KongKents LOG


KongKent
 Share

Recommended Posts

Nej, ingen tatoveringer på mit sølle kadaver.

Onsdag d. 22. august 2012

Bænk:

15 @ 20 kg

10 @ 50 kg

10 @ 50 kg

10 @ 50 kg

10 @ 50 kg

Dødløft:

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

10 @ 70 kg

DB Skulderpres:

10 @ 15 kg

10 @ 15 kg

10 @ 15 kg

10 @ 15 kg

EZ-Bar curl:

12 @ 23 kg

12 @ 23 kg

12 @ 23 kg

12 @ 23 kg

Tid: 20.30 - 21.05

:music: Death - Spiritual Healing

God lille træning, hvor curls blev kørt strict og sad godt i biceps. I morgen endnu en tur rundt om blokken og så ellers styrketræning igen på fredag. Nu begynder jeg så småt at øge vægten her og der, for kroppen virker klar. Små skridt...

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 23. august 2012

Løb: 3,6 km @ 24min ~ 8,9 km/t

Præcis samme tid som sidste tur. Denne gang bare med lidt mere overskud. Næste tur er lørdag og der skal citronen presses lidt mere. Har installeret Endomondo på telefonen og den bekræfter tallene fra MOL's egen ruteberegner, så det må være rigtigt nok.

Jeg er langsom. :laugh: Fuck det. I morgen skal der styrketrænes. :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 24. august 2012

Bænk

15 @ 20 kg

10 @ 50 kg

​10 @ 50 kg

​10 @ 50 kg

10 @ 60 kg

Bent-Over Rows

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

DB Skråbænk

10 @ 20 kg

​10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

​10 @ 22,5 kg

EZ-Bar Curl

10 @ 28 kg

10 @ 28 kg

10 @ 28 kg

10 @ 28 kg

Tid: 19.40 - 20.15

:music: Pearl Jam - Ten

Bare en træning. Lidt flere kilo på her og der. I morgen afleveres ungerne hos mine forældre og så skal konen og jeg have 24 timer som kærester. Der bliver dog lige sneget en løbetur ind i løbet af dagen. Søndag igen et styrkepas. Nu banan, gulerødder og vand. Weee...

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 25. august 2012

Løb: 3,51 km @ 22:42 ~ 9,28 km/t

Fint vejr hele dagen. Så står jeg og tager løbestrømper+sko på og så begynder det at regne. Sætter mig ind i sofaen for at tjekke DR Update og se seneste vejrmelding, idet DMI på nettet melder om varig regn til kl. 21. Det samme gør vejrudsigten, der siger at en front har ventet hele dagen på at komme op og hilse på mig (var jeg da bare løbet en halv time tidligere!). Oh well, ingen grund til tudefjæs. Ud på vejen og så gik det faktisk ganske godt. I morgen skal der bøjes jern.

Edited by KongKent
Link to comment
Share on other sites

Go stil med løbet! Når man først er kommet ud, og alligevel er våd, er det sgu ikke så slemt alligevel.

Hvor mange gange/ugen løber du?

Lige nu kører jeg en rytme, hvor jeg skiftevis styrketræner og løber. Så det er hver anden dag, jeg løber. Der sniger sig dog en hviledag ind i ny og næ, så gennemsnitligt bliver det nok tre gange om ugen. Og du har fuldstændig ret i, at der skal regne meget førend det ligefrem generer. Når først jeg er ude på ruten tænker jeg ikke så meget over det. Så er det mere rytmen med vejrtrækning, der fokuseres på. Faktisk var det rart, at det ikke var trykkende varmt.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 29. august 2012

Nå, søndagens træning blev skudt til onsdag. Søndag morgen vågnede jeg op og var dårlig. Det varede ved indtil i går og først i dag følte jeg mig klar nok til en gang styrketræning. Hosten er tør og det slim, der bliver hostet op er ikke for sarte sjæle. :gal: Men jeg er i det mindste ikke længere svimmel, uoplagt og træt. :cool:

Bænk

15 @ 20 kg

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

Dødløft

10 @ 60 kg

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

DB Skulderpres

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

DB Curl

10 @ 15 kg

10 @ 15 kg

10 @ 15 kg

10 @ 15 kg

Tid: 20.20 - 21.00

:music: Pantera - The Great Southern Trendkill

God træning, hvor der blev kastet lidt flere kilo på bænkpres, dødløft og skulder. Ikke noget, der sprænger skalaen, men små sikre skridt. Hvis jeg er frisk nok, så står den på løb i morgen aften. :smile:

Nu: :bubblebath:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 31. august 2012

Bænk

15 @ 20 kg

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

Bent-Over Rows

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

DB Skråbænk

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

EZ-Bar Curl

10 @ 28 kg

10 @ 28 kg

10 @ 28 kg

10 @ 28 kg

Tid: 19.30 - 20.10

:music: Dark Funeral - The Secrets Of The Black Arts

God omgang. I dag værdsatte jeg virkelig, at jeg kan træne herhjemme og ikke skal pakke tøj, køre mod et center osv., men bare gå ind i et rum efter ungerne er lagt i seng og gå i gang med at flytte nogle kilo. Herligt.

Edited by KongKent
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 2. september 2012

Bænk

15 @ 20 kg

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

Dødløft

10 @ 60 kg

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg ( :sneaky2: )

DB Skulderpres

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

DB Curl

10 @ 15 kg

10 @ 15 kg

10 @ 15 kg

10 @ 15 kg

Tid: 19.55 - 20.30

:music: Megadeth - Endgame

Midt i tredje sæt dødløft kunne jeg mærke, at ryggen blev noget stiv og øm i det. Hev færdig og måtte konstatere, at det var et regulært hold i ryggen, der indtraf midt i træningen. :dry: Nu strækker jeg godt ud på gulvet og så må vi se hvor mange dage, der skal gå førend den gamle krop smider den forstrækning ud til højre. At hente håndvægte fra gulvet var i hvert fald lidt af en udfordring resten af træningen. :laugh:

Godt der er hviledag i morgen, hvor jeg skal til Århus for at høre Soulfly :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Av. Jeg blev som sagt ramt af et hold i ryggen. Det kan stadigvæk mærkes, så der har ikke været styrketræning siden 2. september. Hvad værre er, at jeg næsten samtidig blev ramt af en forkølelse/lungebetændelse, der har holdt løbetræningen fra døren i samme periode. To lange uger, hvor ryggen har snakket med hver dag og jeg har hostet hyggelig, tyk, grøn slim op dagligt. :thumb_down:

Nuvel. I dag tog jeg en time tidligere fri fra arbejde end normalt og skyndte mig at få presset et løbepas ind før jeg om 10 minutter henter drengene i børnehaven. Gårsdagens overarbejde tillader denne variant. :4smartass:

Fredag d. 14. september 2012

Løb: 3,51 km @ 21:43 ~ 9,70 km/t

Heldigvis har jeg været nogenlunde konsekvent med min kost, så jeg har ikke taget et gram på i de to uger. Der er heller ikke smidt noget, men trods alt status quo trods NUL træning. Nu er jeg i gang igen, og så skulle kiloene gerne rasle ned igen. Indtil videre er der smidt ca. 5 kilo. Ikke noget vildt endnu.

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 16. september 2012

Løb: 3,51 km @ 23:24 ~ 9,01 km/t

Fredagens løb var noget hårdere end forventet, hvorfor jeg måtte sætte min åndedrætsfrekvens ned til tre skridt indtag og tre skridt udpustning. Normalt ligger den på fire - fire. Det gjorde den også i dag, hvor jeg bevidst satte tempoet en smule ned for at kunne beholde frekvensen på hele ruten og ikke være så presset. I dag var let. God omgang. Glæder mig allerede til tirsdagens løbetur!

Link to comment
Share on other sites

Trækker du vejret efter antal skridt, eller er det noget du har lagt mærke til, passer med X antal skridt/vejrtrækning?

Jeg har aldrig hørt om ovenstående før, så finder det lidt interessant.

Jeg har bare fundet ud af, at det passer med antal skridt. Sådan nogenlunde. Der er en rytme, jeg bare falder ind i og så tænker jeg ikke mere over det. Det er ikke sådan, at jeg tæller hele vejen rundt.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 25. september 2012

Løb: 3,60 km @ 21:59 ~ 9,90 km/t

Støvregn, vind og tunge ben gjorde, at turen føltes hård mentalt. Men halvvejs steg humøret af uvisse årsager og så øgede jeg tempoet det sidste stykke. God omgang. I morgen er der hviledag pga. lang arbejdsdag (7 - 21), så torsdag er det igen ud på landevejen.

Link to comment
Share on other sites

Er basketball lagt helt på hylden?

Ja, det har det desværre været i et par år nu. Job, familie, bestyrelsesarbejde og efteruddannelse efterlader ikke tid til også at tage til baskettræning to gange om ugen. Men jeg har en meget klar aftale med mig selv om, at det genoptages når akademiuddannelsen er overstået. Her i efteråret 2012 er jeg i gang med mit fjerde fag. Første halvår 2013 skal jeg så have femte og sidste fag. Andet halvår 2013 skal jeg skrive mit afgangsprojekt, hvor der ikke er undervisning, så det passer godt med, at jeg om et år kan være med igen og starte op når sæsonen starter i august måned '13. For jeg savner basket. Jeg er, som nævnt tidligere, ikke særlig god, men jeg synes det er skidesjovt.

Indtil da må jeg superkompensere med rigelige mængder NBA, dansk ligabasket og historiske NBA-klip på YouTube. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 28. september 2012

Løb: 3,64 km @ 21:44 ~ 10,04 km/t

Nu er konditionen til, at jeg burde kunne løbe over 10km/t hver gang, for i dag gik det overraskende let. Torsdagens løbetur blev dog udskudt til fredag pga. et par meget lange arbejdsdage onsdag og torsdag. Energien er der forhåbentlig til en tur mere på søndag. Styrketræningen er der dog ikke meget gang i... mest pga. mangel på overskud og mange andre jern i ilden. Lige nu er fokus dog også på løbetræningen. Vil gerne op i tempo og ud på længere distancer.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 2. oktober 2012

Løb: 3,64 km @ 20:59 ~ 10,42 km/t

Jeg må lære at stoppe med at skrive hvornår næste løbetur bliver. Søndagens løbetur blev denne gang forvandlet til en tur om tirsdagen. Pakket hverdag. Jeg må sænke ambitionsniveauet en anelse mentalt. I dag kom jeg dog ud og det var en fin tur. Jeg satte tempoet en anelse op og en snert af sidestik meldte sin ankomst mod slutningen, men det blev ved advarslen. Tempoet passer mig dog godt. Skønt at tage længere skridt. Bare lungerne kan være med. Satser på at løbe igen fredag. (fingers crossed, lolz)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share