min log


Powerbaby
 Share

Recommended Posts

:cooldance: Selv smileyen her cykler (det ligner det i hvert tilfælde....)

Jeg er bidt af en gal spinningcykel og vil gennem det, kombineret med styrketræning, gerne opnå en mere tonet krop, bedre kondition, færre cm og gerne lidt kg af badevægten :4thumbup:

Jeg ved vejen bliver hård og derfor kunne jeg godt bruge lidt opbakning og gode råd fra alle jer herinde, der har trænet i mere eller mindre lang tid og som har en del mere erfaring end mig...(jeg har trænet i ca. 4 md. i denne omgang.. mest løB)

Jeg er uddannet indenfor sundhed, så jeg mener at vide en smule om kroppens fysiologi, men jeg kan altid lære mere :smile:

Idag er det søndag - den eneste dag hvor der IKKE er spinning i centret :raisebrow: - så jeg har holdt "hviledag"... ha ha.... igår stod den på en maxburner i 55 minutter... svede svede svede....

Jeg håber i vil kommentere min træning og at det kan være med til at motivere mig til at komme af med de her ekstra kilo - vejer ca. 8 kg for meget :blink:

Jeg er hermed åben for ideer...

Edited by Powerbaby
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 768
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja.. så er dagens træning slut for idag... :innocent:

Idag har jeg været på hold: pump og spinning... det var dejligt at give så meget idag, efter en weekend hvor maden ikke altid har været i top :blush: Jeg har syndet lidt, men regner med det bliver"kastet" af i løbet af et par dage..

Jeg skal til at på arbejde nu... kigger nok ind lidt senere..

Forresten, hvad vil i anbefale at spise efter spinning ? Både lige efter, men også fx. her til frokost hvor det skal mætte til jeg har fri og kan spise igen kl. 19.00.

Powerbaby * tager energien med på arbejde *

Link to comment
Share on other sites

Hmm... :raisebrow: Jeg har fået kigget lidt mere i de forskellige logs her på MOL, ogjeg kan se at der er en stor overvægt i folk der styrketræner... og mange der starter med andet bliver hurtigt sluset over i styrke... ogå pigerne.

Jeg er nu glad for min spinning... krydrer den lidt med pump :pumpin: , indtil videre kun om mandagen, men det kan jo være det bliver mere :wink: Hvad mener i herinde om pump ? Er det noget i dyrker eller er det kun for tøser ?

Idag står den på 1 times styrke og 1 times spinning i eftermiddag, hvilket jeg ser frem til, da jeg godt kan mæsrke det bliver bedre og bedre med min kondition for hver time jeg er til.

Kigger nok ind senere... skal desværre ud til opvasken :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Hej powerbaby

Velkommen til

Jeg gætter på du er en pige, og det er altid dejligt med nogle flere tøselogs her på mol. Jeg er sikker på du kan finde rigtig meget inspiration, og motivation herinde.

Hva er målet med din træning ( så du havde skrevet noget om vægt i majandras log ) og hvor længe har du trænet.

Efter spinning spiser jeg enten en energi bar eller protein bar, det kommer an på om jeg også har styrketrænet, ellers drikker jeg en shake og spiser en banan. Hjemme spiser jeg et alm måltid og hvis jeg har styrketrænet, sørger jeg for at der er lidt flere prots i dette måltid.

bare sørg for der er masser af fibre i så mætter det længe, ellers ta lidt frugt og fiberknækbrød med på arbejde.

knus Duenn

Link to comment
Share on other sites

Forresten, hvad vil i anbefale at spise efter spinning ? Både lige efter, men også fx. her til frokost hvor det skal mætte til jeg har fri og kan spise igen kl. 19.00.

<{POST_SNAPBACK}>

Ligesom Duenn siger så noget protein og noget kulhydrat. Jeg er stor fan af mine havregryn med chokoladeprotein mælk til - det mætter også længe :smile: Men der er jo mange muligheder - proteinbar, groft rugbrød med fedtfattig ost osv. Det kommer jo også lidt an på hvor du er henne og hvad dine muligheder for at spise/tage med er? Det var da i øvrigt ret længe at skulle gå fra kl 12 til 19 uden at spise :blink:

Jeg er nu glad for min spinning... krydrer den lidt med pump :pumpin: , indtil videre kun om mandagen, men det kan jo være det bliver mere  :wink:  Hvad mener i herinde om pump ? Er det noget i dyrker eller er det kun for tøser ?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har fået det indtryk herinde at Pump ikke er det mest styrkeopbyggende man kan træne. Synes du selv du bliver stærkere/kan tage mere vægt på efter nogen gange? For det er jo sådan set svaret :wink: Jeg synes ikke rigtig selv jeg bliver stærkere af Pump, men jeg nåede heller aldrig rigtig at dyrke det sådan regelmæssigt og så er det jo klart. Til gengæld kunne jeg sagtens mærke en styrkefremgang fra min anden styrketræning med frie vægte, men det var jo så også regelmæssigt i en periode :smile: Men du kan jo sagtens dyrke begge former - både selvstændig styrke og styrke på hold :smile:

Edited by Majandra
Link to comment
Share on other sites

Hej Powebaby,

Tillykke med loggen og velkommen til :4thumbup: .

Jeg startede selv ud med spinning og pump, (dog kombineret med alm. styrketraening) i forbindelse med vaegttab, men er nu en af dem, der er blevet helt tosset med styrketraening :pumpin: og som konsekvens deraf er pump roeget helt ud. Jeg synes nu ellers ikke, at det var saa skidt - var faktisk ret glad for det :smile: . Synes det er en udmaerket mulighed for at faa loeftet lidt vaegte i godt selskab og samtidig faa lidt sved paa panden. Hvis man ikke er saa vild med styrketraening kan det vaere svaert, at tage sig sammen til alene, men i saadan en pump time bliver man jo motiveret af stemningen :cooldance: .

Men, som Majandra, skriver, saa er det nok ikke dér du vil faa den stoerste styrkefremgang, saa du maa jo saa vurdere, hvad dit maal er med pump.

God traeningslyst

VH/ Jean

Link to comment
Share on other sites

Tak skal i have for den pæne modtagelse og de gode råd :clap:

Jeg er ikke så skrap til quote-funktionen herinde :blush: så jeg prøver at huske hvem der spurgte om hvad..

J-J og Majandra: Jeg har kun været til pump to gange i mit liv, og jeg har ikke de store forventninger til at kunne løfte mere (styrke) mere en forventning til toning af kroppen, men da jeg kun træner pump én gang om ugen er det måske ikke dér jeg skal bruge energien... én gang om ugen er nok ikke nok til at kunne se noget særligt...Den pump jeg har været på hænger sammen med den spinning jeg er til om mandagen. Den hedder "pumpn´spin 90 min" timen så det er ikke nemt at vælge fra :rofl2: hvis det stod til mig kunne det godt have været 90 min KUN med spinning.... :shades:

Duenn: Mit mål med træningen er primært vægttab og toning.. men gerne med styrke som sidegevinst. Jeg har dog meget svært ved at få spist regelmæssigt.. det har jeg altid været en klovn til.. det er også noget jeg skal lære. Når jeg arbejder har jeg meget sjældent behov eller tid til at spise. Tiden går så hurtigt og jeg er på hele tiden, så jeg er først sulten når jeg kommer hjem. Jeg har dog som regel frugt med på job og der er altid riskiks, tørret frugt og nødder i skuffen dernedem hvis jeg er ved at gå kold. Lige efter spinning har jeg også altif enten æble, nektarin eller banan med i tasken. Hvis jeg har styrketrænet i maskinerne har jeg taget 35 g protein i vand lige efter nede i omklædningen. :hehe:

På mit arbejde har jeg ikke køleskab så det jeg skal have med skal være til at have... det plejer at være rugbrød med fisk eller andet kødpålæg.

Jeg sætter pris på jeres svar og spørg endelig hvis der er noget jeg har glemt at svare på eller i gerne vil vide :smile:

Idag bestod min træning af spinning i en time. En Maxburner... og puha hvor jeg sejlede idag... :w00t: det var da vildt som vi gav den gas.... fed oplevelse at presse sig selv så meget. Styrketræningen blev ikke til noget idag, men torsdag er der ingen hold jeg skal på, så der må jeg hellere tage ned og trække lidt i maskinerne... Når jeg styrketræner bruger jeg 4 benmaskiner, 6 maskiner til overkrop, biceps og triceps med vægte og abs og lower back i maskiner :innocent: Jeg presser mig selv rimelig hårdt når jeg styrker, og de bliver som regel 2 gange om ugen.

Jeg har trænet on/off siden ´98. I det center jeg træner i nu har jeg trænet siden maj og det nyder jeg. Jeg har holdt 1½ års pause pga pludselig dødsfald, så jeg har skulle træne mig op igen til hvor jeg var da jeg holdte...

:tongue: Håber på flere gode råd... nu løber jeg for idag.

Link to comment
Share on other sites

:4smartass: Herligt med flere spinnerchicks. Velkommen til og fortsat god vind på cyklen :4thumbup:

Prøv at spise et par bananer eller en håndfuld nødder eller rosiner efter dine spinningtimer. Det ligger let imaven. Men som de andre siger. Noget protein er bestemt heller ikke ved siden af... Og held og lykke med loggen.. Er ret sikker på du vil kunne finde nogle gode tips herinde.

Danf

Link to comment
Share on other sites

:4smartass: Herligt med flere spinnerchicks. Velkommen til og fortsat god vind på cyklen  :4thumbup:

Prøv at spise et par bananer eller en håndfuld nødder eller rosiner efter dine spinningtimer. Det ligger let imaven. Men som de andre siger. Noget protein er bestemt heller ikke ved siden af... Og held og lykke med loggen.. Er ret sikker på du vil kunne finde nogle gode tips herinde.

Danf

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for de gode råd mht. maden. Jeg vil prøve at spise lidt nødder eller tørret frugt efter træning :cooldance: og hvor er det dejligt at finde en spinning-tosse mere :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. ja idag er der så pause-dag i trænngsskemaet. Den skal bruges på de kedelige ting i denne verden (vasketøj osv.) men inden jeg går i gang vil jeg lige spørge om noget mht. spinning sko og lign.

:bike: Til jer der spinner... har i købt jeres egne spinning sko og er der nogle i vil anbefale eller noget jeg skal være opmærksom på, inden jeg køber ? Jeg havde forestillet mig at bruge omkring 600 kr. på dem. Hvad kan jeg få af kvalitet for de penge ?

Nå.. men jeg kan ikke udskyde det yderligere... :raisebrow: kigger ind senere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har købt mine egne spinning sko i min lokale InterSport/SportsMaster (begge havde samme slags). Ved ikke lige helt så meget om dem, men det vigtigste er vel at de sidder godt! Desuden havde de ikke det helt stor udvalg. 3-5 par og det var kun det par jeg købte der kostede under 600. 500 gav jeg og så 50 ekstra for klamper (som jeg i øvrigt lige fik ekspedienten til at sætte på :innocent: ). Mine hedder Vangárd og de er i hvert fald udemærkede til mig, men det kan være Danf har lidt mere info. Du kan også holde øje med Bilka avisen. For et par uger siden havde de nogen på tilbud. Ved dog ikke lige om det så er kvali-varer eller hvad :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja.. endnu en dag uden spinning... timen i morges blev ikke til noget, så jeg har siddet foran pcén og arbejdet hele dagen :sleepy: det er godt min dag ikke er sådan hele tiden... jeg kunne ikke udelukkende arbejde foran pc.

Jeg har bestilt spinningsko på www.ride4fun.dk til 549 kr. incl klamper, så nu går jeg bare og venter spændt på pakken :bigsmile:

Imorgen står den gudskelov på spin kl 9.30 og så på arbejde..

Majandra: jeg har prøvet at sende en pb til dig, men min pc brokkede lige da jeg trykkede på send...har du modtaget noget ? Jeg er ikke så skrap til alt det her quote og pb, men det lærer jeg vel nok :tongue:

Jeg vil hoppe af igen og vende tilbage imorgen..

Link to comment
Share on other sites

Idag stod træningen på en times spinning... Det var dejligt :cooldance:

Ellers har dagen været lidt noget skidt :dry: men det er en anden historie, som jeg ikke skal plage jer herinde med.... så humøret er lidt dumt i aften.

Imorgen ser jeg bare frem til endnu en time med spinning og så venter jeg med spænding på min pakke med mine nye spinningsko.. jeg har fået mail om at de er afgået fra firmaet, så det kan ikke vare længe nu :tongue:

Jeg håber imorgen bliver bedre end idag.. det er trods alt weekend...

Link to comment
Share on other sites

Du må med til noget 24 timers spinning. Det har jo også været i dit center førhen :4thumbup: Det kan helt sikkert få humøret op i positive omdrejninger igen.

God weekend til dig :cooldance:

Hvorfra ved du hvilket center jeg træner i ? :blink: Jeg ved ikke om der har været noget... eller om der kommer noget.. Cykler man så i 24 timer ? De snakker om et marathon på 3 timers spinning i centret, men jeg er ikke sikker på om det bliver til noget.

Jeg var en tur nede igår, lørdag, og spinne i en time. Fed time men der var så meget stress og rod i mit hoved a jeg godt kunne mærke jeg ikke kunne give 100 % dernede, ogdet irriterede mig meget ! :mad:

Jeg skal afsted igen imorgen, så skulle det gerne være bedre...

Link to comment
Share on other sites

:dry: vægten var bare høj imorges ! Jeg har passet min træning, men jeg har også spist for meget.... det har nu også været en hård weekend på det mentale plan, så det var forventet...

Idag stod træningen på 90 min komb. pump og spin. Dejlig time med masser af power idag og tunge vægt stænger... det giver energi og det forbedrer helt sikkert mit humør, så håber jeg bare jeg kan ride på adrenalinet til jeg har fri fra job kl 18.00 :bigsmile:

Jeg har købt sådan en gel-saddel i Føtex til sølle 40 kr ! Den skulle prøves idag og den var super.. jeg kan slet ikke forestille mig selv i et par cykelshorts, men jeg vil heller ikke have ondt i ..... konstant pga spinningen 4 timer om ugen, så da jeg så sadlen tænket jeg, at det var da værd at prøve :cooldance:

Hvis nogen skulle være interesseret hedder den Triathlon Gel Teck. De har to forskellige i Føtex, men den anden koster 75 kr og er større og jeg valgte den jeg gjorde, da jeg mente den anden vil komme til at skure rundt på cykelsadlen og være mere til irritation end til gavn.

Jeg har nu meldt mig på den Marathon i spin den 8. oktober... har i nogle gode råd mht. hvordan jeg skal spise om morgenen inden, under og efter :4mewantfood: ? Hvad med drikkelse ? Skal jeg have noget med med sukker eller bare vand ?

Jeg håber vægten bliver bedre til imorgen.... :4ranting: men det er jeg jo selv herre over kan man sige...

Link to comment
Share on other sites

Ja.. vægten er stadig det samme... den er bare sej at få ned igen. Det 1 kg vil bare ikke af igen

:mad:

Jeg var til spin i tirsdags og idag, men jeg har ikke været i et særlig godt humør, så derfor har jeg ikke skrevet siden mandag.... :blink:

Det gik godt idag... glæder mig til den marathon på næste lørdag.

Edited by Powerbaby
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja... så er det ved at være henved 10 dage siden jeg skrev sidst... Ikke fordi denne trås skal handle om mine personlige problemer, men det er hovedsageligt pga min depression at jeg ikke har været online på MOL siden :blink:

Midt i al virvaret har det dog lykkedes mig at passe min træning... det husker jeg altid, for jeg tror træningen er med til at holde mig oven vande, nu da jeg ikke vil tage lykkepiller.

I lørdags var jeg til det længe ventede maraton på 3 timer i spinning og det var en fed oplevelse... count me in for 24 hours spin til april 06 ! Det var fedt at udfordre mig selv.. jeg har jo trods alt kun spinnet i 3 uger så det var ekstra fedt at gennemføre.... :4boxing: Jeg havde spist en god portion havregryn om morgenen og holdt den gående med 3 bananer og ½ L juice (½ juice og ½ vand opløsning)... under turen kom der små forfriksninger ala 2x mini flødeboller og "premier" for at holde modet oppe.

Jeg "vandt" en taske og et gavekort til massage.... jeg glæder mig til at indløse det ! :4signme:

Ja... det er med en lidt flad fornemmelse i maven at jeg nu ikke har noget "mål" at se frem til.. jeg havde glædet mig til maratonet og nu er det bare alm. træning.... lidt øv..

Imorgen starter hverdagen op igen: jeg skal til pump og spin og så på job til 19.00 i morgen aften, så jeg ved ikke lige om jeg kommer på imorgen... det er også afhængigt af humøret efter en lang dag.. nogle dage er jeg bare ikke værd at være sammen med :4slap:

Hej for denne gang....

Link to comment
Share on other sites

Ja.. så gik der igen 7 dage fra jeg postede herinde sidst... :blush: det er utroligt som tiden den går..

Humøret har dog været bedre... jeg var jo til maraton forrige lørdag (den. 8 okt. ) og det er somom den har givet blod på tanden til endnu mere træning..

Mandag : træningen aflyst pga for få på holdet... :sneaky2:

Tirsdag: maxburner 55 min. , spin basis 45 min. og 1 times pump :4thumbup: :4thumbup: fede timer.. det vil jeg igen på tirsdag...

onsdag og torsdag ingen træning pga arbejde.

Fredag: maxburner.

Lørdag: maxburner og 1 times pump.

Søndag: træningsfri.

Den går forhåbentlig løs igen imorgen hvis ikke holdet bliver aflyst igen..... :raisebrow: jeg plejer at gå til pump'n spin en kombineret session der varer 90 min om mandagen.

Ellers har jeg idag brugt tiden til at læse nogle af de andre pigers logs... spændende læsning må jeg sige.. det er dejligt at se at andre også er lige so bidt af spinning som jeg er :w00t:

Jeg tager stadig mod gode råd... så skriv bare løs !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share