Coffein/effedrin piller


GirlieOdense
 Share

Recommended Posts

Ja.. ved godt nogen syntes det er dumt osv. Men.. ville egentlig gerne høre lidt om folks erfaringer med det på egen krop?

Jeg skal af med omkring små 15 kg.. og selvom jeg lever sundt og er forholdsvis aktiv, så sker der absolut intet!

Så.. nu er jeg altså begyndt på at spise pillerne. Gør det med fornuft.. altså..starter stille og roligt op, lever sundt osv..

Fortæl lidt om erfaringer osv ;o)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1. Du kommer ikke til at tabe dig så længe du er i kcal-overskud / ligevægt!

2. Du ved godt effedrin er på doping-listen ikke???!

3. Tålmodighed er en dyd -det tager LANG tid at smide 15kg flæsk!

4. Du skulle tage at sætte dig ind i ernæring...

Hvornår fatter folk at piller ikke kan gøre dem tyndere??? geez... :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Vil gerne vide lidt mere omkring hvilke piller det er - evt mærke/indhold.

Men uanset hvad, skal du nok ikke regne med den vilde effekt - der findes ikke mirakkelpiller. Vægttab kræver struktureret kost, og en god portion motion - men det har du vel hørt før.

Rent forbrændsmæssigt tror jeg lige så godt du kunne begynde at ryge - for at sætte det lidt i perspektiv.

HVIS jeg skulle tage piller, ville jeg holde mig til de lovlige koffein piller, og ikke røre mixprodukter indeholdende andet "sjovt".

Link to comment
Share on other sites

Tunen: ALtså! Spørg mig inden du dømmer mig!

Jeg HAR sat mig ind i ernæring! Jeg lever sundt! Ved godt hvad jeg skal spise og ikk spise!

Men der sker bare ingenting!

Og ja, tålmodighed er en dyd! Men.. den dyd har jeg så bare ikke lige nu!

Doping-yeb, ved jeg os godt!

Ergo.. jeg har sat mig ind i tingene! Spurgte bare om erfaringer! That`s it!

Link to comment
Share on other sites

Elvirus:

Tak for dit svar ;o)

Kan ikk huske lige hvad de hedder, har etiketten på dem i morgen regner jeg med, så kan jeg lige give dig infoen der, kay?

Jeg spiser ganske fornuftigt, ingen dikka darer der ;o)

Og cykler som minimum 15 km om dagen, oftest det dobbelte. Så motion er en del af min dagligdag.

Kan ik træne særlig meget pt. pga tid (skole, arbejde osv-har 2 års pensum som skal klares på 1 år)

Spiser meget grønt, rent kød og os sundt fedt. Så ved min krop får hvad den skal have ;o)

Ved ik med konkurrencer--har jeg ik sat mig ind i efter som det ik er der jeg har til hensigt at bevæge mig hen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tunen: ALtså! Spørg mig inden du dømmer mig!

Jeg HAR sat mig ind i ernæring! Jeg lever sundt! Ved godt hvad jeg skal spise og ikk spise!

Men der sker bare ingenting!

Og ja, tålmodighed er en dyd! Men.. den dyd har jeg så bare ikke lige nu!

Doping-yeb, ved jeg os godt!

Ergo.. jeg har sat mig ind i tingene! Spurgte bare om erfaringer! That`s it!

Hvis du har sat dig ind i tingene er det intet problem at tabe sig... Det er ikke rocket-science!?

Hvad er dit ligevægtsindtag?

Hvad er din kcal-fordeling?

Hvad er dit daglige kcal-indtag?

Hvis du kan svare på disse simple spørgsmål har du sat dig ind i tingene... ellers ikke!

Det er IKKE nok at VIDE hvad man skal spise og ikke skal spise... Det er den typiske tilgang. Teorien har jo ingen værdi hvis den ikke føres ud i livet.

Hvordan kan du bede om ikke at blive dømt, når du "doper" dig?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved godt, jeg nok ikke holder mig til emnet nu!!, men se det som en form for omsorg!!

Nu vil jeg ikke ligge skjul på, at jeg ikke syntes særlig godt om piller....!!

Den naturlige vej til vægttab dvs. motion og kost er klart at foretrække... og også den nemmeste at holde et vægttab på efterfølgende...

Hvis du både træner og spiser efter foreskrifterne, ville jeg råde dig til at gå til en læge... Han kan måle dit stofskifte, for alt andet lige så bør man tabe sig, når man er i Kcal-underskud!!

Så dit tilfælde må være lidt specielt!! no offense....

Jeg havde en kammerat, der spiste effedrin piller, fordi han gerne ville smide nogle kilo... Jeg ved faktisk ikke, om det virkede i den periode, men han render i hvert fald rundt med de samme kilo nu...

Håber du finder en fornuftig løsning...

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Elvirus:

Tak for dit svar ;o)

Kan ikk huske lige hvad de hedder, har etiketten på dem i morgen regner jeg med, så kan jeg lige give dig infoen der, kay?

Jeg spiser ganske fornuftigt, ingen dikka darer der ;o)

Og cykler som minimum 15 km om dagen, oftest det dobbelte. Så motion er en del af min dagligdag.

Kan ik træne særlig meget pt. pga tid (skole, arbejde osv-har 2 års pensum som skal klares på 1 år)

Spiser meget grønt, rent kød og os sundt fedt. Så ved min krop får hvad den skal have ;o)

Ved ik med konkurrencer--har jeg ik sat mig ind i efter som det ik er der jeg har til hensigt at bevæge mig hen :smile:

Kan det passe du træner i OBBC i Odense?

I såfald ville jeg bestemt ikke tage dem.

Medmindre du vil have 2 års karantæne i alle centre under DIF :smile:

Link to comment
Share on other sites

Min krop skal have ca 2300 kcal om dagen i ligevægt.

kcal fordelingen går jeg ik ind i, da jeg "bare" spiser med min fornuft. Træner jo ikk 6 gange om ugen. Men får grønt, kød og fedt hver dag, samt frugt osv.

Mit daglige har lagt på ca. 1700 kcal.

(bruger WW`s principper med point system)

Er godt klar over der intet sker på vægten hvis ik jeg fører den ud i livet, lidt tankegang har jeg trods alt ;o)

At jeg doper mig er jo min sag.. havde jeg bedt om holdningerne havde jeg spurgt efter det..

Ved godt det er i en go mening, ingen tvivl der.. men jeg ved godt hvad det er.. og ville egentlig bare vide hvad erfaringerne med det var..

Hvis du har sat dig ind i tingene er det intet problem at tabe sig... Det er ikke rocket-science!?

Hvad er dit ligevægtsindtag?

Hvad er din kcal-fordeling?

Hvad er dit daglige kcal-indtag?

Hvis du kan svare på disse simple spørgsmål har du sat dig ind i tingene... ellers ikke!

Det er IKKE nok at VIDE hvad man skal spise og ikke skal spise... Det er den typiske tilgang. Teorien har jo ingen værdi hvis den ikke føres ud i livet.

Hvordan kan du bede om ikke at blive dømt, når du "doper" dig?

:smile::smile::smile:

:smile::smile:

Nej det gør jeg ikke mere, har jeg gjort.

Er lige stoppet pga manglende mulighed for at træne jævnligt.

Så bruger min cykel og gå-ben en hel masse i stedet for nu ;o)

Kan det passe du træner i OBBC i Odense?

I såfald ville jeg bestemt ikke tage dem.

Medmindre du vil have 2 års karantæne i alle centre under DIF :smile:

Hejsa ;o)

Ja ved godt det er en form for omsorg..smiler.. men ved godt der kan være bivirkninger og har tænkt godt over om det er det værd..

Men jeg er sq nok lidt desperat nu.. Føler at uanset hvad jeg gør, så sker der bare ikk noget af særlig stor karakter..

Jeg har motion som en stor del af min dagligdag, så der er ingen ko på isen der. Jeg har pt ikk mulighed for træning i center pga meget med skolen, arbejde og en hund derhjemme ;o)

Den fornuftige løsning.. ja.. den finder jeg nok ikke sådan lige.. for jeg tager jo de piller nu, men der udover er jeg altså ik ligeglad med min krop.. lever jo sundt osv ;o)

Men tak for dine venlige ord ;o)

Jeg ved godt, jeg nok ikke holder mig til emnet nu!!, men se det som en form for omsorg!!

Nu vil jeg ikke ligge skjul på, at jeg ikke syntes særlig godt om piller....!!

Den naturlige vej til vægttab dvs. motion og kost er klart at foretrække... og også den nemmeste at holde et vægttab på efterfølgende...

Hvis du både træner og spiser efter foreskrifterne, ville jeg råde dig til at gå til en læge... Han kan måle dit stofskifte, for alt andet lige så bør man tabe sig, når man er i Kcal-underskud!!

Så dit tilfælde må være lidt specielt!! no offense....

Jeg havde en kammerat, der spiste effedrin piller, fordi han gerne ville smide nogle kilo... Jeg ved faktisk ikke, om det virkede i den periode, men han render i hvert fald rundt med de samme kilo nu...

Håber du finder en fornuftig løsning... Hygge Jac

Link to comment
Share on other sites

1) I know ;o)

Lever som skrevet også sundt.

Tæller kalorier via et point system (WW)

og dyrker dagligt okay med motion.

Før trænede jeg 6 dage om ugen, men det har jeg bare ik mulighed for længere. Ville gerne, men det er slet ik muligt.

(kæreste i Næstved,skole, arbejde, venner, mange lektier)

Tiden er der bare ik til det pt. men cykler da minimum 15 km hver dag, ofte det dobbelte..

;o)

1) Kosttilsked hjælper INTET alene.

2) Efedrin er kun doping i det øjeblik koncentrationen af efedrin overstiger 10mg i urinen i en konkurrence situation.

Link to comment
Share on other sites

Tunen: ALtså! Spørg mig inden du dømmer mig!

Jeg HAR sat mig ind i ernæring! Jeg lever sundt! Ved godt hvad jeg skal spise og ikk spise!

Men der sker bare ingenting!

Og ja, tålmodighed er en dyd! Men.. den dyd har jeg så bare ikke lige nu!

Doping-yeb, ved jeg os godt!

Ergo.. jeg har sat mig ind i tingene! Spurgte bare om erfaringer! That`s it!

Tunen har nu alligevel ret. Det handler ikke om hvad du må/ikke må spise. Det handler om hvor mange kcal du forbrænder kontra hvor mange du indtager - ergo, taber du dig ikke, er det enten fordi du spiser for meget, eller fordi du laver for lidt (hvad der er tilfældet må du selv vurdere).

Sagt på en anden måde: Du kan godt tage på ved kun at indtage grøntsager (omend det er svært) og du kan også tabe dig på en Mars-bar-diæt (kan ikke anbefales). Det hele handler om mængderne....

Det er trist, at du vælger den "lette" løsning, men sådan er der jo desværre mange der gør.... Håber bare du er klar over de risici du løber....

Link to comment
Share on other sites

Meget kort; efedrin kan hjælpe hvis man gerne vil tabe sig lidt, forstår ikke helt tunens kommentar, efedrin øger stofskiftet derfor kan man hvis man bibeholder nogenlunde den samme kost, tabe sig. Desuden mener jeg også efedrin i mange tilfælde nedsætter sulten.

Men synes ligesom de andre her det er en lidt dum måde at tabe sig på, du stresser kroppen ved langtidsindtag, det er der ingen tvivl o´m, hvis du har forhøjet blodtryk eller hurtig hvilkepuls er det en rigtig dårlig ide. Desuden kan efedrin som du sikkert ved påvirke dig psykisk, give humørsvininger, specielt ved langtidsbrug. Mener også der er en hvis grad af adaption i CNS på efedrin, er dog ikke sikker her.

Een ting er sikkert, du kan ikke tage efedrin for evigt, og det samme du stopper med efedrin tager du det på som du tabte igen, medmindre du da har ændret din kost radikalt inden da, en anden ting er at dit stofskifte højest sandsynlig har indstillet sig lavere efter langtids indtag af efedrin, det gør det alt andet lige sværre at holde vægttabet efter brugen. Jeg ville også holde mig langt væk fra efedrin som slankemiddel, dermed ikke sagt det ikke virker midlertidigt

Link to comment
Share on other sites

Hvornår målte du dit kcal ligevægtsindtag..? Hvis du gjorde det da du trænede 6 gange om ugen, vil det være højere end nu. Når man er aktiv, vil ens ligevægtsindtag ganske naturligt også være større end hvis man ikke er aktiv.

Jeg vil råde dig til at finde dig ligevægtsindtag igen, vær omhyggelig.. Og sørge for at være 500 kcal i underskud. hvis ikke det er nok, så sænk kcal indtaget yderligere.

Med hensyn til fordelingen, så er det nok en god idé at have styr på den også..! evt. mere protein. Du kan evt, læse artiklen på MOLs forside... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja den har ihvertfald nedsat min sult mærkbart! spiser dog stadig 6 gange om dagen-det har jeg "aftalt" med mig selv, at det skal jeg! ;o)

Det med at tage på igen bagefter burde vel ik ske hvis man har et fornuftigt forhold til mad?...

Vil ik tage det over længere tid..regner med et par måneder, lyder det helt tosset?

Meget kort; efedrin kan hjælpe hvis man gerne vil tabe sig lidt, forstår ikke helt tunens kommentar, efedrin øger stofskiftet derfor kan man hvis man bibeholder nogenlunde den samme kost, tabe sig. Desuden mener jeg også efedrin i mange tilfælde nedsætter sulten.

Men synes ligesom de andre her det er en lidt dum måde at tabe sig på, du stresser kroppen ved langtidsindtag, det er der ingen tvivl o´m, hvis du har forhøjet blodtryk eller hurtig hvilkepuls er det en rigtig dårlig ide. Desuden kan efedrin som du sikkert ved påvirke dig psykisk, give humørsvininger, specielt ved langtidsbrug. Mener også der er en hvis grad af adaption i CNS på efedrin, er dog ikke sikker her.

Een ting er sikkert, du kan ikke tage efedrin for evigt, og det samme du stopper med efedrin tager du det på som du tabte igen, medmindre du da har ændret din kost radikalt inden da, en anden ting er at dit stofskifte højest sandsynlig har indstillet sig lavere efter langtids indtag af efedrin, det gør det alt andet lige sværre at holde vægttabet efter brugen. Jeg ville også holde mig langt væk fra efedrin som slankemiddel, dermed ikke sagt det ikke virker midlertidigt

Hej Anders ;o)

Det er målt efter hvor aktiv jeg er dags dato, så ingen probs der..

Syntes jeg får en del protein i forvejen..spiser en del fedtfattig mælkeprodukter, og altid kød om aftenen.

Er det ik nok når jeg ik træner?

(husk jeg er på su, kan ik spise kød flere gange om dagen økonomisk)

;o)

Hvornår målte du dit kcal ligevægtsindtag..? Hvis du gjorde det da du trænede 6 gange om ugen, vil det være højere end nu. Når man er aktiv, vil ens ligevægtsindtag ganske naturligt også være større end hvis man ikke er aktiv.

Jeg vil råde dig til at finde dig ligevægtsindtag igen, vær omhyggelig.. Og sørge for at være 500 kcal i underskud. hvis ikke det er nok, så sænk kcal indtaget yderligere.

Med hensyn til fordelingen, så er det nok en god idé at have styr på den også..! evt. mere protein. Du kan evt, læse artiklen på MOLs forside... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tager efedrin øges dit stofskifte, derfor vil de fleste tabe sig hvis de holder kosten konstant som før de tog efedrin. Når du så stopper med at tage efedrin vil dit stofskifte falde igen, muligvis under et niveau som det var før du tog efedrin. Hvis du så stadig før/under/efter kuren indtager den samme mængde kalorier vil du igen tage akkurat den samme mængde på igen. Fornuftigt forhold til mad eller ej, det hele handler som nævnt om at indtage færre kalorier end du forbrænder, det kan efedrin muligvis hjælpe dig med i en periode, men det samme du holder op med at indtage efedrin hopper alting tilbage til "normalt".

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil du tage piller for at tabe dig? Hvorfor ikke bare skære ned i kcal-indtaget. Hvis du gør det, vil du naturligvis tabe dig. :smile:

Du mener selv at du har styr på din kost, men det tvivler jeg nu på at du har, hvis du vejer 15 kilo for meget. Det lyder lidt som om at du bare er ude efter en "let" løsning, men den eneste vej til vægttab er hårdt arbejde.

Du nævner at du ligger på ca. 1700 kcal dagligt, men er du nu sikker på det? Det lyder rimelig usandsynligt i mine ører, at man kan veje 15 kilo for meget med så lavt et indtag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke sige om det er nok, da jeg ikke kender dit indtag over hele dagen. Men har du målt dit ligevægtsindtag korrekt, og sørger du for at ligge i 500 kcal underskud og der stadig ikke sker noget. Så må du prøve at sænke dit underskud yderligere, eller øge dit aktivitets niveau. Det kan godt være du cykler 15 km, men det er intensiteten der tæller. Jo højere intensitet, jo mere forbrænder du... Simplificeret set...

Link to comment
Share on other sites

Som andre har nævnt er der klart noget galt hvis du over længere tid har kørt på 1700kcal og din vægt ikke ændrer sig. Hvorlænge har du kørt sådan? og er du sikker på at de 1700kcal...jeg synes ofte folk har en tendens til at "glemme" det lille stykke kage osv når de regner kcal ud?

Jeg ved godt jeg kan få mange klø for denne her udtalelse, men jeg er af den opfattelse at piller a la letigen godt kan være et godt supplement når man er på diæt...især når det gælder appetitnedsættelsen og den øgede energi til træning. Det er klart at det kun er et lille supplement jeg tænker på her...kosten og træningen er klart det vigtigste. Vil også understrege at letigen ikke er noget som kraftigt overvægtige og meget utrænede skal tage fordi de er dovne....det handler om at bruge det som en kickstarter til at få styr på vægten, træningen og kosten....når man stopper med dem skal man kunne klare sig udelukkende på fornuftigt diæt og træning.

Link to comment
Share on other sites

Meget kort; efedrin kan hjælpe hvis man gerne vil tabe sig lidt, forstår ikke helt tunens kommentar, efedrin øger stofskiftet derfor kan man hvis man bibeholder nogenlunde den samme kost, tabe sig. Desuden mener jeg også efedrin i mange tilfælde nedsætter sulten.

Men synes ligesom de andre her det er en lidt dum måde at tabe sig på, du stresser kroppen ved langtidsindtag, det er der ingen tvivl o´m, hvis du har forhøjet blodtryk eller hurtig hvilkepuls er det en rigtig dårlig ide. Desuden kan efedrin som du sikkert ved påvirke dig psykisk, give humørsvininger, specielt ved langtidsbrug. Mener også der er en hvis grad af adaption i CNS på efedrin, er dog ikke sikker her.

Een ting er sikkert, du kan ikke tage efedrin for evigt, og det samme du stopper med efedrin tager du det på som du tabte igen, medmindre du da har ændret din kost radikalt inden da, en anden ting er at dit stofskifte højest sandsynlig har indstillet sig lavere efter langtids indtag af efedrin, det gør det alt andet lige sværre at holde vægttabet efter brugen. Jeg ville også holde mig langt væk fra efedrin som slankemiddel, dermed ikke sagt det ikke virker midlertidigt

Du siger det jo selv... Det er jo ikke et spørgsmål om at hun vil tabe sig midlertidigt!?

Trådstarter>> Du har ikke ordentligt styr på kosten... no offense :smile: Fordelingen er meget vigtig -sådan er det. Du får helt klart ikke nok protein ifht KH. Læs noget mere, så er jeg sikker på du nok skal få succes. En laissez-faire tilgang til vægttab er bare ikke nok desværre...

Link to comment
Share on other sites

Nu har hun allerede bestemt sig. Man kan ikke ændre en kvindes vilje. Sådan er det bare.

Men når du kommer tilbage om 2 måneder fordi du ligepludseligt har taget alt på igen selvom du følger pointsystemet fra WeightWatchers (oh wow), og ikke tæller kcal eller forsøger at mindske dem vha. mere aktivitet eller mindre mad så er du sq selv ude om det. Det er overhovedet ikke sundt at svinge i vægt så meget. Jeg garanterer dig at så snart du holder op med de piller, så tager du på igen og det er 100.

Du kan vælge den rigtige beslutning nu, eller du kan blive ved med at lukke hjernen.

Link to comment
Share on other sites

Prøv at måle al din mad og skriv det ind i et program ala det her for at få dit daglige energi indtag http://www.nutris.com/helsevagten/demo/default.asp

Hvis du ikke har en vægt, så anskaf dig en(og nej, øjemål og fornæmmelser dur ikke) ... det kan meget bedre betale sig end alverdens piller.

Edited by zulore
Link to comment
Share on other sites

Som barn fik jeg en del Paradryl hostesaft med efedrin. Udover, at det løsnede slim i lungerne, kunne man nogen gange mærke en let rysten i kroppen (det første tegn på, at man er `speeded´, amf-misbrugere beretter om samme symptom).

Rent vægtmæssigt, så tvivler jeg på, at der er den store fordel ved at bruge efedrin, når man lever nogenlunde fornuftigt (hvad det så absolut ser ud til, at trådstarteren gør).

Sluttelig lige en lille, løftet pegefinger: efter det lille billede at dømme, ser trådstarteren ganske ok ud (jysk underdrivelse). Derfor, og af mange andre grunde: lad ikke det der med kure og piller tage overhånd.

Link to comment
Share on other sites

Svar til jer alle:

Mange tak for alle jeres svar, jeg har selvfølgelig taget jeres ord op til overvejelse, da jeg selvfølgelig ik er professor ;o)

Jeg har nu spist dem i en 5 dage, levet rigtig sundt (masser af grønt, kød hver dag-nogen gange 2 gange på en dag) fed fisk, altså... sundt ;o)

drukket en masse vand ;o)

Jeg havde igår aftes smidt 1,8 kg..

Jeg spiser ik pillerne som slik eller overdriver indtagelsen, altså bruger min fornuft i forbindelse med indtaget..

Jeg ved godt nogen stadig ser negativt på det her.. og det er os okay. Der er forskellige holdninger til alting, og det respekterer jeg! ;o)

Nogen skriver jeg skal træne noget mere, øge intensiteten osv.. det er svært med en knæskade at gøre alt det desværre.. jeg kan ikk bare cykle vildt stærkt på en cykel osv.. det er no go for mig, desværre.

Træning har jeg ikk mulighed for pt. som tidligere skrevet, da jeg har for meget omkring ørerne nu med skole, arbejde, lektier osv. Ville ellers gerne. Men sørger for at indlægge motion i min dagligdag ;o)

Jeg skal nok lave opdateringer i min logbog angående dette her, os når jeg stopper ;o)

Tak for alle svarene :bigsmile:

Tak for din lille pegefinger

:blush:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share