min log


Powerbaby
 Share

Recommended Posts

  • Replies 768
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ingen træning i snart en uge, har overgivet mig til sygdommens grimme ansigt lige pt. :surrender:

Har minimalt overskud - og det der er bliver brugt til at klare dagligdagens trivialiteter....

:cry: , åh nej da...

Har selv nogen erfaring borderline området. Jeg er hverken læge eller sygeplejerske, men har under min praktik under socialrådgiveruddannelsen fået nogen erfaring. Spørg endelig (eller PM) hvis du gerne vil have et par ikke-lægelige/medicinske/diagnostiske råd

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vågnet efter en lang nat... igår var bare sådan en af de dage hvor jeg bae ønskede jeg ikke var her. Jeg ønskede jeg kunne sove det hele væk.

Jeg tog til spinning for at prøve at få tankerne på noget andet....jeg aner ikke hvad jeg vejer, har ikke været på en vægt siden den 19 dec. sidste år :blink: det er meget ulig mig men jeg har slet ikke overskud tilat bekymre mig om min vægt...jeg spiser jo heller ikke som jeg plejer.

Da jeg kom fra træning fandt jeg så ud af hvor dårlig en ide det havde været. Jeg gik helt nedog kunne slet ikke rumme mig selv. Slet ikke være i mit hoved og overskue selv den mindste ting... eller dagen. Jeg tog 2 benzodiasepiner og gik under dynen og sov i små 6 timer... det gav ro.

I nat har jeg så igen sovet ca. 9 timer.... men så er der ro i hovedet... åh hvor er jeg udmattet af den her lorte sygdom... hvor ville jeg gerne kunne sætte mit hoved på stand by og få fred :cry:

Link to comment
Share on other sites

Hey Pb

Rart at se du stadigvæk får rørt dig :superman: er du kommet videre med dine mørke og triste skyer :nonono: det er fandens der er nogle der skal kæmpe en så svær kamp men du virker som en gæv pige så du skal nok komme igenem det også :4thumbup: som nævnt tidligere kender jeg et par stykker der lider af panikangst og det er faktisk vildt hvormeget det kan hæmme folk i at lave bare de mest almindelige ting bare som at handle for når de står i køen skal de bare ud og det er nu :unhappy: det er bare så trist at se venner der langsomt men sikkert lukker sig mere og mere ind i sig selv og vi andre der står udenfor har meget svært ved at hjælpe dem da det de helst vil er at være alene og hjemme i deres trygge rammer :wink:

Ha en bragende god dag :superman:

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Hey Pb

Rart at se du stadigvæk får rørt dig :superman: er du kommet videre med dine mørke og triste skyer :nonono: det er fandens der er nogle der skal kæmpe en så svær kamp men du virker som en gæv pige så du skal nok komme igenem det også :4thumbup:

Kenn

Hej Kenn

Ja jeg prøver da at røre mig lidt, så jeg ikke falder helt sammen..

Jeg har ikke panikangst, men jeg har generaliseret angst. Er bange for utrolig mange underlige ting. Lukker mig selv meget inde og har tendens til at isolere mig, men det er vist meget almindeligt. Det er skidt, det ved jeg.

De mørke tanker er her dog endnu... de hænger over hovedet... weekenden har været en hård kamp mod barberbladet (ja, nu er jeg altså bare ærlig, ok ?) men jeg vandt :smile: i denne omgang.

Tak fordi du kigger ind Kenn.

Baby

Edited by Powerbaby
Link to comment
Share on other sites

Hej PB.

Håber du stadig har næsen ovenvande...

- og at du kan bruge mine råd i "kampen" (skulle helst ikke komme så vidt :smile: )

Hej Mette

Ja, det har været dejligt at snakke med dig :smile:

Jeg trækker stadig vejret... på trods af en hård weekend (se indlæg ovenover) Nej jeg håber ikke der bliver nogen "kamp" ligefrem.

Baby

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Jeg er lige her... er lidt nede for tiden, så jeg forsøger at få hverdagen til at hænge sammen.

Det er nu dejligt at se i har været inde og se efter mig :blush: i er søde. Jeg ville også gerne skrive noget mere, men det er ikke så nemt.

Hvor jeg hader det her jeg er endt i ! :mad::cry:

Vi andre hader det også, for vi savner din tilstedeværelse..men vi er der, det ved du forhåbentligt. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Ja, et kram ville gøre godt :blush:

Jeg har måtte melde fra til 24 timers marathon i år. Jeg er inviteret til familiefødselsdag i den weekend, men det er nok også godt det samme. Jeg tror ikke jeg tør tage chancen i år. Det eret stort pres at være afsted så lang tid. Jeg har mine beroligende piller, men de sløver og jeg vil jo helst undgå at tage dem. Så det er nok godt nok jeg skal til fødselsdag den dag. :hmmm:

Jeg ville ønske jeg kunne knipse med fingrene, og så var alting godt igen. Jeg tager sommetider mig selv i at ønske, jeg havde en fysisk sygdom istedet.. sukkersyge eller sådan noget. Så kunne jeg stadig leve mit liv helt normalt. Der ville heller ikke være det tabu hele tiden... jeg føler jeg skal gemme mig. Jeg føler ikke jeg kan være ærlig om hvorfor jeg er syg. Alting ville bare være nemmere.

Jeg synes i er så søde... jeg skal se om jeg kan komme på noget mere..

Baby

Link to comment
Share on other sites

Mine arme er desværre ikke så lange, at de kan nå helt til Jylland, så jeg håber, du vil have det til gode. :smile: Der er ingen forældelsesfrist på mine kram. :laugh:

Uanset hvilken kronisk sygdom man får konstateret, så kræver det tid til at vænne sig til det. Du får jo et helt andet syn på dig selv, og det kan være svært at forlige sig med det og ikke ende med alt for meget selvmedlidenhed. Det er nok rigtigt, at en indre lidelse er sværere at overskue, men modsat tror jeg ikke man skal tro at en kronisk fysisk sygdom er meget sjovere. :smile:

Jeg synes, det er rigtigt synd, at du ikke føler, du kan komme ud, med de tanker du har, at du føler, det er tabu at tale om din sygdom. Jeg ved, der findes støttegrupper for syge og deres pårørende, har du overvejet om det kunne være en hjælp? :smile:

Ofte kræver det øvelse at være rigtig ærlig, og især om de her ting. Nogen gange kan det være lettere at åbne sig for fremmede, som du gør her på MOL, kunsten er så at kunne overføre det til den virkelige verden. :smile:

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Hej Pyt

Ja, jeg er i kontakt med andre, der har borderline ligesom mig, og det er også rart, at kunne snakke om hvordan de håndterer tingene, og hvordan de får deres liv til at fungere. Men når alt kommer til at er derjo kun mig der ved hvordan det er atvære inde i min krop, mit hoved, med mine tanker :cry: Det er en forfærdentlig tilstand at befinde sig i, ikke at kunne rumme sig selv, sine følelser og sine impulser....jeg ønsker det ikke for min værste fjende. Det er det jeg mener når jeg siger jeg hellere vil fejle noget fysisk. Hvis jeg havde sukkersyge havde jeg i det mindste ikke selvmordstanker hele tiden... jeg kan ikke bare lægge hovedet fra mig og gå min vej. De følger med lige meget hvad jeg gør...

Det kan godt være det er selvmedlidenhed, det har jeg aldrig tænk over. Jeg ved bare at jeg er pisse træt af at jeg skal stå med det i en alder hvor jeg egentlig havde andre planer i mit liv. Jeg havde en virksomhed, en familie og planer om at få børn - og hvad har jeg nu ?! :mad: Jeg er sur på min sygdom. Sur over den skal ødelægge mit liv. Sætte mig på pause-knap, uden at fortælle mig hvor længe jeg skal stå der....

Jeg vil meget gerne have krammet til gode... :wink:

Baby

Link to comment
Share on other sites

Hej du.

Ja, det er sg noget underligt noget. Det ene øjeblik kører livet på skinner, og så pludseligt kommer der sådan noget udefinerbart noget og ødelægger det...

Husk på, at du har været på toppen, og at du kan komme det igen. Det vil tage tid, men nyd fremskridtene når de kommer. De vil sikkert ikke altid være lige store, men de kommer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik vist formuleret mig uklart - det var ikke min hensigt at antyde, at du skulle lide af selvmedlidenhed i overdreven grad. Det var min empatiske evne, der trådte i karakter. :smile: Jeg tror, at hvis jeg var i samme situation som dig, ville jeg nok let kunne ende i en selvmedlidende rus. :smile:

Som du beskriver det, kan jeg godt forstå, hvad du mener med at en fysisk sygdom ville være lettere. For ja, det er svært/umuligt at abstrahere fra tanker og følelser, du ikke selv kan styre.

Har du ellers haft en god weekend? :smile:

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Har du ellers haft en god weekend? :smile:

'Pyt

Hmm.. min weekend har været præget af op og nedture... eller snarere ned og opture, for at være mere præcis. Den sluttede heldigvis roligt.

Jeg er inde i en periode nu hvor alting kikser, så jeg prøver bare på at få hverdagen til at køre... trænede i lørdags, men pulsuret ligger i tasken, så data må vente til en anden gang, jeg logger på. :wink:

Prøver at få trænet en gang om ugen.

Baby

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share