KongKents LOG


KongKent
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Mange tak for lykønskningerne. Havde helt glemt min logbog, da de sidste to uger er gået rigtig hurtigt og jeg har ikke haft tid og overskud til træning, men nu er jeg tilbage på job, så hverdagens rytme gør vel, at jeg finder tid til det igen snart. :smile: Vægttabet har derfor også stået stille. Det kan godt være der er røget et kilo eller to på, men det burde ikke være alverden, da jeg ikke har sat det hele over styr. Men genoptagning af logbog kommer på et tidspunkt.

@ salt > Fedt billede. Jeg har det ikke hængende, men det burde jeg! :laugh:

Her er dog et billede taget for nogle dage siden. Kent og de to sønner:

far-og-snner.jpg

Og så er det stadig storebror der er mest fotogen. Han er god til at lave ansigter, og når far laver et ansigt, så gør sønnike også og vender altid op mod mor for at få hendes godkendelse af det. :4thumbup:

Anders-ansigt.jpg

Derudover blev han lige fanget i at lege i vand i lørdags, da vejret var rigtig godt. Lukketid på 1/500 sek., så dråberne blev fanget i luften. :superman:

Anders-bad.jpg

Ikke mere barnepjat herfra. Logbogen genoptages selvfølgelig når der er noget at berette om. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Forsinket tillykke med den lille (sådan da...) ny :smile:

Jeg ved ikke, hvordan det er i Dronninglund, men på Strøget i Kbh smiler alle de unge damer så sødt, når man som mand kommer med sit afkom. Det kræver dog, at man i hele sin fremtoning udstråler, at man gør det ganske frivilligt og på sin egen maskuline facon. Tøffelheltene (ofte pindarmede fyre med piratbukser, tøfler(!), fimset skægvækst og lyserød polo) får helt fortjent den kolde skulder! Det er en dejlig oplevelse :smile:

Jeg må desværre vente nogle måneder endnu på den næste i arverækken men omkring den 25. november sker det :smile: Om det så er endnu en med tap, må vi vente med at få afgjort.

/Morten

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Lige en kort opdatering i logbog.

Efter jeg blev far til nummer to har træningen stået fuldstændig stille. Tiden og overskuddet har bare ikke været der. Mit virke som tillidsrepræsentant trækker store veksler lige p.t. da vi er i en omstruktureringsfase, og jeg derfor kæmper alt hvad jeg har lært for, at effektiviseringerne ikke kommer til at betyde fyringer i den medarbejdergruppe som jeg repræsenterer. Det er rigtig svært og det er vigtigere end min træning. Læg dertil to blebørn, kone, hus m.v. og dagtimerne begynder at være fyldt op. Og når der så endelig er lidt fred og ro, så er jeg så fysisk og mentalt udmattet, at der ikke er overskud til at træne. På de dage der er, så orker jeg ikke alligevel, da jeg ved der måske vil gå 14 dage før jeg har sådan en dag igen.

Desuden har min venstre skulder drillet mig siden juni, og den er stadig ikke helt god. Men jeg vil alligevel forsøge mig med lidt træning, nu her hvor den mindste præcis er fire måneder gammel. Inspireret af en samtale med Hr. K jeg havde til en koncert i Aalborg for nylig, så vil jeg starte op med én øvelse pr. dag. Hver dag. Bare lige ind i værelset og rive to - fire opvarmningssæt af, tre - seks worksets og et par lette sæt som afslutning. Bare én øvelse til at starte med. Så en uge kan hedde bryst, ryg, triceps, biceps og let skulder i rotation. Det er sådan lidt BB! at køre fem-split, så det prøver jeg. :laugh: I hvert fald indtil der kommer lidt mere overskud i hverdagen, og så kan det være der skal øges med en øvelse eller to hen ad vejen.

Jeg vil dog ikke føre logbog over hvert enkelt pas. Det bliver for lidt til at jeg gider logføre, ligesom der nok heller ikke bliver den vilde progression og max-forsøg. Skroget skal bare stille og roligt vendes til at løfte vægte igen, og når så vi (forhåbentlig) får en rytme herhjemme, så skal der ske mere. Tiden med logbog er dog et overstået kapitel for nu. Om jeg opdaterer igen om to måneder, seks måneder, et år eller ikke mere, det må vise sig. Min tid på MOL er noget sporadisk. Det er fint nok at følge med når der er en pause på jobbet, eller lige scanne Off-Topic og de seks - otte logbøger jeg stadig følger, men jeg gider simpelthen ikke selv føre logbog lige nu.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har tid til at gå til kocert har du også tid til at træne :tongue:

Men igen, alt er prioritering!

Held og lykke med træningen eller forsøget på samme

:laugh:

Tja, det er selvfølgelig prioriteringer. Men at sammenligne træning med koncerter er lidt som æbler og pærer. Jeg vil skyde på jeg har været til 50 koncerter i 2009, indtil videre. Men en del af dem har været på festivaler hvor man ser x antal bands pr. dag, og det skyder antallet dramatisk i vejret. Antal aftener/dage er nok nærmere 20 - 30 på et år, og det giver lidt det samme som at træne én gang hver anden uge; altså ingen værdi.

Men selvfølgelig har du ret i, at man bare kan prioritere. Og det er det jeg har gjort. Træningen fik sparekniven her i nogle måneder pga. familieforøgelsen og min jobsituation. Nu forsøger jeg så at ændre lidt på den balance i tidsforbruget ved så småt at genintroducere træningen i hverdagen. Det er ikke sikkert jeg kommer på scenen til Classic BodyBuilding i 2010, men mindre kan også gøre det. :tongue:

Det kan det sgu blive nødt til.

Link to comment
Share on other sites

Træningen fik sparekniven her i nogle måneder pga. familieforøgelsen og min jobsituation.

Det var nu også derfor jeg jokede lidt. For det er sgu helt i orden at ikke have tid og familieforøgelse kræver en del opmærksomhed og det er jo ikke blot en weekend hvor man ikke har tid.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Shit, det er lang tid siden jeg har opdateret denne log. For at koge fraværet de sidste to år ned, så gør vi lige sådan her:

I juni 2009 blev jeg far til dreng nummer to. To måneder før var jeg blevet valgt til tillidsrepræsentant for 47 kolleger. Lige pludselig stod jeg med fuldtidsarbejde + tillidshvervet, samt to blebørn. Overskuddet såvel fysisk som mentalt løb stille og rolig ud i sandet. Det blev i hvert fald træningen, der røg ud af døgnets 24 timer. Jeg helligede mig mine drenge og gik alt for meget op i mit tillidshverv. Kost og træning blev fuldstændig fortrængt og den dårlige samvittighed begyndte for et års tid siden at gnave. Så her til foråret valgte jeg ikke at stille op til endnu en periode, og nu er den store dreng helt blefri. Derfor tør jeg nu godt starte logbogen op igen. Det store minus er, at jeg er gået fra 85 til 105 kilo kropsvægt. Det er jeg ikke stolt af. Det er ikke så slemt når man måler 187 cm. i højden, men al den akkumulerede masse er fedt, så begynder det for alvor at gøre ondt på selvværdet.

Derfor: Fra og med i går røg kosten op som nummer ét på prioriteringslisten i min hverdag. Dernæst træning og familie. Arbejde og fritidsinteresser må jeg se om jeg kan få tid til. Jeg skal smide de 20 kilo igen, og det kommer ikke til at tage to år. Så de bliver smidt hurtigere end de kom på, og nu har jeg snakket nok.

Tirsdag d. 10. maj 2011

Løb: 3,8 km @ 22min42sek ~ 10,07 km/t

Det var hårdt, men jeg løb hele vejen rundt. Tempoet var dog elendigt. Min krop er tung og træt. For Satan hvor jeg hader mig selv. Torsdag skal der styrketrænes for første gang i næsten lige så lang tid. Jeg glæder mig ligefrem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share