Hold kæden stram !


Vivsen
 Share

Recommended Posts

Heeeey sild :w00t:

dejligt at se dig tilbage her :cool:

08-07-06

Hmmm well, endte på Plænen i Tivoli for at høre Pat Metheny og min "knægt" numero uno - Niels Lan Doky...til temmeligt sent.... og en k

op rødvin for meget til bøffen, så træning lørdag.... :nonono:

...og dog - var jo på bondegårdstur, og det endte sådan ikke særlig godt - troede vi - for en stor præmiehest, der valgte i surhed eller dumhed at plante sit ene bagben ud igennem tremmerne i sin box - umuligt at få ud, så vi spurtede frem og tilbage efter vinkelsliber og siden i forsøg på at holde hund og kat og barn væk fra det syn, mens grillen kørte på sit højeste, så..joh...lidt aktivitet var der... :blink:

09-07-06 - del 1

Sted: et sted nord for Østerbro

Tid: morgen

løb - på asfalt+skovbund, 4,2 km - 7.59 min/km - ingen pulsdata da uret stadig går sine egne veje :mad: og nu blir straffet med en tur omkring Polar's servicecenter i Kbh... (tror det er senderen, for der er ingen "hjerteaktivitet", men tidsmålingerne fungerer fint...) ...

Men jeg formoder, den var "ude for tilladt grænse", da jeg 3 gange måtte ned og gå, og de sidste 500 meter (som ikke er talt med i aktiviteteten) måtte foregå i gang pga sidestik :crazy:

Da pulsuret ikke ser ud til at fungere, må del 2 foregå udendørs - som det også var planlagt på forhånd..., det er kedeligt med en powerspin time uden pulsdata.... så jeg kører en tur ud over djævlebakkerne om et par timer.. :devil:

Fortsat go' dag til mine læsere :smile:

:sun:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Djævlebakkerne? Er det bare bakker i al almindelighed eller er det nogle specifikke?

hej du

Ja, det er jo Geels bakke og co. jeg tænker på...men så langt nåede jeg ikke idag................. :nonono: .....havde kørt et par km, så var fordækket fladt som en pandekage.... at gå hjem igen (i cykelsko... :mad: )...pumpe og nu må vi se, om turen skal fortsætte på ræserlillen eller på fifi...eller om jeg skal ind i en powerspinning senere idag........eller om alting er ligemeget nu... :mad: .......skal lige have logistikken til at falde på plads (vasketid :dry: )...sq da altid noget jeg ikke mangler 1700 km cykling og 422 km løb.... :wink: man skal jo se det positive i alting... :laugh:

:sun:

edit: note to self: cykelrepations-teknik kursus..aldeles nødvendigt :sneaky2:

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

09-07-06 - del 2

en tur med forhindringer...

Først (forgæves) jagt på et batteri til puls-senderen, siden en forgæves, kort tur på ræserlillen, og endte op i....tatatahhhh

sted: nord for Østerbro - til Vedbæk Havn

"Maskine" : fifi

knapt 25 km - ca. 51 min. - stille og roligt, som det skulle være.... max puls omkring 150, snit omkring ca. hundred'no'n-og-fyrre :smile: lånte gemalens aflagte pulsur der ikke kan andet end måle pulsen....

Nu: :bubblebath: + :4mewantfood: + vasketøj :dry:

Program for kommende uge:

mandag eftermiddag: lang tur - på ræserlillen (som stadig holder luften) edit:powerspin CMD østerbro

tirsdag morgen: 4km løb - eftermiddag: dobbeltspin med Hammer

Onsdag eftermiddag - x-træning spinaway med Mads/Creole + 2½ km løb

Torsdag: træningsfri

Fredag morgen: 6 km løb - måske powerspin med Hammer eftermiddag

Lørdag: træningsfri

Søndag: lang tur på ræserlillen, i tilfælde af dårligt vejr eller andre "forhold": dobbeltspin med Hammer eftermiddag

(den opmærksomme læser vil konstatere, at jeg befinder mig i den hårdeste uge i den pågældende uge, inden jeg trapper ned mod næste konkurrence....)

God :sun: søndag til mine læsere :smile:

:shades:

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

10-07-06

:hippy: :cooldance::4jumpy:

Chris MD måtte vige til fordel på en uptempotur :firebounce: på ræserlillen på trods af truende sorte skyer og kraftig vind :wink:

Sted: nord for Østerbro

Distance: 4 km rul, 23 km uptempo og 4 km roooooolig rul...

Data: 35 km/t som højeste fart.. . :devil: 51,25 minutter ialt. Puls max: 167, avg 150

Alt i :hippy: og harmoni... fordæk, bagdæk, pulsur, sender (de sidste 2 forsynet med nye batterier og nyrenset :wink: ) dejligt, når grejet fungerer :wink:

Indrømmet....jeg har svært ved at motivere mig selv til at sidde indenfor i en spinningsal, når der er så fugtigt og klamt .... men alting afhænger jo af instruktøren.... :blush::tongue: og det var altså ikke nødvendigvis en sådan en idag...for mig, altså!

Fortsat god aften :cool:

:sun:

Link to comment
Share on other sites

11-07-06 - del 1

:hippy: :hippy: :hippy: :hippy:

Om det er søvnkvaliteten i øjeblikket eller at jeg i 3 uger ikke har trænet super optimalt, skal jeg ikke kunne sige, men ... træningerne går ok (med jydsk accent!! :wink: ) lige nu :tongue:

Sted: fit.dk - østerbro

(det var mere hvis trangen til en spinning med Thomas H skulle overvælde mig og løbet gik skidt)

Opvarmning: 1 min gang på løbebånd :dry:

Hovedtræning:

a) 4 k løb, puls max 151, snit 146

B) 1,1 k intervalløb, puls max 164, snit 155 (4 sæt á 200 m m/ 6.04 min/km og 100 m m/8.00 min/km) :4jumpy::firebounce: - ialt 31,32 min - jeg orker ikke at kigge tilbage i loggen, men er temmelig sikker på, at det er :devil:f.s.k. afd. København-rekord.

ALDRIG har mit løb fungeret så godt ! Tankerne vendte adskillige gange tilbage til løbetræneren og hans tålmodighed, før jeg gik på ferie..kan ikke takke nok :shades: !

Da jeg var færdig med løbeturen, var der stadig energi til spinning, men da var de ligesom gået igang, og jeg haaaader at komme ind i en spinningtime, der er startet....så... angreb istedet et par styrke-øvelser:

legpress 2x12 á 110 kg

biceps (frivægte på bold) 2x12 á 10 kg

triceps (frivægte på bold) 2x12 á 10 kg

Squats 2x12 (synes ikke mit korsbånd bryder sig om denne øvelse..eller også gør jeg noget forkert)

Mave 3x12 på bold

Ryg 3x12 på bold

og nu :bubblebath: + :4mewantfood:

Del 2 (spinning + powerspinning med M. Hammer) følger senere idag :superman:

Ønsker alle en superdejlig :sun: dag :smile:

/ :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Om det er søvnkvaliteten i øjeblikket eller at jeg i 3 uger ikke har trænet super optimalt, skal jeg ikke kunne sige, men ... træningerne går ok (med jydsk accent!! :wink: ) lige nu :tongue:

ALDRIG har mit løb fungeret så godt ! Tankerne vendte adskillige gange tilbage til løbetræneren og hans tålmodighed, før jeg gik på ferie..kan ikke takke nok :shades: !

Tjaaa... det kan vel være hvad sportsfolk kalder detraining... Nogle gange skal træningsbyrden neddrosles, før man kan høste effekten af træningen :4thumbup:

Squats 2x12 (synes ikke mit korsbånd bryder sig om denne øvelse..eller også gør jeg noget forkert)

Kunne godt lyde som om du har problemer med at holde vægten på hælen..... Løfter din hæl sig, når du er i bunden?

Link to comment
Share on other sites

hey Incognito

..og velkommen her :blush:

Tjaaa... det kan vel være hvad sportsfolk kalder detraining... Nogle gange skal træningsbyrden neddrosles, før man kan høste effekten af træningen :4thumbup:
Ja, og liiiige præcist den udtalelse er der med garanti een hvis person i min "trænergruppe" der sidder og nikker og storsmiler over lige nu............men jow...du har nok ret.... :innocent:
Kunne godt lyde som om du har problemer med at holde vægten på hælen..... Løfter din hæl sig, når du er i bunden?

....:unsure: .... jeg er meget bevidst om hvordan jeg laver de squats, med hælene oppe på en vægtskive, for netop at holde hælene i jorden.. men da det ikke er hver gang jeg har problemet, så... er det meget muligt at teknikken stinker, især når squats ligger SIDST i min træning.. lægger dem først næste gang der står styrk på programmet.................... og stiller mig op foran et spejl, med mindre jeg kan få nogen til at kigge godt efter, men .. igen.. du har sikkert ret........... :blush:

Vivs

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Opvarmning: 1 min gang på løbebånd :dry:

Hovedtræning:

a) 4 k løb, puls max 151, snit 146

B) 1,1 k intervalløb, puls max 164, snit 155 (4 sæt á 200 m m/ 6.04 min/km og 100 m m/8.00 min/km) :4jumpy::firebounce: - ialt 31,32 min - jeg orker ikke at kigge tilbage i loggen, men er temmelig sikker på, at det er :devil:f.s.k. afd. København-rekord.

:superman::innocent::smile:

Arghh søde det var spitz klasse at fyre den af herovre og vide, at vi pressede citronen synkront. Tillykke med det flotte løb og kram fra f.s.k. afd. Århus

Link to comment
Share on other sites

11-07-06 - del 2

der var sq ærlig talt ikke meget :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: over del 2.... :dry:

Sted: fit.dk - østerbro

Tid: 16.45 - 18.20

Aktivitet: Spinning med Michael Hammer :4thumbup: :w00t:

Jeg ved ikke............... om det bare var for meget.. jeg var ikke mentalt klar før!! timen, men alligevel fyrede jeg godt op under kedlerne i egen spinning 25 min før "timen" startede... og forsøgte så siden at holde en "fin" snit-puls i Hammer-timen, hvilket vist lykkedes meget godt...

Mange ting spiller ind... men faktum er, at jeg blev enig om at skodde powertimen bagefter, det ville ikke give nogen mening, udover at smadre mig selv, og det har jeg ikke brug for lige nu, hvor jeg bruger meget energi på at overbevise mig selv om at jeg er ! klar til et træningspas i Odense om halvanden uge... :dry:

Såddan er det, tomorrow is a brand new day og jeg glæder mig seriøst til en spinaway - og få talt lidt med en anden seriøs triatlet... i hvis klub jeg formentlig snart melder mig ind i... :blush:

Så må vi se om det her virker, det er 3.forsøg på at poste et indlæg, og de bliver kortere og kortere... :tongue:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

:superman::innocent::smile:

Arghh søde det var spitz klasse at fyre den af herovre og vide, at vi pressede citronen synkront. Tillykke med det flotte løb og kram fra f.s.k. afd. Århus

heeeeeey min afd. i Århus :shades::wub:

Jep, vi pressede citronen gjorde vi.. (kan være vi skal prøve det en anden gang... ?????)

... og kram back at you :blush:

/ :sun:

ps hesteskoen er stadig med !!!!

Link to comment
Share on other sites

12-07-06

Well, mine stifinderevner lader meget tilbage at ønske...35 min. søgte jeg efter fit.dk på Frederiksberg, men uden held... :laugh::laugh: nu har Mads forklaret mig vejen, så må vi se om et par uger... om det så! lykkes, og så må jeg vist starte afsted liiiiiidt før så jeg har en time! til at finde det... :tongue:

I stedet tog jeg en alternativ træning.

13-07-06

Sted: fit.dk - Østerbro (helgardering!!)

Opvarmning: 1 min gå :laugh:

Træning 1: løb på bånd, afsluttende med intervaller ligesom sidst - 5x 200 m m/6.15 min/k og 100 m m/8.00 min/k, ialt 2 k løb. Puls max 161 :blush::innocent: , avg. 151 :cool:

Træning 2: :w00t: spinning v/Louise, feat. :4trumpet::bowdown::superman: Grumme Greisen :4jumpy::firebounce::smilerock::strat:. Det helt store glædesudbrud i denne time :dry: kom dog under udstræk... :strat: på tirsdag, på tirsdag, på tirsdag, på tirsdag :strat::w00t::shades:Pulsen er ikke værd at tale om - den kom aldrig i nærheden af noget som helst

Ønsker alle en super dejlig :sun: dag :smile:

/V

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

16-07-06

del 1

"opvarmning": 4 k transportcykling i hæftigt tempo... (puls max 160, snit 155)

del 2

løb: 4,5 k - 8,07 min/k,, puls max 162 (30 sek til sidst), snit 155

del 3

powerspinning :devil::devil: m/lårskadet Michael Hammer ...puls max 170 (6% af timen), snit 157 (i grøn zone 2% af tiden...)

del 4

4 k transportcykling, stille og roligt :wink:

Ugeprogram for kommende uge:

mandag: træningsfri

tirsdag: edit: morgenløbeintervaller, eftermiddag spin m/Kim Greisen - Royal :w00t::w00t::w00t::devil:

onsdag: træningsfri

torsdag: 25 k på ræseren + intervalløb

fredag: edit :blush: træningsfri (sorry coach :smile: )

lørdag: Odense Openwater Du (4½ løb+ 20 k cykling + 1½ k løB)

søndag: træningsfri

God søndag til alle :wink:

:sun:

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Grøn zone 2% :laugh::laugh::laugh:

Uh, så kom KG på programmet :partytime2: - nok uden popcorn formoder jeg

ja, Gregers...2% :cool::tongue:

og ja, glæder mig for vildt til tirsdag eftermiddag ..håber vi får medaljen at se :please::hands: ..men ja, det blir nok uden popcorn :tongue: ellers må jeg gennemføre Odense,så får jeg nemlig osse medalje :laugh::laugh:

/ :sun:

Link to comment
Share on other sites

18-07-06

Sted: fit.dk royal

Træning: spinning v/KG

:yahoo: :yahoo: :hippy: :yahoo::yahoo:

aaaaaghhhhh good to be back :w00t::devil: supergode ben, men vist lidt svært at styre pulsen... :innocent:dejligt at du er tilbaws, KG :bigsmile:

puls max 167, avg 154 ..ikke helt som "aftalt" - men jeg ku' ikke la' være at gi' den gazzzzzzzz ... :wink:

Før de 45 min i himlen tog jeg ½ k let jog med puls max 169 :innocent: avg 167 :blush: /5.04 min/k) og 1 k max 166 avg 154 (intervaller) - 7.10 min/km

Så lige TdF fra et af de mange søer vi udforskede på årets sommerferie..... :cool:

God aften på MOL

/ :sun:

post-3751-1153287367_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
puls max 167, avg 154 ..ikke helt som "aftalt" - men jeg ku' ikke la' være at gi' den gazzzzzzzz ... :wink:

:innocent::innocent::innocent:

Njaaa for der er jo lige et lille trænings pas i morgen i Odense :hippy:

Super god vind med det tri sild :superman:

Go Vivs Go Go Go Go !!!!!!!!!!!!!!!!

Glem ikke at du er en f.s.k !!!!!!!!!!!!!!!!!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

:innocent::innocent::innocent:

Njaaa for der er jo lige et lille trænings pas i morgen i Odense :hippy:

Super god vind med det tri sild :superman:

Go Vivs Go Go Go Go !!!!!!!!!!!!!!!!

Glem ikke at du er en f.s.k !!!!!!!!!!!!!!!!!! :devil:

hey trold :shades:

ja.. det er der jo liiiige.. :laugh:

- og tak for de gode ønsker og søde ord :blush:

Det var ellers tæt på at jeg skulle have min tri-debut ... :laugh: men de har da fået flyttet mig over i den rigtige konkurrence nu... :smile: Mentalt har jeg langt fra været klar til dette lille træningspas - og har også som nogen vil vide, været rundt om snakkerier om at udeblive, meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen.... :poking: .. :innocent::blush: nix! Jeg har dog lært af det.. ikke at melde mig til "træningspas" der ligger aaaalt for langt hjemmefra... Derfor er nogen af de oprindeligt planlagte duathlons i september skrottet (bl.a Haderslev og Horsens) - også for at give plads til tri-debutten .. og så eremitageløbet 8. oktober, som jeg igår blev tilmeldt :dropjaw: :wink: (man skal passe på hvad man siger i den tilstand man kommer i efter en kvart snaps til krebsekalas til en firmafest..... :laugh: især passe på hvad man skriver!)

Well, den planlagte træning igår udgik :unhappy: Der var lige lidt reparatur at gøre på ræserlillen, som nu til gengæld er forsynet med indlæg mod punkteringer, nye dæk og slanger både for og bag, og hårdt pumpet til ca. 7 bar.. Styret er hævet til korrekt højde. Eneste "træning" var en kontrolcykeltur rundt om Charlottenlund fort og hjem .... og så en powerwalk ned for enden af vejen og hjem :wink: og ja, det var for at spare det knæ, der mudrede lidt i forgårs..

Andre agurketids-nyheder - nu der ikke lige er noget at skrive ang. træning :

Triklubben er fundet og indmeldelse afsendt - ktk86...som afholder triathlonkonkurrence i centrum af Kbh d. 30. juli, og her har jeg meldt mig som frivillig hjælper.. bliver rart at møde nogen af de andre ved en sådan lejlighed.. .det er jo ikke så meget vi kan snakke og lære hinanden at kende, når man ligger med hovedet under vand... :tongue:

Træningsplan for de næste 2-3 mdr er lagt, og det bliver noget med træning 2x om dagen på træningsdage for at nå det hele.. og for at overholde ca 2 antal træningsfrie dage pr. uge..

Og.. om 3 timer har jeg sommerferie...igen :w00t::tongue:

Ingen opdateringer fra min side før weekenden nærmer sig sin afslutning..

God fornøjelse med forskellige weekendprojekter til blandt andre :superman: kitesurferen , og :hippy: afhandlings- og skvulpesvømmepas-tri-lille-trold :smile: Og rigtig god weekend iøvrigt :bigsmile:

:sun::please: (bar' på Fyn i mor'n)

f.s.k. - afd. København :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Odense Openwater arrangement 22.07.06

Turen fra Sønderborg til Odense lørdag formiddag bød på forhindringer, som var tæt på at hjælpe mig det sidste stykke vej til at blive væk… :wink:

Målinger fra fredag i modsat retning sagde, at jeg skulle bruge 2½ time til transport og ”søgning” (evt. læsere af min log vil vide at mine stifinderevner lider noget i sommervarmen) – så af sted det gik lidt i 10 lørdag formiddag… på vej fra de gamle ud til bilen (40 meter) lykkedes det baghjulet at blive fladt… Havde medbragt én ny slange … og vi blev enige om at skifte nu og ikke satse på at den nye vi satte i forleden bare tabte luften i varmen… men ak.. den ”nye” slange var vist brugt (reklamationssag til leverandøren coming up :mad: ). I med den gamle og så bare krydse fingre……tyve over 10 satte jeg ræserbilen i retning mod Odense, og forsøgte på den lange, varme, trafikfyldte tur, at finde på alt muligt til at overbevise mig om at jeg skulle nå til Odense..specielt 2 læsere af denne log må have haft mange ”hikkeanfald”, for der blev sendt mange tanker i de to’s retninger :blush:

Et enkelt pitstop undervejs for at chekke at hjulet holdt luft (det gjorde det) og så fortsatte jeg så ufortrødent… men mellem lillebæltsbroen og afkørsel 53 var der sket et uheld, så den tur tog over 1½ time………og tidspunkt for sidste check-in nærmede sig….samtidig med at stressfaktoren var nogenlunde intakt…

Nåede checkin i sidste øjeblik efter 3½ times transport, fik samlet ræserlillen og snørret skoene, så var det bare at vente på startskuddet (og stress-tisse)…….Brugte ti-dobbelt ironman i Frankrig til at sætte mig mentalt op…virkede specielt godt på cykeldelen.. :tongue:

Disciplinen: 4½ k løb, 20k cykling, 1½ k løb

Fakta: 01.39.08

a. 00.33.14

b. 00.53.04

c. 00.12.50

Efter i går at have nærstuderet ”de andres” tider blev jeg bekræftet i min fornemmelse, at jeg havde en super cykeltur … lå tidsmæssigt godt til i forhold til de erfarne :w00t:

Løb bliver der taget hånd om pr. omgående, der er flere ting, der bliver ændret fra nu og frem mod e-løb. Ikke pga min deltagelse dér, men fordi det er på den disciplin, at jeg kan sætte ind og forbedre mig… og det har jeg til hensigt at gøre!

Vurdering: de 5 arrangører af Odense openwater kan være meget glade og stolte over det arrangement, de havde stablet på benene ! alt klappede og der var god kontrol, god stemning – og ikke mindst…godt vejr ! Min pulsmåler sagde 31 grader… Og jeg var glad for at jeg havde taget solcreme på, for jeg fik godt nok meget sol på kroppen de knapt halvanden time…

Jeg glemte at få min medalje med, men de har heldigvis lovet at de vil sende den : )

Ugeprogram vil jeg indtil videre holde ”tæt på kroppen” , da jeg bliver nødt til at tage hensyn til evt. senere ”eftervirkninger” fra lørdagens træning, også selvom jeg ingenlunde har haft/har ”efterveer” efterfølgende :4thumbup: Men restitutionsugen er ændret til rolig uge..

Endnu engang mange tak for fjernsupport til en bestemt person, der i høj grad har andre ting at tænke på i øjeblikket :smile:

Og ønsker slutteligt mine læsere en dejlig :sun: dag

/Vivs

post-3751-1153922119_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Stort til lykke med din succesfulde udflugt til dua-konkurrence i Odense.

:4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Det ser da meget fornuftigt ud selv om det ind imellem lyder som om du ikke altid er venner med "maskinerne".

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Efter i går at have nærstuderet ”de andres” tider blev jeg bekræftet i min fornemmelse, at jeg havde en super cykeltur … lå tidsmæssigt godt til i forhold til de erfarne :w00t:

:hippy: :hippy: :hippy:

Ja deeeet tror jeg nok du havde.. :innocent: Super flot i det hele taget !!!!!!! Du skal nok blive en rigtig lee´ tri sild :superman::devil:

Århus kram

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share