KongKents LOG


KongKent
 Share

Recommended Posts

Hvordan kom du i nærheden af det? Jeg er også lidt lamslået. Det er virkelig billigt. Tillykke med den handel, Christian. Det er sgu en lækker opgradering til dit homegym! :wub:

Et center i nærheden af de gamle der skulle have nye håndvægte, så fik jeg tilbudt alle de gamle for 2000 hvis jeg selv kom og hentede dem :laugh: Det er jo helt vanvittigt- 890kg jern :devil:

Har dog på ingen måde plads til dem hos mig selv så de fleste må stå i fars garage til jeg får et hus med en god kælder- Han skal nok blive glad for mig....

Link to comment
Share on other sites

Et center i nærheden af de gamle der skulle have nye håndvægte, så fik jeg tilbudt alle de gamle for 2000 hvis jeg selv kom og hentede dem :laugh: Det er jo helt vanvittigt- 890kg jern :devil:

Har dog på ingen måde plads til dem hos mig selv så de fleste må stå i fars garage til jeg får et hus med en god kælder- Han skal nok blive glad for mig....

Perfekt! Det måtte næsten være sådan noget, for ellers finder den slags handler jo ikke sted.

Og pyt med pladsproblemer. Det er bare at fylde fars gamle hus op med det du mener du har brug for! :devil:

I øvrigt må du da snart få købt noget. Du snakkede også om det i sommers, og da havde du da et par emner i kikkerten? Endda et med en god kælder, så vidt jeg husker? Folk er jo til at handle med lige nu... her hvor finanskrisen kradser. Det er nu de rige bliver endnu rigere. :shades:

Link to comment
Share on other sites

Perfekt! Det måtte næsten være sådan noget, for ellers finder den slags handler jo ikke sted.

Og pyt med pladsproblemer. Det er bare at fylde fars gamle hus op med det du mener du har brug for! :devil:

I øvrigt må du da snart få købt noget. Du snakkede også om det i sommers, og da havde du da et par emner i kikkerten? Endda et med en god kælder, så vidt jeg husker? Folk er jo til at handle med lige nu... her hvor finanskrisen kradser. Det er nu de rige bliver endnu rigere. :shades:

Priserne daler og daler så vil gerne vente lidt endnu, men er ret vild med

http://www.realmaeglerne.dk/idsag.asp?sag=147%2D377

Forestil dig lige en jernhule man ku lave i den kælder :devil:

Link to comment
Share on other sites

Har dog på ingen måde plads til dem hos mig selv så de fleste må stå i fars garage til jeg får et hus med en god kælder- Han skal nok blive glad for mig....

Christian B

Det forpligter til nogle store biceps, med så mange kg. håndvægte.. :showoff::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Priserne daler og daler så vil gerne vente lidt endnu, men er ret vild med

http://www.realmaeglerne.dk/idsag.asp?sag=147%2D377

Forestil dig lige en jernhule man ku lave i den kælder :devil:

Fedt hus, og flot køkken og badeværelse. Og ja, den kælder... den kunne jeg også godt gøre noget grumt ved. :4flex: :devil:

Og en pris på 2,2 er faktisk ikke så slemt, postnummeret taget i betragtning. Min kones moster bor i Brønshøj, og det er hende vi nu bruger som hotel hver gang vi er i København, så jeg kender godt området. Slet ikke så tosset, og stadig rimelig tæt på centrum.

Link to comment
Share on other sites

Fedt hus, og flot køkken og badeværelse. Og ja, den kælder... den kunne jeg også godt gøre noget grumt ved. :4flex: :devil:

Og en pris på 2,2 er faktisk ikke så slemt, postnummeret taget i betragtning. Min kones moster bor i Brønshøj, og det er hende vi nu bruger som hotel hver gang vi er i København, så jeg kender godt området. Slet ikke så tosset, og stadig rimelig tæt på centrum.

Det er ikke Frederiksberg :smile: men det er tæt på byen og tæt på Utterslev mose og så er det et fedt billigt hus!

Og loftet er en potentiel kæmpe hjemmebiograf!!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jo, loggen burde måske nok få et lille kunstigt åndedræt i ny og næ, men den sorte samvittighed gør, at jeg ikke rigtig får skrevet i den. For faktum er den, at jeg ikke får styrketrænet p.t. Tiden er der ikke. Basketball træner jeg stadig to gange ugentligt og så kamp i nogle af weekenderne. Men derudover ikke noget. :dry:

Årsagerne er flere. Jobbet, konen og barnet tager naturligvis en del tid. Og så er der en lille ny på vej, hvilket også gør at der på hjemmefronten skal gøres forberedelser hertil. :blush:

Desuden har jeg i denne uge 50 netop fået overstået grunduddannelsen i FIU-regi for tillidsvalgte. Fagforeningen har sendt mig på det kursus der er fire x én uge, og sidste og fjerde uge fik jeg gennemført nu her. Der er så et væld af andre tværfaglige kurser jeg nu kan tage, som kan gøre mig til en bedre tillidsrepræsentant. Områder som arbejdsret, overenskomstforståelse, forhandlingsteknik og meget andet er kurser jeg på sigt skal have. Men pga. konens graviditet og det vi har to børn fra juni måned 2009, så bliver næste kursus først engang i 2010. Det vigtigste er, at vi får hverdagen til at fungere, og først derefter kan vi vurdere om der er overskud til at jeg drager på kursus hjemmefra igen. :smile:

To af mine undervisere på LO-skolen opfordrede mig til at tage den akademiuddannelse de har i ledelse og kommunikation. Den er dog over flere moduler, og det svarer til en rigtig akademisk uddannelse, hvilket vil betyde et stort læsepensum herhjemme, samt de moduler hvor jeg skal på skole. Den slags kan tage en kortere årrække (to - tre år), og det hele skal jo netop lige afklares med hjemmefronten, for selvom jeg gerne vil, så vil jeg ikke i ét sekund risikere at det ødelægger noget på hjemmefronten. Der skal være tid i overskud før jeg begiver mig ud i det. Der er dog ingen tvivl om, at det kunne være fedt at få gang i noget uddannelse igen. :smile:

Men alt dette gør altså, at styrketræningen er meget infrekvent, desværre. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

@ Blackmoore > Ja. Vi passede ikke på, så det skulle jo ske. I onsdags blev M så scannet og alt så fint ud med nakkefold, næseben osv., og derfor kunne vi her sidst på ugen lade nyheden sive til omverdenen. Før det var det kun forældre og søskende vi havde fortalt noget. Så i slutningen af juni måned skulle der gerne komme en ny lille én. M er sat til termin d. 24. juni, og AC/DC spiller i Parken d. 19. juni. Denne lille ting er naturligvis drøftet, og jeg tager af sted med det lille forbehold at vi bedømmer M's dagsform på dagen. Hun er klar over hvad det band betyder, så medmindre hun er i aktiv fødsel spurter jeg lige til KBH en enkelt aften. Hun er derfor også indforstået med at hun ikke føder før tid, for i så fald er jeg nok tvunget til at blive hjemme, hvorfor hun allerede nu har mulighed for at klemme balderne sammen og holde ungen inde! :devil:

@ Okse > Ja, tak i lige måde for en rigtig hyggelig aften. Det med assistancen var naturligvis en selvfølge, omend jeg er lidt i tvivl om hvem der støttede hvem ned af trapperne fra Mollerups der sidst på natten/først på morgenen. Da var jeg en anelse beruset. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

@ Blackmoore > Ja. Vi passede ikke på, så det skulle jo ske. I onsdags blev M så scannet og alt så fint ud med nakkefold, næseben osv., og derfor kunne vi her sidst på ugen lade nyheden sive til omverdenen. Før det var det kun forældre og søskende vi havde fortalt noget. Så i slutningen af juni måned skulle der gerne komme en ny lille én. M er sat til termin d. 24. juni, og AC/DC spiller i Parken d. 19. juni. Denne lille ting er naturligvis drøftet, og jeg tager af sted med det lille forbehold at vi bedømmer M's dagsform på dagen. Hun er klar over hvad det band betyder, så medmindre hun er i aktiv fødsel spurter jeg lige til KBH en enkelt aften. Hun er derfor også indforstået med at hun ikke føder før tid, for i så fald er jeg nok tvunget til at blive hjemme, hvorfor hun allerede nu har mulighed for at klemme balderne sammen og holde ungen inde! :devil:

DYYYYB RESPEKT HERFRA MESTER!!!! :4thumbup:

Hils madamen og sig tiløxe :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det må jeg nok sige Garder! Nr. 2 på vej! Tillykke med det! :bigsmile:

Det lyder også til, at du har nok at se til, så der er ikke noget at sige til, at træningen bliver nedprioriteret i øjeblikket - jeg kender det også fra mig selv - der skal være tid og overskud til det hele!

Link to comment
Share on other sites

Sådan Kent.

Du kunne bare ikke leve med, at jeg kunne avle mere end dig, hva? :nono:

Det er sikkert derfor, at du ikke har fået trænet med vægte. Al den energi du skulle bruge på at lave næste afkom, gjorde at du var for flad til dødløft, men fair nok. Nu må jeg så bare gøre klar til unge nummer 3. :tongue::laugh:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Hej König. Det er sjældent jeg er på MOL men her vil jeg lige dukke op og ønske dig og din familie et stort tillykke. :nissecool:

Det er fedt med 2 unger rimelig tæt på hinanden (det har jeg selv) de får bare så meget glæde af hinanden når de vokser op sammen og kan lege og senere kan de udvikle et godt søskende forhold osv. osv.

Du må ha det og god jul & godt nytår herfra. PS håber du får den billet til ACDC jeg har selv sikret mig 6 billetter godt nok ikke til plænen men på en tribune øverst midtfor det skal sku nok blive sjovt at sidde der sammen med 5 kammerater og de andre maniacs. Og så er det lige Metallica i juli, sommeren 2009 bliver god :4band: :4drunk:

Link to comment
Share on other sites

Tak til alle for hilsnerne. :smile:

Har ikke lige fået kigget så meget i logbogen, ikke mindst fordi træningen har ligget stille og stadig gør det. Forsøger stadig at komme over den sygdom jeg måtte indkassere i juledagene, så jeg går bare herhjemme og slapper af mens jeg har knægten. :4thumbup:

Jeg har dog planer for 2009. Hvis alt går vel, så bliver der igen fokus på styrketræning og en bedre kostplan. Det resulterer forhåbentlig i et mindre vægttab, lidt styrkefremgang og generelt mere styr på kroppen. Men det er bare snak. Jeg vender tilbage når der er kommet gang i planerne.

Link to comment
Share on other sites

Så starter jeg stille og roligt logføringen op igen. Nytåret er overstået, sygdommen i julen synger på sine sidste vers med en hæs stemme, så nu er det op på hesten igen. Der er indkøbt digitalvægt, kosten lagt om og nu skal der ske noget.

Jeg vejede 96,8 kilo nytårsaften der hvor vi holdt festen. I dag vejer jeg så 94,4 kilo på min egen, nyindkøbte vægt. Begge er med tøj og midt på dagen. Så det ligger nok et sted derimellem. For nemhedens skyld siger vi bare 95 kilo. Det er fedt det hele, så det skal der laves om på. Alle de tarw'lige jule-carbs er ude af hjemmet, og i stedet er der fyldt op med frugt, grønt, brød, light sodavand (til at stille den værste sukkertrang) og kød. Målet er at skære indtil vægten er på 80 kilo. Det er 15 kilo, og med lidt vejledning fra gode kammerater der ved noget om det, samt en målrettet Kent, så burde det være opnåeligt indenfor en overskuelig tidshorisont. Maksimalt 30 uger, måske kun 20. Vi får se.

Fremgangsmåden er ret simpel. Maden vejes og kontrolleres lidt her i starten, og hver fredag morgen vejer jeg så mig selv. Har jeg tabt mig i en uge, så fortsætter jeg bare planen. Har jeg ikke, eller har jeg taget på, så skal der bare skæres i madindtaget samt skrues lidt op for energiforbruget. Træningen bliver styrketræning herhjemme når tiden tillader det (forhåbentlig to - tre gange ugentligt) og så to baskettræninger af 1½ times varighed stykket. Hvis så konen er heldig, så får hun også lokket mig med ud på nogle gåture med bettemand. Det bliver i weekenderne.

Status fredag d. 2. januar 2009: 94,4 kilo på egen badevægt.

Næste vægtopdatering bliver om præcis en uge, faktisk min fødselsdag. Inden da har jeg forhåbentlig logført et enkelt træningspas eller to. Jeg må i gang igen, og nu har jeg lovet at gøre det, så der er ingen vej tilbage! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 8. januar 2009

Bænk:

15 @ 20 kg

10 @ 60 kg

5 @ 70 kg

5 @ 70 kg

5 @ 70 kg

5 @ 70 kg

5 @ 70 kg

Dødløft:

10 @ 60 kg

5 @ 100 kg

5 @ 100 kg

5 @ 100 kg

5 @ 100 kg

5 @ 100 kg

DB Skulderpres:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

8 @ 20 kg

BB Bent-Over Rows:

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

DB Curl:

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

+ protshake

Tid: 45 min (21.00 - 21.45)

Soundtrack: AC/DC - Highway To Hell

Første træning i lang tid. Holdt det let, syntes jeg, og blev alligevel fanget i skulderpres. :laugh: Fejrede en 30-år gammel plade ved lige at lade den snurre imens. :wub:

I morgen skal jeg vejes. Jeg frygter der ikke er sket noget. Kun én gåtur på 3,7 km., én gang basketball og én styrketræning. Energiindtaget er holdt nogenlunde, men den fysiske aktivitet har været for lille til at der kan være sket noget. Jeg har haft fri fra arbejde og holdt knægten hjemme, så tiden er gået med det, og ikke så meget andet. Men der skal nok komme skred i vægttabet. Jeg skal lige finde rytmen, og så skal der nok blive tid til lidt mere træning, gåture etc. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vejede 96,8 kilo nytårsaften der hvor vi holdt festen. I dag vejer jeg så 94,4 kilo på min egen, nyindkøbte vægt. Begge er med tøj og midt på dagen. Så det ligger nok et sted derimellem. For nemhedens skyld siger vi bare 95 kilo. Det er fedt det hele, så det skal der laves om på. Alle de tarw'lige jule-carbs er ude af hjemmet, og i stedet er der fyldt op med frugt, grønt, brød, light sodavand (til at stille den værste sukkertrang) og kød. Målet er at skære indtil vægten er på 80 kilo. Det er 15 kilo, og med lidt vejledning fra gode kammerater der ved noget om det, samt en målrettet Kent, så burde det være opnåeligt indenfor en overskuelig tidshorisont. Maksimalt 30 uger, måske kun 20. Vi får se.

80 kg - Så bliver du jo lee´! Cut to tha bone!

Go for it :wink: Godt med nogel mål :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jonas > Ja, jeg bliver endnu mere ålet end jeg er i forvejen. :laugh:

Martin og Anders > Takker. :smile:

Vægtopdatering

Fredag d. 2. januar 2009: 94,4 kilo

Fredag d. 9. januar 2009: 93,3 kilo

Første uge er åbenbart altid nådig mht. væsketab. Jeg havde ikke forventet noget, og alligevel er der røget et kilo. Nu skruer jeg lige aktivitetsniveauet en smule op, for så nemt bliver det ikke ved med at rasle af. Styrketræningen bliver baseret på nogle basisøvelser med 5x5 eller 4x8. Det skal være tungt, for så har jeg hørt man holder bedre på muskelmassen. Og med min begrænsede mængde er jeg sgu nødt til at gøre alt for at holde på det, ellers ender jeg med at ligne Christian Bale i 'The Machinist'. :w00t: Nu må vi se. I indeværende uge bliver der også fokus på proteinindtaget. Skal sørge for at få nok. :smile:

... og nu skal der skiftes olie på den ene bil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share