Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Tjah, ved ikke men det har jeg faktisk gjort nogle gange, efterhånden :blush:

Er kommet hjem fra Stege med ekstra sul på kroppen og er i gang med 12 til 21-vagter (i runde tal) på arbejde. Der er ikke meget dag tilbage på den måde.

Jeg fik dog smidt mig på Tacxen her til aften for at køre en FTP-test. Ikke synderligt behageligt da jeg ikke var blevet hydreret helt op efter arbejde (½l vand + 3 x 1½ dl kaffe fra jeg stod op til jeg var hjemme kl. 21:20) og meget af de 2l vand jeg havde drukket da jeg kom hjem, skvulpede faretruende i maven. Men ellers dejligt friske stænger efter pausen.

Jeg kørte den en del mere konservativt end Kermit. Både på kadencen (sigtede efter 95-98) og ved at starte lavt ud på balastningen.

post-1580-036633000 1323816879_thumb.gif

Jeg landede på 266watt hvilket skulle været 105% af FTP. Ganget med 1/1.05 bliver det 253. Når sweet spot ligger på 88% må jeg skulle sigte efter 223 watt med samme RPM som i dag.

Det er en del lavere end de 2x20-programmer der ligger i Tacxen fra sidste år og passer fint med at jeg er tung i røven.

Tidspunktet taget i betragtning har jeg nu et lorteprojekt: jeg skal finde registreringsattesten til bilen og den er ikke der hvor jeg troede den var :unhappy:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I betragtning af at jeg var ved at kaste op til sidst, kan der kun hentes lidt småfnidder ved at disponere lidt hårdere fra start.

Det "letteste" sted at hente noget er nok at smide 10kg men det er nu heller ikke så let endda med det liv jeg lever. Jeg synes hele tiden at jeg bliver lokket i uføre eller "falder i" når jeg er træt.

Hvis jeg glemmer bilen på arbejdet igen i dag giver jeg omgang til boardet. Under lettere kaotiske forhold (forhandlerens dankortlæser virkede ikke og jeg havde egentlig travlt med at komme på arbejde) fik jeg hentet min nye bil i dag.

Når jeg kommer hjem er mine 3 "mellemdage" gudskelov overstået. Af to onder, så hellere køre aftenvagter som jeg kommer til i næste uge.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I min paniske jagt på registreringsattesten i går, fandt jeg en gammel mappe med daglige noter om vægt, sengetider, vejr osv. (autistisk skematosse I am).

I 1997 var jeg åbenbart i nogle måneder nede på 80-82kg med laveste på 79,0kg den 25/3 efter at have ligget syg med opkast dagen forinden. Jeg stod op kl. 5:00 for at køre tjeneste 243 (det var vist buslinie 701 i Hillerød). Kæft en gang ubrugeligt bras, men herligt at skrive ned :wub:

I 2007 flommet op til at ligge omkring de 90 jeg er på i dag men er måske alligevel lidt mere heldigt samlet nu. Jeg fandt en måleside for en af de utallige gange jeg er gået på skrump.

Bibs før 40 > 41 nu

Lats/bryst 116 > 118

Lår 61 > 64

Læg 41 > 44 , meget passende er det stængerne der har suget det meste.

Hvis ikke julegaveindkøbene i morgen trækker for meget ud, skulle jeg gerne på vintergeden; vejrudsigten ser i hvert fald ret lovende ud :smile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det gør at kvinder (eller i hvert fald dem jeg er rendt ind i ) skal mærke og trykke på næsten alt de går forbi?

Jeg har lige stavret rundt med en ex i 7 timer i IKEA + Hundige Storcenter (som vist hedder noget fancy nu) for at købe 8-10 julegaver. Når man skrællede heste, hamstere og den slags fra ungernes ønskesedler, var det egentligt en let tilgængelige opgave hvis man havde haft lidt fokus.

Sikkert sundt med en lille hverdagsreminder om hvorfor det nu lige er at jeg er lykkelig for at være single.

Nå, men jeg er sq ikke vant til at vade sådan rundt og koblet med en ussel kost af en kanelgiffel, en McD-menu, en pose brændte mandler og 2 halve sodavand, var jeg faktisk ret mat i bentøjet da jeg omsider kom hjem. Lagde mig fluks med stængerne oppe og faldt i søvn og er lige vågnet - orker ikke hverken vintercykel eller hjemmetræner nu. Jeg glæder mig bare til at komme i seng.

I morgen kan jeg heller ikke nå at træne - kæft det kører p.t. :sneaky2:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det gør at kvinder (eller i hvert fald dem jeg er rendt ind i ) skal mærke og trykke på næsten alt de går forbi?

Jeg har lige stavret rundt med en ex i 7 timer i IKEA + Hundige Storcenter (som vist hedder noget fancy nu) for at købe 8-10 julegaver. Når man skrællede heste, hamstere og den slags fra ungernes ønskesedler, var det egentligt en let tilgængelige opgave hvis man havde haft lidt fokus.

Sikkert sundt med en lille hverdagsreminder om hvorfor det nu lige er at jeg er lykkelig for at være single.

Nå, men jeg er sq ikke vant til at vade sådan rundt og koblet med en ussel kost af en kanelgiffel, en McD-menu, en pose brændte mandler og 2 halve sodavand, var jeg faktisk ret mat i bentøjet da jeg omsider kom hjem. Lagde mig fluks med stængerne oppe og faldt i søvn og er lige vågnet - orker ikke hverken vintercykel eller hjemmetræner nu. Jeg glæder mig bare til at komme i seng.

I morgen kan jeg heller ikke nå at træne - kæft det kører p.t. :sneaky2:

Første gang jeg læste nederste afsnit, troede jeg du kaldte din ex for en ussel kost. :laugh: Og bevares, sådan kan man jo godt have det med exer (selv har jeg fx en enkelt, som jeg ikke kan sige ret mange pæne ting om!) - men hvorfor dælan så bruge 7 timer på at vade rundt og købe julegaver med vedkommende?

Anden gang jeg læste afsnittet gav det væsentligt mere mening - tror hellere jeg må gå i seng. :laugh: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Sov godt :tongue:

Hun er skam flink og rar og vi fungerer på underlig vis fint i noget der minder ret meget om et bror/søster forhold :blink:

Den ældste af deres tøser er kommet i alderen hvor hun ønsker sig tøj og det må jeg indrømme at jeg ikke har ret meget styr på. Så for at undgå at det blev til "byttere" måtte jeg hjælpes og så blev det bare til en generel købe-gave-tur.

Det var sådan set vældigt hyggeligt men at bruge 7 timer på at handle er at presse min tålmodighed.

Link to comment
Share on other sites

3 plusgrader og sporadisk sol - kan man forlange mere midt i december?

Nåja, måske lidt mindre vind men va´ fa´en :smile:

Så jeg daffede en tur med CCHillerøds hold 2. Vi var 8 i alt og det gik meget stille og roligt. Fint at starte op sådan efter den lille pause men lidt hård rumpen at køre så passivt.

Vi havde en ung knejt med på 15-16 år, tror jeg. Det er åbenbart blevet fast at man bruger gammelmandsholdet til at sluse de ungdomsryttere ind, der begynder sent så de ikke bliver gennembanket at deres jævnaldrende. Og så kan vi også lære dem lidt kørekultur :wink:

Helt unødvendigt i dette tilfælde, for han kørte pænere end de fleste.

Men ungdommens gåpåmod lader sig ikke benægte, så i samme splitsekund der blev givet fri leg op af Endrupbakken, så smuttede han. Pulskurven er lidt fedtet med pulsprocenterne, men Garminen lå på 97-98 da jeg gik efter ham. Stille og roligt blev han ædt og overhalet. Ved en sidevej troede jeg at det var slut men så sagde han meget stille og afdæmpe at vi vist skulle helt han til broen (nogle hundrede meter mere). Da han ventede på at jeg kom ud på vejen igen og på hjul, så ville ikke overhale ham trods han tabte lidt momentum til sidst. Burde nok have gjort det for han virkede ikke til at være kørt helt i hegnet på toppen.

Ved dagens anden pulstop, en skiltespurt, var det også ham der åbnede ballet. Jeg sad og sov og var lukket lidt inde så havde et hul at lukke. Det passede perfekt med at byskiltet kom til syne da jeg var ved at hapse ham. Desværre følte han sig sikker på sejren og havde ikke overblik til at geare op da han spottede mig, så under diverse eder løb han tør for RPM. Synd at han ikke havde overskud til at finde gearet - tror det havde været en sjov (læs: lige) duel, ellers. De andre 6 var der ikke meget spræl i og umiddelbar virkede han også ret tilfreds med at få noget modspil.

post-1580-044655100 1324136191_thumb.gif

Indtil nu har jeg spist og drukket efter at optimere restitutionen og ikke for om jeg lige kunne brænde lidt ekstra fedt af. Nu kørte vi ret let så svært at vurdere men umiddelbart føles det bedre i kroppen end normalt.

Jeg vil nu smide mig på sofaen og blunde en time eller to og når gå-i-byen-klientellet er færdige med at pumpe pecs og bibs så de er scoreklar, vil jeg benytte mig af at FW Hørsholm har "nøgleåbent" og træne lidt ben.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg troede jeg ville være den eneste tabernar der trænede på en lørdag aften men der var faktisk nogle stykker mere :blink:

Planen var at bruge 20 minutter på stængerne og så vende hjem men det gik i vasken.

Crosstrainer:

5 min

Romaskine:

5 min

Lidt planke i komfortzonen

Squat:

20x20

10x60

4x80 -> 2 min let cyklen)

4x80 -> 4 hop fra bænk til hugstilling og hop -> 3 min let cyklen

4x80 -> 4 hop fra bænk til hugstilling og hop -> 3 min let cyklen

4x80 -> 4 hop fra bænk til hugstilling og hop -> 3 min let cyklen

jeg skulle nok bare have supersættet med almindelige jumpsquats men pyt - det bliver næste gang :wink:

Læg i benpres:

20x105

20x105

20x105

20x105

20x105

Lårcurl, liggende:

10x67

10x67

Chinups:

15

Bænkpres: DB:

10x25

10x25

Arnold pres:

10x17

10x17

Tricep pushdown:

10x60

10x60

Hyperextension:

15x +10

15x +10

Mavemaskine:

20x10

20x10 , fandt aldrig en position hvor det føltes rigtigt

20 minutter på bedstemorskondicykel:

Hi-rpm-spurt @ 500watt hvert 4de minut: 10, 20, 30 og 60 sek - ellers roligt omkring 150 watt. Er dog ret sikker på at den var temmelig generøs i watt-visningen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Spinningtime - vi lagde ud med 10 min stående :crazy: og en gang dobbelttakt på ca. 135-140 RPM. Ingen udover instruktøren kunne følge den men vi blev sat til det flere gange :nonono:

Nå:

Altså spinning 45 min

Squat: 15x20, 10x50, 5x(5x85)

Læg: 5x(20x80)

Lårcurl: 10x50, 5x(8x70)

Kermit-inspireret etbens benpres: 10x60, 2x(8x80)

Mavemaskine: 15x60, 2x(15x80)

Hyperextension:15, 2x(15 @ bw+15)

Spinning: let 10 min

Mens jeg stod og fedtede med mine 5x85, kom der en gut med store lår korte shorts (YES!!!!!! JEG ER IKKE DEN ENESTE der træner i sådan nogen) der gerne ville flette. Han kørte så bare 20´ere med mine 85 som opvarming - øv altså.

Vi, det var nu mest ham for han dwarfede mig totalt, gjorde os ret kække overfor dem som gemmer sig i knælange shorts eller lange bukser bukser. Høhø....

Nu på arbejde - med lidt held kan jeg også nå at spise den mad der står på komfuret inden jeg spæner til toget.

Link to comment
Share on other sites

Nemlig CH!

Og klart du skal, Kermit :poking: Quads i din størrelse fortjener da ikke at blive gemt af vejen.

Det kan jeg vist ikke helt bruge som anledning men sætter stor pris på at det er så meget friere og uklaustrofobisk at træne uden der hele tiden hænger stof fast i huden :wink:

Etbensbenpressen er en rigtig fed øvelse. I modsætning til squat er der god kontakt mellem sind og lår. I squat er det bare mudret tungt og hvis ikke det gav DOMs i lår, ville jeg slet ikke have opfattelsen af at det er en benøvelse; det er absolut ikke der jeg er presset.

Hvis ikke squat var så givtig en øvelse, ville jeg gerne køre benpres i stedet for. Eneste lille måske-minus er at, der her på MOL for nogle måneder siden blev argumenteret for at etbensøvelser havde et vis skadespotentiale men kan ikke huske hvordan det hang sammen. Og da de benpresser jeg har stødt på ikke har vægt nok i magasinet til at køre tungt for begge ben, så...

Men tror at jeg vil holde fast i at køre den sekundært efter squat, faktisk. Det er ikke helt lige så sjovt som at brænde quads af i leg extensions men det nærmer sig.

Puha. Her er æbleskiver inde på arbejde og det er vist godt at jeg ikke tæller kalorier i dag :blush: Og extra godt at jeg kun har en aftenvagt mere i morgen - bvadr, siger jeg bare. Jeg egner mig ikke til at ligge og nulre rundt med halvtomme tog. Jeg vil have travlt :devil:

På den positive, så reddede jeg mig et år mere med tre fridage efterfulgt af tre arbejdsdage. Men "man" er begyndt at se lyset i konceptet, så det var med røven i vandskorpen.: Man vælger turnus efter ancinitet og turen bliver populær hurtigere end min ancinitet kan nå at følge med.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Dagen begyndte fint med at jeg fik æltet stængerne for første gang i umindelige tider :wub:

Fik afpelset dem inden - det var også noget lang tid siden sidst. Nu er man jo helt menneskeagtig igen :shades:

Derefter skulle der styr på alle hængepartierne (gaveindpakning, tøjvask osv.) så julefreden kunne indfinde sig.

Cyklen kom ud til en gang fællestræning og trods jeg har nusset rundt i flere timer, kom jeg alligevel for sent af sted. Krafthelvedes at jeg altid skal koldstarte på den måde :nonono:

Det gik fint indtil noget klikkede ved forhjulet. Jeg havde handsken på dækket hvis der sad en sten men det gjorde ingen forskel. Efter et par minutter lød en mindre brag, et hvæs og så kørte jeg på fælgen. Efter at have bøvlet med slangeskift i mørke kom vi i gang - stadig med kliklyden. Jeg fik lygten af og lyste på dækket og ud stak en stor slangeboble - huhej ud med det meste af luften og så humpede jeg hjem.

post-1580-000832400 1324581647_thumb.gif

Vej hjemme smed jeg en pose mad i mikroen og opdagede til min skræk at der var muslinger i, men heldigvis INDEN jeg spiste af det. Så røg aftensmaden i skraldespanden.

Jeg går snart off-mol et par dage, så vil ønske alle en glædelig jul.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag:

Der var lagt op til en lidt kikset juleaften, men det gik faktisk fint. Jeg havde tænkt at tage en tur på Tacxen når jeg kom hjem, hvilket jeg også prøvede selvom det var ret sent.

Det måtte jeg dog opgive fordi jeg var forspist, men sådan er det jo altid når familien er samlet: succeen er direkte proportionabel med hvor meget man spiser. Ikke kun fordi maden hele tiden røg op i spiserøret men fordi jeg var ret tørstig. Men der var ikke plads til at drikke ere end en halv slurk vand hvert 5te minut.

Fik dog kørt 1x20 min i SP-FTP

Søndag:

Efter arbejde kunne jeg lige nå i FW:

Crosstrainer: 3 min

Romaskine: 3 min

Squat: 20x10, 15x50, 5x90, 3x100, 3x100, 3x100 (overraskende lette)

Læg i benpres: 20x160, 20x160

Lårcurl: 12x70

- så lukkede de

Efter en en lur på 4 timer røg jeg på

Taxcen for de 2x20min i SP-FTP

som jeg ikke fik kørt lørdag. Så gik jeg i seng og sov i over 10 timer. Nu skal jeg på arbejde og er først hjemme halvsent i aften, så ingen træning i dag.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lørdag:

Der var lagt op til en lidt kikset juleaften, men det gik faktisk fint. Jeg havde tænkt at tage en tur på Tacxen når jeg kom hjem, hvilket jeg også prøvede selvom det var ret sent.

Det måtte jeg dog opgive fordi jeg var forspist, men sådan er det jo altid når familien er samlet: succeen er direkte proportionabel med hvor meget man spiser. Ikke kun fordi maden hele tiden røg op i spiserøret men fordi jeg var ret tørstig. Men der var ikke plads til at drikke ere end en halv slurk vand hvert 5te minut.

Fik dog kørt 1x20 min i SP-FTP

Søndag:

Efter arbejde kunne jeg lige nå i FW:

Crosstrainer: 3 min

Romaskine: 3 min

Squat: 20x10, 15x50, 5x90, 3x100, 3x100, 3x100 (overraskende lette)

Læg i benpres: 20x160, 20x160

Lårcurl: 12x70

- så lukkede de

Efter en en lur på 4 timer røg jeg på

Taxcen for de 2x20min i SP-FTP

som jeg ikke fik kørt lørdag. Så gik jeg i seng og sov i over 10 timer. Nu skal jeg på arbejde og er først hjemme halvsent i aften, så ingen træning i dag.

Glædelig jul Gregers :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak og i lige over (nok snarere glædelig bagjul, nu). Er en kende misundelig på din juleform :superman:

Egentlig skulle man have være hollænder. Ikke kun fordi jeg godt kunne tænke mig at kunne tale hollandsk (og bokmål, i øvrigt). Men fordi der nok havde været en god sansynlighed for at man havde kastet sig over skøjteløb. Og der er tilsyneladende mange, og mange sjove, muligheder for dryland træning i modsætning til indenfor cykling.

Denne er næppe "sjov"-sjov men ondskabsfuld på den fede måde (og også lidt underlig):

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev jo at øvelsen var underlig.

Men kan bortset fra det, overhovedet ikke se hvad mandens alder har at gøre med hans evner som ballast :blink:

Hvis det er tanken om den bare overkrop, trods den er isoleret med diverse lag liggeunderlag, der plager dig, skal jeg fraråde dig brydning, K1, svømning og ikke mindst at gå i byen på Zefside :laugh:

Kan dig trøste dig med at du med alderen vil hvile så meget i dig selv at den slags næppe vil bekymre dig synderligt.

Vejret var skidt(læs: blæsende) da jeg gik i seng i går og virkede også træls i morges, så derfor droppede jeg den fælles landevejstræning.

I stedet tog jeg til spinning - desværre den samme instruktør som sidst: fuldstændigt håbløs efter mig smag og ikke een eneste fulgte heller i dag hendes 3x4 minutter dobbelttaks i tempo 140 RPM og heller ikke mange den lidt hidsige stående kørsel som var "afvekslingen". Slut med hende!

Bagefter lidt styrk:

Squat: 10x20, 10x50, 5x90, 5x(3x100)

Lægmaskine, et bens: 3x(15x40)

Lårcurl: 3x(10x75)

derefter lidt overkropsleg uden den store intensitet eller plan udover lidt core samt at jeg konstaterede at jeg stadig kan trække 20 chinups :smile:

Julevægten har desværre stabiliseret sig på lidt over 90kg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share