Styrketab..... Hjælp.


Pelle
 Share

Recommended Posts

Jeg har et kæmpe problem, jeg er gået vildt ned i styrke.

på 2 - 3 uger er jeg faldet fra 6 x 100kg i bænk, til med nød og næppe at tage 6 x 70kg.

Det er min højre side der er problemet, den giver ligesom efter, der er ikke nogen smerte, den kan bare lige pludselig ikke løfte mere, det samme gælder for øvelserne skråpress, dippers (her køre jeg helt skævt) og frenchpress (muligvis også andre øvelser, men det er de 4 jeg plejer at køre).

Det er som sagt helt tydelig min højre side som mangler styrke. øvelser som side lateral raise har jeg ingen problemer med. jeg har derfor en fornemmelse af, at problemet er min triceps og muligvis også mit bryst. jeg har i længere tid haft lidt ømhed i ryggen og nakken, sådan lidt som et hold i nakken, og hvis jeg sidder foroverbøjet kan min arm godt begynde at prikke ligesom hvis den sover.

Biceps har jeg ingen problemer med!

Min træning har den seneste periode (ca. 1 mdr.) været mindre målrettet, og en del mere cardio og også noget selvforsvar. men jeg har ikke styrketrænet så lidt så jeg burde tabe styrke.

Jeg er i øvrigt højrehåndet.

Jeg overvejer kraftigt at søge læge, men håber at der er en her som muligvis har oplevet eller hørt om noget lignende.

På forhånd tak og go træning.

Pelle

(jeg har i øvrigt ikke internet hjemme, så hvis nogle vil have uddybet noget, kan der godt gå en dag eller 2 før jeg svarer, håber det er ok.)

Link to comment
Share on other sites

Slet ikke et eneste lille bud på hvad det kan være?

Pelle.

<{POST_SNAPBACK}>

Ved ikke om det kan være overtræning, har du prøvet at holde en 14 dages pause fra styrketræning og så starte blidt ud og langsomt arbejde dig op igen?

Skal lige siges at jeg er en af de mindre erfarne her på sitet, men når jeg har tabt styrke har jeg holdt en pause og startet stille op igen - Nu kører jeg de færdige programmer med progression, der findes her på siderne, dem kan jeg godt anbefale (kører HST nu)

Håber at du kan bruge mit svar

Link to comment
Share on other sites

Jo. Jeg har prøvet det samme engang. Det lyder som overreaching. Det lyder som om dit centralnervesystem har slukket for din højre side. Der findes et lille organ der "slukker" for musklerne, hvis de bliver overbelastet. Et af kroppens sikkerhedssystemer. Måske er det det du kan mærke i din højre side.

Hvordan er din styrke ellers, f.eks i benene?.

Hold en pause på mellem 7-10 dage, evt deload. Finpuds din teknik i bænkpres i fremtiden.

MVH

Anders

Link to comment
Share on other sites

Sådan som du beskriver dine symptomer, tyder det på at det er ligamenterne omkring nakkehvirvlerne som er årsag til dit problem og ikke i så høj grad et muskulært problem. Det siger jeg ud fra den betragtning at du har udstrålende smerter, til tider mærker en prikkende fornemmelse ud i den ene arm og har nedsat kraft. Dette er alle typiske symptomer på et hold i nakken. Den gode nyhed er at prognosen for sådan en skade er ret god. Dog vil jeg anbefale dig at gå til fysioterapeut med speaciale i Mckenzie teknikker, da en sådan vil kunne give dig øvelser så du får remodeleret strukturerne omkring leddet og igen opnår fuld funktion igen.

Håber du kunne bruge det til noget. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

Dejligt at komme tilbage efter weekend og se at der er kommet nogle rigtigt gode svar :bigsmile:

Mange tak skal i have alle 4.

Jeg har fået tid hos min læge onsdag, så vil jeg lokke en henvisning til Fys. ud af ham og så som i siger ta en lille pause.

Igen mange tak.

Pelle

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share