Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

:smile:

Hvad mener du med, at dem der kører morgenvagter og bruger al deres ferie, skal betale ca. 3 dages løn tilbage en gang om året?

Jeg så afsnittet her til aften, og glæder mig til de sender det sidste på lørdag. Matador og Olsen Banden, er én af den eneste ting jeg vil have på DVD. Ej, og Huset på Christianshavn.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er jo umiddelbart underligt. Men.....

Indtil nu har man valgt at bruge 21,75timer af kompensationen for ubekvem arbejdtid, til at nedsætte den ugentlige arbejdstid. For alle - også dem der ikke har ubekvem arbejdstid. Faktisk har man tværet al kompensationen ud på alle, så alle fik lige meget.

Nu skal det optjenes individuelt - hvilket de fleste mener er retfærdigt. Den ugentlige arbejdstid piller man ikke ved.

Men det har den ærgelige konsekvens, at når optjeningsåret begynder, skylder man DSB 21,75 timer. Har man ingen vagter der udløser afspadsering for ubekvem arbejdstid, bliver timerne trukket af feriekontoen når der er gået et år og regnskabet skal gøres op. Og har man brugt al sin ferie, så bliver det trukket i lønnen.

LOL. Jeg har ikke mere end 10-12 DVD'er. Altså udover Matador, Olsen Banden og Huset på Christianshavn :wub:

Jeg har ikke været helt sund i dag. Jeg var lidt for flink ved en kunde, der som tak langede posen med wienerbasser fra perronkiosken ind i førerrummet. Det kan jeg jo ikke styre, så hov!!

Men de er gået lige i lårene, for de er markerede som aldrig før og er det er også nogle kg siden der sidst var antræk til venepop på dem.

Og så var det fin opvarmning til et væddemål med kollega om jeg kan fråde 3 jumbosnegle i en pause. De kommer uforberedt men inden jeg spiser madpakken.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I dag: Banecykling.

Jeg prøvede om jeg kunne snige mig et hold op men den gik ikke og endte på hold 2 i B-gruppen.

Opvarmningen var for mit vedkommende old school ved at luske rundt på den blå streg og så lige være nede og få pulsen op på den sorte. Især fordi en klovn styrede fra fortovet og ud på banen kort foran mig og så føles 50 i timen uden bremser, faktisk afsindigt hurtigt.

Som hold kørte vi 2 x 20 omgange. På den første, gik hold 1 næsten i stå med 2 omgange tilbage. På den anden havde jeg føring på sidste omgang og lagt an til en spurt men indhentede så igen hold 1 og måtte slippe gassen.

(Ufravigelig færdselsregel på banen: Langsomt hold overhaler aldrig et hurtigt hold - heller ikke hvis det er langsommere).

Tredje sæt var at tage omgange fra blå streg. Desværre fik jeg ikke makkeren foran (som vandt det afsluttende linieløb) men en af banens mindst hurtige folk. Jeg burde måske bare have sat ham af men nu var det jo en hold-opgave, så.....

Sidste opgave var så linieløb (opdelt mellem A og B-gruppe). Jeg gad ikke men det får pulsen godt op og det havde jeg ikke haft endnu, så jeg kørte med alligevel. Omgangstælleren fumlede og talte forkert til allersidst, så hende der lå foran mig eksploderede lidt på den sidste omgang og så var jeg pakket ind. Lige meget, for jeg havde ikke kunnet vinde alligevel men 2 til 4 havde været muligt.

Til sidst 30 omgange afrulning.

http://connect.garmin.com/activity/277147749

Som bonus: Kage :wub:

Gert som skriver for Cykel-Motion Danmark, vandt et løb i torsdags over den regerende verdensmester og det er jo ikke så tit man får prøvet det, så det skulle fejres.

De næste to dage bliver uden træning og ikke noget jeg ser frem til. Især ikke hvis min onkel er ramt af at der er mangel på antabus. Fuldskab eller ej, er han næppe i muntert hjørne da det ikke er en frivillig flytning. Og jeg vil også selv synes at det er en kende vemodigt at skulle pakke 43 år sammen.
Nedpakning i morgen.

Flytning tirsdag.

:blush:

og som bonus for dem som har prøvet at få en meget sulten kat hjem fra narkose:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Der var ingen grund at betvivle min onkels humør el. lign.

Men han havde ondt i ryggen og lavede stort set ingenting.

Fårk, jeg er smadret - og stort set lige kommet hjem. Det blev uden tvivl til ny tonnage-PR i flyttelæs. Mine hænder er hærgede og fødderne er smadrede. Lænden er brændt af, stængerne svitsede og har fået en lille fiber i venstre bagskulder. Hvem der ikke var en gammel nar.

Jeg gætter at når klokken er 4:40, så frister det at skulke fra pendlercyklingen. Jeg må prøve om jeg kan falde i søvn.

Link to comment
Share on other sites

Ja puh. Og der blev ikke rørt en negl i går.

Fødderne er OK. Venstre pegefinger og højre fuckfinger føles som jeg gætter på at gigt føles. Lidt regulær DOMS i underarme, biceps, lægge og mave :unsure: - ellers bare slatten i kroppen, bortset fra lårene som ikke gør væsen af sig.

Alligevel fik jeg ikke kørt intervaller på vej til arbejde i morges. Jeg sov til middag i små 4 timer i går og kunne ikke falde i søvn til aften; SNØFT. Men det tangerede pendlerfræs :devil:

Hjemad tog jeg begge omveje med 2 korte intervaller og 3 på ca. 10min.

I weekenden skal jeg til Gørding og da ex´en er begyndt til spinning, så skal jeg da med. Mine gamle spinningsko er i dag sendt på pension. Jeg kunne ikke arrangere at få koblet en vogn til kemisk affald på IC3´eren, så måtte købe nye sko.

Derfor en aftentræning i FW for at finplacere klamperne og nu jeg alligevel var der:

Squat: 15x20, 15x20, 8x60, 6x80, 4x100, 4x100, 4x100, 4x100

Lårcurl: 15x20, 12x45, 12x45, 12x45

Front raise: 10x10, 10x10

Laterals: 10x10, 10x20

I dag oplevede jeg to "årets første":

Den ene var solen nu går så sent ned, at jeg for første gang i år kunne cykle hjem fra arbejde uden at have lys på.

Den anden var at jeg på vejen så en der kørte i korte rør. Føj for....hvor må det have været koldt om de blå spejderknæ. Det var bare ikke en spejder men én i 100% cykeldress.

Skal jeg køre omvej i morgen, SKAL det være ind på arbejde da jeg ikke har tid den anden vej.

Link to comment
Share on other sites

Nåja, ikke alle højresvingende bilister skal have ros,

På vej hjem fik jeg skuldertacklet en handicap-mini-bus. Selvom chaufføren var en stor undskyldning bagefter, er jeg ikke super ærgelig over at hans køretøj fik en bule i mødet.

Mere træls at jeg ikke kørte med "dash-cam" på cyklen. Den havde ellers været god i dag!

Hvis der er sket noget med undertegnede er det højst et blåt mærke. Men dem har jeg alligevel 6-7 af efter flytningen, så pyt med det.

Btw. ingen omveje men pæn intensitet i begge retninger. Jeg begynder at kunne stampe igennem uden at koge over efter et øjeblik og det gør det noget lettere at holde gryden i kog.

Nu til Gørding. God weekend :-)

Link to comment
Share on other sites

Søndag: Gæstetræning i Bramming.

Først en times spinning med samme instruktør som sidst. Dejligt nemt og simpelt. Alt var, som sidste gang, enten 40-20 eller 50-10 med den lange i stående enkelt og den korte i siddende enkelt eller angreb. Eller i 120-60 i enkelttakt med den lange i siddende.

Desværre havde jeg virkelig usle stænger og måtte udvælge et par steder at peake, da jeg ikke kunne træde igennem i hele timen. Men jeg fik da to gode spinners highs :wub:

Derefter en gang styrk med ex´en og den nye flamme som var gennemstegt efter sin debut udi spinning.

Jeg ville have squattet men stativet var af den simple slags med en gaffel man skal ramme, hvilket jeg ikke er vant til. Uden spejl, kiksede jeg i alle 3 opvarmningssæt og ville ikke stå med 100kg og ramme ved siden af.

Benpres: 3 x 8 x fullstack

Tåhævninger: 50

Lårcurl: 3 x 10 x fullstack

Benpres: 3 x 8 fullstack (ex´en sad og fedede den af i den, så skulle lige vise at når man træner ben, er der ikke overskud til andet. Vi fik hende så til at køre til fail, :devil:)

Som "tak" fik jeg hende til at råbe mig gennem et par antrit på kondicykel. Eller.... den kunne kun lave 500watt modstand (og det virkede ikke som 500), så det blev RPM-træning i stedet. Ærgeligt ikke at have makker med normalt, for hold da op hvor er den en kæmpe hjælp til at køre sig ud.

Link to comment
Share on other sites

A kom sent hjem, var overtræt, sov ikk uden 5 time og først klokken 04. Derfor havde jeg ikke de store forventninger til dagens banecykling.

Men man fornemmer at foråret er ved at komme og de andre har skruet op for landevejen og ikke er helt så kække på banen. I hvert fald sad jeg på hold 2 og småkedede mig og fik ikke ros for mine (forgæves) forsøg på at skrue tempoet i vejret.

Opvarmning.

24 omgange

23 omgange - vi kørte så sløvt at vi blev hentet og så kører man en omgang mindre så alle slutter samtidigt.

24 omgange - jeg havde føring på sidste omgang; fik stort hul uden at gå helt all out.

Afrul.

Kaffe hos mekken.

http://connect.garmin.com/activity/280883726

Efter at have handlet og vasket cykeltøj, gik turen til FW:

Romaskine: 5 min

Squat: 15x20, 15x20, 8x60, 6x80, 3x100, 4x102½, 4x102½, 4x102½, 4x102½

Frontsquat: 6x60, 8x70, 8x70, ikke rart i håndledene men mobiliteten er der vist så nu skal det bare blive behageligt.

Baglår: 15x30, 12x45, 12x45, 12x45

Lægstativ: 30x40, 30x40, 30x40

Kropshævninger med vægt: 6 (kun BW), 6x9, 6x9

Dødløft: 10x60, 10x70, 10x70

Arnold press: 12x16, 12x16, 12x16

Tricep pushdowns: 12x30, 12x30, 12x30

Planke m 10kg: 65sek, 60sek, 60sek

ss

Sidebøj i hyperstativ m 5 kg: 14, 14, 14

Kondicykel: 5 min

Crosstrainer: 5 min

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været off og har derfor ikke orket at logge. Jeg har heldigvis helt fri i dag og kan lige samle op.

Onsdag:

Pendler ud: Ingen omvej men vo2max-ish frem til Enghavevej og på Vesterbrogade var det antrit fra overhaling til overhaling. Jeg bremser ned til 20-25 inden jeg overhaler men det var alligevel sidste gang, da det er for farligt hvis en fodgænger vader ud på cykelstien foran mig. Og da folk vader i blinde, så.....

Pendler hjem: Nu har jeg boet her i snart et år man havde endnu ikke været på Valby Bakke. Jeg tænkte at klokken 2 om natten var Vesterbrogade nok tom så jeg ikke blev hys af at køre på den, så nu skulle det være. OK stejl men lidt kort i det; kan godt bruges. MEN. Frederiksbreg har kodet deres lyskryds så man på cykel får rød bølge. Alle kryds skiftede fra grønt til rødt når jeg var 25-100meter væk og kun een gang, kom der trafik på tværs. Det gider jeg ikke igen.

Fuld skrue på Avedøre Tværvej - endelig (næsten) uden lyskryds, så blev nødt til at afreagere.

Hjemmebonus: Jeg var overfrisk og skød lidt tåhævninger og pistols af. Jeg ved ikke hvor mange men.......

Torsdag:

... men nok at at jeg vågnede med DOMS i quads og lægge.

Pendler ud: Ingen omvej. Nogenlunde moderat - så moderat det kan blive med 10 sekundmeter i smasken.

Pendler hjem: Let - med de fesne pendlerlygter, ville jeg ikke køre mere end 35-40 og det krævede ikke den store indsats.

Fredag:

Styrketræning fullbody. Min søvnrytme er helt forskruet og vågnede alt for sent og havde møg-tralvt. Dopede mig på dobbelt NoX og hamrede uhæmmet gennem træningen :devil:

Lørdag:

Jeg ville oprindeligt have cyklet en tur men gider ikke når det blæser sådan. I stedet fik jeg mig en overarbejdsvagt :wub:

Pendler ind: Pisselortefåkking modvind med års-PR i lår-DOMS. Moderat.

Pendler hjem: Let - igen turde jeg ikke køre hurtigere i mørke.

I dag:

Hviledag.

Jeg er gået på skrump igen. Men denne gang er det fordi arbejdsbukserne strammer og det er så ufedt, at det plejer at være motivation nok til at være nogenlunde seriøs om det. Hele februar vejede jeg for sjov alt jeg indtog (undt. 4 ting) idet jeg slæbte min køkkenvægt med rundt. Når jeg er færdig med vasketøjet, skal jeg se lidt på hvad jeg egentlig har puttet i munden.

Hvis det ikke bliver snuppet i tolden, forsøger jeg mig snart med melatonin-tilskud. Det er desværre ikke i håndkøb herhjemme men mange (også læger) taler meget positivt om det. Ikke nok med at jeg forhåbentlig kan sove bedre, så skulle det også kunne reducere mine mange nattespisninger. Måske.... De 550kcal jeg spiste i nat, kunne jeg nok godt have undværet.

Nå - uret ringede, så tøjet skal i tumbleren.

God søndag :bigsmile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

surprised%2Bcat.jpg

Jeg skulle have indtaget 3630kcal i snit pr. dag i februar. De 4 ubekendte havde jeg dog rundet op, og der var også to blokke med BED-tilstande på 4000-6000kcal og de tæller jo godt op. Det lyder vildt i betragtning af at jeg holdt vægten og kun var på cyklen i 25 timer og i FW i 3½.

Men jeg vil satse på at ramme et snit på 3000kcal og se hvad der sker. Aktivitetsniveauet for marts skulle gerne blive højere - i hvert fald hvis vinden lægger sig :dry:

Det værste er at jeg ikke kun talte kalorier - jeg gemte også bon´er. Det var en voldsom øjenåbner i forhold til hvor meget jeg bruger "udenom".

Jeg må alt i alt erkende, at der ryger lidt mere ned end jeg havde regnet med i den katagori som ikke er "need to eat".

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Kosten gik OK i går indtil 22:15 hvor jeg plumsede i. I morges kunne jeg se at der manglede en bolle og en pakke pålæg, så har åbenbart også haft lyst til at spise i nat.

kost 10 03.pdf

Ingen træning.

Vægt: 90,8 -> 90,9

I dag har snydt lidt og taget toget til/fra arbejde. Den står på banecykling om en time og synes ikke formen er til begge dele.

Håber jeg kan sove når jeg kommer hjem og ikke er blevet overtræt.Jeg er er temmelig jeg-trænger-til-en-morfar-sløv, trods jeg først stod op 5:20.

Jeg tror, det sagde BUM

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-65603027:begrænset-togtrafik-efter-påkørsel.html?rss

Tilføjet:

Jo. Jeg må have været træt. Kort før jeg kørte ind på motorvejen, var der noget der nagede. Jeg var en time for tidligt på den.

Så nu ligge-sidder jeg på sengen med stængerne oppe :-)

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Banecyklingen i går var noget hårdere end ellers, i går. Det trods jeg lå og rodede på det dårligste hold - dog var de to dårligste lige "gode". Vi havde så bare en på vores hold som faldt lidt igennem og trak tempoet ned indtil han gav op.

Desværre kører A-gruppen hetz på os i B - eller hvad F... der sker. De snakker og trækker tiden 5+ minutter fra vi forlader banen til de så småt begynder at gøre klar. Og så snakker de endnu mere.

De er ikke selv kommet af den, før træneren råber at vi skal komme i gang. Det har været sådan nogle gange, men det var grotesk i går. Nogle påstår at det er en typisk cykelrytterting at de hurtige skal markere sig, hvis muligt. Hvis sådan, er det godt nok børnehave i min verden. Jeg håber dog at de bare ikke selv er klar over hvor meget snakker (og laver surhed) og at det går over snart.

Da der mangler tid, bliver vi snydt for en tur i forhold til dem. Der var dog så stor surhed at vi allernådigst fik lov at deltage i deres linieløb. Som om vi havde en chance for at følge med ret længe. Hmm, jeg besluttede for at køre med i 10 omgange og så udgå. Uden nedvarmning var det dog dumt, for jeg er jævnt kvast i stængerne i dag.

Opvarmning

25 omgange

25 omgange

20 omgange

21 omgange - LOL - svarer til at styrketræne 7 reps.

10 omgange

http://connect.garmin.com/activity/283488288

Dagen i går:

Træning: Banecykling 20:00-22:30. Forbrug iflg. Garmin: 1197kcal

kost 11 03.pdf = 3583kcal

Sov 0:30-9:30

Morgenvægt i dag: 89,5kg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Banecykling: 4 hold - pudsigt nok var hold 1 og 2 i samme styrke og det var 3 og 4 også. Jeg var på hold 2 og ville gerne have haft kørt bare lidt hurtigere, især i sidste intervaller.

Opvarmning

25 omgange

23 omgange (tællefejl)

20 omgange

(Var på vej op for at rulle af men baghjulet føltes forkert og havde fået en siver. Det var under 5 min efter en anden også fik en siver og det ellers yderst sjældent, det forekommer. Så jeg måtte skifte slange i det meste af den samlede afrulning. Klistrede banedæk og ikke rigtige dækjern, er en dårligt kombo).

Let tril og 2 omgange spurt.

http://connect.garmin.com/activity/283634866

Kaffe hos mekken hvis hustru just havde haft fødselsdag og der var hjemmebag. Dertil havde en fra kontoret også fødselsdag og kom med lagkage.

Den slags må man jo bøje sig for :4mewantfood:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Dagen i går:

Træning: Banecykling 15-17-15. Forbrug iflg: Garmin: 969kcal.

kost 12 03.pdf

Sov 23:30 - 8:00

Tidskorrigeret morgenvægt i dag: 89,5kg

Dagens hovedtræning:

Romaskine: 5 min

Squat: 15x20, 15x20, 8x60, 6x80, 3x100, 4x107½, 4x107½, 4x107½, 4x107½ , de var tunge i dag

Frontsquat: 6x60, 6x80, 6x80, damn, de var næsten tungere at stå med end at dykke med :unsure:

Bænkpres: 15x20, 10x60, 6x80, 5x90, 5x90, 5x90

Baglår: 15x30, 12x55, 12x55, 12x55

Lægstativ: 35x40, 35x40, 35x40

ss

Arnold press: 12x18, 12x18, 12x18

Kropshævninger med vægt: 6 (kun BW), 6x12, 6x12

Dødløft: 10x60, 10x70, 10x70

Tricep pushdowns: 12x35, 12x35, 10x35 - fail

ss

Bicep curl: 12x16, 12x16, 12x16

Sidebøj i hyperstativ m 10 kg: 12, 12

ss

Comboplanke: 4, 4

Crosstrainer: 5 min

Nu kalder arbejdet.

Link to comment
Share on other sites

:surrender: Jeg får ikke trænet i dag; jeg er alt for sløv. Det med først at sove ved 4-tiden, det er jeg blevet for gammel til.

Dagen i går:

Træning: Styrketræning 12:30 - 14:00. Anslået forbrug: 700kcal
Pendlercykling: 14:45 - 15:15: Anslået forbrug: 300kcal (Garmin siger 367 men pulsen var alt for høj i forhold til belastningen)

Pendlercykling: 1:15 - 1:45. Forbrug iflg. Garming: 296kcal
kost 13 03.pdf 3043kcal (alt for meget protein)

Sov 3:45 - 9:20

Tidskorrigeret morgenvægt: 89,5kg

Det med at holde mig under 3000kcal går ikke særligt godt. Jeg er alligevel småsulten en del af tiden så det er næppe realistisk at komme længere uden noget til at motivere. "Bukserne-strammer-grænsen" ligger lige omkring 90kg og de er til at være i igen.

Jeg skal kort forbi mor i aften. Jeg håber ikke at hun er gået helt agurk nu hun (er katolik) har fået ny pave og synes det skal fejres med kageorgie. Sidst jeg var der, havde hun lovet at holde igen men alligevel brugt sin sparsomme invalidepension på en masse, og så nænner jeg ikke, ikke at spise af det. Eller når hun har stået og bagt og så ligger med krampe det meste af tiden, så kan jeg heller få mig til at lade det stå. Og så smager det jo også godt :blush:

I morgen bliver det værre. Min onkel får sin lejlighed så ham skal vi have ud af herberget og møblerne ud af Shurgard. Desværre ligger hans lejlighed på anden sal og jeg husker fint hvordan det gik for 2 uger siden. Kommunen har godt nok stillet et par hjælpere til rådighed men hvis de er lige så "dygtige" som dem der hjalp mor, så bliver det en rædselsfuld stressende dag ligesom sidst. Under alle omstændigheder ulødigt fødeindtag, som altid når man leger flyttemand.

Jeg har fredag til at komme til hægterne, hvis nødvendigt.

Link to comment
Share on other sites

Naturligvis og det har jeg også gjort.

Min lillebror havde lyst at lave mad så opgav at tælle kalorier men vil tro at jeg ligger på 4000 - 4500kcal.

Så har jeg lidt at tære af i morgen.

Tilføjet i dag fredag:

Sov 0:00 - 10:00

Tidskorrigeret morgenvægt: 91,1 kg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Flytningen i går var OK. Flyttefolkene måtte køre to gange. Første læs var kasser og et par småting som blev læsset af på gaden og så spunsede jeg op til anden sal og ned igen mens de hentede læs to (altså bortset fra at de manglede en nøgle da de stod ved Shurgard). God cardio; blev 112% gennemsvedt. Næste læs var let for mig idet flyttefolkene tog alt man skulle være to om og så snuppede jeg det meste af resten.

Sov 0:30 - 9:00

Korrigeret morgenvægt: 91,5 :cry:

Vågnede med DOMS i latterlige chickenlægge og lidt i bipz; de store pro-flyttekasser måtte op i let bøjede arme for ikke at støde på benene på trapperne. Alt i alt ikke værre, end der kunne trænes inden jeg skulle omkring onkel og placere møblerne og sætte kasserne i de rigtige rum, så han kan begynde at pakke ud.

Dagens træning foregik i FW Hillerød. Der var hverken huge afromuscles eller drama - andet end min (ret høje) stønnen i frontsquat og at lægtræningen gjorde så ondt, at jeg bed i mit håndklæde for ikke at pive og/eller skære tænder.

Romaskine: 5 min

Squat: 15x20, 15x20, 8x60, 6x80, 3x100, 4x110, 4x110, 4x110, 4x110 , heldigvis lettere end sidst

Frontsquat: 15x20, 8x60, 7x80, 7x80 , fedest endelig at mærke quads tabe grebet. De kørte på pumperne på de sidste reps og jeg kom helt i hegnet af iltgæld. Det er sq sjovere end at køre skiltespurter og 200meter på tid på cykelbanen. Opspændet kan stadig blive bedre så jeg ikke har det som primært fokus, men så bliver frontsquat nok det sjoveste jeg har prøvet i træningssammenhæng :wub: :wub: :wub:

Lægstativ: 35x40, 30x40 (lidt for kort pause), 40x40 , at bide i håndklædet til sidst pga. mælkesyren

Kropshævninger med vægt: 6 (kun BW), 6x14, 6x14

Dødløft: 10x60, 10x70, 10x70

Baglår: 15x30, 12x60, 12x60, 12x60

Kondicykel: 5 min

Mere nåede jeg ikke - jeg var allerede her over aftalte mødetid med onkel. Jeg håber at skyde resten (bryst, skulder, arm & core) af i morgen efter arbejde.

Mine lår føles mærkelige og læggene gør at jeg vralter rundt. HA - tag den, små lorte :devil:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Dagen i går:

Styrketræning (ben & ryg): 13:40 - 15:00
kost 16 03.pdf

Sov 0:00 - 4:15

Tidskorrigeret morgenvægt: 90,2kg

I dag:

Pendler ind: Meget forsigtigt. Jeg var virkelig søvnig men benene har taget tæskene i går overraskende pænt. Vastus Medialis er lidt ømme men ellers er det intet at mærke, ej heller i lægge. Mine ankler er dog brændt af, så jeg går stadigvæk underligt.
Pendler hjem: Medvinds-tons.

Hm, det er jo søndag i dag, hvilket jeg opdagede i FW. Jeg nåede næsten ingenting men pyt. Biceps er i mellemtiden blevet ømme, ligesom maven også er det, så det er OK at skulke.

Efter lidt sjusket lynopvarmning:

Bænkpres: 15x20, 15x20, 10x60, 6x80, 5x90, 5x90, 5x90

Laterals: 6x12, 6x12, 6x12

Frontraise: 6x10, 6x10, 6x10

Triceps pushdowns: 12x35, 12x35 , ikke i mit sædvanlige stativ og det var noget lettere end ellers.

Alt supersættet med lettere oprydning i vægtskiver.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg burde ligge i min seng og ikke logge. Men jeg er overtræt / stadigvæk ikke "faldet ned" efter banecykling.

Dagen i går:
Pendler ind: 5:05 - 5:30, forbrug iflg Garmin: 337kcal
Pendler hjem: 15:15 - 15:40, forbrug iflg Garmin: 297kcal

Styrketræning: 16:30 - 16:55, anslået forbrug: 95kcal
Kost total: 3235kcal (heraf ca. 350 klokken 2 om natten)

Sov: 22:00 - 4:20

Korrigeret morgenvægt i dag: 90,2kg (vågnede i øvrigt svinsk sulten)

Banecykling mandag aften:

Opvarmningen var lige efter min smag, idet der var plads til at jeg kunne lægge mig op på blå streg og starte blidt ud inden jeg hoppede på "et tog" nede på den sorte. Tempoet var næsten jævnt men alligevel en tydelig pulstop for hver gang jeg får føring - det er altså tydeligt at der er meget at spare ved at ligge på hjul.

Derefter 25 omgange som ikke var progressive. Jeg var en kende bekymret over hårdheden men kan se at tempoet var over det sædvanlige.

Så skulle vi tage en omgang fra blå streg som par. 3 i rap. Vi plejer kun at tage 2 og den ekstra bed.

Om det var en hævn for at nogle lå og trillede rundt på banen i pausen og ikke hørte efter ved jeg ikke, men træneren tog sq fusen på os med den næste opgave:

Tage omgange fra blå streg. De skulle tages alene - 10 ture. Yrk.

Det begyndte godt med lang pause - så blev de halveret. Det var stadigvæk godt mens vi var fuldtallige i øvelsen men efterhånden som folk faldt fra samtidigt med at tempoet faldt så det tog længere tid at tage omgangen, blev pauserne meget korte. Desværre fes det ud i ingenting til sidst og jeg fik kun taget 8 omgange da øvelsen stoppede. Lidt ærgeligt når der er disponeret efter 10. Men det var nu hårdt nok endda.

Jeg indledte afrulningen med at komme bagud i forhold til feltet, så jeg lige kunne køre en halv tur mere.

http://connect.garmin.com/activity/286178465

Men nu er jeg altså også godt flad i stængerne. Begrebet tykke lår, kan man tage helt bogstaveligt efter sådan en omgang. Nu Förstemanns lillebror (aka Mambomads) har meldt ud at lår skal måles på største sted, så kan de bogføres til 66cm. Desværre er de nok krøbet når jeg vågner i morgen :dry:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Banecykling igen i dag. Men nu er desværre et par uger til næste gang pga. alle mulige elendige arrangementer i Ballerup Super Arena.

Dagens program var ultra simpelt:

Opvarmning

24 omgange , langsomt og med flere tekniske fejl

24 omgange , det var vist min debut i at agere hjælpetræner og få styr på tropperne

24 omgange

Afrulning , der var lidt tom bane at lege på men benene var til at lukke op og skide i.

http://connect.garmin.com/activity/286496240

Benenes træthed har sat sig i hele kroppen som er mat i det; derfor 100% hviledag i morgen.

Jeg har noteret hvad jeg har indtaget både i går og i dag, men ikke orket at taste det. Umiddelbart ser det fint ud - dagens korrigerede morgenvægt var stadigvæk 90,2kg. Jeg kørte hjem fra træning via mor som ikke havde fyldt bordet med kager. Jeg fik kun spist 70gram hvilket der skal være plads til. Absolut godkendt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share