Hold kæden stram !


Vivsen
 Share

Recommended Posts

Kulhydratrig morgenmad på konkurrencedagen er MAX-vigtigt - især hvis man "skal på" i løbet af morgen eller formiddag. Musli/havregrød suppleret med bananer går man ikke i vejen af. At lægge bunden med lasagne eller lign. aftenen i forvejen er også vigtigt. Ligeså at holde væskebalancen i top mindst et døgn før og i øvrigt, især på dagen, drikke i små portioner så det ikke bare render hurtigt ud igen.

Ved ikke om du plejer at spise til træning, men til længerevarende konkurrence kan det være en ide men det skal testes til træning, så du ved hvordan din mave reagerer og hvad den kan tåle. Det er vigtigt, så man ikke får bøvl med maven midt i konkurrencen, ærgeligt at udgå på den konto.

Andre kan sikkert supplere......

HULUBULU - SOMMER HVOR ER DU HENNE????

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kulhydratrig morgenmad på konkurrencedagen er MAX-vigtigt - især hvis man "skal på" i løbet af morgen eller formiddag. Musli/havregrød suppleret med bananer går man ikke i vejen af. At lægge bunden med lasagne eller lign. aftenen i forvejen er også vigtigt. Ligeså at holde væskebalancen i top mindst et døgn før og i øvrigt, især på dagen, drikke i små portioner så det ikke bare render hurtigt ud igen.

Ved ikke om du plejer at spise til træning, men til længerevarende konkurrence kan det være en ide men det skal testes til træning, så du ved hvordan din mave reagerer og hvad den kan tåle. Det er vigtigt, så man ikke får bøvl med maven midt i konkurrencen, ærgeligt at udgå på den konto.

Andre kan sikkert supplere......

HULUBULU - SOMMER HVOR ER DU HENNE????

hey Gregers

jep, ved skam godt :innocent: ...nu ... at carbs er vigtige i "min sportsgren" :wink: men havregrød........ :4banned: det går til nød med yoggi med havregryn eller müsli ovenpå.... og det er det, jeg har forsøgt de 2 morgener forud for konkurrence, men det er klart ikke nok.... :nonono: Men nu er det ikke alene "ringe kost" jeg kan bruge som excuse... løbet er en anden stor årsag til de "prangende" resultater.... - men det er jeg vist ved at komme meget godt efter :devil:

Jow, har da praktiseret at have "spiselige" ting med i konkurrencer - energibarer fra mærke jeg nok ikke må komme nærmere ind på.. og energi/sukkerdrik (sidstnævnte som reddede mig fra at gå ud i Blovstrød ....) og træner også med de indtag og det fungerer fint...Har også forsøgt en energi-gel, men det smager da forfærdeligt, men virker fint nok.... Væskeindtaget er vist ok - både i dagligdagen og før/under/efter træning :bigsmile:

Og- efter der er skruet op for rugbrød igen efter i tirsdags, er det da også gået megetmegetmeget bedre, så måske jeg har lært det :bigsmile: Har bare ikke nok at sammenligne med (med "morgenmad " før morgenspinningen ) - men det må komme an på en prøve, så længe der står morgenspin på programmet.........(:crybaby: - stik mig en tudekiks...... :wink: )

Ellers...har jeg idag haft en vidunderlig dejlig dag :cool: .... både fordi morgenspinningen kørte i olie - og siden tog jeg 5,1 k på "den sorte" (jep..gad ikke løbe ude i det stormvejr :blush: ) begge dele i fornuftigt område...men ikke mindst fordi jeg fik livstegn fra en "long lost friend" nede i ørkenen et sted :w00t::w00t: ( :flowers: til dig !!! og tillykke!!! med alting ... :smile: )

Og ja..nu vil vi gerne snart ha' noget sommer :devil: underlig tanke...om 3 uger er jeg på sommerferie..... :cool::shades: Så kan man bare håbe, at gemalen kommer over sin skade .....( :nonono::nonono::nonono::nonono: ..sådan går det, når man ikke lytter til ekspertisen.....) - så vi kan træne sammen for engangs skyld..... :bigsmile:

Afgang med mig - forud for en heftig weekend i DAMETØJ ..gad vide om jeg har noget jeg kan passe......... :unsure::blush:

God weekend til alle :bigsmile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

tak Gregers :smile:

.... jeg håber det bliver din prognose, der kommer til at passe - og ikke den jeg har set på tv :wink: ...for jeg skal ud på min. 1 lang cykeltur i den kommende, forlængede weekend :devil: uanset vejr... :innocent: de gode spinningtimer begynder i hastig fart at rinde ud .... :crybaby::cry3::blush:

Nyheder:

weekendens strabadser kostede en formue - i tøj, i Wallmans salonger (gå ind og oplev det ! kanon oplevelse :cool: men husk den store tegnedreng.....) og i kilo ( :blush: hmmmmmmmmmmmmmmmm well.. :devil: det kilo ryger vel af igen :devil: )... pjæk fra morgenspin søndag (var ikke i stand til at give særlig meget :innocent: - tømmermandstræning hører ikke til i min verden :tongue: )..til gengæld kunne jeg følge med i VM i duathlon i Fredericia på nettet :bigsmile: og i den forbindelse stort tillykke og stor respekt til en af mine læsere som gennemførte på trods af det mega møjvejr vi havde søndag !!! :4thumbup:

De næste par dage står den på morgenspin + eftermiddagsløb tirs og powerspin :crazy: onsdag.... nørder lidt med pulsgrafer så jeg kan lægge et par stykker ind her, men it-mongolen forgår ikke så nemt... :tongue:

/V

Link to comment
Share on other sites

.... de gode spinningtimer begynder i hastig fart at rinde ud .... :crybaby::cry3::blush:

jep...der er efter dagens udskejelser nu 2 timer tilbage...... søndag og mandag..godtnok passer det ad h..... til i mit træningsprogram, og jeg har derfor prioriteret :hippy: højere i resten af ugen her... men næste uge er alligevel anderledes pga bl.a. depeche mode koncert i Århus ....og gæstespinning på "fremmed græs" :bigsmile:

De 2 x spin skal udnyttes maximalt - ligesom de sidste par timer er blevet kørt med disciplin - og spinnershigh gennem 50 minutter :cool: powerspin idag var iøvrigt "outstanding" ... :4thumbup: :devil::devil:

Tiden flyver ... men det må jo betyde at man har det godt :shades: ..forstår nada af, at der allerede er gået 3 mdr...... og forstår heller ikke at jeg lige om snart befinder mig i Sydfrance... :w00t::w00t::w00t::w00t::w00t:

Ellers... er vægten faldet tilbage til "normale tilstande" ..... :smile:

Jep, det var vist det... nu skal der :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: i morgen velfortjent træningsfri... :innocent: også selvom der skulle vise sig en god gang spin..... :smile:

God aften til alle :bigsmile:

/ Vivs

Link to comment
Share on other sites

:omg:

:dropjaw: .... :blink::blink: Max Power skriver i min log :blink::blink::blink:

:tongue:

ej, jeg kan forestille mig at Sats nu mister en del medlemmer, og der bliver endnu mere trængsel på gangene i fit.dk.... :sneaky2:

Senere på dagen kommer den til at stå på længere løbetur på den sorte i templet :blush: og så begynder jeg efterhånden at se frem til min rolige (trænings)uge i næste uge.... :blush:

:sun::please: !!!!!!

Link to comment
Share on other sites

:sun::please: !!!!!!

:cool::devil::shades: ... takker !! :bigsmile:

Gårsdagens planlagte 5-6 km gik ikke videre storslået, og måtte deles op i 2 runder med en pause på et par min mellem ... :mad:

Hygsomt kort møde med bl.a. Arne bagefter. :smile:

I formiddag gik det straks meget bedre.. :devil::superman: har holdt et par dages træningsfri i nedtrapningen frem mod ti-dobbelt ironman, som bliver skudt igang om præcist 1 uge.. og det fik vi at mærke :devil: En rigtig dejlig time - med stort set! alle favoritterne..både programmæssigt og musikmæssigt... et stk. musik manglede dog, men det kommer måske i morgen...... :poking: ? :devil: Næsten fyldt spinningsal på ABC, så det var dejligt, omend man sidder lidt tæt... :tongue:

Ingen tudekiks nødvendigt idag, men det kommer nok imorgen, hvor jeg medbringer special guest (s???) :devil: så trøsteskulderen er dog inden for rækkevidde :laugh: No doubt at jeg skal køre igennem lydmuren og alt muligt i morgen :devil:

Das war's !

Fortsat god :sun:-søndag til alle :bigsmile:

/Vivs

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Nå.. sorry, men forsøget måtte løbe af stablen, mens der var ekspertise i hjemmet til at lave grafer... :laugh:

Træning i dag: d. 5. juni 2006

Indledningsvis 1 k løb på "den sorte" -

puls avg 146, max 160 - 8,01 min/k

Forsøgsmæssigt tilbage i mine "gamle løbesutter".. og bedring at spore... Efterfulgt af:

"den uigenkaldeligt sidste time"....."indtil jeg kan sidde på en cykel igen" - citat: KG

Powerspinning, fit.dk ABC - med guruen ved min side :bigsmile:

Puls kan ses i mit tidligere indlæg fra idag - alt andet kan ikke ses.. udover kriserne og behovet for tudekiks i den grad indtraf i de perioder, hvor min puls lå i "sort zone" .....

Endnu en rigtig superduper dejlig time - i en sal fuld af mennesker :bigsmile:

Programmet for denne uge:

mandag: done

tirsdag: 5 k løb

onsdag: fri

torsdag: spinning m. b_skaal i Holte - og max og Arne :bigsmile:

Fredag: 4 k løb

Lørdag: 40-50 k udendørs cykling

Søndag: pc-gymnastik.... :blush:

Til min mest trofaste læser ( :superman: ) gennem de sidste 4 mdr vil jeg sige:

GO FOR IT !!! YOU CAN DO IT!!! SENDER ALVERDENS HELD OG LYKKE MED DIG TIL VIDAUBAN !!! :devil:

og tusind tak for alle de dejlige spinningtimer i den forgangne tid :bigsmile: jeg glæder mig meget til du kan sidde på en cykel igen :shades: og vi glæder os til at komme ned og heppe dig det sidste stykke vej :smile:

God aften til alle :cool:

:sun:

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

06-06-06

"Forhindrings"løb, fit.dk - Østerbro

ahhhhh det var godt at være hjemme igen - blandt de sædvanlige 10 der altid chekker ind kl 6 om morgenen :bigsmile:

5,1 k - i Vivs' prangende, personlige rekord - 38.42,5 mins :devil: yes yes :laugh: 7:35 min/km..hvis det virker, kan pulsgrafen ses.... :innocent: i indlægget... :tongue: (testede lige i mit forrige indlæg og der virkede det... :devil: )

Var umådeligt træt, da uret gik totalt ! amok :devil: kl lidt over 5 - og overvejede mange gange at blive liggende og slumre videre, men ved at ugen er hektisk, og at der venter endnu en "længere" løbetur senere på ugen, så det skulle være :devil: så 5.56 chekkede jeg ind i templet og indtog straks min nye "favorit" .. løbebåndet... :innocent: jaja - jeg ved godt det er bedre at løbe udenfor, men jeg skal lige have et par tekniske småting på plads - så derfor står det halvanden uges tid endnu på "den sorte".. med privat coach ved min side (det er rart at have et par stykker at vælge imellem :cool::shades: )

Forhindringsløb, fordi jeg efter ca 4 km blev nødt til at dæmpe tempoet for at holde mig indenfor tilladt pulszone :innocent: ... men som det også skete forleden på en løbetur, havde jeg svært ved at komme igang igen, og startede ud med at halte..og nærmest miste modet... et minuts penge mere gåtur, med øgning i hastighed, virkede ligesom sidst - og så løb jeg videre den sidste km+, totalt uden hensyntagen til pulszone med noget (meget) hurtigere hastighed end første del...

Om der er sammenhæng mellem "sneglefart" og halteri skal testes af ved næste løbetur :smile: - og får jeg probs der, så må løbeturene lade livet i næste uge... Men det forlød i eftermiddag fra eksperten i mit igen-undersøgte knæ, at der ikke er noget galt ! men måske en smule overbelastning... :dry:

Til gengæld var løbebåndets computer og mit pulsur enige om distancen idag... :laugh:

Well..

Dagens 2. "træning"

Aflevere bil + nøgler til gemalen på den lokale s-station - benyttede selvfølgelig lejligheden til at lufte ræserlillen.. men øhhh i første sving løsnede forhjulet sig.. heldigvis var jeg ikke i fart, og nåede at klikke ud og lande fornuftigt... Mødte Gregers på stationen :bigsmile: - og så var jeg ellers på vej ud i den farlige verden, kun med tanke på mit efterspændte forhjul... Gik supergodt - indtil Klampenborg.. hvor jeg mange gange har været rundt i 3-punkts-krydset.. og på sidste del.. kapunnnnnnnng! styrt! det ses seriøst ikke flottere !!! :laugh::laugh::laugh: det ville i skøjteløb have udløst max-points ! Jaja.. sådan kan det gå... :innocent: havde godt nok puls ting på, men gad ikke starte det, da det skulle være en lille hyggetur i :sun: Og nu er det time for :4mewantfood:

Ønsker alle en behagelig aften

:sun:

post-3751-1149613688_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nøjes med at lade sceneriet afspille sig for mit indre blik og undlade at kommentere yderligere :blush:

:shades: - tak Gregers :bigsmile: du er nu oss' så sød :bigsmile: men som du ved, kan jeg nærmest ikke selv holde op med at grine over det.. det må virkelig have set godt ud... sådan som 2 bilister kom ilende til min undsætning.. :cool:

Og nu !!! afgang mod Århus !!! og :beerchug::4pizza::4trumpet: og så DEPECHE MODE :4trumpet::nahnah::yahoo:

:sun::wub:

ps læg lige mærke til vejrprognosen for de næste mange dage, Gregers!!! kalder på :bike: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

torsdag: spinning m. b_skaal i Holte - og max og Arne :bigsmile:

:nonono::nonono::nonono::nonono: - og det hænger sammen med ...

DEPECHE MODE :4trumpet::nahnah::yahoo:

men tag bare alle glædes udbrudende væk, for det var det værste c... jeg har været med til længe.... :mad:

-LAAAAANG bustur til Århus, fordi nogen (bundbyfans ) partout skulle ryge på bussens toilet - hvilket medførte at det blev aflåst.. :mad:

- dååååårligt stadion at holde koncert på ... 5 "faste toiletter" og 10 "skure" - der bare var monster ulækre :mad::mad: til vel ca. 20.000 mennesker... :nonono:

- ingen rigtig mad at få i miles omkreds... hårdt, når man sluttede af med at spise frokost kl 11.30....

- :4pooh: lyd :mad::nonono: sjovt nok kun til DM-delen...

- 3 kvarters venten på een (af bundbyfansne), der tog bybussen til et andet sted i Århus, istedet for at tage turistbussen..ok, det er sq osse svært at se forskellen................... :mad:

- laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang støjfuld bustur til kbh,der varede helt til næsten halv 6 i morges, ingen taxa at få, og så hjem i seng og sove knapt 2 timer, før en laaaaaang dag truede på jobbet (der er lidt ferie-hektik...)

(og 4½-5 timer i en bus, sammenkrøblet uden bevægelse er sq ikke rigtig guf for mit stakkels knæ, som gav store smerter fra sig :4crutches:, da jeg endelig kunne komme ud af den bus... :nonono: )

Nej, jeg magtede sq seriøst ikke hverken at tænke på endsige at gennemføre nogen form for træning... og holder den nu kun kørende, så jeg kan komme i seng og sove ordentlig......

Har endnu ikke taget stilling til om knæet skal spares en løbetur imorgen - bliver det aktuelt, bliver der omrokeret på resten af ugens plan...

God aften

/ :sleepy:

Link to comment
Share on other sites

090606

fit.dk, Royal

:firebounce: .... :4boxing: :4boxing: ...Bodycombat

puls max 171

puls avg 152

502 cal.

100606

Vivs' fit.dk duathlon :innocent:

fit.dk, Nygaardsvej

Løb 2,5 k - puls max 155, avg 149 250 cal. 6.57 min pr. km

Spinning m/Henrik Withen ( :dry: ) - puls max 168, avg 149 - 539 cal

Løb 1,5 k - puls max 155, avg 155, 191 cal - 6.31 min. pr. km

Målet var at holde pulsen i konkurrencezone - dvs. snit 155 over hele træningspasset, det gik da vist meget godt :shades:

Off topic: (næsten)

Hvis man vil læse om KG, er der mulighed her http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=3779854/

Surt show med turen

Det var ellers en super-time du gik glip af, men vi finder som sagt bare en anden dag om nogle uger

Hej du

Ja, det var lidt surt... især at gå glip af spinning, og jow!! :w00t: vi finder en dag snarest efter at jeg er hjemvendt fra :sun: om nogle uger :cool::shades:

God :sun: dag til alle

/Vivs

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

11-06-06

REKLAMEINDLÆG :devil::laugh:

Så er VM i decatriathlon skudt igang i Vidauban i Sydfrankrig ( :sun: ).

Jeg har konstateret, at KG kom godt afsted, og hvis man vil se ham og de 19 andre svømme resten af de ialt 1520 baner (38 km), så kan man se med på webcam her http://www.cimternet.com/camera/

KG befinder sig i midterste bane - med sort badehætte :smile:

Kameraet, som løber rundt er tv2, så hold øje med sportsprogrammerne på tv de næste 8-9 dage :cool:

KG's hjemmeside bliver løbende opdateret med sidste nyt, raceinfo og billeder, så hold øje (link i min signatur)

:cheer::bowdown::cheer: :hippy: :cheer::sun::cheer::bowdown::cheer: :hippy: :cheer::superman::cheer::bowdown::cheer: :hippy: :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Mens min egen træning ligger underdrejet af adskillige forskellige årsager :blush: , kan jeg for den interesserede sige at KG i øjeblikket ligger nr. 1 i 10-dobbelt IM :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

http://www.decatriathlondevidauban.com/PDF/resultats.pdf

:cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer:

ku' det dog ik' snart bli' fredag, så jeg ka' komme ned og heppe :devil::devil::cheer: :cheer: :cheer:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Lidt i god tid, men så kan jeg måske nå at skrive det flere gange :tongue: :

Rigtig, rigtig god ferie!!!!

:w00t::cool::sun::icecream::wootdance::w00t::cool::sun::icecream::wootdance::w00t::cool::sun::icecream::wootdance:

Eva :smile:

Tak for det, Eva :bigsmile:

men du glemte :beerchug::tongue: Det er trods alt et vinområde vi skal besøge :cool: ..selvom vi nok ikke "opdager" det de første par dage eller 3... afhængigt af :superman:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

13-06-06 - del 1

Fit.dk - Østerbro

5,5 k løb, 41,4 min ..indsæt her sneglesmiley.. :blush:

Det var store testedag, med løbeeksperten på båndet ved siden af - og stående bagved og teste/vurdere/finde fejl osv.

Da jeg genoptog løb efter restitutionsugen efter Blovstrød, har jeg haft lidt problemer med højre (det opererede) knæ. I stedet for at opgive helt, har jeg kaldt på en løbeekspert, der har fulgt mine "lange" løbeture (dem over 4 k pr gang) fra siden, forfra, bagfra, og der er rettet kraftigt ind mht teknik. I sidste uge løb jeg forsøgsvist i de gamle sko, for at finde ud af om det havde noget med sko at gøre.. da jeg lagde ud efter Blovstrød i de nye.. Og der var lidt "mudder".. men blev bedre og bedre.

Idag skulle jeg så løbe samme distance som sidst - i de nye sko.. og der var ingen problemer at spore der. Til gengæld er teknik, vejrtrækning, osv. rettet seriøst kraftigt ind, så måske det var teknik der stank... :unsure: Turen var helt igennem :hippy: :hippy: (men med tankerne i Sydfrankrig :innocent: )

Puls max 168, avg 153 - 406 cal. (tror jeg så ikke helt på, men op i r....)

(max'en kom den sidste ½ k, hvor jeg blev sat gevaldigt op i tempo for at teste om det havde nogen effekt på noget som helst - hvilket det ikke havde)

Efter løbeturen stod den på "benstyrkeøvelser"

- leg press: 3x8 á 110 kg :4thumbup:

- leg extensions: 3x8 á 40 kg

- leg curl: 3x8 á 40 kg

- Glute: 3x8 á 25 kg :sneaky2:

Slutteligt mave og ryg på bold, samt (tiltrængt) udstræk

En dejlig morgen :sun: træning - i superdejligt selskab... når det nu ikke kan være anderledes.. :laugh: Tak til DIG fordi du gad hjælpe :4thumbup:

I eftermiddag/aften følger begynderspin :devil: og en anden spin med Thomas H ved roret :devil:

:sun:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share