Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Så la´dog for en i og så videre være med at bruge begge vejbaner når der ikke er noget udsyn :nono:

post-1580-049418500 1312833109_thumb.jpg

Det blev ikke den fest til styrketræning som forventet. Jeg var træt, jeg prøvede en hurtig lur og blev endnu mere træt da jeg ikke kunne falde i søvn. Men jeg kom af sted.

Fri leg blandt vægte og stænger:

Starttid: 20:00

Sluttid: 20:55

Sted Fitness World, Fredensborg

Crosstrainer:

5 minutter, trin 10 - var helt flad bagefter :hmmm:

Lårcurl, siddende:

20x25

20x25

20x25

20x25

Halvanden chinups i skodstativ:

6

6

Vertical Traction, front mod rygstøtten:

15x60

Dropsæt: 15x100 -> ca 10x80 -> ca. 8x60

Upper Back:

15x35

15x35

Bænkpres, DB:

10x22

10x34

10x34

Dropsæt: 10x34 -> ca 5x26 -> ca 4x22

Laterals:

10x9

10x9

10x9

Arnold presses:

15x14

15x15

Cable laterals:

8x5

8x5

8x5

2x2 sæt kabeløvelser til bic og tric som var med for lidt belastning.

Nu en rolig uge.

Derefter skal der cykles nogenlunde gelinde mens stængerne skal tilvænnes vægttræning.

Den smule jeg lavede i går og som var meget submaximal har givet en del DOMS - det ville være svært dejligt om jeg kunne slippe for det.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lortevind - det gider jeg ikke cykle i :sneaky2:

Nappede i stedet en spinningtime. Jeg fik både spinners high og savlet lidt, takket være en fantastisk vikar med brilliant musikvalg.

Nogen der har et cowboytrick til at få en Garmin 800 til at sidde på en spinningscykel?

I morgen lidt forsigtig styrketræning og så til Stege hvor jeg forhåbentlig kan få svejset lidt på dytten. Ellers kan jeg glemme alt om at få råd til at få savet den nye cykel til hos Nicolai. Men OK, jeg behøver den jo egentlig heller ikke, så det er ikke noget der haster.

Anyway, det er faktisk ret kedeligt at logge træninger der bare ligger og roder rundt i intetheden, så går nok endnu mere OT end normalt for at have en undskylning for at belemre MZs server.

Held og lykke til diverse som skal repræsentere MOL i weekenden.

Giv den gaaaaaas

http://www.youtube.com/watch?v=6RpGKP_FsTc&feature=related

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ugen der gak

Mandag: 90,8kg , cykling 80min, styrketræning 50min

Tirsdag: 90,8kg

Onsdag: 89,9kg , bikefit fatburner (kørt jævnt)

Torsdag: 89,9kg , styrketræning (restitution), derefter til Stege

Fredag: i Stege

Lørdag: i Stege

Søndag: 92,2kg , styrketræning (restitution) + 40min på en spinningcykel (restitution)

Mål for næste uge:

- Vægtøgningen fra Stege skal neutraliseres

- Spinning på moderat niveau eller cykling (gerne hold 3 i CCHillerød hvis muligt)

- Styrketræning, volumentræning for ben (DOMS-forebyggende) ellers moderat

Jeg ved at jeg skal møde 7:08 i morgen men ellers aner jeg intet om hvordan jeg skal arbejde i den kommende uge, så jeg har ikke lagt mig fast på antallet af træninger :blush:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Alt for hård uge

Desværre er jeg for gammel, for hold fast det var sjovt! Men jeg kommer til at drosle ned igen for kroppen kan slet ikke magte at følge med :mad:

Mandag: 90,7kg , hviledag

Tirsdag: 90,7kg , fællestræning med CCHillerød hold 2 (jeg kom for sent og koblede mig på et hold i farten - det burde have været hold 3)

Onsdag: 89,3kg , styrketræning (fokus ben)

Torsdag: 89,3kg , fællestræning med CCHillerød hold 3

Fredag: 89,3kg, styrketræning (fokus ben)

Lørdag: 90,6kg , hviledag

Søndag: 90,6kg , fællestræning med HCM hold 3/4 dog sprang jeg en enkeltstarttest over og kunne derfor sove en time længere. Desuden er jeg ret ligeglad med at se hvor hurtigt jeg kan køre. Jeg vil gerne udover niveauet "for langsomt" og der ved jeg ganske udemærket at jeg ligger ret solidt, men derfra er det uinteressant.

Jeg justerer næste uge løbende, alt efter hvad kroppen kan tåle. Lige nu er jeg for øm i skinkerne til at færdes rundt uden at halte. DOMS er godt men lidt mindre er bedre.

Jeg flytter træningssted til Fitness World i Hillerød. Jeg er bestemt ikke til Rammstein og kasten med vægte og stænger men det er lidt mindre poleret end det fine Fredensborg og jeg render ikke ind i maskiner og håndvægte som ikke kan lave belasting nok.

Jeg skal til introtime på onsdag da maskinparken ligner noget fra Arnolds tid, så jeg skal hjælpes :wink:

Derudover pønser jeg stadigvæk på hvad vinteren skal bruges til. Curling er sikkert sjovt men indeholder ikke just den snert af vildskab som jeg godt kunne tænke mig.

Crossfit er overvejet men det virker som om skadespotentialet er stort, især når man er halvgammel, er særdeles usmidig og ikke teknisk dygtig.

MMA har også ligget i tankerne men konceptet med at forsøge at overstrække modstanderens led kan jeg ikke lide.

Da jeg tilretter dagens menu til styrketræning efter den jeg sidst postede, begynder jeg at smålogge igen. Det med at holde styr på en diverse papirnoter gik i fisk, så......

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Så er det officielt blevet vinter.

- Styrketræningen er (på vej til at blive) sat lidt mere i system.

- Svømmetræningen begynder indenfor en uge.

- Det bliver tidligt mørkt og hverdagstræningerne med cykelklubben er snart passé.

Godt det samme inden jeg bliver alt for frustreret. Jeg må konstatere at jeg åbenbart ikke kommer tilbage til niveauet fra før, sådan lige. De 28-29 i snit vi kører på hold 3 i Hillerød, passer lige så fint som for 2-3 uger siden og jeg har fuldstændigt mistet at kunne køre nogenlunde anstændigt opad; det er næsten det værste.

Heldigvis kan jeg nu få sadlen og den nye ramme til at hænge sammen, så nu kan jeg bestille tid til et bikefit. Og så er der en cykel at smide på Taxcen :4thumbup:

I år kommer jeg nok ikke udenom at få lavet og følge en plan for vinterens cykling, hvis jeg skal gøre mig håb om at kunne træne med HCM igen. Og det er altså temmelig meget lettere end at fare til Hillerød, har jeg fundet ud af :dry:

Der er også noget banecykling som ikke er realistisk lige nu. Jeg overvejer om jeg skal sælge banecyklen og køre spinning i stedet for - det har jeg jo genopdaget er ret sjovt og det kan køres uanset ens træningsniveau. Men tanken piner mig nu alligevel en del.

Efter prøvetimen i Fitness World i onsdags, skal jeg nu prøve at finde en basis for vinteren.

Fokus kommer til at ligge på ben, mave og lænd - gider ikke at være større på overkroppen end nu, så det skal bare vedligeholdes.

For at få styr på teknikken, bryder jeg squatten ned og starter HELT forfra med fuld fokus på teknikken og så fåk med hvor få kg der er på stangen - det kan altid komme senere og så må stængerne få tæsk i de andre øvelser.

Dødløft kommer ind i billedet på sammme måde.

Det er stadig for famlende til at jeg gider logge - jeg kan alligevel ikke bruge det som base for næste træning.

Men jeg kan berette at det var en svedig omgang. Varmt, lummert og pga. ombygning var ventilationssystemet ude af drift. Faktisk lige så svedigt som en spinningtime.

Og for lige at samle op fra sidst:

Mandag: 89,8kg, styrketræning 1t, cykling 9km spol, udstræk bagkæde :4disguise:

Tirsdag: 90,4kg , cykling 67km (CCH-3), udstræk bagkæde

Onsdag: 90,4kg , prøvetime i FW (så i praksis en restitutionsdag)

Torsdag: 89,2kg , cykling 69km (CCH-3), udstræk bagkæde

Fredag: 88,8kg , styrketræning 1t 40 min incl. udstræk bagkæde, cykling 9km spol.

Og så er jeg løbet tør for ferie for denne omgang.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hihi - trods jeg trænede næsten så submaksimalt at det ikke kan kaldes træning, har de nye øvelser alligevel sat sine spor de mest underlige steder.

Desværre kom jeg ikke på cyklen i dag - jeg er helt ude af trit med at fungere en hel dag på 4 timers søvn, så da jeg kom hjem fra arbejde, tiltede jeg på sengen.

Nå, men har da lavet et par planker og noget udstræk for bagkæden og må se om jeg ikke får lidt luft i morgen - hvis jeg ikke er lige så træt, altså.

For de som ikke allerede har set klippet på feltet.dk, kan denne lille film om Peter Tranberg (H70 banerytter) anbefales. Det må jo egentlig være ham som var ovre og køre med os, sidste efterår.

(den kan desværre ikke indlejres) Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan med bestemthed sige at jeg IKKE springer ud som triatlet. Jeg holder mig langt væk fra alt hvad der indebærer løb - jeg bliver så stjerne-øm i stængerne at jeg er funktionshæmmet bagefter og har fået fortalt at der tillige ser ret komisk ud, så: :nonono:

Hvor meget jeg får rørt til svømning er nok tvivlsomt. Jeg er nemlig stadig i fasen med at få det lært og det er, i hvert fald for mig, en vanskelig opgave - jeg er ikke mere i den alder hvor den slags kommer let og det med motorik har aldrig været min stærke side, så er lidt udfordret.

Men trods vanskelighederne, synes jeg at det er virkeligt lækkert at være i vandet og håber at jeg en dag bliver ferm nok til at svømme sådan for alvor.

Treken fik sin dåb i dag - jeg blev selvfølgelig fanget i en skybrudsagtig byge og konstaterer at cykler med hvid basisfarve, ikke er synderligt praktiske hvis man er doven. Men nu blev den vasket :laugh:

Det var første solotur i lang tid men lige så sølle som sidst: 41,2km @ 27,8: SUK!!!

Derefter udstræk af bagkæde: AAAAV!!!

Heldigvis skal jeg krølle jern i morgen; det går nok lidt bedre med det.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, mit venstre knæ (altså ikke det som fik et vrid) knurrede lidt på cyklen i går og kan mærke lidt til det. Jeg må vist hellere smide en afstandsblok mere mellem cykelsko og klampe - jeg har faktisk også mindre højde på nu end med de gamle pedaler i forsøget på at normalisere det. Nicolai Norrid flår dem sikkert af ligesom sidst men det vigtigste burde for pokker være at man ikke får ondt, mere at at det ser fint ud på skærmen. Måske.

Jeg har også spenderet i en ny kassette hvor der ikke er helt så stort spring mellem gearene, så jeg bedre kan ligge i en behagelig kadance.

Nå men til dagens marathon-træning i FW. Det tog sq over 2 timer, så jeg kommer nok, med tiden, til at fjerne noget af det. Men ellers fantastisk tidsfordriv på fridag :4thumbup:

Som tidligere nævnt, så bruger jeg et afskriv af MOL-indlæg som basis for næste træning, så "N-noter" er planen for næste gang og har intet med dagens træning at gøre og prøver nok lidt forskellige udkast har i starten.

Crosstrainer:

5 min

Romaskine:

5 min

Squat: N:4x16x60

20x10

20x50

20x50

20x50

Benpres: N:16x140 3 af hver

20x120 @ quads

20x120 @ quads

20x120 @ glutes & hams

20x120 @ glutes & hams

Leg extensions: N:4x16x50

20x45

20x45

20x45

Lårcurl, siddende: N:3x16x50

20x45

20x45

Lårcurl, liggende: N:3x16x35

20x30

20x30

Lægmaskine: N:6x16x50

20x50

20x50

20x50

20x50

Dips: N:4x10

10

10

10

Cableflyes: N:2x16x14?

20x12

20x12

One arm Row: N:3x16x16

20x12

20x12

Bagskuldermaskine: N:3x16x20

15x20

15x20

Lateralmaskine: N:2x16x17½

20x15

20x15

Cable shoulder press: N:3x16x10

20x10

20x10

Bænkpresmaskine: (i ventetiden på næste øvelse) N:udgår

20x60

20x60

Dødløft: N:4x16x60

20x50

20x50

20x50

Lændemaskine: N:3x20x70

20x50

20x50

20x50

Mavebøjninger på lille swissball: N:3x16

15

15

15

Planke med knæbøj til albue: N:udgår

10

10

Mavemaskine: N:3x20x40

20x35

20x35

20x35

Crosstrainer:

5 min

Udstræk bagkæde

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hehe, jo:

Jeg trænede ikke arme :wink:

Er i syv sind om jeg skal napse noget spinning i dag eller køre udendørs. Gider næsten ikke igen at gøre badeværelset rent efter cykelvask og der er lagt op til regnvejrscykling.

Nogen der har tips til hvordan jeg får en garmin 800 til at sidde på en spinningscykel - mere hvis det bliver det?

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hehe, jo:

Jeg trænede ikke arme :wink:

Er i syv sind om jeg skal napse noget spinning i dag eller køre udendørs. Gider næsten ikke igen at gøre badeværelset rent efter cykelvask og der er lagt op til regnvejrscykling.

Tag spinningen i dag, og gem cyklingen til weekenden. Omkring 20 grader hvis Tannev taler sandt :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder ret hyggeligt med den temperatur. Lidt ærgeligt at jeg har morgenvagter; det tager altså ret hårdt på energien især fordi jeg er kommet ud af træning med det. Og søndag skal jeg møde kl. 2:59. Det er fanme tidligt :puke:

Sidder i øvrigt skumler lidt over en anderledes konsekvens af min ufrivillige cykelpause.

Det var jo meningen at jeg skulle flytte men belært af at jeg er ret kræsen med hvordan man kører i cykelklubben, så var det planen at prøvetræne med de(n) lokale klub(ber) INDEN jeg flyttede, så jeg var sikker på at den del at min fritidsliv var på plads. Men det har jeg jo ikke været i stand til.

Og er derfor ikke gået i gang med at komme væk trods at flyttekontoen ellers er fyldt op. Det er sq lidt ærgeligt!

Nå, nu vil jeg gå ud og vaske mug og skimmel af badeværelset - synes det er blevet lidt for voldsomt nu.

Link to comment
Share on other sites

Jo, det er jeg desværre nødt til.

Hvis den er meget belortet, grovvasker den på Statoil men den bliver alligevel namset til igen inden jeg når hjem.

Skal jeg vaske den udenfor, skal jeg slæbe vand og børste ned fra anden sal og ud foran opgangsdøren og det synes jeg er lidt bøvlet - der er ingen udendørs adgang til vand. Jeg har prøvet nogle gange og så bliver rengøringstingene også bare snavsede. Og især i øjeblikket hvor der pga. renovering af alle boligblokkene er jord og mudder overalt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

En enkelt spinningtime blev det til :dry:

Jeg ville have kørt en dobbelttime, men havde ikke lige taget højde for at ligge bag en traktor og at vejene generelt er "sandet til" ved 16-tiden.

Godt det samme, for det fungerede slet ikke. Instruktøren plejer at ramme min smag, men musikken var ikke slet mig og jeg kom aldrig for alvor ind i serierne. Men lige de sidste 4 minutter var sådan set OK på alle plan, bortset fra at jeg ikke havde en skid at køre med og at benene bare døde men uden at syre til.

Det er faktisk nok den usleste spinningtime jeg nogensinde har kørt - godt jeg ikke have pulsmåler på :blush:

OK udtrækning for bagkæden - fik krampe i maven af at prøve at krølle mig sammen. Hehe....

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det var lidt tungt at komme af sted - der er ikke meget liv i kadaveret i disse dage. Jeg glæder mig faktisk til om 2 uger når jeg skærer programmet ned så det ikke er så stort. Selv for mig er det lige voldsomt nok, men nu må kroppen lige tage slagene indtil hvileugen. Det bliver nok heller ikke bedre af at vægten er nede i noget jeg tror er års-laveste. Det kan lige passe at jeg når mit mål inden jeg skal til Stege til dobbelt fødselsdag og så ødelægger det hele :sneaky2:

Dagens 2 timer 25 minutter blev brugt på:

(efter vejledning er taktikken for indlæring af squat og DL ændret)

Crosstrainer: trin 12

5 min

Romaskine: fane 4

5 min

Lægmaskine: hul 5

16x50

16x50

16x50

16x50

16x50

16x50

næste 6x18x50

Squat:

20x20

3x60

3x60

3x60

3x60

3x60

3x60

3x60

3x60

3x60

3x60 , hov - det var et sæt for meget

næste opv + 8x3x65

Benpres: R 0

16x140 @ quads

16x140 @ quads

16x140 @ quads

16x140 @ glutes & hams

16x140 @ glutes & hams

16x140 @ glutes & hams

næste 3/3x15x150

Leg extensions: R 3½ , B 5

16x50

16x50

16x50

16x50

næste 4x15x55

Lårcurl, liggende: F lodret ned , B 6

16x35

16x35

16x35

næste 3x5x40

Lårcurl, siddende: NOTER!!!!

16x50

16x50

16x50

næste 3x15x55

Dips: bredt greb

10

10

10

10

næste 4x11

Cableflyes:

16x14

16x14

næste samme

One arm Row:

16x16

16x16

16x16

næste 3x15x18

Bagskuldermaskine:

16x15

16x15

16x15

næste UDGÅR - møgmaskine; mangler smøring

Lateralmaskine: S2½ , B 4½

16x15 , under planlagt

16x15

16x15

næste 3x15x17½

Chinups: neutralt greb

15 , bonusøvelse i ventetid på næste

Cable shoulder press:

16x10

16x10

16x10

næste 3x15x12

Dødløft:

3x60 , første gang nogensinde at det er med "voksne" skiver på stangen

3x60 , markant lettere når der ikke skal samles op så langt nede

3x60 , men kunne slet ikke få ben/ryg til at arbejde sammen.

3x60

3x60 , muligvis for let - øger næste og ellers sænker jeg igen

3x60

3x60

3x60

næste 8x3x70

Lændemaskine: S 1½ , R 7/8 , F 3/4

20x70

20x70

20x70

næste samme - DL kunne trods alt mærkes

Mavebøjninger på lille swissball:

15 , skulle have været 16

15

15

næste 16

Mavemaskine:

15x40

20x35

15x35 , udsolgt på alle hylder

næste 3x18x35

Crosstrainer: trin 10

5 min

Udstræk bagkæde

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeps, men det har nu kriblet lidt i dag når jeg fra bilen har set diverse cykelmotionister på vejene.

I skrivende stund har jeg vildt lyst til at køre ud - bare på en lille tur - for at se om den nye kassette og forlygte fungerer men vækkeuret ringer 4:25, så jeg holder mig nok i skindet.

Så det tangerer en hviledag i dag:

- Udstræk for bagkæde.

- Svømning. Hold da op hvor det kan mærkes at "crawlben--musklerne" ikke er dem man bruger mest til hverdag og at konditionen generelt bare er i bund. Men nøj, det var alligevel dajli at tumle rundt i vandet :wub: og overordnet var det nok mest hårdt fordi jeg ikke fik trukket vejret ret tit.

Jeg fik i øvrigt smidt 2 cykler ud i dag. Med det jeg får kørt må 3 vist være nok :tongue:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

En dag bliver altså hurtigt brugt.

Op og i bad osv.

1 times transport.

9 timers arbejde

1 times transport.

Lidt mad, et bad og lidt klargøring

½ times transport

2 timers styrketrænig

½ times transport

Lidt mad, et bad og lidt klargøring

1 time på cyklen

Et bad, masser af mad og klokken er 22:40 :crazy:

Jeg orker ikke at notere styrketræningen men alle angivelser noteret fra sidst blev overholdt 100%.

Squatten kører stadig Ass to the Grass og vist stadig uden at runde i lænden.

Dødløft kørte fint bortset fra at jeg igen flænsede skinnebenet op i det samme sår fordi stangen blev for nærgående.

Højdepunktet var uden tvivl leg extensions som var lige lette nok men kørt i slo mo endte jeg i et vildt hysterisk mælkesyrebad.

Så er det at vægttræning gør ondt på den sjove måde :wub::wub::wub:

I dag kunne jeg ikke modstå at cykle en lille tur. Lidt køligt måske, men ellers fantastisk vejr idet det var fuldstændigt vindstille.

Det blev bare kort tur på 27km op til Helsingør færgehavn og tilbage igen.

Men det gav godt nok mange flashbacks til mine sene teenage-år. Der cyklede jeg også lidt; lidt kan tages meget bogstaveligt. Dengang var min socialfobi meget mere udtalt end i dag, så der cyklede jeg kun når det var mørkt.

I dag var det også fedt - jeg kan stadigvæk mærke at det passer mig fortrinligt at køre "uden at blive set". Ærgeligt at kulde og mørke i stor stil hænger sammen.

Og en lille positiv ting mere - godt nok ret ynkelig i forhold til hvad der bliver præsteret i vrimlen af tri´s og licensløb :blush:

Men det var første tur efter jeg blev kørt ned at det lykkedes at komme rundt med 30 i snit. Ikke just noget at prale af som sådan (og slet ikke turens længde taget i betragtning) men alligevel lidt samme milepæl som når man kan bænke 100kg.

I morgen kan jeg sove helt til klokken 5 inden jeg skal på arbejde og bagefter se en masse Matador - ingen træning :wink:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Og en lille positiv ting mere - godt nok ret ynkelig i forhold til hvad der bliver præsteret i vrimlen af tri´s og licensløb :blush:

Men det var første tur efter jeg blev kørt ned at det lykkedes at komme rundt med 30 i snit. Ikke just noget at prale af som sådan (og slet ikke turens længde taget i betragtning) men alligevel lidt samme milepæl som når man kan bænke 100kg.

Det er overhovedet ikke ynkeligt!!

Ser du lidt på hvad mange i motions klubberne præsterer så vil mange af dem stort set aldrig komme rundt på ture over 30 i snit. Det nytter jo ikke noget når man er på vej tilbage fra en ulykke at sammenligne sig med hvad de bedste på første holdet kan præstere. Betragt det som den milepæl det vitterligt er på din vej tilbage!! 4thumbup.gif

Godt at det går fremad trods din tendens til at fokusere ALT for meget på de mørke sider af livet end de lyse. Dog forstår jeg et eller andet sted godt din trang til at cykle alene og når det er blvet mørkt. I de perioder hvor jeg ellers kan tage mig sammen til løb foregår det osse altid i mørke eler sent om aftenen simpelthen fordi jeg nyder roen. Jeg træner osse mest alene på cyklen og det er et meget bevidst valg netop fordi jeg faktisk nyder at være alene afsted. Bare mig vinden og naturen. Man har ikke social fobi bare fordi man godt kan lide at være alene.

Link to comment
Share on other sites

Mht. til at være alene så er det kun i mørke jeg foretrækker at cykle alene - når det er lyst vil jeg helst gemme mig i flokken af de andre :blush:

Dér er solocykling bestemt ikke et hit; jeg føler mig aldeles som en tumpet idiot at køre rundt og spille TDF-wannabe.

Tak for opmuntringerne - I har jo givetvis ret begge to.

Men det ER altså svært at kapere når man ikke kan det man lige har kunnet. Fornemmelsen af hvordan man bare plejer at tromle henover lige den bakke som nu gør at man hiver panisk efter vejret i flere minutter, den sidder altså stadigvæk i kroppen og gør at det bare føles træls.

Men det var dejligt endelig at kunne spore noget fremgang :smile:

Nu vil jeg gerne være træt så jeg kan sove. Jeg skal hjemmefra 1:25 og skulle jo gerne køre lidt når jeg kommer hjem mens vejret er til det :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share