KongKents LOG


KongKent
 Share

Recommended Posts

Hej Kongen, jeg er imponeret over den træningsmængde du ligger for dagen med job, kone og baby. Det er sgu godt klaret. Du er også begyndt at løfte nogle okay vægte.

Mange tak. Jeg er stadig blot en gennemsnitlig motionist i MOL-regi, men drømmene om at kunne løfte mere er intakte, så jeg klør på så godt jeg kan. Der går nok nogle år inden jeg når BB!99-højder ( :devil: ), men som sagt; jeg tror på det! :w00t:

Angående job, kone og barn. Jovist, indtil videre har jeg kunnet fortsætte mit træningsregime uden de store kvaler. Men jeg har også skåret ind til benet andre steder. Specielt computeren har jeg helt bevidst prioriteret ned af rangstigen i tidsforbrug. For der er ikke tid til alt. Jeg har så valgt basketball og styrketræning fremfor en del andre (ligegyldige? :blush: ) ting der kunne fylde i dagligdagen.

Der bliver dog nok ikke ved med at være tid til to ugentlige baskettræninger samt tre styrkepas pr. uge. Om nogle uger er Anders så gammel, at han kan begynde til babysvømning, og da jeg har fast aftenvagt om torsdagen, vil jeg kunne tage ham med på det hold der er torsdag formiddag. Når det sker, så ryger jeg nok ned på to styrkepas pr. uge i et stykke tid, da jeg meget gerne vil det andet.

Det er bl.a. også derfor, at jeg har købt håndvægte og går med planer om en bænk, stang, squat-rack osv., for så vil jeg kunne træne hjemme. Og så kan jeg jo træne lige så tosset jeg vil. For det er ikke så meget tidsforbruget på træningen der er en 'belastning'. Det er tiden væk fra hjemmet. Er jeg bare hjemme, så vil jeg kunne passe Anders selvom jeg træner. Så bliver et styrkepas måske lidt længere fordi det også inkluderer et bleskift osv., men bare det, at jeg kan aflaste Marianne, i stedet for at være væk hjemmefra, er ganske vigtigt. Han kan nemlig snildt ligge i sin lift og sove i to - tre timer i træk, og hvis jeg så har 'vagten', skulle jeg nok kunne lire lidt hjemmetræning af i indeværende periode. :laugh:

Så ja, det er cool at jeg stadig kan klø på med uformindsket engagement. På sigt bliver rutinerne dog nok lagt en del om. Forhåbentlig ikke på bekostning af resultaterne og formen, men mere det sociale i at komme ned i et center og træne. Men når det giver mere tid til familien herhjemme, så er det et godt byt. Derfor; home-gym FTW! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Angående job, kone og barn. Jovist, indtil videre har jeg kunnet fortsætte mit træningsregime uden de store kvaler. Men jeg har også skåret ind til benet andre steder. Specielt computeren har jeg helt bevidst prioriteret ned af rangstigen i tidsforbrug. For der er ikke tid til alt. Jeg har så valgt basketball og styrketræning fremfor en del andre (ligegyldige? :blush: ) ting der kunne fylde i dagligdagen.

well spoken... jeg er selv i gang med det samme for alvor, for døgnet bliver ikke længere bare fordi man får mere travlt

Link to comment
Share on other sites

Blackmoore > Nej, nærmest tværtimod. Også bl.a. derfor jeg nu aktivt er i gang med at indhente tilbud på bænkpres/squat-stativ, bænk, stang og vægtskiver. Mit kontingent til styrkecenteret gælder til 25. marts, så jeg har et par uger førend den endelige beslutning skal træffes. Bankmanden er orienteret, så jeg skal bare have fundet det rette tilbud. Har kontaktet ER Equipment, FitnessGruppen og nogle andre. Så må vi se. Drømmer om ER, men er godt klar over, at det tillader budgettet nok ikke lige i denne ombæring. :blush:

Torsdag d. 6. marts 2008

Styrketræning:

BB Rows: (Yates)

10 @ 81 kg

10 @ 81 kg

10 @ 81 kg

10 @ 81 kg

Skrå DB Bænk:

10 @ 20 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

10 @ 27,5 kg

10 @ 27,5 kg

CG Cable Pulldown:

10 @ 55

10 @ 55

10 @ 55

10 @ 55

DB Laterals:

10 @ 12,5 kg

10 @ 12,5 kg

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

+ protshake

Træningstid: 50 min. (10.20 - 11.10) Let træning. Var stadig lidt træt i kroppen efter basketball i går aftes, så jeg forcerede ingenting. Kan dog mærke, at jeg snart tager i hvert fald tre sæt i den skrå bænk med 30'erne. Måske alle fire. Den rammer i hvert fald godt, kan jeg mærke. Rows var lidt tunge i dag.

Nu lige lidt afslapning. Så middagsmad der består af fiskefiletter som vi købte ved fiskehandleren i går eftermiddags. Trods mine planer om at gå ned i vægt, får de lidt panering. :4mewantfood:

I eftermiddag står den på aftenholdsarbejde fra 15.30 - 00.05 , og så fredag er det daghold fra 06.55 - 15.25. Så om et par timer bliver jeg til et græskar. :dry: Gider sgu ikke...

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 8. marts 2008

:devil:HomeGym - Finalization! :devil:

En glædens dag i det lille kongerige, lidt vest for Dronninglund. Efter at Hjallerup Idrætscenter var så letsindige, at lade mig købe en masse håndvægte til den nette pris af 1500 kroner, har tankerne kredset om at få et komplet udstyret hjemmetræningsrum. Sidste weekend begyndte jeg så at søge, og sendte mails om et skræddersyet tilbud til mig ud til de fleste af de forhandlere der sælger den slags til private over nettet. ER Equipment, FitnessButikken, FitnessGruppen osv.

Jeg skulle bruge en skråbænk, et stativ til squat og bænkpres, en OL vægtstang samt 6 x 20 kilo, 2 x 10 kilo, 2 x 5 kilo, 2 x 2,5 kg og 2 x 1,25 kg i vægtskiver.

I torsdags skrev FitnessGruppen så tilbage med det tilbud jeg valgte. Der var godt nok to ekstra 2,5 kilos og to ekstra 1,25 kilos vægtskiver med i det tilbud, men så pyt. Alene ud fra den mail, hvori jeg skrev at jeg indhentede tilbud fra alle forhandlere på nettet, gav det mig en rabat på cirka 9% i forhold til prisen på hjemmesiden. Så ovennævnte mængde blev mit for 6000 kr. Og jeg fik en vægtstang på 220 cm. og det hele naturligvis i 50 mm. :smile:

Her kan man se vores opbevaringsrum med studiebøger, dvd og andre effekter i baggrunden. Udstyret er lige blevet slæbt derind, og ude til højre kan man lige skimte mine håndvægte.

HomeGym1.jpg

Efter 1½ times udpakning, samling og oprydning stod udstyret klar. Vægt inklusiv stang siger 185 kg, og jeg satte for sjov skyld lige hele baduljen på stangen for at se om den nu kunne holde til de 450 kg. som ekspedienten lovede. Den bøjer en lille smule, men jeg tror faktisk den er i orden.

HomeGym2.jpg

Mit årsabonnement med Hjallerup Idrætscenter udløber 25. marts. Jeg har altså kun 14 dage tilbage, så styrketræner jeg udelukkende hjemmefra. Det bliver nemt. :blush:

Link to comment
Share on other sites

:devil:HomeGym - Finalization! :devil:

Efter at Hjallerup Idrætscenter var så letsindige, at lade mig købe en masse håndvægte til den nette pris af 1500 kroner, har tankerne kredset om at få et komplet udstyret hjemmetræningsrum.

Mit årsabonnement med Hjallerup Idrætscenter udløber 25. marts. Jeg har altså kun 14 dage tilbage, så styrketræner jeg udelukkende hjemmefra. Det bliver nemt. :blush:

Du ved godt hvad jeg vil skrive nu ikke...!!!

JEG FORVENTER EN MASSIV KONGE TIL SOMMER....!! Nu kan du træne i hver en 5 mins stilhed i det lille hjem, så er der sku INGEN undskyldning fremover.. :devil::showoff::smilerock::4crutches::bottom::poking:

Link to comment
Share on other sites

MaxPower > Ja, handlen med håndvægtene var klart den bedste. Det sagde centerlederen da også selv, og jeg er naturligvis ganske tilfreds med, at han var så fair. Resten er vel købt på markedsvilkår. Rabatten nogenlunde, dog ikke helt stor nok til at få betegnelsen "jysk". :laugh:

Niller > Se nedenfor! :devil:

Søndag d. 9. marts 2008

Styrketræning @ Kongens Hule! :superman:

Bænk:

15 @ 20 kg

10 @ 60 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

3 @ 100 kg Rep PR!! ugh2.gif

BB Rows: (Yates)

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

DB Skulderpres:

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

10 @ 20 kg

DB Curl:

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

CG Bænk:

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

+ protshake :4flex:

:headphonedance: Soundtrack: Satyricon - Now, Diabolical :headphonedance:

Træningstid: 60 min. (14.10 - 15.10) En god første træning herhjemme. Skal lige vænne mig til det, men jeg tror det bliver godt på sigt. Nåede da også kun lige at blive færdig med bænk og rows, førend der sad en lille dreng i skråstol og kiggede på far mens han kørte skulderpres. Mor afsatte lige sønnike, og så fik han sin første træningssession. :tongue:

Skal have fat i en pålidelig vægt på et tidspunkt. Jeg vil lige sikre mig, at stangen virkelig vejer 20 kg, og at mine vægtskiver også vejer det de påstår. Synes de to første reps med 100 kilo var overraskende nemme, hvorfor jeg tog en ekstra. Det skulle jeg dog ikke have gjort, for den måtte jeg kæmpe op. ughmamoru2.gif

I morgen er det basketball, og fremover vil jeg bare vurdere fra dag til dag om der skal trænes eller ej. Går og roder med tanken om et 3-split, eller sågar 4-split, nu hvor det er så nemt at træne. Jeg finder nok ud af det på et tidspunkt. Slutteligt et billede af dagsformen. Stadig ynkeligt tynde arme. Nu hvor jeg går og smider lidt vægt, håber jeg sgu ikke der ryger noget af de pauvre 36,5 cm. overarme, for så bliver det da først for alvor pinligt. :sneaky2:

Men her er jeg:

MOL-2.jpg

Link to comment
Share on other sites

:w00t:

Så er der sgu dømt home gym! :superman: Skide godt Konge!

Ser frem mod en invitation til fremvisning af et fint indrettet gym i kongens Crib, med arnold plakater på væggene og metal toner i luften! :cool:

Ved ikke om jeg kan imødekomme kravet om en Arnie-plakat, men metal i luften og jern der må løftes har jeg så rigeligt af. :devil:

Det eneste der nu mangler, er faktisk at jeg lige får købt lidt 30 mm udstyr. Om et par måneder køber jeg to håndvægtsstænger, og 16 - 20 stk. 5 kilo skiver. Så kan jeg lave 40+ kilo håndvægte, som vil være rare at have som supplement til bb bænk og bb rows; bl.a. flad db bænk, db rows og pullovers. Indtil da må jeg klare mig med den 35'er jeg har som tungeste dummeklokke. Det går nok også, selvom der så skulle gå tre eller fire måneder før jeg får købt det sidste. :smile:

En EZ-Curl stang er også på ønskelisten, men igen, det er noget der kan komme sådan i etaper. Lige nu er jeg bare glad for, at jeg har en solid basispakke. Nu skal der bare knokles på, og holde mig selv i ørerne med mine planer om at få skåret lidt fedt væk til sommeren '08. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

det er det der giver PR

Lækkert gear du har fået dig. Er gulvet forberedt til at kunne tåle lidt tungt kødløft???

Ingen tvivl om, at den norske indflydelse har indvirkning på sine præstationer!

Angående tung dødløft: Jeg købte sådan nogle puslespilsmåtter, og de er i hvert fald gode nok til at sætte 80 kg ned på efter rows. Tror dog jeg køber en pakke mere og lægger ovenpå, så der er dobbelt konfekt, førend jeg kaster mig ud i 140+ kilos dødløft. Med dobbelt lag, burde det dog ikke være noget problem. :smile:

Så med få opgraderinger hist og pist, er jeg godt på vej mod et fuldt funktionsdygtigt center derhjemme. Og det uden én eneste maskine. :wub:

Link to comment
Share on other sites

LaMotta > Jo, tak. På sigt en af de bedre investeringer jeg har gjort mig. Og bare rolig; der er proteiner nok i kosten p.t. :superman:

Tirsdag d. 11. marts 2008

Styrketræning @ HomeGym

Dødløft:

10 @ 60 kg

5 @ 100 kg

5 @ 100 kg

5 @ 100 kg

5 @ 100 kg

5 @ 110 kg

DB Bænk:

10 @ 20 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

DB Rows:

10 @ 35 kg

10 @ 35 kg

10 @ 35 kg

10 @ 35 kg

DB Flies:

10 @ 15 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

DB HammerCurl

8 @ 20 kg

8 @ 20 kg

8 @ 20 kg

+ protshake :4flex:

:headphonedance: Soundtrak: Dimmu Borgir - Enthrone Darkness Triumphant :headphonedance:

Træningstid: 60 min. (20.30 - 21.30) Let træning. Skal spille min første basketballkamp i umenneskelige tider, så vil ikke være helt ødelagt i morgen. Var desuden træt efter arbejde, så en god undskyldning for lige at lytte til kroppen. Kan dog sagtens mærke, at mine tungeste håndvægte på 35 kilo bestemt ikke er for tunge i en øvelse som db bænk og db rows. Så der skal nok snart udvides i vognparken. :smile:

Nu i bad, og så på hovedet i seng.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 12. marts 2008

Basketball @ BBK70

Kamp mod Nørresundby. Vi vandt 80 - 72 efter at have været bagud hele første halvleg. Sublimt comeback. Jeg selv var ottendemand ud af otte. :laugh: Jeg startede først inde i tredje quarter, men spillede så også næsten hele det quarter, hvorefter jeg sad ude i det fjerde og afgørende. Omtrent den mængde spilletid jeg kunne forvente, og jeg gjorde mit bedste mens jeg var derinde. Kom både på tavlen og fik nogle angrebs- og forsvarsrebounds, så det var ikke helt tosset. Ingen fejl, så jeg er nogenlunde tilfreds med min indsats. Blev sat en enkelt gang og missede en aflevering der ville have resulteret i en stensikker scoring på et fastbreak, men ellers ingen store bommerter. Havde solidt fat i min mand som var mig fysisk underlegen, hvilket jeg selv syntes jeg fik udnyttet ret godt.

Håber også træneren var tilfreds, således jeg kan blive brugt igen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

På vej til lægen. Begyndte at få ondt i maven i går aftes omkring midnat, da jeg fik fri fra arbejde. Kom hjem og gik i seng. Vågnede så af smerterne kl. 2 i nat, og har siden haft konstante smerter, og kun sovet i små intervaller på nogle få minutter af gangen. Har tømt alt hvad der er at tømme i begge ender, og der kommer nu kun galde op ovenfra. Men det gør stadig ondt.

Jeg har aldrig været syg før, så jeg er sgu pænt træt af det. :dry:

Link to comment
Share on other sites

På vej til lægen. Begyndte at få ondt i maven i går aftes omkring midnat, da jeg fik fri fra arbejde. Kom hjem og gik i seng. Vågnede så af smerterne kl. 2 i nat, og har siden haft konstante smerter, og kun sovet i små intervaller på nogle få minutter af gangen. Har tømt alt hvad der er at tømme i begge ender, og der kommer nu kun galde op ovenfra. Men det gør stadig ondt.

Jeg har aldrig været syg før, så jeg er sgu pænt træt af det. :dry:

Det lyder sgu ret nedtursagtigt... Madforgiftning..?

Link to comment
Share on other sites

På vej til lægen. Begyndte at få ondt i maven i går aftes omkring midnat, da jeg fik fri fra arbejde. Kom hjem og gik i seng. Vågnede så af smerterne kl. 2 i nat, og har siden haft konstante smerter, og kun sovet i små intervaller på nogle få minutter af gangen. Har tømt alt hvad der er at tømme i begge ender, og der kommer nu kun galde op ovenfra. Men det gør stadig ondt.

Jeg har aldrig været syg før, så jeg er sgu pænt træt af det. :dry:

Damn det lyder da godt nok pænt slemt :crazy:

God bedring :ill:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Det lyder sgu ret nedtursagtigt... Madforgiftning..?

Heldigvis ikke. Var ved lægen kl. 10.30, for da gad jeg altså ikke ligge og vride mig på sofaen mere. De målte blodtryk til 125/70 og puls til 64, så der var ikke noget alvorligt. Han spurgte naturligvis ind til en masse ting mens jeg lå på briksen, og jeg kunne sagtens fornemme, at det var blindtarmsbetændelse han fiskede efter. Men efter at have lyttet til min mave og hvad jeg sagde om mine kostvaner og (manglende) erfaring med sure opstød, mavekneb osv. så kunne han hurtigt udelukke det. Heldigvis.

Sygeplejersken tog desuden en blodprøve, og det udelukkede også såvel mad- som blodforgiftning. Det endte med, at jeg fik tre piller med hjem som kan neutralisere mavesyren. Jeg har lige taget den ene, og skal så tage de to andre lørdag og søndag. Derefter må vi se om ikke det er blevet bedre.

Har fået lidt havregrød. Det anbefalede lægen. Jeg bønfaldt ham om ikke bare jeg kunne nøjes med almindelig havregryn, men det mente han svulmede for meget op i en udsat mavesæk. Så Marianne varmede det satans tapetklister, jeg fik drysset lidt sukker på, og så fik jeg det ned. Det bliver dog første og sidste gang jeg æder det skidt. Så hellere have mavekneb i et døgns tid. :laugh:

Lige nu er maveondet på retræte. Nu kan jeg da i det mindste sidde i sofaen og koncentrere mig om andet end maven. Den er stadig langt fra optimal, men det går den rigtige vej. Så jeg tager lige et par dages pause fra alt hvad der hedder 'udfordrende' kost, træning og andre ting der kan irritere min lille, sarte og noget pigede mavesæk. greddyrun.gif

Damn det lyder da godt nok pænt slemt :crazy:

God bedring :ill:

- Pia (Bambi)

Det var dæleme også kedeligt. Bare at trave hvileløst rundt i hytten hele natten. Det gjorde ondt når jeg lå i sengen, når jeg gik, når jeg sad. Uanset hvad. Bare sådan en konstant smerte fra kl. 2 til, ja den er der stadigvæk. Dog knap så voldsom som i nat, men den er der!

Og tak. :bigsmile:

God bedring!

Jeg vil lige indskyde min beundring for din bænk! Sateme godt presset mester!

Takker.

Beundre min bænk? :blink: Jeg er en af de svageste på MOL, men jeg er da også selv godt tilfreds med tre reps med 100 kg. Nu kan jeg mærke, at der ikke er langt til 5 x 5 med 100 kg. Det her maveonde kommer på et lidt dumt tidspunkt (hmm, hvornår kommer sådan noget egentlig på et godt tidspunkt?), men jeg må udnytte det som en lille (ufrivillig) træningsfri periode, og så ellers starte op på et bænkprogram bagefter, så de 5 x 5 kommer snarest muligt! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 17. marts 2008

Basketball @ BBK70

90 min. træning. Rigtig god træning med masser af fart, energi og godt spil. Fik sat et par gode scoringer og taget nogle rebounds. Det kan sagtens blive bedre, og det gør det også! Desværre er der påskefest i hallen på onsdag, og mandag i næste uge er helligdag, så der er først træning igen næste onsdag, d. 27. :dry:

Bruger dog mellemtiden på at styrketræne lidt herhjemme. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Det var en nasty omgang, konge.

Nu var det vel ikke Mørkets Fyrste, der omsider havde taget bolig i dig? (Arj, jeg ved godt, at man ikke må spøge med sygdom, men kunne ikke lige nære mig. Og du kan sagtens tage det. :tongue:).

Men godt, at du ikke havde mavesår. Der er sgu ikke meget sjov ved at skulle æde plaster! (Nej, NU stopper du, Okse! :laugh: ).

Anyways: Jeg håber da for dig, at du bliver klar til påskebryg og gode frokoster. Og nåå, ja: Fortsæt med god træning! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share