Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

I må prøve banen en dag og opleve at farten lever sin helt egen verden. Jeg er sikkert på at Kahlua-kalv giver mig ret.

Med 35, så ER fartvinden begyndt at puffe på én, så det er ikke lullen i søvn. For nogle uger siden (øverste indlæg på denne side) lå jeg og kørte rundt alene med på 75% af maxpuls og ca. 35 i timen og i går kørt vi i grupper på 4-5 mand og lå på hjul det meste af tiden.

Sætter man farten ned til 30, som jo er en ok fart på landevejen, så er du langt, langt nede i zone 1 på banen. Skulle jeg køre en times flad enkeltstart på landevejen vs en time på banen, ville jeg nok køre omkring 10 km/t hurtigere på banen. 

...

Btw, så mærkes den eksplosive kørsel: Mine lår er yderst trætte og slatne og jeg har fået lidt DOMS i ballerne.

Og så har jeg opdaget at det er i næste uge at jeg har "sommerferie"

Link to comment
Share on other sites

Som jeg husker min børnelærdom, så går 20 % af energien til at overvinde vindmodstanden, når man cykler en 15-18 km/t, mens resten af energien går til at overvinde rullemodstanden. Hvis man cykler 35-40 km/t, er det lige omvendt, så vidt jeg husker, for så går langt den største del af energien til at overvinde vindmodstanden. Så det er selvfølgelig ikke uvæsentligt at køre på en meget let banecykel i en hal uden modvind (ud over selve fartvinden). Det var vel også grunden til, at man i hvert fald tidligere satte timerekorder i meget tynd luft, så der ikke skulle 'skubbes så meget luft til side' for at komme fremad med 50 km/t eller mere.

Link to comment
Share on other sites

Præcis. Da man sidst ville slå timerekorden i Ballerup, havde man også planlagt at varme hallen op til 27 grader, hvilket dog kiksede. Og eftersom vinden ved høje hastigheder er altafgørende, så vinder man markant mere ved at sidde på hjul på banen fremfor landevejen. Også derfor jeg ind i mellem, hvis jeg sidder rigtigt i feltet omgivet af de rigtige ryttere, kan vinde en løb derinde, trods der er licensryttere med. Man “skal bare” på det rigtige hjul og så trykke en spurt de sidste 120 meter.

 

Nå . Toget skal køre. Træning kommer på i aften

Link to comment
Share on other sites

Efter dagens tur i FW, så tør jeg godt kaste mig ud i en hjemmebrygget variant af Thomas Jagds AHT. Det er noget 8 x 5 reps i basisøvelser og 3-4 x 8 reps i resten. Generelt bliver pauserne på 1 minut, dog lidt længere hvis der noget der supersættes for at spare tid, hvilket typisk er mave og hypers. I de 8 x 5 reps kører jeg sættene på minuttet hvis jeg kan men ellers 1 minut i mellem. Udover overkrop, skal læggene igen have opmærksomhed, så jeg ikke risikerer den fibersprængning der lurer under overfladen, når jeg antritter fra lav fart. Jeg har lavet et A og et B-program med og uden hex-dødløft, alt efter hvordan det ligger i forhold til cykling, uden jeg forventer at dagen med dødløft kommer på banen ret tit. 
 
Jeg har også lige set et studie om proteinrig kost (2-2,5g/kg kropsvægt) og de gavnlige effekter det tilsyneladende har på både folk der vil ned i vægt og på ældre. Altså lige mig. Det hopper jeg på som forsøg. Da jeg er lidt et “proteinsvin” i forvejen, er det ikke kæmpe ændringer jeg skal lave i kosten. De dage hvor jeg skal cykle intervaller, kan jeg sagtens carbe op forinden.

Dagens tur i FW. Presset på tid, så opvarmningen røg - heldigvis er øvelserne submaksimale fra start, så det går nok. Jeg vågner egentlig fint før vækkeuret ringer kl 9 men er virkelig morgensløv. Men efter normaltid er jeg jo også, for mig, tidligt oppe. Håber energien bedres med tiden.

Kropshævninger, neutralt greb: 8 x 3
Bicepcurl, skråt siddende: 3 x 8 x 15
Bænkpres, DB: 8 x 5 x 20
Skulderpresmaskine: 8 x 5 x 60
Tricep pushdowns: 3 x 8 x ?? (de små + 2 store plader)
Mavemaskine: 4 x 8 x fullstack minus 2 plader + den halve
Hyperextensions: 4 x 8 x +5kg
Læg i benpres: 5 x 8 x fullstack
Centeret på Bilblioteksvej er desværre pænt slidt, så mange af vægtangivelser er ikke længere på udstyret.

Jeg er endnu mere kvast i lårene til aften end i morges.

Link to comment
Share on other sites

Ruinen skal have en årsag: Jeg har købt en Tacx Neo. Tanken om at køre rundt i lunt vejr med rasleskærme, kunne jeg slet ikke have. Og så nogle dæk og andre småting. Dammit, cykling er dyrt. Heldigvis slider jeg ikke så meget på det nu, så det holder til gengæld længere end normalt.

Heino er stoppet med Tacx (og Garmin), så til Fabin i Roskilde hvor den var udsolgt. Videre til Holbæk Cykelcenter hvor jeg købte den sidste de havde, i en noget ramponeret kasse. Den blev først slået ind til 2000 mere end den står til på hjemmesiden, så lille generte mig måtte desværre ud af komfortzonen for at få prisen ned.

Vel hjemme får jeg pakket ud og sat til men den vil ikke snakke Bluetooth og de lamper jeg på youtube kan se tænder ved opstart, tændte heller ikke. Jeg tændte og slukkede den nok 15-20 gange, for den røde lampe blinkede ikke ens hver gang. Den bulede kasse og mit sædvanlige held in mente, regnede jeg med at den nok var i stykker. Men pludselig blinkede alle lamperne og så var det bare at få den til at snakke sammen med appsene. Først ville den kun snakke med den ene men så virkede det hele.

Klokken var henad 22 men nu skulle skidtet altså indvies, så jeg fik lavet en serie med tabata og sweet spot. Som jeg nok forventede, så viser wattmåleren i cyklen for meget, dog ikke så meget for meget som frygtet men det blev et hårdere pas end forventet. Min sweet spot på 275w på tacx'en blev til 281w på cyklen. Tabataerne på 400 har nok også været deromkring eller 10-ish watt skæve.

Nuldag i morgen og så oprydning i lejligheden. Det hele flyder i kasser, ledninger osv men nu vil jeg i seng inden arbejde i morgen. Lørdag står den på landevej med Hvidovres ultra-begynder-hold, så jeg håber at kunne følge med på vintergeden. Så må jeg bruge starten af ferien til at få styr på cyklerne.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med alle de nye lækre indkøb Gregers! :)
Jeg kan kun sige god for Garmin 520éren, som jeg har brugt de sidste to år. Jeg har nok været nødt til at lave et reset af den to-tre gange hvor den har været frosset.
Jeg har som sådan ikke benyttet mig af kortfunktionen, men har flittigt brugt rutefunktionen, hvor jeg via Strava har eksporteret en rute, som man så følger på  skærmen, det sker at jeg misser et sving, hvis der er mange sideveje og jeg ikke er zoomet langt nok ind på kortet til at se om det er nu eller om 100 meter jeg skal dreje. Det har fungeret fint når jeg har været uden for lands lov og ret i Serbien og på Sicilien.

Link to comment
Share on other sites

Jeg glæder mig også til at få det hjem. Cykelcomputeren skulle parres med vintergeden her til morgen og der var først i fjerde forsøg det lykkes. Pulsen er stadig væk, sendernummeret er der men ellers intet, så glæder mig til at få én der virker. Mine hjul er forsøgt afleveret mens jeg var på arbejde. Ingen seddel i postkassen og heller ingen mail ellers SMS. Når man googler pakkefirmaet, så får man enten et lukket telefonnummer eller ditto adresse. Med det jeg læse på trustpilot, kan jeg ikke 100% udelukke at de går tabt og med mit sædvanlige held.... men nu må vi se.

Til morgen lidt landevej med Hvidovre. Der var lagt op til begynderkørsel både for nye og folk der ikke har vintertrænet. Mine ben og baller var/er stadig ømme, så det passede mig rigtigt fint med noget træning men uden at blive ved at bryde mere og mere ned. Men som altid i Hvidovre, så går der fuldstændigt anarki i den når der skal køres moderat. Flere sad og påpegede at det gik hurtigt og "hvis det fortsætter i der her tempo....." Ved første bakke med kød på gik det også i stykker. Teddy, som er verdens rareste person, blev plantet big time og kun jeg, en hjælpetræner og det værste af "dampbørnene" var tilbage - resten var langt væk da de ikke samlede op på toppen af bakken. Teddy opgav og vendte om. Efter 10-15 sekunders overvejelse, sagde jeg også tak for i dag og fik fat i Teddy og så kørte vi hjem via en lille omvej. Vildt hyggeligt og godt nok langsommere men med jævnt intensitet modsat fællestræningen, der gerne starter hårdt men ender i totalt lalleri, da folk er eksploret undervejs.

Vi prøver igen i morgen og drejer også fra igen, hvis det bliver det samme. Den der leverpostejs mellem-intense kørsel, det gider jeg ikke rigtigt mere. Mentalt er det 100 x værre end når det går over stok og sten. Så hellere en hyggetur og det skal det bestemt være plads til, mellem jeg sidder på turbotræneren og lider.

1t55m i dag. Det er fint nok.

Link to comment
Share on other sites

Nåja, jeg glemte at skrive at jeg var irriteret i forvejen. På et tidspunkt hvor vi kører to og to ved dobbelt optrukne linier (klubben har ellers bestemt, at dér kører vi altid en og en), så er vi nogle der kører ind på cykelstien lidt efter at der bliver råbt "bagfra". Den er smal men så er der én række på stien og én række på vejen. De forreste gav fine meldinger og det blev repeteret og alt fungerede skide godt, indtil hjælpetræneren der lå midt i gruppen råbte smide surt, at vi skulle blive på vejen. Men når der ikke bliver meldt en og en bagfra som der bør, så var det fint trafikalt hensyn at de forreste fik lavet den smarte løsning. Og det er i hvert fald ikke en mand i midten der surt skal diktere køremåden, hvis det ikke er helt åndssvagt hvad der sker. Og slet ikke til noget der hverken er lovligt og endnu mindre hensynsløst over for andre, der i forvejen hader os.

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Mine stakkels lår.... nogle gange er det fristende at fråde noget mad, så der er noget at restituere ud af. Men nix. Nix. NIX!!!

Cykelcomputeren lå i pakkeboksen, da jeg kom hjem fra træning i dag - jeg havde bare ikke set hverken SMS eller mail, da jeg skrev før. Så snart cykelklunset er klart i vaskekælderen og hængt op, skal jeg op til mor, så jeg må vente med at pille-rage til i aften.

Så nu er de to køb foretaget efter påske leveret med PostNord vel ankommet, modsat pakken bestilt før påske der skal komme med en af de private. Alle elsker at skyde på posten, TDC, DSB, DR, DMI og alle de gamle offentlige institutioner. Udover at det altid er fristende at huske de få gange det går galt, så synes jeg reelt at de klarer sig markant bedre end "folkets rygte".

 

Link to comment
Share on other sites

82km på vintergeden. Vil tro de første 45 med HvidovreCK og resten alene.

Vi var 24 fremmødte, så delte op i 3 hold hvor jeg hoppede på café-holdet. moderat kørsel med et par bakkespurter frem til Ganløse, hvor det afskyelige bagerstop skulle holdes. Men helt skidt var det ikke i dag. Det var skidekoldt om morgenen men med høj sol, så var tøjet for længst blevet for varmt. Jeg smuttede ind på kirkens toilet og fik den langærmede svedtrøje af og så passede temperaturen fint. Efter 5 km kom vi ind på en lukket vej og skulle ud i mudder-rabatten for at passere en betongris. Forhjulet sejlede noget rundt og jeg fik desværre skoen fanget i skærmen så jeg tiltede. De andre så ingenting og fortsatte. Lidt efter kom de tilbage og jeg regnede med at de ville køre mig i møde, da de opdager at jeg manglede. Da jeg hørte noget med "vender" gik jeg ud fra at det var dem. Men vejen var åbenbart helt lukket, for de fortsatte. Da jeg opdagede det, så var de væk igen. Jeg kunne ellers godt have lånt en umbrakonøgle (min lille pose med nødværktøj havde jeg selvfølgelig glemt lige akkurat i dag), da både greb og styr var slået skævt i faldet og jeg ikke kunne vride det på plads. Men så måtte jeg køre hjem selv. Ret hurtigt fandt jeg O3 og fik kørt noget lyskrydstons, nu jeg var alene. Egentlig ikke et ærgerligt skift. Efter en godt langt stykke begyndte temperaturen at styrkdykke og det blev fælt koldt igen og dér var så Gl. Køge Landevej med en frisk vind ude fra vandet.

Jeg tror det bliver en nuldag i morgen og banecykling på tirsdag. Måske en tur i FW senere i dag.

Nu skal jeg sove færdig....zzzzzzz

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

På 7/4/2018 at 14:45 , Gregers TF skrev:

Så nu er de to køb foretaget efter påske leveret med PostNord vel ankommet, modsat pakken bestilt før påske der skal komme med en af de private. Alle elsker at skyde på posten, TDC, DSB, DR, DMI og alle de gamle offentlige institutioner. Udover at det altid er fristende at huske de få gange det går galt, så synes jeg reelt at de klarer sig markant bedre end "folkets rygte".

Mine seneste pakker har været sendt med enten PostNord eller GLS, som begge har udlevering i en stor Meny, vi har meget tæt ved vores bopæl. Det er også min opfattelse, at det går meget gnidningsfrit hos PostNord, men GLS er nu også meget godt med. Seneste bøvl, jeg har oplevet, var med en PostNord-pakke sidste år, men det var altså fordi personalet i Meny ikke havde fået scannet pakken ind ved ankomst, og det kan man jo dårligt klandre PostNord for. 

Generelt er jeg faktisk gladest for at få pakkerne leveret til pakkecentret i Meny i stedet for at få dem leveret til døren, hvor man skal være hjemme. Det er sgu nemmere bare at tøffe hen og hente pakken, når det passer en.

Link to comment
Share on other sites

Og fuldstændig højaktuelt...

Jeg har lige været i bad og taget træningstøjet på, så jeg kunne smutte i Fitness World inden jeg skulle til frisør og få klippet de efterhånden sparsomme lokker.

Tager et sidste kig på Track & trace inden jeg går og så er der poppet "out for delivery" på listen.

At droppe styrketræningen og ringe og melde afbud. Og så kan jeg sidde indespærret i lejligheden og glo indtil videre...... 

..  men ellers blev det sommertid i går, sådan rigtigt. Tørrestativet og vasketøjsbøtten røg fra soveværelset ud på altanen, sammen med en del andre ting. Og fik sovet årets første nat med åbent til altanen oppe i stuen. Godt nok ikke åbent ud til det fri, men der er med store mellemrum mellem skydevinduerne, så mængden af frisk luft er næsten den samme. Tri- og sommercyklen står totalt nypudsede (det er vist kun den ene gang om året) med nye dæk, klodser og pedaler og sommercyklen ryger til service, så snart jeg har fået min pakke. Hvis :unsure:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

.... da jeg afleverer cyklen på Heinos værksted, så udfylder de både fornavn og efternavn på sedlen - telefonnummeret kunne de dog ikke huske :tongue:
Fik købt nogle slanger med 100mm ventiler, så jeg slipper for at rode med ventilforlængere i de nye hjul. De blev monteret, bremseklodser udskiftet og trods jeg er pænt flad i benene, så blev jeg nødt til at køre en prøvetur. Også... altså man kunne køre i kort/kort for første gang i år. Havde der ikke været banecykling i morgen, havde jeg kørt mig i smadder. Nuij, det var hyggeligt!!!

Ingen tvivl om at jeg HELT sikkert også i år vil få masser af (hård) sjov ud af tricyklen. Jeg må prøve at huske at få løftet højre “arm-støtte-dims” inden jeg kører så meget, at jeg ikke længere lægger mærke til at højre overarm er kortere og jeg derfor sidder skævt og også træder en del mere med højre ben end venstre.
Jeg kan godt mærke at fælgen er høj på forhjulet - cyklen er lidt mere levende i sidevind og skulle styres oppe på Kalvebodbroen. Jeg er glad for at jeg ikke fik styrketrænet i formiddags. Ligesom rø..n skal have sadeltræning, skal skulderpatiet også lige vænnes til tricyklen - det syrede pænt til men det gik hurtigt sidste år, så sikkert også i år.
Bare ca. 30km ud over Fælleden, til jernlågen og retur - der var koldt på broen, så tænkte at diget nok heller ikke var til korte rør. Der var masser af rulleskøjteløbere, løbere, hundeluftere og barnevogne ude og nyde det gode vejr, så jeg kørte kun hurtigt i korte perioder når stien var tom. Jeg burde måske gøre som “alle de andre” og brage forbi i fuld fart men jeg ville ikke selv synes at det var fedt, så det kan jeg ikke rigtigt få mig selv til.  

Nu der er styr på næsten det hele, må jeg se at sætte mig ind i 520´eren. Kan starte med de 20 minutter jeg nu tager i kompressionsbukserne :wub:

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

34,4km på banecyklen. Heraf en del brugt på opvarmnningen der var lidt over et kvarter lang, sluttende med 10 omganges progressivt uden det endte i super opskruet tempo.

Ham der har futtet rundt med landsholdet trænede med og stod for intervallerne efter nogenlunde samme skuffe som sidste uge, bare med væsentligt hårdere optakt til selve intervallerne.

Udover Erik Clausen som kører på banen mens vi andre kører intervaller, var vi 11. Jeg endte på hold 1 på 3 mand og så de 2 andre hold på 4. Som sidst, var tanken at køre to føringer til hver hvor den første skulle være meget hård og den sidste all out. Dog, på hold 1 fik vi 3 føringer hver :gal:

Trænerdimsen førte vores hold an og de 4 døde omgange lå med noget over 40km/t. Jeg fik oversatset i mine føringer (fik bagefter at vide at jeg havde skruet tempoet op men jeg følte det som om det gik ned... nå-ja) og måtte slippe hjulet kort inden jeg skulle føre min sidste omgang. De sidste 100 meter i min anden føring syrede lårene totalt til og det fortsatte mens jeg lå på hjul og til sidst døde jeg med et brag. I det næste interval magen til, passede det meget bedre.

Så to ens intervaller igen. Samle gruppen, køre op ved barrieren og fra en udgangsfart på 45-ish, skulle vi dykke ned på sort streg og køre 500meter all-out. Efter nr 2 gik vi direkte over i afrulning.

.. en af de dage hvor man havde smidt sig når intervallet var slut, hvis banen havde været blødere. Det helt sikkert fint at holde kæden stram op til intervallet men det er bestemt ikke min spidskompetence.

Jeg ved ikke om jeg når (og orker) at styrketræne overkrop inden næste cykling på torsdag, men stængerne skal helt sikkert holde fri i morgen.

520'eren indviet og dejligt at have fået puls igen :tongue:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Aftentræning på Biblioteksvej (pm = sæt på minuttet. P60 = 60 sek pause mellem sæt):

Kropshævninger, neutralt greb: 8 x 4 - 5pm, 2p60
Bicepcurl, skråt siddende: 3 x 8 x 15 - p60
Bænkpres, DB: 8 x 5 x 22,5 - pm
Skulderpresmaskine: 8 x 5 x 60+halv plade - pm
Tricep pushdowns: 3 x 8 x 30 - p60
Mavemaskine: 4 x 8 x fullstack minus 1 plade - p60
Hyperextensions: 4 x 8 x +5kg - p60
Læg i benpres: 6 x 8 x fullstack - p60
- efter skulderpres 3 sæt laterale og 3 sæt bagskulder

Nuldag i morgen. Skulle gerne få rengjort vintergeden, rettet den op efter tiltet og få plantet den i Tacx'en.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg besluttede at lade den ramponerede vinterged blive på vejen og sætte den, trods alt, noget pænere gamle sommercykel i tacx''en. Der var noget kassetteombytning der løb løbsk og det endte med at alle cykler nu står rene og med toptunet drivlinie. Det eksede vinterbaghjul er væk og et lige hjul sidder på. Nu lover vejrudsigten så ikke længere regn på lørdag til klubtræning, så jeg tager nok sommerlågen i stedet, men den skulle altså ikke køre årets første tur og blive snavset (med tanke på at jeg har rengjort cykler for de næste 8 måneder).

Men det tog tid. Jeg fik også omsider købt gardiner til stuen, så tacs'en ikke skal stå i direkte sol og den sorte plastik bages op i alarmerende temperaturer. Så jeg fik ikke rettet den gamle sommercykel til og magter ikke at træne på den. Sadlen er for høj og den integrerede sadelpind skal saves. Frempinden er også lige lang nok. Og igen tog det over en halv time før jeg reelt fandt ud af det, da tacx-appen igen ikke gad snakke med selve Neo'en, i opsætnings-app'en kan der læses watt, tempo osv. I trænings-app'en var der fint symbol for Bluetooth men det var først after adskillede forsøg, at der var kommunikation. Det er egentlig temmeligt irriterende - især når alt virker fint i en anden app, som bare ikke kan bruges til at træne fra.

Min ferie fader ud, Jeg skal arbejde i morgen men har ferie lørdag. Skal så arbejde søndag.og har alm hverdagsfri mandag. Feriedage tirs og tors og friweekend. Jeg skal have det Tacx-lort til at virke uden jeg skal bruge så lang tid på det og cyklen skal tilpasses. Men ellers håber jeg at cykle udendørs, så stængerne kan vænne sig til det.

...er en smule frustreret over ikke at få trænet i dag, selvom jeg spildte tiden med fornuftige ting,

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor stod jeg dog ikke op da jeg vågnede ved 7-tiden og egentlig havde sovet nok? Idiot! Nå men lidt i 9 er heller ikke en katatrofe.

Før arbejde, en tur i FW næsten magen til sidst. Dog næste spring i håndvægte i bænkpres og som udstyret var ledigt, blev det til at supersætte skulder og læg. I læg måtte jeg køre reps lidt hurtigt og det så ikke så pænt ud til sidst - der manglede jeg lidt restitutionstid.

Cykling i morgen. Hvidovre afholder teknikdag på flyvestationen. Det er prøvet før og ved ikke om jeg gider. Måske kører jeg med Greve Trim i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Det blev med Hvidovre. Så kunne jeg køre hjemmefra lidt over 9 og ikke tre kvarter før. Men det var egentlig nok godt. Det var Garset, som har været landstræner for MTB-holdet i svundne tider, der var træner og han kan nogle tekniske ting og ikke mindst sætte ord på. Samtidigt træner han ikke kun én ting ad gangen.

Udover en masse sving- og bremseøvelser, fik vi også flettet en hulens masse antrit og få mere reelle intervaller ind. Bl. a. den ene langside som det sidste, inden vi vendte hjemad. Dejligt omsider at prøve at sidde med overskud til at øge et par pinde i føringerne og lande med en anderledes rolig vejrtrækning end de andre. Tiltrængt moralsk opmuntring. Vi improviserede også lige tre ture op af Herstedhøje. Første i frit gear. Næste var hærværk på kæden: Stor klinge både for og bag. Begge ture gik med overskud, nr. 2 gav dog voldsomt syre i lårene. På sidste tur fik jeg rodet mig ud i noget snavs og førsøgte at komme op i 53-11. Det er jeg så for tyk og/eller for slap til. Da den drejede til højre op på det stejle stykke, nåede jeg ikke voldsomt langt før jeg stoppede. Jeg kunne godt have vredet den lidt længere men har før smadret kuglerne i krankboksen (også i 53-11 bare på Kalvebodbroen) men da jeg alligevel aldrig ville kunne nå toppen, gad jeg ikke gå desperato til sidst.

Anderledes positiv stemning på holdet end ellers her i vinters, så det var kanon at køre med. Der var en del der var nye for mig og omvendt, så blev komplimenteret for mine antrit og en anden mente at jeg havde store lår. Så kan det jo kun være en god dag :tongue:

...

Tjenestefordelingen har byttet min vagt i morgen, så jeg skal møde allerede kl. 4:17 :gal:

Planen var først at sove bagefter og så komme på cyklen. Men hvis jeg dropper luren kan jeg køre med 2 (?) kolleger og så er det trods alt nok lettere at komme ud, end selv at skulle overvinde trætheden, så det er planen. Hvordan tempoet bliver aner jeg ikke.

82,9km i dag - positiv overraskelser på alle måder.

Se min aktivitet af typen cykling på vej på Garmin Connect. #beatyesterday
https://connect.garmin.com/modern/activity/2623113883

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Den ene kollega brændte mig af. Til gengæld havde den anden en ven med og dennes søn. Sønnen var også med for et par år siden - der var han en stor ranglet knægt. Krudt i røven, hurtig på det flade men håndterbar i skiltespurterne. Stadig fuld af hopla og virkelig sjov at køre med. En smule asocialt over for de to andre men jeg prøvede at være lige meget i begge lejre. Hans første lange spurt kom desværre mens jeg var midt i en snak. Det fik han lige at vide at han ikke skulle igen, uden at få mig med i legen.

Den næste spurt blev aftalt. Jeg havde undervurderet ham og kom slattent fra start men fik kørt mig et kvart hjul foran og blev der bevidst. Min topfart matcher desværre ikke antrittet så jeg var pludselig presset for at ikke smide det væk. En af andre sagde at "nu gider han ikke det mere" og det var desværre korrekt. En gut på 20 år der har kørt U-licens restituerer ellers bedre end en på næsten 50, så efter nogle stykker var bøtten vendt men det nåede vi desværre aldrig til. Men stadig årets første skiltespurt og endda en af de sjove side om side.

Jeg "fulgte dem hjem" til Amager og havde fået forklaret det første af vejen hjem. Desværre får jeg senere drejet væk fra Kbh og må U-vende. De 10 minutter var lige det der gjorde, at jeg ikke nåede hjem i tørvejr.

98,9km i alt, Heraf de første ca 58 med de andre og jeg trak med den unge langt det meste af tiden. I betragtning af at både lår, lægge og baller var ømme efter i går og jeg kørte kort tid efter arbejde, hvor vækkeuret ringede 3:05, så er jeg positivt overrasket at det kørte som det gjorde.

Jeg solgte mig dyrt på vej hjem og tager en nuldag i morgen, så planlagt styrketræning af overkroppen droppes også.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Absolut. Jeg behøver ikke at køre længere, selvom man alligevel bliver pillet lidt ned, når man ser på fjæsen/Instagram at den ene har kørt 140 og en anden 170 osv. Men de er jo ikke mig, så det skal man prøve ikke at lade sig gå på af. 

Med de 80 i lørdags, er weekenden gået 112% som jeg håber mine friweekender vil være henover sommeren. Og så kortere DDR-træninger på hverdage og en enkelt klubtræning når det er muligt. Og så mere løst når jeg har ferie som i sidste og i denne uge.

En god lang nattesøvn har gjort underværker, så måske tager jeg alligevel i FW. Men prio 1 bliver at få nået nogle praktiske gøremål. Lårene er stadig smadrede. Når der er vagtlæge, tandlægevagt og kiropraktorvagt, så kunne det være rart også med en massagevagt. Jeg betalte gerne ekstra lige nu, for en gang akut benmassage :wub: Kompressionsbukserne kan en del men de må give fortabt nu og her.

Vægten er desværre over 90 igen. Alligevel har jeg fået lidt indkig til venerne både på lår og henover brystkassen, så jeg er ikke i panik over et forkert tal, omend jeg stadig gerne vil af med noget af dunken og vægten derfor bør længere ned. Trods ferie, genoptages kalorietælling fra i dag.

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Mine lår gør ondt. Det har jeg pevet over før men det her er det værste jeg længe har oplevet efter cykling, Til dagens banecykling kunne jeg så konstatere, at de også syrede til med det samme, de skulle lave noget. Stikker jeg en finger i quads, så er de fyldt med hårde strenge. Overvejer at prøve med selvmassage, i mangel af bedre. 

Udover Clausen var vi kun 5 og der gik meget snak i den og ikke så meget kørsel. 39km. Udover opvarmning og afrulning kørte vi kun 2 intervaller. Begge to var dem med 2 føringer til hver. Den første på 95% og den sidste all-out. Der var desværre den sidste tirsdag på banen i denne sæson. 

Benene skal holde fri i morgen hvor jeg skal på arbejde. Har feriedag igen torsdag og vakler mellem at køre intervaller alene i dejlig sommervarme eller jeg skal hoppe på Greve Trim og finde lygter og varmt tøj frem. 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

"98,9km i alt, Heraf de første ca 58 med de andre og jeg trak med den unge langt det meste af tiden. I betragtning af at både lår, lægge og baller var ømme efter i går og jeg kørte kort tid efter arbejde, hvor vækkeuret ringede 3:05, så er jeg positivt overrasket at det kørte som det gjorde."

 

Det er da vist meget naturligt at dine lår siger av. solidt.

Link to comment
Share on other sites

Ja.... jo... altså de andre år er de ikke blevet så ømme af så “lidt”. Jeg har åbenbart også ferie tirsdag og torsdag i næste uge, så endnu mere landevej, så lærer de det vel til sidst. Er man bare moderat cykeltosse, burde man ikke blive øm en 100km-tur.

I dag en tur i FW:
Kropshævninger, neutralt greb: 8 x 4 - pm
Bicepcurl, skråt siddende: 3 x 8 x 15 - p60
Bænkpres, DB: 8 x 5 x 27,5 - pm
Skulderpresmaskine: 8 x 5 x 75 - p60
Tricep pushdowns: 3 x 8 x 30 - p60
Mavemaskine: 4 x 8 x fullstack minus 1 plade - p60
Hyperextensions: 4 x 7 x +10kg - p60
Læg i benpres: 6 x 8 x fullstack - pm
- efter skulderpres 3 sæt laterale og 3 sæt bagskulder

Sidder nu i toget og er på vej på arbejde og er bare liiiiiidt misundelig på dem der kan nye det gode vejr. For første gang er her hverken pålandsvind eller havgus men herligt varm ude ved Avedøre. Cykling i morgen bliver i varmt tøj - jeg har en aftale ret tidligt, så det er vist bedst at have en aftale med tid på, så sofaen ikke klistrer. Lårene er ved at komme sig, så overvejer om jeg tør hoppe på hold 2 i morgen eller alligevel bare nøjes med hold 3.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share