KongKents LOG


KongKent
 Share

Recommended Posts

Mens jeg trænede i Ringkøbing var der en lækker kvinde, der trænede, og hendes mand var der nogle gange. Det var helt tydeligt, at han ikke kunne leve op til hendes normer, men hun holdt alligevel ved. (De havde også nogle børn sammen, hvilket jeg dog ikke tillægger betydning). Han gjorde hvad han kunne, for at tilfredsstille hende, og som det skvat, han var, var det ikke meget, men det var til syneladende i øjeblikket nok for hende.

Jeg ved ikke, hvad moralen er, men jeg blev lige inspiretret til at genfortælle historien, da jeg læste din log.

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe... utroskabstråden og min log er to vidt forskellige ting. Og for at slå en ting fuldstændig fast:

Jeg træner ikke pga. min kæreste, eller for at pigerne skal synes bedre/mere om mig. Min træning er totalt egocentreret. Jeg vil selv gerne se lidt bedre ud. Har altid skammet mig over min slatne krop, og har nu omsider (ja, jeg er tykpandet!) fundet ud af der kun er én der kan lave den om: Mig selv.

Så nu pumper vi, og bruger loggen som motivationsfaktor. Skal jo sørge for der konstant bliver opdateret, så andre kan se jeg ikke springer over hvor gærdet er lavest. :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Tak Everlast og SaintPauli

Kan også godt selv se på billederne, at der er sket noget. Og bare rolig, Everlast. Jeg hænger skam ved. Som fluer på en lort. For det er jo først nu det begynder at blive sjovt. Nu skal der bare løftes jern, således det kan blive endnu bedre, og på den måde få sep2005-billedet til at blegne... :smile:

(også tak for hjælpen med sammenligningsbilledet. Jeg er en dork til Adobe Photoshop, så det godt at have en kammi i 9000 der kan klare skærene for sig! :w00t: )

Nu vil jeg dog i seng. Skal op og træne igen i morgen formiddag kl. 11 - 12 stykker, da jeg skal på aftenholdsskift tirsdag - fredag. Føj... gider det ikke, men sådan skal det åbenbart være... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 13. september 2005

Barbell Squat:

10 @ 40 kg

10 @ 40 kg

10 @ 45 kg

Dødløft:

12 @ 50 kg

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

Cable Front Pulldown:

12 @ 50 kg

10 @ 55 kg

10 @ 55 kg

Cable Seated Row:

12 @ 55 kg

10 @ 60 kg

10 @ 65 kg

Dumbbell Curl:

10 @ 16 kg

10 @ 16 kg

10 @ 16 kg

7 @ 18 kg

Øger (meget! :w00t: ) stille og roligt vægtene ved ryggen, men biceps var smadret da jeg nåede til dem i dag. Kunne kun gøre som jeg plejer, hvilket er 3x10 med 16 kg's håndvægte, og så lige et med 18 kg. til at brænde det sidste energi af.

Den manglende energi til sidst i dag skyldes nok at jeg stod op kl. 9, spiste et æble fra kærestens baghave, drak lidt vand og gik i gang med at træne kl. 10 - 11.15. Ikke verdens mest indholdsrige kost at træne på, hvorfor jeg nu vil glæde mig selv med 300 gram ris + det millionbøf der er tilbage fra i går. Der skal nogle kcal i sækken, for fra 15.21 - 23.45 står den på JOB... :sneaky2:

Desuden tror jeg, at jeg dropper mave-crunches i morgen under bryst/skulder/triceps dagen. Den dag tager omtrent 1t40min, mens træningen i dag kun tog 1t10min. Ved at flytte maven til ben/ryg/biceps-dagene udligner jeg lidt tiden, så mine pas bliver af nogenlunde lige lang varighed. Lille detalje, men bare så I ikke tror jeg snyder i morgen når jeg ikke træner mave. :wink:

Link to comment
Share on other sites

SUCCESOPLEVELSE!!

Blev her til aften i en pause ringet op af chefembedsdyrlægen på det slagteri jeg har søgt arbejde. Han ville høre om jeg stadig var interesseret i jobbet, hvilket jeg kunne sige jeg var, og vi aftalte en jobsamtale på mandag kl. 14. Så vil jeg blive vist rundt efterfulgt af en privat samtale med ham, og højst sandsynligt en medarbejderrepræsentant.

Desværre smed han lidt malurt i bægeret da han nævnte, at der var i alt fire ansøgere til stillingen. Han nævnte det for at være 'fair', og mit skeptiske jeg tolker det naturligvis som at den ene af de tre andre på forhånd har fået stillingen, og opslaget derfor bare har været proforma. Men jeg har nu tænkt mig at møde op på mandag alligevel, og fyre op for alle ventiler og charme bukserne af ham. Det vil således blive første og sidste gang jeg gør det overfor en mand! :tongue:

Forhistorie:

Jeg arbejder p.t. i Fødevarestyrelsen og udstationeret på Danish Crown slagteriet i Sæby, og bor i Hjørring. Min stillingsbetegnelse er 'tilsynstekniker' og jeg arbejder sammen med dyrlægerne i Veterinærkontrollen, således alle slagtede grise lever op til en vis, lovformuleret, sundhedsstandard.

I januar 2005 ansætter man så en dyrlæge i en midlertidig stilling. Hun hedder Marianne og er ét år ældre end jeg. Jeg er på daværende tidspunkt stadig i et forhold, men snakker naturligvis med hende i ny og næ, og som tiden går ligger jeg mere og mere mærke til hende. I maj måned ryger mit forhold så (ikke pga. hende) og efter at have overvejet det nøje slår jeg til en onsdag efter arbejde. Spørger hende om hun ikke kunne tænke sig at bruge en lørdag sammen med mig, hvilket hun (heldigvis, puha, for hjertet bankede da jeg spurgte!) siger ja til. Vi har sidenhen hængt sammen som ærtehalm. En sand solstrålehistorie.

MEN! To uger før vi fik den famøse lørdag sammen havde hun sagt ja til en fast stilling i Grindsted. Hun havde naturligvis søgt den, da hun på det tidspunkt ikke havde nogen kæreste eller tilhørsforhold i Nordjylland, og en fast stilling er jo meget bedre end en midlertidig. Så den havde hun søgt og fået. Vi brugte dog sommeren uden bekymringer, og så kom stillingen som jeg netop har søgt. Et slagteri kun 30 km. fra Grindsted søger en tilsynstekniker til en fuldtidsstilling. Det kunne jo knapt passe bedre! For vi kan jo ikke undvære hinanden, sådan to nyforelskede tosser, og så er jeg sgu nødt til at flytte med ned i landet. Det betyder ingenting for mig hvor jeg sover om natten, bare hun ligger ved siden af. Får jeg den stilling, kan vi flytte sammen i Grindsted og leve lykkeligt... bla bla bla...

Derfor en lille succesoplevelse. For i det brev jeg fik, som bekræftelse på de havde modtaget min ansøgning, stod der at der ville blive indkaldt til samtale ultimo september/primo oktober. Jeg havde ikke ventet de ville ringe så tidligt, men det er kun glædeligt. Nu kan jeg forhåbentlig bevise dem om, at jeg er 'head and shoulders above the rest' i forhold til de tre andre ansøgere, således der kan komme ro på hverdagen. Det er nemlig ikke sjovt at have en kæreste man kun ser i weekenderne!

Har da også siden jeg søgte været i gang med at kigge på træningscentre i Grindsted, og har fundet ud af der ligger en kickboxingklub i Holsted (5 km. fra Brørup, byen med det slagteri hvor jeg har søgt). Det hele passer altså som fod i hose. Eneste lille ting der nu skal falde i hak er jobsamtalen. Jeg skal bare have det job, for ellers er jeg tilbage ved Square One, og så skal jeg begynde at se mig om efter andre ting, og det gider jeg ikke. Det her passer perfekt.

Eneste lille minus er at jeg misser et træningspas mandag, da jeg skal fra Sæby omkring kl. 10.30 for at være sikker på at være i Brørup kl. 14 (vil helst være der 13.35), og samtalen kommer til at vare til 16, og så svinger jeg naturligvis indenom kæresten i Grindsted inden jeg igen drager hjemad. Så ingen træning til Kent på mandag. Det bliver i stedet en sand charmeoffensiv på alle fronter. Så Midtjylland: Beware, cuz' the King is cumming to get'cha! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Du ønskes al mulig held og lykke til den jobsamtale, jeg håber fandeme at jobbet bliver dit :smile: Det skal det gøre, hvis der er nogen retfærdighed til.

Ellers flot fremgang at spore på billederne. Nu mangler der bare lidt muskelmasse hist og pist, og så er det vist slet ikke så ringe endda, eller hvad I nu siger derovre :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du ønskes al mulig held og lykke til den jobsamtale, jeg håber fandeme at jobbet bliver dit :smile: Det skal det gøre, hvis der er nogen retfærdighed til.

Ellers flot fremgang at spore på billederne. Nu mangler der bare lidt muskelmasse hist og pist, og så er det vist slet ikke så ringe endda, eller hvad I nu siger derovre  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for det. "lidt muskelmasse hist og pist" siger du? "Lidt" ?! :w00t: Der mangler sgu meget. :wink: Men det kommer med tiden. Lige nu skal vi jo bare have det sidste af skidesækken væk. Det bruger jeg resten af 2005 på, mens jeg selvfølgelig tordner af sted med vægtene. For jeg skal være klar til for alvor at sætte tryk på kiloene på vægtstangene i 2006. Så vil farmand kunne se fremgang. :smile:

Det lyder sq fedt med den jobsamtale!!!

Min mor arbejder forresten også i brørup :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det er rigtig fedt. Glæder mig ret meget til den jobsamtale. Får forhåbentlig lov til at vise at jeg kan være en sand diplomat og utrolig cool når det gælder nye mennesker, og den generelle omgang med andre mennesker i sociale lag. Det får så sandelig lov at stå sin prøve på mandag. Det skræmmer mig overhovedet ikke. Tværtimod. Ser bare frem til at få lov at føre mig frem på den måde man nu kan gøre det til en jobsamtale uden at virke for ivrig, anmassende osv. Det skal gøres helt rigtigt. Kæk, men ikke for kæk. Nysgerrig, men ikke for nævenyttig. Ydmyg, men ikke sætte eget lys under en skæppe. Jow tak, det bliver spændende og se om jeg kan balancere på knivsæggen på mandag.

Hvis ikke, så lader jeg det gå ud over de stakkels vægtskiver i træningslokalet! :mad:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 14. september 2005

Barbell Bench Press:

12 @ 50 kg

8 @ 60 kg

8 @ 60 kg

Dips:

8 @ BW

9 @ BW

8 @ BW

Dumbbell Shoulder Press:

10 @ 11 kg

10 @ 13 kg

10 @ 13 kg

Barbell Incline Bench Press:

10 @ 40 kg

10 @ 45 kg

10 @ 45 kg

Dumbbell Front Raise:

11 @ 8 kg

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

Lever Triceps Dip:

14 @ 60 kg

10 @ 65 kg

10 @ 70 kg

7 @ 75 kg

Dagens træning skulle bare overstås. Fik øget lidt hist og pist, mens jeg dog ikke havde nogen nævneværdig succes i hverken bænkpres eller dips. Oh well, mandagens eftermiddagstræning hang nok stadig i kroppen. Det går nok. Nu går der jo helt til på onsdag før jeg træner de muskelgrupper igen pga. jobsamtalen, og så må vi håbe de har restitueret nok. For hvis jeg ikke får jobbet lammetæver jeg mine muskler til ukendelighed, og får jeg det bliver det samme behandling i bar glæde!! :wink:

Nu skal der lige hives et par rugbrødsmadder ned med slagterens old-school spegepølse, et glas mælk og et æble. Så skulle jeg være klar til job fra 15.21 - 23.45 :dry:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er rigtig fedt. Glæder mig ret meget til den jobsamtale. Får forhåbentlig lov til at vise at jeg kan være en sand diplomat og utrolig cool når det gælder nye mennesker, og den generelle omgang med andre mennesker i sociale lag. Det får så sandelig lov at stå sin prøve på mandag. Det skræmmer mig overhovedet ikke. Tværtimod. Ser bare frem til at få lov at føre mig frem på den måde man nu kan gøre det til en jobsamtale uden at virke for ivrig, anmassende osv. Det skal gøres helt rigtigt. Kæk, men ikke for kæk. Nysgerrig, men ikke for nævenyttig. Ydmyg, men ikke sætte eget lys under en skæppe. Jow tak, det bliver spændende og se om jeg kan balancere på knivsæggen på mandag.

Nu lyder du næsten som Jarvig13. :nonono::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er rigtig fedt. Glæder mig ret meget til den jobsamtale. Får forhåbentlig lov til at vise at jeg kan være en sand diplomat og utrolig cool når det gælder nye mennesker, og den generelle omgang med andre mennesker i sociale lag. Det får så sandelig lov at stå sin prøve på mandag. Det skræmmer mig overhovedet ikke. Tværtimod. Ser bare frem til at få lov at føre mig frem på den måde man nu kan gøre det til en jobsamtale uden at virke for ivrig, anmassende osv. Det skal gøres helt rigtigt. Kæk, men ikke for kæk. Nysgerrig, men ikke for nævenyttig. Ydmyg, men ikke sætte eget lys under en skæppe. Jow tak, det bliver spændende og se om jeg kan balancere på knivsæggen på mandag.

Nu lyder du næsten som Jarvig13. :nonono::tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis han har en pletfri record ang. jobsamtaler, så ville jeg hjertens gerne være som ham på mandag. Jeg skal geare op til det helt store. Meget afhænger heraf. Har været på den samme arbejdsplads i 8 år efterhånden og trænger til luftforandring. Samtidig er der nogle følelser i det midtjyske der trækker i drengen, så det hele kombineret betyder altså, at det job ville passe mig rigtig fint. Eneste minus er skiftet der vil få lidt negativ indvirkning på træningen. Er lige begyndt at finde en god rytme, og fremgangen kommer snigende bagfra kan jeg mærke. Hvis jeg får det job bliver der nogle afbræk, og det er en skam. For om en måned eller to ville jeg helt sikkert være længere fremme end jeg er nu. Den kurve kan gå hen og knække lidt i flytterod, finde sig til rette på ny arbejdsplads, ny hverdag osv.

Men det er ingenting i forhold til hvad jeg får hvis jeg får jobbet! Så jeg satser hele butikken på mandag. Har alt at vinde, intet at tabe. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 15. september 2005

Barbell Squat:

12 @ 45 kg

10 @ 45 kg

10 @ 50 kg

Dødløft:

11 @ 60 kg

10 @ 60 kg

8 @ 70 kg

Cable Front Pulldown:

10 @ 55 kg

10 @ 55 kg

10 @ 55 kg

Cable Seated Row:

10 @ 60 kg

10 @ 65 kg

10 @ 65 kg

Dumbbell Curl:

10 @ 16 kg

10 @ 16 kg

6 @ 18 kg

10 @ 14 kg

Incline Crunch

15 @ BW

15 @ BW

15 @ BW

Ved ikke hvad der går galt med de forbandede biceps. Kan simpelthen ikke gå fra 16 kg til 18 kg... armene VIL bare ikke. Alle andre øvelser kan jeg stille og roligt øge et par kilo en gang imellem, men ved biceps er jeg låst ved de 16 kg's vægte. Fan'me om jeg kan få nok reps med de 18 kg's. :mad: Måske er det fordi øvelsen ligger så sent i programmet, og biceps allerede har fået lidt tæv i rygøvelserne? I don't know... men fucked er det i hvert fald. Oh well, maven begynder at kunne tage nogle tørre tæsk. Udvider måske med en øvelse her om et par uger. Det går i hvert fald fremad.

Nu er det dog weekend. Eneste der måske kommer til at ske er en løbetur med kæresten lørdag. For 4 gange træning på 4 dage må være nok for denne uge. Næste uge står på jobsamtale, og et enkelt træningspas (to dage) + lidt cardio på asfalten, forhåbentlig. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lille personlig update:

Var til en fødselsdagsfest i lørdags, der udover at være rigtig hyggelig og en stor succesoplevelse også gav stof til eftertanke. Der sidder jeg, egentlig én i flokken, men alligevel alene. Alle de andre har taget en akademisk uddannelse, eller i er i færd hermed, mens jeg sidder som eneste uuddannede i selskabet. Hvad kan jeg bidrage med? Ikke så meget andet end nytteløs viden om forskellen på blu-ray og hd-dvd og hvorfor krigen mellem de to formater ender med at tage livet af dem begge, og ellers elementær paratviden på 7. klassesniveau. Det holder fan'me ikke i længden, Kent, for du kan mere end det.

Så nu skal de næste måneder bruges på at finde ud af noget: Skal jeg droppe arbejdsræset på det pulserende arbejdsmarked og den årlige bruttoindkomst på 300.000+ og få taget mig sammen og høvle de 4 - 6 år af på et universitet eller lign. anstalt og få mig en akademisk titel? Og på den måde bidrage med lidt mere end jeg p.t. gør, ikke bare i sociale sammenkomster, men i det hele taget rent samfundsmæssigt.

Her til aften er der godt nok en mindre eksistentiel krise hos KongKent. Han har indset at han måske har 'spildt' 8 år af sin 'studietid' på almindeligt arbejde, og skal han nå at få sig en ordentlig uddannelse skal det altså ske snart. Gider ikke sidde som 50-årig og tænke, at 'bare jeg dog havde taget den uddannelse dengang, selvom det virkede økonomisk uoverskueligt at skulle gå fra en fuldtidsløn til SU i adskillige år'. Det her skal tænkes igennem. Næste uge er alligevel fyldt med jobsamtale, bestyrelsesmøde i en forening jeg ikke gider være medlem af længere samt en aften hos en mekaniker, da bilen lige skal have udskiftet nogle sliddele osv. og så bliver der derfor ingen vægttræning. Kun en anelse cardio på asfalten i mine løbesko.

Derfor bliver kommende uge brugt på at tænke. Tænke, tænke, tænke. Hvad skal jeg være? Læse samfundsfag eller blive dyrlæge? Læse økonomi eller uddanne mig til arkitekt? Hmmm... aner det ikke. Brænder ikke for en skid hvilket jo ikke gør det nemmere, men jeg må trawle internettet og min hjerne for inspiration. For der skal sgu ske noget. Jeg vil ikke spilde mit liv og mit talent på at være lønslave, bare fordi det er "nemt". For der er vitterligt ikke noget der er nemmere end at tjene de skaldede 300.000+ om året ved almindeligt arbejde. Jeg er bare blevet i tvivl om det virkelig er det jeg er sat her på jorden for at gøre. Eller om min skæbne er til noget lidt mere personligt udfordrende?

Den tænkende Kent stempler ud. Mere senere, hvis det her overhovedet giver nogen mening for andre end mig selv... :confused:

Link to comment
Share on other sites

Endnu en personlige update:

RØV'FUCKIN'LORT! :mad::mad:

Min jobsamtale gik ikke som jeg havde håbet. Jeg var som sagt én ud af i alt fire ansøgere til stillingen, hvoraf tre er kaldt til samtale; altså mig mod to andre. Desværre fornemmede jeg på chefen, at han på forhånd havde valgt en anden. Han sagde ikke noget direkte, men små henkastede bemærkninger osv. gjorde mig meget skeptisk. Jeg gjorde hvad jeg kunne for at virke seriøs, velovervejet og saglig med et smil på læben, men han var godt nok svær at trænge ind til. Så alt i alt en skodoplevelse af de større.

Havde brugt 3 timer på at køre derned, og samtalen inkl. rundvisning to ca. 2 timer. Så det var sådan set fint nok. Bagefter kørte jeg over til min kæreste og tilbragte lidt af aftenen der, inden jeg igen måtte vende snuden mod huset her i Hjørring, da turen fra kæresten og herop tager 2t40min. Så der er altså blevet brugt nogle timer på vejen i dag, og de har ikke alle være lige sjove. Hjemturen har været et sandt helvede. Det er røvsygt at skulle sige farvel til sin kæreste mandag aften kl. 20.20, for så først at se hende igen på cirka samme tidspunkt fredag aften. Det er fucked! :raisebrow:

Når man så samtidig ikke rigtig tror på man får det job der ville kunne gøre, at man var sammen med hende hver dag gør ikke turen kortere. Tværtimod. Det hele er noget værre øv. Er træt, ærgerlig og savner kæresten mere end nogensinde før. Det holder ikke i længden!!

Hvis jeg er heldig får jeg tid til at lade det gå ud over overkroppen i morgen. Så skal mine patter, skuldre og triceps få kærligheden at føle! :devil:

Oh well... er bare melankolsk, træt af det hele og irriteret over den jobsamtale gik af helvede til. Får først endeligt svar fredag aften eller mandag, da den sidste jobsamtale netop finder sted på fredag. Det er lang ventetid, og den skal tilbringes alene. Forhåbentlig kan jeg stresse lidt af på job i morgen, ellers går jeg ned med flaget.

Link to comment
Share on other sites

Nitten at det ikk spiller for tiden.

Men hey, hele livet er ikke en dans på roser (siger jeg med mine 19 år :raisebrow: det siger de kloge ihvertfald!)

Det skal nok ordne sig på en eller anden måde.

Mht. uddannelse så står jeg faktisk lidt på samme måde.

Jeg er færdig med HF-søfart til sommer, men har sq ikke rigtig lyst til at komme ud og sejle nu. Efter HF står den på værnepligt, men hvad der skal ske efter det ved jeg virkelig ikke :blink: Og lokummet begynder altså efterhånden at brænde :dry:

Link to comment
Share on other sites

Nitten at det ikk spiller for tiden.

Men hey, hele livet er ikke en dans på roser (siger jeg med mine 19 år :raisebrow: det siger de kloge ihvertfald!)

Det skal nok ordne sig på en eller anden måde.

Mht. uddannelse så står jeg faktisk lidt på samme måde.

Jeg er færdig med HF-søfart til sommer, men har sq ikke rigtig lyst til at komme ud og sejle nu. Efter HF står den på værnepligt, men hvad der skal ske efter det ved jeg virkelig ikke :blink: Og lokummet begynder altså efterhånden at brænde :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg håber da godt nok det ordner sig i hvert fald. :smile:

Og nej, der er ingen der har lovet det skulle blive let, så der er ikke andet for end at hive sig selv op ved nakkehårene og holde fokus. Jeg er dog stadig noget mistænkelig over den jobsamtale, så i dag begynder jeg så småt at undersøge andre muligheder. Kan det lade sig gøre at tage enkeltfag på et universitet i selvstudium således man ikke skal bo i nærheden af Aalborg, Århus eller Odense? Eller måske skulle jeg finde en anden uddannelse hvor man får elevløn? I don't know... vi må se på det... :blush:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 20. september 2005

Barbell Bench Press:

12 @ 50 kg

9 @ 60 kg

7 @ 60 kg

Dips:

10 @ BW

10 @ BW

9 @ BW (kunne godt have taget 10, men kom for langt ned og så var der altså ikke nok saft til at komme op igen :blush: )

Dumbbell Shoulder Press:

10 @ 11 kg

10 @ 13 kg

10 @ 13 kg

Barbell Incline Bench Press:

10 @ 40 kg

10 @ 45 kg

11 @ 45 kg

Dumbbell Front Raise:

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

Lever Triceps Dip:

11 @ 65 kg

11 @ 70 kg (strapped. Må sgu bruge sele for at holde mig selv nede... :laugh: )

11 @ 75 kg (strapped... natürlich. :tongue: )

Incline Crunch

15 @ BW

15 @ BW

15 @ BW

Kørte dips og shoulder press mellem hinanden, og ved front raise, incline crunch og triceps lever dip kørte jeg sådan en 'trekant' hvor jeg gik mellem de tre øvelser og lavede et set hver gang. Det gik fint og minimerede tiden, mens musklerne måske også fik en anelse mere restitution mellem sets (?). Det var alt i alt en afslappet træning. Har andet at tænke på lige p.t., så jeg skulle bare lige holde mig i gang og se om jeg kunne holde niveauet. Det gik som planlagt og fik da presset en enkelt rep mere ud i bl.a. dips og incline bench-press. OK træning.

Nu er der en Knorr Lasagnette i ovnen. Halvdelen ryger i aften, og i morgen varmer jeg resten efter ben/ryg/biceps-træningen. Så skulle den være i vinkel! :smile:

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Man behøver strengt taget heller ikke at bo i nærheden af universitetet, da der (sjældent) er mødepligt. Selv bor jeg i København men læser i Odense, og al kommunikation med kontor og vejleder (der i øvrigt bor i Tyskland) foregår via e-mail eller telefon. Min situation er dog en anden end din, da jeg har boet i Odense og fulgt undervisningen i de obligatoriske fag, og nu selv kan bestemme hvad jeg vil gå til eksamen i, uafhængigt af om der udbydes kurser i det pågældende emne.

At man ikke kan følge undervisningen er én ting, men en anden og mindst ligeså vigtig ting er, at læsegrupper og den meget værdifulde daglige omgang med medstuderende ikke er mulig. Så det er da afgjort sværere vilkår at give sig selv, men det er ingenlunde umuligt - der skal bare arbejdes hårdere, da du ikke får nogle guldkorn foræret.

Jeg forstår godt, at hvis man ser sig selv som et åndfuldt og dannet menneske, har lidt svært ved at forlige sig med tanken om, at man aldrig "fik papir på det". Nu er du uden tvivl klar over, at en akademisk grad ingenlunde er ensbetydende med fedt job og høj løn, men det er selvfølgelig ofte en nødvendig forudsætning for at få adgang til visse brancher.

Am I getting anywhere with this?

Well...hvis jeg skal give dig et bare nogenlunde brugbart råd, så er det selvfølgelig at tænke dig godt og grundigt om. Kan studiet forliges med et job? Kan din økonomi klare 5 år på SU? Kan du evt. klare at bo på et billigt kollegium omgivet at hundredevis af meget unge mennesker, der meget gerne vil drikke, larme og opføre sig uheldigt :wink: Hvor bundet er du til en bestemt geografisk lokalitet? (hvis du er heldig kan du måske tilrettelægge din egen undervisning således, at du f.eks. kun har 2 undervisningsdage, som så bliver lange og hårde, men man kan nok klare at pendle en længere distance hvis det kun er 2 gange ugenligt).

Såvidt jeg ved, så findes der en hel del kurser man kan tage på åbent universitet, hvor undervisningen ikke udelukkende finder sted på diverse universiteter, men derimod ofte i lokaler som kommunerne stiller til rådighed (tror jeg nok). Disse kurser ligger ofte om aftenen og kan for det meste merritoverføres når man bliver indskrevet på et 'rigtigt' universitet. Det er i hvert fald en glimrende måde at snuse til nogle fag på en uforpligtende måde. Jeg kender flere der gennem åbent universitet fandt ud af, hvad det var de ville.

En anden ting kunne være at tjekke pensumlisterne på de uddannelser du har i kikkerten, og så på egen hånd læse lidt faglitteratur, for at se om det er noget. Jeg tror så godt som alle studier har læseplaner liggende online. Seek and you shall find.

Ellers er der bare tilbage at sige held og lykke med informationssøgningen, og vi krydser stadig fingre for dig mht. det job dér :smile:

Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

<snip> godt indlæg

Ellers er der bare tilbage at sige held og lykke med informationssøgningen, og vi krydser stadig fingre for dig mht. det job dér  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for info. Netop det med pensumlister fik en lille klokke til at ringe her i det nordjyske (og nej, jeg er på ingen måde bundet geografisk til Nordjylland. Faktisk nærmere Grindsted hvor min kæreste bor og arbejder. Dér vil jeg også gerne hen! :smile: ). Nu vil jeg se om jeg kan finde nogle af de lister, låne/købe nogle af de bøger i de pågældende fag jeg finder spændende (umiddelbart samfundsfag, måske filosofi og historie osv... lyder kedeligt, men jeg kunne godt tænke mig at flirte lidt med de fag, selvom de måske alle antyder at man ender som gymnasielærer :blush: ). Må i gang med den store søgning på det store, brede net.

Indtil da krydser jeg også fingre for at der venter en positiv tilbagemelding fredag aften/mandag formiddag. Ellers må jeg sgu se om ikke der er andre leveveje her i DK end den jeg hidtil har kørt ad. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Cheer up, buddy! :beerchug:

Der er altid en masse crap man skal igennem før man indser, hvilke muligheder man egentlig har foran sig.

Og hvad angår uddannelse og den slags så husk;

Bedre Byrde

bærer ej Mand paa Vej

end meget Mandevid.

Bedre end Formue

det tykkes paa fremmed Sted.

Det er den Fattiges Frelse.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 21. september 2005

Barbell Squat:

10 @ 50 kg

10 @ 50 kg

10 @ 50 kg

Dødløft:

11 @ 60 kg

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

Cable Front Pulldown:

11 @ 55 kg

10 @ 55 kg

10 @ 55 kg

Cable Seated Row:

10 @ 60 kg

10 @ 65 kg

10 @ 65 kg

Dumbbell Curl:

10 @ 16 kg

10 @ 16 kg

10 @ 16 kg

10 @ 16 kg

Skulle bare overstås. Tog dødløft før squat i dag, og det bare fordi stangen allerede lå højt i stativet med en tyver på hver side, lige til at gå til. Dovenskaben længe leve, maskeret af en "variation er godt" hvis nogen skulle være så spydig at spørge i centret. :wink: Øgede ikke ret meget i dag, da jeg ikke rigtig havde energien. Kan mærke i squat og dødløft at der stadig mangler lidt teknik (balance?). Kan godt finde på at tippe lidt forover i squat. Det er ikke så meget selve lårene (quadriceps) den er gal med; de vil gerne lege, men det må være alle de andre 'hjælpemuskler' der stadig er i oplæringsfasen. :blush: Men det kommer med tiden og gentagne afstraffelser. Så ka' de lær' det! :smile:

Nu venter der en ordentlig gang vask. De forskellige dynger begynder godt nok at vokse, og da jeg nu pludselig havde alle seks par sorte træningsbukser liggende, ja så gav det sig selv. I gang, knægt! Adskillige kogevaske, kulørte, hvide, sorte og jeg skal komme efter dig. I aften agerer jeg vaskekone. Men så skulle der også gerne være en uge - 1½ inden jeg skal i gang med det pjat igen. :devil:

Og hvis jeg så er heldig falder jeg i søvn 1½ nanosekund inde i den Brøndby - FCK kamp jeg alligevel er totalt ligeglad med. Så længe AaB vinder er jeg tilfreds! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Mod idioti kæmper selv guderne forgæves!!

Her til fyraften går jeg efter endt arbejde en smut ind i kantinen for at hente min tomme madkasse. Der sidder så hele aftenholdet (omkring 10 medarbejdere) og min chef. Jeg var på aftenhold i sidste uge, og derfor vidste de fleste af de faste på aftenholdet at jeg havde søgt den stilling, og at jeg i mandags var til jobsamtale. Jeg er så ikke stødt ind i nogen af dem i løbet af ugen... før i dag, og hvilket møde!!

En af dem spørger mig det samme sekund jeg træder ind af døren: "Nå, hvordan gik det så i mandags? Har du hørt noget?" hvortil jeg afværgende svarede "Det gik sådan nogenlunde". Men nej, han fattede ikke at chefen sad 2 meter fra ham, så han fortsatte: "Nå, så blev du altså ikke kasseret?" og jeg måtte, på vej ud af kantinen igen, sige: "Nej, det regner jeg da ikke med" og så ellers ud af vagten. Chefen når så at spørge ud i kantinen "Har Kent været til session til militæret?" og folk griner.

Jeg ventede dog ikke på reaktionen. Skulle bare ud. For det var fan'me ikke meningen han skulle vide det! Hvordan går det så ikke hvis jeg ikke får stillingen?! Nu ved han jeg har forsøgt at søge væk. Det skal nok hjælpe mig i fremtiden og mit forhold til chefen. For helvede... jeg hader bare tosser der ikke tænker sig om før de åbner deres fede gavflab! Mod idioti kæmper selv guderne forgæves.

Det må gå ud over ét eller andet. For jeg er ved at koge over af raseri indeni. Det ender nok med at blive nogle hårde indlæg herinde på MOL!! :devil::devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 26. september 2005

Barbell Bench Press:

9 @ 60 kg

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

Dips:

11 @ BW

10 @ BW

10 @ BW

Dumbbell Shoulder Press:

10 @ 13 kg

10 @ 13 kg

10 @ 13 kg

Barbell Incline Bench Press:

10 @ 45 kg

10 @ 45 kg

8 @ 45 kg

Dumbbell Front Raise:

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

Lever Triceps Dip:

11 @ 65 kg

10 @ 70 kg

7 @ 75 kg

Incline Crunch

16 @ BW

16 @ BW

16 @ BW

+ 20 min. cardio på løbebånd (2,91 km @ 8,8 km/t = 265 kcal ifølge TechnoGym maskinen)

WARNING: I'm IN A PISSY MOOD!!!

Dagen starter kl. 03.55 med at kæresten rejser sig, tager sig tøj på og påbegynder sin knap 3 timer lange køretur for at komme på arbejde i Grindsted. Jeg kysser hende farvel, ser hende forsvinde i bilen, velvidende der nu er 5 arbejsdage á 8½ time, 4 x træningspas á 1½ time, 4 ensomme nætter og en masse kedelige timer derimellem før jeg ser hende igen fredag aften kl. 19.30 i Grindsted. FUCK en dum start på dagen.

Kommer så selv op kl. 5.30, får ædt havregryn m. økologisk sukker og letmælk, smurt madpakken og kører på arbejde. Dernede spørger alle naturligvis til om jeg har fået noget at vide ang. min jobsamtale i mandags, hvortil jeg måtte svare nej, det havde jeg ikke. Da jeg så kommer til træning ligger jeg ved mit andet sæt bænkpres da telefonen ringer. Jeg tjekker hvem det er: Det var chefembedsdyrlægen fra det sted hvor jeg var til jobsamtale i mandags. Puster ud, venter 2 minutter og banker det sidste sæt af og ringer tilbage.

NEJ!! :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

"Ja, det var tæt... må desværre sige det ikke blev dig. I var alle lige kvalificerede så det var ude i petitesserne. Der er egentlig ingen grund til det ikke blev dig... du ville have passet lige så godt ind i teamet..."

Jow tak, og fuck mig så i røven, din idiot! Giv mig da i det mindste et ærligt svar i stedet for at sidde og gemme dig bag latterlige undskyldninger bare fordi I på forhånd havde en kandidat! Jeg skrev fan'me en mail til manden INDEN jeg overhovedet sendte ansøgningen af sted for at forhøre mig om opslaget bare var proforma, netop for at undgå spildte arbejdskræfter og køreture tværs gennem landet og få en ligegyldig sludder for en sladder. Men ih nej, "alle ansøgninger bliver behandlet lige" mig i fuckin' røven! Træning ødelagt. Et irriteret opkald til tøsebarnet og så videre i programmet. Den vrede skulle ikke gå ud over hende men de satans vægte der ikke fortjener andet end at blive løftet om og om igen! :devil:

Nu sidder jeg så her, mutters alene med et afslag der fylder det hele. Gider ikke æde, gider ikke fjernsyn, gider ingenting. Burde egentlig skrive en artikel jeg har lovet, men det gider jeg heller ikke!! Er bare pissetræt af det hele, for nu er der igen lange udsigter til jeg får en definitiv afgørelse på hvornår jeg kan flytte ned til min kæreste (som jeg er faldet pladask for og egentlig ikke rigtig kan undvære!), og må desværre sande at de realistiske prognoser siger vinter/forår 2006 nu, i stedet for 1. november '05 hvis jeg havde fået det job. Det er godt nok møg'fuckin'irriterende.

Nå, skulle lige af med noget galde. Der er ikke andet for end at komme op på hesten igen, men i aften vil jeg have lov til at have medlidenhed med mig selv... godt jeg har en rulle Marie tudekiks liggende!! :w00t::w00t::w00t:

Fuck det. Træningen var egentlig ganske fin, ikke så meget pis. Rev lige 20 minutter ud af ærmet på løbebåndet da jeg ligesom skulle have noget ud af systemet, og jeg gad ikke hjem og sidde og glo foran enten en 19" monitor eller et 32" fjernsyn. Så der blev svedt lidt ekstra i dag... :tongue:

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share