Hold kæden stram !


Vivsen
 Share

Recommended Posts

Hey Bagmand :bigsmile:

tak for tipsne, dem vil jeg straks se nærmere på, og spændende hjemmeside du "linker til" i din profil..er du een af dem :innocent: og hvorfor har du ikke lige en log, så jeg kan smugkigge lidt mht træningsfif ??? :poking::blush::laugh::laugh:

Træning 22-12-05

-aflyst pga manglende søvn, som skyldes alvorlig sygdom (og dermed spekulationer til sent i nat) i familie og forhåbentlig mindre alvorlig sygdom :hands: i den nærmeste venskabskreds... 4 timers nattesøvn er ikke ligefrem nok når man i forvejen er "down" med hektisk arbejdspres...

Da jeg heller ikke forventer, at der bliver leveret nogen indsats - træningsmæssigt - i morgen (og f*ck det! jeg når det, jeg skal, somehow), og derefter er uden net i over 1 uge (forhåbentlig), vil jeg her ønske alle mine læsere en rigtig glædelig jul og et supergodt nytår

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej seje cyber ven

Det gør mig ondt at høre om din familie og venners sygdom, og ja når man er såå presset at både arbejde, manglende søvn og spekulationer, så må træningen simpelthen komme i anden række, for hva nytter det at man kan løbe 100 km hvis man ikke var der for sine nærmeste??

post-7545-1135430532.gif Jeg vil ønske dig og dine en rigtig glædelig jul og godt nytår. Jeg er sikker på du får et fedt år med masser af ski og at du vil nå dine trænings mål.

Knus Duenn

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Året, der gik – og året, der kom

Ja, så gik der endnu et år ! Træningsmæssigt ok for mit vedkommende- det har været et spørgsmål om at få knæet til at hele og at holde vægten..det første er lykkedes, det andet ikke helt, der røg lidt (for mange) kg på korpusset i forbindelse med knæ-skaden...de røg dog næsten af igen inden juletiden indfandt sig, men jeg kan mærke på målebukserne, at der er kommet lidt for meget sul indenbords de sidste 10 dage..

Så, Vivs, velkommen til det nye år!!! :4thumbup:

Nu har jeg 26 dage til at høvle det af – og komme i topform til skituren – og heldigvis er formen ikke røget helt bagud ... har jo smugtrænet lidt undervejs de sidste par uger...og holdt de faste øvelser vedlige.

Så de lidt over 3 næste uger vil min læser opleve en Vivs comitted, fokuseret, på stram diæt (tælling genindføres frem til afrejse!) – og bentræning får stadig høj prioritet (skiøvelser) (dagligt) sammen med hård cardio = læs spinning og løb (4 gange om ugen)

Nu da vi er kommet ind i et nyt år har jeg ligesom andre lavet et nytårsfortsæt. Mit er:

At justere på mine mål for 2006 efter behov

Jeg hader fortsættere d. 31.12. – de blir aldrig holdt alligevel! Til gengæld står det mig frit for at evaluere hen ad vejen og justere de mål, jeg til gengæld har sat mig for

*nå 70 kg igen inden ski (= 4 kg) og fastholde denne vægt frem til påske

*have en god skiferie med mit ”støttehjul”/min indpisker gennem 3½ år ved min side :bigsmile: – samt holdet fra sidste år

*træne op til en duathlon-konkurrence for begyndere – vel i august engang. Træningen vil primært – frem til påske !!! - være som hidtil – meget spin, løb, kondicykel etc.

*Efter påske kommer der krydderier på tilværelsen, med udendørs løb og cykling på min nyindkøbte racercykel med computer og hele pivtøjet!!!! :blush::bigsmile:

*Kondi/maxpulstests hver 2. lørdag – men kun for at følge niveauet

*Få fedtprocenten lidt ned – frem mod sommerferien (sandsynligvis før højsæsonen) :dry:

Jeg ville meget gerne træne mere end de 4 gange om ugen – men realistisk set, nu jeg er sendt på kursus 11x3 dage i 2006 via jobbet, som koster en formue, og mit workload stadig skal gøres (mere overtid på jobbet), så blir det ikke til mere, med mindre tiden tillader det – og de fleste ”sejtrækkertræninger” vil derfor være i weekenderne..

I denne uge skal der indkøbes diverse udstyr, som kan sikre, at jeg kan nå mine mål: blandt andet vinterløbetøj så jeg kan tage en ”hurtig løbetur” hvis arbejdstiderne driller (så jeg ikke kan bruge kulde som undskyldning).

Derudover skal ræserlillen på værksted og have de rigtige pedaler på (den er forsynet med usa-pedaler...). Jeg nøjes med det racerstyr som befinder sig på ræserlillen, i første omgang, og så skal jeg ved samme lejlighed have set på et par cykelsko til udendørs brug – og et par vintercykelbukser...

Nu til ugeplanen som for kort bemærkning bliver genindført:

Mandag: fri

Tirsdag: spin m/Hammer

Onsdag: spin m/Hammer

Torsdag: fri

Fredag: løb + kondicykel + MODERAT benstyrk

Lørdag: bodypump + combat-release (2 timer)

Søndag: fri

Fortsat godt nytår til alle!

/Vivs

ps den mere "private del" -> kusinen er kommet ud af intensiv og er i dialyse 4x5 timer om ugen....og veninden har det så vidt jeg ved godt... :bigsmile:

pps tak søde duenn :bigsmile: det er nemlig rigtigt !

Link to comment
Share on other sites

Hey Vivs!

Rigtig glædeligt nytår til dig. Lyder som om du har haft nok at se til, geeez sikken en omgang hva! :cry:

Dejligt at høre at du ikke er slået ud af kurs, men er top-stålsat! Selvfølgelig napper du lige de kg inden skituren, point for at du er så målrettet, og straks har en plan på banen.

Lyder spændende med kurserne. Synes altid det er fedt med noget nyt, selv om det bloody sucks at man så ligesom-bare-skal-nå- det-samme. Hmmm apropos... skal vist også se at få en vis kropsdel med mig, og komme på job. Mmm har fået en ny lækker kalender fra Onkel Louis V, som jeg har glædet mig til at gå ombord i. Slut med at slæbe rundt på den gl. Filofax på størrelse med et campingbord, nu må jeg få så meget styr på tingene at jeg kan klare mig med en lille A5 model :laugh:

Må dit nye år blive helt fantastisk, og alle dine mål og ønsker blive opfyldt!

Keep on truckin'

Sally :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Hey LTS :cool:

Ja, det har været lidt sejt..selvom kusinen da i hvertfald har været igennem det sejeste træk af os alle!Det har vist været en slankekur, som ikke er værd at afprøve.. :blink:

Og nej, der skal faktisk meget til at slå mig ud af kurs, det er jo lidt svært når man har proklameret at man aldrig vil tage de tabte kg på igen, at skulle indrømme at man faktisk har taget på, endda i flere omgange..Men af skade blir man jo klog - eller osse er det alderen..eller noget :wink: ... og så tar man det i opløbet før det blir til for mange der skal høvles af igen...Det bør jo være muligt at styre via kosten.... :blush:

Og kurset, ja, det blir superspændende, jeg har selv "bedt om det" - men havde sq ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at chefen ville ofre 1/4 mio på det...

Og så forresten tillykke med din a5-model :tongue:

Update 02-01-06

kcal: 1500, 25/25/50 (de fleste kom til aftensmaden... :blush: så optimalt er det ikke! og det skal bare forbedres!!)

ben/skitræning: gennemført

anden træning: 4 k "powerwalk" (er altså lidt svært i mine vinterboots !!)

Fortsat god dag til alle :bigsmile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Træning 03-01-06

Dagens "første træning"

3 k gåtur - havde for sjov skyld legetøjet med og det gav ca. 400 kcal på afbrændingskontoen (holdt udenfor regnskabet længere nede, skal jo ikke begynde at overdrive heller :devil: )

Opvarmning:

på spin cyklen, 18 mins, middel intensitet, puls: 148, 363 kcal

Hovedtræning

Spin v/Michael Hammer .......... 58½ mins

:hippy: de første 40 mins

:gal: i 10 mins

:surrender: de sidste 8 min - total i krampe osv osv osv

max: 172

avg: 142

kcal: 921

Så der er brændt godt med kcal af idag, og hovedpinen hænger sikkert sammen med dagens kcal-indtag contra afbrænding

Kcal-regnskab:

indtægter: 1550 kcal

udgifter: 1284 kcal (excl dem på gåturen)

Ergo må jeg nok putte lidt mere indenbords inden puttetid om lidt :wink:

Er i seriøse overvejelser, om spin i morgen skal byttes til en gang styrk efter dagens træning idag - og så MÅSKE!!!! en spin med Withen på torsdag (spock ??? hvis du læser med.....??)

God aften til MOL :smile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
:hippy: de første 40 mins

:gal: i 10 mins

:surrender: de sidste 8 min - total i krampe osv osv osv

max: 172

avg: 142

kcal: 921

Så der er brændt godt med kcal af idag, og hovedpinen hænger sikkert sammen med dagens kcal-indtag contra afbrænding

Kcal-regnskab:

indtægter: 1550 kcal

udgifter: 1284 kcal (excl dem på gåturen)

Ergo må jeg nok putte lidt mere indenbords inden puttetid om lidt :wink:

/Vivs

Yo sweetie

Du ved at jeg om nogen har stor :1356: for dit mega vægttab og evne til at holde styr på den kost... ja og så er jeg alligevel nødt til at være p.. irriterende her fra morgen stunden - sorry.. :sneaky2: kunne bare godt unde dig nogle træningspas hvor du ikke behøvede at gå sukkerkold, være på super restriktiv diæt... var det oprigtigt 4 reelle kg ?? Jeg skal være den første til at fremhæve at kosten er alfa og omega både i forhold til store og små vægttab... men i forhold til at få nogle kvalitets trænings pas .. ja så er der altså nødt til at være lidt at gøre godt med. Tror helt ærligt, at nogle gode trænings oplevelser :hippy: er vigtigere inden ski end om du vejer 70 eller 72 kg. Bare mine 5 cents. Ellers al mulig god vind med det hele power woman :superman: (Skal MOL ikke snart se los animal :blush: )

Link to comment
Share on other sites

Yo sweetie

Du ved at jeg om nogen har stor :1356: for dit mega vægttab og evne til at holde styr på den kost... ja og så er jeg alligevel nødt til at være p.. irriterende her fra morgen stunden - sorry.. :sneaky2: kunne bare godt unde dig nogle træningspas hvor du ikke behøvede at gå sukkerkold, være på super restriktiv diæt... var det oprigtigt 4 reelle kg ?? Jeg skal være den første til at fremhæve at kosten er alfa og omega både i forhold til store og små vægttab... men i forhold til at få nogle kvalitets trænings pas .. ja så er der altså nødt til at være lidt at gøre godt med. Tror helt ærligt, at nogle gode trænings oplevelser :hippy: er vigtigere inden ski end om du vejer 70 eller 72 kg. Bare mine 5 cents. Ellers al mulig god vind med det hele power woman :superman: (Skal MOL ikke snart se los animal :blush: )

Hey sweetie :bigsmile:

tak for de søde ord :blush: Og nej, jeg må beklage - det er ikke p...irriterende ord - det kan det vist aldrig blive fra dig ! :nonono:

Jeg synes det er dejligt, der kommer noget konstruktivt kritik (og ros) her for det jeg gør! og det ved du godt !!!

Jeg synes nu altså selv at jeg har haft en hel del pas hvor der har været flow (hvilket der også var i tirsdags!) ..men jeg skal også indrømme at det har holdt hårdt mht motivation for træning det sidste halve år, og det er bare ikke i orden :nonono: Hvilket også er grunden til at jeg forsøger mig en kort periode med lidt holdsport...

Mht vægten... JA! ærligt (alt hvad jeg skriver her er ærligt! ingen udenomssvøb her) - det er 4 kg - for fedt% fulgte med op...

Og ... både-og er det ligegyldigt, om jeg vejer 70, 72 eller 114 kg mht skiløb (har jo kørt i begge vægtklasser indenfor 3 år - og der er STOR forskel!)... Du ved vist bedst af alle, udover mig og guruerne, at når man har "en erstatningssene" i knæ eller ankel, så er det vigtigt for "holdbarheden", at man ikke belaster for meget - og knæ belaster man rigtig meget, især når man vejer for meget.

Iflg de officielle instanser bør jeg veje ml 60 og 70 kg.... 60 er utopi, det har jeg ikke vejet siden jeg var 18 år (det er trods alt et par dage siden!) - så 70 er vist det laveste jeg når, man har jo flere gange her kunnet læse at jeg har taget et par kg på og landet et par kg eller 4 over 70. Så, for ikke at skulle fokusere konstant på, om jeg vejer dit eller dat, har jeg besluttet at 70 er fint for mig! men de skal sidde pænt! og det gjorde de ikke i søndags, og det gør de 72, som jeg er på idag heller ikke! og det irriterer mig! derfor skal jeg arbejde med det!

Det er jo heller ikke(som jeg talte med goldendreams om, som iøvrigt gav dig ret i det du skrev her ovenfor (håber jeg ikke er hemmeligt goldie ???)) fordi, at jeg bevidst ikke spiser mere end jeg gør. Det, der gik galt tirsdag, som så mange andre gange før, var et misset mellemmåltid om eftermiddagen, før spin, som dermed blev kørt på rimeligt tomme depoter... en banan før timen hjalp ikke meget...og det vidste jeg godt, men gjorde forsøget... Og det er heller ikke typisk for mig at fyre så mange kcal af til en spin-time, som jeg gjorde i tirsdags..

Men today is brandnew day - og vi får se om jeg er blevet klogere af hvad der er sket tidligere på ugen :blush:

Og hvis der stadig er nogen, der holder sig vågen.....

04-01-06

kcal: 1500 ca (aftensmad: thaimad: kylling stegt i karry og hvidløg m/jasminris fra hjørnet kan jeg ikke helt tælle og er med på slump, men alt indtil da er talt med), 6 måltider :4thumbup:

træning: 2x gåtur á 3 k, plus lidt armstyrketræning da vi (forsøgte) at sætte nyt spisebord op i køkkenet

God dag til alle :smile:

/V

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

hejsa vivs,

Det kører jo for dig - måske vi ses i templet lørdag ;-) Jeg skal godt nok ikke til combat men til bodystep kl 11 :wink:

Måske man skulle prøve det der pump.....hmmm....vi får se. :blush:

Husk nu og spis - det går jo ikke at du kører helt ned på de sidste kilometer til spin...

KH Anita

Link to comment
Share on other sites

hejsa vivs,

Det kører jo for dig - måske vi ses i templet lørdag ;-) Jeg skal godt nok ikke til combat men til bodystep kl 11 :wink:

Måske man skulle prøve det der pump.....hmmm....vi får se. :blush:

Husk nu og spis - det går jo ikke at du kører helt ned på de sidste kilometer til spin...

KH Anita

hey you

dejligt at høre fra dig igen :bigsmile: ses måske i morgen !

05-01-06

kcal: 1590, 4 måltider :sneaky2::nonono:

2x4 k gåtur

06-01-06

Opvarmning:

løbebånd - ½ k gå ingen pulsdata etc., da jeg lige skulle starte mp3 (med ny musik) etc op :cool:

Cardio:

løbebånd del 1: 1 k, 7,26 min - 2 indlagte spurter og 1 gåpause

løbebånd del 2: 1 k, 9,21 min - 3 gåpauser (hvad kan man så lære af det!!?)

puls: max 167, avg 155, 190 kcal

Styrk:

Legpress: 3x12 á 110 kg :w00t:

Lat machine: 3x12 á 25 kg + 1 liter vand

Glute: 3x12 á 25 kg

Chest Press: 3x12 á 20 kg :sneaky2:

puls: 155 - 159 kcal

Cardio:

20 k kondicykel, level 15 (af 20), 2 indlagte spurter med kvalmende fornemmelse :crazy:

puls: max 162, avg 146 324 kcal

ialt forbrugt 673 kcal

tilføjet:

Squats: 3x10 smalle, 3x10 brede

walkin' lunges: 1 runde på løbebanen :blink::crazy:

mave og ryg på bold + udstræk

*********************************************************************

Har hørt en del om det nye combatprogram.... :tongue:

God dag til alle :cool:

/Vivs

edit: stavespassere

edit 2: kontrol af pulsur gav nye løbetider + tilføjet det sidste jeg foretog mig :innocent:

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

07-01-06

del 1 - body pump release

61 min, max puls 157,avg 124, 548 kcal

masser af dejlige squats og lunges der sidder hmmm temmeligt hårdt i de berørte områder :blush: - fedt program og fed !!!!! musik :cooldance: Kørte måske med en smule "undervægt" på stangen hele vejen igennem i forhold til hvad jeg plejer, og grunden kan findes i dagens træning, del 2, som jeg vid :cola: ste var superhårdt!!

del 2 - body combat release

63 min, max puls 169, avg 141, 820 kcal

:4boxing: :4boxing:

også her en masse dejlige ting for lår, baller og og armene er helt !!! ristede nu .. Supersuperhårdt program, især mui-thaidelen trak tænder...og så lige mavedelen ... :blink: ...Jeg undlod flyvespark pga maxitunge ben....... den sidste serie kørte jeg vist mere i frigear end godt var... :nonono::tongue: Lidt mindre fed musik, end til pump, men ganske ok, som vi siger i Jylland :cool:

Og nu skal der vist lige for samfundets skyld :bubblebath: lidt og så!!! :4mewantfood: :4mewantfood: :cola: og Herminator på tv

God lørdag på MOL

/V

Link to comment
Share on other sites

08-01-06

Well, jeg har jo fra start besluttet, at jeg skal også fortælle, når det går mindre godt, så det vil jeg gøre: kosten var helt! ad h til denne dag... ikke mange streger over 1000 kcal- jeg gider ikke have fokus på kosten mere, det går bare galt... så hellere have 2 kg for meget - eller træne det væk, for træningen kører da i det mindste..... (og ja, Sild, fokus er skiløb, dermed er formen meget vigtigere end vægt) :wink:

Dagen startede med voldsomme doms efter lørdagens udskejelser, men de forsvandt omkring frokost. Foretog en let gå/løbetur om eftermiddagen, uden pulsur eller noget, bare for at få "frisk luft" (ikke nemt på Strandvejen, en søndag med høj blå himmel!! :mad: )

Ugeplan for uge 2

mandag: står stadig åben - men sandsynligvis "fri"

tirsdag: morgenstyrk (måske pump), spin m/Hammer eftermiddag

onsdag: fri

torsdag: morgencardio i templet

fredag: eftermiddagspump i det tidl. hardwork/nye" fit-dk frederiksberg

lørdag: fri

søndag: cardio af en slags + benstyrk

Ugeplanen er som altid "subject to changes permitted" :smile: - vi (jeg) har igen intern audit man-ons, så man ved aldrig... men spin bliver ikke ! pillet af plakaten, så meget ligger fast..

God ugestart til molboerne :smile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
08-01-06

Well, jeg har jo fra start besluttet, at jeg skal også fortælle, når det går mindre godt, så det vil jeg gøre: kosten var helt! ad h til denne dag... ikke mange streger over 1000 kcal- jeg gider ikke have fokus på kosten mere, det går bare galt... så hellere have 2 kg for meget - eller træne det væk, for træningen kører da i det mindste..... (og ja, Sild, fokus er skiløb, dermed er formen meget vigtigere end vægt) :wink:

:4thumbup: :superman::cool::innocent::tongue: ..og også lige denne her :hippy:

Link to comment
Share on other sites

10-01-06

Opvarmning: (morgenens styrketræning)

Legpress: 3x8 á 110 kg

Glute: 3x8 á 20 kg :dry:

Squat i maskine - 3x8 á 30 kg :blush:

Mave og ryg på gulv

Armene er stadig i "coma" efter lørdagens træning :innocent: så de fik fred i "opvarmningstræningen"

Spin v/Michael Hammer :cooldance: ...... :gal:

max 177, avg 149 - 938 kcal ...... :hippy: ...TTT: temmelig tarvelig tirsdag :laugh: og med godt selskab på både højre og venstre side, kom jeg vist til at gi' den gas... Havde ikke særlig meget luft idag, men det har været problem de sidste par dage

:surrender:

/vivs

Link to comment
Share on other sites

Du sprudler jo deru´a´....

Tillykke med cyklen!!!

tak Gregers :bigsmile::bigsmile: - og tak for støtte og support andetsteds :bigsmile:

............................ :blush: Well, ugeplanen er gået i fisk :dry: Torsdag havde jeg af en bestemt årsag, behov for at sove lidt længere, og idag blev det planlagte pump-time, men andetsteds end ønsket - og med anden instruktør end ønsket :dry: Forsøger at nå den "udeblevne" torsdags-træning i morgen tidlig/formiddag, før familien rykker ind til fødselsdagsmiddag.

God weekend til mine læsere :bigsmile:

/Vivs

edit:

ps har glemt at sige, at kampvægten igen har lagt sig på 70 kg....

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

tak for det, Duenn :blush:

14-01-06

:blush::4banned::ninja: :bike: (=lukket spinninghold)

15-01-06

:innocent:

16-01-06

Opvarmning:

2 k løb, speed 8,1, puls: MAX 208 :blink::blink::blink: (PASSER IKKE! den var iflg eget pulsur 171, avg 151), 205 kal. Lorteløbebånd, pulsmåleren gik helt bezerk..stod længe på 125 selvom mit eget sagde 141...

Styrk:

Legpress: 3x8 á 110 kg

Glute: 3x8 á 25 kg

Legpress, et bens: 2x6 á 80 kg på højre og 2x6 á 70 kg på venstre :nonono:

Biceps: 3x8 á 10 kg :blush:

Triceps: 3x8 á 10 kg

...121 kal.

Cardio:

Kondicykel, 10 k, level 9, puls 151, avg 146, 201 kal - lortekondicykel, saddel sad løs.. men gad ikke indstille en ny...

Squats: 2x8 smalle + 1x1 (fik ondt i knæet og stoppede), 1x4 brede (knæprobs)

Lunges: 1x8 (knæprobs)

:mad: :4ranting: :4ranting: ...skidt timing ! Lånte en is-pose i receptionen hos min "varmt-vandsveninde" og sad med den 15 min, så gik det straks meget bedre :bigsmile:

Mave+ryg på bold, plus bold-op-ad-væggen-syretræning 6 min med lår-on-fire :devil:

Udstræk

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Ugeplan, uge 3

mandag: morgencardio + styrk

tirsdag: morgencardio (kan pga salgsmøde desværre ikke nå spin-timen)

onsdag: aftenspin i city m/Hammer (eller fri - afhængigt af hvor bombet jeg er)

torsdag: aftenspin i city m/Hammer

fredag: eftermiddagspump i Frederiksberg

Lørdag: morgencardio

Søndag: fri

Som vanligt, ret til omrokeringer etc. forbeholdt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

:hippy: :superman: :hippy: :superman: :hippy: :superman: :hippy: :superman:

:4band:

Stort tillykke herfra også og masser af solskin som du har fortjent det

:sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun:

Nb: husk at tjekke din yahoo mail :blush:

Edited by Spinningsilden
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share