Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Uge 29

(lang weekend i stege)

20/7: 87,8kg - fedt% 12,2 - ukendt -- cykling 2t 25m

21/7: 86,7kg - fedt% 11,9 - 2600kcal - hjemmestyrk ca. 20m

22/7: 86,7kg - fedt% 11,8 - 3400kcal - cykling 2t 40m

23/7: 84,6kg - fedt% 11,3 - ukendt -- motionscenter 1t 50m

24/7: 85,2kg - fedt% 11,4 - kommer -- styrketræning 7 m :blush:

Det var planen at cykle en lille hyggetur inden arbejdet kaldte. Men jeg var alt for smadret. Jeg kan godt mærke at det er et halvt år siden at jeg har styrketrænet "rigtigt". I går hvor jeg havde god tid til at holde alle negativer langsomme og holde den lidt i topstilling, giver det en straf dagen derpå. Arme og bagskulder har det fint men jeg er øm alle andre steder: ben, baller, bryst ja selv lats som ellers aldrig bliver ømme er DOMSede.

Det er nok meget godt at cykelsæsonen snart lakker mod enden, så man kan få trænet mere alsidigt igen :bigsmile:

Jeg slipper nok ikke udenom min lille Off Topic-ting med 5 sæt strækkere, så dem tager jeg inden jeg går i seng.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Fik lige regningen fra Fiat: 7700kr :crazy: Da falck-manden hev bilen på fejebladet, fortalte han ellers at sådan noget ikke kostede mere end 1500, så det var lidt en overraskelse at det var SÅ meget dyrere.

Må lige overveje om det er tid til at skifte dytten ud mens jeg stadig kan bruge den som deludbetaling.

Er der nogen der har bud på mindst mulige bil hvor man skal have en cykel bagi når bagsæderne er lagt ned, så sig endelig frem (og det behøver vist ikke at være en en Fiat denne gang).

Min nabo er meget flittig cyklist og hun har jævnligt 1-2 cykler bag i sin Toyota Yaris, så jeg antager at den har en acceptabel størrelse til cykeltransport.

Link to comment
Share on other sites

Hej Max,

Tak, jeg tager den med i puljen :smile:

Uge 29

(lang weekend i stege)

20/7: 87,8kg - fedt% 12,2 - ukendt -- cykling 2t 25m

21/7: 86,7kg - fedt% 11,9 - 2600kcal - hjemmestyrk ca. 20m

22/7: 86,7kg - fedt% 11,8 - 3400kcal - cykling 2t 40m

23/7: 84,6kg - fedt% 11,3 - ukendt -- motionscenter 1t 50m

24/7: 85,2kg - fedt% 11,4 - 2650kcal - styrketræning 7 m

25/7: 85,2kg - fedt% 11,3 - 2400kcal - tacxcykling 30 m

Uge 30

26/7: 85,5kg - fedt% 11,5 - kommer -- styrketræning 7 m

Jeg var træt da jeg fik fri i går trods 9 timer i høkassen. Så jeg kunne slet ikke overskue at cykle i blæsevejret :chicken:

I stedet ville jeg tage lidt korte (og overskuelige) intervaller indendørs. Det gik dog op i hat og briller, da cyklen ikke bider så godt i Tacx´en som den burde. Jeg prøvede at mishandle lejerne ved at skubbe motorrullen længere ind i dækket, men endte alligevel med hjulspin i intervallerne, så jeg hoppede hurtigt af igen.

I dag bliver det blot til 5 sæt armstrækkere fra projekt Off Topic og tøjvask i uhyggelige mængder :crazy:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

:devil::nonono:

Hva' skuer mit øje ????? forbudt tegn ?

Håber ellers du har det godt !? Er det snart tid til ferie eller ???

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL :laugh:

Jeg tænkte godt på dig da jeg skrev den, men var ikke helt klar over om du stadigvæk fulgte med.

Der er ikke nogen rigtig ferie på vej. Synes ikke rigtigt at jeg har overskud til at fyre penge af på underholdning. Jeg havde ellers leget med tanken om at tage cyklen med til enten Bornholm eller Silkeborg, men det må vente til en anden god gang.

Til gengæld har jeg bestilt "surprise-feriedage" når der er et hul på en tirsdag eller en torsdag, så jeg kan køre til fællestræning uden vækkeuret har ringet før 5. Det er altså temmelig meget sjovere på de måde. Sporarbejdet har jo frigivet en masse folk og trods mange ekstraordinært har fået sommerferie, så er lige de to hverdage jo ikke de mest efterspurgte. Jeg har dog indtil videre ikke været specielt heldig men har fået tirsdagfri i denne og i næste uge :w00t:

Ellers er alt i den skønneste orden :4thumbup:

Nu jeg er her, kan jeg lige logge strækkerne. Progressionen i programmet begynder at hale ind på mig så jeg begynder at lide lidt undervejs.

Armstrækkere (90 sek pause):

25

29

25

25

max (=45)

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 30

26/7: 85,5kg - fedt% 11,5 - 2800kcal - styrketræning 7 m

27/7: 84,5kg - fedt% 11,1 - 3300kcal - cykling 3 t

Alt var klart til at finde CCHillerød da min mærmeste leder fra arbejde ringede for at høre om jeg kunne hjælpe med at kontrollere noget hun havde lavet. Det passede skidt, men da jeg har fået hende med på den tanke at det ofte er fornuftigt at have folk på gulvet til at kontrollere om det bosserne forstiller sig også holder i virkeligheden, ville jeg ikke sige nej.

I stedet blev til til en tur med HCM - der var lidt regn og det ser ud til at sommeren er slut, så jeg har hængt højprofilhjulene på krogen og sat vinterhjulene med Duranoerne på :unhappy:

Vi var 5 der trillede fra start - heraf en som havde kørt hårdt på søn+man og derfor bad om behersket tempo :superman:

Det begyndte nogenlunde fornuftigt, bortset fra at Carsten K konsekvent øgede med 3-4 når jeg overtog at ligge på siden af ham, fra turleder. Da jeg hellere ville brænde krudtet på spurterne, fik jeg byttet plads med en anden som også virkede fartglad. Jeg vil hjertens gerne tage mine træk, det skal bare ikke være i tonsersammenhæng! Men den anden opgav efter 20 sekunder og derfra gik vi over til at ligge på een række :nonono:

Der gik dog lidt snak i den og vi nåede Sørupbakken hvor Carsten indledte en forsigtig forcering, jeg gad i dag ikke at sidde og hænge på bakken men ville bare have den overstået så kørte udenom og herfra gik der væddeløb i den :4thumbup: Da bakken fladede ud forsøgte han igen at passere med to små ryk men kunne holde ham væk, men den gik helt op til krydset hvor der var en ret stor iltgæld der skulle afvikles.

På Jonstrupbakken gik det umiddelbart sløvt opad - Carsten fortalte at han ikke længere gider åbne spurten for så er man sikker på at tabe. Tjae - i de fleste tilfælde er det jo ikke helt forkert, så kunne sagtens følge hem. Til sidst var vi tog så tæt på toppen at jeg selv lukkede op og nappede den også.

Herfra gik der desværre tons i den - ærgeligt, for umiddelbart ville Carsten og jeg kunne få ret meget spas ud af at køre "på hinanden", men Carsten ville holde kæden stram og så blev den leg ikke til noget.

Humlebækspurten tør/gider jeg jo ikke pga. svinget men for at få pulsen op har jeg besluttet mig for at køre som trækæsel langt udefra, og så aflevere de andre som så kan spurte om sejren. Ved ikke om de andre synes det er god plan i længden men i dag virkede det perfekt borset fra at Carsten punkterede på forhjulet netop i svinget. Det så ikke helt pænt ud men han holdt sig akkurat på cyklen.

På Strandvejen punkterede jeg samtidigt med en af de andre, så ballondækkene hjalp ikke så meget.

Jeg må desværre erkende at jeg var gået tør for vand (igen) så der der ikke så meget at skyde med i stængerne og det jævne halvhøje tempo er jo også min store svaghed. Havde alligevel håbet på en lille duel med Carsten op ad Folehavevej, men der var dømt hyggekørsel i et træls tempo som ikke var noget men alligevel drænede stængerne. Jeg er lige ved at tro at det havde været mere behageligt med mere tempo. På den sidste knold og nedkørslen lukkede han så lidt op og vi kørte side om side mod slutningen og jeg syrede da også noget til.

Havde Carsten ikke siddet på over halvdelen af føringeren efter Jonstrup, havde jeg nok sat ind med nogle T-krydsspurter a la Kermit, men det var for plat at forsøge at køre fra en mand som i den grad brød vinden. Men det var altså kedeligt bare at stempe derudaf, især fordi det var lidt for let bare at ligge i læ. Måske paradoksalt når jeg bliver drænet af det, men sådan er jeg nu engang skruet sammen.

post-1580-095396800 1280265759_thumb.gif

I morgen har jeg turnusens tidligste vagt men fri resten af ugen :cool: det er da ærgeligt at det bliver lortevejr!

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Carsten fortalte at han ikke længere gider åbne spurten for så er man sikker på at tabe.

WHAT??? :dry::cry::mad::devil::crazy::4disguise: Hvad er nu det for en holdning at ligge for dagen? Nogle gange fatter jeg altså ikke at de overhovedet gider træne. Det handler jo i sidste ende ikke om hvem der kommer først op, men om hvem der får kørt sig mest ud. Og jeg har da taget spidsen mange gange og stadig kommet først op - så det kan vidst kun være hvis man ikke er stærk nok at man ikke kan tage den........

Link to comment
Share on other sites

Uge 30

26/7: 85,5kg - fedt% 11,5 - 2800kcal - styrketræning 7 m

27/7: 84,5kg - fedt% 11,1 - 3300kcal - cykling 3 t

28/7: 84,8kg - fedt% 11,1 - ukendt -- styrketræing 30 m

29/7: 84,8kg - fedt% 11,2 - ukendt -- cykling 2 t 30 m

Spindarella:

Håber du har ret. Det er bare..... bladene på træerne er begyndt at blive gullige. Det er mørkt om morgenen når jeg har morgenvagt. Høsten er gået i gang. Kuling og regnvejr. ÆV!

Kermit:

Du har lidt ret. Men hvis det er hver gang Carsten læger sig op og trække og derefter bliver parkeret, kan jeg nu godt følge tankegangen lidt. Omvendt har du meget ret i at det handler om at køre sig selv til kanten, men det jo ikke just klubbens strategi. Og jo - hvis man er hurtigt nok kan man selvfølgelig godt køre den hjem "selv", men der er nok ikke så mange andre HCMere end dig der kan slippe afsted med det.

.

I går: hjemmestyrk 30 minutter

I dag:

Efter at få masseret skinkerne var der stor tvivl om hvad jeg skulle i dag. Med regnvejr i sigte, plejer der ikke at være mange i HCM. I Hillerød kører licensfolkene stadig sommerrul hvilket er hidsig tons for mit vedkommende. Så umiddelbart var en dobbelt spinningtime ikke at foragte og der var vikar på, så måske man kunne få en fornuftigt time ud af det (ham der plejer at være instruktør giver ingen forudgående meldinger om hvad der skal ske og det er træls at køre overraskelsesspinning, synes jeg).

Men spinningen blev aflyst og da jeg skulle pakke cyklen til Hillerød var den punkteret. Igen kunne jeg ikke finde synderen og nu jeg havde tid, gav jeg dækket en grundig inspektion. Jeg fandt også en metalspåne som kun stak minimalt ud af dækket så måske jeg nu kan undgå punkteringer i Duranoerne.

Men det tog sin tid, så det blev en chance med HCM. Det var to andre men da det igen begyndte at regne, kørte den ene direkte hjem. Vi andre tog regnjakker på og trillede ad den normale rute. Her blev jeg glad for at jeg ikke kom til Hillerød, for uha hvor havde jeg dårlige ben. Ligeså mange tæsk den anden fik i forgårs, ligeså meget led jeg i dag under hans malende konstante tempo. Bortset fra på Jonstrupbakken, tror jeg ikke pulsen afvej mere end plus minus 5 fra snittet. Alt i alt sad jeg hang ½ hjullængde bagefter det meste af tiden.

Pulsbæltet sendte ikke et eneste tal til uret. Jeg synes bæltet var lidt slapt så havde strammet det og det var åbenbart ikke smart.

Det blev til 71,5km på 2:26 så tempoet var alt andet end prangende.

Øv - jeg har spist alt for meget i dag. Udover vandmelon og jordbær har jeg også opdaget at vores lokale grønthandler har fået samme slags blommer om vi havde i min barndoms have og har også opdaget at jeg mægtigt godt kan lide kirsebær. Jeg kunne have spist ude for de penge jeg har spist frugt for i dag.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 30

26/7: 85,5kg - fedt% 11,5 - 2800kcal - styrketræning 7m

27/7: 84,5kg - fedt% 11,1 - 3300kcal - cykling 3t

28/7: 84,8kg - fedt% 11,1 - ukendt -- styrketræing 30m

29/7: 84,8kg - fedt% 11,2 - ukendt -- cykling 2t 30m

30/7: 85,9kg - fedt% 11,6 - kommer -- styrketræning 1t 40m + spinning 30m

I formiddags besøgte jeg motionscenteret:

Elipsetræner:

5 min

C2:

5 min

Læg i benpres:

15x250

12x350

12x350

Kropshævninger, neutralt greb:

10

10

10

Bicepcurl, kabel:

8x4½

8x4½

Squat:

12x10

10x50

6x70

6x70

Bænkpres:

15x20

10x60

10x80

10x80

Lårcurl, liggende:

15x80

10x110

10x110

Skulderpres:

10x17

10x17

10x17

10x17

Fransk pres:

10x22½

10x22½

Rotator, ud:

15x12

15x12

Lændemaskine:

15x70

15x150

15x150

15x150

Mavemaskine:

15x110

15x110

15x110

Sidebøj i stativ:

15

15

Elipsetræner:

5 min

Dertil udtrækning i 25 minutter :cool:

Efter lidt indkøb og et par timer hjemme havde jeg et ærinde i byen og tog lige et smut om motionscenteret igen.

Denne gang blot for at køre lidt spinning, jeg havde desværre kun tid til 30 minutter da jeg var faldet i søvn på sofaen :blush:

Det blev til lidt let trampen med 4 højkanceintervaller á 2-3 minutter, et minut tungt stående og 2 x 15 sekunder stående "starttræning".

På vejen ud fik jeg sat mit medlemskab i bero i 1½ måned. Nu Spinderella mener at sommeren ikke er forbi endnu, vil jeg prøve at koncentrere mig lidt mere om cyklen. Banetræningen starter også op på mandag :w00t: men nu må vi se om der er andre nede på mit plan der møder frem.

Jeg har fået tiltusket mig noget overarbejde i morgen. Om vi ansætter 1000 nye lokoførere, tror jeg stadig at der vil mangle folk om lørdagen i feriesæsonen. Eneste minus er at vækkeuret ringer tæt på klokken 3 :crazy:

Edit: det er sq allerede 2:30

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 30

26/7: 85,5kg - fedt% 11,5 - 2800kcal - styrketræning 7m

27/7: 84,5kg - fedt% 11,1 - 3300kcal - cykling 3t

28/7: 84,8kg - fedt% 11,1 - ukendt -- styrketræing 30m

29/7: 84,8kg - fedt% 11,2 - ukendt -- cykling 2t 30m

30/7: 85,9kg - fedt% 11,6 - 3500kcal - styrketræning 1t 40m + spinning 30m

31/7: 86,5kg - fedt% 11,7 - 4500kcal <- desværre ikke en skrivefejl

01/8: 86,9kg - fedt% 12,1 - kommer -- cykling 3t

Lørdag stod jeg op 2:30 for at tage på overarbejde. Det kunne jeg ikke lide - altså tidspunktet. Jeg burde ikke være sulten men allerede efter morgenbarberingen begyndte maven at rumle, så jeg spiste morgenmad trods det ikke var planlagt når det var SÅ tidligt. Vel på arbejde nåede jeg ½ time før første pause da jeg var ved at kaste op af sult. Og resten af dagen gik det igen helt amok i mad trods jeg sov til middag i over 4 timer.

Der ligger nu nok noget mere i det end det. Inden jeg skiver nærmere, skal jeg lige være sikker på at det ikke udløser en fyreseddel hvis nogen af de "forkerte" på arbejde/trafikstyrelsen skulle google sig ind i loggen.

I dag burde HCM have kørt rundt på Møn men da vejrudsigten hele tiden har lovet regn, blev turen aflyst i går. Typisk nok, stod vejrudsigten i morges på tørvejr og har lige hørt fra dem i Stege, at det har været tørt og OK varmt. Og endda vindstille.

I stedet blev det til almindelig klubtræning. Gårsdagens skumle vejrudsigt har nok afværgret en del vækninger, for vi var kun 8. Turleder tænkte at vi skulle holde os i nærheden af Hørsholm hvis himlen åbnede sig og at vi skulle køre lidt rundstrækninger med bakkeleg :blink::w00t: Det havde jeg aldrig troet skulle ske for noget der lignede hold 1. 6 mand hoppede med på den leg og det var lige før jeg var glad for at jeg havde ædt igennem i går, for risikoen for at gå sukkerkold var lille selvom jeg gik til stålet fra morgenstunden. Og når jeg nu ved enhver passende og upassende lejlighed efterlyser pulsvariation, måtte jeg jo hellere vise at jeg satte pris på det.

Første bakke var Sandbjergvej. Jeg kom til at oversatsatse lidt og havde lidt for meget gele i benene da jeg kom først op - der var lang tid endnu og ville de andre slå kontra? Nej :blink:

Det var et perfekt mix mellem rolig kørsel, lidt almindelig tempo og så bakkeintervallerne. Indtil jeg så at det holdt, tog jeg det lidt med ro på de næste par bakker.

Een foreslog at vi kørte ud på VM-ruten og herfra var det rent bord, men bortset fra en enkelt af de andre, så er jeg ikke helt sikker på hvor meget de andre gav sig. Synes kun det var mig der virkelig hev luft efter bakkerne.

Pyt, for jeg røg i hegnet. Først på Geels bakke som måtte tages stående for at nå fra bagerste til forreste position. Ok - her var de andre ikke helt flinke til at samle op, så hang længe på iltgælden som jeg kun dårligt havde lukket da vi besteg Slotsbakken. Samme procedure som på Geels men var så hærget at jeg lige måtte af cyklen på toppen. De andre satte godt nok farten en del ned men jeg kunne jo ikke stå der,- men der var ro på for en tid, så det var fint nok.

Tilbage på Sjælsøvej hvor jeg var pakket ind men på Åsebakken kunne jeg køre mere frit. Blev overhalet ubehageligt hurtigt, satte efter og så gik den anden kold men holdt selv farten.

Sidste tur på Sandbjergvej var ganske sjov med lidt blandede angreb opad. Til sidst troede jeg at jeg kørte med bundgas mod toppen men da jeg blev angrebet kunne jeg alligevel vriste mig fri igen.

Fed tur, men det understreger alt for tydeligt at jeg ikke mentalt rustet til at køre rigtigt hårdt alene; jeg skal simpelhen have nogle til at presse mig. Bedst som jeg tror jeg at kører 100%, så er der masser mere i posen hvis jeg er ved at blive overhalet.

Lidt synd, at ikke alle giver sig 100% når nu muligheden er til det.

post-1580-071365700 1280672355_thumb.gif

Men hvad gør jeg så nu? Prøver at smide fedt i en fart og restiturer dermed elendigt eller fylder jeg op og prøver banetræningen i morgen uagtet at jeg under alle omstændigheder er mærket efter i dag? Eller sætter jeg mig mellem to stole - det er jeg god til :laugh:

Håber bare at jeg kan sove tidligt - kæmper for at holde mig vågen, så hvis jeg bliver alt for overtræt, så er det virkelig nitten!

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 30

26/7: 85,5kg - fedt% 11,5 - 2800kcal - styrketræning 7m

27/7: 84,5kg - fedt% 11,1 - 3300kcal - cykling 3t

28/7: 84,8kg - fedt% 11,1 - ukendt -- styrketræing 30m

29/7: 84,8kg - fedt% 11,2 - ukendt -- cykling 2t 30m

30/7: 85,9kg - fedt% 11,6 - 3500kcal - styrketræning 1t 40m + spinning 30m

31/7: 86,5kg - fedt% 11,7 - 4500kcal <- desværre ikke en skrivefejl

01/8: 86,9kg - fedt% 12,1 - 2800kcal - cykling 3t

Uge 31

02/8: 85,2kg - fedt% 11,4 - kommer -- banecykling 2t

HA! det virkede i går - jeg gik i seng lidt i 21 og faldt i søvn med det samme. Var dog alligevel småtræt i dag.

Småtrætte var benene også, fandt jeg ud af. Det var første aften med banetræning efter sommerferiepause, så kunne naturligvis ikke holde mig væk.

Men det var ærlig talt lidt en nitte, da stængerne var noget mærkede after i går. Der var eet sølle skud i bøssen (som blev fyret af på opvarmningen = 40 omgange) og derefter var der gele i benene og jeg kunne intet træde.

Første rigtige tur sad jeg på hold 3 - vi skulle køre 20 omgange og jeg drattede af efter 12 :blush: dog med en rigtig cyklistundskyldning at jeg var distraheret af at sadlen, som jeg lige havde sat lidt ned, nu sad skævt. Reelt var jeg noget overmatchet, da vores holdkaptajn kører i B og de andre to også og var på stort set samme niveau. Og mentalt var jeg slet ikke klar til udfordringen - vi nåede ikke engang op på 50, før jeg slap.

Tur 2 var også på 20 omgange men vi fik en mand med fra hold 4. Normalt en god sjat langsommere end mig og med ham foran gik det bedre da jeg fik lidt luft inden jeg selv skulle føre. Jeg faldt af så det ville noget efter min sidste føring da B-rytteren tog over.

På tur 3 gad jeg ikke blive sat igen, så jeg rykkede mig ned på hold 4. Noget bedre, men havde virkelig gummiben. Så det var stygt da jeg jeg sad på min sidste føring og havde trykket det sidste ud, da vi blev hentet med en omgang og så måtte føre en omgang mere.

På tur 4 var hold 3 og 4 slået sammen. 24 omgange, 1ste føring rolig, 2den føring på 90% og den sidste på fuld skrue og derefter udgå. Rækkefølgen var naturligvis sammensat så hurtigste mand sad bagerst. Som jeg kørte i dag var jeg 3dje mand til at udgå - plejer nu at holde noget længere. I dag var det fint nok, dog kunne jeg måske have siddet en plads eller to længere nede da jeg fik lavet lidt huller på mine sidste 250 meter.

Men det er slut med søndagstræning :poking: Fremover skal jeg være på dupperne og håber bare ikke at jeg nu fast er røget 1-2 hold ned i systemet.

post-1580-043143100 1280787333_thumb.gif

Efterårets træning tegner meget lys. Træneren er opsat på at vi skal forberedes meget grundigere til DM end de andre år, hvilket vil sige at der skal køres en del 200meter :w00t: og starttræning :w00t: - begge dele er simpelthen pissesjovt. Desuden skal der også øves noget forfølgelsesløb :crazy: (husker godt hvordan det gik sidst) og alm. pointløbløb også, hvor smertetæsklen skal rykkes, som han sagde :unsure:

Så der står varieret træning på menuen og mestendels fra den skuffe jeg holder mest af. Vi skal vi lige bruge nogle uger på at få teknikken på plads igen. Der var ingen der kunne køre på den sorte streg og vi var heller ikke gode til at tælle omgange - det sidste lyder måske underligt, men når man er presset er det tilsyneladende svært at tælle baglæns, for der går ikke en aften uden det kikser mindst een gang.

Link to comment
Share on other sites

Uge 31

02/8: 85,2kg - fedt% 11,4 - 2850kcal - banecykling 2t

03/8: 84,5kg - fedt% 11,0 - kommer -- hviledag

Nej, hvor jeg bare keder mig!!!! Jeg har handlet ind, vasket køkken og vasket tøj og det er slet ikke morsomt med sådan nogle aktiviteter.

Dumt at holde hviledag på en fridag. Kan ikke en gang besøge familien for min onkel gik først i seng i morges, så dér er jeg ikke velkommen.

Jeg kunne selvfølgelig tusse i planeteriet og håbe at de gamle fribiletter i skuffen stadigvæk kan bruges. Og så tage ind på arbejde og se om nogle af de "sjove" holder pause og lige sidde og sludre lidt. Spørgsmålet er om jeg kan finde ud af at tage derind uden at fumle i kosten og sætte vægttabet over styr; nu jeg endelig igen er under 85...... Man kunne jo lade dankortet blive hjemme :cool:

Jeg har nu faktisk lavet lidt i dag. Off Topic udfordringen lå i at maxe i armstrækkere. Det blev til 68 styks - der er da ikke helt tosset for en lille cykelmyg. Der er kun 2 uger tilbage i programmet, så de lovede 100 bliver ikke til noget men det har jeg heller aldrig troet på.

Jeg har i øvrigt fået reel DOMS i lægge og også lidt i quads. Det er også kun rimelig med de tæsk de har taget de sidste to døgn. I morgen skal benene have klø igen men på en ny måde hvis ikke jeg får eksamensmave på vej ud af døren.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 31

02/8: 85,2kg - fedt% 11,4 - 2850kcal - banecykling 2t

03/8: 84,5kg - fedt% 11,0 - 3000kcal - hviledag

04/8: 83,9kg - fedt% 10,9 - kommer -- banecykling 2t

I dag fik jeg hentet posen på posthuset med to stk. banedæk som importøren ikke længere tager hjem til Danmark. Jeg troede ellers gerne de danske forretningsdrivende ønskede at vi kunder lagde pengene herhjemme, men det kan man jo ikke når de ikke tager varerne hjem.

De blev sat på sammen med to friske slanger (indkøbt lokalt).

Og så afsted til banetræning. Sprintorienteret træning :w00t:

Sjældent har jeg cyklet så lidt på 2 timer - jeg fik desværre ikke startet pulsuret fra start men tror ikke det blev til mere end 15 km og nok også lidt mindre.

Vi startede med at geare cyklen ned og varme op. Rigtig opvarming. 10 minutter hvor farten langsomt steg fra 25 til 35 og direkte over i de velkendte 20 omgange. Jeg fik kun 17 da en mand var lettere sat da jeg slog op efter min sidste føring. Kunne ikke bestemme mig til om jeg turde gå imellem ham og feltet, tøvede et sekund og endte bagved ham og da han samtidigt opgav helt, kunne jeg ikke køre feltet ind. Et klasseeksempel på hvorfor man sommetider lader sig udgå før man er helt flad, altså for ikke at lave rod i geledderne.

Da vi havde rullet af lidt målrettet opvarmning:

2 x 80 meter med (næsten) stående start.

Derefter skulle vi køre tungt. Så jeg lånte et 14tands-tandhjul af træneren og en banetandhjulsaftrækker. Hvis jeg skal køre denne træning igen, kommer jeg vist til at investere i lidt udstyr. Burde også udskifte klingen fra 50 til 49 tand men med min alder er det OK at snyde lidt og køre lidt tungere gearet, så nu må vi se. Hvis jeg ikke selv kan få klingeboltene af, så bliver det ikke til noget.

Men nu til det sjove:

500 meter flyvende start, gear 50/14

Uha - i betragtning af sommerpausen og at jeg har mistet noget af banefeelingen, gik det faktisk for hurtigt. Især den sidste omgang med syre i stængerne sejlede jeg noget rundt og endte helt nede i det blå fortov :blush:

15-18 minutter pause - så lang var alle pauserne :smile:

500 meter flyvende start, gear 50/14

Som ovenstående - blot mærkbart langsommere

At kræfterne ebbede ud var helt efter planen, for nu skulle vi geare et hak ned.

500 meter flyvende start, gear 50/15

Helt rart at få lavere gear der var til at træde op i kadance. De sidste 150 meter trådte jeg helt firkantet og det føltes næsten som om cyklen kørte fra mig. Helt stegt, fik jeg stønnet/brølet cyklen over stregen :blush:

Vi burde have gele i benene nu. Check! Derfor skulle vi nu køre i opvarmningsgearet.

500 meter flyvende start, gear 50/16

Igen var cyklen hurtigere end benene til sidst.

Derefter nedvarmning 5 minutter med 30-25 km/t.

Træneren måtte konstatere at jeg manglede en del rutine i tandhjulsskiftskift og hjulvending. Ikke forkert, det må smugtrænes. Ellers ville han ikke garantere at jeg ikke stod for pauseunderholdningen også næste gang.

Han spottede også jeg var begyndte at cykle i en sen alder og ikke var vant til at bide smerten i mig. Hrmpf - jeg synes ellers at jeg maxede pænt ud og ved ikke umiddelbart hvor jeg skal grave dybere, men det må jeg prøve næste gang, så.

Det var sjovt. Pissehamrende hårdt. Men man kører ikke mange kilometer på sådan en dag og selv om det ikke burde være sådan, så giver det lidt dårlig samvittighed. Tror nu alligevel at jeg vil prøve at deltage nogle gange endnu indtil de desværre flytter ugedagen til, naturligvis, mandag hvor jeg i forvejen har banetræning og torsdag hvor jeg allerede har betalt for svømning. Med mit held, passer tiderne næppe sammen.

Jeg er temmelig spændt på hvordan benene har det i morgen. Jeg kan ikke mindes at de har være så geleagtige før. Håber at jeg kan deltage i en eller andet form for fællestræning.

Ingen pulskurve. Mod slutningen af hvert interval har jeg moslet så meget med overkroppen (ups - elendig teknik) at det fejlviser med puls 224.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Onsdag aften før sengetid:

5 sæt Off Topic-strækkere og fortsatte med lidt kropshævninger og gøgl til mave & lænd

Torsdag begyndte på lungemedicinsk hvor det skulle undersøges om medicinen hjælper. Det kan jeg jo mærke at den gør men det kunne i høj grad også måles. Faktisk ligger jeg bedre end i provokationstestene hvor jeg fik 10xnormaldosis bricanyl. Så det show fortsætter - jeg har ellers lavet den klassiske fejl og tænkt at det nok gik uden medicin alligevel, dog har jeg taget den men med dårlig samvittighed.

Derefter til fællestræning. Pludselig opstod der logistisk kaos da mor skulle bruge en vitterlighedserklæring og jeg samtidig fik kørelejlighed til Stege lige efter træning og hjem fredag. Så jeg måtte tage bilen til CCHillerøds fællestræning for at få det hele til at gå op. Jeg mente ikke at benene var supersmadrede efter sprinterne i onsdags (så VAR de måske alligevel ikke kørt hårdt nok) så hold 3 gad jeg ikke. Hold 1 turde jeg ikke så endte på hold 2 med 4 mand - de andre to hold mønstrede vel 15-20 hver.

Så det blev bare til at køre tur med lidt spurter. Mange blev åbnet ved at turleder gik bag feltet og tog tilløb og havde mindst plus 10km/t da han gik udenom og da de var superkorte var der ikke nogen der blev "fanget" af dem. Fik dog kørt et par stykker uden at gøre mig bemærket men vandt underlig nok de få bakkerspurter ret let - underlig fordi jeg nok var den tungeste af os, så det synes jeg ikke rigtigt giver mening når jeg fik smæk på flad vej.

post-1580-055707700 1281126211_thumb.gif

Til banetræning har jeg flere gange hørt folk omtale ture med 28km/t i snit som en del af ugepensum - altså en ret rolig dag især for en licensfætter. At holde en snitfart er i praksis nok lettere at administrere end at sidde og glo på pulsen og hvis man kører med omtanke, så kan ideen nok bruges. Dog er jeg ikke så hurtig som de andre men med tanke på at vindmodstanden vokser med hastigheden, tænkte jeg at en 27km/t-i-snit-tur måske kunne bruges.

Dagens 27-tur gik blot til Helsingør og retur og kan vist godt accepteres som aktiv restitution; med tiden bør de nok blive længere men man skal jo begynde et sted.

post-1580-045855000 1281126227_thumb.gif

Da jeg kom hjem fortsatte jeg med lidt hjemmestyrk igen med Off Topic strækkere som det hårde indslag.

Jeg punkterede IGENIGENIGENIGEN i torsdags så nu ryger dækket i skraldespanden. Det får sin afskedstur i morgen efter fyraften og så er det farveller.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 31

02/8: 85,2kg - fedt% 11,4 - 2850kcal - banecykling 2t

03/8: 84,5kg - fedt% 11,0 - 3000kcal - hviledag

04/8: 83,9kg - fedt% 10,9 - 2800kcal - banecykling 2t + hjemmestyrk 30m

05/8: 85,0kg - fedt% 11,3 - 2500kcal - cykling 2t 40m

06/8: ----------------- i Stege --------------- - cykling 1t

07/8: 86,7kg - fedt% 11,9 - 4025kcal - cykling 2t 15m - OPDATERET

Æv, hvor var jeg træt på på arbejde i dag og syndede (faktisk undtagelsesvis) kostmæssigt. Men det var da jeg kom hjem at jeg gik bersærk i mysli. Planen var sove til middag men lå bare og roterede. Endelig gav jeg op og hoppede på cyklen. Det var dømt planløse tidene, der skulle bare køres en rimelig tur. Som følge af al maden, blev det til en postevandstur men det er ikke helt optimalt og var på kanten af at gå kold mod slutningen. Dog skulle jeg ikke være hjemme længe før benene igen føltes OK, så spiste kun en gang kylling med lidt grøntsager - altså minimalt med kulhydrater. Så må vi se om jeg rider stormen af.

post-1580-026642800 1281211970_thumb.gif

Nu skylle cykeltøjet og håbe at jeg kan sove halvtidligt - vækkeuret ringer klokken kvalme igen i morgen hvor det er tid til en hviledag (bortset fra 5 sæt strækkere).

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

så spiste kun en gang kylling med lidt grøntsager - altså minimalt med kulhydrater. Så må vi se om jeg rider stormen af

Ikke den bedste plan. Stængerne er som bly her til morgen trods jeg blev nødt til at spise en stor portion mysli i nat da jeg fik ondt i maven af sult.

Da vækkeuret ringede i morges lå vægten vist omkring 85,7 eller noget i den stil.

I aften: curling - introtimer

Link to comment
Share on other sites

På vejen ud fik jeg sat mit medlemskab i bero i 1½ måned. Nu Spinderella mener at sommeren ikke er forbi endnu, vil jeg prøve at koncentrere mig lidt mere om cyklen. Banetræningen starter også op på mandag :w00t: men nu må vi se om der er andre nede på mit plan der møder frem.

Så er det jo endnu en grund til at håbe jeg får ret. :bigsmile:

Kunne se at du i Off Topic havde skrevet noget om at du havde bemærket, at du passede symptombilledet på BED - så jeg kan jo ikke lade være med at bemærke hvor meget din kost fylder i loggen (og på en måske ikke så positiv måde). Er det noget du har tænkt dig at undersøge videre? (og bed mig bare om at lukke og/eller slette, hvis jeg går for tæt på....)

Link to comment
Share on other sites

Kunne se at du i Off Topic havde skrevet noget om at du havde bemærket, at du passede symptombilledet på BED - så jeg kan jo ikke lade være med at bemærke hvor meget din kost fylder i loggen (og på en måske ikke så positiv måde). Er det noget du har tænkt dig at undersøge videre? (og bed mig bare om at lukke og/eller slette, hvis jeg går for tæt på....)

Hvis jeg mente det sidste, ville det være uklogt at nævne det i samme forum. I øvrigt er der meget få emner i denne log som jeg ikke ønsker at komme ind på.

Jo, kosten fylder ALT for meget, men det kan jo være at det har sin årsag. Om det er BED (tvangsoverspisning) eller noget andet er jeg ikke sikker helt sikker på, for jeg burde være jævnt overvægtig og det synes jeg dog ikke at jeg er. I hvert fald ikke når vægten ligger hvor den gør nu. Og så er det jo sket mere end een gang at jeg er taget tidligt hjem fra jul eller fødselsdag for at spinne maden væk og det kunne jeg forstille mig skal kategoriseres som tvangsmotion og det passer ikke til BED.

Men at der er en eller anden form for spiseforstyrrelse inde over, er jeg 99% sikker på for alt andet inden for BED end det nævnte passer på en prik.

Jeg har selvfølgelg overvejet at tage kontakt til nogle kloge mennesker. BED er ikke særlig anderkendt i DK endnu, så jeg skal ikke regne med noget hjælp fra det offentlige. Private hjernevridere tager typisk 700kr. i timen og for normale spiseforstyrrelser skal man påregne 20 besøg. Det er min økonomi desværre ikke til for øjeblikket. Og så har jeg læst at BED er sværere at slippe af med end f. eks. anokeksi, så 20 konsultationer er næppe nok.

Men jeg tager fat i foreningen for spisefortyrrede og selvskadere når udetræningen på cyklen er slut. Lige nu kan jeg ikke overskue flere projekter og nu har det plaget mig i mindst 15 år, så 2 måneder mere gør næppe den store forskel. Og vil ikke denne sammenhæng ikke mene at det også er en del af tvangsmotion at jeg prioriterer sådan men blot et overlap mellem landevejscykling, banecykling og også curling som næppe kan gå som motion. (Og dog, men det kommer i næste indlæg).

Kan jeg få nogle tips, redskaber eller andet til at styre mine madflip når de angriber, vil det være en stor hjælp, også for mit humør der jo lider noget skade efter jeg har spist en kvart pakke havregryn direkte fra pakken eller hvad jeg nu finder på.

Link to comment
Share on other sites

Uge 31

02/8: 85,2kg - fedt% 11,4 - 2850kcal - banecykling 2t

03/8: 84,5kg - fedt% 11,0 - 3000kcal - hviledag

04/8: 83,9kg - fedt% 10,9 - 2800kcal - banecykling 2t + hjemmestyrk 30m

05/8: 85,0kg - fedt% 11,3 - 2500kcal - cykling 2t 40m

06/8: ----------------- i Stege --------------- - cykling 1t

07/8: 86,7kg - fedt% 11,9 - 4025kcal - cykling 2t 15m

08/8: 85,7kg - fedt% 11,5 - ukendt -- curling 2½ time

Uge 32

09/8: 85,3kg - fedt% 11,3 - 3200kcal - banecykling 2t 15m

10/8: 84,1kg - fedt% 10,9 - 2700kcal - cykling 2t 45m

Curling søndag aften var en stor overraskelse. Jeg havde både forventet og håbet at det var sjovt men det var endnu bedre underholdning end jeg havde forstillet mig.

Rungsted Curling klub holdt åbent hus i søndags og da jeg, som så mange andre, blev en smule grebet da vi deltog i OL, ville jeg nu prøve det nu muligheden var der. Vi var desværre kun to gæster og den anden ville ikke på isen men kun se på. Efter en times tid hvor de allerværste skønhedsfejl blev pillet væk - der er mange endnu - blev jeg sendt over til de andre og vi fik spillet 4 ender. Udover at jeg selfølgelig var dårligere end de andre, så faldt jeg ikke helt igennem og det lettede lidt når jeg nu ikke havde nogle andre nye at spille med.

Umiddelbart virker curling ret fredeligt. Med 2-3 gange cykling om ugen og også noget styrketræning, havde jeg forventet at det var "et stykke kage". Men jeg er blevet klogere. Benene er faktisk meget ømme, også mere end efter squat. De andre siger at der er normalt for nye medelemmer når de skal gå på is; man spænder unaturligt og der er tusinder at små korrigeringer når kroppen opfanger at skoene er ved at glide. At feje foran stenen er hårdt arbejde og lænden blev hærget allerede undervejs og er stadig øm - nu er der også kommer core-ømhed til. Højre knæ er ret ømt men det er af alle de slag det har fået når jeg har "sat" det i isen i glidefasen. Benet burde være strakt så knæet ikke går i, men det var jeg ikke så god til. Heldigvis er højre knæ ikke så ømfindigt som det venstre, så det skal nok holde.

Hvor længe ømheden fortsætter ved jeg ikke - hvis kroppen nogenlunde hurtigt vænner sig til curlingspillet, så fortsætter jeg. Det er sjovt og samtidigt ret hyggeligt. Men det må ikke gå for meget udover resten af træningen (som nu) og hvis det varer ved for længe så stopper jeg igen.

Mandag aften:

Banecykling. Som jeg havde frygtet efter sidste uge, dumpede jeg ned på hold 4. Problemet var bare at niveauet i går var noget lavere end sidst, så jeg lavede godt nok ikke meget. I betragtning af mine meget ømme lår, er det måske meget godt, men alligevel.

Fællesopvarmningen gik helt i fisk pga. elastikkørsel primært pga. en der hedder Tom, som accelererer vildt når han får sin føring. Vi skulle køre 40 omgange men holdet var splintret efter 20 - og vi udgik som fluer da træneren havde forbudt alt andet end holdkørsel. Jeg fik kørt 28, så kunne det ikke forsvares mere.

Derefter kørte vi 4x20 omgange. Jeg prøvede at trække farten op men den faldt ned under 40 :nonono: med det samme efter mine føringer. Og jeg ved fra de gange jeg har kørt med de andre på holdet at de godt kan køre hurtigere hvilket også blev bevist på sidste tur hvor vil skulle køre med spurt på den sidste føring. Heldigvis sad jeg bagerst så fik da pulsen op en enkelt gang i går.

post-1580-095660100 1281432227_thumb.gif

Fællestræningen i aften bliver nok "interessant". Dels fordi jeg er øm, dels kørte jeg trods alt lidt i går og det dér med træning 2 dage i træk er jeg bare ussel til. Og nu jeg alligevel sikkert ikke kan træde en bule i en blød hat, kan jeg lige så godt prøve at tage den på fedtforbrænding. Jeg er ikke særligt sulten her til formiddag og kan jeg høvle af spæklaget uden kamp, så er det en mulighed jeg tager.

Så for den - nu kom kosten igen til at præge loggen på speciel vis :tongue:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg mente det sidste, ville det være uklogt at nævne det i samme forum. I øvrigt er der meget få emner i denne log som jeg ikke ønsker at komme ind på.

Jo, kosten fylder ALT for meget, men det kan jo være at det har sin årsag. Om det er BED (tvangsoverspisning) eller noget andet er jeg ikke sikker helt sikker på, for jeg burde være jævnt overvægtig og det synes jeg dog ikke at jeg er. I hvert fald ikke når vægten ligger hvor den gør nu. Og så er det jo sket mere end een gang at jeg er taget tidligt hjem fra jul eller fødselsdag for at spinne maden væk og det kunne jeg forstille mig skal kategoriseres som tvangsmotion og det passer ikke til BED.

Men at der er en eller anden form for spiseforstyrrelse inde over, er jeg 99% sikker på for alt andet inden for BED end det nævnte passer på en prik.

Jeg har selvfølgelg overvejet at tage kontakt til nogle kloge mennesker. BED er ikke særlig anderkendt i DK endnu, så jeg skal ikke regne med noget hjælp fra det offentlige. Private hjernevridere tager typisk 700kr. i timen og for normale spiseforstyrrelser skal man påregne 20 besøg. Det er min økonomi desværre ikke til for øjeblikket. Og så har jeg læst at BED er sværere at slippe af med end f. eks. anokeksi, så 20 konsultationer er næppe nok.

Men jeg tager fat i foreningen for spisefortyrrede og selvskadere når udetræningen på cyklen er slut. Lige nu kan jeg ikke overskue flere projekter og nu har det plaget mig i mindst 15 år, så 2 måneder mere gør næppe den store forskel. Og vil ikke denne sammenhæng ikke mene at det også er en del af tvangsmotion at jeg prioriterer sådan men blot et overlap mellem landevejscykling, banecykling og også curling som næppe kan gå som motion. (Og dog, men det kommer i næste indlæg).

Kan jeg få nogle tips, redskaber eller andet til at styre mine madflip når de angriber, vil det være en stor hjælp, også for mit humør der jo lider noget skade efter jeg har spist en kvart pakke havregryn direkte fra pakken eller hvad jeg nu finder på.

Fair nok - jeg ville bare sikre mig at der ikke var en særlig grund til at du havde nævnt det i OT og ikke her. :smile:

Så vidt jeg har forstået er det ikke "unormalt" at man kan lide af BED og samtidig være normalvægtig. Men faktisk tænker jeg, at det måske nærmere er en form for bulimi du har. Mange tror at bulimi=kaste op, men sådan er det faktisk ikke. Bulimi er kendetegnet ved periodevise ædeflip (binge eating) efterfulgt af "udrensning" (purging) - som kan være opkastning, men som også kan være misbrug af afførringsmidler eller et meget stramt motionsregime (som du jo beskriver). Derudover er bulimikere ofte meget optaget af vægt og kropsudseende, hvilket det ikke umiddelbart lyder til at BED'ere går så meget op i. Nå, men nu skal man jo passe på med at kaste omkring sig med diagnoser på den måde - og jeg vil da skynde mig at understrege, at jeg bestemt ikke har noget professionelt grundlag for at udtale mig, så du skal ikke tage det for mere end hvad det er....

Jeg ved ikke lige hvad henvisningsreglerne er - men måske ville det være nemmere for dig at få en psykologhenvisning på baggrund af en mere anerkendt diagnose? I øvrigt ser det umiddelbart ud til, at det ikke kun er i Danmark, at lidelsen ikke er så anerkendt - den optræder hverken selvstændigt i ICD 10 eller DSM-IV, som er de to store klassifikationssystemer til psykiske lidelser. Ellers kunne du jo overveje en henvisning til en psykiater - der skal du bare være opmærksomme på, at ventetiderne godt kan være lange, og at du skal gøre dig meget umage med at vælge en, da der er stor forskel på i hvilket omfang de mest skriver recepter ud og i hvilket omfang de er indstillet på at arbejde terapeutisk med deres patienter.

Under alle omstændigheder synes jeg det lyder som en god idé at tage til kontakt til foreningen - de kan sikkert guide dig videre. Og jeg er helt enig med dig i, at det ikke skulle gøre den store forskel om det blev nu eller om et par måneder. Men igen: du kan godt indstille dig på, at der kan gå et par måneder fra du først tager kontakt til du reelt kan komme i gang med behandling - så måske er det værd at medtage i din tidslinie-overvejelser. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde godt luret om bulimi også dækkede over motion som "udrensning". Det er ikke det man normalt forbinder med diagnosen :unsure:, så er ikke helt glad ved den :tongue: men hvis det kan skaffe en henvisning er det fint nok. Tager dine råd om tidsstyring til mig :smile:

Inden træning fik jeg lidt kolde fødder mht. til at tage den på voldsomt kalorieunderskud, så jeg nappede en ekstra grovbolle og stak en banan i trøjelommen inden jeg ilede mod HCMs fællestræning.

Hold da op der var mange - vi startede vist 10 og samlede en op undervejs. Flere af dampbørnene var der, så bananen røg hurtigt sammen med saltvandet og så måtte energidrikken forhåbentlig holde mig kørende på resten af turen. Udgangstempoet var lidt højt men der var fint sug i den store gruppe, så det gik nu ret let.

Min eneste føring i dag fik jeg gennem Sørup by, så den var ikke voldsom hård. Jeg mener ikke at de små snoede veje (byzone) hvor folk går tur med hunde og barnevogn egner for et cykeltog med 45 km/t - det bliver ikke med mig i front i hvert fald. Nå, men jeg fik lov at holde den til starten af Sørupbakken hvor jeg forventede at blive overhalet. Så sandt: Kermit og ??? kørte udenom og jeg var for tung i måsen til at kunne accelerere cyklen nok opad og da det fladede ud, var de langt foran.

Herfra fik jeg desværre ikke flere føringer, så hvad der skete i spurterne har ikke den store værdi da det er unfair at køre frisk fra hjul (trods at 10 mand giver en del elastikkørsel) mod nogen der har taget sine dinger-føringer. Det er dog ikke af ond vilje, men det ligger ikke til min natur at være et møvehoved og da jeg gerne vil have pulsen ned efter spurterne, lader jeg mig altid falde tilbage i feltet - HCM kunne jo ikke drømme om generelt at sætte farten ret meget ned. Og det sammen med at de hurtige i front ikke går bagerst i gruppen efter deres føringer, ja så sidder jeg og ulmer omme på bagsmækken.

Men der var flere gange i dag hvor jeg faktisk mente at have overskuddet til at trække tempoet op hvis jeg ellers havde "fået lov".

Strandvejen som jeg ellers frygtede i vinden er ret godt eksempel. Min puls var helt nede i grøn zone, ganske enkelt fordi de hurtige sad oppe i vinden og kogte for sig selv. Havde alle mand nu været i rotation og taget sin føring på 5-60sekunder efter evne, var vi kommet frem på en lidt sjovere måde - og hurtigere, ikke at det er interessant.

Eller tænk om vi var stoppet efter Nivålyskrydset, delt op i to hold og kørt rulleskiftinterval frem til næste lyskryds. Derfra 27 i timen de 5 minutter frem til Folehavevej og så fuld æde opad på friske ben. Det havde være spas! og sker aldrig.

Anyway, jeg var faktisk ved at gå energitom da vi nærmede os Folehavevej. Heldigvis var der ikke nogen der satte tempo på den lille indledende nedkørsel, så var jeg gået kold. Nu fik jeg lige 1½ minut til at samle mig inden det gik opad. Igen i dag blev der lavet nogle grimme hug på stigningerne - for filan det er sjovt at køre opad på den måde :w00t: Især i dag hvor vi var mange og flere der lavede de der små stik. Jeg må dog sværge lidt til at holde lidt igen og så prøve at køre folk op når de slapper af bagefter; mine dumme 85kg er på ingen måde egnede til bratte temposkift på stigningerne. Det sjove ligger i at bedømme hvor mange meter jeg kan tabe og billigst køre dem ind igen og håbe at jeg får kontakt inden næste angreb. Det gik fint i dag, men fik alligevel totalt gelében på det sidste stykke.

Trods de mange "dampbørn" gik det ikke op i fuldblodstons og det blev en af de sjovere træninger i dag. Især forbi jeg trods mangel på føringer alligevel legede med i spurterne. Det plejer jeg ikke men i dag var der slet ingen køkultur ved føringerne og så har de andre altså selv bedt om at de uskrevne love bliver arkiveret lodret.

post-1580-043082600 1281477435_thumb.gif

(Jeg kom til at standse pulsuret efter fællestræningen så turen fra Hørsholm til Nivå mangler)

Eneste lille minus er en person som aldrig ser sig for og hele tiden skal møve sig frem. To gange trak han ud i mig fordi han ville skifte bane i håb om at sidde længere fremme og på en bakke hvor han lå foran mig holdt han umotiveret op med at træde samtidigt med han slingrede så jeg ramte hans baghjul. Sidst vi trænede sammen var han ved at køre mig i grøften. Jeg var lige ved at flejne ud på ham i dag, det er ellers sjældent jeg bliver gnaven.

Det store plus er at jeg formodentlig er sluppet så billigt gennem dagen, at det ikke er helt volapyk at tage til banesprint i morgen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg havde godt luret om bulimi også dækkede over motion som "udrensning". Det er ikke det man normalt forbinder med diagnosen :unsure:, så er ikke helt glad ved den :tongue: men hvis det kan skaffe en henvisning er det fint nok. Tager dine råd om tidsstyring til mig :smile:

Nå, men nu blev jeg jo alligevel usikker. Jeg slog det efter i ICD-10, og du har faktisk ret - (overdreven) motion er ikke eksplicit nævnt som et diagnosekriterie (de nævner binging alterneret med opkast og/eller afførringsmidler og/eller sultning og/eller appetithæmmende hhv. vanddrivende medicin). I beskrivelser af bulimi, er jeg dog ret sikker på, at overdreven motion også kan indgå (lige som det også er typisk for anorektikere).

Tror hellere jeg må lade være med at forsøge at kloge den yderligere. :blush: Som du selv fremstiller det, så er det ret sandsynligt at der er en spiseforstyrrelse af en slags ind over - det væsentlige er jo at du får hjælp til at gøre noget ved det, og ikke at vi her kan sidde og gætte os til præcis hvilket mærkat der skal sættes på den. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Haha - vi ser hvad de såkaldte kloge hoveder siger til det.

Uge 32

09/8: 85,3kg - fedt% 11,3 - 3200kcal - banecykling 2t 15m

10/8: 84,1kg - fedt% 10,9 - 2700kcal - cykling 2t 45m

11/8: 84,1kg - fedt% 10,8 - 3600kcal - banecykling 2t (og derefter til kage hos familien)

12/8: 84,1kg - fedt% 10,9 - kommer -- kommer

I går stod den på sprintorienteret træning på cykelbanen. Desværre fik jeg ikke fyret den max af. Benene var ikke på toppen og syrede til langt tidligere end normalt. Fair nok at man skal være træt når man prøver at køre træning flere dage i træk, men hvor klogt var det lige at jeg i tirsdags lå og kørte mig ud i spurterne dagen før jeg skal spurte igen? Ikke snedigt - en anden gang må jeg lige tænke mig lidt om :poking:

Mentalt var jeg heller ikke "med" i går. Jeg sjoskede bare op på banen og lallede lidt fart på cyklen og det er en helt forkert indstilling når man kører de korte discipliner, så skal man helst have dræberblik i øjnene inden man prøver at splintre cyklen. Dette også ifølge træneren som var efter en af de andre netop fordi det manglede.

Så man må sige at han holder et øje med os på alle fronter :4thumbup:

Efter en stille opvarming i 50/16 gik vi direkte over i 20 omgange. Jeg måtte udgå efter 17 og min sidste føring da jeg var brændt ud.

4x80 meter stående start (næsten), gear 50/16

500 meter flyvende start, gear 50/14

500 meter flyvende start, gear 50/14

500 meter flyvende start, gear 50/15

500 meter flyvende start, gear 50/16 - kunne slet ikke få spol i benene (få nu at holde banejargonen)

Dernypace, gear 50/16 som afslutning

Når man kører derny så tager man to omganges føringer (altså pladsen bag dernyen) mod normalt een. Inden man slår ud og væk, trækker man lidt ud og accelererer op på siden af dernyen, så ham bagved ikke skal lukke et hul men blot kan skifte fra at ligge i læ at en cykel og til dernyen.

Her måtte jeg desværre også udgå med 3 omgange tilbage. Jeg var ellers ved at kvitte noget før, da jeg havde svært ved at hænge på men så kom jeg op på hjul af dernyen og hold op hvor ligger man godt der :w00t: Chokket kommer så når man skal ud i vinden og aflevere manden bagved. Da jeg gik på hjul røg jeg bagved en som i det samme blev sat og vidste at jeg ikke ville kunne lukke hullet.

Pulskurven er fucket noget op med hastighederne - ved ikke hvad der gik galt men på de sidste tre ture stod jeg til at have kørt 65 i timen. Bare det var så vel men det er det ikke så jeg har skåret spidsen af kurverne.

post-1580-076132200 1281601370_thumb.gif

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft fridag i dag, så jeg burde nok have fattet om cyklen lidt tidligere, men "byvejr" viste at den rigtige regn først ville ramme ved mørkets frembrud. I løbet af eftermiddagen kunne jeg se på radarkortet at det ikke holdt og dermed røg planen om en tur med HCM på gulvet - der kører man ikke i regnvejr. Så jeg fik travlt med at komme i klunset så jeg kunne nå til CCHillerøds fællestræning.

Jeg kunne straks mærke at benene hverken var helt til rotterne eller skidegode. Hold 1 ville nu nok være vovet. Især da jeg ikke kunne spotte nogen af dem jeg kan køre fra, så det duede ikke. Hold 2 blev ikke til noget og så måtte jeg med hold 3. Så det blev til en rulletur hvilket nok ikke var så tosset endda.

Det blev en kort af slagsen for regnen væltede ned så efter 38kms fælleskørsel var vi "hjemme" i Hillerød. Jeg kørte mod Nivå - eller retter mod Hørsholm og tog HCM-turen baglæns incl Folehavevej for at se om jeg vurderede rigtigt. Umiddelbart ja, for jeg mødte ikke nogen HCMere. Ved Nivå kunne jeg have kørt hjem, men det var pissehyggeligt at ligge og hyggetrille i regnen så jeg kørte til Helsingør og lavede en U-vending.

Ikke den vilde pulskurve men de 111km giver mig den sjældne fornøjelse at være den der har kørt dagens længste tur på Bikelog.

post-1580-009135700 1281647627_thumb.gif

Problemet er nu at få cykelskoene tørre til i morgen :dry:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share