Sult: Er den farlig?


Jimmi L
 Share

Recommended Posts

Hej til alle på foraet, min første post her! :)

Jeg er for to uger siden påbegyndt et seriøst vægttab, nu vil jeg altså af med de overskydende kilo på min krop! Skal siges at jeg er 17 år, er 183 høj og vejer nu 103 kg. Det er dog ikke lutter fedt det hele, jeg har over en periode på 2 år styrketrænet i sammenlagt 6 måneder, så jeg har også lidt kilo muskler ;) hehe.

Men nu til det egentlig spørgsmål:

Som sagt er jeg påbegyndt vægttab, og spiser derfor mindre end jeg plejer at gøre.

Jeg har lidt betænkeligheder om det at være sulten nedsætter mit energiforbrug, hvis jeg nu egentlig føler jeg har spist nok mad? Jeg mener, jeg kan blive lige så hurtigt sulten hvis jeg spiser 4 toasts som hvis jeg spiser 2 stykker groft rugbrød, men der er jo meget mere energi i 4 toasts.

Er det okay at gå rundt og være virkelig sulten imellem måltider, eller skal man helst nå at have noget mad igen, inden man får den der tomme fornemmelse i maven?

Dagligt spiser jeg ca: (står op 7.15, sover mellem 23 og 24)

Morgen (7.25) En stor portion havrefras m. a38 under, 1stk groft knækbrød med mager ost, 2 glas minimælk

Formiddag (9.45) Et æble, en gulerod, vand

Middag (11.35) Et stykke groft rugbrød m. fedtfattig pålæg, grovbolle (8g kostfibre) m. fedfattigt pålæg, vand

Eftermiddag 1 (ca. 14.00) En grovbolle med fedtfattigt pålæg, vand

Eftermiddag 2 (ca. 16.00) To skiver rugbrød m. fedtfattig pålæg, fisk eller ost, vand

Aftensmad (18.00) God portion salat, god portion kartofler, ris eller pasta, fedtfattig kød (svarende til 1½ tallerkenfuld) , vand

Aften (ca. 22-23.00) En eller to skiver rugbrød m. fedtfattig pålæg, fisk eller ost, vand

Motionerer hver dag (løb, fodbold), og styrketræner 2-3 gange om ugen

Håber i nogenlunde forstod mit spørgsmål :)

Mvh. Jimmi Lind!

Edited by Jimmi L
Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene :)

Stylano: Jeg løber en tur på 20 min om dagen, og cykler derudover til skole som er 10 minutter hver vej.

Det er heller ikke ment som en slankekur - altså et regulært cut - mere som en ny livsstil uden fast food og med sundere mad og såen. Også derfor jeg ikke er så meget for slankepiller, det her skal helst give et resultat der skal kunne bære sig selv uden at jeg skal til at ændre på min kost igen.

Wizz: Tak for tippet. Vil se om jeg ikke kan spotte den hytteost et sted! :)

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share