Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Banecykling, pænt kikset. Ekstra ærgelogt nu det er 16 dage siden jeg sidst har siddet på en cykel,

Opvarmningen var OK. Herefter 20 omganges progressivt. Jeg ender nede på hold 3 og det gør en tidligere A-rytter også - han er så lidt mere ego-orienteret end os andre og tager trippelføringer. Fint for ham men træls for os andre som også gerne ville have haft noget vind.

Så et af de intervaller med 4 omgange på blå og 4 ved barrieren i hver føring til hver. I føring 2 havde vi ikke kørt mere end 34-35 på noget tidspunkt og så trådte han igen uden for regelsættet og satte i en overhaling, hvilket jo er strengt forbudt. Men vi lagde os i front og skulle i hvert fald ikke hentes, så herfra gik det over stok og sten. Sjovt nok, satte de andre hold så også farten op. Efter de 9 afsluttende omgange nede på sort streg måtte vi panikafbryde, da der pludselig var langsomtkørende ryttere flere steder på banen. Jeg kørte op til barrieren og en anden overhalede nede på fortovet, 5 sekunders totalt kaos, heldigvis uden styrt.

I pausen opdager jeg at mit bagdæk buler. Igen, ligesom for nogle uger siden og så var min træning slut. Det er samme slags dæk som jeg kørte på de første par år på banen, hvor jeg også kørte med dæk og slange. Der pumpede jeg dem til 10-11 bar og kørte en hel sæson uden problemer. Dette døde på 9-9,5 bar. Jeg købte 2 dæk og har et i stumpeskuffen. Det får så 8-8,5. Hvis det også buler, så må jeg vist prøve at veksle min gamle banecykel, zipp 808'eren og de andre overskudshjul til et nyt fint baghjul til lukkede ringe. Er bare alt for genert til det med privatkøb og salg :blush:

Nå men i hvert fald en irriterende lille træning i betragtning af at jeg har en nuldag i morgen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Tankerne kredsede om en tur i FW men efter et smut i LIDL, så valgte jeg at blive inden døre. Det var ikke kun koldt men blæste temmelig syret. Her bagefter er jeg så i tvivl om det reelt blæser så voldsomt eller der bare er hvirvler omkring kæmpekassen jeg bor i.

Men der havde jeg allerede leget lidt. Iført mig kompressionselastikkerne om lårene og så 3 x 10 bulgarsk splitsquat. Det er i bund og grund ikke meget man de hæver til dobbelt størrelse alligevel. Synd de ikke altid er så store. Jeg fik også lavet tåhævninger men det var ikke rigtigt påvirket, så det blev lidt let. Lavede så bagefter nogle sæt på et ét ben. Til slut lidt coretræning.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nuldag i går, da jeg valgt ACRs mosjo-møde fremfor banecykling. Men der skal jeg vist ikke meldes ind. Hvis man ikke kan hjælpe til deres arrangementer, så bliver man pålagt et strafgebyr på tusind kroner. Sådan sikrer man den “frivillige” arbejdskraft men den leg tror jeg ikke jeg gider. Dels fordi jeg ikke kan være sikker på at have fri når det er og det at FÅ fri, skal jeg ikke regne med. Og med et fremmøde på under hver anden uge, så kommer jeg næppe til at føle den store tilknytning. 

I dag en tur på turbotræneren. En ny måde at træne VO2max på. 2min på 120%ftp og derefter 8min på ftp. Jeg kørte 2 af dem med 5 minutter imellem og 10 minutters spild på begge sider, så kun 45 minutter i alt. Puha. Jeg var ikke ude og dingle i neglene men lårene rystede noget de første 15-20 minutter bagefter, så presset - det var jeg. Det er det fede ved at køre turbotræner - så langt ud kommer jeg aldrig på landevejen.

Link to comment
Share on other sites

Det er nu en meget gængs regel i cykelklubber, tror jeg. Det kniber mange steder med at få de frivillige til at melde sig, og hvis man er medlem skal man mindst én gang om året tage en tørn. Typisk er det jo at stå 3-4 timer med et flag - det er til at overskue, og til at planlægge sig ud af, nu hvor det kun er én gang på et år :-)

 

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at få fri. Dels er det meste ferie fra maj til september fordelt efter ferienummer. Dårligt nummer - ingen ferie. Og vi skal søge en uge, hvis vi skal søge i førstesortering. Måske lidt voldsomt at brænde en uges ferie af for at vifte med et flag. Allerede for en måned siden var der kun lidt ledige hverdage sidst i september, resten var væk. At lokomotivførere ikke er med til bryllupsdagen, runde fødselsdage og den slags, er ret almindeligt. Ikke fordi vi ikke gider men det er umuligt at få fri og ditto at bytte.
Også meget af grunden til at jeg ikke kørte med i Cuppen på banen.
Men jeg kan sagtens forstå at man så lægger gebyr på. For mig passer det så bare bedre at træne med nogen, hvor der ikke sker andet end at vi bare træner sammen helt uforpligtende. I mit næste liv vil jeg arbejde på kontor og have almindelige arbejdstider og så.....

I dag blev det til de planlagte 3 x 15 min sweet spot og så 2 x 15 sek siddende all out. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænker at det så bliver en glidebane at nogle får særbehandling. Det er i hvert fald ikke noget jeg vil prøve at tiltuske mig ved indmelding - hvis Hvidovre, hvor jeg har var været nogle år, skulle indføre det, så ville jeg forsøge hvis de ramte en dato der var umulig at kringle. At bede om særbehandling som helt ny... naarh, det kommer ikke over min mund. 

...

Træningsplanerne er ændret lidt. Mine gamle ben er fuldstændigt brændt af, så jeg vælger at styrketræne allerede i morgen, så jeg kan få 2 sammenhængende restitutionsdage bagefter. Det tror jeg vil gøre godt. Styrketræningen er så langt fra mit max, at det mest er hårdt mht DOMS bagefter fordi jeg træner det så sjældent, så det komme jeg snildt igennem alligevel.

....

"Dejlig" druk-fredag-aften. Jeg havde fri ca. 20:30 man nåede alligevel at én flok fulde knægte i gymnasiaalderen hærgede mit tog, og en mindre flok fik kaldt mig luder mm og snottede efter mig. Dog altid noget at de var for fulde til at ramme. Godt dagen er i dag er noget af det seneste jeg har fri. Det dér fuldemands er jeg ikke fan af. 

Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, Gregers TF skrev:

 

"Dejlig" druk-fredag-aften. Jeg havde fri ca. 20:30 man nåede alligevel at én flok fulde knægte i gymnasiaalderen hærgede mit tog, og en mindre flok fik kaldt mig luder mm og snottede efter mig. Dog altid noget at de var for fulde til at ramme. Godt dagen er i dag er noget af det seneste jeg har fri. Det dér fuldemands er jeg ikke fan af. 

Føler så meget med dig kære Gregers. Bare turen fra Hillerød til KBH da jeg skulle hjem fra min mors fødselsdag var masser af fulde mennesker og mere end nok for mig og det er endda, så sjældent, at jeg kører i tog. Og grotesk, at du skal spyttes på for at passe dit arbejde:sleepy: - stay strong superman :hippy:

Link to comment
Share on other sites

5 timer siden, Bjergtrold skrev:

Føler så meget med dig kære Gregers. Bare turen fra Hillerød til KBH da jeg skulle hjem fra min mors fødselsdag var masser af fulde mennesker og mere end nok for mig og det er endda, så sjældent, at jeg kører i tog. Og grotesk, at du skal spyttes på for at passe dit arbejde:sleepy: - stay strong superman :hippy:

X2

Link to comment
Share on other sites

Tak-tak. Heldigvis er der kollager der er mere ligeglade end jeg og så længe det er dem der kører mange aftenvagter og ikke mig, så :-)
Og i dag er folk generelt i forrygende humør i dag og ønsker god weekend og takker for turen. Det er jo herligt og opvejer skvadderhovederne fra i går.(skrevet i eftermiddags).

Her til morgen ret svær opvågnen. Helt som sædvanlig der ved 7-tiden, hvor mit indre ur stort set altid har min søvn i drømmefase. Også i dag. Men til sidst kom jeg op og i FW. Mod sædvane supersættede jeg ikke øvelserne men kørte dem på minuttet. Det med korte pauser skal jeg vist til at indføre igen. Jeg synes det er tifold sjovere at træne sådan. Den der fornemmelse når mullerne sovser til er ret spas. Ligesom en skiltepurt der bliver åbnet 70 meter for tidligt i et gear der er en tand for tungt. Fed, fed følelse. Overvejer dog at skifte nogle frontsquat til alm, da mine VMO ristes lige lovligt meget af.

Romaskine: 5min
Bulgars split squat: 2 x 10
Frontsquat: 6 x 3 x 60
Hex-DL: 3 x 8 x 60, har fat i det lave greb og er obs på ikke at drille slidgigten i lænden. Meget forsigtigt.
Læg, et-bens: 5 x 12 x 135
Kropshævninger, neutralt greb: 3 x 6
Bænkpres, DB: 5 x 8 x 30
Laterals: 4 x 8 x 7
Mavemaskine: 3 x 8 x fullstack minus 2
Hyperextensions: 3 x 8 x bw+5

Ingen planer for næste uge, da jeg regner på at køre med HCK på Holmen både tirsdag og torsdag. Umiddelbart plejer det at være temmelig let men nu er det 3 uger jeg sidst har kørt på landevej, så måske kommer det alligevel til at kunne mærkes. 

Mine lår er i chok over dagens træning. Det var piv let men jeg er alligevel allerede temmelig øm, så regner ikke med træning før på tirsdag.

Link to comment
Share on other sites

Vintergeden blev luftet i dag sammen med HvidovreCK. Jeg nåede det fint men der opstod krise, da jeg skulle pumpe cyklen og kunne konstatere at kæden var stiv som et bræt. Men OK, cyklen blev parkeret som den kom ind ad døren for de der lidt over 3 uger siden jeg sidst kørte på den, så det kan jeg kun bebrejde mig selv. Men kæden blev faktisk ren pæn på den korte tid jeg havde.

Som sædvanlig tussede vi rundt på Avedøre Holme. Vi lagde ud med 2 omganges rolig opvarmning. Herefter 2 omgange i parløb og jeg trak ham Hvidovre-gutten jeg også kører med på cykelbanen om onsdagen. Vi skulle skiftes til at tage føringer men på den gode langside skulle én mand skulle trække hele vejen. De andre hold snød og lå på hjul af hinanden, så vi blev blev enige om at det kunne være sjovt at give dem baghjul alligevel. Det var så mig den hang på på den anden omgang men det gik, omend jeg skulle grave temmeligt dybt og aldrig fik rigtigt gang i lårene bagefter.

Hefter 2 omgange i 6-mand-hold med ret korte føringer, Vi havde en gut der skal køre D og normalt træner med licenserne og han råbte en masse teknik ind, så vi kørte tæt. Dejligt. Herefter enkeltstart ned ad den gode langside og retur. Det floppede totalt og jeg kørte 6-8km/t langsommere end på min lange føring. Til sidst var vi 3, der kørte en bonusrunde i tonsertempo. Små 52km i alt.

Så længe jeg kun skal træde i kort tid og har en god pause bagefter, så er det egentlig relativ godt drev i cyklen men som tiden går, falder jeg totalt sammen. Denne uge kan måske give udholdenheden et lille skub, da jeg har fri til at køre med Hvidovre både torsdag og søndag. Hvis det ikke regner væk, altså. 

Link to comment
Share on other sites

Benene kunne mærkes her til morgen. Det blev op med en time på turbotræneren: Fastende i zone 2 med fokus på det runde tråd.

Efter en snack og et bad en tur i FW.
Hex-DL: 4 x 8 x 60, 2 sæt med højt greb og to med lavt, nu jeg sprang opvarmning over
Kropshævninger, neutralt greb: 5 x 5
Bænkpres: 5 x 8 x 30
Laterals: 5 x 8 x 7
Mavemaskie: 5 x 8 x FS-2 plader
Hyperextensions: 5 x 8 x BW+5
Alt kørt med start på minuttet, undt sidste sæt bænk der fik 10 sekunder ekstra
Bicepcurl: 12 x 17x5
Triceps pushdowns: 15 x 32,5
 

Link to comment
Share on other sites

Jeps - alle sæt starter på samme sekundtal. Der er ikke meget pause i det og selvom første set kan føles meget let, så bider det fra sig da man slet ikke når at restituere fra sæt til sæt.

Eftersom jeg har totalt noya ift. skader, så passer det mig egentlig fint at træne lettere end normalt. Og så altså brænde ud i stedet for at stoppe med nogle reps i tanken, som jeg ellers plejer. Og jeg når 5 sæt på samme tid som 3 på normal vis.
Jeg var stadig ret DOMSet i benene i går og er smadrede igen i dag, så de bliver trænet mere normalt indtil videre. Også dødløft, hvor det er vigtigt at jeg ikke sløser teknisk. Så må jeg se på overkroppen om det overhovedet er noget der giver mening - det er jo ikke just normalt at træne sådan.

Link to comment
Share on other sites

Puha, stængerne var stadigvæk ramt af DOMS da jeg kørte ud til Hvidovres træning. Ikke meget spræl i cyklen derud, så frygtede hvordan det ville spænde af. Vi var kun 7 mosjoer og den ene opgav efter 2-3 intervaller - hun havde ellers lige fortalt at hun skulle til at køre dame B, så det gav jo ingen mening.

Intervallerne var ellers individuelle, hvilket var noget lort fra mit synspunkt. Vi skulle køre vo2max-blokke og som tidligere nævnt, så kan jeg ikke hanke op i mig selv lige i den sammenhæng, uden at have andre omkring mig og vi var spredt for alle vinde. Det sammenholdt med lortelår gjorde at det blev for fesent. Dis og tåge gjorde også, at det flere gange var umuligt at se gennem brillerne når der kom biler imod og det gav også nogle afbræk - der er jeg ikke modig nok til at køre i blinde med lastbiler og busser om ørerne. Vi kørte intervallene som 1,2,3,4,3,2,3,4,3,2,1 minutters interval med 1 minuts pause imellem, dog 2 minutter hvis der var et 4 minutters interval op til. Til slut en samlet runde i tonsertempo, så det landede på omkring 50km igen i dag. 

Jeg tænker at det nok er muligt at få noget fornuftigt ud af turbotræneren i morgen og så en nuldag lørdag, hvor jeg har taget overarbejde. Udover at jeg skal have fat i en Neo skal jeg også bruge et nyt hjulsæt. Jeg har et i tankerne men kan ikke rigtigt finde nogle test af det, så spørger nok hvis jeg ikke bliver fristet af andre jeg selv kan finde test af. Eftersom jeg ikke går meget op i udstyr er jeg ret blank, så er i søge-mode i disse dage.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Efter et par nætter hvor jeg har sovet skidt (pga. mareridt :-( ), så knaldede jeg max brikker i nat og vågnede først 9:30.

45 minutter senere sad jeg på turbotræneren og 5 minutter senere tog jeg hul på 3 x 8/5 på ftp. Hurtig bad og en proteinbar og i FW

Romaskine: 3 minutter - nok til at sveden begyndte at løbe
Frontsquat: 3 x 3 x 70
Hex-DL: 3 x 8 x 65
Kropshævninger, neutralt greb: 5 x 5
Læg i benpres: 5 x 20 x 135
Bænkpres, DB: 5 x 8 x 30
Laterals: 5 x 8 x 7
Mavemaskine: 5 x 8 x FS minus 2 plus den halve
Hyperextensions: 5 x 9 x bw+5

Lidt mere pause i dag - meget supersættet og i løb mellem øvelserne.  Nu på 6 runder på Ringbanen. Det skal jeg også i morgen men det bliver uden træning forinden.

Link to comment
Share on other sites

Planen var landevej med Hvidovre. Men pladdervåde veje og kun lige over frysepunktet.... naaaah. Koldt i sig selv og helt forfærdeligt, når man står både våd og kold og venter på at andre æder berlinere ved bageren. Tilmed lagde FB- tråden op til at der ville dukke 3 licens'er op og med min elendige form, ville jeg formodentlig også være gennemblødt af sved.

I stedet blev det til cykling i stuen. Lange intervaller for at gøre det ud for landevej? Jeg gad egentlig slet ikke noget. Jeg manglede en plan. Og isæt mit adrenalin-boost fra en tidsmæssig bagkant. Omsider fik jeg taget mig sammen og kørt noget tabata - det er altid sjovt, om ikke andet.

10 minutters opvarmning og 2 gange 10 minutter 30/15 @ ca. 400w (hellere lidt over end under) i den lange periode. Herefter 2 x 2 på 120%ftp og der var jeg godt godt færdig og de to minutter var desværre alt hvad der kunne vrides ud. 50min i alt. Hårdt og kort.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ingen turbotræner i dag - der kommer kun lidt luft ud af den varme hane. I stedet til FW og i bad og lidt træning og så et bad mere og nu på vej på arbejde.

Romaskine: 3 minutter
Alm squat: 3 x 3 x 80
Hex-DL: 3 x 9 x 65
Kropshævninger, neutralt greb: 5 x 5
Læg i benpres: 5 x 20 x 155
Bænkpres, DB: 5 x 8 x 30
Laterals: 5 x 8,8,7,7,7
Mavemaskine: 5 x 8 x FS minus 1 plade
Hyperextensions: 5 x 10 x bw+5 , lige nogle sekunders ekstra pause inden sidste sæt - der er jo næsten ingen pause tilbage. Ellers føltes det ret let i dag men kom også til at købe et skageshorn i LIDL og fik også en del mad sent i går, så der var for en gangs skyld energi i kroppen.

Alt kørt på sekundet undt DL hvor jeg tog et minutters pause og læg/kropshævn der blev supersættet og også fik 15-20 sek ekstra.

Jeg har fået feriedag i morgen og satser på at rasle rundt på Avedøre Holme sammen med HCK. Ditto torsdag hvor jeg også har feriedag.

Link to comment
Share on other sites

Små 61km blev det til med HCK. I anledning af foråret :4slap::4pooh: skiftede vi Holmen ud med en tur på Kalvebod Fælled. Først i 5-mandsgruppe henover diget med 15-20 sek føringer. Moderat til let hård. Herefter lidt transport der blev kørt alt for hurtigt i forhold til at være mellemstykke mellem to intervaller. Så opdeling i 3 og jydeskift. De to jeg kørte med lå lige en tand under i niveau, så det blev mere hygge end træning. Rolig transport tilbage til tæt på diget - folk havde luret at vi skulle køre enkeltstart retur, så nu blev der sparet på krudtet. Jeg lagde konservativt ud og blev overhalet af hurtigste mand. Jeg lod ham få 20-30 meter og øgede og brugte ham som visuel hare men så gik han lidt i stå og jeg kørte tøvende udenom. Jeg kunne se hans forlys, så havde ham på slæb, indtal han passerede igen. Jeg tog så endnu en føring, der blev min sidste. Herefter skulle jeg bare sidde 2-5 meter bag ham, så jeg havde det mantale trækdyr + det akkurat nødvendige læ for st sidde med. Snyd at sidde på hjul men det var meget hårdere end hvad jeg selv havde kunnet trække mig op til, så intervallet blev hårdere af det.

Herefter tilbage til mødestedet, en moderat runde samt sniksnak med træneren til han var hjemme og så skulle jeg også lige hjem derfra - en times tid i alt.

Nuldag i morgen og så bliver det til banecykling på torsdag, sådan i det skjulte, da jeg jo ikke hører til på torsdagsholdet. Torsdagstræneren tager sommetider også folk med når han er vikar, så det har jeg ikke dårlig samvittighed over. Med mine arbejdstider, så er det jo ikke ligefrem fordi jeg får ekstra banetid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg går jo ikke voldsomt op i udstyr, så meninger mm modtages gerne. To gange har jeg forgæves forsøgt at få levetidsforlænget hjulene på tricyklen, så nu ryger de ud. Der et sæt Mavic CC fra dengang både Kermit og jeg cyklede rundt oppe i Hørsholm Cykel Motion, så de har vel også leveret hvad der er rimeligt.

Første idé som nu er forkastet var, at flytte mine Shimano C50 fra sommerraceren over på tricyklen og købe nogle lettere hjul, så raceren blev mere sprælsk. Men dels gør det næppe så meget med 90kg ovenpå. Dels ville nok ende med carbonhjul (havde kig på Fullcarbon Rebel 50) og sommerraceren kommer givetvis til fællestræning også i regnvejr og så er det måske ikke fedt at bremse dårligere end de andre. Og så er visse af de andre mosjoer ikke så opmærksomme og påkører jævnligt andre og så er carbon måske ikke optimalt

I stedet er jeg nu lun på et sæt Fullcarbon Vain 90 http://fullcarbonwheels.com/shop/wheelsets-da/fullcarbonwheels-sixties-straightpull-25mm/ til tricyklen. Den kører aldrig sammen med andre og jeg bruger den kun som solskinscykel, så svaghederne ved carbon kommer ikke rigtigt frem.

Og ja! Jeg ved godt at flere, sikkert især jer der kører licens, tænker at det er vanvid at en 50-årig småtyk mosjo knalder 8,5k af på hjul. Vel også rigtigt nok. Men nu kører jeg rundt i en af markedets mest skrabede biler, mit årlige tøjbudget er næppe over 1000kr incl træsko og det er 14,5 år siden jeg sidst var på ferie. Og jeg køber trods alt ikke hjul i tide og utide. Så lidt vanvid skal vel være plads til.

Det jeg selv er mest lunken ved er, at Fullcarbon tager forbehold for reklamationretten og påberåber sig at kunne forlange kvittering for montering af bremseklodser og hjul. Dvs. forbudt selv at skifte slange. De påstår at de ikke bruger det i praksis men.....?

Nogen holdninger til de forbehold eller valg af hjul? Evt alternative forslag må ikke være dyrere, da jeg egentlig lå på 5-7k i budget. Hjulene SKAL kunne købes i Danmark.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hæ, der er masser af andre der køber grej de ikke evner at udnytte, så hvorfor ikke. I dag har jeg også købt: Ny lås i hoveddøren. Og så en transportabel lavtrykrenser, mest til vintercyklen,. Den Kermit har, kunne jeg ikke finde til salg herhjemme, så den strandede lidt. Til gengæld, efter de gloede åndssvagt på mig i Silvan da jeg spurgte efter sådan én, sælger de nu sådan nogle.

Dagens træning var banecykling. Jeg havde ikke lyst og havde det virkelig skidt med at skulle ind på et forkert hold. Og for Gud ved hvilken dag i træk havde jeg ondt i lårene, så gik også i mad-panik og spiste for meget og for tæt på træning,

Indholdet var en klassisk onsdagstræning. Først fri opvarmning og derefter i 4-mandshold. Det gik absolut ikke hurtigt.

Så kombointerval med 4 pointspurter, scratch over 20 omgange og så udskilningsløb. Jeg havde intet at skyde med og prøvede at gemme til udskilningen. Jeg sad pissegodt placeret fra start og trådte ingen watt de første udskildninger. Trak den for længe og sad pludselig bokset inde i indersporet og røg ud. 

Næste, var 6 minutters interval delt i 12-14 tilfældige blokke. Stængerne begynder at åbne sig, uden det var godt alligevel.

Så skulle vi lave felt og på skift køre en omgang ind. 2 gange (endelig var der watt ad libitum) og så scratch over 5 omgange. Her havde jeg første føring og lavede ballade ved at rykke fra start. Jeg blev kørt ind af 5-6 og sad med de andre rundt men selvynkede, da de rykkede for spurten.

Dernæst Italiensk forfølgelsesløb. Jeg sad 6'er af 8. Banebenene var åbenbart tilbage, for jeg jeg fik sat 7ende-manden fra hjul.

Sidste på punkt inden afrulning var katten after musen, 10 mand efter 3. Vi 10 der jagtede måtte max smide 3 undervejs. Jeg var godt stegt midtvejs men endte med at sidde med lidt i posen de sidste omgange.

Elendig start hvor træneren også spurgte om det var længe siden jeg havde trænet sidst - så ved man at man kører sølle. Heldigvis blev det bedre undervejs og den italienske, fik støvet egoet lidt af.

Det ændrer ikke ved at jeg har haft DOMS i lårene i langt over en uge i træk. Så nogle nuldage så jeg kan restituere i bund, tror jeg er en god investering. Umiddelbart tænker jeg at være ret doven frem til banecykling på tirsdag,.

Link to comment
Share on other sites

Planen var lidt stille rul på turbotræneren, så stængerne ikke er rustne til banecykling i morgen. Men i kådhed over at de hverken var trætte eller ømme, sad jeg pludselig oppe i zone 3 med 110-112rpm. Jeg valgte at fuldføre tosseriet, så det blev 10 minutter progressivt op til bunden af z4 og ca 118rpm. Ned i z2 og 2 x 1 min vo2max og afrulning. 25 min i alt. Jeg regner med masser af cyklads i denne uge. Jeg er i den uge i min arbejdsturnus med en ekstra fridag som kompensation for for lange vagter. Og friweekend og en feriedag i morgen. Hvis jeg ikke kan få overarbejde på lørdag, skal jeg kun køre på fredag men kunne godt bruge nogle skillinger.... Planen er mindst bane de næste to dage og med HCK torsdag og søndag.

Det er kommet i smug af vejret men vi skifter jo til sommertid lige om lidt. Det er skidt, for mit mål om at være under 90kg er ikke nået endnu. Det er ikke umuligt men jeg kommer til at begrænse mine nattesnacks. I det hele tage forsvandt kiloerne ikke helt så nemt som forventet. Nå, til gengæld er de sneget af og det er jo ikke så skidt. Til morgen viste vægten 90,1kg efter 2 uger hvor den har svinget mellem 90,3 og 90,9. Nu må vi se hvor sulten jeg bliver af ægte cykling, det plejer ikke ligefrem at hjælpe vægten nedad :dry:

Ellers lidt snostottet og med kløe i halsen. Håber det bare er immunforsvaret der har sænket paraderne, nu jeg ikke er træningsøm. Samme effekt som gør at folk oftere bliver syge når de får ferie. Jeg gider i hvert fald ikke være syg allerede igen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Helbred bedre - småøm i lår efter i går. Vægt lidt øget. Meget selvforskyldt da jeg ikke gik i seng da jeg var træt første gang og "kom til" at fråde 2 skåle havregryn.

Dagens banecykling startede med en ganske rolig opvarmning. Herefter 20 omgange progressivt der også blev ret stilfærdige, da hold 1 var udsolgt, Én mere, lige så roligt. Så 3 spurter på en omgang nede på sort streg med pause på 3 omgange på blå. Jeg kunne høre på planerne, at næste interval ville blive i samme hold som vi begyndte med, så kørte 112% all-out fra start til slut. Pauserne var lige for korte til min fysik, så jeg fik brændt alle tændstikkerne af i den sidste spurt. Planerne blev dog ændret, så næste indslag var scratch over 20 omgange. Belejligt fik jeg føring med 2 omgange tilbage og kunne luske ud af spurten. Dejlig stille og rolig afrulning, hvor benene kom sig nogenlunde. Små 49km

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share