Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

I dag skulle HCM have kørt sin første vinter-hverdagstræning men det blev selvfølgelig aflyst. Fedt nok faktisk, for jeg har haft fri i dag og så kunne jeg i stedet trille omkring velodromen og det har helt sikkert været sjovere :4thumbup:

Jeg missede desværre de første 10 minutters opvarmning da jeg tidligere var i hænderne på en helt ny tandlæge som var meget forsigtig. Og langsom. Men det skal jo læres, så :smile:

Efter en bette opvarmning blev det til:

30 omgange

30 omgange

24 omgange

18 minutter med afrul på de sidste 5.

post-1580-085737200 1321389534_thumb.gif

Fremmødet i dag var godt for den slatne selvtillid - primitivt og barnligt men altså også rart, til en forandring at have lidt overskud.

Vi fik også vendt udvalget at cykelklubber på vestegnen og det virker på ingen måde dæmpende for flytte-lysten.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvornår er du skiftet til Speedplay? Troede du var Look mand?

Der var/er jeg også - jeg har stadigvæk Look på banecyklen men gik til Speedplay da jeg købte vintergeden og skulle have erstattet de smadrede pedaler. Det var lidt i håb om at aflaste mit venstre knæ som jo driller fra tid til anden. Men forskellen i flow er også minimal, hvis den overhovedet er der.

De er bare betydeligt dyrere, også i drift når klamperne skal skiftes.

Men nu vi er ved emnet, så er du sikkert klog!:

Speedplay gør en del ud af at pedalerne skal fedtes op men i betragtning af hvor svært det er at få sprøjten til det, tyder det ikke på at det er noget så mange gør.

Og en af de lokale cykelhandlere mente slet ikke at de skal "smøres", for der er jo ingen huller i pedalen til det. Dvs. ikke engang når en kunde kommer for en profklargøring, er det noget man udfører.

Er smøringen bare noget de finder på for at tjene flere penge er bør man?

Allerede nu kører pedalerne nemlig let på vintercyklen så efter foreskrifterne skal jeg til det.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg har læst om en del der aldrig har smurt deres Speedplays og som stadig kører fint. Jeg smører mine 1-2 gange om året, når jeg lige husker det. Jeg har faktisk en greasegun som jeg bruger til formålet, når jeg ellers kan gennemskue hvordan den virker. Ved ikke om Speedplays egen er bedre. Alternativt kan du købe en lille sprøjte på apoteket og bruge den i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Prisen i betragting, hælder jeg mest til at vedligeholde dem :wink:

I betragtning af at sprøjten koster 499kr herhjemme (godt nok med en portion fedt), så skulle jeg næsten prøve om ikke en billig sprøjte fra apoteket kan bruges.

Hvis så altså fedtet er til at få fat i :poking:

Du kan bruge en hvilken som helst fedt - det værende Finishline eller noget andet :wink:

Link to comment
Share on other sites

I dag blev kørt lidt mere: små 73km men det tog så også 3 timer :blush:

Det var heldigvis ikke alene men med HCMs hovedtræner og et medlem mere.

Efter nogle dage i energiunderskud, havde jeg hele dagen tænkt over at spise meget men de sidste 15km balancerede jeg lidt på den forkerte side af at gå sukkerkold - til sidst fik jeg overbalance :tongue:

men var på vej alene hjem, så det gjorde ikke SÅ meget for det samlede indtryk af turen. Da jeg også havde tømt min vandflaske inden for en time (fik dog en god sjat vand af en af de andre), var jeg alligevel panisk efter mad og drikke da jeg kom hjem.

post-1580-096103200 1321571408_thumb.gif

Men jeg burde allerede dér have været kørt til svømning, så jeg fik ASAP bundet en pose frugtgrød, en pakke kalkunpålæg en gumlet en honningmad på vej ned til bilen.

Men jeg fik ikke drukket noget :4slap: og fik heller ikke efterfyldt af salte - jo kalkunen var nok tilsat lidt salt, men....

Anyway - efter 45 minutters fly-ben, måtte jeg give op. Jeg havde haft lidt småkrampe i stængerne men da højre quad krampede samtidigt med venstre hams og jeg lå på gulvet og rullede uden nogen af kramperne ville slippe lige med de samme, så kom jeg ikke mere i vandet.

Hviledag i morgen. Hvad der sker på lørdag afhænger af arbejdet men hvis jeg er heldig, kan jeg lige nå en hurtigt gang benbøj.

Tilføjet: Det sidste kan jeg glemme. Jeg har fået en tjeneste der ligger dirkte oveni FWs ringe lørdagsåbningstider. Må lige se om der er et Københavnercenter der har længere åbent, men det er vist kun om søndagen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nu jeg ellers brokker mig så meget, så bliver jeg nødt til at lufte dagens, eller snarere årets, optur.

Jeg skrev forleden ude i "optursmomenter" at mor havde fået nogle piller, så hun havde sagt farvel til kørestol, krykker og de fantomsmerter som end ikke en solid morfinrus kan røre ved.

I eftermiddags fik jeg SMS om at hun havde taget bussen til og fra Fakta :superman:

Det er vel efterhånden 5-6 år siden, hun har været uden for en dør, uden VBT har kørt siddende eller liggende sygetransport.

Gad vide hvordan det føles at få livet tilbage? Det må være både fantastisk men også bittert unødigt at have mistet flere år. Og der må også være en stor frygt for at pillerne holder op med at virke.

Umuligt at sætte sig ind i.

De sidste dage har jeg fået 7 timers søvn - i alt. Jeg fryser. Jeg er konstant sulten og har ikke kunnet stå imod, så kosten har været noget bras og har vist taget alt det på igen som jeg lige har smidt.

Kan jeg sove? Niks - er akut overtræt og har end ikke kunnet sove i toget til/fra arbejde.

Energien fuldstændigt fraværende, men fik alligevel sat mig på vintergeden.

Jeg trissede ad Strandvejen ned til Café Jorden Rundt og vendte om. Fik kørt den første planlagte intervalsløjfe op af stigningen på Sandbjergvej. Mellem Hørsholm og Rungsted, kunne jeg mærke en tiltagende hoppen: jeg havde vundet en siver. Sløjfen på Folehavevej blev afblæst og med et enkelt pumpestop undervejs, gik det i stedet direkte hjem. Det gode var at det var begyndt at regne så snavset på cyklen blev blødt op, så nu er den skam nyvasket.

post-1580-001458700 1321736930_thumb.gif

Smadder ærgeligt at man åbenbart skal punktere trods både panserdæk og indlæg. Ellers kan jeg nemlig langt bedre lide at nulre rundt i mørket end at køre en sommerdag. Men slangeskift i mørke og kommende kulde, det er jeg altså ikke fan af.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev forleden ude i "optursmomenter" at mor havde fået nogle piller, så hun havde sagt farvel til kørestol, krykker og de fantomsmerter som end ikke en solid morfinrus kan røre ved.

I eftermiddags fik jeg SMS om at hun havde taget bussen til og fra Fakta :superman:

Kender du navnet på pillerne?

Link to comment
Share on other sites

Rigtigt! fedt. Nu da julen i år gerne skulle blive mere positiv end ellers (forrige år, klippede hun hårtotter af og hæklede ind i tæpper til os unger fordi hun regnede med at kradse af snarligt og synes at vi skulle have noget af hende), har jeg lavet julekalender til hende. I betragtning af hvor mange hun lavede til mig da jeg var lille, er det vel kun fair at der kommer en retur.

Eneste nitte er at jeg altid bliver pisse skruk når jeg roder mig ud i sådan noget :laugh::laugh::laugh:

Mor er ikke ved telefonen nu men har spurgt efter navnet på pillerne på SMS :smile:

Jeg kunne næsten nå en halv time i FW efter arbejde inden de lukkede.

Crosstrainer:

3 min

Romaskine:

3 min

Squat:

10x10

10x10

10x50

5x90

5x100

5x100

5x100

5x100

5x100

Worksæt supersættet med

Læg i benpres:

20x170

20x170

og

Lårcurl, siddende:

8x70

8x70

Det gik i småløb mellem maskiner og squatrack så om det var jeg-har-skodttravl-adrenalinen der gjorde ved jeg ikke, men skvatten var overraskende let i dag. Jeg havde dog noget tunge stænger da jeg kom hjem, så satte mig på Tacxen i 15 minutter og sigtede efter et wattsnit på 150 for at spolen syren ud.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Pillerne hedder Lyrica.

Det er IKKE Garpapentin, selvom de indeholder det og Lyrica også omtales som Lyrica (Garpapentin) men selve Garpapentin er noget andet som mor har prøvet helt uden virkning.

Ok. Dem har min kæreste prøvet, men hun blev "dødsyg" af dem. Fedt at de virker så godt for din mor :)

Link to comment
Share on other sites

Indtil videre slipper hun med at være lidt fumlefingret. Og hvis pillerne indtages på max dosis, virker hun også lidt snalret :beerchug:

Jeg var faktisk på besøg men forlod hende. Ikke for at tage til infoaften ved Dan Frost-cykelrejser (det var ellers tæt på), men en tur på cykelbanen.

Men øv - de kørte ikke almindelig træning men efter derny :4pooh:

20 minutter hvor farten langsomt skrues op fra 35 til +55 hvor man bare hænger på indtil man bliver sat af, er ikke mere interessant end at sidde på en hjemmetræner med fjæset mod en mur. Og heller ikke den form for træning jeg trænger til lige nu, så efter opvarmingen pakkede jeg sammen.

Planen var indtil for et par linier siden så at køre på bane i morgen, men nu har HCMs træner lige meldt fra til landevejstræningen i morgen og meldt ud at jeg kender proceduren.

Den må jeg lige tænke over.... Lige nu overvejer jeg at forsøge begge dele. Jeg havde jo spist efter at køre på bane, så er vel carbet nogenlunde op og kan jo prøve at styre mig så jeg ikke kører mig ud på banen.

Men som jeg kører, er det jo dømt til at floppe.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hov! Overvejer du en cykeltur sydpå i 2012? Jeg kan kun sige: Gør det!

Jeg overvejer en tur sydpå, men det bliver ikke i 2012 - dertil kører jeg for ringe til at frustrationerne ikke vil overdøve glæden ved at være i nyt terræn og i, forhåbentligt, bedre vejr end det jeg tager væk fra. Jeg håber selvfølgelig på at jeg har fået lidt bikespeed tilbage til den tid, men der er ikke meget der tyder på at det går den vej.

I dag var jeg taget til banetræning for at konstatere at jeg havde fået spinningsskoene med - kæft, det spiller ikke for tiden. :nonono:

Jeg fik i stedet sat styret lidt ned idet jeg fornemmer at smidighedsøvelserne tillader at jeg sidder lidt dybere end før, men af gode grunde kunne jeg jo ikke prøvekøre det.

Var lige omkring Heino på vejen hjem, så nu vil jeg skrue lidt på vintergeden og plastre den ind i reflekser, inden jeg tager til aftentræning på den - hvis der ikke går noget galt, altså :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg overvejer en tur sydpå, men det bliver ikke i 2012 - dertil kører jeg for ringe til at frustrationerne ikke vil overdøve glæden ved at være i nyt terræn og i, forhåbentligt, bedre vejr end det jeg tager væk fra.

Altså, tja, bum, bum, bum, vi er midt i november, så med mindre du regner med at tage sydpå primo februar, så er der da oceaner af tid til at komme i en fornuftig form. Du starter jo - mildest talt – ikke fra nul, så hvis ikke du skal ned for at vinde etaper i Giro d'Italia, kan du sagtens finde glæden ved at cykle i de høje bjerge. Just my 5 cents :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg håber at du får ret.

Nu får cykladsen i hvert fald næsten al opmærksomheden og så må jeg se hvad der sker - skal jeg blive ved med at skamstege på små snoldede pseudobakker så er det bare ikke sjovt, så der skal ske et eller andet hvis jeg skal blive ved at gide.

De høje bjerge bliver det nu aldrig til. Dels er jeg Verdens største kujon (også) når det drejer sig om at køre nedad og opad sætter mine 90kg en naturlig grænse for begejstringen :unhappy:

Men Mallorca eller Korsika lyder som attraktive afbræk. HVIS jeg igen finder ud af at køre opad, altså.

I dag fik jeg kørt torsdagsturen med HCM (vi har ikke set tirsdagsturen endnu) og jeg havde som forventet en smule bøvl med at holde styr på dem der mente at vi bare skulle køre os i hegnet. Bortset fra en enkelt gang, lykkedes det at holde nogenlunde fast i det koncept som træneren har stukket ud.

Med transport gav det 73km på lige under 3t.

I morgen står den på pafei-træning, hvad det så end er. Det er vist en masse statisk hvor man bl.a. står nede i knæ i 20 minutter og laver "ting".

Det lyder som noget der laver en afsindigt masse DOMS, så umiddelbart er min tilgang at det skal prøves men så er det også det. Men det er vist DCU-mode for tiden. Vistnok.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

HCMs træner meldte minsandten afbud igen i dag. Ikke helt overraskende, men vi kommer jo ikke udenom at arbejdet kommer i første række, så det er svært at bebrejde manden.

Nuvel - konceptet med at træne på fridagene skulle holdes, så jeg kunne passende afprøve Motta´s kombipas.

Der fandt jeg guld: Hanne Ejlersen, du er min nye stjerne :worship:

Hvis en kvindelig spininginstruktør kan have nosser (ja, jeg beklager mit ordvalg), så har vi nok fundet hende.

Først fik vi lov at bestemme om timen skulle være let eller hård og om kørslen skulle være tung eller hurtig. Og så fandt hun altså lige på noget.

Nej, hun fortalte ikke hvor mange gange der var tilbage at skrue på belastningen før blokken var slut - fair nok når man improviserer.

Nej, der var ikke meget Voice-musik. Men det rockagtige hun spillede, fungerede perfekt. Nåja - der var også et hiphop-beat som sendte mig ud i et længere spinners high med gåsehud og hele baduljen :wub:

Hun spottede een med en skidt teknik og var et par gange nede og rette hende til.

I times første del da vi burde være friske til at have en pæn teknik, fik vi fælles opfordringer til liiige at stramme op.

Ditto da hun spottede kiksere under udstrækning.

Og for at sætte prikken over i´et, så sang hun også med på de gode steder i omkvædene for at booste musikken.

Og hun sang fuldstændigt rent.

Og et par gange i anden-stemme.

Der gik en del gange hvor jeg undrede mig indtil det gik op mig at det det var hende :1356:

Dertil kørte hun nogle serier som jeg ikke har set før som bankede pulsen op og bedst som man troede at man var ved at eksplodere, listede energien stille og roligt tilbage. Ikke noget der har overførsel til en cykel men det forventer jeg heller ikke at en spinningtime har hele tiden. Der skal også være DET som gør det til en spinningtime. Jeg fik i hvert fald flyttet nogle grænser i dag.

Mange ord om ingenting men jeg har aldrig oplevet noget lignende.

Da jeg efter sigende er underlig fordi min puls ligger lavere indendørs og nok også fordi kørslen meget af tiden var monstertung, kan man ikke se af pulskurven at jeg var helt ude og skide indtil flere gange (pulstoppen i minut 35-40 blev derfor også lidt fesen). Vi skal vist tilbage til Kim Greisens timer, siden jeg sidst har siddet og savlet :blush:

post-1580-051720400 1322084547_thumb.gif

Derefter skiftede jeg sko.

Squat:

10x50

5x90

5x90

5x90

5x90

5x90 , iltgælden voksede hurtigere end ellers men var overrasket over så lidt spinningen sad i benene - især når vi nu havde kørt tungt. Det bekræfter bare min teori om at det ikke at stængerne der er den begrænsende faktor i squatten. Der er plads til progression.

Læg i benpres:

20x160

12x200

12x200

Lårcurl, siddende:

8x70

8x70

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Træneren meldte igen afbud i dag og jeg tilbød at tage tjansen men det var der ikke stemning for. Da jeg mødte op, var der kun een mere og han var ikke på mail-listen.

Da vi kun var to, besluttede vi at dovne den og køre en kortere tur. Med transport landede jeg på 49,9km.

Det var dejligt varmt.

Min nye forlygte er en god investering.

Jeg blev sat af Fuge-Jan :blink: Det er godt nok skidt og uden for min fantasi at det skulle komme dertil :cry:

(Jan er flink og rar, træner rigtigt mange timer men helt uden struktur og der går vist aldrig en træningstur uden han bliver sat et par gange undervejs).

Jeg skal heldigvis ikke i nærheden af en cykel, de næste par par dage. Det skulle lige være for at se hvor langt væk den kan kastes, fra anden sal :rocketwhore:

Desuden er min popo ikke helt glad for den øgede tid i sadlen - som tilmed er ny.

Heldigvis skal jeg nu til juleafslutning til svømning; det kan forhåbentlig muntre mig lidt op.

Hvis jeg får lige så meget krampe som sidst, muntrer jeg i hvert fald de andre op :laugh:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Høhø - det var nu sadlen jeg mente, din drillepind. Omend jeg godt kunne bruge at få transplanteret en ny bagdel lige nu. Arh, mon ikke det alligevel er hurtigere med den jeg har - i hvert fald hvis jeg dropper distanceturene i de nærmeste dage og måske får rykket Nicolai Norrid for de klampekiler han for længst har lovet at sende (så jeg ikke sidder og hænger på den ene balle - mine vinterstøvler ikke ikke blevet fittet).

@ Kermit,

Joh, der bliver trænet nu. Oprindeligt var håbet at løfte mig et halvt hak over de sidste år niveau, men nu spræller jeg bare for at vende tilbage til noget der er anstændigt.

Jeg må nok også se i øjnene at jeg er startet alt for hårdt ud, men hvis du lå og var ved at klø af Knud og Jan (som det jo altså skete i går), tror jeg også at du ville gå lidt i træningspanik.

Lygten er denne her (dog 100kr dyrere i Heino):

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=54535

Det er den mindste i serien men man kan jo købe sig fattig i lys - og der er altid en lygte der er bedre.

Efter arbejde var jeg et smut i det ombyggede FW i Hillerød på Frejasvej. Troede jeg, for de er STADIG ikke kommet helt på plads :nonono:

Det skulle bare være en moderat gang disko - ingen træning under hoftehøjde. Jeg skulle dog liiige prøve de nye maskiner til læg og benpres men med lav vægt.

De har fået en bunke nye maskiner af Techogyms serie Pure Strength. De ligner noget der seriøst har kostet boksen og de er også virkeligt lækre at "sidde i". Men vil alligevel foretrække frivægt i det omfang det er muligt.

Crosstrainer:

5 min

Chinups:

8

9

10

Row-maskine:

10x40

8x80

8x80

Wide chest press-maskine:

10x40

8x80

8x80

Incline chest press-maskine:

10x40

8x60

8x60

Skulderpres-maskine:

10x30

10x40

10x40

10x40

10x40

Benpres-maskine:

10x40 ,der skal vist læsses mange 20´ere på før det giver noget. Umiddelbart ikke den bedste benpres

10x40 , og når der ikke er nødstop til at fange en fail, kan det også være ligemeget.

Læg-maskine:

15x ikke så meget , OK - den virkede til gengæld ret lækker.

Mave-maskine (den "grå" serie):

15x40

8x95

8x95

Hyperextension:

20x +5kg

15x +10kg

Bicepcurl:

8x24

9x24

Tricep pushdown:

8x33

10x33

Og så panik ud af døren så jeg kunne nå hjem og se Borgen.

Kunne konstatere at det ikke er søndag i dag.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share