Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Jatak, hvornår? (citat: Fru Fernando Møghe).

Det hjalp faktisk en del på helbreddet at få sovet igennem - jeg kom skævt ind på sengetiderne i de sidste dage med morgenvagter.

Så der var ikke rigtig noget undskyldning for at springe enkeltstarten i SC over. Må indrømme at enkeltstart absolut ikke er mig kop te. Sikkert fordi jeg ved at jeg er ussel til det, var der ingen bøvl med maven. Det skulle ganske enkelt bare fuldføres og ender jeg som bundprop er jeg fuldstændigt og aldeles ligeglad.

Det betød så også at der ikke blev kørt helt så tæt på kanten som man nok burde men planen var ikke at være udskidt æblegrød til fællestræningen i morgen. Men fuck hvor demoraliserende når nogen bulrer udenom.

Til gengæld oplevede jeg noget andet "sjovt". På vejen til Ølsted kørte jeg gennem Hillerød og da jeg nåede til bakken ned til slottet, begyndte min næse at løbe - sådan vandhaneagtigt. 20 sekunder og så var det overstået. Nå, jeg er træt og må i seng.

post-1580-044282900 1305840764_thumb.gif

16/5 90,2kg - 13,9f% - 3050kcal

17/5 90,2kg - 13,7f% - 3700kcal

18/5 89,9kg - 13,6f% - 3000kcal

19/5 89,3kg - 13,6f% - kommer

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg læser din graf sådan, at du er kørt hjemmefra og ialt har kørt 90 kilometer. Heraf var de 20 kilometer så enkeltstarten til SommerCup, hvor du ligger på 90 procent og alligevel kun kører et lillebitte minut langsommere end jeg gjorde sidste år (hvor jeg virkelig forsøgte at køre mig helt ind i hegnet).

Hvordan får du lige det til at være usselt? :blink:

Måske du skulle opgradere til selvværd ver. 2.0 :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Vil nu også sige at 20 km enkeltstart på den anden side af 35 km/t er ganske fornuftigt! Og det er meget muligt at du selv synes du er ussel til enkeltstart, men kigger vi på din fysik burde det være en af dine absolutte forcer, hvilket den reelle tid også vidner lidt om. Så tror nu nok at du skal kunne køre endnu hurtigere hvis du kan holde dig sygdomsfri.

Link to comment
Share on other sites

Selvværd :blink: Va` fa´en er det det????

Jeg blev altså stadigvæk overhalet et par gange og 2 overhalinger svarer vel også til et minut. Og det havde jeg aldrig kunnet hente ind - så let tog jeg altså heller ikke på det og de sidste sekunder er jo uforholdsmæssigt dyre på pulsen.

Pyt - hvis jeg har ligget over 35, så skal jeg ikke brokke mig (havde forventet at ligge et par pinde mindre, faktisk) :wink:

Det skal jeg så over at jeg i morges bare knaldede vækkeuret fra og liiige skulle lukke øjnene inden jeg stod op. Naturligvis faldt jeg i søvn igen og vågnede først 9:30. Men OK - en god nattesøvn skal man ikke kimse af og især ikke når jeg tit sover alt for lidt.

Efter et langt tilløb kom jeg ud på lågen bare for at trille en "27-tur" men har spist alt for lidt i dag til at kunne samle mig om det. Ja og så skal jeg gerne stå ved at jeg faktisk også er lidt træt i stængerne efter i går.

Det blev til aktiv restitution: 29km med 25,6 jævne km/t.

Vægten fortsætter nedad og lå på 88,8kg da jeg endelig stod op.

Nu vil jeg tage i haven og grave et par baner inden der kommer for mange myg og overveje om jeg tør sætte vækkeuret i morgen og satse at der er et hold i CCHillerød som jeg kan falde ind på. Men noget ærgeligt at stå op halv 7 for at finde en flok licensfolk eller noget i modsatte grøft. Men er ikke helt sikker på at jeg får kørt alene så det er nok dér vi ender. Og så med begge vækkeure i drift :tongue:

Jeg skal også til fødselsdag i morgen + overmorgen, farvel vægttab, så det er udemærket at få cykleriet overstået så jeg er sikker på at kunne nå det.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det blev en rolig dag på kontoret.

Igen :unhappy: koldt fra morgenstunden så jeg tog bilen til Hillerød. Udover mig var der en fra hold 3 og 2 licenser - heraf indehaveren af enkelstartens næsthurtigste tid kørt med over 44 i timen :blink:

Undervejs stod hold 3-manden af og en C-mand kom til så frygtede at jeg blev kørt over ende men det var en 100% licenshyggetur hvor knævren gik konstant fra start til slut - dog var der stille op Endrupbakken - og alle fik lov at ligge i front.

83km på lidt under 3 timer og kun på Endrupbakken skulle der arbejdes.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Efter to arbejderelaterede vækninger før kl 6 og en håndværker 7:30, kom kroppen aldrig rigtigt i gear. Så at finde vinden udendørs efter arbejde var NO-GO.

Jeg kunne vælge mellem spinning og banecykling og valgte desværre det sidste.

Uharmonisk fremmøde, en tåbelig holdopdeling og en helvedes masse sniksnak i stedet for at få trænet. Tilsat klaphatteagtig kørsel, skete der det yderst sjældne at jeg blev alvorligt pissed.

Fik kørt:

opvarmning

20 omgange - kun een var tilbage på sidste omgang

20 omgange - kørte fint, kun en blev smidt af

8 omgange - og så forlod jeg banen under eder og forbandelser, gik i omklædningen og lossede lidt til bænkene og smed med tøjet inden jeg dampede lidt af under den varme bruser.

Burde nok have udnyttet overtrykket til at fyre et par gedigne 200metere af, men der var et par stykker som jeg ikke gad glo på.

Tilføjet:

Efter at have hørt

http://www.youtube.com/watch?v=fUZ_Y9RJ4do

kan man ikke andet end at være god igen :bigsmile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Puh, hvor er jeg træt. Lejligheden skal have skiftet vinduerne og alle møbler står stablet (incl. sengen) så håndværkerne har plads til at arbejde. Hvis bare de kom, altså. Nu bliver det endnu en nattesøvn på gulvet.

Stængerne var også temmeligt matte i det da jeg satte mig på cyklen for at køre med HCM. Vores "chef-træner" skulle stå for træningen og han mener at tirsdag skal være en rolig dag, så det skulle nok gå. Af samme årsag kørte jeg undtagelsesvis på postevand - det gør jeg ellers kun på småture og med pensionistholdet.

Men han havde meldt afbud og i stedet blev til til en gang bakketræning :crazy:

De blodet kom i omløb kom der nu fint gang i skinkerne men havde desværre ikke det store modspil - selv ikke fra Karsten K som ellers nok plejer at kunne flytte sig. Har ham dog mistænkt for at fise den at på intervallerne så han kunne gøre det onde ved os på transportstykkerne.

Pulsuret fåkkede op igen i dag, så vi må tage den i ord:

Første interval på Sandbjergvej: siddende, kæde på stor klinge og midt på kransen. Jeg gav den dog en pind mere. Kan huske fra sidst at den øvelse passer mig supergodt, så ville lige udfordres lidt mere.

Videre til Åsebakken - kørt fra bunden. Lidt fesent da jeg begyndte at få kolde fødder over at køre på vand.

Tilbage på Sandbjergvej - denne gang med kæden på rette plads. Første minut gik fint, så blev jeg nødt til at holde lidt igen.

Videre til Åsebakken - del 1 moderat men fuld æde på del 2. Havde håbet på modspil fra KK men nej.

Transport til Søllerød - KK fik brændt lidt krudt af og stegt os andre trods udmelding om kørsel med lette ben for at spole syren ud :sneaky2:

Slotsbakken - skulle det ikke være et interval? Da ingen rigtigt rørte på sig, gav jeg den moderat gas det sidste stykke uden nogen legede med.

Tilbage på Slotsbakken - forcering fra bunden og da KK kom op på siden, blev spjældet åbnet. Eksploderede desværre et stykke før toppen og fik også tændt for astmaen (eller hvad det nu er).

Geels bakke - KK trak i pænt tempo men ikke eksplosivt. Det var ikke formålet så to klik på gearvælgeren, op og stå, et klik mere og et til. Eksploderede igen! inden jeg nåede toppen. De små pusselanker løb fuldstændigt tør for juice og måtte kravle tilbage ned gennem gearene inden jeg opgav at holde den stående hele vejen op. Hvad Helvede sker der? Det plejer at være en af mine helt store forcer at kunne time en spurt så jeg brænder ud plus minus få meter af målstregen og nu bøffede jeg den bigtime for anden gang inden for kort tid.

Nu troede jeg at vi blot skulle hjem i god ro og orden. Niks!

Holtebakken - den havde jeg glemt. "Heldigvis" var der en siver som skulle pumpes.

NU skal vi da bare hjem :smile: Niks!

KK ville gerne køre 6 gange 30/30. Havde han kørt sig ud på bakkerne, kan jeg ikke forestille mig at ønske sig mere. OK, han kan naturligvis være mere sejlivet end jeg. Min tanke var bare: PIS - det magter jeg ikke!

Nå, men havde heller ikke de mentale evner til at holde dem, så det blev til 20, 20, 30, 20, 20, 30 og så ind i rabatten for at slukke iltgælden og vente på de andre. Men de sekunder der blev kørt var til gengæld all-out, så mon ikke det er OK?

Herfra trille hjem. Da vi holdt fra rødt, sitrede quads i det ben der var i jorden, så der var sq ikke til mere. Alt i alt fik jeg genoprettet lidt selvtillid efter den omgang bøllebank jeg fik i går; det var nok meget godt.

Da vi holdt ved SURINA forelskede jeg mig i Garmin 800 som en af de andre har fået. Gryf, den er lækker :wub:

Hvis tendensen med at der igen er overarbejde at få, holder + jeg bliver frikendt for KOL, så kunne det godt indgå i den gave jeg har besluttet at give mig selv.

På vej hjem begyndte det at dryppe fra oven. Jeg havde ikke energi til en forcering mere så håbede bare at nå hjem. Jeg kom ind i opgangen, fik cykelskoene af nåede en etage op da haglene begyndte at hamre ned. Perfekt timet.

MEN MEN MEN: der var ikke noget varmt vand. Gad jeg lige at gå i bad i koldt vand efter at have frosset den sidste halve time? Ned i dytbilen og til FW og under den varme bruser.

Umiddelbart burde jeg nok køre en stille trilletur i morgen men har fået en bums hvor ingen cyklister (eller andre) ønsker sig at have sådan een, så jeg tror bare at jeg lader roen indfinde sig :blush:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Har endnu ikke forstået hvorfor der er så meget modvilje omkring det intervaltræning. At man kører ud til en bakke og så ikke engang giver den fuld gas er mig en gåde :blink: Men godt at du holdt på dine principper og selv fik en fantastisk træning!

Link to comment
Share on other sites

Har endnu ikke forstået hvorfor der er så meget modvilje omkring det intervaltræning. At man kører ud til en bakke og så ikke engang giver den fuld gas er mig en gåde :blink: Men godt at du holdt på dine principper og selv fik en fantastisk træning!

Det er jo pisse hårdt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Gu´ er det hårdt. Desværre også derfor jeg ikke har no.... til at køre dem alene. Det havde derfor også være meget sjovere hvis KK havde presset mig, men fik alligevel kørt mig i hegnet til sidst også selvom ikke alle intervallerne var helt så hårde som de burde. Lidt primitivt håber jeg at have forbedret mig mere end KK på testruten næste gang træneren sender os ud på den, det er nu nok optimistisk så få km jeg får kørt. Men ellers så er Fuge-Jan beviset på at intervaller er vejen frem. Han fyrer den nemlig af og sad med da KK lukkede op i går og det har han ikke kunnet før. Jeg håber i hvert fald at det er tydeligt at dem som giver sig på intervallerne også er dem som har rykket sig mest.

Bumsen er på retur så holder mig fra sadlen i dag og håber at den er væk i morgen. Overvejer en tur i FW men efter endnu en nat sovende på gulvet synes jeg ikke at jeg er specielt oplagt. Heldigvis lader det til at jeg får nye vinduer om lidt - kranen holder foran lejligheden og de er ved at flytte liften. Det ville være dejligt hvis jeg kan pakke lejligheden ud igen og dermed også få min seng tilbage :wub:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nu med nye vinduer og et royalistisk svineri efter håndværkerne :mad:

Gad vide om sådan nogen heller ikke rydder op efter sig når man hyrer dem privat?

En hurtig tur i FW - nu begynder det for alvor at kunne mærkes at der er droslet ned på vægttræningen. Lidt øv, altså.

Crosstrainer: 5 min

Plank walks: 10

Planke, knæ til bryst: 10

Sideplanke med krøl: 10

Rotary Torso: 10x40

Mavemaskine: 10x80

Lændemaskine: 10x60

Hyperextensions: 15

Chinups: 17

Bænkpres, DB: 15x10, 12x34

Laterals: 10x10, 10x10

Arnold presses: 8x18, 7x18

Upper Back: 10x40

Tricep pushdowns: 10x22½, 10x22½

Scott Curl: 10x23

Lårcurl, siddende: 10x40, 10x75

Crosstrainer: 5 min - stængerne fuldstændigt uden energi

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

ÆV - de kom ikke længere end til at hægte skalvæggen med vinduerne på den gamle betonvæg. Lysningerne bliver først monteret "senere", så udover at det regner ind, så er de manglende vindueskarme, ja hele vejen rundt, et mekka for beton- og isloleringsstøv.

Nå men til træningen. Planen var at køre med CCHillerød, i hvert fald indtil jeg så vejrudsigten. Så blev det HCM så der var en chance for at nå hjem i tørvejr.

Turlederen var der ikke, så spottede en chance for at diktere en hurtigt bang-for-the-buck-det-bliver-snart-regnvejr-intervaltræning. Men flere skulle køre Sjælsø Rundt og ville ikke presses. Det er fair nok :wink:

I stedet blev det en lidt kortere udgave af den sædvanlige tur fra sidste år med monkey-intervaller for de som havde lyst.

Fremmødet var ikke det stærkeste klubben kan stille med, så jeg sad på det hele undtaget Humlebækspurten - de andre skulle trods alt også have lov at komme til fadet.

Ellers det sædvanlige bøvl med at de samme ville trække hele tiden men i dag passede det fint. Jo længere pulsen kom ned mellem toppene, jo mindre monkey-agtigt. Men brugte en del tid på at pakke gruppens svageste væk fra vinden, så åd nu selv en hel del luft alligevel. Sjovt nok måtte jeg så gerne trække i sidemodvinden på Strandvejen, hihi.....

Men alt i alt var det stille og fredeligt, så mon ikke det bliver til en tur i morgen også? Eller en gang spinning hvis det skal regne for meget :blush:

post-1580-010047000 1306440821_thumb.gif

Vi havde vores RAAM-mand med i dag og han påpegede at jeg er alt for bredrøvet til min saddel. Gad vide om det er derfor jeg ikke kan lide de lange stræk hvor man sidder ned konstant? Vi har en løs aftale om at jeg skal låne af hans sadler og se hvad der passer mig inden jeg går ud og køber en ny.

Snart skal jeg sove! 2½ time i nat og 1½ i eftermiddags er alt for lidt. Og i nat skal jeg ikke sove på gulvet men i min seng :wub:

Og bedst af alt så skal vækkeuret ikke ringe i morgen og da slet ikke før 03 igen :4thumbup:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ligner da også en ganske fin tur i havde jer i går - og når nu du tog det hele, på nær Humlebækspurten, samt trak godt af Strandvejen, jamen så kan formen altså ikke være langt væk!! :smile: Selv hvis de andre ikke kørte fuldt ud, så er det altså stadig hårdt at køre i modvinden når den var som den var i går.

Link to comment
Share on other sites

Yep - lortevind :newtongue:

Dagens cykeltur kunne jeg egentlig godt have undværet.

Men først skal vi lige tilbage til i går hvor jeg var for træt til at opdage hvor heldig jeg var.

Inden jeg hoppede i bad blev cyklet spulet under bruseren (det regnede da jeg kørte fra Hørsholm til Nivå) og sat til dryptørring og så kom jeg ikke længere end til MOL. Var så træt at jeg heller ikke rigtigt fik spist noget af betydning :freaked:

I morges huskede jeg undtagelsesvis at se om der var sten i dækkene. Og se hvilken ækel bandit jeg kunne grave frem:

post-1580-016474600 1306521599_thumb.jpg

Hurra for latex-slanger, jeg tror ikke en butyl´er havde holdt.

Jeg fik desværre ikke sovet igennem i dag. Dels har de sat stillads op ude i opgangen - gæt lige hvor meget det runger, og dels kan jeg ikke sætte noget for vinduerne til at holde lyset ude, før snedkeren har været og montere lysningerne. Så jeg sumpede rundt indtil jeg fik en besked om at der kom en for at hente noget cykeltøj når han fik fri.

Mig ikke have mere mælk, ikke mere pålæg og ikke mere astmamedicin + mig have morgenvagt på arbejde i morgen = mig i byen ASAP.

Da jeg stod i kø i Fakta fik jeg kvalme, koldsved og var ved at gå i brædderne. Overvejede at droppe cykelturen men den havde et vigtigt formål, så fik lidt vand og desværre også bundet ½l koldskål. STOR FEJL. Nu kan jeg godt huske det fra sidste år; koldskål er en evighed om at forlade mavesækken, så hvis man er tørstig og drikker på cyklen, så skvulper det hele bare mere og mere rundt uden at hjælpe.

At få kørt var vigtigt fordi næste afdeling af sommercuppen skal køres på Tyren og de gange jeg har forsøgt at finde den, er det aldrig lykkedes. Og synes ikke lige at jeg har behov for også at stresse rundt for at finde startpunktet, det skal jeg nok komme til alligevel :unsure:

Det begyndte selvfølgelig at regne men da vi trods alt er sidst i maj er temperaturen så høj at det ikke er et problem. Det var faktisk også ret hyggeligt trods sidemodvinden. Så længe det ikke er koldt og man ikke punkterer, så er regnvejrscykling slet ikke så tosset.

Ikke indtil jeg sad på Nymøllevej, som er ret trafikeret og uden cykelsti, da "uvejret" ramte. Regnen væltede ned og blev kold, ja ligefrem hård og der kom de vildeste kastevinde mens jeg prøvede at se hvor jeg cyklede.

Jeg fik også drejet fra hele 4 gange før jeg ramte den rigtige sidevej, for jeg kunne ganske enkelt ikke læse vejskiltene.

Fik kørt en lorteomgang på Tyren mens jeg trådte mere og mere firkantet og slet ikke kunne få fart i cyklen. Ikke den fedeste optakt men kan da se at ideen med at ligge bagved for at se og lære, kommer til at kaste en helvedes masse intervaller af sig. Mange bakker begynder efter sving så er ret sikker på at feltet bliver trukket langt ud mange gange. Jeg burde nok tage Ksyrium-hjulene på i stedet for CC´erne, men det får jeg sgu nok ikke taget mig sammen til.

Turen hjem var noget bedre. Vinden kom nu skråt bagfra, solen begyndte at titte frem og koldskålen var begyndt at sive ud i tolvfingertarmen. I alt blev det til 58,5 km og igen med et pulsur der kun viser 000. Det er jeg faktisk ret træt af :4ranting:

Stængerne er aldrig nået at komme sig helt efter tirsdagsintarvallerne, så nu tager jeg den lige med ro så jeg (forhåbentlig) ikke bliver vippet af på den første knold på tirsdag. Og så er jeg glad for at have 117 undskyldninger, for hold da op hvor jeg bare kørte sølle i dag :unhappy:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

:surrender: jeg kom ikke på cyklen i dag.

I går sov jeg allerede kl. 22 og da jeg havde sen morgenvagt kunne jeg sove helt til 6:15. Dagen begyndte også i hopla men fra klokken 11 var det igen en kamp at holde mig vågen. 6 nætter i træk med elendig og mangelfuld søvn, det retter man ikke op på en enkel nat.

Jeg kunne have hutlet mig igennem i blæst, halvkulde og regn men jeg var en:

(alle hader den elendige sang men ter sig alligevel åndsvagt når de hører den)

Aht. til moralen kunne jeg ellers godt have ønsket mig en tur med noget bedre flow end sidst men det bliver der ikke noget af.

Dels har jeg døgn-rådighed i morgen og dels kører jeg så lidt, at jeg ikke er frisk dagen derpå uanset hvor lidt eller stille jeg kører.

I stedet håber jeg at få ordnet nogle af de mange hængepartier som jeg går og småstresser over.

Nu skal bere tulle rundt på nettet indtil jeg "tør" gå i seng uden at være nervøs for at vågne i utide. Klokken 4:30 står jeg op for at klarmelde mig og så må vi se hvad dagen bringer :smile:

Om 40 år:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

At få kørt var vigtigt fordi næste afdeling af sommercuppen skal køres på Tyren og de gange jeg har forsøgt at finde den, er det aldrig lykkedes.

Tja, hvis det lykkedes dig at finde Tyren her til aften, har det i hvert fald været en våd fornøjelse. Jeg har været ude og vinke med flag, og den regn kom sgu lidt tidligere end d'herrer fra DMI havde spået :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Jo tak! Jeg blev aldeles gennemblødt. Først var jeg ærgelig over at jeg kom for sent i gang med at gøre mig klar og derfor måtte tage bilen men det viste sig at være en god plan.

Den korte udgave: ingen styrt, ingen point og jeg er alt for flink til at køre landevejscykling.

Dagen (og ferien) begyndte med at få streget en hulens masse punkter på min to-do-liste. Pludselig var det på tide at gøre mig klar, men to regnvejrture i træk hvor jeg bare har skyllet cyklen over og sat den dryptørring, havde sat sine spor. Udover at den lignede lort af byggestøv, så knasede alting af sand og kæden var brunspættet af rust.

Da jeg havde fået styr på sagerne og på vej i bad inden jeg skulle i cykelklunset, var der under en time til start - det var dér bilen kom ind i billedet.

Jeg fik ikke rigtigt varmet op men fandt et sted at tisse af i god tid - det er noget jeg har lært af Kermit :laugh: :laugh: :laugh:

Fra starten lå jeg ca. 2/3 tilbage og besluttede at det var nok et OK sted at holde mig. Efter en halv omgangs penge havde jeg alligevel taget elevatoren ned gennem feltet. Fik kørt mig lidt frem på bakkerne men efter et minut eller to, så lå jeg bagerst igen.

Det kan være et kikset sted at være. På 3dje tur op af en af bakkerne lige efter et sving, kom der et lille hul. Indtil nu var de nogenlunde hurtigt blevet lukket på den efterfølgende nedkørsel med det blev det langsomt større og pludselig trak feltet reelt fra. Satsede vi på at det gik i stå og at vi pr. automatik ville hente det, eller sad alle og overlod det til de to Hillerødder i front? Jeg har ikke erfaring til at vurdere den slags men gad ikke at blive sat af allerede nu. Så jeg kyllingede ud og da jeg jo har en del erfaring med at lukke præcis den slags huller i HCM, så var det bare at gøre som vanligt: 1-2 gear op, hurtigt udenom de 12-15 mand, lette på gassen og ind foran den forreste så han kunne fange hjulet og så langsomt lukke op og køre et vo2max-interval. Bum! og så var vi samlet.

Det meste af den næstsidste omgang, lå jeg 5-30 meter bagved den næstbagerste. Jeg kunne ikke se en skid ud af brillerne (hellere falde af feltet end at falde i asfalten) og gennem skoven var jeg lykkelig for en Frederikssværkmand i skriggul trøje. Da jeg endelig fandt ud af at tage brillerne af, skulle der graves dybt i posen for at hænge på temposkiftene indtil jeg kom til hægterne igen.

Jeg havde forventet at det hele ville gå amok på sidste omgang men det skete ikke. Ikke engang på de sidste 1000 meter. Jo, det var et par stykker som rev sig fri af sidstepladsen så det gjorde jeg også. Da det begyndte at stige mod målstregen, åbnede feltet sig lidt og jeg lukkede de huller foran mig som jeg nu kunne komme ind i og fik mig da også kørt lidt frem. Men hvor Helvede blev selve spurten af - jeg havde da forventet af man også uden at kunne få point, ville spurte om "æren" eller så bare for træningen skyld. Hold da kæft for et antiklimaks!!!

Jeg fik fortalt at vi kørte forsigtigt pga. regnen. Det passer nok meget godt for udover næstsidste omgang, var CCHillerøds klubmesterskab noget hårdere at komme igennem.

Men så længe jeg ikke har rundsave på albuerne til at holde fast i min placering i feltet kan det være ligegyldigt om det er hårdt eller ej, for så havner jeg kun eet sted.

Jeg har ingen ide om hvordan den nød skal knækkes men hvis det at køre løb skal være noget jeg skal holde mere af end en tonsertur med HCM, så er det noget der skal løses.

Gad vide om HCMs klubkonsulent Jannek, der er mentaltræner, har et par hurtige fif - om ikke andet andet så blot for at forbedre det en smule.

Jeg har absolut ingen forventninger om at skulle kunne køre point ind, men at køre løb og komme hjem uden at være kørt i hegnet er for fladt. Men lad os nu se om jeg alligevel ikke får mine tæsk hvis det er tørvejr næste gang :unsure:

Jeg fik nyt batteri i pulssenderen i går og det begyndte også godt men jeg "døde" hurtigt. I øvrigt sjovt at se hvordan vejret har ændret sig undervejs: ændringen i lufttrykket har drillet højdemåleren en del.

post-1580-028044300 1306877451_thumb.gif

Næste projekt: at få cykelskoene tørre til torsdag morgen. Hovedtermostaten på vermecentralen mener at det er sommer så der er ingen varme i radiatorerne.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen ide om hvordan den nød skal knækkes men hvis det at køre løb skal være noget jeg skal holde mere af end en tonsertur med HCM, så er det noget der skal løses.

Du skal grave lidt dybt, finde nogle indre dæmoner og aggressioner, og så skal du starte nogle udbrud :devil:

Din beskrivelse lyder fuldstændig som nogle af løbene i Sommercup gruppe 3 sidste år, hvor jeg kørte med. I nogle af afdelingerne bredte der sig en vis tilfredshed med bare at køre samlet rundt og så afgøre det hele i en massespurt. Det skal så siges, at vejret i går heller ikke ligefrem indbød til det store. Jeg har sjældent været så kold som efter to en halv time med et flag i hånden på en mark uden for Bastrup :unhappy:

Men alvorlig talt: I den første afdeling sidste år havde jeg fornøjelsen af selv at ligge i udbrud det meste af løbet, og det var ikke ret meget hårdere, men en hel del sjovere end bare at tulle med i feltet. Og så var det ikke så svært at rive sig løs, som man skulle tro. Den afdeling gav også virkelig stor spredning i slutresultatet. Så du kan sagtens selv få det til at ske. Det er tit, der er nogle, der er med på den, hvis man viser noget initiativ.

Og hvad har du at tabe? Hvis ikke du sætter noget i gang, så bliver løbene bare sådan en gang highspeed-træning med en skiltespurt til sidst. Det var også en af grundene til, at det faktisk var sjovt for os at køre sådan lidt klubagtigt sidste år. Så kunne man sende én rytter afsted, mens andre bakkede af. Og så den næste, mens man havde et øje på de værste konkurrenter. Det gav lidt ekstra krydderi på løbene.

I øvrigt ser massespurter altid mere ophidsende ud på tv, end når man sidder midt i dem. Tempoet bliver jo skruet op til sidst, så den endelige accelleration ikke føles så voldsom. Jeg havde den samme oplevelse som dig sidste år, hvor jeg tænkte wtf? Er vi færdige? Men helt ærligt: Jeg kunne ikke klemme mig forbi og havde heller ikke kørt mig frem, så helt nemt var det heller ikke :cool:

Håber du ser udfordringen og fortsætter på de næste afdelinger :superman:

Link to comment
Share on other sites

Respekt fordi du troppede op selvom det var nogle vilde skyer der hang i området omkring 18 tiden :laugh: Var selv ude, og holdt mig til 1,5 times kørsel af netop samme årsag - og så lige det faktum at der intet var at køre med!

Mht. placering i feltet, så sørg for at hold dig ude i venstre side af feltet. Kommer du ind i højre side skal du syd om feltet før du igen kan komme op. Og når der så kommer nogen der kører forbi dig på din venstre side, så trækker de jo som oftest "ind" foran dig, og hvis ham der sidder bagved ham der passerer dig bare har en åbning på 40-50 cm, så trækker du lidt ud til venstre og snupper hans plads. På den måde kan du holde dig godt fremme i feltet uden at bruge for mange kræfter.

Og når nu du synes det er lidt kedeligt at ligge og fumle i feltet kunne det jo være du skulle prøve at gå med i et udbrud eller to næste gang :wink: Hellere dø med skoene på, end at sidde og fedtspille den i feltet.

Link to comment
Share on other sites

I skal nok ikke satse spareskillingerne på at se mig i udbrud. Dels fordi at jeg på ingen måde i stand til at gennemføre det (derfor kunne man jo godt prøve alligevel) men primært fordi jeg vil ligge og være stresset over at hænge derude. Det med at være forrest kan jeg ikke lide, hverken på cyklen eller ellers.

Faktisk vil jeg helst tulle rundt i feltet - men bare ikke bagerst og jeg vil også gerne selv bestemme hvor jeg er. Kommer jeg hjem til en massespurt kan det ikke blive bedre. Spurter med folk omkring mig så der skal grindes watt i pedalerne, er det som er sjovt på cyklen. Resten er bare nødvendigt forarbejde. Ej OK, det er selvfølgelig sat på spidsen men en tæt spurt er det eneste som kan tænde mit ellers udslukte konkurrence-gen.

Hvis de fleste andre ikke gider spurte skulle jeg helst ligge foran dem. Så jeg kan lege med dem som synes massespurt er sjovt eller som vil have pointene. Af 70 mand, må der for Fanden være nogen.

Hvis man ikke gider køre udbrud og heller ikke gider køre spurt, så undrer jeg mig over hvorfor man ikke er til fællestræning i stedet for - der er vel ikke meget mere cykelløb tilbage, så?

Jeg drejede sidst ind på opløbsstrækningen og kunne uden problemer køre næsten halvdelen af feltet ind og havde vejen været bredere så havde det været piece of cake at samle lidt point sammen. Det er jo ikke fordi jeg er god men fordi folk sidder og smøler. Når man har lyst til at spurte, er det bare sur røv ikke at kunne komme til at træde igennem, så ingen tvivl om jeg jeg burde sidde fremme og ikke rode rundt bagerst. Men med tanke på at jeg altid i HCM er endt der, er det svært at forestille sig at det kan blive anderledes.

Næh du! Man skulle have været Lars Brian Nielsen som allerede fra juniorårene bare vrælede "VÆÆÆÆK" og så panikkede hele feltet ind til højre så han kunne komme til :tongue:

Jeg prøvede også at lægge mig ud til venstre men så overhalede dem jeg havde bag mig bare ud over de dobbelte optrukne linier. Jeg kunne selvfølgelig også selv pisse på reglerne men hvis alle gør det, så ender det jo i hat og briller. Og med mit held er det også stensikkert at det er mig der bliver disket for at køre derude.

Men jeg må jo tage fokusfjæset på og bare prøve om jeg kan finde en anden attitude og måske øve mig på HCMs søndagsture på hold 1. Der burde jeg vel efterhånden også kunne følge med når der bare ikke er for mange "dampbørn".

Cyklen har lige fået den helt store tur. Sol og tørvejr venter så det er nu, cyklen ikke bliver lortet til med det samme :laugh:

Drivlinien har været i bad, CC´erne er blevet tømt for vand og har fået byttet om på dækkene. Og rammen pudset fri af olie og bremsesnask. Sikke en masse skrammer og hakker i lakken man opdager, øv! Ville have kørt en lille løsnetur (joh, jeg er alligevel stegt i stængerne i dag :blush:) men vil nu alligevel hellere i haven og ordne det sidste så jeg kan så i morgen.

Mht. mit helbred:

Det kan næppe være helt skidt når jeg kommer igennem en tur som i går. Men jeg hyler stadigvæk fra luftvejene - det passer mig ikke helt godt. Omvendt så kunne de pludselige snotture tyde på at jeg har skrabet noget allergi sammen. Men da man vist ikke kan gøre alverden ved det, så er det ikke rigtigt noget jeg gider bruge tid eller statens penge på.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I går sov jeg først 2:30 - ikke af lyst med fordi "noget" med cykelklubben drillede.

Dynen var grumme tung i morges men det var dagen for den årlige fiskefrikadelletur til Gilleleje og kassereren skulle læggge ud, så jeg måtte jo....

Da jeg står nede ved opgangsdøren og skal tage cykelskoene på, så dør den ene; "fiskesnøren" i lukkemekanismen knækker.

Øv 1: det var ellers fede sko

Øv 2: måtte tage skoene til banecykling udenfor

Dertil

Øv 3: jeg var blevet fortalt at hold 4 ville køre for sig selv man da hold 1/2 var daffet af, kunne jeg konstatere at der var stemning for at slå hold 3 og 4 sammen.

Det blev den restitutionstur jeg burde have kørt i går - andet er der nok ikke at mene om den sag.

post-1580-028925800 1307021793_thumb.gif

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg må melde mig i klynkekoret: der var slet ikke liv i stængerne i dag.

Mit held er så at jeg heller ikke havde rigtigt brug for det :cool:

Mødte op til HCMs mellemdagstræning hvor der stod 4 fra hold 1 der var trætte efter deres tur i går.

Så det blev stille og roligt uden andet end Humlebækspurten som jeg jo alligevel ikke kører med i. Sjovt nok var det i dag ret let at komme til føringer, så ikke den store mulighed for at øve det med at være en mængerøv.

På vej hjem føltes det som om jeg var gået sukkerkold men det kan ikke være muligt.

Hjemme, var stængerne som beton så de fik lige nogle kontrastspulinger under bruseren og forsøgte også at ælte lidt i dem men det kommer ikke i nærheden af at der står en massør. Så et par konstrastbade mere.

Men ude badet var de faktisk løsnet en del op men det er nok en stakket frist.

Igen-igen stoppede pulsuret med at måle undervejs.

Batteriet i senderen er skiftet.

Bæltet har ligget i blød i sæbevand.

Selve uret kan umulig være løbet tør allerede og der er heller ikke noget symbol for fladt batteri.

Jeg bliver snart sur på det elendige gamle l...

post-1580-000801100 1307100352_thumb.gif

Og så til Stege via Ikea :crazy:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

hej Gregers

er din sender sådan en "gammeldags en med tryk-knap lås eller en 'hægtemodel'

jeg havde en med trykknaplås som blev ved med at undlade at måle - uanset hvormeget batteri jeg skiftede og hvorofte og hvor grundigt det blev vasket.. indtil spinning instruktøren fortalte at knapperne var helt kalket til. En tur i kalkfjerner med knapperne fik det til at virke som sprit nyt

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Hey Vivs :sun:

Det er en model med trykknap, så den skal da have en omgang kalkfjerner med en vatpind; efter udseendes at dømme kunne det sagtens være årsagen :smile:

Cykladsen er ikke gået som forventet. De sidste to loggede træninger blev ret intetsigende. Planen var at tage fra Stege lørdag aften og køre noget fællestræning søndag morgen. Men da jeg var var at sige farvel, fik deres mellemste af tøserne lige lavet dette stunt - ikke så snedigt da hendes anden arm i forvejen er i gips:

post-1580-083881900 1307312451_thumb.jpg

os så forsvandt forældrerne og efterlod de to andre. Det kan man jo ikke rigtigt sige noget til men umiddelbart er det skuffende at hun skulle vente 11 på at blive opereret og den gips hun fik på natten over blev sat uden nogen form for bedøvelse.

Alt i alt var resultatet at jeg kom først hjem her til aften.

Nu kan jeg lige så godt gøre det det til en restitutionsuge. Ganske vist med lidt for lange ture men intensiteten var lav, så det går nok nogenlunde.

Jeg tager en trilletur for mig selv i morgen og med pensionistholdet tirsdag formiddag og så burde jeg kunne tåle et par uger igen :smile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share