Styrketræning Og Diætist


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Gennem arbejde vil jeg i den nærmeste fremtid blive tilbudt gratis diætist. I den forbindelse siger de at man kan fremlægge hvad man har af ønsker mht. kost og motion. Så hvis det er noget jeg skal være med på skal der være plads til vægttræning og derfor også protein i kosten – hvis jeg skal leve af radiser og kinakål kan det være det samme.

Men så har jeg brug for hjælp til et oplæg: hvad er et godt program til træning under sådan en skrump? Jeg har tænkt på følgende øvelser:

Dødløft

Benpres (vi har intet squat-stativ)

Chinups

Bænkpres

Skulderpres

som vel skal trænes halvtungt. Hvor mange reps og sæt er passende i denne sammenhæng, 5x5 er vel for voldsomt i kalorieunderskud oder was? Pga. tåbelig lænd, kan dødløft ikke trænes særligt tungt men stor workload kan den godt holde til.

Suppleret med disse, da de ellers ikke bliver trænet:

Lægpres

Mave, en øvelse på bold og én hvor der kan lægges pres på.

og rotator cuff, som jeg altid har med i mine programmer. De sidste tre øvelser bliver nok noget 3x8-10 eller i den dur.

Pga. energiunderskuddet ligger fokus ligger naturligvis i alene at øge styrken og ikke putte muller på.

Jeg har hverken erfaring i at træne i kalorieunderskud eller med under 8 reps :blush: , så håber på et par hjælpende ord.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share