b_skaal og den slatne skulder


b_skaal
 Share

Recommended Posts

Ja, det er den nye stil - en gang om året skal man jo lige forbi og se, hvad der sker.

Er top-mega-ultra gravid og skulle gerne føde sådan torsdag/fredag/lørdag stykker alt efter hvor mange drugs, de skal hælde i mig for at få gang i systemet. Indtil videre er jeg 11-12 dage over tid, så jeg er frisk på hvad som helst efterhånden.

Jeg har selvfølgelig taget i omegnen af et ton på, mine mavemuskler sidder en meter fra hinanden, min hvilepuls er over 90 og jeg får krampe i baller og inderlår, hvis jeg laver squat bevægelser... SÅ - jeg har tænkt mig på det groveste at udnytte denne side til at komme i niveau igen, håber I vil lade jer udnytte.

Update følger.

ciao - Mette

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja, det er den nye stil - en gang om året skal man jo lige forbi og se, hvad der sker.

Er top-mega-ultra gravid og skulle gerne føde sådan torsdag/fredag/lørdag stykker alt efter hvor mange drugs, de skal hælde i mig for at få gang i systemet. Indtil videre er jeg 11-12 dage over tid, så jeg er frisk på hvad som helst efterhånden.

Jeg har selvfølgelig taget i omegnen af et ton på, mine mavemuskler sidder en meter fra hinanden, min hvilepuls er over 90 og jeg får krampe i baller og inderlår, hvis jeg laver squat bevægelser... SÅ - jeg har tænkt mig på det groveste at udnytte denne side til at komme i niveau igen, håber I vil lade jer udnytte.

Update følger.

ciao - Mette

Af alle uventede - men velkommene combacks... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tak tak :bigsmile:

Hm, jeg ville jo gerne i gang med at fortælle om min genoptræning, men damn, det går langsomt med at understellet heler, så det er meget begrænset, hvad jeg sådan kan. Jeg er blevet syet nik og jay style ( frem, tilbage, fra side til side, du ved...) og det længste, jeg har kunnet gå, var en halv time, men så var helvede også løs. Så min træning indtil nu er baby-slæbning, en enkelt omgang skulderpres 3 x 10 med 7 kg ( har lånt en bodybar på arbejdet) og foroverbøjet roning 3 x 10 også med 7 kg, hvilket jo virker latterligt, men det er rart at trække lidt bagud, når jeg nu sidder så meget krøllet sammen og kigger på vidunderet.

Vægten i dag siger 78,4 kg - hvilepuls stadig 75, men hvad skulle dog også have ændret den :dry:

Jeg er så småt begyndt at kigge lidt på kosten igen ( siger den hjemmegående, der har gang i dobbelt portion cookies) - første step er at skrue lidt ned for drikkevarer med kalorier i - skal tilbage på te, vand og cola z - selvom det har været dejlige tider med æblejuice, hele liter skummetmælk af gangen og selvfølgelig et skønt retro bekendtskab med cola fed, uha, det smager faktisk godt...

Jeg kunne jo bare tage den dyre tur med 1200 kcal et par uger, så var alt nok fint, men jeg skal passe på med energiniveauet, sover stadig liiiige i underkanten og med lidt for mange breaks til at kunne tillade mig at skære for hårdt ned. Desuden skal der jo være lidt overskud til knægtens madkasser :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tak - og sikke nogle bryster, du har fået siden sidst :tongue: - hvis man kan komplimentere en mand således... :laugh:

nå, der sker ikke så meget:

Vægt 78,1 kg

Hvilepuls 65

Ja, de skiftes åbenbart til at rykke.

Er i denne uge kommet i gang med træning eller lad os kalde det "træning"... Mandag var jeg til efterfødselstræning hos afspændingspædagogernes aftenskole - APA - og her blev det til knibeøvelser en masse, men ellers ingen træning - der er jo også kun sat 3 timer af, men vi skulle også lige fortælle føde-skræk-historier og amme og skifte og drikke te og spise rugbrødsmadder.

Bedre gik det med egen træning - 1 times gåtur i går, ja, det lyder måske fesent (ok, det er fesent), men det var dejligt bare det at kunne gå så langt uden at noget gjorde ondt.

I dag endnu en gang efterfødselstræning, denne gang i gode gamle Impuls, hvor der var lidt mere fart over feltet - Johannes Julius aka the eating machine valgte at være sulten og vågen meget af tiden, men jeg nåede da lidt triceps, skulder, mave og inderlår. Dejligt at være i centeret igen, dejligt at svede lidt og dejligt, at mine muskler ikke er helt døde - kunne stadig holde balancen på en bold og klare planken - i hvert fald et par sekunder...

Planen er at køre regelmæssig træning mandag (APA), onsdag og fredag (Impuls) og så komme ud at gå 1-1½ time de andre dage. Hver dag træner jeg bækkenbund og måske kan jeg også tage mig sammen til ryg og mave på bolden herhjemme.

Ønsk mig glædelig doms i morgen

ciao - Mette

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

åh, for faen, hvor det trækker ud med at komme ned i vægt...

I dag hvilepuls 65

vægt 77, 6 kg

Er blevet lige en anelse mere bevidst om kosten, men 99% af mental fokus går bare til junior og 1 % vægttabstanker er ikke meget... I december... med daglige besøg eller udflugter...og en sød tand, der er blevet vækket og fodret gennem graviditeten.

Træningen går nogenlunde - jeg kommer afsted 3 gange om ugen og går stort set hver dag en god lang tur, men mine knæ har godt nok fået en nedtur af al den ekstra vægt og manglende styrketræning. Jeg mærker det især, når jeg skal op fra sofaen med junior på armen - vi vejer næsten 85 kg til sammen og det trykker godt i knæene. Det samme op af trapper med indkøb og baby og autostol og hvad har vi. Til gengæld er mine mavemuskler rigtig glade - de kommer tættere og tættere på hinanden og jeg har ingen synlig "brok-trekant" mere, når jeg løfter mig lige op. Jeg kan snildt følge med de, der har født for 6 mdr siden, men er selvfølgelig langt fra mit gamle niveau. Jeg får ikke doms, men der er bare ting, der er svære - fx at lave en fuld mavebøjning fra gulvet og helt op at sidde. Men det kommer. Balancen er fin - jeg kan stort set, hvad jeg kunne før på bolden, bare med det minus at knæene igen piver lidt, når de skal bære hele mig i bøjet tilstand.

Jeg skal cykle første gang d 27. december og har tænkt mig bare at gå lige på instruktørcyklen og se hvad der sker - folk vil sikkert synes, at det er herligt at køre mig i hegnet, så det tager jeg med højt humør.

Hvis jeg havde tid, kunne en kostdagbog klart være vejen frem - lad os se, når junior begynder at sove lidt mere, om det ikke kan komme i stand.

Hej og god jul til alle

- Mette

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

howdy alle mand

er kommet igennem julen hæderligt - holder de 77,7 og satser på at rykke videre i januar ( som resten af landet, rart at være fælles om noget).

Jeg er kommet i gang med træningen, det er simpelthen for fedt - jeg havde en spinningtime i lørdags, som hev jernsmag frem i lungerne = super fed oplevelse. I dag cyklede vi så en lille familie-bike, hvor kæresten og jeg var de eneste i cykelsalen, mens baby larsen lå på gulvet godt pakket ind og prøvede at forstå, hvad der foregik. 50 minutters rimelig effektiv cykling og så ind og være vikar på et ryghold, rigtig dejlig oplevelse også.

Selvfølgelig er det mere bøvlet at få trænet, når vi skal have baby med, men det skal kunne lade sig gøre og det gør mig så glad at komme afsted, at det er al besværet værd. Tænk at man skulle få det sådan med træning - det ville jeg ikke have troet for 10 år siden. Nu er det min hobby, mit arbejde og mit legetøj samlet i et - det er da praktisk :bigsmile:

Titlen på min log holder stadig, - begge mine skuldre er kronisk fucked up af at bære og holde baby larsen på nu 7,4 kg - men det går vel over, når han flytter hjemmefra...

Godt nytår til alle

- Mette

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

hep hey - og hej arne, det var også dejligt at have dig med. Mine lunger var også helt oppe og vende. Holder mig fra podiet en tid...

Vægten siger nu 76 kg, det går ikke mega stærkt, men det går da.

Jeg har fået trænet lidt mere, senest en cykeltime med Søde Lars i Holte, hvor jeg prøvede at køre programmet fuldt ud, det var så fedt og jeg blev lidt svimmel, men jeg tror fuldt og fast på at All In er den hurtigste vej tilbage. Min stående-tempo-kørsel er gået vældigt meget tilbage - jeg skal virkelig piske mig selv og havde aldrig fået gjort det hvis ikke "Søde" Lars havde råbt af mig i mikrofonen. Det er en af fordele ved at være et kendt ansigt i et center, alle holder øje med en :bigsmile:

om 2½ uge venter en tv optræden, så jeg håber at smide et kg eller 2 mere - babyen lader ikke til at mangle noget, selvom jeg går lidt ned i kalorier - ved sundhedsplejerskens besøg i fredags blev han dømt "uden for kurven" - dvs vægt og højde passer fint sammen - han skulle bare være 6 måneder og ikke 2! :4mewantfood:

En sidste ting, hvad sker der lige for herrehåndbold?

Hvor er jesper nøddesbo, hvor er claus møller jacobsen, hvor er lars krogh jeppesen? Seer-venlighed, siger jeg bare. I det mindste smid Bo Spellerberg til frisøren og ud i solen, det kunne hjælpe lidt. Nå,god kamp alligevel om lidt, drenge...

Link to comment
Share on other sites

Jaaaah, en rigtig træningsuge !

Trods kæreste på skiferie er det alligevel lykkes mig at træne

Lørdag : Spinning

Søndag: Lang gåtur

Mandag: Styrketræning + lang gåtur

Tirsdag : Spinning

Onsdag : Spinning

Torsdag: Spinning

Fredag : Styrketræning

Lørdag : Spinning - TAK for de sidste 4 intervaller - var i himlen/helvede på en gang

Søndag - ja, det er jo i dag. Vil prøve at løbe en lille tur på kastellet - bliver første løbetur, så må vi se, hvad kroppen siger til det.

Ciao

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

oooh, lordy, det er lang tider siden.

Tragisk at se at januar, som jo er nogle måneder væk, ikke er så langt væk vægt-mæssigt.

Jeg opdaterer vel egentlig bare, for at kunne sige til mig selv, at - bum, så nåede jeg her til.

Vægten siger nu 68,6 kg og det var en slags delmål - på 78,6 kg væddede jeg med en af mine cykelkunder om hvem, der først tabte 10 kg og det blev så mig - og det skulle vist være kun 3,6 kg fra min før gravid-vægt.

Så næste mål er 65 kg og en lang tur foran spejlet. Der er jo sket lidt hist og pist, der er kommet nogle depoter, som jeg ikke har set før, så det er muligt at min afsluttende målsætning ligger nærmere på 62 kg. Nu får vi se ( og nej, der kommer ingen billeder, den tid er vist ovre... :laugh: )

Jeg holder fint fast i træningen, nu hvor jeg selv underviser - 5 timer spinning om ugen og 1 times styrketræning (burde naturligvis styrketræne mere, men.... det gør jeg så ikke). Fra december starter jeg "rigtigt" arbejde som fys på et sundhedscenter på Amager og regner med at skulle have en del hold-undervisning der, så selv om det bliver light, så håber jeg, at en aktiv hverdag vil være nok til at kunne holde vægten og kroppen på plads.

Baby vejer nok noget i nærheden af 14 kg nu (10 måneder), det er absurd - og han er ikke engang rigtig fed, han er bare mega.

Respekt til alle, der prøver at tabe sig som af den ene eller anden grund ikke sover nok - det er mission impossible 4 uden Tom C!

Edited by b_skaal
Link to comment
Share on other sites

oooh, lordy, det er lang tider siden.

Tragisk at se at januar, som jo er nogle måneder væk, ikke er så langt væk vægt-mæssigt.

Jeg opdaterer vel egentlig bare, for at kunne sige til mig selv, at - bum, så nåede jeg her til.

Vægten siger nu 68,6 kg og det var en slags delmål - på 78,6 kg væddede jeg med en af mine cykelkunder om hvem, der først tabte 10 kg og det blev så mig - og det skulle vist være kun 3,6 kg fra min før gravid-vægt.

Så næste mål er 65 kg og en lang tur foran spejlet. Der er jo sket lidt hist og pist, der er kommet nogle depoter, som jeg ikke har set før, så det er muligt at min afsluttende målsætning ligger nærmere på 62 kg. Nu får vi se ( og nej, der kommer ingen billeder, den tid er vist ovre... :laugh: )

Jeg holder fint fast i træningen, nu hvor jeg selv underviser - 5 timer spinning om ugen og 1 times styrketræning (burde naturligvis styrketræne mere, men.... det gør jeg så ikke). Fra december starter jeg "rigtigt" arbejde som fys på et sundhedscenter på Amager og regner med at skulle have en del hold-undervisning der, så selv om det bliver light, så håber jeg, at en aktiv hverdag vil være nok til at kunne holde vægten og kroppen på plads.

Baby vejer nok noget i nærheden af 14 kg nu (10 måneder), det er absurd - og han er ikke engang rigtig fed, han er bare mega.

Respekt til alle, der prøver at tabe sig som af den ene eller anden grund ikke sover nok - det er mission impossible 4 uden Tom C!

Tillykke med vægttabet. :smile:

Hvorfor mener du det er sværrere at tabe sig pga søvnmangel? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med vægttabet. :smile:

Hvorfor mener du det er sværrere at tabe sig pga søvnmangel? :smile:

Det er et flot vægttab der Mette :bigsmile: Ingeb billeder? Hmm synes du ser mindst lieg så godt ud nu som nogensinde :bigsmile:

T. Jeg har ikke lige referancen -men der er nyere undersøgelser der viser at søvn er meget vigtigt for succes med vægttab... Leder...

Link to comment
Share on other sites

Det er et flot vægttab der Mette :bigsmile: Ingeb billeder? Hmm synes du ser mindst lieg så godt ud nu som nogensinde :bigsmile:

T. Jeg har ikke lige referancen -men der er nyere undersøgelser der viser at søvn er meget vigtigt for succes med vægttab... Leder...

Arne: Jeg er bekendt med den forskning der er lavet omkring leptin og søvnmangel. :smile:

Jeg spørger fordi jeg godt kunne tænke mig et indblik i, hvorfor Mette syntes det er en hurdle? Går søvnmangelen ud over hendes aktivitetsniveau? Er det kosten der halter pga søvn osv?

Simpelhen ren nysgerrighed. :smile:

Link to comment
Share on other sites

alt arbejde med en baby i huset b liver lige en del % hårdere. Og jeg ved af erfaring at hvis man har været oppe en 3-4 gange om natten med den bette, så er motivationen til en morgenløbetur noget mindre og chancen for at man falder i søvn på sofaen om aftenen i stedet for at træne meget højere..

Link to comment
Share on other sites

Hej alle

Det med søvnen er lidt svært at forklare - jeg har aldrig været psykopat tonser typen, så jeg tror egentlig, at mine 6 ugentlige spin timer + 1 x styrke er forløbet med samme intensitet som i gamle dage. Jeg har også haft øget sukkertrang, men ikke reageret på det - det vil sige, jeg har spist temmelig pænt, synes jeg selv. Grunden til at jeg peger på søvnen er at jeg ikke kan finde andre forklaringer - selv de uger, hvor jeg har skrevet ned og med sikkerhed ikke spist over 1200 kcal er vægttabet stadig kommer usandsynligt langsomt og ud over en smule mindre muskelmasse på min gamle krop, kan jeg ikke se andre forklaringer end søvnen må gøre noget.

De allerværste dage med 45 min søvn, 5 minutter oppe hele natten har overskudet være så minimalt, at jeg nok har spist lige overgrænsen eller regnet forkert. Det er en fornemmelse i kroppen som lede tømmermænd, man er bare hudløs og ryster lidt og kan slet ikke føre en normal samtale.

Arne, tak tak, men ikke den slags billeder som i gamle dage, hvor det var med zoom og i undertøj og uha uha. I kan få et af "the beast from the east" ...post-1099-1253791544_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share