KongKents LOG


KongKent
 Share

Recommended Posts

Damm 4.30 er tidligt :crazy: hvordan kan det lade sig gøre at være på arbejde en ½ time efter du er stået op :blink: jeg er knapt nået ned til bilen på en ½ time.

Når jeg har de tidlige vagter er programmet meget kompakt om morgenen. Jeg står op, går nedenunder og tager tøj på, går ud i bilen, kører så i 20 minutter, går fra p-plads til omklædningsrum, klæder om og er klar kl. 5.00. Ingen dikkedarer overhovedet. Jeg har altid 2 x 1 kilo økologiske havregryn og mindst én liter letmælk stående i skab + køleskab på arbejde, så morgenmaden de morgener indtager jeg først når jeg er på arbejde. Gider ganske simpelt ikke stå op 4.10, når jeg med lidt effektivitet kan strække mobilens ugudelige toner til 4.30 ved at være lidt kvik i replikken når jeg så først står op. På en normal dag hvor jeg skal møde 6.55 står jeg op 5.40, og så er der masser af tid til morgenmad derhjemme inden afgang. :smile:

Time management. Konceptet giver pludselig mening når man får børn. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Når jeg har de tidlige vagter er programmet meget kompakt om morgenen. Jeg står op, går nedenunder og tager tøj på, går ud i bilen, kører så i 20 minutter, går fra p-plads til omklædningsrum, klæder om og er klar kl. 5.00. Ingen dikkedarer overhovedet. Jeg har altid 2 x 1 kilo økologiske havregryn og mindst én liter letmælk stående i skab + køleskab på arbejde, så morgenmaden de morgener indtager jeg først når jeg er på arbejde. Gider ganske simpelt ikke stå op 4.10, når jeg med lidt effektivitet kan strække mobilens ugudelige toner til 4.30 ved at være lidt kvik i replikken når jeg så først står op. På en normal dag hvor jeg skal møde 6.55 står jeg op 5.40, og så er der masser af tid til morgenmad derhjemme inden afgang. :smile:

Time management. Konceptet giver pludselig mening når man får børn. :laugh:

Det er vildt. :crazy: Har du altid været god til dét om morgenen? Nogen gode råd eller handler det bare om at toughe op og tage en kold tyrker?

En halv time er hvad jeg alene bruger på at få tøj på - no kidding. haha.

Link to comment
Share on other sites

Det er vildt. :crazy: Har du altid været god til dét om morgenen? Nogen gode råd eller handler det bare om at toughe op og tage en kold tyrker?

En halv time er hvad jeg alene bruger på at få tøj på - no kidding. haha.

Jeg har bestemt ikke altid været god til det. Da jeg gik i skole var det en kamp at komme op 7.30 for at nå bussen. Specielt i gymnasiet. Men da jeg kom ind i militæret blev jeg ligesom tvunget til at stå tidligt op.

Da jeg så fik arbejde bagefter, begyndte jeg at køre sammen med tre andre til og fra, og så var der andre der afhang af, at jeg var på et givent tidspunkt hver morgen. Kom man for sent kostede det enten kage, øl etc. og naturligvis en ugelang hån. Så jeg har fået det ind med modermælken siden '96, og nu ligger det bare på rygmarven. Når vækkeuret ringer står jeg op. Jeg er stadig på en arbejdsplads der ikke venter på mig. Så når jeg skal være klar 6.55, så er det altså 6.55 og ikke 6.58, for så står der x antal kolleger og dækker over mig indtil da, og de skal nok lære mig at komme til tiden næste gang. :laugh:

Den indkøringsperiode er ikke ret lang medmindre man vil fyres på et slagteri, så man lærer det ganske hurtigt, hvorfor jeg i dag ingen problemer har med at komme op, og er avanceret til selv at være én af de hårde hunde der håner og griner af folk der kommer med søvnen hængende ud af øjenkrogene, uglet hår og sjusket påklædning fordi de kom for sent op. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bestemt ikke altid været god til det. Da jeg gik i skole var det en kamp at komme op 7.30 for at nå bussen. Specielt i gymnasiet. Men da jeg kom ind i militæret blev jeg ligesom tvunget til at stå tidligt op.

Da jeg så fik arbejde bagefter, begyndte jeg at køre sammen med tre andre til og fra, og så var der andre der afhang af, at jeg var på et givent tidspunkt hver morgen. Kom man for sent kostede det enten kage, øl etc. og naturligvis en ugelang hån. Så jeg har fået det ind med modermælken siden '96, og nu ligger det bare på rygmarven. Når vækkeuret ringer står jeg op. Jeg er stadig på en arbejdsplads der ikke venter på mig. Så når jeg skal være klar 6.55, så er det altså 6.55 og ikke 6.58, for så står der x antal kolleger og dækker over mig indtil da, og de skal nok lære mig at komme til tiden næste gang. :laugh:

Den indkøringsperiode er ikke ret lang medmindre man vil fyres på et slagteri, så man lærer det ganske hurtigt, hvorfor jeg i dag ingen problemer har med at komme op, og er avanceret til selv at være én af de hårde hunde der håner og griner af folk der kommer med søvnen hængende ud af øjenkrogene, uglet hår og sjusket påklædning fordi de kom for sent op. :devil:

Fy for helvede. Ja, undskyld mig. :laugh: Men bare det at læse om at stå tidligt op gør mig hel utilpas indeni. Jeg ville nok have godt af en tur i militæret.

Link to comment
Share on other sites

Fy for helvede. Ja, undskyld mig. :laugh: Men bare det at læse om at stå tidligt op gør mig hel utilpas indeni. Jeg ville nok have godt af en tur i militæret.

:laugh: Det er sgu heller ikke noget jeg er stolt af. Det er bare vilkårene, og jeg har forlængst indrettet mig efter det. Det er nemmest. Fik jeg muligheden, så lå jeg dæleme også og snoozede den til den helt store guldmedalje hver morgen. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 5. februar 2009

Bænk:

15 @ 20 kg

10 @ 60 kg

8 @ 70 kg

8 @ 70 kg

8 @ 70 kg

8 @ 70 kg

8 @ 70 kg

BB Bent-Over Rows:

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

10 @ 75 kg

10 @ 75 kg

DB Skulderpres:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

DB Hammercurl:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

CG Pushups:

15

15

15

+ protshake

Tid: 50 min. (13.00 - 13.50)

Soundtrack: Spectral Mortuary - From Hate Incarnated

Var øm i pat efter tirsdagens db skråpres, så tog i stedet noget volumen i bænk og droslede 10 kilo ned. Rows SS'et med skulder. Hammer SS'et med strækkere. Endnu et pas sat ind. :smile:

I går var konen og jeg på Hjørring Sygehus. Hun blev scannet for anden gang og der blev tjekket hjertekamre, målt hovedomkreds, lår- og overarmsknogler, lillehjerne, set urinblære, lunger osv. Sygeplejersken havde en på oplæring og så en læge som supervisor, så de legede med deres udstyr til den helt store guldmedalje, og vi fik et hav af billeder af det der så viste sig at skulle blive en lillebror til sommer. M havde hele tiden sagt at det blev en pige, men jeg må give OnkelTroels ret i, at der hvor der kommer en mand ind, der kommer der også en mand ud. :superman:

Næste træning er lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Vægtopdatering

Fredag d. 2. januar 2009: 94,4 kilo

Fredag d. 9. januar 2009: 93,3 kilo

Fredag d. 16. januar 2009: 92,7 kilo

Fredag d. 23. januar 2009: 92,2 kilo

Fredag d. 30. januar 2009: 91,8 kilo

Ikke alverden, men trods alt stadig nedgang. Jeg er dog ved at blive utilfreds med min digitalvægt. Alt efter om jeg vejer mig på gulvtæppe, linoleum eller fliserne i badeværelset, så vejer jeg alt mellem 93,0 og 90,7 kilo her til morgen, så den ryger snart ud til fordel for en mere nøjagtig én af slagsen. Målingen jeg har skrevet ned er dog taget samme sted som alle de andre, og de sidste fire målinger i træk gav de 91,8 kilo ude på badeværelset. Alligevel er jeg dog noget skuffet over den elendige digitalvægt. :sneaky2:

Træning sent i aften. Midnight Mayhem! :devil:

Ser godt ud med vægten!

Jeg har nøjagtig samme problem! Har en digital vægt der svinger alt efter hvilket sted jeg placerer den. Selv inden for 10 cm kan den lave udsving på 0,6-1,0kg. Det er belastende, men jeg vejer mig flere gange flere steder og tager den vægt den viste oftest.

Har du fået købt en bedre vægt?

Link to comment
Share on other sites

Ser godt ud med vægten!

Jeg har nøjagtig samme problem! Har en digital vægt der svinger alt efter hvilket sted jeg placerer den. Selv inden for 10 cm kan den lave udsving på 0,6-1,0kg. Det er belastende, men jeg vejer mig flere gange flere steder og tager den vægt den viste oftest.

Har du fået købt en bedre vægt?

Nå, så er jeg ikke alene om denne 'udfordring'. :laugh:

Jeg har dog ikke fået købt en ny vægt endnu. Det må jeg gøre næste gang jeg er i byen og i nærheden af en butik med den slags. Jeg købte en vægt til 199 i Bilka, men det skulle jeg nok ikke have gjort. Næste gang må jeg lige sørge for at have gjort forarbejdet bedre, så jeg ikke ender med sådan en upræcis bandit.

Angående vægttabet, så frygter jeg for morgendagens opstigning. En lidt for god weekend parret med at jeg ikke har været til basketball betyder, at for meget mad og for lidt aktivitet nok betyder et status quo i denne uge. Måske endda en lille stigning? Vi får se. Uanset hvad, så er der træning igen både mandag og onsdag i næste uge, samt en weekend uden alt for mange fødselsdage og det der følger med, så der er der sikret vægttab.

Link to comment
Share on other sites

Vægtopdatering

Fredag d. 2. januar 2009: 94,4 kilo

Fredag d. 9. januar 2009: 93,3 kilo

Fredag d. 16. januar 2009: 92,7 kilo

Fredag d. 23. januar 2009: 92,2 kilo

Fredag d. 30. januar 2009: 91,8 kilo

Fredag d. 6. februar 2009: 92,0 kilo

En uge hvor der er blevet spist over evne og lavet for lidt. Belønningen er 200 gram ekstra talg. :dry: Jeg vidste det godt, så ingen overraskelse i det. Jeg tager revanche de næste syv dage, og sørger for at øge forbrændingen!

Link to comment
Share on other sites

Det er vildt. :crazy: Har du altid været god til dét om morgenen? Nogen gode råd eller handler det bare om at toughe op og tage en kold tyrker?

En halv time er hvad jeg alene bruger på at få tøj på - no kidding. haha.

Samme her. Ikke ta' det så tungt, du bliver langhåret af at stå tidligt op. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hr. K > Tabata? Det lyder sgu farligt. Min puls kunne jo komme op over hvileniveau. :blink::laugh: Men jeg prøver det sikkert af. :smile:

ThomasNA > Langt hår = frisk og frejdig morgen, middag, aften og nat. Kort hår = Blachmann. 'Nuff said!

Lørdag d. 7. februar 2009

DB Skråbænk:

10 @ 20 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

5 @ 35 kg

10 @ 30 kg

BB Bent-Over Rows (Yates):

10 @ 70 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

CG Bænk:

8 @ 60 kg

8 @ 60 kg

8 @ 60 kg

8 @ 60 kg

DB Curl:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

8 @ 22,5 kg

DB Laterals:

6 @ 15 kg

7 @ 15 kg

7 @ 15 kg

+ protshake

Tid: 50 min. (17.10 - 18.00)

Soundtrack: Behemoth - Demigod *

Fin træning. Skulle lige prøve de tungeste klokker af jeg har. 35'erne i skrå bænk = spaghettiarme. :laugh: De blev grinded lidt halvskævt op, så selvom jeg synes 30'erne er nemme, så er der alligevel lidt af et spring op til de næste. Kunne være jeg skulle investere i et sæt 32'ere for at gøre overgangen lidt mere glidende, eller også skal jeg bare køre tungt indtil de bliver lette. :devil: DB Skråbænk ss'et med rows. CG bænk ss'et med curls, og så lige tre hurtige sæt laterals før lyset blev slukket.

Der er basketkamp i Støvring i morgen, søndag. Træning mandag, så næste styrkepas bliver tirsdag.

* Jeg lister hver dag den musik jeg hører når jeg træner. Jeg kan til læsernes fornøjelse fortælle, at medmindre der står et (A) bagved skivens kunstner og pladetitel, så er det en anbefaling og dermed en skive du bør have i din samling. Når der i ny og næ står (A) bag, er det fordi jeg anmelder skiven, og derfor ikke pr. definition et 'must-have'. Skulle det være tilfældet, vil det blive fortalt senere i logbogen. Du kan derfor trygt finde pen og papir frem, bladre logbogen igennem og notere de skiver du mangler og få rettet op på fejlen vha. nærmeste skivebutik.

KK out.

Link to comment
Share on other sites

Soundtrack: Britney Spears - Womanizer *

* Jeg lister hver dag den musik jeg hører når jeg træner. Jeg kan til læsernes fornøjelse fortælle, at medmindre der står et (A) bagved skivens kunstner og pladetitel, så er det en anbefaling og dermed en skive du bør have i din samling. Når der i ny og næ står (A) bag, er det fordi jeg anmelder skiven, og derfor ikke pr. definition et 'must-have'. Skulle det være tilfældet, vil det blive fortalt senere i logbogen. Du kan derfor trygt finde pen og papir frem, bladre logbogen igennem og notere de skiver du mangler og få rettet op på fejlen vha. nærmeste skivebutik.

Det er da en super service, Kent - takker :smile:

Link to comment
Share on other sites

Rune > Jeg er et meget venligt menneske. Jeg arbejder målrettet mod det fælles bedste, og når man nu som enkeltperson har de vise sten, ser jeg det som min borgerpligt at videreformidle disse. Men med det musik du i en freudiansk smutter har skrevet som værende dit ypperste ønske, så får du aldrig nogensinde 100 kilo fra gulvet i dødløft. :tongue:

Okse > Aahh... min eget fanside. Imponerende jeg kun har én. :blush:

Irritationsmoment:

Spillede basket i Støvring i går. En kamp vi vandt komfortabelt, og så bliver jeg alligevel småskadet. Med 30 sekunder igen forsøger klumpedumpe her at gribe en bold, og så knalder jeg ringfingeren lige ind i bolden i stedet for at gribe den. Resultat; en forstuvet finger der nu skal tapes sammen med sportstape i 1½ - 2 mdr. til hver træning/kamp, og i den periode bliver styrketræningen en vurdering af dagsformen, idet jeg ikke har et sikkert greb i venstre hånd. :sneaky2:

Skal styrketræne i morgen, og så må jeg se hvor meget jeg kan gøre. I bænkpres burde jeg godt kunne kompensere ved at lade vægten hvile mere på håndfladerne og så styre vægtstangen med fire fingre på venstre hånd. Men dødløft, rows, håndvægte osv. - der må jeg bare se. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Rune > Jeg er et meget venligt menneske. Jeg arbejder målrettet mod det fælles bedste, og når man nu som enkeltperson har de vise sten, ser jeg det som min borgerpligt at videreformidle disse. Men med det musik du i en freudiansk smutter har skrevet som værende dit ypperste ønske, så får du aldrig nogensinde 100 kilo fra gulvet i dødløft. :tongue:

Hmm, fair nok - det vil jeg tage til efterretning og fylde noget Rammstein på iPod'en i stedet :devil:

.. og god bedring med fingeren!

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Vægtopdatering

Fredag d. 2. januar 2009: 94,4 kilo

Fredag d. 9. januar 2009: 93,3 kilo

Fredag d. 16. januar 2009: 92,7 kilo

Fredag d. 23. januar 2009: 92,2 kilo

Fredag d. 30. januar 2009: 91,8 kilo

Fredag d. 6. februar 2009: 92,0 kilo

Fredag d. 13. februar 2009: 89,8 kilo

Efter skuffelsen ved forrige indvejning, var det helt rart at se et fald igen. Et nogenlunde mådehold i løbet af ugen parret med to gange baskettræning, en basketkamp og et par gåture har givet pote. Nu er jeg for første gang under de 90 kilo, og det skulle jeg meget gerne holde resten af 2009 ud. Planen om at ramme 80 er der naturligvis stadig, og derefter (ultimo '09) må vi se hvor meget der skal på igen.

Den forstuvede finger på venstre hånd er ved at være så god, at jeg prøver lidt styrketræning igen. Lørdag formiddag er der således bænk på programmet. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det rasler jo af dig.. :smile:

Hvordan ser kosten ud..? Tæller du kcal eller er det på gefühl..?

Det er fuldstændig på gefühl. Nogle dage tillader jeg da også et stykke kage, men naturligvis i yderst moderate mængder. Sørger bare for at holde det hele i nogenlunde kort snor. Desværre ser det nu ud til, at der kommer lidt grus i maskineriet. :dry: Forklaring følger.

Klovn Kent ødelægger sin finger:

I lørdags var det meningen jeg skulle have styrketrænet, men forrige søndags basketkamp med dertilfølgende forstuvet ringfinger på venstre hånd gjorde, at jeg stadig ikke havde et særlig godt greb i venstre hånd, hvorfor jeg udsatte det til tirsdag (altså i morgen). I aften var jeg så til basket, fik tapet fingeren sammen med langefingeren og gik i gang. Det gik godt de første 20 minutter, hvorefter vi skulle lave en afleveringsøvelse på kryds og tværs af hinanden. Normalt ikke nogen farlig øvelse, men det blev den så i dag. For jeg valgte åbenbart at gribe en bold med spidsen af lillefingeren på højre hånd i stedet for håndfladerne. Ikke særlig smart og fingeren så da også noget skæv ud bagefter. Kunne tydeligt mærke at den var helt gal. Trænerne kiggede kort på den og sendte mig omgående til vagtlægen i Brønderslev. Hun hev lidt i den, men ville ikke gøre mere og sendt mig derfor til Hjørring sygehus for at få taget røntgenbilleder. Der blev knipset og jeg kom ind til en læge. Den var ikke overraskende slået ud af led, hvorfor den skulle hives på plads igen. Han forsøgte også at hive nogle gange, men hans fingre smuttede pga. fugtighed på hænder og fingre fra os begge, en løs finger der ikke rigtig ville noget og han valgte derfor at bedøve. Et par stik og noget væske ind i fingeren og to minutter senere var den fuldstændig følelsesløs. Han kom tilbage, tog et par handsker på og hev så i den opsvulmede finger og så sagde det klik i første ryk. Perfekt. Jeg kunne endda bøje den nogenlunde, omend jeg naturligvis stadig ikke kunne mærke den. Tilbage i røntgen for at tjekke om der var skade på ledbånd, sener m.v. Det var der heldigvis ikke, hvorefter jeg blev sendt hjem med fingeren i en skinne og ordre om at holde fingeren i den skinne 24-7 i 10 dage, derefter en anden mere støttende anordning i et par uger, og jeg skal til kontrol om fire uger. Indtil da er der ro på. :sneaky2:

Det passer overhovedet ikke ind i mine planer om at øge styrke og smide fedt samtidig. Slet, slet ikke. :mad:

Mobiltelefonen er dog et herligt værktøj, så her er lige et skud taget på Brønderslev sygehus da jeg ventede på at komme ind til den første vagtlæge. Bemærk lillefinger nederst i billedet, der har et lidt underligt knæk. Det ser ikke så mærkeligt ud på billedet som det gjorde i virkeligheden. :laugh:

hand-accident.jpg

Her er jeg så alene i rummet mens bedøvelsen skulle få effekt, så jeg knipsede lige lidt på skærmene af min finger. Lægens fingre dækker lidt over min hånd, men man kan fint se min højre lillefinger midt i billedet, og hvordan de små tynde pinde egentlig helst skulle sidde på en lige række, men det gør de ikke. :w00t:

handx-ray.jpg

Nu er der ikke andet for, end at gå nogle lange ture og lade være med at spise alt for meget junk, ellers bliver det sgu svært at holde vægttabet kørende. En rigtig møgirriterende skade som jeg overhovedet ikke har tid til. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Du kan vel godt træne med en strittende lillefinger, kan du ikk? :4whistling:

Go´bedring..

Tjo, men er det ikke sådan lidt fimset at stritte med pinky? ohyou.gif

Og tak. :smile:

Nedtur ellers der.. :dry:

God bedring med fingeren, håber du kan få lavet bare lidt, så du holder det fine vægttab i gang. :smile:

Ja, det er sgu noget pis. :sneaky2:

Og tak. Jeg må bare holde munden lukket i en periode, så der ikke falder en masse tarveligt skrald ned i hullet, og så tage grusom revanche når først fingrene er helet. :laugh:

LOL

Kent du er da ikke vidre heldig med dine fingere, god bedring

Nej, jeg er simpelthen det man på nordjysk kalder en tumling. Det er tredje finger jeg skader indenfor alt for kort tid, så jeg må snart lære at gribe den bold ordentligt. Nu har jeg jo håndgribelige beviser for, at det åbenbart er noget jeg skal arbejde med. Problemet er nok manglende koncentration i øjeblikket. Må bare tage de afleveringer mere seriøst, for denne gang gik det jo næsten helt galt. En forstuvet finger kan tapes sammen med én eller flere andre fingre, og så kan man gennemføre en træning og/eller kamp. Men en finger af led koster desværre "sygedage". I dag er den rigtig, rigtig øm, hævet, rød og blå og kan overhovedet ikke bøjes medmindre jeg skal sidde og tude som en kælling. :4thumbup: Så det må være lærestreg nok, for næste skridt er et decideret fraktur, og dét er jeg ikke det mindste interesseret i. :crazy:

Jeg forsøgte i går at true en kammerat på MSN da jeg kom hjem, men han svarede tørt: "Jeg kaster jo bare en bold efter dig, så går du i stykker." Bang, så var jeg færdig med at spille hård i filten. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share