Hvordan tager jeg på?


real?
 Share

Recommended Posts

Hey alle..!

Jeg er en ung knøs på 15 der søger nogle gode råd mht. min vægt. Min højde er på næsten 1.90m og min vægt ligger på 68 kg. Hvilket jo siger lidt om hvor tynd jeg er. Jeg har virkelig kæmpet med at tage på de sidste par måneder, med f.eks. at tage ekstra smør på brødet. Men det virker altså bare ikke...

Hvordan skal jeg tage på, trods mit høje stofskifte??

Link to comment
Share on other sites

Dit stofskifte er garanteret ikke specielt højt... problemet er at du ikke spiser nok. Jeg havde det samme problem og begyndte så at spise mere (meget mere) og nu drikker jeg også protein shakes 3 gange om dagen. Nu vejer jeg 90kg og jeg skulle gerne nå 100 kg inden året er omme (forhåbentlig).

Link to comment
Share on other sites

Dit stofskifte er garanteret ikke specielt højt... problemet er at du ikke spiser nok. Jeg havde det samme problem og begyndte så at spise mere (meget mere) og nu drikker jeg også protein shakes 3 gange om dagen. Nu vejer jeg 90kg og jeg skulle gerne nå 100 kg inden året er omme (forhåbentlig).

<{POST_SNAPBACK}>

Protein Shakes? Er det noget der kan anbefales, og hvor kan det købes, og til hvilken pris? Har hørt noget med at kakaomælk også skulle være godt til at tage på.

Link to comment
Share on other sites

Protein pulver (eller protein shakes) er efter min mening ikke værd at investere i før du har fået styr på din kost.

Du har, som der er blevet sagt før, med 99,9 procents sikkerhed ikke et unormalt højt stofteskifte, du spiser bare ikke nok. Læs nogle grundlæggende artikler om kost (der er linket til dem i mange andre tråde lignende denne, bare søg) og få dig selv sat ind i tingene. Så skal det hele nok komme.

Edited by Le Moi
Link to comment
Share on other sites

Protein Shakes? Er det noget der kan anbefales, og hvor kan det købes, og til hvilken pris?
Det er ikke tilladt at anbefale kosttilskud på MOL, men der henvises til bannerne. Priserne er meget ens, men kig dig lidt omkring.
Har hørt noget med at kakaomælk også skulle være godt til at tage på.

Jo en liter kakao hjælper på dit samlede kalorieindtag på en dag.

Personligt bruger jeg weightgainer som har hjulpet mig meget. Der er dog delte meninger om weightgainer. Nogen mener det er for dyrt og nemmere kan laves med alm. proteinpulver tilsat bananer og andet indeholdende kulhydrater. Jeg køber det bl.a. fordi det er nemt at lave og er doven :raisebrow:

Men sørg for i første omgang at fokusere på din almindelige kost. Start med en solid morgenmad og ellers en 5-6 måltider om dagen. Dette kan så suppleres med proteinpulver og evt. gainer.

Link to comment
Share on other sites

Hej jeg har samme problem som ham der startede tråden. Jeg spiser ret meget synes jeg selv. Nogen gange propper jeg mig endda så meget at jeg skal sidde og slå mave i lang tid bagefter.

Jeg synes ikke selv jeg har plads til mere mad i maven, og alligevel er jeg tynd. Maden jeg spiser er sund og varieret, men med ret meget kylling. Jeg får en del motion og træner med vægte hver anden dag + jeg spiser protionshakes efter træning. Mærket er promax restititionsformel 30+.

Hvad skal jeg gøre?

Edit: weightgainer. Er det et specielt mærke, og hvor kan det købes?

Edited by fedesvin
Link to comment
Share on other sites

IMO er weightgainer ikke værd at bruge penge på af flere grunde..

Problemet ligger i at i ikke spiser nok.

Personligt er jeg 192-195 høj og startede med at veje ca. 65kg!!!

Det er et spørgsmål om at studere og finde viden, så man kan gøre noget ved sit problem.

Jeg vil foreslå, at du læser CUTS af jørgen storm, som kan findes her , og i stedet for at være i underskud,skal du være i overskud på ca. 500kcal til max 1000 pr. dag!

Se så skal du nok begynde at tage på!!!! Yderligere er ikke nødvendigt at forklare, da resten af den nødvendige viden kan erhverves ved at søge her på foraet. :smile:

Personligt er jeg skiftet mere over til at spise, som det passer mig, men jeg har jo også noget grundlæggende viden omkring, hvor meget jeg skal æde for at tage på, og hvor meget jeg skal æde for at tabe mig.

Edited by karlsonpaataget
Link to comment
Share on other sites

Hej jeg har samme problem som ham der startede tråden. Jeg spiser ret meget synes jeg selv. Nogen gange propper jeg mig endda så meget at jeg skal sidde og slå mave i lang tid bagefter.

Du spiser garanteret kun 1 stort måltid hver dag... du skal spise meget til morgenmad, til middag og til aftensmad. Derudover skal du også spise indimellem. At spise 6 gange om dagen er rigtig godt.

Link to comment
Share on other sites

Var en selv en lille knøs med alt for lidt vægt på sin krop da jeg startede med at træne så kender kun alt for godt til dit problem :dry:

Men det handler kort og godt om at du skal spise ..

Et par gode råd ..

- skriv op hvad du vil planlægge at spise, indarbejdet med dine daglige runtiner

- sørg for du aldrig er sulten, dvs altid ha' noget mad ved hånden

- sørg for du spiser hver 2 - 3 time

- sørg for du indtager nok kalorier så du ligger i overskud i henhold til de daglige forbrug. (kan du regne ud, ved hjælp af forskellige tabeller.. Tjek evt på www.bestrong.dk)

- husk at din mave ikk normalt indtager så meget mad, så du skal lære dig selv at spise mer' .. (Valgte selv den måske lidt usunde vej, spiste selv om jeg var ved at knække mig)

- maden du spiser skal ikk bar indeholde en masse kalorier, og gerne en go' energi fordeling

Til sidst kan jeg nævne da jeg bulkede (spiste for at ta' på) lå jeg på 4500 kcal, udelukkende fra sund mad, dvs en hel del mad ..

Held og lykke.. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hey alle..!

Jeg er en ung knøs på 15 der søger nogle gode råd mht. min vægt. Min højde er på næsten 1.90m og min vægt ligger på 68 kg. Hvilket jo siger lidt om hvor tynd jeg er. Jeg har virkelig kæmpet med at tage på de sidste par måneder, med f.eks. at tage ekstra smør på brødet. Men det virker altså bare ikke...

Hvordan skal jeg tage på, trods mit høje stofskifte??

<{POST_SNAPBACK}>

^^^tag dig sammen, rent ud sagt :D

det er altså bare at æde som et svin, prøv at spise 7-8 mars bar eller tilsvarende om dagen, så skal der nok ske noget.

jeg kører tilfældigvis selv ABCDE kuren lige nu, og har taget 3,5kg på, på en uge, såååå.

jeg har simpelthen bare spist som et svin, kage, marsbar, slik, fed mad, yeahaa

Link to comment
Share on other sites

det er altså bare at æde som et svin, prøv at spise 7-8 mars bar eller tilsvarende om dagen, så skal der nok ske noget.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er det ikke for at være en gammel sur mand..men så alligevel.

Marsbar? Hvis man skal tage på er der mange mange ting jeg hellere ville spise, der tilmed er godt for en. Skal man spise chokolade så spis noget af det gode mørke. Ellers er der masser af kalorier i mandler og nødder, rosiner er også kalorietætte. Avocado, fed fisk, fuldkornsbrød, god oliven og hørfrøolie er også godt.

Men tarvelige mars bars????

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Hey alle..!

Jeg er en ung knøs på 15 der søger nogle gode råd mht. min vægt. Min højde er på næsten 1.90m og min vægt ligger på 68 kg. Hvilket jo siger lidt om hvor tynd jeg er. Jeg har virkelig kæmpet med at tage på de sidste par måneder, med f.eks. at tage ekstra smør på brødet. Men det virker altså bare ikke...

Hvordan skal jeg tage på, trods mit høje stofskifte??

<{POST_SNAPBACK}>

^^^tag dig sammen, rent ud sagt :D

det er altså bare at æde som et svin, prøv at spise 7-8 mars bar eller tilsvarende om dagen, så skal der nok ske noget.

jeg kører tilfældigvis selv ABCDE kuren lige nu, og har taget 3,5kg på, på en uge, såååå.

jeg har simpelthen bare spist som et svin, kage, marsbar, slik, fed mad, yeahaa

<{POST_SNAPBACK}>

Det er nu ikke den usunde jeg vej jeg har tænkt mig at tage :wink:

Link to comment
Share on other sites

drop??

En 5-6 gode måltider i løbet af dagen, godt planlagt, er sgu mere end nok.

<{POST_SNAPBACK}>

Tilstrækkelige mængder af løse floskler kombineret med fundamentalistisk selvbedrag udmunder ofte i utilstrækkelige tanker om hvad der er "nok", hvad er "nok"? Forsøget var trodsalt aldeles spændende og afkastgivende på trods af at mindre måske havde været "nok".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share