KongKents LOG


KongKent
 Share

Recommended Posts

Nu skriver jeg noget som sikket er über-blasfemi:

Fuck squat og den hest den kom ridende på. Så længe du kan køre tung dødløft, skal du nok få masse på benene. Selvfølgelig ville det være groovy, hvis knæene var i orden, og forsøg dig også med diverse udbedringsøvelser, men du kan sikkert sove trygt om natten alligevel.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Anders > I know. :blush: Men billetsalget starter for dig på mandag. Så vær der, eller vær firkantet. :yo:

Hr. K > Ja, det er jo nok desværre mit lod; at squat aldrig bliver implementeret for alvor. Men jeg vil forsøge at kompensere en smule med dødløft, naturligvis, og så se om ikke jeg kan få gang i nogle box jumps og så lidt unilateral træning når knæet ikke driller. Uanset hvad, så sover jeg trygt hver nat. Der skal meget mere til for at ødelægge nattesøvnen. Det er et irritationsmoment, men ikke noget jeg går og bryder hovedet med hver eneste vågne minut.

Lørdag d. 18. oktober 2008

Basketballkamp. BBK70 3 vs. ABK 6.

Det er serie 2, og der jeg nu officielt har startet min karriere som aktiv basketballspiller. Vi vandt kampen knebent med 65 - 64, og det selvom vi var foran med otte få minutter før tid. Men et par brændte straffe, et par hurtige fastbreaks, og så er sådan en kamp lige pludselig tæt. Føringen holdt dog hjem. Jeg sank selv tre skud, og blev derfor noteret for seks point. Godkendt indsats, men ikke prangende. Jeg skal være langt mere aggressiv i både forsvar og angreb. Det må jeg arbejde lidt med, for det falder mig åbenbart ikke naturligt at bruge krop når først det gælder. :dry: Men det var første kamp i sæsonen, så jeg har rig mulighed for at få arbejdet med det og få det afprøvet i praksis de næste kampe. Man skal jo starte et sted. :tongue:

I morgen dykker jeg ned i jernhulen og kører lidt dødløft, bænk og andet lir. :4flex:

Link to comment
Share on other sites

@ DBM og TLunau

Tak for tips. :smile:

Jeg tror jeg vil prøve at tjekke nogle øvelser ud på nettet her i dag og i morgen, og så måske lige prøve lidt varianter derhjemme i morgen aften. For er der bare en lille chance for, at jeg kan træne understellet uden knæet tuder, så vil det være herligt. Fordi træningslysten er rigtig kommet tilbage, og jeg glæder mig simpelthen direkte til at det bliver lørdag, og jeg kan komme i gang med endnu et pas. Derfor ville det da slet ikke gøre noget, at der også var en øvelse eller to til benene. :bigsmile:

Og så var det i dag jeg skiftede fra ISS Whey Matrix proteinpulver til Bodylab 80. Smager lidt anderledes, men slet ikke dårligt. ISS Whey er dog en rigtig lækkerbisken, så når de fem kilo Bodylab 80 er væk, er det bestemt ikke utænkeligt jeg køber ISS Whey igen. :4mewantfood:

Hej med dig, KK.

Hvilken smagsvariant af Bodylab 80 er det? Og mener du generelt, at det er et ok produkt (bortset fra, at det andet smager dig lidt bedre)? Hvis man skulle få brug for den slags ting, er det jo rart at vide lidt om. Ingen grund til at rende ned i Matas, og lade en skør sminkedukke, som er vant til at håndtere helt andre stænger end dem i en jernhule, overtale én til at give 300 bobs for 825 gram Maxims. :laugh:

Good luck med træningen. Håber, at dit knæ får det bedre.

Link to comment
Share on other sites

Hej med dig, KK.

Hvilken smagsvariant af Bodylab 80 er det? Og mener du generelt, at det er et ok produkt (bortset fra, at det andet smager dig lidt bedre)? Hvis man skulle få brug for den slags ting, er det jo rart at vide lidt om. Ingen grund til at rende ned i Matas, og lade en skør sminkedukke, som er vant til at håndtere helt andre stænger end dem i en jernhule, overtale én til at give 300 bobs for 825 gram Maxims. :laugh:

Good luck med træningen. Håber, at dit knæ får det bedre.

Det er jordbær. :4mewantfood: Jeg er ikke blevet voksen endnu. :4thumbup:

Jeg har kun brugt det Bodylab 80 en håndfuld gange, så ved ikke om det er meget bedre end andet. Umiddelbart vil jeg dog tro det virker. Der er mange andre der bruger det, så mon ikke folk havde sorteret det fra hvis ikke det hjalp. Jeg ville i hvert fald ikke gå i Matas og købe proteinpulver, for det er vanvittig dyrt i forhold til hvis man køber de steder der normalt forhandler til fitness-folket. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 20. oktober 2008

Dødløft:

10 @ 60 kg

5 @ 110 kg

5 @ 110 kg

5 @ 110 kg

5 @ 120 kg

5 @ 120 kg (video)

BB Bent Over Rows:

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

Alt. DB Curl:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

8 @ 22,5 kg

8 @ 22,5 kg

+ protshake

:headphonedance: Soundtrack: Metallica - Ride The Lightning :headphonedance:

Skulle have trænet i går. Der var dog et familiebesøg der kom i vejen. Så jeg splitter i stedet tirsdagens træning op i to og træner bagkæden i dag, og så lidt mere volumen til bryst, skuldre og triceps i morgen. Legede også lige med mobiltelefonen for at se min teknik i dødløft efter. Jeg runder desværre øverst i ryggen, så det skal jeg være mere opmærksom på. Tog med vilje sidste sæt, for det er som regel der ens skavanker ses tydeligst. :blush:

Nu skal jeg have gang i pillefyret. Der er blevet efterår og der bliver leveret tre tons træpiller i dag. Senere i dag skal Anders hentes i dagpleje for første gang, og i aften er der basket. :smile:

Video:

Link to comment
Share on other sites

To ting Kent, som du skal have styr på mht. dødløft.

1) Aldrig aldrig aldrig hyperextend din ryg så meget i slutningen af løftet. Du tigger og beder om en skade, hvis du fortsætter med det. Gør sådan her i stedet:

BBDeadlift.gif

2) Lad være med at kigge på stangen før du løften den. Væn dig til at mærke efter i stedet for at kigge. Et sænket blik giver som regel en dårlig løftestil.

T

Link to comment
Share on other sites

Hr. K > Det er noteret. Jeg tror det kommer sig af, at jeg i starten altid ville være sikker på, at jeg fik strakt ryggen ud i toppen. Kan godt se jeg overdriver det, så jeg tror jeg vil bruge mobilen ved næste dødløftstræning, så jeg lige kan følge med i om jeg får rettet det ind. For du har da ret, det kan jo give skader. Angående det sidste, så vil jeg prøve at lade være. Er bare altid så fokuseret på at få fat lige bredt, så vægten ikke føles "skæv" når jeg trækker den op. Må bare lære at stole på mit greb. :smile:

Tirsdag d. 21. oktober 2008

Bænk:

15 @ 20 kg

10 @ 60 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

10 @ 70 kg

Seated DB Press:

10 @ 20 kg

10 @ 22,5 kg

9 @ 22,5 kg

10 @ 20 kg

DB Bænk:

7 @ 30 kg

8 @ 30 kg

8 @ 30 kg

Lying Triceps Extensions:

10 @ 20 kg + stang (EZ-bar)

10 @ 20 kg + stang

9 @ 20 kg + stang

10 @ 20 kg + stang

+ protshake

:headphonedance: Soundtrack: Megadeth - Countdown To Extinction :headphonedance:

Træning fra 20 - 21. Konen sendt til kor, knægten derefter madet af og lagt i seng, og så kunne jeg få en time med vægtene. Bænken gik fint, og så fik jeg prøvet flad bænk med håndvægte af. Her var balancen helt i hegnet. :laugh: De sidste par reps i sidste sæt sejlede rundt. Må hellere køre den øvelse lidt oftere, ellers får jeg da aldrig brugt de 35'ere der ligger og griner af mig, for db rows er så syg en øvelse med håndvægte under 40, at jeg nægter. Derfor er der kun skrå og flad bænk, lige indtil jeg er klar til skulder og hammerkrøl med dem. :devil:

I morgen er det basketball. Torsdag fullbody. Fredag off. Lørdag fullbody. Søndag off. Jeg har afspadsering hele ugen, hvilket jeg nyder i lange drag. Kan mærke jeg har haft brug for den ferie, for jeg er træt selvom jeg har fri, så jeg har trængt til at geare ned. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Niller > Er ret sikker på jeg kan presse de 100 kilo allerede nu. Men det er ikke 1RM jeg træner for lige p.t., så det er ikke noget jeg har tænkt mig at forsøge lige nu. Heller ikke til jul. :tongue: Det er derimod bare at få træningen kørt kontinuerligt. Et simpelt mål, men et udfordrende ét af slagsen når man pludselig er tre i husstanden. :bigsmile:

Torsdag d. 23. okober 2008

DB Incline Press:

10 @ 20 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

3 @ 35 kg :laugh:

BB Bent Over Rows (Yates):

10 @ 60 kg

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

10 @ 75 kg

CG Bænk:

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

DB Hammer Curl:

10 @ 20 kg

8 @ 22,5 kg

8 @ 22,5 kg

8 @ 22,5 kg

+ protshake

:headphonedance: Soundtrack: Sepultura - Chaos A.D. :headphonedance:

Træning fra 17 - 18. En lille time imens knægten fik sin eftermiddagslur. Han vågnede midt i træningen, og så gik konen i gang med at fodre ham, mens jeg forsøgte at hjælpe lidt i pauserne mellem sættene med at lave te til ham. For han er begyndt i dagpleje, og her på fjerdedagen er han naturligvis snottet. Velkommen til virkeligheden, venner. :devil: I skrå bænk var 30'erne egentlig ret overkommelige i dag, så jeg tænkte at der måtte da være til lidt mere fra patkassen. Men springet fra 30 til 35 kilo i hver hånd var åbenbart for meget, for de ville sgu ikke rigtig op i samme tempo som jeg havde forestillet mig det. Så det blev tre grindede reps og ét stk. såret selvværd. Tak for lort, slappe krop. :nonono: Tror jeg skal have købt lidt flere håndvægte, så springene ikke er så store i den ende. Et byg-selv sæt hvor jeg kan sætte alt fra 32 og op til 50 kilo pr. håndvægt bliver nok mit julegaveønske. Men har lige brugt gryn på Metallica billetter, så det må blive når der igen er rum til det i budgettet. Indtil da overlever jeg nok også med det jeg har.

I morgen er ugens første off-day træningsmæssigt. Huset skal have en omgang med støvsuger og klud i vindueskarmen, så det bliver nok min fornemste opgave i morgen... når ikke jeg har skjoldet på sofaen. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Wacken Open Air

Det er vist ingen hemmelighed, at jeg hvert år valfarter til Europas største metalfestival og nok den vigtigste festival overhovedet på kloden. Da jeg startede med at tage derned, i 2004, var der kun omkring 30.000 tilskuere. De sidste to år har der været over 70.000, og er nået sin maksimale kapacitet. Jo større den er blevet, jo større navne er der også kommet derned, og det har givet nogle utroligt fede oplevelser fra scenen. Heldigvis optages der en del video derfra, også fra officiel side, og en del af det når også ud til YouTube.

For et par dage siden udgav Dimmu Borgir en dobbelt-DVD med titlen "The Invaluable Darkness", hvor der på DVD2 er hele deres Wacken 2007 show. Den udgivelse har jeg naturligvis købt, og det er herligt at gense et helt show hvor man selv har stået og skrålet med, skulder ved skulder med LarsB herinde fra. En af de store øjeblikke på Wacken!

Men man kan også få en del gratis oplevelser fra YouTube. Her er et udpluk af de koncerter jeg har været til dernede, alle optaget i god video- og lydkvalitet:

Dimmu Borgir - Mourning Palace @ Wacken 2007

Emperor - Inno A Satana (Wacken 2006)

Morbid Angel - God of Emptiness (Wacken 2006)

Mayhem - Freezing Moon (at Wacken '04)

Satyricon - Mother North live @ Wacken 2004

Hypocrisy - Eraser (live at Wacken 2004)

Morbid Angel - Where the Slime Live (Wacken 2006)

Volbeat Live at Wacken 2007 Pt.1 (Pt. 2 - 6 er der også)

Carcass - Reek of Putrefaction - Wacken 08

Bloodbath - Like Fire - Wacken 05

Dimmu Borgir - Progenies of the Great Apocalypse- Wacken 2007

Cannibal Corpse - I Cum Blood (Wacken 2007)

+ mange flere... :wub: :wub:

Indtil videre har jeg 2004, 2005, 2006, 2007 og 2008 hakket i sengestolpen. 2009-billetten er bestilt, købt og leveret og ligger bare i skuffen og venter på at blive brugt. :devil: :devil:

Ses vi, røvhuller? Det er aldrig for sent at hoppe på Wacken-toget! :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

ALL Hail Wacken!!! :wub:

.. Jeg kan med stolte ord fremsige, den sagnomspundne og ondeste sætning i enhver ægte tr00 metallers leben: Ich Bin Ein Wackener :cool:

Det bliver helt sikkert en tilbagevende event hvert år, at jeg skal afsted.. og bare nyde mædl.. pure, tr00 and simple :w00t:

2007 - Fantastisk... og som kent siger, Dimmu er klart en af de største oplevelser .. selv stolt indehaver af den dvd.. :wub: .. 2008, var herre cool..

og 2009 BLIVER MOTHERFÅÅRKING FEEEEDT!!! eod!

Lars

Link to comment
Share on other sites

Nu har du jo lidt erfaring i at købe brugte håndvægte :smile:

Hvad synes du ville være en god pris for følgende:

1-10kg med 1 kg interval

10-40kg med 2 kg interval

Stativ inkluderet

Er det faste håndvægte, eller er det fire løse stænger med små kiks til?

For er det faste håndvægte helt op til 40 kilo, så kan det sagtens blive en ganske bekostelig affære, i hvert fald hvis man tjekker hvad sådan noget koster fra ny hos diverse online-forhandlere. Overvejer du seriøst at sælge hele hjemmetræningsudstyret? :hmmm:

Hvis det er faste håndvægte, inkl. stativ, så kan vi sagtens bevæge os på den dyre side af 5.000 DKR, imho. De 1 - 10 kilo er ikke det dyreste i denne sammenhæng; det er derimod det at der er vægte op til og med 40 kilo. Jeg har jo selv planer om at købe nogle 32'ere, 36'ere, 38'ere, 40'ere og måske helt op til 50 kilo, og bare ét sæt 40 kilos koster jo alt mellem 1500 - 2200 DKR. Der hvor jeg købte den EZ-bar kort før MOL-træf koster en støbejernsversion 815 DKR for én 40 kilos. Altså 1630 for et sæt. Én 36'er koster 745. Så kan du selv regne ud hvad jeg ville skulle give bare for den "lille" opdatering fra 32 - 40 kilo.

Hvis du overvejer at sælge dit eget kram, bare i et splitsekund, så er mit pæneste svar til dig: :nono:

Mest af alt fordi jeg har blanket mig selv af p.t. pga. Metallica billetter og en forestående jul med alt der følger... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Er det faste håndvægte, eller er det fire løse stænger med små kiks til?

For er det faste håndvægte helt op til 40 kilo, så kan det sagtens blive en ganske bekostelig affære, i hvert fald hvis man tjekker hvad sådan noget koster fra ny hos diverse online-forhandlere. Overvejer du seriøst at sælge hele hjemmetræningsudstyret? :hmmm:

Hvis det er faste håndvægte, inkl. stativ, så kan vi sagtens bevæge os på den dyre side af 5.000 DKR, imho. De 1 - 10 kilo er ikke det dyreste i denne sammenhæng; det er derimod det at der er vægte op til og med 40 kilo. Jeg har jo selv planer om at købe nogle 32'ere, 36'ere, 38'ere, 40'ere og måske helt op til 50 kilo, og bare ét sæt 40 kilos koster jo alt mellem 1500 - 2200 DKR. Der hvor jeg købte den EZ-bar kort før MOL-træf koster en støbejernsversion 815 DKR for én 40 kilos. Altså 1630 for et sæt. Én 36'er koster 745. Så kan du selv regne ud hvad jeg ville skulle give bare for den "lille" opdatering fra 32 - 40 kilo.

Hvis du overvejer at sælge dit eget kram, bare i et splitsekund, så er mit pæneste svar til dig: :nono:

Mest af alt fordi jeg har blanket mig selv af p.t. pga. Metallica billetter og en forestående jul med alt der følger... :rolleyes:

Nej det er skam supplement til hjemmecenteret :smile:

Edited by Christian B
Link to comment
Share on other sites

Nej det er skam supplement til hjemmecenteret :smile:

Det var godt. :4thumbup:

Har du noget på hånden, siden du spørger?

Som sagt, jeg var utrolig heldig med de vægte jeg fik til den pris. Og det er bl.a. også derfor jeg ikke vil bruge det som udgangspunkt for hvad det "bør" koste i normal handel. Jeg ved ikke selv hvad jeg ville byde for hele baduljen, men 5000 er i hvert fald ikke for meget. Kan du finde det til under den pris, så må du hjertens gerne bombardere mig med PM's når du har sørget for dig selv. :smile:

Edited by KongKent
Link to comment
Share on other sites

Nej det er skam supplement til hjemmecenteret :smile:

Edit: Hvis jeg fortæller dig at det er faste vægte op til 40 kg inklusiv stativ til 2000kr har jeg så gjort en lige så god handel som du gjorde med dine :devil:

Slå til!

Hvis du skulle købe technogym udgaven fra ny er du i over 25.000 :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det var godt. :4thumbup:

Har du noget på hånden, siden du spørger?

Som sagt, jeg var utrolig heldig med de vægte jeg fik til den pris. Og det er bl.a. også derfor jeg ikke vil bruge det som udgangspunkt for hvad det "bør" koste i normal handel. Jeg ved ikke selv hvad jeg ville byde for hele baduljen, men 5000 er i hvert fald ikke for meget. Kan du finde det til under den pris, så må du hjertens gerne bombardere mig med PM's når du har sørget for dig selv. :smile:

Hvis jeg fortæller dig at det er faste vægte op til 40 kg inklusiv stativ til 2000kr har jeg så gjort en lige så god handel som du gjorde med dine :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg fortæller dig at det er faste vægte op til 40 kg inklusiv stativ til 2000kr har jeg så gjort en lige så god handel som du gjorde med dine :cool:

Er du åndssvag?!! :bowdown:

Det dwarfer min handel så meget, at jeg får lyst til at gå i kloster. :devil:

Det skal købes, og det skal være nu! Selvom jeg har overtrukket mit kontokort i denne måned, så vil der altid stå to store ekstra på kontoen hvis sådan et tilbud kom forbi. Der skal bare købes ASAP! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Er du åndssvag?!! :bowdown:

Det dwarfer min handel så meget, at jeg får lyst til at gå i kloster. :devil:

Det skal købes, og det skal være nu! Selvom jeg har overtrukket mit kontokort i denne måned, så vil der altid stå to store ekstra på kontoen hvis sådan et tilbud kom forbi. Der skal bare købes ASAP! :superman:

Det er købt :smile: Fatter slet overhovedet ikke den pris!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share