor?

Det lyder spændende sådan at bo i Malaysia.. sikker på vi er mange der gerne vil høre MEGET mere om det - også :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Halløjsa :bigsmile:

Velkommen til; jeg er sikker på, at du nok skal blive glad for at være her på MOL... :smile:

Hvor må det være spændende at bo i Malaysia... Fortæl endelig mere om hvordan der er i landet :w00t:

Og din træning bliver da også spændende at følge...! :cooldance: Du skal nok nå dine mål - ellers er vi her til at bakke dig op :wink:

Kram

Nobleza

Edited by Nobleza
Link to comment
Share on other sites

Også en varm velkomst fra mig (selvom du sikkert har rigelig med varme der hvor du er  :laugh:  )

Har du brug for 163.gif eller  187.gif - så siger du bare til - det er vi gode til her på MOL.

Er det for varmt/besværligt at løbe udenfor?

Det lyder spændende sådan at bo i Malaysia.. sikker på vi er mange der gerne vil høre MEGET mere om det - også  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Mange tak for velkomsten, jeg er sikker paa jeg bliver glad for at vaere her. Jeg har et stykke tid laest herinde og faaet meget god inspiration og set hvor gode i er til at stoette, hjaelpe og :poking: hinanden :smile:

Det er ret varmt udenfor, men man kan da godt loebe saa skal det bare helst vaere inden 9 eller efter 5-6 tiden - meeeen jeg foretraekker loebebaandet herude. Desuden er det ikke saadan lige at loebe en tur der hvor vi bor, jeg skal koere et andet sted hen for at kunne loebe og traeningscentret ligger lige for enden af vores vej, saa det er nemmere at gaa derned. Her er stort set altid 30 grader og en meget hoej luftfugtighed, saa den der friske fornemmelse man faar naar man kommer ud derhjemme er ikke lige her, bare en lille gaatur og sveden den perler af en :smile:

Link to comment
Share on other sites

Halløjsa  :bigsmile:

Velkommen til; jeg er sikker på, at du nok skal blive glad for at være her på MOL... :smile:

Hvor må det være spændende at bo i Malaysia... Fortæl endelig mere om hvordan der er i landet  :w00t:

Og din træning bliver da også spændende at følge...! :cooldance: Du skal nok nå dine mål - ellers er vi her til at bakke dig op  :wink:

Kram

Nobleza

<{POST_SNAPBACK}>

Mange tak :smile: Jeg er sikker paa jeg bliver glad for at vaere her :smile:

Jeg kan fortaelle Malaysia er et muslimsk land, udover malayer bor her ogsaa mange kinesere og indere mm. - saa mange religioner, skikke og sprog moedes i Malaysia og feks. er her et hav af helligdage :bigsmile:

Igaar var jeg i byen paa toeseaften, vi var paa en bar hvor de hver fredag spiller 70'er og 80'er musik - vildt sjovt og alle racer er repraesenteret og det synes jeg er rigtig fedt! at jeg saa idag lider af de stoerste toemremaend er en anden snak :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ingen traening idag - toemmermaend som jeg ikke har oplevet laenge. Men jeg fik roert mig MEGET paa dansegulvet igaar :cooldance: og det var al den fysiske udfoldelse der gjorde mig saa toerstig, men desvaerre var det saa bare ikke lige vand jeg slukkede toersten med !

Det vildeste jeg har bedrevet idag var at tage drengene en tur ned til poelen.

Imorgen faar jeg heller ikke traenet, da jeg er alene med drengene hele dagen.

Link to comment
Share on other sites

Endelig afsted til traeningscentret! Selvfoelgelig var jeg sen paa den til morgen, saa jeg naaede ikke saa meget cardio.

7 min. opvarmning paa loebebaand dvs. gik paa ca. 6,5 incline 3-6.

13 min. 11 sek. 2,5 km. loeb.

10 min. cross trainer, Hill, level 13

1 times styrketraening.

Foerst blandet maveovelser.

Incline b. press

1 x 15 @ 20 kg.

1 x 15 @ 25 kg.

1 x 12 @ 27,5 kg.

1 x 15 push ups paa bold

Pull overs paa bold

3x 15 @ ved det faktisk ikke

Chin ups

Jeg kommer op og holder og bliver haengende saa laenge jeg kan og gaar laaaaansomt ned og idag, var det :

1 x 35 sek.

1 x 20 sek.

1 x 25 sek.

Proevede at hive mig selv op - uden held, Hmmmmmm lang vej endnu :mad:

Lat pull downs

2 x 15 @ 28 kg.

leg press i keiser maskine

1 x18 @ 140 kg

2 x 15 @ 140 kg.

Link to comment
Share on other sites

Hej  Monsen

Velkommen til MOL - og pøj pøj med træningen.

Et andet spørgsmål af ren nysgerrighed: er der mange piger der træner styrketræning i Malaysia????

God træning

Carmen (i Italien)  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg takker :smile: Jeg har faktisk fuldt din log et stykke tid og er imponeret over din indsats :wink: Og ret flot du ikke tog noget paa i ferien ! Jeg tog 1,5 kg. paa i min sommerferie i Dk. - men har smidt dem igen.Jeg er dog sikker paa der er roeget noget muskelmasse :mad: Jeg var ihvertfald noget staerkere inden ferien!

Det er ikke mange piger jeg ser styrketraene og slet ikke med saa mange kilo som jeg :w00t: (hvilket ikke er saa mange !) Der er nogle andre expatpiger som styrketraener, men jeg ser meget faa lokale piger traene og slet ingen malayer. Jeg loefter faktisk mere end nogle af maendene i centret :laugh: Men nu er jeg ogsaa en stor kvinde og isaer iforhold til de smaa kinsermaend med taendstikarme :cooldance:

Forresten det lyder godt med den cykel du faar af kaeresten, det bliver da alletiders ! Jeg tror faktisk ikke jeg har siddet paa en cykel i 5-6 aar :smile: Men jeg var faktisk ret glad for at cykle, her er det bare ikke lige en mulighed.

Link to comment
Share on other sites

Dagens traening:

15 min. paa loebebaand, 2.70 km., 230 kal. - mine ben ville bare ikke loebe idag, havde egentlig planlagt at loebe i 30 min. :mad:

15 min. i romaskine (concept 2) level 6, 2800 m.

15 min. cross trainer, level 13, hill, 220 kal.

Udstraekning

Ikke min bedste traeningsdag, oem og traet i kroppen fra igaar, saa jeg maa vel indse at 7 ugers ferie haevner sig!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige afsluttet dagens traening, 11/2 times tennis m. traener og makkere. En rigtig god traening og meget varmt - sveden hagler af mig!

Vaegten til morgen 73,8 :mad: Ikke lige den vej den skal gaa, men jeg kan godt maerke at der har vaeret en del mere :4mewantfood: efter jeg er startet med at traene igen!

Link to comment
Share on other sites

Hej monsen

lidt forsinket men alligevel z19.gif

Rigtig fedt med flere pige logs her på MOL, og så ovenikøbet en fra det stor udland.

Det bliver spændende at følge din træning

knus Duenn

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Duenn,

Mange tak, det er faktisk ret hyggeligt naar I skriver i min logbog :smile:

Jeg foelger faktisk mange af jeres logboeger med stor interesse! Jeg har har bare ikke vaeret saa flink til at faa skrevet, men det maa jeg goere noget ved !!!!!!

Knus Monsen

Link to comment
Share on other sites

Startede dagen med at sidde 11/2 time i bilen - normalt tager det mig 40-50 min. at koere drengene i skole og tilbage igen, men idag var trafikken ren jam! Saa endnu en gang, ikke saa lang tid til cardio.

30 min. cross trainer, level 13, hill, 430 kal.

Maveoevelser blandet

ryg paa skraa baenk

1 x 15

2 x 15 m. 5 kg. vaegt

Squat - smith

1 x 15 @ 15 kg. helt ned

1 x 15 @ 25 kg.

1 x 15 @ 27,5 kg.

1 x 15 @ 30 kg.

pull over

3 x 12 @ 12,5 kg. - koerte dem mellem squat

Barbell row

1 x 12 @ 25 kg.

1 x 12 @ 27,5 kg.

1 x 12 @ 30 kg.

Dips m. hjaelp

2 x 7

1 x 10 - er for svag :mad: og saa kan jeg bare ikke finde teknikken!

brystmaskine

1 x 15 @ 28 kg.

chin up

1 x hvor jeg holdte i 27 sek.

Maveoevlse i stativ, hvor man loefter benene op ?

3 x 12

Skulder press - Arnold style iflg. traener

3 x 12 @ 5 kg.

Hvor er det lige jeg finder hende pigen man klikker paa for at se oevelser ?????????

- jeg ved forsat ikke hvad mange af oevelserne hedder!

Link to comment
Share on other sites

Hej monsen

Jeg bliver lige nødt til at hilse på også, mest pga. Malaysia - jeg har selv læst to semestre i KL, og jeg er helt vild med det sted. Fortsæt endelig med at smide hverdagsbeskrivelser ind sammen med træningen, evt. et par billeder af byen - så kan jeg rigtig sidde herhjemme og ærge mig over, at jeg tog hjem... :sleeping:

Og ja, det er fedt når man for én gangs skyld kan være næsten sikker på at være den stærkeste i sit gym - de puny kinesere er no contest! :laugh:

Hvor er det lige jeg finder hende pigen man klikker paa for at se oevelser ?????????

- jeg ved forsat ikke hvad mange af oevelserne hedder!

Du kan prøve her

Edited by Uncle Bully
Link to comment
Share on other sites

Hej monsen

Jeg bliver lige nødt til at hilse på også, mest pga. Malaysia - jeg har selv læst to semestre i KL, og jeg er helt vild med det sted. Fortsæt endelig med at smide hverdagsbeskrivelser ind sammen med træningen, evt. et par billeder af byen - så kan jeg rigtig sidde herhjemme og ærge mig over, at jeg tog hjem... :sleeping:

Og ja, det er fedt når man for én gangs skyld kan være næsten sikker på at være den stærkeste i sit gym - de puny kinesere er no contest! :laugh:

Hvor er det lige jeg finder hende pigen man klikker paa for at se oevelser ?????????

- jeg ved forsat ikke hvad mange af oevelserne hedder!

Du kan prøve her

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Uncle Bully,

Hyggeligt med besoeg i loggen :smile: og mange tak for linket.

Ja, Kl er et skoent sted. Vi skulle egentlig kun have vaeret afsted 1 aar og her 7 aar efter er vi her endnu og er ikke lige paa vej hjem.....Men noget der kan irritere mig, er deres koereegenskaber eller mangel paa samme! Idag saa jeg en skolebus der havde misset en afkoersel med mere end 50 m. bakke tilbage paa en ret trafikeret vej! - det kan virkelig goere mig :mad: Det er naesten dagligt jeg ser det nummer og de goer det paa motorveje, i sving mm. Saa man skal altid vaere forberedt paa det vaerste.

Jeg skal nok proeve at ligge billeder ind af byen.

God weekend :smile:

ps. hvorlaenge siden er det du var her ? og savner du ikke bare maden herfra ?

Link to comment
Share on other sites

Mine drenge er idag hjemme fra skole med snotnaeser og lidt feber og farmanden ligger brak i sengen med ondt i alle led,ondt i hals mm. Jeg selv har en snaert ondt i halsen og venter bare paa hvornaar jeg bukker under. Jeg startede dagen med at faa handlet ind, saa vi kan klare os igennem weekenden itilfaelde af vi alle ligger brak!

Saa afsted til traeningscenteret;

Startede med at gaa i 20 min. incline 6-7, speed 6 km. og derefter loeb jeg i 10 min.

Distance 3,84 km. kal. har jeg glemt.

30 min. crosstrainer, level 10, hill, 410 kal.

Udstraekning

Link to comment
Share on other sites

Jeg var der første gang i 98 (skulle have været der 1½ år, men sprang fra uddannelsen efter et semester) og anden gang i 2002 (hvor jeg tog mig sammen og gennemførte :4smartass: ). Der var mange, der blev derovre for at læse videre, men jeg skulle jo hjem og have en karriere...bla,bla... :dry:

Nej, deres trafikmoral er ikke noget at råbe hurra for, men vi var nu heller ikke uskyldige selv... :innocent: Jeg kan huske en del gange på vej hjem i taxa fra Beach Club hvor man kunne lokke chaufføren til at trække håndbremsen og lave wheelies på Jalan TAR eller lade os køre taxaen for 20 ringgit...totalt uansvarligt, men meget morsomt - ja, sådan kunne man nok beskrive hele vores ophold...

Og ja, jeg savner maden helt vildt. Tænk at kunne gå ned på gaden og fa en ordentlig tallerken luksusføde for en 10'er - herhjemme rækker det kun til en cheeseburger på MacD :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var der første gang i 98 (skulle have været der 1½ år, men sprang fra uddannelsen efter et semester) og anden gang i 2002 (hvor jeg tog mig sammen og gennemførte  :4smartass:  ). Der var mange, der blev derovre for at læse videre, men jeg skulle jo hjem og have en karriere...bla,bla... :dry: 

Nej, deres trafikmoral er ikke noget at råbe hurra for, men vi var nu heller ikke uskyldige selv... :innocent:  Jeg kan huske en del gange på vej hjem i taxa fra Beach Club hvor man kunne lokke chaufføren til at trække håndbremsen og lave wheelies på Jalan TAR eller lade os køre taxaen for 20 ringgit...totalt uansvarligt, men meget morsomt - ja, sådan kunne man nok beskrive hele vores ophold...

Og ja, jeg savner maden helt vildt. Tænk at kunne gå ned på gaden og fa en ordentlig tallerken luksusføde for en 10'er - herhjemme rækker det kun til en cheeseburger på MacD :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Saa har vi jo vaeret her samtidig. Jeg har aldrig vaeret paa Beach Club, men ved det er et populaert sted :bigsmile: Men nu har de sidste 4-5 aar ogsaa vaeret praeget af 2 graviditeter og smaaboern :sleeping:

Mht. til trafikmoral saa har jeg da ogsaa laert et par tricks :innocent: Men ikke noget saa vildt som det du beskriver :laugh:

Ja, og selv MacD mad er meget billigere her, her kan man faa en stor menu for ca. 10 kr.! Jeg er vild med maden her og ELSKER spicy food :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen traening lavet i weekenden, den har staaet paa en del afslapning og for meget af :4mewantfood:

Loerdag var vi paa en rigtig god thairestaurant og fik Tom yum suppe, fried dumplings, chicken i pandan leaf og thai pad noodles - mums! Thaimad smager bare saa godt! Igaar stod den paa Mexicana pizza - med masser og chilis og japenelos!

Derudover har jeg hver aften lavet smoothies med yoghurt naturel 2 %, frosne hindbaer eller jordbaer, lidt banan og nogle draaber soedemiddel soed. Det smager saa skoent, men i Dk. kunne jeg lave dem endnu bedre og mere fedtfattige med cheasy yoghurt 0,1 % m. vanilie smag soedet med soedemiddel - det er staerktvanedannede :4thumbup:

Jeg ville ikke staa paa vaegten til morgen og tror jeg venter nogle dage inden jeg betraeder den igen...........

Naa, til dagens traening.

Min plan var at starte med at loebe 5 km. - men stoppede efter 3,3 km. pga. de mange chilis fra igaar :blush: ja, saa maatte jeg 2 gange undervejs paa det lille hus :blush: Men ok jeg var glad for jeg var i centret med toiletter, taenk hvis det havde vaeret ude paa landevejen........nej, det toer jeg faktisk ikke taenke paa :laugh::laugh:

10 min. cross-trainer, level 13, Hill, 135 kal.

Styrke:

Rygstraekninger - skraa

1 x 15 med 5 kg. vaegtskive

2 x 15 med 10 kg. vaegtstang paa ryggen

Vertical leg-hip raise, ben kun halvvejs ned.

3 x 15

skiftevis med

3 x 20 mave paa bold.

Step up, single leg - 5 kg. i hver haand.

3 x 15

skiftevis med

pull over

3 x 10 @ 12,5 kg.

Push up

3 x 15

skiftevis med

Lever pec deck fly

1 x 21 kg.

2 x 25 kg.

seated row - kaisermaskine

3 x 12 @ 55 kg.

Close grip pulldown

3 x 12 @ 35 kg.

Barbell shoulder press

2 x 12 @ 10 kg.

1 x 15 @ 10 kg.

Dips mlm. 2 baenke

1 x 25

Link to comment
Share on other sites

Dagens traening:

12 min. cross-trainer, level 13, Hill

- blev saa afbrudt af brandalarmen, heldigvis kun oevelse - men vi maatte alle forlade centret.

Vi gik saa paa star bucks og drak kaffe :smile:

Derefter tilbage til centret.

loeb 5 km. paa 28 min. 17 sek. - min personlige rekord :4thumbup:

Jeg vil egentlig gerne loebe op og loebe 10 km. - men ved ikke helt om jeg foerst vil proeve at loebe 5' eren hurtigere eller saenke farten lidt for at kunne holde laengere............

Link to comment
Share on other sites

Dagens traening:

12 min. cross-trainer, level 13, Hill

- blev saa afbrudt af brandalarmen, heldigvis kun oevelse - men vi maatte alle forlade centret.

Vi gik saa paa star bucks og drak kaffe  :smile:

Derefter tilbage til centret.

loeb 5 km. paa 28 min. 17 sek. - min personlige rekord  :4thumbup:

Jeg vil egentlig gerne loebe op og loebe 10 km. - men ved ikke helt om jeg foerst vil proeve at loebe 5' eren hurtigere eller saenke farten lidt for at kunne holde laengere............

<{POST_SNAPBACK}>

Sjovt træning - altså at I sådan blev afbrudt - håber da at det var en øvelse eller fejl!!!!

tillykke med løbet - Der er jo forskellige måder at træne sig op til 10 km - men du kunne jo for eksempel prøve at løbe længere med et lavere tempo den ene dag og så den den næste dag (altså ikke dagen efter med næste gang du løber...) løbe de 5 km hurtigere!! Det er noget jeg selv har gjort og kan nu løbe 15 km :cooldance::cooldance:

Carmen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share