Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Er der en årsag til at i stadig tonser rundt på Holmen? Tænker bare at det jo efterhånden er lyst til kl. 20 stykker, så der burde være grundlag for nogle lidt mere inspirerende ture på vestegnen(hvis man da kan det...... :rolleyes: )

Link to comment
Share on other sites

Ja der er jo så spørgsmålet, hehe.... :unsure::cry:

Det er kun motionsholdet der stadig er på Holmen. Umiddelbart synes jeg også det virkede rimeligt tåbeligt, men jeg tror faktisk at den nye motionstræner har ramt noget fornuftigt.

Der er HELT nye folk med som ude på de få bakker der på Pestegnen, vil blive hægtet totalt af. Og mens vi sidste gang kørte to omganges opvarmning, lavede han intro for dem der ikke har før har kørt i gruppe. Og den fidus han brugte med at bruge sidevejene som start og stop ved intervallerne er til at finde ud af for alle. Og så er det let at overskue og samles.

Det er også kun i starten, om det er april eller også maj måned med kan jeg ikke huske. Men Holmen er bare pisse praktisk til simple intervaller.

....

De næste 14 dage er mine arbejdstider igen helt ubrugelige. Jeg ville have snakket med min turlægger i går men han havde travlt. Jeg vil høre om jeg kan få lov at køre aftenvagter, så jeg jeg kan nå at træne inden arbejde. Som det er nu, får jeg ikke cyklet alverden. Og ellers må jeg jo overveje at sadle om og bytte prioriteringen mellem at cykle og styrketræne, sidstnævnte kan jeg godt få til at fungere både tidligt og sent. Jeg er ved at være godt træt af, hele at føle at arbejdet er vejen og når jeg nu også gider træne noget hvor jeg ikke har det sådan....

Nu har jeg heldigvis tre fridage hvor jeg kan få cyklet inden fire arbejdsdage hvor jeg skal satse på at telefonen ringer heldigt på min tilkaldevagt, ellers bliver de cykelfri alle sammen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

En lille tur med HvidovreCK, motion.

Ikke meget kød på det heller i dag. Vi skulle køre ud på Holmen og på langsiden skulle vi have én 10-sekundersspurt. Men da instruktionerne blev givet mens vi kørte, gik det totalt op i hat og briller. Vi prøvede at redde den ved at jeg blev fartholder men det gjorde intet andet end at jeg ikke fik nogen spurt. Trilleri til langsiden og så op i højeste gear aka 53-11 og så fuld havre ned til den anden ende. Jeg fik lagt lidt for hårdt ud og måtte slække efterhånden som mælkesyren var ved at gøre kål på mig. Ikke at squatten var hård i går men den kom lige på besøg, alligevel.

Derefter ud på Amager og teknik-rulleskift ude på diget, hvor jeg blev mægtig upopulær fordi jeg påpegede at en gut rykkede heftigt når han skulle frem og trække. Udover at jeg fik brok, blev han også på tværs og kørte flere gange i frihjul når han skulle frem - fungere skulle det ikke.

For enden af diget blev det annonceret, at der skulle køres i snakketempo resten af tiden. Det gad jeg ikke helt og især ikke fordi jeg havde liiige lidt for lidt tøj på (mellem os to, så glemte jeg at tage vindvest på), så jeg kørte hjem.

På diget er der jo slet ingen tværgående trafik og de modkørende kan man se i meget god tid. Ergo behøver man ikke at være specielt koncentreret om hvor man kører, så længe man holder til højre, så evt overhalende bagfra kan komme til. Det udnyttede jeg ved at køre teknik i det runde tråd ved at trække trådeffektiviteten frem af wattmåleren. At få den til at være relativ høj og samtidigt holde højre/venstrebalancen pæn, det var godt nok svært!

47,7km og gad vide om turen kan ses her?

http://tpks.ws/0r3I

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Fællestræning med HvidovreCK, Licens. Det var faktisk en lille eksamen i dag, for hvis jeg igen var blevet krøllet sammen, så måtte jeg finde en anden klub at køre i. Det ville nok stadigvæk være ideelt, da jeg stadigvæk falder ned mellem klubbens to hold og ikke rigtigt passer ind på nogen af dem.

Men det gik sådan set fint nok. Dagens hårdeste interval var faktisk transporten til mødestedet - igen i dag havde jeg glemt min vindvest og måtte op i lejligheden for at hente den og så fik jeg pludseligt ret travlt.

Første interval var nogle små opvarmningsantrit. Efter noget transport til et industrikvarter (som alternativ til Holmen :tongue:), kørte vi to omg moderat rulleskift. Derefter tre omgange i stigende sværhedsgrad og det var så der jeg alligevel ikke skulle finde en ny klub. Dem jeg fik tæv af sidste søndag, sad og hang i det mens jeg havde masser af overskud. En lille pause og så reel antrittræning; de var så lige korte nok, så jeg nåede aldrig at få syre i stængerne og iltgælden var også til at overskue. Mens der var slangeskift, kørte vi en stille omgang mere.

Derefter to minicykelløb/lange skiltespurter. Den første var opdelt i en stor gruppe 1 og så en lille gruppe 2 med mig i. Den vandt jeg ret let. Den næste åbnede med jeg sad tredjebagerst og lukket inde, så inden jeg kom ud var frontgruppen kørt og de lukkede op lige som jeg fik hentet dem.

75km med nok den langsommeste transport mellem intervallerne jeg kan huske der er kørt med licensholdet.

http://tpks.ws/NGLP

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det kunne være at i skulle overveje et "supermotionist" hold. Det er en lidt gennemkneppet term, der især i nordsjælland leder tankerne hen på Team Mermaid, men det er klart at du ikke bliver stimuleret nok på det nuværende motionist hold, og modsat måske mangler lidt på dine "dårlige" dage ift. licensholdet. Det er en fantastisk tanke at man kun har ét motionist hold, da alle jo reelt set bør kunne være med, men som du selv oplever, så er det sjældent sjovt når der er nogle med der ikke har styr på de mest basale tekniske ting.

Kan i ikke samle en 6-8 mand der kan køre lidt mere med stram kæde, og knap så meget ynk?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har luftet ideen om tre hold flere gange og der er ikke opbakning.

I min verden er det tosset, at vi kører to hold på +20m/k med alt for stor styrkespredning på begge hold. Især når de bedste ryttere siver fra klubben fordi de ikke synes de træningen er hård nok. Med det som du har postet fra Ordrups træningsture, så laver vi heller ikke en skid. Til supermotion, D, og dameA/B (H50 kan jeg ikke lige placere) gør vi det sikkert fint, men dem der er hurtigere slipper for let.

Det grundlæggende problem er, at der ikke er nogen der vil stå for træningen. Vi har én der kører motionsholdet. Og der er to der deles om licensholdet på hver dages ugedag. Dertil en licens-vikar som ikke vil have noget fast.

Det med at mødes selv - de få gange jeg har prøvet eller har hørt andre tale om deres ture, så har det enten være hyggetril eller tons - der kommer ingen intervaller ud af det.

Nu er morgentræningerne heldigvis væk, det er jo der jeg for alvor sidder og sovser i det, så det kommer nok til at gå endda. Men det ville være skønt om folk gad køre cykelløbsintervallerne til ende, i stedet for at slå over i transporttempo så snart den hurtigste håndfuld stikker af. Men det med at spurte om en sjetteplads, der er der sjældent nogen der gider.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

10:30 mødtes vi 2 kolleger ved Farum Station og trillede til Holte Station og samlede 5 togmænd mere op. Kørte en runde på godt 40km og var tilbage i Holte, hvor vi sagde farvel til de 4 som ikke havde trænet i løbet af vinteren. Efter 10km forsvandt en mere da han skulle på arbejde.

Hem jeg fulgtes med gik noget kold i det og alt i alt var det stille og roligt, udover lidt gøgl på nogle af bakkerne. I dette selskab ville det være let at rydde bordet men ikke så fedt for andre, hvis jeg gjorde det hver gang. De fleste bakker med fut i kørte jeg også moderat fra bunden og lukkede først rigtig op når jeg alligevel var alene.

Er du gal, hvor var det suverænt lækkert pludselig at være på Åsebakken, Folehavevej osv. og ham der lavede turen, kendte en masse små kringlede veje uden biler. Jeg kan dog godt mærke at jeg ikke længere er vandt til rullende bakker i rå mængder; det er en noget anden måde at køre på end på flad vej.

106km

http://tpks.ws/wXQ2

Link to comment
Share on other sites

I går var jeg oppe 4:30 for at styrketræne inden arbejde. Men jeg var for træt og dertil ret smadret i benene, så jeg lagde mig til at sove et par timer mere.
I morges gik det bedre, jeg havde dog overhovedet ingen kontakt til mullerne, andet end hvis jeg tog spejlene i brug - sikkert straffen for at træne efter kun 3½ times søvn:

Romaskine: 5 min og lidt squat med stangen
Frontsquat: 4x60, 2x70, 1x80, 1x80, 1x80, 1x80
Squat: 4x80, 4x80, 4x80, 4x80
Læg i benpres: 15x70, 15x120, 10x140, 8x170, 6x190, 6x190, 8x170, 8x170, 10x140, 10x140, 20x120, 20x120
Dødløft: 8x60, 8x70, 8x70, 8x70, 8x70, 8x70
Chinups: 6, 6, 6, 5, 5
Planke med knæløft: 8, 8, 8, 8
Bænkpres: 10x20, 10x65, 10x65, 10x65
Bicepcurl: 10x18, 10x16, 10x16
Tricep pushdowns: 10x30, 10x30, 10x30, 10x27½, 10x27½
Laterals: 10x8, 10x8, 10x8, 10x7, 10x7
Mavebøjninger: 9, 9, 9, 9, 9
Hyperextensions: 9, 9, 9, 9, 9

Dertil en totaloprydning i FW mht til skiver, vægter, stænger, håndtag, bænke, skabslåger osv i pauserne.

Mens jeg legede med tog var jeg ret opsat på at tage en tur på hjemmetræneren når jeg kom hjem men jeg kunne ikke finde energien.

Jeg får ikke tid til at træne i morgen og chancerne for at det lykkes på tirsdag er vel på 25% :dry:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Til at lukke op og i skide i!

I de 16 år jeg har kørt tog, har man ellers altid haft et mas med at få dækket aftenvagterne. Nu kommer jeg så med hatten i hånden og vil gerne køre aften..."naaaa, det er der altså mange der gerne vil, så det jeg ikke hjælpe med".

Som lille trøst, så kan jeg alligevel lukke banesæsonen ned med en tur på cykelbanen i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Af de 2 hold jeg må køre på.....

Det meste af sommeren plejer der at være et mandagshold fra 20-22:30. Men det er kun den hurtigste håndfuld fra holdet der kommer på denne side af sommertid, så der bliver jeg savet midtover. De par gange jeg har prøvet at køre med, har det være total fiasko.

Holdet tirsdag fra 13-15 kører måneden ud og starter op igen til efteråret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom en smule for sent til banecykling - jeg havde eksamensdag i det det nye signal-system på S-togene og skulle lige være færdig først.

De andre er i gang med den sidste del af intervalopvarmningen, da jeg ruller lidt rundt på løbebanen på inderkredsen - gulvet er stødabsorberende og cyklen synkerne lidt i, så den skal alligevel trædes lidt aka pulsen er ret "høj" i forhold til den lave fart. Da jeg endelig kan se et hul, smutter jeg op og kører ved barrieren.

Efter en lille pause kører vi 20 omganges progressivt - jeg kommer bestemt ikke sovende til det men det kunne have været værre, da de andre dør lidt til sidst i stedet for at skrue den det sidste op.

Så kører vi 3 omgange nede (=restitution) og 3 omgange oppe (ved barrieren for fuld smadder). Så ny mand til føring og to føringer til hver. Her er det tydeligt, at det at kunne køre hurtigt ikke nødvendigvis hænger sammen med at kunne trykke lidt effekt ud i kort tid. Ham jeg har på hjul kører voldsomt meget hurtigere end jeg gør men jeg fik alligevel sat ham brutalt af, i afsættet nede fra sort streg og op i barrieren og da jeg skulle aflevere ham til føring, var han og de andre langt, langt bagude. I min sidste føring tog jeg den lidt mere med ro - det var jo et hold-interval, så jævnede bare accelerationen ud på lidt flere meter.

Sidste interval var opdeling i to hold med en halv banes afstand og så at spurte fra det ene til det andet. Jeg fik 7 antritter og kunne igen konstatere at de sorte reklamer på gulvet er glatte. Uden bremser kan det være lidt svært at time, at farten er gået af så man kan koble sig direkte på holdet man er kørt op til. Så tit ligger man over overhaler en smule inden man falder tilbage som bagerste mand. To gange laver jeg "omvendt hjulspin" hvor baghjulet næsten låser mens jeg når en stille succesfuld bøn om ikke at glide af.

Så en "afrulning" der bliver kuppet af en H40 - fint nok med lidt tempokørsel men bare ikke hvis man faktisk gerne ville have spolet stængerne :dry:

Kun 33km:

http://tpks.ws/yIGT

(egentlig OK at man kan se svingene på højedekurven - alligevel ret fintfølende isenkram der ligger i sådan en cykelcomputer)

Jeg har fri de næste to dage hvor der er Hvidovre-træning. Bakker og antrit kan mærkes i stængerne, så tror bare jeg ruller lidt i morgen - det er alligevel motionsholdet og byder næppe på den store kvalitetstræning. Om jeg så tør gamble på licensholdet torsdag eller jeg kører selv må vi se. Godt nok ÆÆLSKER jeg antrit-træning men vi har næsten ikke lavet andet siden vi er gået over til sommertid og nu må der altså gerne ske noget andet.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Med den overståede eksamen er det også slut med kursusfrokoster og franskbrødsmadder til morgenkaffen. Vægten er oppe i grumme 92,9 kg og skulle gerne falde lidt, nu.

Jeg var næsten på vej på cyklen men så blæste det op. Jeg er ved at brække mig af blæsevejr og gad helt simpelt ikke rakke rundt i det. Jeg overvejede fællestræning men der blæser det jo sådan set alligevel.

I stedet smuttede cyklen op på hjemmetræneren med fronten ude på altanen og så åbne vinduer i begge ender af lejligheden. Og se så!!!! Nu var det i stedet en gave med alt den vind for den kølede dejligt i gennemtræk.

Den stod på tabata og sweet spot:

10 min opvarmning

8 x 40/20sek@ 450w

7 min rul

3 x 15/5min @ 280w

5 min afrul

5 min laktakforbrænding

Det var sgu dejligt, tro det eller ej, men det var det altså :wub:

http://tpks.ws/nRcT

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

92,9kg -> 91,5kg , det batter godt når man tynder ud i carbdepoterne og væsken følger med ud.

Planen var at køre med HvidovreCK, licens. Om det var rædslen for sidevindskaos ved jeg ikke men min mave valgte at gå bananas, da det var tid for at smutte i cykeltøjet, så det nåede jeg ikke. Jeg overvejede et øjeblik om det så var i dag, jeg skulle prøve at køre med FBL men det blev ved tanken. Dels havde jeg ikke spist ret meget i løbet af dagen, så ville nok gå semikold. Dels vil det ikke være retfærdigt at bedømme en ny klub på en dag med vindkaos.

Hjemmetræneren trak men i stedet fik jeg slæbt mig ud i vinden. Jeg elsker den ikke mere efter i dag :dry:

Planen var at køre en intervalserie jeg en dag fandt på nettet. 5 min VO2max-ish med en lille wattjustering hvert minut (380, 360, 340, 360, 380). Jeg prøvede i det første interval men pga. vinden måtte jeg opgive at ramme et snitwatt med kun et minut. Wattene bankede 100-150w op og ned som vindstødene hev i en, så de næste 3 blokke blev kørt efter 380w. Planen var faktisk 370 men.... Meget demoraliserende sidder jeg sidst i det tredje interval, da der kommer en Hvidovregut op på siden: "Hej Gregers, sikke en vind, va? Du var næsten ikke til at hente" og så rumlede han forbi, mens jeg sad og var ved at eksplodere. Dog intet mod det sidste, hvor jeg var glad for at køre et øde sted - ellers havde jeg nok været for "genert" til at gennemføre: De sidste to minutter var med sære grimasser og snot der blæste ud af næsen og et par gange landede på kinden. JEG HAAAAADER VIND!!!!!! (og de 380 var lige optimistisk nok :blush:)

Stængerne var brændt godt af men jeg smuttede ind om Holmen for at køre tre halvlange spurter. Det er altså ikke til at alene uden der er nogen at lege med, især ikke når man har ondt af sig selv, så dem var der ikke så meget spræl i, som jeg kunne have tænkt mig.

For at få bare en smule km i turen også, var jeg lige omkring Glostrup hjem. Men det var en stor fejl at jeg tog den ene drikkedunk af, da jeg missede fællestræningen, for jeg løb tør for vand allerede kort efter VO2maxerne. 61km blev det til:

http://tpks.ws/4nO1

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægten oppe med 200gram - det er OK efter 3360kcal i går.

Jeg vågnede med sygt trætte stænger som efterhånden blev vekslet til lidt DOMS i lægge og VMO´er. Efter et forgæves forsøg på en lur efter arbejde gik turen i FW:

Opvarmning: Romaskine: 5 min og lidt squat med stangen

Frontsquat: 4x60, 2x70, 1x80, 1x85, 1x85, 1x85, 1x85

Squat: 4x80, 4x85, 4x85, 4x85

Læg i benpres: 15x70, 15x120, 10x140, 8x170, 6x200, 6x200, 8x170, 8x170, 10x140, 10x140, 20x120, 20x120

Dødløft: 8x60, 5x80, 5x80, 5x80, 5x80, 5x80

Chinups: 6, 6, 6, 6, 6

Planke med knæløft: 8, 8, 8, 8

Bænkpres: 10x20, 10x65, 10x65, 10x65

Bicepcurl: 10x18, 10x18, 10x16

Tricep pushdowns: 10x30, 10x30, 10x30, 10x30, 10x27½

Laterals: 10x8, 10x8, 10x8, 10x8, 10x7

Mavebøjninger og hypers nåede jeg desværre ikke - der var mange mennesker og jeg kunne ikke supersætte ret meget i dag.

Jeg håber at få cyklet lidt inden arbejde på søndag men i morgen står den på relax

https://youtu.be/-2uPJUVYBSk

2uPJUVYBSk

ÅHH, det rådne l... nu indlejrer chrome ikke længere :-(

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Efter et par dage med vægten stabil, gik jeg tidligt i seng i går og sov tæt på ti timer. Vægten gik 1,7kg ned og "fedtprocenten" rykkede sig fra 14,3 til 13,7. Det gjorde den jo ikke men NOGET sker der altså når man går fra søvnunderskud til at få sovet igennem.

Kroppen var uventet helt mørbanket efter styrketræning og i går vraltede jeg rundt pga. DOMS. Benene var også lidt ømme i dag og jeg kunne ikke finde overskud til cyklen fra morgenstunden.

Heldigvis står hjemmetræneren fremme og så snuppede jeg en time på den.

8 minutters opvarmning

10 x 30/30 @ 500w/rul (kan godt tåle et nøk mere næste gang)

7 minutters rul

30 minutter @300w

5 minutters afrulning

I bad og på arbejde.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal det være så farligt at skulle til fællestræning med HvidovreCK - endda motionsholdet :annoyed:

5 minutter før jeg skulle gå, fik jeg akut eksamensmave i 10 minutters tid og så var der igen fred og ingen fare.

Igen måtte cyklen op på hjemmetræneren. Lidt mere gelinde i dag end i går:

8 minutters opvarmning

20 minutter @ 285w aka sweet spot

5 minutters rul

20 minutter @ 290w

7 minutters afrulning

Nu tror jeg bare jeg lader den sidde i og så må jeg knappe den af hvis jeg skulle komme ud :wink:

Måske jeg ikke skulle have undret mig så meget over ham fra banecykling som kun kører banecykling og Tacx men ALDRIG er på landevejen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

At min "mavefornemmelse" ikke er til fællestræning fik jeg bekræftet i går aftes, da vi havde ryttermøde. Det der med andre mennesker... Ej, jeg er lige nede i en bølgedal, hvor jeg helt graver mig ned i et hul. Men interessant strukturændring de har gang i. Det lyder fornuftigt for dem der kører løb i weekenden men ellers er det noget værre bæ!

Nå men i dag var det den sidste tirsdagstræning til banecykling i denne sæson - man kunne jo ellers nok have kørt lidt i korte rør for første gang i år men....

Opvarmning

20 omganges progressivt men meget!! stille udlæg

http://youtu.be/7xHBuxYgAzY?

20 minutter med opdeling i to hold hvor man kunne spurte op til det næste - jeg fik vist 5 spurter

https://youtu.be/W5tcUg9yI60

20 omganges progressivt

Afrulning

Masser af kage!!! Der var mange der havde meldt ud at de kom til årets sidste træning men mon ikke det var det gode vejr der holdt dem væk.

Ca. 5 timer efter jeg satte cyklen, gik turen i FW:

Opvarmning: Romaskine: 4 min og lidt squat med stangen

Frontsquat: 4x60, 2x70, 1x87½, 1x87½, 1x87½, 1x87½

Squat: 4x87½, 4x87½, 4x87½, 4x87½

Læg i benpres: 15x70, 15x120, 10x140, 8x170, 6x200, 6x200, 8x170, 8x170, 10x140, 10x140, 20x120, 20x120 *

Dødløft: 8x60, 6x80, 6x80, 6x80, 6x80, 6x80

Chinups: 7, 6, 6, 6, 6

Planke med knæløft: 9, 9, 9, 9

Bænkpres: 10x20, 10x67½, 10x67½, 10x67½

Bicepcurl: 10x18, 10x18, 10x18

Tricep pushdowns: 10x30, 10x30, 10x30, 10x30, 10x30

Laterals: 10x8, 10x8, 10x8, 10x8, 10x8

Mavebøjninger: 9, 9, 9, 9, 9

Hyperextensions: 9, 9, 9, 9, 9

* jeg plejer at supersætte læg med squat og evt DL men i dag blev maskinen optaget så der kom to pauser ind i, hvilket gjorde det ekstremt let i forhold til ellers.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvad sker for at jeg pludselig bliver så ramt af DOMS? Det var jo ikke fordi squatten var tung men alligevel :annoyed:

I håb om at løsne lårene lidt op, var jeg lige en rulletur omkring Amager Fælled. 27 km og pulsen på under 65% udover på Col de Kalveboderne, hvor den fik lidt havre opad.

Hold da op hvor kørte der mange rundt i korte rør og det var jo slet ikke varmt, her efter klokken 19.

Kosten har været lidt skummel frem til ved 15-tiden men nu er jeg på rette spor igen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde en sjælden tidlig vagt i går, så havde sat næsen op efter at prøve at komme til fællestræning. Men jeg var for træt. Det lykkedes mig at klemme en powernap ind på de sølle 7 minutter jeg havde i overskud og da jeg vågnede, orkede jeg ikke at skulle være aktiv. Jeg sov videre og vågnede tre timer senere og faldt alligevel i søvn tidligt i går aftes.

I dag var jeg frisk på at indhente det forsømte - endda i solskin og mindre vind end i går. Alligevel gad jeg ikke rigtigt da det kom til stykket.

I stedet en tur på hjemmetræneren.

10 minutters opvarmning

10 x 2/2min @ 400w, det var ikke specielt hyggeligt til sidst

10 minutters rul

10 minutter @ 315w, formodet FTP men den er nu nok er faldet noget siden vintertræningen stoppede :dry:

5 minutters afrulning

Link to comment
Share on other sites

For at prøve at undgå den vilde DOMS efter vægttræning, må jeg hellere være en hyppig gæst i FW. Således en lille nødtræning op til lukketid:

Opvarmning: 3 minutter romaskine + lidt squat med stangen

Frontsquat: 4x60, 2x80, 1x90, 1x90

Squat: 4x90, 4x90

Kropshævninger, neutralt greb: 10, 10

Bænkpres: 20x20, 10x70, 10x70, 10x70

Lægstativ: 20x80, 12x120, 12x120, 12x120, 12x120, 12x120, 20x80

Bicepcurl: 10x18, 10x18, 10x18

Laterals: 10x10, 10x10

Det bliver nok til en nuldag i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Fandens oldemor døde af dårlige undskyldninger. Jeg ved ikke hvilken fra bunken jeg skal tage frem men det var i hvert fald en fail af rang, da jeg var på hjemmetræneren Jeg måtte snitte både i watt og intervaller for ikke at opgive helt.

Jeg havde glemt at åbne ud til soveværelsesaltanen, så der var ikke gennemtræk så jeg kampkogte i den regnfugtige luft og var bundløs tørstig.

Ved ikke i starten men den sidste halve time var der intet salt i sveden.

Klokken 15 havde jeg kun fået ca. 350 kcal og under 900 da jeg gik på træneren ved 17-tiden.

Og så var det nok for optimistisk at køre vo2max efter tabata. Det ændrer ikke på, at der slet ikke var "umph" i benene, når jeg prøvede at dreje på gashåndtaget.

7 minutters opvarmning

8 x 40/20sek 460w/rul

15 minutters let til moderat rul

5 x 3/2min vo2max 370w i den første og 10 watt mindre pr. interval og endte på 330

7 minutters afrulning

Sikke noget hø. Men den slags dage skal der også være plads til.

Link to comment
Share on other sites

Nemlig. Også selvom det er ved at være en dårlig vane med kun en time på hjemmetræneren.

Men jeg er lidt off over, at foråret alligevel ikke kom :blush:

Og demoraliseret over udsigten til at astmamedicinen ryger næste fredag.

Og især ved at brække mig på tværs over cykelklubbens Facebook-gruppe, der vælter i rutinerygklapperi. Hvis folk vil poste et billede af sig selv eller fortælle om en oplevelse, så vil jeg gerne læse, ellers var jeg jo heller ikke på MOL. Men alt muligt crap der løber i stride strømme.... Jeg kan egentlig godt huske at det også irriterede mig sidste år. Måske jeg skulle sætte den på ignore - dem der er gode til at fortælle sjovt og inspirerende, har jeg heldigvis på vennelisten, så de gode indslag går jeg ikke glip af.

Jeg er øvrigt blevet utidigt træt i stængerne :unsure:

Gad vide om en Olsen-Banden kan rette op på det :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lidt over 70 km med HvidovreCK, motion.

Tempo generelt afdæmpet. Hvis man gav den fuld smadder i intervallerne, ville både syrebalence og ATP i benene vist let gå i normal inden næste interval. Det er sikkert ikke særligt effektivt, men jeg kan egentlig ret godt lide det på den måde.

Jeg holdt mig dog til den dårligste af grupperne og hyggede fint med det. Efter regnvejret i går, vendte alle de små sten med spidsen opad, så vi væltede os i punkteringer og nåede derfor kun 2 intervaller.

Det var nu ganske rart at komme på cyklen igen.

OT.:

Lejligheden er ved at blive omstillet til sommeropstilling, dvs at soveværelsesaltanen igen fungerer som en slags bryggers og rummer tørrestativ, vasketøjsbøtte, vintercykel og en masse andet "skrammel", som nu er ude af soveværelset. Så skal stuealtanen lige gøres klar til beboelse. Der er hjemmetræneren altså i vejen med svedmåtte mm., men håber at finde på noget smart i morgen. Også selvom det stadig er for koldt til være derude :dry:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share