Hold kæden stram !


Vivsen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Well tid til lidt update

Ugens plan blev jo ret tidligt på ugen skudt i sænk……….men manglende opdateringer har ikke været ensbetydende med at jeg har ligget på den lade side.. meeeen det er !!! rolig uge, og det har jeg udnyttet … 200% - måske i virkeligheden for første gang siden jeg gik i gang med programmet her………febr. 2006

Det blev !! til et svømmepas………ved ikke men jeg syns fandmeu vandet er for koldt til mig………….. og så 2 ture på fsk III et roooooligt pas og et i voldsomt tempo og voldsom puls - det hidsige pas fandt sted på geels bakke :blink: fredag eftermiddag hvor jeg fyrede en halv feriedag af : )

... og så i dag…efter trekvartbrandert efter besøg af gårdejerne - middag på Altopalato (kan jeg VARMT anbefale!!) en kaffe i Tivoli og siden på MoJo..........og så 5 timers søvn, ingen (morgen) mad…….. bare ikke i orden !!!

Del 1

Løb: 1 k gå + 6½ k løb

Del 2

Cykling til Rundforbi stadion – dele gocards ud til de arme deltagere og tilskuere til BT’s halvmaraton om vores EM i triathlon til sommer – 15 k – for jeg valgte at køre en bestemt rute for at chekke den ud…og bestemt ikke sidste gang jeg kører der :)

Del 3

Cykling fra! Rundforbi …………via Holte og Rungsted – men jeg havde lige lyst til at røre mig lidt…38 k iflg ruteplanlæggeren………som går død når jeg laver ruter i det område ?? andre der har oplevet det ????????

Ingen pulsmålinger på hverken løb eller cykelturene – havde bare lyst til at træne i det område hvor jeg har det allerbedst! Løbeturen rev lidt i lunger og luftveje på hjemturen…..samme gjorde bakken ved strandmøllekroen på cykelturen, men derudover fint ”pas”… lidt besynderligt at tænke på at jeg kunne have løbet lidt da jeg kom hjem, så har jeg været meget tært på DM-du distancen…………..men der krævede kroppen bare MAD MAD MAD MAD og drikke drikke drikke !!!!!!!!!!!! Jeg må hellere få ført til protokols, at jeg har lært idag, at det ikke!!! er optimalt at cykle så langt i løbetights......... :blink: AV AV AV !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Og efter at jeg havde formildet de vrede guder - foregår det nu on and off på nettet... og forbereder mig til :4mewantfood: hos svigermor..... (der er heldigvis kun 1 etage imellem, så det overlever jeg nok :tongue: )

Det eneste der ligger fast for maj måned er, at jeg har meldt mig til "vi cykler til arbejde" og jeg pønser på at lægge rigtig mange kilometer bag mig.........

Næste uges træning.......... :blink: vi får se.... :sneaky2:

Ciao :sun:

Link to comment
Share on other sites

Hallå!! Svømning, ja så står verden jo ikke længere, hihi. Mener også at kunne huske at vandet ikke just er varmt men det bliver man jo vandt til, eller...

Og rigtig ture på f.s.k. III :bigsmile: Kan du mærke forskel i forhold til den gamle eller er det for tidligt at vurdere?

Det med at cykle uden den korrekte beklædning (læs: cykelbukser med indlæg) kunne jeg godt have fortalt dig - har selv lige været samme rumle igennem efter at have kørt i alm shorts.

Link to comment
Share on other sites

Hallå!! Svømning, ja så står verden jo ikke længere, hihi. Mener også at kunne huske at vandet ikke just er varmt men det bliver man jo vandt til, eller...

Hvis vandet er for koldt laver man for lidt - vandet er dejligt kølende!

h015.gif

Ellers noget af en træningsdag Vivs :4thumbup:

Og ja, jeg skal nok snart købe en cikel, så jeg også kan hærge vejene (lidt mere)

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Hallå!! Svømning, ja så står verden jo ikke længere, hihi. Mener også at kunne huske at vandet ikke just er varmt men det bliver man jo vandt til, eller...

Og rigtig ture på f.s.k. III :bigsmile: Kan du mærke forskel i forhold til den gamle eller er det for tidligt at vurdere?

Det med at cykle uden den korrekte beklædning (læs: cykelbukser med indlæg) kunne jeg godt have fortalt dig - har selv lige været samme rumle igennem efter at have kørt i alm shorts.

Hey Gregers :smile:

jaja, kom ikke her - meeeeeeeeeeeeeeeeeen :innocent: det holdt godtnok hårdt.. det er virkelig en barriere jeg skal over. Jeg har det ikke!! særlig fedt med at komme i svømmehal, og jeg glæder mig til sommer når jeg kan x-træne ude i det rigtige vand !

Og ja, der er MEGA stor forskel på ræserlillen og fsk III !! Først og fremmest passer størrelsen på III jo perfekt, hvor ræserlillen jo var et par numre for lille til mig (passer til personer på 155-165 cm, jeg er 171). Og ellers så jeg får ikke længere ondt i håndroden og hænderne generelt når jeg kører på III, som jeg gjorde efter bare få km på ræserlillen. Gearskift er jo også meget lettere nu, hvor ultegra'en jo sidder oppe i bremsegrebet, hvor de to dingenoter sad på understangen på ræserlillen - dvs. meget svært at komme til, når man er uvant med at sidde med racerstyr på en lille cykel, og så er det meget lettere at bestige III sammenlignet med ræserlillen :innocent:

Og mht at cykle i løbebukser, det var udelukkende fordi det ikke var meningen at køre så langt, jeg mente at 2x12 k kunne jeg sagtens cykle i alm. tøj, for det gør jeg jo til dagligt, men planen blev ligesom ændret .. undervejs, og der var jeg for langt fra hjemmet til at kunne skifte til noget mere øh perfekt ! Meeen så har jeg lært det :smile: hellere løbe i cykelbukser end cykle i løbebukser ! FLOT, Vivs !! :4thumbup:

Hvis vandet er for koldt laver man for lidt - vandet er dejligt kølende!

h015.gif

Ellers noget af en træningsdag Vivs :4thumbup:

Og ja, jeg skal nok snart købe en cikel, så jeg også kan hærge vejene (lidt mere)

:blink: laver for lidt ? hmmm jeg troede bare jeg skulle sidde på poolkanten og drikke kulørte smoothies ? :unsure:

aj, jeg er godt klar over at jeg nok godt kan svømme lidt stærkere, men nu her i opstartsfasen handler det om at komme over den grænse, der hedder, at jeg ikke kan lide at komme sådanne steder, lære at kontaktlinserne ikke! nødvendigvis falder ud når jeg har snudeskaftet under vandoverfladen, og så få svømmet med ordentlig teknik (???) og nogen lange pas - så må farten komme sidenhen, og da jeg ikke kan andet end crawl bliver det også lidt ensidigt : (

En kort tri - tror jeg nok godt jeg kan kaste mig over ..så who knows !

Men få du nu bare anskaffet dig en sikkel og kom med ud og leg på landevejene :poking:

Træning 01.05.07-

Najs and easy :hippy: pas.. tror det er fsk synkronpas ??? felt that way

Sted: Stadsgraven m.m. i København (dele af metroexpress-tri løberuten)

Træning: løbetur

Distance: 4 k

Ingen pulsdata, da remmen lå oppe på 3 sal i firmaets badeværelse... Og da jeg lige var hoppet af cyklen, der havde transporteret mig 10 k hjemmefra, mente jeg at det var bedre at forsøge at lave en brick end at falde for langt ned og risikere at blive kold.

Tror det tog ca 26 min - altså ca. 6,5 min/k og jeg kunne tale (med mig selv) undervejs, så jeg har med garanti ikke været over 150 i puls, for der stopper taleevnerne hos mig :tongue:

Ha' en dejlig dag !

/Vivs

edit: af frygt for at lave for mange indlæg i egen log - den planlagte del 2 blev ikke......6t totalt beskadiget kemikalier landede idag fra Tyrkiet......... :blink: og den sag trak ud og vil sikkert også præge dagen imorgen.......... hmppppf!!!

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

...What a week :blink::devil::unhappy:

Jeg må sige at i denne uge, har jeg indtil flere gange været glad for at jeg har truffet min beslutning mht året 2007 og sport...

Arbejdsdage på 11-12 timer hver dag :blink: - de fleste sømtrækkere pga en tyrkisk lastbil der landede 1. maj med 6t kemikalier, der var væltet - og løbet ud i lastbilen: inspektion, skadesanmeldelse, politi, you name it, jeg har vist talt med alt hvad der skal tales med...og informeret gud og hvermand.

Well, men på trods af at jeg onsdag mødte 5.30 !!!!!!! blev jeg ikke færdig til at nå hverken den planlagte dobbelttime ej heller den sædvanlige øvet time kun med Mads, og efter en debat andetsteds, var temperamentet more or less rødglødende...... så f.s.k. III ind i bilen og Blovstrød du-ruten skulle gennemkøres ......mødte nogen triathleter, der mente jeg ikke skulle lalle sådan afsted, og de udfordrede mig til en 12 k temporunde.... :blink: og nok havde nogen forsøgt at lokke tidligere på dagen, uden held, men denne her var for god til at lade passere......så..dagens indsats 1x12 k roligt og 1x12 tempo - ingen pulsmålinger, men på tempodelen super beskidt vejrtrækning...Lidt halvmørkt inden jeg blev færdig (tidspunktet, Vivs !!)

Torsdag tillod jeg mig at gå tidligt (dvs. til tiden!!), skulle ordne nogen indkøb - og kørte "Tyren" - Ved ikke, men jeg syns det er en lidt hård rute ???

Fredag stod den på luxusmiddag :4mewantfood: tilberedt af vores yndlingskok - the one and only GuRu :flowers::4winkkiss: Det plejer normalt ikke at være hverken vildt eller sent, men noget gik vist 'galt', eftersom jeg først gik i kassen kl 4 :beerchug: - og naturligvis vågnede kl 8 :blink: ca. 15 forsøg på middagslur mislykkedes...

Lørdag stod der på planen dobbeltspin med Houston - endnu en træning som jeg blev lokket til, men da første time allerede startede kl 930 og jeg bestemt ikke var frisk til træning, så ...desværre ! jeg ved godt hvad jeg gik glip af :cry3: men tror at 3. gang er lykkens gang :hands: Luftede istedet III på en kort hyggetur ! (hun skal snart efterspændes, så jeg bliver nødt til at bruge lidt tid på den kant lige nu, kan jo ikke komme med helt ubrugte bremseklodser :tongue: - selvom rigtige triathleter ikke bremser...)

Så når vi frem til søndag - og der er ½ time til Blovstrød Duathlon løber af stablen - mit store mål for sidste år. Flere har forsøgt at lokke mig til at deltage, men først og fremmest dyrker jeg de ting jeg selv har lyst til at deltage i - og bestemmer selv om jeg vil deltage i noget eller ej ! bare ikke hvad angår denne weekend, for jeg ville rent faktisk gerne lave Blovstrød den korte 2½-12-1 , men der blev nedlagt forbud fra løbeguruens side ! Skadessituationen er stadig ikke helt "fjong" (dvs. efter sidste skade foregår genoptræning indenfor løb med laaaaaaang tålmodighed). Jeg ville anse Blovstrød som træningspas - Men folk som kender mig ved, at så snart hesten lugter høet, så... :devil: ....og den risiko ville løbeguru ikke løbe :nono::nonono:

Idag er vejret dog så skønt og det er vist sidste dag i mange dage nu - så out I'll go !! og det blir både-og :yahoo:

Anderledes og alternativ træningsuge - men faktisk ret fedt at cykle udenfor...især når vejret er godt (bare ikke på Strandvejen - der er sq for meget "turisttrafik" ) ! Det har været det jeg har kunnet med den tid der var til rådighed !

Næste uge kommer der 3x dobbeltspin og 2x lige"lange" løbeture - og spin er udelukkende pga vejrudsigten ! hvis den ikke holder bliver 1 dobbelspin omlagt til en lang outdoor cykeltur !

Nyd nu :sun: mens den er her !!

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Nå.. jeg kom ud igår - men ikke på III og ikke på løbetur - ikke som jeg havde planlagt i hvertfald. Blev "fanget" i EM-tri-arbejde/forberedelse, men nu er jeg til gengæld 200% forberedt, det foregik i haven i bagende :sun: Cyklede senere en testtur på fifi for at chekke om luften holdt - hvorefter jeg "løb" (gik) en lille tur ... ca. 4 k .. men jeg havde det ikke rigtigt i mig, så det blev mere gang end løb..

Men så startede en helt ny frisk uge... og allerede fra morgenstunden blev ugeplanen ødelagt :tongue: da der tikkede sms ind fra løbeguruen om venligst at give møde i fit.dk til en lille sludder.....

3 uger er nu gået med 10 k i løbedistance pr uge - 1 uge stille og roligt, 1 uge med en tempotur og 1 uge stille og roligt... (den sidste nåede jeg så ikke alle 10, men man kan jo ikke indhente forsømt træning..) og det var på tide at øge ugedistancen til 11 k - foreløbig i denne uge.

Hvis jeg viser fremgang så øger vi næste uge igen, ellers bliver vi endnu en uge med 11 k ialt. Nu imidlertid fordelt på 3 ture (før 2 pr. uge).

07-05-07

Sted: fit.dk - Østerbro - feat. Maratonmanden : ) (fatter ikke man kan løbe så hurtigt med så lav en puls !!!)

Træning: løb

Distance: 1 k gå + 3,5 k jog

Puls max: 158 :blink:

Puls avg: 153

Hastighed: 6,57 min/k (excl. gåtur - det tog ca. 10 min)

Mave + ryg på swissball, lidt balanceøvelser på vippebræt.

Herefter eksamen i, om jeg husker at strække ordentlig ud efter løbetur, og der blev lige korrigeret et par ting :innocent:

En såkaldt :hippy: tur med fskII på skuldrene og i tankerne, god musik i ørerne og huskende på, at kontrollen var "lige om hjørnet" .. så jeg glemte vist alt om at det er røvsygt at løbe på løbebånd :laugh:

Nu er arbejdsugen jo ikke helt startet, så er lidt loren ved at offentliggøre ugeplan, men hvis alt går vel, bør det se sådan her ud:

tirsdag: dobbeltspin royal eftermiddag/aften

onsdag: morgenløb, eftermiddagsspin + aftenstyregruppemøde på bundby stadion :unhappy:

torsdag: træningsfri (tror jeg nok)

fredag: morgenspin :please: + aftenløb

lørdag: træningsfri

søndag: dobbeltspin af en slags eller "lang udendørs cykling" (afhængig af vejret) - og det er muligt at lørdag og søndag bliver byttet om !

That's it, and that's that ! ha' en god dag !

/Vivs

post-3751-1178555893_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Ugen, der gak :blink:

Tirsdag aften planlagt dobbeltspin royal hos Tanja

gik ikke pga mødeaktivitet, der sluttede 1730 ! aaaaaalt for sent hjem, var træt og sulten, end ikke spin elite med Thomas på ABC kunne jeg nå…Cyklede en ultrakort tur som ikke er værd at nævne som træning, bare for at få lidt luft i hovedet :smile:

Onsdag

mange alternativer – nu træning tirsdag gik lidt i vasken,

- første mulighed: morgenspin hos KG + aftenspin hos mads

- anden mulighed: dobbeltspin hos mads

- tredje mulighed: kombi første og anden mulighed plus løb (drømmesituation)

ak, ja der er så mange ting, man gerne vil !!! men!! da jeg først faldt i søvn lidt i kl 5 efter at have ligget søvnløs siden kl 1 (og tænkt på 4 meter høje stilladser :blink: valgte jeg at varetage 1½ times skønhedssøvn med aftensprogram in mente. Anden mulighed blev ikke aktuelt, da der blev kaldt til akut møde som sluttede kl 17 – så skulle der lige gøres de nødvendige IT-ting, så verden kører videre. Da vi skulle til Bundby stadion/Idrættens Hus skulle jeg mødes med Mads på Falkoner alligevel, og da vejret var tørt, så jeg tog en rask gåtur mellem job og Falkoner. Gåtur på ca 5 k – 50 min.

Torsdag

havde jeg valgt træningsfri, fordi det plejer at blive sent til Styregruppemøderne, men vi er ved at lære det………… På ny rødglødende over en mail, så tog cyklen til svømmehallen og trænede i at svømme med hovedet under vand (for at lære at mine kontaktlinser ikke nødvendigvis tilter ud ).. har lidt svært ved at komme overens med svømmebriller… jeg må lige teste et par råd fra KG af :)

Fredag

0,5 k gå/opvarm

3,2 k løb 7 min/k

puls max 223

puls avg 187

efterfulgt af

spinning øvet m/KG

jubilæumsprogram : ) galaxy, pussycat, bassointervaller og dampfærge (de sidste 12 min)

Der var det hele …….ståhår, floooooooouuuwwwwwhhh, smil fra øre til øre, underkæbe og Blovstrød… Røg en tur i hegnet i 1. basso og i sidste – og så på sidste dampfærge…. Og så kan et par personer i min nærhed (en fysisk eller i en mailbox) bekræfte, at der var tanket godt og grundigt op med endorfiner :innocent:

Lørdag

46 k fsk III - plus det løse (gad vide om jeg skulle overveje en GPS ?)

2 k løb - ingen pulsdata

Søndag

Løb:

3 k – utidig puls

5,30 min/k

spinning basis – v/Houston (aka HW4/BuildingMe)

spinning øvet – v/Houston

Målet var at køre med snit på 146 …. Og ikke komme over 160 …. Må siges at være lykkes meget godt : )

Houston er en rå usleben instruktør – og jeg har taget tilløb et par gange, men 3. gang skulle være lykkens gang.

Houston, jeg ved du læser med, og du ved at dobbelttakt ikke er mig – mine fede lår og korte ben kan og vil ikke ! men alt andet var som vi siger i Jylland ”ikke så ringe endda” …. En mikrofon der virker (men hvor tit gør de lige det i fit.dk??) så kommer du et stort skridt op, så kan man høre, hvad du siger ; ) - ikke at jeg hører efter, men….!!

Et par lange ”mentaltræningsintervaller” , tuuuung kørsel, og en del landevejskørsel – det er det, vi godt ka’ li’ !

Houston, du skal ikke sammenligne dig selv med garvede instruktører som KG – vist er du ikke på det niveau – men du kommer der ! no doubt ! Du har jo i hvert fald opnået noget, som KG vist kun har hørt fra mig en gang eller 3 på over 1 år……piveri over mega-doms !!

/Vivs

(og så tror jeg at jeg går tilbage til opdatering pr. træning, det her tager sq for lang tid.....)

post-3751-1179062490_thumb.jpg

post-3751-1179062510_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

spinning basis – v/Houston (aka HW4/BuildingMe)

spinning øvet – v/Houston

Målet var at køre med snit på 146 …. Og ikke komme over 160 …. Må siges at være lykkes meget godt : )

Houston er en rå usleben instruktør – og jeg har taget tilløb et par gange, men 3. gang skulle være lykkens gang.

Houston, jeg ved du læser med, og du ved at dobbelttakt ikke er mig – mine fede lår og korte ben kan og vil ikke ! men alt andet var som vi siger i Jylland ”ikke så ringe endda” …. En mikrofon der virker (men hvor tit gør de lige det i fit.dk??) så kommer du et stort skridt op, så kan man høre, hvad du siger ; ) - ikke at jeg hører efter, men….!!

Et par lange ”mentaltræningsintervaller” , tuuuung kørsel, og en del landevejskørsel – det er det, vi godt ka’ li’ !

Houston, du skal ikke sammenligne dig selv med garvede instruktører som KG – vist er du ikke på det niveau – men du kommer der ! no doubt ! Du har jo i hvert fald opnået noget, som KG vist kun har hørt fra mig en gang eller 3 på over 1 år……piveri over mega-doms !!

/Vivs

(og så tror jeg at jeg går tilbage til opdatering pr. træning, det her tager sq for lang tid.....)

Hej Vivsen ... ja, gu læser jeg med ; ) Specielt hvis du sender mig en sms hvori der står - Så er loggen opdateret ; )

Nu ved jeg jo efterhånden, at du er en kræsen dame, og derfor er jeg jo kun mere end glad for din positive feedback. Og at du ikke er så glad for dobbelttakten, kan jeg jo godt følge ... jeg tror det er en brist fra min egen spinning-"barndom" i hard work, hvor jeg har lært at køre sådan - og elske det ; ) ...

Det med microfonen, det var lidt uheldigt ... men så fik jeg da prøvet at køre uden ; ) ... og fandt ud af at jeg skal råbe meget højere - eller skrue ned for musikken ; )

Og nej, jeg vil bestemt heller ikke sammenligne mig med KG, eller nogen anden instruktør for den sags skyld - jeg håber da på at udvikle min helt egen stil ; ) - min kommentar efter timen var mere møntet personligt på dig, fordi jeg ved at du elsker hans timer : )

Godt kørt! Håber at se dig og jesper igen en gang : )

/houston

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg jo efterhånden, at du er en kræsen dame,
:laugh: DAME !!!! :blink::tongue: - men ja, jeg er superkræsen hvad instruktører angår !
Og at du ikke er så glad for dobbelttakten, kan jeg jo godt følge ... jeg tror det er en brist fra min egen spinning-"barndom" i hard work, hvor jeg har lært at køre sådan - og elske det ; ) ...

I remember, fra min HW-tid....

men så fik jeg da prøvet at køre uden ; ) ... og fandt ud af at jeg skal råbe meget højere - eller skrue ned for musikken ; )
:bigsmile:
Og nej, jeg vil bestemt heller ikke sammenligne mig med KG, eller nogen anden instruktør for den sags skyld - jeg håber da på at udvikle min helt egen stil ; )

:smilerock:

fordi jeg ved at du elsker hans timer : )
MOI ????????? :nonono: :nonono: ...................... :tongue:
Godt kørt! Håber at se dig og jesper igen en gang : )

Uden tvivl, du kommer til at døje med os igen, enten hver for sig eller sammen :tongue: - måske før du får set dig om :smile:

Ugeplanen går ikke op :unhappy: - men idag er træningsfri - indtil videre :blink:

:pimp:

Link to comment
Share on other sites

15-05-07

Sted: Strandvejen, Gittervej (eller hva' den hedder) city og Stadsgraven

Træning: F.S.K.-duathlon :superman: :hippy:

Del 1 - Løb

Distance: 2½ k #

Puls max 158, avg 151

Hastighed: 6,15 min/k

Del 2 - cykel (fsk III :crazy: )

Distance: 10 k

Puls max 148, avg 146 :4thumbup:

Hastighed: 35 km/t i snit

Del 3 - løb

Distance: 2½ k ¤

Puls max 164 :blink: avg 161 :blink:

Hastighed: 7,30 min/k :blink::cry::mad::gal:

# ud mod & forbi Charlottenlund Fort

¤ 1 x rundt om Stadsgraven

Første løb gik supergodt - men det var jo osse på nogenlunde friske ben :smile: :hippy: all the way, fee' (spinning)musik i lyttebøfferne :yahoo: ... i mangel af the real thing !

Cyklingen gik også supergodt, indtil jeg kom til Kgs Nytorv - og senere Christianshavns Torv med ...seriøst ! meget glasskår, afbrændte ting og sager - .... :4ranting: :4ranting: :4ranting: - og jeg måtte sætte farten gevaldigt ned fra Knippelsbro (efter ! :tongue: ) til arbejdet.. for at kunne styre udenom det værste :4ranting: Note to self - BB skal udover stramme cykel også sætte tristyr på også sætte indlæg i dækkene !!

Andet løb, til gengæld............ :blink: ved jeg sq ikke rigtigt hvad jeg skal sige til....turen fra job op mod Langebro foregik med seriøs høj puls - men da jeg drejede ned på grusstien ved langebro, så gik det helt og aldeles galt og jeg røg op i det sorte felt, fik sidestik - og valgte at gå ned, for at få kontrol over pulsen.. Da pulsen igen var under 150 (tog ret lang tid) begyndte jeg igen at "jogge" - og indenfor 2 nanosekunder røg pulsen atter op over 160, fik sidestik - og sådan foregik hele 2. tur..... (derfor man skal øve i løb efter cyklingen !!! :innocent: )

Well, samlet set en nogenlunde ok træning, selvom sidste 2 k på cykel og 2. løb trækker ned. Men nu var det jo "bare" et træningspas, så.... :smile:

Og så skal jeg hilse og sige, at det er ret hårdt at cykle med sin træningstaske med arbejdstøjet og tøj til endnu en træning på ryggen på en racercykel :blink:

:sun::sun::sun: :sun: :sun::sun:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Er man gået helt i stå herinde??!! :nonono::nonono::unsure::poking::poking::poking::crazy_pilot::crazy_pilot:

/Mette :tongue:

:hippy: :innocent: :4thumbup: :superman:

Jaaa sweetie / tri sild - vi vil jo gerne høre om de sorte pas og hvad du oplever ude i den store vilde verden :innocent:

Krammas og på snarligt GENSYN :hippy: :wub::sun::cheer: :hippy: :wub::sun::cheer:

Link to comment
Share on other sites

Er man gået helt i stå herinde??!! :nonono::nonono::unsure::poking::poking::poking::crazy_pilot::crazy_pilot:

/Mette :tongue:

Hej Mette

:blush: - ja, mht updates...ville gerne periodevis have mere end 24 timer i døgnet maaaaange overarbejdstimer og deraf nødvendighed af prioritering af MOLLING har liige lagt denne ellers skide spændende log tavs :tongue:

Vivse har jo ferie...suk suk Jeg er bare misundelig...

Håber du nyder det trunten fin

:yahoo: :yahoo: !!! det er nemlig det jeg har ! hårdt hårdt hårdt !!! tiltrængt ferie/afspadsering - dejig lang pinseweekend.... og vær du bare misundelig, for morgenens løbetur med blodrød solopgang over Øresund var kaaaaanon... indimellem lidt mailings med fsk II og lidt formiddagslur er det også blevet til, oven i arbejde/samle informationer vedr. EM i triathlon i København ENDE Juni/Anfang Juli - og det skal det meste af dagen gå med, indtil jeg ikke kan holde ud at høre på den støj, der kommer henne fra spisestuen fra fsk III... :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

:hippy: :innocent: :4thumbup: :superman:

Jaaa sweetie / tri sild - vi vil jo gerne høre om de sorte pas og hvad du oplever ude i den store vilde verden :innocent:

Krammas og på snarligt GENSYN :hippy: :wub::sun::cheer: :hippy: :wub::sun::cheer:

Hey sweetie :heartpump:

:tongue: hvad tænker du på ? mit frontale sammenstød på fsk III på Vesterbrogade (den dag med sportstasken på ryggen) - med deraf følgende skrammer, buler og arrigskab over åndsvage kællinger på bedstemorscykler :innocent: - eller måske min løbetur i pisseregnvejr lørdag morgen ? eller mit 40 k lange sympati- cykelpas på brosten i Lyngby og på Geels Bakke og tyren lørdag eftermiddag , der var regnvåde pga strålende regn ? eller måske min mentale hepning på il grande coach mens han lavede sin trænings-ironman :blink: :blink: på Lanzarote lørdag ? Måske mit svømmepas i sidste uge og det igår ? :tongue::wink:

:blush:

Nå... Ja, som man kan læse på, under, over og mellem linierne, bliver der trænet - dog har arbejdstiderne ikke tilladt at jeg træner voldsomt igennem som jeg plejer, fordi energiniveauet ligger mega lavt i øjeblikket, tolerancetærsklen nærmest på minus, og fordi der ikke er spinningtimer med gode instruktører, når jeg har FRI til det.........eller har orket det..Men jeg er sikker på at mit aldrende, slidte, trekvart overtrænede korpus har haft godt af de 2-4 ugers træning på "hyggeniveau" :wink:

Glæder mig til søndag er overstået, og jeg kan komme videre med mit "liv" - post DM i duathlon... det har været en lidt træls pille at sluge ind imellem, men takket være coaching af fsk II er jeg klar igen og glæder mig til at træne mod nye mål THANKS !!

På søndag, på søndag, på søndag..... :w00t: og nej, ikke duathlon.... noget der er meget meget bedre ............... fucking seje kællinger holder træf :w00t::cheer: :hippy: (hvis een blir rask ...:heartpump: ) - Men er der nogen der læser med her, som skal til DM i du i Esbjerg på søndag, så pøj pøj !! :smile:

Nu stiller jeg tilbage til EM i tri-nørdning - og lidt :sun:

God dag til alle :smile:

edit: staveplade

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

23-05-07 - fortsat

Sted: outdoor

Træning: cykling

Distance: 42 k

- stille og rolig tur - i blå zone :dry: men i dejligt :sun: - vejr

Resten af dagens indsats tæller iflg spock ikke med (=transportcykling) :tongue: - men 2x16 k

25-05-07

Del 1

Sted: fit.dk - Adelgade

Træning: spinning øvet m/KG :heartpump:

Pulsdata kan ses i diagrammet

Aarrgh good to be back :smile: og at have "il grande coach" back on track :bigsmile::flowers: Endte en tur i hegnet nogen gange, men ellers bare :hippy: og diamanter i stængerne :tongue: Det var vist mere end instruktøren havde, men what the heck... jeg har jo heller ikke lavet nogen ironman for under en uge siden :blink:

Del 2

Løb: 5 k

ingen pulsdata, da uret fuckede op.... :4ranting: men det er vist også ligemeget, da jeg var way out hvor jeg ikke burde have været...

Hastighed: 7 min/k :nonono:

Det spiller slet ikke i øjeblikket, det løb.... :nonono: .... men kender grunden idag, og i min tilstand, så var det, som det var :dry:

/Vivs

post-3751-1180092561_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

23-05-07 - fortsat

Sted: outdoor

Træning: cykling

Distance: 42 k

- stille og rolig tur - i blå zone :dry: men i dejligt :sun: - vejr

Resten af dagens indsats tæller iflg spock ikke med (=transportcykling) :tongue: - men 2x16 k

25-05-07

/Vivs

Så ved spock ikke hvad han snakker om!! 2x16 kørt med fuld skrue giver mere end stille og rolige 42 km. Men det kræver så osse at der virkelig gives gas på de 16 km hvilket afhængeig af stedet og trafikken godt kan være problematisk.

Link to comment
Share on other sites

Så ved spock ikke hvad han snakker om!! 2x16 kørt med fuld skrue giver mere end stille og rolige 42 km. Men det kræver så osse at der virkelig gives gas på de 16 km hvilket afhængeig af stedet og trafikken godt kan være problematisk.

:bigsmile: hey knægt :smile:

Mjahhhh det er jo lidt svært at få tempoet op her i hovedstaden med alle de lyskryds der er for hver 100meter, så lidt har han vel ret -denne gang ( :crazy::tongue: ) .. selvom det ikke huer mig at sige det....

27-05-07

Sted: fit.dk - Sydhavn

Træning:

Part uno - løb

Tid: 40 min straight

Distance: 5,89 k

Puls: :blush::innocent: - med andre ord ikke der, hvor den burde være.....

Part duo - spinning øvet m/HW4/BuildingMe/Houston IV

Pulsdata kan ses i kurven

Well....på denne lidt (meget) underlige dag for mig, og i mangel af udførelse af årets store mål, ville jeg prøve at se, hvorlangt jeg kunne løbe på de 40 min, som mine "medkombettanter" i Esbjerg sandsynligvis kunne løbe de første 10 k på...... Bare for lige at sammenligne, selvom jeg godt ved, at jeg ikke kan og bør sammenligne indendørs og udendørs løb...men det stod ned i stænger, så den planlagte løberute i Sydhavns-området blev behændigt erstattet af løbebånd...Pulsen de første næsten 4 k var i blå zone, dvs både max og avg under 151 ...hvad der så lige skete, skal jeg ikke kunne sige, men pulsen steg voldsomt, og det flow, jeg havde på første del blev afløst af kramper i lægge, ondt i fødderne, skuldersmerterne blussede op, sidestik og kvalme.....kort gåpause, og så på bedste fucking seje kællinge-maner op på hesten igen, bildte vist mig selv ind at det var fint og godt det hele, men pulsen forblev over 165 :blink: selvom hastigheden blev sat ned, og jeg tog et par gåture undervejs....

Well, så var det at jeg var lidt halvnegativ, da spinning skulle starte, men IV viste vejen - og det endte med een af de fedeste spinningtimer jeg har deltaget i i meget lang tid :smile: Houston ! TAK !!! :heartpump::flowers:

Totalt :hippy: , men stadig ville jeg død og pine holde cykelturen i blå zone, men ikke at det betød at jeg kørte på frihjul eller fes den AF, for det gjorde jeg bestemt ikke !!! Der var det hele........ståhår, tud, distanceblik, underkæbe, Blovstrød deltog også :tongue: men målet blev nået - i hvertfald hvad avg heartrate angår.....

Tilbage står nu at jeg vil -som den f.s.k. jeg er, klappe mig selv på skulderen og sige, det var en hård, meget meget hård, beslutning jeg traf i slutningen af marts.....men det var den rigtige !!

FSK-træf desværre aflyst pga dårligt helbred :heartpump: - god bedring, tiger !!!

Jo mere jeg har tænkt, jo mere :cry3: har der været....Skal vist bare lade være med at tænke meget mere...og pleje min meget smertefulde højre skulder, passe mine mckenzieøvelser og få den :4ranting: discus på plads igen ....

Ja, det er ikke nemt......

:sun:

post-3751-1180268322_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

:bigsmile: hey knægt :smile:

Mjahhhh det er jo lidt svært at få tempoet op her i hovedstaden med alle de lyskryds der er for hver 100meter, så lidt har han vel ret -denne gang ( :crazy::tongue: ) .. selvom det ikke huer mig at sige det....

Inde midt i hovedstaden .... Så kommer vi nok til at give ham ret. Han ved åbenbart hvad han taler om så. Cykelstierne inde i købenavn ( og andre byer i øvrigt ) duer ikke til træning da det udsætter ens stakkels medtrafikanter og en selv for al for stor risiko. Når man på racer kommer drønende i medvind med over 40 km/t skal der altså ikke meget til for at kollidere med fru Hansen på damecyklen der lige slår et bette sving.

De par gange jeg er blevet kørt ned har faktisk hver gang været på cykelsti af biler der har fejlvurderet min hastighed. Så jeg har lært lektien... Hold farten nede i byen og træn ude på landet!

Link to comment
Share on other sites

Well, så var det at jeg var lidt halvnegativ, da spinning skulle starte, men IV viste vejen - og det endte med een af de fedeste spinningtimer jeg har deltaget i i meget lang tid Houston ! TAK !!!

Det var så lidt og selv tak Vivsen - det blev faktisk en rigtig god time, jeg er bare ked af at jeg ikke fik snakket lidt mere med dig, for jeg kunne jo godt fornemme at du var lidt oppe at støde, da vi skulle til at igang ; ) ... men her var forklaringen ; ) Jeg glæder mig til at se dig i salen igen!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share