KongKents LOG


KongKent
 Share

Recommended Posts

Søndag d. 28. september 2008

Dødløft:

10 @ 60 kg

5 @ 100 kg

5 @ 100 kg

5 @ 100 kg

5 @ 100 kg

5 @ 105 kg

BB Bent Over Rows (Yates):

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

10 @ 65 kg

10 @ 65 kg

10 @ 70 kg

Alt. DB Curl:

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 20 kg

+ protshake

:headphonedance: Soundtrack: Testament - The Formation Of Damnation :headphonedance:

Ryg og biceps på en sen søndag aften. Knægten lagt i seng. Aftensmaden fordøjet og konen smidt i sofaen til en tåbelig romantisk komedie på TV2. Så var der lige en lille time fra kl. 21 og frem til knap 22 hvor jeg kunne løfte lidt jern, mens jeg fik hørt den nye skive med Testament. En skive der forbigår Opeths tilsvarende med mange længder. Måske ikke innovativt thrash, men feee' thrash. :devil:

Nu et bad, i seng og nyde en fridag fra arbejde i morgen. Dog basketball om aftenen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 28. september 2008

Dødløft:

10 @ 60 kg

5 @ 100 kg

5 @ 100 kg

5 @ 100 kg

5 @ 100 kg

5 @ 105 kg

BB Bent Over Rows (Yates):

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

10 @ 65 kg

10 @ 65 kg

10 @ 70 kg

Alt. DB Curl:

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 20 kg

+ protshake

:headphonedance: Soundtrack: Testament - The Formation Of Damnation :headphonedance:

Ryg og biceps på en sen søndag aften. Knægten lagt i seng. Aftensmaden fordøjet og konen smidt i sofaen til en tåbelig romantisk komedie på TV2. Så var der lige en lille time fra kl. 21 og frem til knap 22 hvor jeg kunne løfte lidt jern, mens jeg fik hørt den nye skive med Testament. En skive der forbigår Opeths tilsvarende med mange længder. Måske ikke innovativt thrash, men feee' thrash. :devil:

Nu et bad, i seng og nyde en fridag fra arbejde i morgen. Dog basketball om aftenen. :smile:

Hej, KK! :smile:

Er dine protshakes nogle, som du selv blander/shaker, eller er det færdiglavede?

Jeg gider nemlig ikke købe de industrielt fremstillede shakes, så jeg drikker bare den gode sukkerfrie kakaomælk fra Hirtshals.

Husk nu at heppe på United i aften (uanset, om du ser kampen eller ej). Der bør klogskaben vinde over lokalpatriotismen! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hej, KK! :smile:

Er dine protshakes nogle, som du selv blander/shaker, eller er det færdiglavede?

Jeg gider nemlig ikke købe de industrielt fremstillede shakes, så jeg drikker bare den gode sukkerfrie kakaomælk fra Hirtshals.

Husk nu at heppe på United i aften (uanset, om du ser kampen eller ej). Der bør klogskaben vinde over lokalpatriotismen! :tongue:

Mine protshakes består p.t. af følgende ingredienser:

ISS Whey Matrix (jordbær) + Arla letmælk

EU100148.jpg

Bøtten er dog ved at være tom, så jeg tager hul på en fem-kilos spand fra BodyMan.DK engang i næste uge. Jeg fylder den anbefalede dosis i et 3 dl bæger, fylder op med mælk efterfølgende og ryster den (husk låg! :4thumbup: ). Over i et glas og ned med skidtet. Det kan ikke være nemmere.

Den sidset del af dit indlæg nægter jeg at kommentere på. Det er noget af det dummeste der er skrevet i denne log indtil videre, og det siger ikke så lidt med alt det lort jeg har fyret af i tidens løb.

Link to comment
Share on other sites

promo1.jpg

promo2.jpg

Endelig anmeldelse kommer omkring udgivelsesdatoen. Umiddelbart vil jeg dog sige, at den er mere varieret end de to foregående. En anelse mere rock, men der er stadig nogle ret tunge sange derpå. :devil:

Jeg hørte den i weekenden, syntes godt nok at det er lidt for sød pop agtigt, deres første kan jeg meget bedre lide.

Har du et link til din anmedelse?

Link to comment
Share on other sites

Jeg hørte den i weekenden, syntes godt nok at det er lidt for sød pop agtigt, deres første kan jeg meget bedre lide.

Har du et link til din anmedelse?

Helt enig. Jeg er også mest til deres debutskive. Det er blevet mere mainstream end metal, og det er mit eneste ankepunkt. Ellers synes jeg de gør det rigtig godt. Deres lyd er unik, men om den er langtidsholdbar kan kun tiden vise.

Her er min anmeldelsel

Link to comment
Share on other sites

Mollerup > Ja, gør det. For de tunge numer er gode. Det er de andre også, dog er de ikke så tunge som jeg gerne vil have dem. Det ændrer dog ikke ved, at de virker. Til en koncert eller en fest med et par øl og godt selskab, så er Volbeat god musik, hvor ikke alle tilstedeværende behøver være langhårede, vide hvem Greven er eller hvorfor han sidder i fængsel. :smile:

Tirsdag d. 30. september 2008

Bænk:

10 @ 20 kg

10 @ 40 kg

10 @ 60 kg

4 @ 80 kg

5 @ 80 kg

4 @ 80 kg

4 @ 80 kg

Straight Leg Deadlift:

10 @ 60 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

Seated DB Press:

10 @ 17,5 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

BB Bent Over Rows:

10 @ 60 kg

10 @ 65 kg

10 @ 65 kg

10 @ 65 kg

Alt. DB Curl:

10 @ 17,5 kg

10 @ 20 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 20 kg

+ protshake

:headphonedance: Soundtrack: Primordial - To The Nameless Dead :headphonedance:

Eftermiddagstræning inden det går løs i Aalborg i aften. Først Real Madrids CL-kamp mens der bliver hevet noget mad ned, samt en øl eller to. Dernæst de 100 meter der er til Gammeltorv hvor der forhåbentlig er storskærm, og hvor Studenterhuset ligger. For der skal jeg høre Nile, Grave m.fl. spille live, samt punktvis følge med i AaB vs. Manchester United. Har heldigvis fri i morgen. :shades:

Træningsmusikken var hæslig. Jeg er glad for, at jeg ikke er jurymedlem hver dag. For man skal godt nok høre meget bras. Der er en grund til jeg ikke har flere skiver med Primordial og/eller Opeth stående herhjemme. Det er fordi det er kedeligt og plat. EOD!

Nu et hurtigt bad, og så af sted! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 2. oktober 2008

DB Skråbænk:

10 @ 20 kg

10 @ 25 kg

10 @ 25 kg

10 @ 25 kg

BB Bent Over Rows (Yates):

10 @ 60 kg

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

CG Bænk:

10 @ 40 kg

8 @ 60 kg

8 @ 60 kg

8 @ 60 kg

DB Hammer Curl:

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

+ protshake :4flex:

:headphonedance: Soundtrack: Testament - The Formation Of Damnation :headphonedance:

Middagstræning før jeg skal på arbejde i aften (15.30 - 00.30). Holdt failure lidt på afstand da jeg er træt. Basket mandag, styrke tirsdag, basket onsdag og en knægt der holdt mig vågen næsten hele natten til torsdag = Kongen begynder at pylre. :laugh: Så ingen forceringer i dag. Næste pas bliver lørdag eller søndag. Der får den lidt mere gas. :dumbbell_lift:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 4. oktober 2008

Bænk:

15 @ 20 kg

10 @ 60 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

Dødløft:

10 @ 60 kg

5 @ 100 kg

5 @ 105 kg

5 @ 105 kg

5 @ 110 kg

5 @ 110 kg

Seated DB Press:

10 @ 17,5 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

BB Bent Over Rows:

10 @ 60 kg

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

Lying Triceps Extensions:

10 @ 15 kg + stang

10 @ 15 kg + stang

10 @ 15 kg + stang

Alt. DB Curl:

10 @ 17,5 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

+ protshake

:headphonedance: Soundtrack: Opeth - Watershed :headphonedance:

Her i ulvetimen fik vi fordelt opgaverne retfærdigt imellem os herhjemme. Fra 17.30 - 18.40 trænede jeg mens konen fodrede knægten og gjorde ham klar til sengetid. Jeg syntes det var en fair måde at gøre det på. Rows og skulder blev SS'et. Det samme gjorde triceps og biceps til sidst. Her skulle jeg have haft et sæt mere, men der skulle også ordnes heste, og vi skal have lavet mad, så det må blive næste gang. Træningen var god, idet jeg for første gang siden genopstarten har kørt 5 x 5 med 80 kilo i bænk uden at være i nærheden af failure, så styrken er på samme niveau som før træningspausen, i hvert fald i patten. Dødløft begynder også at komme godt med, for her var heller ingen problemer. I siddende skulderpres skal jeg dog være lidt påpasselig med ikke at få skudt brystet frem, og nærmest svaje sådan i ryggen, at den ikke læner sig op af bænken, men nærmest mere kommer til at ligne et højt incl. bænkpres med DB's uden rygstøtte. :laugh:

Næste uges program: Mandag basket. Tirsdag styrketræning. Onsdag basket. Torsdag styrketræning. Fredag og lørdag off. Søndag styrketræning. :superman:

Edited by KongKent
Link to comment
Share on other sites

ProgPig > Jeps. En pause på 4 måneder er en del, imho. Men alligevel er jeg så småt tilbage på niveau efter 1½ måneds stille og rolig genoptræning. Og "tilbage på niveau" er ikke målsætningen. :devil:

Tirsdag d. 7. oktober 2008

DB Incline Press:

10 @ 20 kg

10 @ 25 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

10 @ 25 kg

BB Bent Over Rows (Yates):

10 @ 60 kg

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

10 @ 75 kg

CG Bænk:

8 @ 60 kg

8 @ 60 kg

8 @ 60 kg

8 @ 60 kg

EZ-Bar Curl:

10 @ 20 kg + stang

10 @ 20 kg + stang

10 @ 20 kg + stang

10 @ 25 kg + stang

+ protshake

:headphonedance: Soundtrack: Death - Human :headphonedance:

Tirsdagens træning gennemført efter min kone var blevet sendt til kor og jeg fik lagt knægten i seng. Dagen mellem de to baskettræninger skal ikke være for hård kan jeg mærke, så der holder jeg antallet af øvelser på et minimum. Tager så bare et sæt mere eller to i hver øvelse for at holde det bare nogenlunde anstændigt. Skrå bænk SS'et med rows. CG bænk SS'et med curls. Tog vel tre kvarter. Fik hængt vasketøj op i pauserne. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 9. oktober 2008

Bænk:

15 @ 20 kg

10 @ 60 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

BB Bent Over Rows:

10 @ 60 kg

10 @ 65 kg

10 @ 65 kg

10 @ 70 kg

Seated DB Press:

10 @ 17,5 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

Lying Triceps Extensions:

10 @ 15 kg + stang

10 @ 15 kg + stang

10 @ 20 kg + stang

10 @ 20 kg + stang

DB Hammer Curl:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

6 @ 22,5 kg

+ protshake

:headphonedance: Soundtrack: Death - Human :headphonedance:

Rigtig god træning fra 10.50 - 11.50. Bænken begynder at være god, så det er på tide at komme videre fra de 80 kg i worksets. Rows sad også godt, og jeg holdt ryggen ind til ryglænet i skulderpres, så de røg lige i skuldrene. Det sidste disko til armene var også godt, så alt i alt en dejlig omgang. Rows SS'et med skulder. Triceps SS'et med hammer.

Nu lidt mad, et bad og så på arbejde. Næste træning bliver lørdag. Der står den på dødløft. :wub:

Dagens nyhed: Judas Priest + Megadeth + Testament @ Forum, Horsens 3. marts '09 :w00t::devil:

Link to comment
Share on other sites

Er det bare mig, eller er der ikke særlig meget squat i din træning? Skimmede hurtigt denne side efter squat og fandt intet..

Der er ingen squat overhovedet. Mit højre knæ er elendigt. Lige så snart jeg lægger belastning på det, så gør det ondt. Det kan komme de underligste steder. Sommetider på vej op af en trappe, eller når jeg sidder og kører bil. Mere skal der ikke til. Jeg har sommetider kørt squat, men selv ved 60 kilo kan smerten komme. Og det er pisseirriterende, for det er nok den basisøvelse jeg allerhelst vil kunne køre, netop pga. basketball og den ekstra springkraft der unægtelig vil komme hvis man havde større lårmuskler.

Jeg har ikke mærket noget til knæet i et par måneder, så måske vover jeg pelsen igen snart. Men jeg har døjet med det knæ on-and-off siden jeg aftjente min værnepligt (1997), så jeg nærer ingen store forhåbninger om, at det nogensinde bliver 100% godt. Desværre. Det sjove er dog, at jeg aldrig mærker det hverken når jeg løber eller træner basketball. Det er kun når der kommer belastning på knæet og jeg "vandrer udover knæet", altså bukker forover som når man går hurtigt op af en trappe, øvelsen squat etc.

Det er et kronisk irritationsmoment. :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Hvad hvis du kører unilaterale øvelser ala bulgarian split-squats, lunges eller pistols? selvom pistols nok vil være lovlig hård at lægge ud med... unilaterale øvelser (altså øvelser hvor du kun bruger et ben ad gangen i øvelsen, dynamisk forståes og det andet stabiliserende) er virkelig gode til at skabe grobunden for et stabilt knæ... du kunne jo prøve lunges eller bulgarian splitsquats og hvis de gør ondt ja så må du jo droppe dem også... bare et forslag :smile:

Link to comment
Share on other sites

@ DBM og TLunau

Tak for tips. :smile:

Jeg tror jeg vil prøve at tjekke nogle øvelser ud på nettet her i dag og i morgen, og så måske lige prøve lidt varianter derhjemme i morgen aften. For er der bare en lille chance for, at jeg kan træne understellet uden knæet tuder, så vil det være herligt. Fordi træningslysten er rigtig kommet tilbage, og jeg glæder mig simpelthen direkte til at det bliver lørdag, og jeg kan komme i gang med endnu et pas. Derfor ville det da slet ikke gøre noget, at der også var en øvelse eller to til benene. :bigsmile:

Og så var det i dag jeg skiftede fra ISS Whey Matrix proteinpulver til Bodylab 80. Smager lidt anderledes, men slet ikke dårligt. ISS Whey er dog en rigtig lækkerbisken, så når de fem kilo Bodylab 80 er væk, er det bestemt ikke utænkeligt jeg køber ISS Whey igen. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Kæft hvor surt, du ikke kan squatte - og det virker godt nok underligt, der ikke er noget brok ifm. basket. Husker du i øvrigt at stå rigtig bredt? som basketspillere jo skal. Hvornår begynder smerten at komme? Hvis det er helt i bunden, kan du jo passende lave en high-box, som du box-squatter til :smile:

I et basket-øjemed er det altså rigtig kritisk, at du ikke kan squatte - på den anden side kan det være ligegyldigt, om man kan squatte 200 kg, når man ikke kan gå bagefter pga. smerte i knæene.. som der bliver foreslået, er unilateralt arbejde super. Det har hjulpet helt fantastisk på mine knæ :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 11. oktober 2008

Dødløft:

10 @ 60 kg

5 @ 110 kg

5 @ 110 kg

5 @ 110 kg

5 @ 110 kg

5 @ 110 kg

DB Incline Press:

10 @ 20 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

BB Bent Over Rows (Yates):

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

CG Bænk:

8 @ 60 kg

8 @ 60 kg

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

Alt. DB Curl:

10 @ 17,5 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

+ protshake og banan

:headphonedance: Soundtrack: Darkthrone - A Blaze In The Northern Sky :headphonedance:

Endnu en god træning. Fra 14.30 - 15.40. Dødløften er ved at være tilbage på niveau og der var til lidt mere. Har hele tiden trænet med krydsgreb, men med samme over- og underhånd. Så for første gang i flere år forsøgte jeg i dag at vende hænderne, så det var den anden der var henholdsvis over- og underhånd. Det gik nemmere end jeg havde frygtet. Der var også overskud i den skrå bænk ved 4 x 10 med 30'erne. Der må jeg snart have gang i 35'erne, og derefter er det ud på markedet efter opgraderinger til udstyret herhjemme, for 35 kilo er de tungeste håndvægte jeg har p.t. :blush:

Derudover gik resten også lige efter bogen. Rows SS'et med skråbænk. Triceps SS'et med biceps. Hvis der bliver tid til det i morgen, så vil jeg prøve nogle øvelser til benene, og se om ikke jeg kan finde noget mine knæ kan holde til i længden. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvor bliver din unilaterale bentræning af Kentemand :nonono: tsk tsk

Forresten tak for en yderst interessant "doku" omkring det norske black-metal-miljø... jeg var selv ret fascineret af det da det stod på... sjovt at nogler unge mennesker (nogen af dem pænt ustabile) kunne skabe så meget ud af så lidt... bare det at Black Metal er Norges største musik-eksport siger vist en del om hvad de fik skubbet igang... har du andre gode links, film osv omkring emnet må du meget gerne poste dem

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Hvor bliver din unilaterale bentræning af Kentemand :nonono: tsk tsk

Forresten tak for en yderst interessant "doku" omkring det norske black-metal-miljø... jeg var selv ret fascineret af det da det stod på... sjovt at nogler unge mennesker (nogen af dem pænt ustabile) kunne skabe så meget ud af så lidt... bare det at Black Metal er Norges største musik-eksport siger vist en del om hvad de fik skubbet igang... har du andre gode links, film osv omkring emnet må du meget gerne poste dem

@ bentræning > Som beskrevet ovenfor, så kommer det nok i morgen. Jeg satser på at finde en time i løbet af dagen hvor kone og barn er afsat til andre aktiviteter, og så vil jeg lige prøve lidt forskellige benbøj, og sikkert netop unilaterale versioner.

Angående norsk svartmetal af den kvlte slags, så er det rigtig nok en ganske fascinerende verden. Jeg var selv fuldstændig opslugt af det, og var nærmest bestyrtet da jeg fik nyheden om Euronymous' død, og det blev kun værre da man fandt ud af, at det var Greven der havde gjort det. Mængden af information om det hele var jo utrolig sparsomt i pre-internettiden, så der gik jo de mest absurde rygter. Her 15 år senere virker det dog, som det også er benævnt i filmen, fuldstændig patetisk og latterligt hvis nogen forsøgte at kopiere den tid/historie/stil i dag. Men dengang var det jo alvor deroppe, og det var også alvor at vi fulgte "bevægelsen" ganske tæt og seriøst. Men det var jo en forkølet weekendsatanisme, krydret med et forventeligt ungdomsoprør og lysten til at stå lidt ud af den grå mængde.

Jeg skal nok lige opdatere den metal-tråd med lidt flere af de klip der ligger på YouTube. Der er et par andre film der også er splittet op og ligger i fuld længde på nettet, som er ganske sjove. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg trænet lidt over middag. Jeg forsøgte lidt lunges, samt lidt one-legged squats hvor den anden fod hviler oppe på bænken. Det kræver lidt tilvænning, og der er desværre stadig en ubehagelig spænding i og lige over knæleddet. Men nu prøver jeg at køre det med stangen uden vægte, og se om ikke jeg kan finde en balance og udførelse der gør, at jeg kan køre lidt bentræning uden at knæet jamrer. :bigsmile:

Edited by KongKent
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 14. oktober 2008

Bænk:

15 @ 20 kg

10 @ 60 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

BB Bent Over Rows:

10 @ 60 kg

10 @ 65 kg

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

Seated DB Press:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 22,5 kg

Lying Triceps Extensions:

10 @ 20 kg + stang (EZ-bar)

10 @ 20 kg + stang

10 @ 20 kg + stang

10 @ 20 kg + stang

Alt. DB Curl:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg + 10 @ 17,5 kg + 10 @ 15 kg

+ protshake :4mewantfood:

:headphonedance: Soundtrack: Entombed - Left Hand Path :headphonedance:

Bænken føltes tung. Rows SS'et med skulder. Triceps SS'et med biceps, der lige fik et par dropset til sidst. Så blev de arme syret til. :devil:Træningen tog en times tid.

I morgen er det basketball. Torsdag middag styrketræning. Fredag off. Lørdag kamp i Serie 2. Søndag styrketræning. Så skulle den uge være booket op. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 16. oktober 2008

DB Incline Press:

12 @ 20 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

BB Bent Over Rows (Yates):

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

10 @ 75 kg

CG Bænk:

8 @ 60 kg

8 @ 60 kg

8 @ 60 kg

8 @ 60 kg

DB Hammer Curl:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

8 @ 22,5 kg

8 @ 22,5 kg

+ protshake :4flex:

:headphonedance: Soundtrack: Metallica - Kill Em All :headphonedance:

God lille formiddagstræning fra 10.40 - 11.25. Forcerede ikke noget, da jeg ikke vil være øm nogen steder til på lørdag når jeg skal spille min første kamp i år. Det er godt nok kun serie 2, men jeg vil være fuldstændig klar til at bruge krop 100% hele kampen igennem. Det jeg ikke har i teknik, det må jeg kompensere ved at flytte folk i stedet for! :4thumbup: Dagens soundtrack var til ære for mægtige Metallica, og det faktum at jeg købte billetter til to af deres tre koncerter i Forum næste sommer. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share