Hold kæden stram !


Vivsen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

25-07-06 - del 1

sted: nord for Østerbro

Træning: løb - udendørs :devil:

:hippy: all the way :shades: - f.s.k. afd. København slog til ...igen :wink: med tankerne solidt placeret hos spinningsilden i Århus og med Depeche Mode Personal Jesus (Grumme: :hands: !!!) i de nye lyttebøffer :cool:

5,1 k - 7.05 min/km - PR - første udendørs løbetur uden pauser :devil: Ved godt det er snegletempo i forhold til, hvad i andre præsterer, og honestly - I don't care :smile:

Rom blev ikke bygget på een dag, og det gjorde mine løbeevner heller ikke! ingen - slet ikke mig selv, havde troet for bare 1 år siden - at jeg skulle kunne løbe, overhovedet..heller ikke bare efter bussen...der var intet, der sagde mig mindre end at løbe!

puls max 163

puls avg 157

Det blir en dejlig dag idag :smile:

:sun:

post-3751-1153811846_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Super flot kæmpet Vivs, trods diverse forhindringer med at nå frem

Du er da bare for sej, og skal nok blive super klar til E-løb

tak for de søde ord, Mette ! du truede jo igår med at jeg kom til at holde af mine løbeture...det lader til at du så småt begynder at få ret... :laugh:
satelitnavigation er din ven

:laugh::laugh: ja, vi talte sjovt nok om at vores veludstyrede racerbil fra 94 måtte have et sådant anlæg på vej mod Jylland i fredags :smile:

Ja deeeet tror jeg nok du havde.. Super flot i det hele taget !!!!!!! Du skal nok blive en rigtig lee´ tri sild
tak søde :wub:
Kan kun tilslutte mig de andre. FANTALASTISK GÅET TØZZZZZ

kære Julie :smile:

tusind tak for de dejlige ord :smile:

Stort til lykke med din succesfulde udflugt til dua-konkurrence i Odense.
tak for det :smile:
Det ser da meget fornuftigt ud selv om det ind imellem lyder som om du ikke altid er venner med "maskinerne".

Hvad mener du lige med det ???

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Hvad mener du lige med det ???

/Vivs

Nåh såment bare at dit pulsur og slanger gav dig nogle mindre positive oplevelser.

Du burde nok sørge for altid at have 1 gerne 2 friske slanger med når du racer afsted. Når du efterhånden kommer op på at køre lidt længere, er der måske pludselig meget langt hjem.

Link to comment
Share on other sites

25-07-06 - del 2

sted: fit.dk - royal

Træning: spinning med KG :hippy:

Med Basso-intervaller :4thumbup: :w00t::w00t: - flow all the way... kan ikke huske meget andet fra timen udover Basso og tilhørende favoritmusik, da jeg var flying high fra startskuddet lød ...tak tak tak :shades::smile:

puls max 165, avg 148.. Intervallerne er desværre ikke så tydelige som de plejer at være til Basso... hmmmm gad vide om jeg alligevel fés den lidt aw til sidst ? nå.. føler det ikke sådan, også ligegyldigt..

Det blev, ganske som forudsagt i morges - en rigtig dejlig dag :cool:

Og nu - om lidt: :4mewantfood:

:sun:

post-3751-1153845301_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
25-07-06 - del 1

sted: nord for Østerbro

Træning: løb - udendørs :devil:

5,1 k - 7.05 min/km - PR - første udendørs løbetur uden pauser :devil: Ved godt det er snegletempo i forhold til, hvad i andre præsterer, og honestly - I don't care :smile:

Sweetie :hippy: det er mega flot løbet og tænk på hvor meget du har udviklet dig med det løb. Tænk hvis vi andre pillede minutter af vores km tider hver og hver anden dag :crazy: Det vigtigste, at du nyder det og er en rigtig :devil: tri sild

Kram fra Århus :superman:

Link to comment
Share on other sites

hey sild :bigsmile:

jeg ved ikke hvor stor fremgang jeg selv føler jeg har - udover at jeg nu åbenbart i hvertfald een gang har kunnet løbe en for mig lang distance udendørs uden voldsom puls og uden pauser :laugh: føler lidt det er 2 skridt frem og 1 tilbage... men det kommer vel...... det skal det :devil::devil::devil:

og...jeg nyder det...bare ikke lige i daw :blink:

:blink::sneaky2:

begge dagens planlagte træningspas blev "aflyst" ...fra min side... både mornspin med kg og spinaway med Mads.... tror det er lørdagens pas allieret med gårsdagens pas, der sidder rundt omkring...(eller osse er det det voldsomme pas jeg havde igår... :shades::blush::innocent: til gengæld har jeg været ude og købe nyt grej til ræserlillen !! mangler bare et nyt musikanlæg og har søgt all day................................ men så er det godt man har ferie, så man kan fyre en dag af til det i morgen............så er der weekenden til at putte musik på anlægget :cool: bare ikke af mig.

Resten af ugens træning ligger nu fast:

torsdag morgen: løb - udendørs TIDLIGT!!!

fredag morgen: spin + intervalløb på bånd

lørdag: slæbe afspærringer i kbh's midtby

søndag: official til europacup triathlon i kbh :cool:

slut prut finale !!!!

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

27-07-06

den grønne farve fordi håbet er lysegrønt :tongue:

Sted: nord for byen

Træning: løb -udendørs! :sun:

Erklæret mål for dagens pas: ikke at komme over 162 i max og 156 i snit.... hmmmmmmmmmmmmmmmmm

:w00t::w00t::w00t::w00t:

Distance: 4,8 k (ikke helt de planlagte 5,2 men op i r.. - det er rolig uge efter konkurrence)

puls max: 156 (iflg pulskontrollen fra tidligere bør den ligge omkring 155)

puls avg: 146

6.14 min/km

:alright:

post-3751-1153997061_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

27-07-06

den grønne farve fordi håbet er lysegrønt :tongue:

Sted: nord for byen

Træning: løb -udendørs! :sun:

Erklæret mål for dagens pas: ikke at komme over 162 i max og 156 i snit.... hmmmmmmmmmmmmmmmmm

:w00t::w00t::w00t::w00t:

Distance: 4,8 k (ikke helt de planlagte 5,2 men op i r.. - det er rolig uge efter konkurrence)

puls max: 156 (iflg pulskontrollen fra tidligere bør den ligge omkring 155)

puls avg: 146

6.14 min/km

:alright:

Øh! Er det ikke meget hurtigere end din PR på 7.05 min/km eller er der noget jeg har misforstået. Og hvordan kan det være en rolig uge. :devil:

Skulle du en dag tilfældigvis kunne forbi i mosen en onsdag skal du være meget velkommen til at løbe med, så kan du blive pacet lidt :sneaky2: .

Link to comment
Share on other sites

28-08-06

Sted: fit.dk - Østerbro

Træning: spinning m/ grumme onde Greisen :devil:

:blink::4whip::rocketwhore::gal: ja... så tror jeg der var een, der fik afreageret her til morgen .... :unsure: og der var en anden, som oplevede at køre i hegnet alt for tidligt ...10 min før tid, men kæmpede sig tilbage, da den længe ventede påstand "spinning er sjovt" :tongue: endelig kom :shades:

..sikke en time....

Puls max 160, avg. 141 (kom for langt og for længe ned i den ene aktive pause, og derefter var det monster svært at komme tilbage, det kostede aaaalt for mange kræfter :dry: så har jeg lært det..)

Der var ganske enkelt ikke energi til løbeintervallerne efterfølgende... :nonono:

Ønsker alle en god weekend :smile:

/Vivs

post-3751-1154067287_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

28-08-06

Sted: fit.dk - Østerbro

Træning: spinning m/ grumme onde Greisen :devil:

:blink::4whip::rocketwhore::gal: ja... så tror jeg der var een, der fik afreageret her til morgen .... :unsure: og der var en anden, som oplevede at køre i hegnet alt for tidligt ...10 min før tid, men kæmpede sig tilbage, da den længe ventede påstand "spinning er sjovt" :tongue: endelig kom :shades:

..sikke en time....

Puls max 160, avg. 141 (kom for langt og for længe ned i den ene aktive pause, og derefter var det monster svært at komme tilbage, det kostede aaaalt for mange kræfter :dry: så har jeg lært det..)

Der var ganske enkelt ikke energi til løbeintervallerne efterfølgende... :nonono:

Ønsker alle en god weekend :smile:

/Vivs

Misundelsesværdig time der. Lyder til at være fedt....og hårdt. Og som altid giver du den jo max gazzz. respekt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Julie :smile:

Ja, det var pænt hårdt.... på flere måder... :wink: men superfed time..af den slags, hvor jeg blev nødt til at gi' gas..... :devil::innocent:

..men det kan slet slet slet slet slet ikke sammenlignes med den "træning" jeg har fået idag..........slæbt hegn, høje og lave, flere ruller gulvtæpper (der vejede så meget at vi måtte 5 til hver rulle!!) - borde, bænke, rullet ud, foldet ud.. fy fan, jeg er øm i spaghettiarmene :blink::unhappy: og det hele gentager sig imorgen efter 8 timer på stængerne...... at pakke det sammen igen.... :blink::blink::blink:

Har lige smurt mig ind i sponsor :blush::innocent: muskelsalve, det hjælper allerede på ømheden, men ikke!! på de ca. 20 blå mærker jeg har /får på underarmene....

Drøn ærgeligt at jeg ikke tog pulsmåler på idag, bare for sjov.... :dry: til gengæld fik jeg hilst på mange kendte og mindre kendte triathleter.... :cool:

Fortsat god weekend :smile:

/Vivs

ps hvis mine læsere vil have en god oplevelse og/eller frisk luft, en gåtur, cykeltur eller lign., så kom ind og se europacup i tri i morgen søndag, ved Den Sorte Diamant i Københavns Centrum :bigsmile: kvinderne starter kl 10.00, herrerne kl 13

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

:crazy::cry: av av - piv piv ! mine spaghettiarme gør ondt...

Det var godtnok en aktiv weekend... udover at slæbe diverse tunge ting rundt lørdag, var der også en hel del slæberi søndag plus en ordentlig een på opleveren... damm! de drenge kørte stærkt på cykeldelen :blink::blink::devil: shiiiit !! Min officials-rolle gik fint :bigsmile: men det er hårdt at være 9 timer på fødderne :crazy:

Anyway, planen var en spin her til morgen, men lagnet ville absolut ikke slippe sit tag i mig, så jeg vendte mig sq om på den anden side og tog en time mere på øjet :tongue: Det er vist længe siden at jeg har ladet en KG-spintime flyve fra mig, især nu hvor jeg ikke længere har 10-15 timer om ugen at vælge og vrage mellem og sågar har klaget min nød... men altså.........mine arme.... jeg føler mig kørt over af en lastbil med hænger efter de sidste 2 dage... jeg kan ikke! ikke idag... :wink:

Formoder - da det nu er 2. dags ømhed idag - at jeg er klar igen i morgen, det skal jeg være ! :devil:

plan for kommende uge: (med forbehold)

mandag: fri

tirsdag: morgenspin m/KG + aftenløb 5,6 k

onsdag: morgen-styrketræning :wink:

torsdag: dobbeltspin m/KG + intervalløb på bånd

fredag: fri

lørdag: morgenløb 6½ k + græsk aften :4mewantfood: :beerchug: :4drunk:

søndag: lang tur på ræseren, teste nyt grej på cykel + på krop :wink:

over and out

/V

Link to comment
Share on other sites

01-08-06 del 1

sted: fit.dk - Østerbro

Træning: spinning m/KG

:hippy: (begynder at blive lidt ensformigt.... :blush: men man skal jo være ærlig!)

puls max 170

puls avg 154

Ved ikke om mine sidsteøjebliks bønner blev hørt af il grande coach sent igår aftes, men jeg fik lige præcist som jeg ville ha' det.. rækkede ud efter galaxy'n og kørte som om jeg blev betalt for det.. disponerede kræfterne fint idag :bigsmile: skubbede dampfærgen igang til sidst, men det ses ikke særligt på pulskurven - var de første 13 min i grøn/blå zone, og 14% af tiden i "sort zone" (over 165) :devil:

Der blev tanket endorfiner til den store guldmedalje - og var igennem spinnershigh et par gange med tudeanfald og gåsehud over det hele ... aner ikke hvor det kommer fra, men tak champ for another one :4thumbup: :4thumbup: keep'm coming :blush:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

01-08-06 del 2

sted: fit.dk - nord for Østerbro

Træning: løb - forsøg på at slå PR på distance

:hippy: - jeg kunne have fortsat hvis det skulle være....

puls max 162

puls avg 153

Stadig højtflyvende på morgenens spinning oplevelse, men dog med bange anelser...var sidste uges to gode løbepas bare enlige svaler ????

NEJ!!!

distance: 5,6 k PR

7,30 min/km

uden! gåpauser :cooldance::alright:

God aften på mol :smile:

/Vivs

post-3751-1154451053_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Der blev tanket endorfiner til den store guldmedalje - og var igennem spinnershigh et par gange med tudeanfald og gåsehud over det hele ... aner ikke hvor det kommer fra, men tak champ for another one :4thumbup: :4thumbup: keep'm coming :blush:

/Vivs

:banana: Det er bare såååååååååå vildt. Jeg ved godt, at vi har skrevet om det et par gange vivs, men det er jo bare så fantastisk berusende fornemmelse som små champagneperler i blodet, når man rammer den følelse, du beskriver der. Åh jeg misunder dig indimellem din træning. Lader til at glide så let for dig. You rock. REALLY :w00t:

Link to comment
Share on other sites

02-08-06

Sted: fit.dk - Østerbro

Træning: styrketræning

Opvarmning

7½ min på løbebånd, speed 6 km/t - level 10 - ligesom i de gode gamle vægttaberdage :tongue:

Styrk

Leg Press: 2x12 á 100 kg

Lat Machine: 2x12 á 25 kg

Triceps: 2x12 á 10 kg :crazy:

Biceps: 2x12 á 10 kg :crazy:

Glute: 1x12 á 20 kg + 1x12 á 15 kg :nonono:

Vertical Traction: 2x12 á 32½ kg

Shoulder Press 1x12 + 1x8 á 7 kg sorry Gregers, men :chicken: ....:mad::nonono: hader den lortemaskine

Chest Press 2x12 á 10 kg :mad:

Mave på bold - lige: 36 ialt

Mave på bold - skrå: 36 ialt

Ryg på bold 3x8

Armbøjninger på bold :crazy: 3x8

Stå på tåspidser og albuer strakt krop: 2 min :4thumbup: der er altså muller derinde - somewhere

Afslutning

Aldeles nødvendig udstræk alle vegne :sneaky2: spørg lige hvem der glemte det efter løbetur igår... :nonono:

Note to self:

1. jeg skal have fundet et godt program - der dækker mig godt ind i forb. med mine ambitioner ud i duathlon/triathlon (primært for at hjælpe svømningen på vej :smile: )

2. jeg skal finde ud af om det er ok at dele styrketræningen op i forbindelse med f.eks. spinningtimerne, så jeg f.eks. tager 3 øvelser pr træning.. Jeg keder mig gudsjammerligt ..også selvom jeg hører den musik jeg ellers nyder når jeg løber...

over and out!

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

:banana: Det er bare såååååååååå vildt. Jeg ved godt, at vi har skrevet om det et par gange vivs, men det er jo bare så fantastisk berusende fornemmelse som små champagneperler i blodet, når man rammer den følelse, du beskriver der. Åh jeg misunder dig indimellem din træning. Lader til at glide så let for dig. You rock. REALLY :w00t:

søde Julie :bigsmile:

Jeg tænkte faktisk - da jeg skrev om den spinningtime igår, på den dag du beskrev dine timer med Ulrik i sidste uge, hvordan du måtte have haft det... må have været tæt på samme berusende følelse.. og der er ikke noget federe !!!

Jeg vil dog ikke sige at min træning altid glider let for mig - jeg har jo kæmpet nogle måneder med at få løbet til at fungere... ja både mht teknik/stil og mht at holde mig i "tilladt puls-område".. men det ser da ud til at jeg har forbedret det også... så det er skønt :bigsmile: Men udover det, så ja, det går faktisk meget godt at køre efter KG's træningsprogram..Når det kan virke på ham og hans konkurrencer og resultater, så kan man jo håbe, at det også virker for mig :innocent:

Super dag til dig - og god pakkelyst :tongue: - husk det er "smerter" og irriterende opgaver der skal overståes for at du kan få det, du gerne vil have...et nyt "slot" :bigsmile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Hey Vivs

Tja, der er jo ikke så meget at sige andet end, at din træning ser ude til at fungere super duper godt for dig i øjeblikket :4thumbup:

Keep up the good work :superman:

Og så må vist lige se at afstemt kalender og snarest finde en dag til kaffe og en sludder :tongue:

Ha' en dejlig dag på kontoret :blink::laugh:

/Metc

Link to comment
Share on other sites

Hey Vivs

Tja, der er jo ikke så meget at sige andet end, at din træning ser ude til at fungere super duper godt for dig i øjeblikket :4thumbup:

Keep up the good work :superman:

Og så må vist lige se at afstemt kalender og snarest finde en dag til kaffe og en sludder :tongue:

Ha' en dejlig dag på kontoret :blink::laugh:

/Metc

Hey Mette - og sorry jeg ikke har reageret offentligt på denne - you know why :cool:

Ja, det ser sådan ud.... :bigsmile: det er dejligt !!! selvom det begynder at stramme til diverse steder med at få tiden til at slå til... :smile:

Og ja - mht kalender !! kontakter dig på anden kanal senere idaw :shades:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share