Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

I dag blev en gang "tempotræning" ude ved Fløng i form af Heino-Cup.

Cykelryttere kan være glade for at jeg er togmand og ikke politimester-mand - så ville der gå lang, lang, RIGTIG lang tid, før jeg igen havde givet tilladelse til at afholde cykelløb. Det var fuldstændigt hjernelamt som vi brugte begge vejbaner når vinden kom fra højre. Vi var nogle stykker som i starten holdt ude til højre men kunne hurtigt indse, at hvis vi blev derude som de eneste, så ville vi blive skamstegt og parkeret ret hurtigt. Vi burde være kørt hjem men var idioter som alle de andre. Der er jeg egentlig en smule skuffet over mig selv :dry:

Ellers ikke så meget at berette. Jeg hyggede mig det meste af tiden blandt de bagerste 10-15 stykker og smuttede kun længere op foran, hvis der var et bedre hjul at hægte sig på i sidevinden, de gange jeg sad i vindsiden. Ret hurtigt var det dog elevatoren ned bagi igen - det med at holde fast i en placering, kan jeg ikke hitte ud af, trods tempoet på ingen måde var skræmmende; søndagsturene i vinters var markant hårdere at komme igennem.

http://www.trainingpeaks.com/av/SRZ33GON4DNMWJY3HWF5GZ3R7I , lap#2 er løbet. Hallå mand, jeg huskede at trykke på split-tid :4flex:

Hvis jeg skal køre med igen, skal jeg

- komme i bedre tid, så jeg får varmet bare en lille smule op; de første minutter var noget træge idet.

- huske at tage den stående ud af alle svingene; det er ellers for længe at sidde på sin flade. Mine fingre begyndte at sove og lænden var helt færdig til sidst.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Godt, DB, jeg trænger til at blive holdt til ilden :poking:

Hvad der så er en typisk dag.... I går var ikke typisk: stor morgenmad, proteinefterslæb, slet ingen grønt og to synder (en synd pr. dag er norm).

9:30: 100g havregryn, 20g rosiner med minimælk. Et krus kaffe med sødemiddel og flødepulver.

13:15: 2 mysliboller (Nettos brødskab) og 1 snickers.

15:30 1 tallerken havregrød

16:39 1 banan, 2 1/2 dl skummetmælk, 20gram proteinpulver +10g BCAA

Undervejs i Heino-cup: 4 skeer 4:1

Bagefter: 1 banan og 6dl cakaoskummetmælk

21:15 175g pastasalat, 500g skyr naturel og 1 Magnum Classic

0:15 ca. 333g skyr vanille

Så må vi ses hvad mor og lillebror finder på i aften. Jeg håber at nå en hurtig træning på vej dertil

Link to comment
Share on other sites

Jeg har opgivet at have et decideret mål. Er fortvivlet håb, kan man vel kalde det - vel vidende at jeg ikke selv tror på at det er realistisk, sådan som jeg lever nu (for meget kedsommelig alenetid og rodet nattesøvn pga arbejdet). Og også med den velovervejede tilgang, at jeg ikke gider at et vægttab skal gøre, at træningen er lort og lagkage, som dengang jeg havde diætist på.

Men... Vægten ligger og roder lige over 90 kg.

Mål (trods alt): at den ligger og roder lige under i stedet for. Det lykkes også nogenlunde i de perioder, når jeg får sovet igennem og ikke spiser ude.

85kg ville være dejligt men jeg skulle nok under 80 før det blev rigtig godt.

Som kosten var i går kommer det ikke til at ske og jeg bliver fodret med hvide carbs og fløde om lidt, så....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har opgivet at have et decideret mål. Er fortvivlet håb, kan man vel kalde det - vel vidende at jeg ikke selv tror på at det er realistisk, sådan som jeg lever nu (for meget kedsommelig alenetid og rodet nattesøvn pga arbejdet). Og også med den velovervejede tilgang, at jeg ikke gider at et vægttab skal gøre, at træningen er lort og lagkage, som dengang jeg havde diætist på.

Men... Vægten ligger og roder lige over 90 kg.

Mål (trods alt): at den ligger og roder lige under i stedet for. Det lykkes også nogenlunde i de perioder, når jeg får sovet igennem og ikke spiser ude.

85kg ville være dejligt men jeg skulle nok under 80 før det blev rigtig godt.

Som kosten var i går kommer det ikke til at ske og jeg bliver fodret med hvide carbs og fløde om lidt, så....

hvad fanden, hvis du bare kan holde dig på ca. 90 kilo, så er det jo også fint. Det ville også være trist, hvis du blev en gammel mand og du ikke havde fået det is og kage du havde lyst til. Det mener jeg oprigtigt. Sundhedsfanatismen har taget overhånd. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja og nu er det måske oven i købet sundest med lidt sul på kroppen. Under alle omstændigheder så har jeg det fint med synde en gang dagligt - det SKAL der simpelthen være plads til. Så længe jeg kan være i samme størrelse bukser som da jeg startede som togmand for 16 år siden, så er det ingen total panik. Men blandt ret trimmede cykelryttere, kan man let føle sig lidt elefantagtig :wink:

For at holde fokus, så er her dagens kost (arbejde 7:03-16:03): Den er egentlig nok ret typisk for en dag med morgenvagt. Havde jeg spist hjemme, havde der været færre carbs og flere prots men overordnet er det ikke helt skævt.

6:20 ca 333g skyr vanille
8:15 1 rundstykke med ost fra 7/11 - min mave knurrede helt vildt
10:10 90g 6-kernerugbrød, 100g kalkun, 150g rød peber, 1,5dl automatkaffe med mælk og sukker
11:50 det samme. 29 af 30 gange er det madpakken på arbejde
16:30 ca. 333g skyr, 1 rugsnack m. chokolade (Nettos brødskab)
18-20:30 150g 2 kopper kaffe med sukker og fløde, 150g vindruer, 3 stykker hjemmebagt pizza
(21:20-22 i FW)
22:45 250g coleslaw, 200g kylling, 25g dressing, 35g myslibar

I FW stod den på:
Crosstrainer: 3 min
Chinups, overhåndsgreb: 10, 10
ss
Planke m knæløft: 10, 10
Bænkpres: 20x20, 10x60, 10x72½, 10x72½, 10x72½
ss
Bicepcurl: 10x20, 10x18, 10x18
Tricep pushdowns: 10x32½, 10x30, 10x30
ss
Laterals: 10x10, 10x10
Læg i benpres: 15x70, 15x120, 10x140, 8x170, 6x200
- og så var der det lukketid

For længe siden fik jeg tiltusket en feriedag i morgen, for at kunne deltage i Hvidovres træning. Med det nye koncept ved jeg ikke om det er smartere at træne selv men jeg er også lidt nysgerrig, for torsdagen blev ikke beskrevet særligt grundigt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det BLEV til en tur med HvidovreCK. PÅ vej til mødestedet var benene i super-hopla.
Desværre en amputeret affære. Ved mødestedet stod der sølle 5 cykelryttere og 1 motionist; en ultrasupermotionist stødte til på vejen. Slattent fremmøde, og da det begyndte at trække op til regn, vendte vi hjem. Det er sgu ikke fordi jeg synes det er skide sjovt at blive våd og vaske cykel men aaargh altså og især når man alligevel er ude i det.

Først et ret langt transportstykke med kun eet føringsskift som gjorde, at jeg ikke nåede at få bare én føring.
Første øvelse skulle være at køre 5 x 40/60sek (og ja: længere pause end interval - det er en kæphest fra ham der var træner i dag at pauser SKAL være lange og lette nok :wub:). Det gik noget i fisk - i hvert fald i forhold til at køre kontrolleret på en hjemmetræner eller ude på diget. Længden af intervaller og pauser lå og sejlede lidt. Rundstrækningen var i min optik ikke helt velegnet til at fyre den af på den måde. Masser af sving (især det ene hvor man også skal udover hajtænder) og bakker. Dem man ville overhale holdt ikke til højre så udover midterstriberne uden det optimale udsyn hverken frem eller tilbage. Sikkerhedshyssede mig får ikke kørt helt i bund under de betingelser. At der blev lagt to intervaller på, så det passede med rundstrækningen var OK, nu jeg ikke fik kørt mig helt ud men ellers giftigt.

Efter lidt transport har vi en punktering og dér trækker skyerne sammen og vi vender næsen hjemad. I stedet for resten af øvelserne, tager vi hjemturen så hurtigt som muligt i rulleskift. Der var jeg mægtig glad for at have gode ben i dag, for det er nitten at sidde som det tønde øl. Rulleskiftet kørte elendigt med en mand som hele tiden prøvede at trække tempoet op og som desværre lå foran mig, så den skulle sveskes noget for at komme i front. Også forstyrrende i starten da den ene hoppede ind og ud uden at sige til. Alligevel hænger jeg med i rotation hele vejen rundt, hvilket var en positiv overraskelse.

På vej hjem fik jeg både gode råd og "skideballer" af Crof, som vist synes jeg burde være mere cykelrytteragtig i det. Efter tid i snakketempo havde jeg faktisk lyst til at køre på Fælleden og tage et par intervaller men min mave var glad for at vi næsten var hjemme, så det må blive anden gang. En gang i mellem er det også hyggeligt at komme hjem fra licenstræning med overskud :wink:

http://tpks.ws/vhVO

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det er i hvert fald det mest hyggelige :wink:

I morges før arbejde var jeg en tur i FW. Det var dog meget tæt på at jeg smuttede på cyklen - dels var jeg vågen før vækkeuret og morgenluften føltes mild. Ja, og så var der altså noget indestængt energi af manglede spurt i Heino og intervaller i går, der gerne ville ud. Meeeen, jeg tror det er essentielt for min motivation, at jeg holder fast i at knække jern et par gange om ugen.

Opvarmning: Romaskine: 5 min og lidt squat med stangen
Frontsquat: 4x60, 2x80, 1x90, 1x90, 1x90, 1x90
Squat: 4x90, 4x90, 4x90, 4x90
Læg i benpres: 15x70, 15x120, 10x140, 8x170, 6x200, 6x200, 8x180, 8x180, 10x150, 10x150, 20x130, 20x130 *
Dødløft: 8x60, 5x80, 5x80, 5x80, 5x80, 5x80
Chinups, overhåndsgreb: 7, 7, 6, 6, 6
Planke med knæløft: 10, 10, 10, 10
Bænkpres: 10x20, 10x60, 10x75, 10x75, 9x75 - sidste rep kunne høres langt væk :blush:
Bicepcurl: 10x20, 10x20, 10x18 - den kan heller ikke øges lige forløbigt
Tricep pushdowns: 10x32½, 10x30, 10x30, 10x30, 10x30
Laterals: 10x9, 10x8, 10x8, 10x8, 10x8
Mavebøjninger: 9, 9, 9, 9, 9
Hyperextensions: 9, 9, 9, 9, 9
Jeg har sat pauserne lidt op i frontsquat/squat, for forhåbentlig at blive mindre DOMS´et. Da jeg supersætter læg, er de pauser også blevet længere og det blev pludselig lidt for let alt sammen.

Skulle vi lige tage dagens kost - for sidste gang i denne omgang:
6:30 40g havregryn, 10g rosin, 10g 80% chokolade, 1 brezel (Lidl), 1 krus kaffe
8:45 1 banan, 1 proteinshake
(9:15 - 11:05 i FW)
11:30 500g skyr pære vanille, 10g 80% chokolade
(12:17 - 21:17 på arbejde)
12:20 1½ dl automatkaffe (altid med med mælk og sukker)
14:15 270g 6-kernebrød, 200g kalkun, 150g rød peberfrugt, 1½ dl automatkaffe
18:30 1 bagel med kylling og bacon fra 7/11 (*), 2 x 1½dl automatkaffe
21:30 1½ dl automatkaffe (måtte ind og skrive rapport på en gut der fik røvtur på perronen fordi han sparkede til mit tog mens det kørte)
22:15 40 gram havregryn, 10g rosin, 10g 80% chokolade, 500g skyr pære/vanille

* jeg var løbet tør for rugbrød. Jeg havde taget en rød peber med men den glemte jeg, så den ligger nok i køleskabet til på tirsdag når jeg skal møde igen.

Link to comment
Share on other sites

97km med HvidovreCK, motion. Motion når det er allerværst.

Halvhårdt udlæg. Efter 45 minutter er de første flade og der bliver råbt "en ned" hele tiden. De forreste 3-6 stykker ligger 100-150 meter foran hovedgruppen der på bakkerne går i 2-3 dele. Det eneste rolige stykke er da den ene licensmand sætter sig i front og trækker i langsomt tempo.

Da vi næsten er hjemme, deler vi op i en gruppe der vil køre langsomt og en der vil køre hurtigt. Samlet rulleskift, uagtet af nogle af dem der gerne ville køre hurtigt ikke kunne. Og vejene var på det stykke totalt uegnet til hurtig kørsel.

Kaos, kaos og kaos fra ende til anden.

80 % af tiden sidder jeg 20-40m bag de andre og får lidt vind og kan agere "Guds hånd" på bakkerne og også køre dem op, som ikke når overfor rødt osv.

Jeg tror ikke jeg gider igen lige med det første, hvilket stiller mig uden for mulighed for fællestræning i weekenden :dry:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg har kvalme, ondt i halsen, og er træt. Uendeligt træt af ophobet søvnmangel der blev akut værre i nat, hvor jeg sov på et gulv i selskab med en hundehvalp som skiftevis bed mig i fingrene, slikkede mig i hovedet og sloges med kattekillingen. Og i morgen kan jeg heller ikke sove længe, da jeg skal til tandlæge -adr.

Jeg fik btw. lidt uvant bevægelstræning, da jeg lod mig lokke til at hyggeslåsse med en teen. Det blev for alvor hårdt, da jeg ikke måtte bruge armene og lårbiceps så skulle holde spænding lang tid ad gangen. Det trak til gengæld syre i rå mængder, så jeg havde forventet at få DOMS, men det lader til at jeg slipper. Maveregionen er til gengæld lidt øm i det :blush:

Link to comment
Share on other sites

HvidovreCK, motion.

56 km med et forsøg på lidt mindre kaos, hvilket også lykkedes nogenlunde. Vi fik fast makker som vi desværre også skulle køre intervallerne med - alle med 30sek føringer til hver.

Det første var på ca. 2 km og OK. Det næste var på ca. 3 km, hvor makker råbte "en ned" hvis jeg trådte nogenlunde igennem - nu jeg var blevet varm.

Det sidste officielle interval var på 6,7km hvis to par skulle køre sammen. Mit par var dog i overskud, så vi blev delt ud på andre hold og de var ikke hurtige, dem jeg kørte med.

Herefter transport hjem med et bonusinterval, da jeg stoppede for rødt ved et kryds der skifter langsomt så jeg tabte nogle hundrede meter. Men æv en slatten omgang, hvor intervallerne kunne have været kørt hurtige om jeg kørt dem alene.

Jeg savner min hjemmetræner :dry:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Træningen i går blev byttet med en lur.

I dag er jeg desværre stadigvæk ret snottet (og har halsbrand fordi det løber bagom) men ellers føles jeg OK. Derfor til træning med HvidovreCK, licens. Jeg var hjemme fra arbejde 50 minutter før vi skulle mødes i Glostrup, så jeg havde tanket op med ½kakao og en marcipancroissant ved den sidste endestation jeg havde - og lidt havregryn og BCAA på vej ud af døren.

Træningen var ret simpel:

Først et opvarmningsinterval hvor jeg fik smæk men jeg holdt mig også kun 5-10 pulsprocent over det udmeldte - nok i modsætning til flere andre der visnede på de 3km

Derefter ud på ADA-runden og køre 5 x 5/5min. Først som 5-mandshold men det første interval gik helt i vasken. Den ende jokkede brutalt igennem da han fik sin føring og satte to mand af næsten med det samme. Vi kørte med føringer på skift, trods det var udmeldingen, at alle skulle ligge over 85% men ellers søge vind og læ på individuel basis. Andre hold kørte i rulleskift, så....

I andet interval holdt vi sammen. Da de andre førte lå jeg ude i sidevinden og jeg tog så en lang føring da jeg kom til - liiiidt behersket for ikke at sætte de to af igen. Da de 5 minutter var gået råbte vi op men de 3 fortsatte.

Jeg kørte så resten i front med dameB´eren på hjul. Jeg fik lagt lidt for hårdt ud i det første solointerval og kunne ikke helt holde dampen oppe, især ikke i det sidste hvor der også var medvind. Jeg prøvede at bruge wattmåleren men det var min debut på veje med både sving og bakker og det gjorde altså at jeg ikke kunne holde det som havde været muligt på hjemmetræneren. Eller også er jeg bare en af dem der kører færre watt på landevej. Nå, men fik da 50-70 flere watt ud af at køre intervallerne fra spids i stedet for med de andre.

Sidste interval var de 7,66km ADA-runde stående hele vejen rundt. Interessant oplevelse når man lige har kørt sig i hegnet :tongue:

Og så bare en omvej hjem. Lidt over 80km

http://www.trainingpeaks.com/av/VMGI4BBXDHTYOHLEROIELXBQ6E

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det var nok ikke en fordel at træne igennem men om det var sket alligevel.....

Men jeg har sygemeldt mig fra arbejde og aflyst lungefunktionsundersøgelsen i morgen. Og lige op til tre fridage uden aftaler, hvor jeg ellers havde tid til passe cykleriet.

Men snotten vælter ud, der er pigtråd i halsen, snask i lungerne og hovedet gør pisseondt når jeg hoster. Det er jeg jo desværre nok nødt til at forholde mig til.

Link to comment
Share on other sites

Det var nok ikke en fordel at træne igennem men om det var sket alligevel.....

Men jeg har sygemeldt mig fra arbejde og aflyst lungefunktionsundersøgelsen i morgen. Og lige op til tre fridage uden aftaler, hvor jeg ellers havde tid til passe cykleriet.

Men snotten vælter ud, der er pigtråd i halsen, snask i lungerne og hovedet gør pisseondt når jeg hoster. Det er jeg jo desværre nok nødt til at forholde mig til.

Øv! God bedring ..

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det var en god beslutning, at tøffe rundt i termosokker og DSB's lange underhylere i går.

Jeg vågnede ved 4-tiden i nat og var off men 9:30, da jeg ikke kunne sove længere, var det markant bedre. Og jeg har hverken snottet eller hostet slim op siden i eftermiddags; helt frit i næsen er der ikke men det er tæt på.

Jeg spiste ikke alverden i går og jeg ligger åbenbart på vippen, hvor bare en lille ændring i fedtlaget gør stor visuel forskel. Jeg har holdt indtaget nede igen i dag, nu mavesækken naturligt er skrumpet og prøver at komme ind i en god gænge.

Jeg skal nu være meget skidt for ikke at have lyst til at røre mig. Jeg fik den vanvittige ide at lave en wall sit. Hold nu kæft sådan en brænder i quads, det er helt vanvittigt. Det er ikke noget jeg skal lave igen lige med det første!!!

Jeg fandt denne her sjove ting ovre ved Alexander

Link to comment
Share on other sites

Vægten skrev en fedtprocent på13,2 her til morgen. Det tal er naturligvis ikke korrekt men eftersom det er det laveste jeg har set, siden vægten stak af i sommers, er det alligevel en optursting.

For at hjælpe det lidt på vej, var jeg en lille smut på cyklen. Der var optræk til regn og eftersom jeg jo lige har været syg, ville jeg helst ikke blive våd, nu det kun er 10-11 grader. Btw. er det altså bigtime nitten, at jeg endnu ikke har kørt i kørte rør, her en god bid inde i maj måned :dry:

En lille proteinshake tilføjet en sjat BCAA og 37km (ikke langt men i tørvejr) ud på Amager og retur. Det meste af vejen med pulsen omkring 75% men den gik let i vejret og smuttede over de 80% nogle gange uden jeg lagde mærke til det.

Det blæste alligevel lidt. Flyene som skulle lande i Kastrup hang næsten stille i luften over en og ude på diget, kunne jeg cruise med over 45 i timen og pulsen på under 75%.

Helbred ok, dog fik jeg hostet en ornli' slimklat op undervejs, som jeg ikke mærkede jeg havde siddende. Så må jeg se om der kommer flere. Men håber på en hviledag i morgen og så genoptage den daglige træningstrummerum igen fra mandag.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nu jeg alligevel stod og skulle i bad:

Tåhævninger på et ben: 20, 20, 20, 20, 20

Kropshævninger i ribben: diverse både med over- og underhåndsgreb

Mavebøjninger: 15, 15, 15

ss

Skrå mavebøjninger: 15, 15, 15

Omvendte mavebøjninger / tådyp: 15, 15, 15

Dibs: 15, 15, 15

Link to comment
Share on other sites

Tak, det er vist næææsten ovrstået. Jeg hoster en lille blød snotbolle op en gang i mellem men det føles til at den sidder højt, så det skal vist bare have lidt tid.

I går havde jeg frit valg på alle træningshylder. Jeg overvejede at lave en udendørs FTP-test men det fik feltet.dk snakket mig fra, nu det blæste så meget (at tallene ville blive påvirket).

I stedet trak jeg ind på cykelbanen. Jeg var max tændt på eksplosiv træning og det var præcis hvad det blev. Ret vildt, faktisk. På et tidspunkt mellem intervallerne var jeg i kælderen og fylde min vandflaske. Sidst på tilbagevejen op, var det som at squatte og lårene sitrede. Da jeg gik i seng, føltes de som havde de fået slag med et boldbat.

Nå men først opvarmning - jeg fik rodet mig ind i den hurtige gruppe der kører opvarmning som et "koldstarter-interval" og den smuttede jeg ud af igen, straks efter min føring
20 omganges progressivt
20 omganges progressivt - begge på det dårligste hold og det måtte godt have gået hurtigere
Herefter delte vi i to grupper modsat hinanden på banen og når vi følte for det, skulle vi køre op til gruppen foran. Jeg fik 6 antrit med en ekstra lang pause efter nummer 4 hvor gassen var gået af. Men ellers god speed i stængerne.
Herefter ville folk ikke mere og der var 45 minutter til at rulle af :nono:
Jeg snuppede 2 ture hvor jeg kørte roligt nede fra sort streg og så fyrede den max at op mod barrieren og holdt kæden max stram i 3 sving . Normalt gemmer man lidt i den øvelse, da næste mand overtager og man skal på hjul men nu fik den max æde. Det er en øvelse som får pulsen til at eksplodere og hvis ikke gulvet havde været så hårdt, så havde jeg smidt mig som en langrendsløber.
Til sidst 150m stående start men lårene var tomme, så trods primalbrøl var det ikke meget power i afsættet.
Jeg var alene på banen og kunne rulle af i meget behersket tempo.
post-1580-0-54895700-1431421048_thumb.gi
Dammit, det var sjovt. Jeg kunne godt finde på besøge banen nogle flere mandage henover sommeren, selvom jeg godt ved at det var en helt usædvanlig god dag i går.

Herefter over en times snak med Sten, der tidligere har være landstræner for MTB landsholdet. Han har en stor viden og nogle tanker som "almindelige" cykelryttere og motionister end ikke overvejer. En af dem har jeg tænkt at trække ind i min selvtræning (i det omfang den bliver til noget :bottom:) og i det lys er det ligegyldigt at FTP-testen ikke blev til noget. Wattmåleren skal stadig bruges men det bliver uden de klassiske zoner.

I skrivende stund har jeg tilkaldevagt. Da jeg snakkede med driftcenteret i "morges" blev jeg varslet, at jeg hurtigt ville blive ringet ind, da de manglede folk. Det er ikke sket endnu og de må ikke ringe senere end klokken 15, så... Hvis muligheden foreligger, så skal jeg i FW og træne overkrop. Den klør og kribler efter at blive brugt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nåja, tilbage til en flere måneder gammel plan A. I vinter besluttede gruppen af cykeltosser inde på arbejde, at tage en tur til Bornholm i morgen. Jeg var tilmeldt men gad faktisk ikke rigtige tosse rundt derovre i 10 grader varme/kulde og +10m/s. Vind i de mængder er jeg jo ikke så glad for og havde meldt fra.
Men nu er jeg alligevel lokket med over for at se, hvad Ruslands forpost kan mønstre af bakker. Jeg har en fornemmelse af at 42-21 som panikgear er lige tungt nok, så jeg har gravet dybt i gemmerne fra de glade dage, hvor jeg kom til Hallandsåsen en gang om året og sat kæde/kassette til det på. For at checke at det virkede, var jeg lige en smut på Herstedhøje. I regnvejr og mindre end to timer efter jeg havde gjort cyklen ren, snøft.

27½km med voldsomt matte stænger efter i går. Jeg håber de er kommet mere til hægterne i morgen, for der var ikke en skid i dem. Nada! Efter sigende skulle Vang-bakken være værre end bakkerne ovre i Vejle, så... :unsure:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Man skal aldrig køre uden hjelm. Aldrig!

Eller skøjte uden (med tanke på i vistnok januar, da jeg knaldede hovedet i isen).

Men ja, det er ikke helt uden risiko at færdes på to hjul. Nogle gange kan man selv styre hvor store chancer man vil tage men andre gange er man bare fucked, hvis det er andre der klodser i det.

Håber han bliver hel igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share