Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Jeg er en idiot. Idioten fik med hiv og sving lov at få afspadsering på den sidste halve omgang togkørsel, så jeg kunne komme hjem og bestige cyklen inden regnen kom - normalt er jeg ligeglad med regn men har den sidste tid haft lidt periodefejl med øm hals og let snot og vil helst ikke provokere noget frem.

Men som sædvanlig når jeg skal cykle alene, tager det krig at få no.... mig sammen og i dag tog det over 4 timer. Regnen nåede både at komme og forsvinde.

I dag tog jeg en lille omvej ud til Holmen. Der var rigtigt godt gang i den. Bolsjekogeriet gjorde mig lækkesulten hver gang jeg kørte forbi. Et øjeblik senere passerede jeg den lifligste duft af varm asfalt og derefter bageriet der havde gang i noget med birkes - rundstykker?

Jeg kørte interval på den ene langside og halvdelen af den anden. 5 lange og 4 korte. Puh, det er trælst at svinge sig op til men jeg fik da krampenapper flere gange og så kan man jo nok ikke meget mere. Det gik grumme langsomt ligegodt. For at hælde lidt km på, kørte jeg også en omvej hjem hvor jeg til sidst faldt helt sammen.

51,7 km og det er tydeligvis længe siden jeg har prøvet det sidst. Nu kunne jeg tude over det (som sædvanlig) men i stedet vil jeg blot skrive pyt.

Det er nemlig længe siden jeg har gainet så meget muskelmasse på kun 40 dage og det har sat sig lige de rigtige steder - altså bortset fra at MamboMads stadigvæk har større lår end mig :tongue:.

Nu jeg alligevel ikke kom til at følges træningsmæssigt med de andre i HCK, så kan jeg ikke se at jeg skal gå på kompromis med vægttræningen.

Jeg kommer med garanti til at brokke mig til sommer og især hvis de andre igen får sat mig op til at ville mere på cyklen end jeg egentlig er villig til at ofre på det og konstant prikker til at løse licens. Om ikke andet så kan jeg vel køre løb i 2014 når der kommer tre nye klasser nedenunder D.

Men hvorfor stå op klokken lort for det, når jeg stadig kan have det sjovt til træning? Mja-men nu skal jeg lige have fart nok i cyklen til at deltage i fællestræningen igen, inden jeg kører sur i at køre alene. Men kan jeg bare komme op på licensholdet hvor der fast køres antrittræning, så har jeg jo al den leg jeg behøver. Resten er mere eller mindre fyld i min bog. Nå men vinteren skal lige overstås først.

Jeg kunne få juleferie fra 26/12 til 26/12 - det er i morgen og shit, jeg trænger til at sove igennem.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ahh - 9 en halv times søvn uden afbrydelser, det var lige hvad jeg trængte til!

Det, samt at jeg nok gjorde et pænt indhug i carb-depoterne i går, fik også vægten til at dykke fra 92,4 til 90,0.

Efter en skål havregrød var det tid til pas 1: en fredelig cykeltur med behersket intensitet. Efter en halv times tid blev jeg dog voldsulten og 10 min senere måtte jeg gå et gear ned og et mere og hutle hjem.

31,5km.

Det er nok ikke i tråd med "Kermits" bog, men har lige brandslukket i en hel pose (500 gram) frugtgrød og det tog ikke mange sekunder før den var væk :blush:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Pas 2 blev noget kortere end planlagt, da jeg glemte af FW lukkede allerede kl 15.

Planken: 1m, 1m

Squat: 15x20, 15x20, 8x60, 6x80, 3x100, 3x102,5, 3x105

Chinups: 10xbw+12

Bænkpres: 15x20, 10x60, 10x80

Laterals: 12x10

Æv, hvor har kosten været ussel i dag - jeg blev lokket til slik+kagerestegilde. Egentlig træls at "alle" dem jeg besøger lever pisse usundt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes jeg begynder at være lidt slidt i stængerne.

Men jeg kom da fint igennem dagens program alligevel. Desværre lidt senere end forventet idet jeg var så dum at handle i Fields og der var sort af mennesker. Det var kun lige med nød og næppe at jeg fik afsluttet intervallerne på Holmen inden HCK-træningen gik i gang, så jeg ikke lå og kørte i vejen for de andre.

3 x 3/3, 2 x 2/2, 1x 1/1 - derefter ned og vende i Hundige og kom en snas over 40km. Jeg ville egentlig have været over 50, men det begyndte at blive så koldt at vandet på cykelstierne så småt begyndte at fryse til is og så ville jeg hellere hjem.

I morgen er det cardiofri dag. Jeg håber at få styrketrænet men der er desværre en cykelklub der skal have lavet regnskab, så det kommer an på hvor meget det driller.

Link to comment
Share on other sites

Ohøj, jeg er en sand champ, hvad angår overspringslingshandlinger - regnskabet er endnu ikke påbegyndt. Og om lidt er der Olsen Banden på sporet og den MÅ OG SKAL en togmand jo se. Det må blive i mo..., næ, der kommer vist Matador. Og så 12:30 til 20:30-vagt og der når man ingenting. Heldigt, jeg arbejder bedst under tidspres.

I dag var jeg en smut i FW for at snuppe en lille træning.

Jeg har nemlig fået en ide. Hvis man gerne vil gaine muskelmasse og tabe sig samtidigt, så bliver det lidt noget rod med mindre man kaster sig over en zigzag-diæt.

Jeg vil gerne både cykeltræne og vægttræne og det er også noget rod samtidigt. Så nu prøver jeg at tage en uge med fokus på den ene ting og så modsat fokus den efterfølgende uge. Om jeg kan lide konceptet i praksis, må jeg se. Denne uge er en cykeluge - dels for at komme i gang igen og også fordi jeg er barnlig nok til gerne at ville runde 10.000km på cyklen og det krævede lige en slutspurt.

Det er ikke noget jeg bilder mig ind at jeg vil følge hele tiden men nu skal det prøves.

I dag:

Planke: 1min, 1min

Squat: 15x20, 15x20, 8x60, 6x80, 3x100, 3x102½, 3x105, juhu de var fnuglette i dag

Chinups: 10xbw+12, 9xbw

Bænkpres: 15x20, 8x60, 8x80, 8x80

Laterals: 8x10, 8x10, 8x10

Lårcurl: 15x30, 8x55, 8x55, 8x55

Lændemaskine: 12x60, 12x60

Mavemaskine: 8x80 8x80

Crosstrainer: 10 min meget stille

Gad vide om trækker op til en gang sygdom. Jeg har haft synkebesvær hele dagen og har også hostet slim op; egentlig ikke specielt meget men det føles som at få kradset en spritny lokumsbørste med ekstra stive børster gennem halsen. Og det smager virkeligt fælt! Men der er ingen feber, så.... med lidt held er jeg på toppen igen i morgen :please:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Skandalemorgen!

Jeg vågnede efter halvanden times søvn og kunne ikke falde i søvn før vækkeuret ringede. Det bliver man ikke rask af. Men DMIs radarkort viste at regnen var passeret, så tog med en vis skepsis cyklen på arbejde. Da jeg kom ud af elevatoren, finregnede det og det var tåget. Kold og kedelig omgang når man er træt. Man havde tidligerelagt min mødetid 10 minutter uden at fortælle det, så havde ikke specielt meget tid inden jeg skulle sidde i toget.

Heldigvis fik jeg sovet et kvarter i min første pause og over en time efter fyraften. Hjemad føltes kroppen nogenlunde, så jeg kørte hjem for at stille rygsækken, suge en astmaspray og sætte en dunk vand på cyklen - med energidrik, da jeg var blevet sulten fordi jeg skulle sove.

Direkte ud på Holmen og køre intervaller: 4,3,2,1,2,3,4 minutter med samme pause bagefter. Nogle af dem var liiige en kende for fesne, men det synes jeg er ok, alt i betragtning.

På vej hjem, skulle jeg starte for rødt op over motorvejsbroen. Jeg smed den i højt gear og tog en antritspurt opad. Det manglede så lige 5-8 km/t i forhold til det forventede men vigtigst af alt så generede det slet ikke foden.

Så efter nytår begynder jeg lige så forsigtigt at træne læg igen. Det er nok også meget godt, for i løbet af den tid hvor jeg gik på venstre hæl, skrumpede venstre læg med 1 - 1,5cm og da jeg er højrebenet var den i forvejen 1cm mindre. Det ser lidt spøjst ud, så....

I morgen er min vagt tidligerelagt 2,5 time og så SKAL jeg i gang med regnskabet. Ellers må Ralle, Payam eller PP komme og give mig tæv, for det er for åndssvagt andet.

Link to comment
Share on other sites

I morges var jeg glad, for jeg følte mig stort set rask - tænk at slippe så let.

Det udløste en pendlertur på morgentomme cykelstier med høj intensitet - tænkte at det var passende, for et sted på turen ville jeg passere 10.000 kørte km i år.
På arbejdet sad jeg heldigvis standby for efter et par timer, lignede jeg en hængt kat og snotten rendte konstant og når jeg hostede slim op (hvor kom den nu fra???) fik jeg tårer i øjnene fordi det gjorde ondt. Heldigvis fik jeg derfor lov at sidde som "yderste" mand og endte med at besætte en blød stol i alle 11 timer.

På vejen hjem var tempoet meget mere afdæmpet og det var nok heldigt, for en gut valgte pludseligt at kørte fra fortovet, hvor han ellers havde kørt så længe jeg havde set ham, og lige ud foran mig. Bum!!! Lille fartforskel og lav fart generelt, så udover at han blev pissesur (tak for lort, narrøv), så skete der ingenting.

Nu te, åbne for al varme, og så i gang med cykelregnskabet. Jeg har stadigvæk ikke feber, så agter at holde mig kørende omend på lavt blus.
Jeg stod til at have standbyvagt igen i morgen aften, men pga. en sygemelding, skal jeg nu have en morgenvagt i stedet. Æv!
Dels kan jeg ikke komme i FW som tilmed har helt lukket på tirsdag :rocketwhore:

Dels er jeg spændt på den kantinemad som jeg havde bestilt til i morgen aften (som ellers kun er til dem som arbejder efter kl. 18) - jeg håber jeg stadigvæk må komme ind og spise den, for ellers står den havregrød eller noget i den retning. Trods jeg ikke går voldsomt op i nytårsaften, er det alligevel lige kedeligt nok.

Hatten af for at Bernhard Fransspötter vandt DM i sprint igen i år og endda kørte de indledende 200m i (aldersklasse) verdenrekordtid, hvis målingen havde været officielt.

Men endnu mere hatten af for Frederik Bohé som blev nummer to i en alder at kun 16. Jeg så det ikke i år men sidste år gjorde han det også godt og var kun en tynd ranglet knægt. Holder han kæden stram er det spændende hvad han kan drive det til.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Helbredet er i bedring men er stadigvæk pænt snottet og får smerter bag øjnene når jeg nyser. Stadigvæk ingen nævnbar feber - 37,1 eller ,2 mod mine sædvanlige halvkolde 36,8

På arbejde.

En lur.

I bad.

1 sæt kropshævninger til fail - aht. tråd i OT

På tacxen - troede jeg men kan ikke få liv i PC'en der driver den. Eftersom det støvregnede ville jeg helst holde træningen indendørs men nu havde jeg sat mig mentalt op til det, samt spist lidt mad på det sidste togkørsel, som jeg ellers ikke skulle have haft.

Så blev det Holmen i stedet men i 100% hjemmetrænerstil. 10 min opv og minutintervaller 2,3,4,4,3,2,1 og afrul hjem. 54 minutter i alt.

Nu skal jeg i bad og ind på arbejde og spise.

Når jeg kommer hjem står den på at sæt armstrækkere til fail - samme årsag.

GODT NYTÅR :-)

Link to comment
Share on other sites

Takket være fagforeningen kom jeg lettere ind i -13 end frygtet.

Jeg skulle jo have arbejdet sent og havde bestilt DSB-mad og fagforeningen smider så en æske (yderst lækker) chokolade oven i hatten. Men blev bedt om at tage en morgenvagt i sidste øjeblik.

Maden fik jeg. Chokoladen var også bestilt til mig og lå i kassen men den måtte jeg ikke få når jeg nu ikke var på arbejde efter kl. 18. Fair nok - jeg havde bare ikke set den komme.

Så jeg fejrede årsskiftet med et glas tranebærjuice og en håndfuld rosiner.

Det er 2 uger siden sidste vægtkurve og så er det jo tid igen:

post-1580-0-36898600-1357040985_thumb.gi

Dagens træning:

2 tåhævninger og skal lave 2 mere i aften.

Fnis, det er til grin lidt men for nu ikke at risikere at jeg overvurderer foden, så tager jeg det heeeeelt stille og roligt fra bunden. Januar-læg-træning: morgen + aften: tåhævninger hvor antallet af reps = 2 x dato.

Jeg fik pudsigt nok en løftet pegefinger i går - i badet efter cykelturen fik jeg nogle små milde jag i svangen. Ude på Holmen løsnede min venstre støvle sig en lille smule så den svuppede. Irriterende, men ikke så meget at jeg gad stoppe og spænde den. Det skulle jeg nok have gjort men fint med en mild reminder og har intet mærket siden.

Denne uge bliver en ret let uge. Det går fint nok med at træne selvom jeg skranter lidt men jeg kan mærke at jeg restituerer under norm. Jeg pønser på at lave split for overkroppen når jeg starter op igen og tage progressionen forfra. Bentræningen fortsætter; det er først nu, der begynder at være lidt "bid" i den.

Link to comment
Share on other sites

:surrender:

Jeg har rystet af kulde siden ved 5-tiden, trods varmeblæser på max og tyk trøje. Årsagen er klar:

Endelig fandt min sløve hjerne ud af at jeg er syg og har banket temperaturen op i 39,8.

Bumsovs!

Jeg har ellers kun pudset næse to gange i dag, ikke nyst og næsten ikke hostet, så jeg var begyndt glæde mig til morgendagens træning men nixen.

Jeg vover nu nok pelsen og gennemfør 2 x 4 rep tåhævninger alligevel :tongue:

Link to comment
Share on other sites

velkommen i klubben. Har været syg op til jul og mellem jul og nytår, føles som en måneds sygdom. Feber, snot og ondt i halsen. Og nu host så lunger/hovedet er ved at eksplodere.

positivt har tabt mig af pokkers til. ligger nu tæt på 95kg. Så har vel skrællet omkring 5 kg den sidste måneds tid. Negativt mine ben ligner tændstikker og er svage.

God bedring, håber du kommer hurtigt over den

Link to comment
Share on other sites

Tak begge og fortsat god bedring til Rune.

Efter en frysende omgang, vågnede jeg med svedetur ved 4-5 tiden i morges og feberen er nu sølle 37,5. Er pænt mat i kroppen, snotter en smule (som i går) og hoster en ny slags slim op - lurer lidt på om det gik over i lungebetændelse; det gør det tit (det skal nok tage livet af mig når jeg bliver gammel nok til ikke at kunne tåle den slags). Det føles i hvert fald IKKE som influenza mere men venter lige en dag eller to inden jeg smutter omkring lægen - nu det måske er i aftagende.

Ha - ja det er fint for vægten men jeg kan huske fra tidligere at den hurtigt kommer tilbage hvis man ikke passer på. Nu jeg alligevel ikke træner, kører jeg IF og udover et par nupo´er for at stoppe rumlen i maven, har jeg både i går og dage først spist ved 16-tiden.

Den blå vægtkurve (grafen et par indlæg over) er i dag lige akkuret under rød målsætning og det kunne da være rart om sygdommen trods alt kunne bruges til det. Desværre har jeg ikke pr. automatik mistet appetitten, så det kommer ikke forærende og generelt er jeg altid hyggesulten når jeg ser TV og hvad dælen skal jeg dog ellers lave?

Satser på et ligge på 2000-2500kcal så længe jeg er inaktiv og ramte 2210kcal i går.

Der er gået to dage uden træning og jeg er allerede desperat efter at røre mig - det er jo næsten sygeligt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Op og ned det går - måske jeg skulle genfinde min gamle hobby :tongue:

Worlds-Steepest-Roller-Coaster-2-465x303

Aftentemperatur i går: 37,5

Morgentemperatur i dag 36,3 - måle igen: 36,3 og efter en halv time 36,5. For lidt siden 37,2. Jeg er vist feberfri igen; har en masse snask i luftveje som jeg ikke kan hoste op men har det ellers OK og forkølelsen er så lille at der ikke er noget at snotte ud. Tager til lægen i dag da næste mulighed først er på mandag.

Alle verdens biler af min slags er indkaldt til eftersyn på håndbremsen og for min var det i dag kl. 10. Mens de rodede med det, smuttede jeg over i FW Hillerød. Jeg har været der et par gange siden jeg flyttede men uden at være i kontakt med personalet men i dag blev jeg mødt med et "Hej Gregers, det er godt nok længe siden".

Romaskine: 5 min - lå 20-25% lavere end normalt men det var hvad der var luft til

Herfra gik det heldigvis som kniv smør - kun kropshævninger gjorde væsen af sig

Squat: 15x20k 15x20, 10x40, 5x80, 5x80, 5x80, 5x80, 5x80

Lårcurl, liggende: 10x20, 10x25, 10x30, ekstremt let men svært at komme ud af maskinen uden at overstrække knæene, så turde ikke tungere - der må have været en udløser som jeg ikke kunne finde.

Leg extensions: 15x40, 10x70, 10x70

Chinups: 20

Bænkpres: 20x20, 10x60, 10x60

Arnold pres: 10x16, 10x16

Bibskrøl: 8x16, 8x16

Fransk pres, DB: 8x12, 8x12

Lændemaskine: 15x60, 15x60

Mavemaskine: 10x80, 10x80

2200kcal i gen i går - er nu på den forkerte side af målsætningen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Loppefrø skaller oprørt i vand er godt til at tage rumlen i maven hvis du køre en hård IF.

Jeg oprøre 10-15 gram i et glas vand og drikker det hurtigt efterfulgt af 1-2 glas vand mere.

Det smager ikke specielt godt, men nok bedre en NUPO, desuden er det billigere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører nu kun IF en gang i mellem og jo mere cykling der kommer ind over, jo sjældnere bliver det.

Men jeg har skam købt en æske af dem - jeg synes svagt at huske fra min barndom at mor levede af den slags da hun havde anoreksi (eller.... det var vist ikke opfundet dengang men hun var i hvert fald forfærdelig tynd).

En fordel var at have år på tælleværket er man trods alt kender sit kadaver. Lægen kunne høre betændelse på venstre lunge og har udskrevet Primcilin :yo:

Hvis det ikke er bedre i løbet af weekenden skulle jeg komme og få et ekstra tilskud (kan ikke hvad det var).

Men fandme om han ikke - og hvorfor rode det ind i dette denne konsultation - ville tage astmamedicinen fra mig. Damn, jeg håber ikke min egen læge er af samme opfattelse. Jeg har kun til slutningen af måneden og hun vil ikke forlænge min tidligere læges recept uden jeg først har været forbi.

Hurra hurra, så jeg jo gå og være nervøs for det. Nu håbede jeg ellers at rækken af dårligdomme efterhånden var ved at være forbi: Hold i ryggen, hæmoride, ondt i foden og flu/lungebetændele er jo kommet som perler på en snor de sidste to måneder. Må håbe at det kun er en formsag. Hun blev trods alt nøje udvalgt på lægelisten fordi hun har idrætsmedicin som interesseområde, så en eller anden forståelse må hun da vel have :please:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kan jeg ikke miste min appetit som alle andre der er syge? I stedet hungrer min afkræftede og trætte krop efter hurtig energi og jeg er bundløs som Fede i Matador.

Nu er jeg sur:

http://m.youtube.com/#/watch?v=QPjRr3zHgUE&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DQPjRr3zHgUE&gl=DK

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg kører i en Kia Picanto.

Men jo, jeg hilste på Nicolaj - flink mand, faktisk.

Og tak :-)

Jeg har lige sovet lidt over 11 timer og er en kende slatten men det er man jo altid når man sovet så længe. Det er dog ikke så slemt at det kan forsvares at blive hjemme fra arbejde. Det er svineheldt at jeg har fået halvsen vagt lige denne lørdag, hvor der alligevel ikke er Matador men et eller andet års-noget på tv.

God weekend til folket!

Link to comment
Share on other sites

Ok, det er måske ikke så street at køre i Kia Picanto, men den er vel meget økonomisk og praktisk - når den ikke lige bliver tilbagekaldt.

Enig, han er en sweety. Bodybuildingsagtig. Flot. Høj. Lyshåret. Måske lidt for langt hår :(

Link to comment
Share on other sites

What!? At det er ham du beskriver der er Nicolaj the Centerleder, har jeg bøffet totalt - jeg troede at det ham ham jeg talte med i går. Nå men Nicolaj virker også til at have et sympatisk væsen, jeg har dog ikke snakket så meget med ham, udover de gange han har kommenteret mine solstriber fra cykeltøjet.

Hvad hans fremtoning angår, så har han været meget dygtig da han valgte forældre. Han ligger højt på top5-listen over folk som jeg godt gad se ud som.

Nø nej, der er skunte mange lirepoint i en Picanto.

Primcilinen er så småt begyndt at virke. Ellers en fin dag at være på arbejde; ellers havde jeg haft svært ved ikke at cykle ud i det herlige og næsten vindstille :wub: vejr.

Kan jeg vriste mig fri af dynen i morgen tidlig, håber jeg på en let gang styrk i FW, det belaster næppe vejrtrækningen væsentligt. Jeg er er ved at karte helt ud over at være inaktiv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share