Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Man skal aldrig køre uden hjelm. Aldrig!

Eller skøjte uden (med tanke på i vistnok januar, da jeg knaldede hovedet i isen).

Men ja, det er ikke helt uden risiko at færdes på to hjul. Nogle gange kan man selv styre hvor store chancer man vil tage men andre gange er man bare fucked, hvis det er andre der klodser i det.

Håber han bliver hel igen.

enig. Der fåes endda cykelhjelme med så god ventilering at det ikke engang er en holdbar undskyldning ikke at bruge cykelhjelm fordi det er for varmt for hovedet.

Edited by Devious Builder
Link to comment
Share on other sites

Jeg har prioriteret søvn frem for rettidige opdateringer men nu.

Op i går halv fem, så jeg kunne køre med 10-12 kolleger på Bornholm. Fin social tur der desværre endte i overdrevet druk på vejen hjem for 6-8 af dem og en times forsinkelse, så jeg var først hjemme ca. 22:40. Så en lang dag.

De fleste kører cykel kun for hyggens skyld, så generelt gik det langsomt. Der var to som er i rimelig god form og så ham jernbane-EM-mesteren, som lidt for tit fortæller om egne præstationer. Til sidst var der dog en som fik nok og det fik ham til derefter at være lidt mere ydmyg om egne evner. Men OK, han kører også retti hurtigt og på flad vej er han helt umulig at have med at gøre. Ryttertypemæssig mangler han råpower i benene, så han kan ikke spurte og på de stejleste stykker viste han "svaghedstegn".

Vi kørte en lille håndfuld reelle stigninger og par "tyskerbakker", som de åbenbart kalder sådan nogle i Geels-klassen.

Den første bakke startede jævnt stejlt men gik over i "2 meter ned og så 5 meter op, 2 ned osv.. Jeg snød og tog den a la Rolf-er-Ren med tilløb nedad og moderat tråd opad, hvilket sendte mig på toppen som den suverænt hurtigste. Dog kun fordi ham EM-manden havde bøvl med sit gear.

Næste bakke var Vang-bakken, som er kåret som DKs hårdeste. Jeg tror EM-manden var bekymret, for det sidste stykke frem til den, lå han og bankede tempoet op til 40-45 i timen - det ved han nemlig godt tager gassen af mig. Han fik den så også sammen med resten af bakkerne. Vang er dog så stejl (og "kort" - jeg var lidt for bange for den) at hvis der bliver en næste gang, så bliver der krig. Jeg taber den givetvis nok men nu ved jeg hvad jeg går ind tll og han trænger seriøst til at blive udfordret.

Alt i alt kan cykling på Bornholm sagtens anbefales. Bakkerne er slet ikke i Hallandsås-klassen men omvendt har Sjælland intet der nærmer sig, så en uge i sommerhus kunne sagtens være da sjit, Alle bilister vi mødte de "kritiske steder" var ekstremt hensynsfulde.

Dagens grin stod jeg for, da vi drejede til højre op mod en tyskerbakke hvor jeg, som på de andre, fyrede en spurt af. Da jeg kom til toppen var det bare ikke toppen - den fladede bare lidt ud og fortsatte så, så langt øjet rakte. Mig lave en U-vending og ned til de andre.

http://tpks.ws/ykkl

Link to comment
Share on other sites

I dag tur med HvidovreCK. Benene var noget hærgede efter bakkerne men de andre burde have trænet hårdt i går, så tænkte at turen nok var tilrettelagt efter det og mødte frem.
Fedt vejr og underligt nok stod der kun et to B-ryttere, en D, en licens af ukendt klasse og to motionister mere.

Vi kørte et par rulleskift-intervaller samlet, så licensrytterne har haft en let dag på kontoret, nu vi andre skulle kunne følge med. De kørte et par skiltespurter, hvor det "sjovt" nok var André, ham den lille D-rytter, der løb med sejren hver gang. I den sidste spurt var to licensfolk drejet fra for at køre langt, så det var kun ham og en B-mand tilbage. De lå forrest og samtidigt med at jeg kunne se et byskilt i det fjerne, kunne jeg høre dem aftale at der skulle spurtes. Normalt holder jeg mig ude af licensrytternes skiltespurter men tænkte at nu ville jeg sgu lege med. Dels ville jeg ikke køre i vejen nu de lå forrest og dels skal jeg desværre til "lungecheck" på tirsdag, hvor astamemedicinen jo nok forsvinder og så er det snart slut med at kunne træde igennem, når bronkierne igen skal til at snøre sig sammen. Btw. føles det SÅ bittert, nu jeg kan være helt symptomfri, hvis ikke hende gimpen var så opsat på at ændre på det, som lungemedicinsk har fundet på. Tanken om at finde noget at supplere op med på det sorte marked er ikke helt fjern, hvis jeg ellers kan finde det sorte marked for sådan noget. Havde jeg følt mig syg, så havde jeg bedre kunnet acceptere at gå fra at være velbehandlet til at skulle bøvle med det igen. Æv, æv og æv.

Nå, men de to gutter lægger fra land og det gør jeg så også. Jeg ved ikke helt hvad der sker men efter et øjeblik ligger jeg en halv cykellængde foran André. Da vi kommer op i fart ville jeg gerne have kørt et gear tungere og han kryber stille og rolig ind foran og vinder med 20cm. Havde den bare været 30-40 meter kortere..... så havde han nok bare trådt lidt hårdere og vundet alligevel. Jeg er 100 på, at han leger med mig som en kat med en mus, for det var det samme da vi kørte antrit i vinters. Pyt med det - jeg havde det sjovt og det jo det vigtigste. Og så 10 af sjældne sekunder, hvor jeg faktisk ikke er ligeglad med at vinde eller tabe :blush:

B-manden ville gerne køre +100km så ham, en motio mere og jeg tog en omvej om Amager Fælled. Jeg måtte selv en lille ekstra, ekstra omvej for at runde 100.
http://tpks.ws/FLgb

Jeg havde for lidt tøj med til Bornholm og frøs af Pommern til når vi var af cyklen, så nu er jeg ved at få ondt i halsen igen - håber det ikke sætter sig rigtigt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige været i FW. Hvem skulle nu have troet det men jeg gad faktisk ikke. Min krop gad virkelig slet ikke og ville bare slappe af.

Jeg ved dog, at jeg ærgrer mig hvis jeg ikke holder det ved lige og jeg kunne også tydeligt mærke, at jeg ikke har været der siden 1/5. Det var noget tungere end jeg sidst og gav også motivation undervejs, at jeg i hvert fald ikke ville finde mig i, at falde af på den på den måde.

For ikke at få for meget DOMS, pillede jeg både vægt og især sæt af, i forhold til sidst. Og igen: Kroppen betaler i forvejen af på de sidste to dages cykling; man er jo ikke 40år længere :dry: Og igen-igen-igen har jeg sovet elendigt med at ligge vågen og vågne klokken kvalme uden at kunne falde i søvn igen.

Opvarmning: Romaskine 5 minutter + lidt squat med stangen.

Frontsquat: 4x60, 1x80, 1x80

Squat: 4x80

Speedsquat: 4x60, 4x60 *

Læg i benpres: 15x70, 15x120, 10x140, 8x170, 6x200, 20x130

Kondicykel: 16 minutter, en god håndfuld spinups heraf to tunge

Chinups: 8, 8, 8

Bænkpres: 20x20, 10x60, 10x70, 10x70

Bicepcurl: 10x18, 10x18

Tricep pushdown: 10x30, 10x30

Laterals: 10x8, 10x8

Hyperextension: 8, 8, 8

Sidebøj i d. o.: 8, 8, 8

Mavebøjninger: 8, 8, 8

* Er der overhovedet noget der hedder speedsquat? Nå men jeg vil prøve at lave dem med lav vægt men til gengæld eksplosivt udført. Jeg er nok for gammel til at det gør en forskel og jeg ved heller ikke om det er den rigtige logik der ligger bag. Men nu prøver jeg og ser hvad der sker. I værste fald sker der ingenting :wink:

Jeg kunne godt tænke mig at få mere topfart i mine spurter. Bundtrækket/antrittet er jeg OK tilfreds med men min topfart stinker. Det er altid sidst i spurten jeg taber den når jeg mister mit forspring og tænker at jeg hvis jeg nu træner lidt squat i høj fart, kunne det være at jeg ville blive bedre til at træde hårdt ved høje RPM. Man skulle nok lave mange flere hvis det for alvor skal gøre en forskel men jeg skal lige se hvad det giver af DOMS.

Vægten er oppe og ramme 90kg men både visuelt og på vægt er fedtprocenten stadig blevet nede, så jeg tror bare at carbdepoterne er velfyldte. Men skal lige passe på ikke at smide det på gulvet.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Motionsholdet er begyndt at køre allerede klokken 9 - det passer dårligt men sådan er det.
Den normale motionstræner var væk og vikaren mener ikke, at vi bare skal ligge og køre med jævnt fart. Dem der ville fik et par intervaller til at "tage trykket" og resten holdt bare sædvanligt tempo. Det virkede og resten af vejen var der perfekt sammenhold fra start til slut. Den eneste måde at køre på, når der er stor spredning i hvad folk kan.

Det var 2 licensryttere med og det er altså dejligt at de højner standarten på både tempo og det tekniske. Til gengæld var der en ny urutineret gut som kun kunne engelsk. Han kunne sagtens træde men fanme ikke køre rulleskift.

Første interval gik fint, nummer to var let da flere motionister kørte med i rulleskiftet men så var jeg til gengæld under pres i nummer tre. Det gik generelt en smule opad stort set hele vejen og der har jeg sir Newton imod mig. Til gengæld hapsede jeg skiltet som stod for enden af det sidste interval.
http://tpks.ws/WLJh

Licensholdet frister i morgen men jeg tror alligevel jeg sidder over. Dels har jeg allerede været aktiv på rammen i 14 timer i denne uge og jeg er først hjemme fra arbejde kvart i to i nat, så.... Med mindre jeg vågner igen uden at kunne falde i søvn, så kan jeg lige så godt tage en tur mere.

Link to comment
Share on other sites

Det blev en nul-dag i går, der var ikke sovet nok til træning kom på tale.

I nat var jeg først i seng efter 03, vågnede lidt over 10 og pludselig stod jeg og skulle på arbejde her for lidt siden. Jeg nåede dog at kaste cyklen på hjemmetræneren efter en hurtigt tur i Netto.

5 min opvarmning

4 x 40/20 ca. 400,470,490,500w

1m20s pause

8 min @ 315, formodet ftp.

7 min meget let afrulning

Bonus: lidt løb, en sprint efter toget :dry: og hold da op jeg har meget indvendig varme i kroppen lige nu.

P.S. Hende der sidder på sædet foran i toget udbryder høje Mmmmm, hver gang hun putter et nyt bolsje i munden.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Har været til lungefunktionsundersøgelse.

Jeg slår stadig pænt ud på KOL-indikatoren men ligger dog langt over norm på de øvrige tal. Jeg blev faktisk bedt om ikke at puste for fuld kraft :unsure:

Eftersom jeg ikke umiddelbart har nogen gener, er lungesygeplejersken inde på, at jeg måske bare har astma og er lidt skævt skruet sammen.

Om hun har været i kontakt med min læge, som jo i efteråret ikke mente jeg skulle sættes ned i medicindosis, ved jeg ikke. Hun er i hvert fald vendt på en tallerken og er ikke længere indstillet på at eksperimentere med medicindosis igen. Når jeg fungerer på fuld dosis og ikke på den halve, så får jeg lov at beholde det hele og sådan skal det også være fremover.

Det var sgu rart!!!

...

Der er Heino-cup senere i dag men det bliver ren overlevelse, hvis jeg kommer med rundt. Jeg har beton i benene og er generelt off, efter de sidste dages natteroderi.

Link to comment
Share on other sites

Ikke en Heino-cup etape der giver store hurra-følelser.

Efter sidste update lagde jeg mig til at sove. Om jeg ikke satte uret til eller ikke hørte det, vides ikke. Men da jeg endelig vågnede var det panik med at sluge en gang havregrød, blive klar og få kylet cyklen i bilen. Jeg fik desværre ikke drukket nok og var smadder tørstig hele vejen rundt.

Løbet havde ikke start hvor jeg troede og efter at have cyklet lidt, må jeg spørge et par flagvagter om vej til startstedet, som ligger i modsatte retning. Jeg opgiver løbet men vil køre en lille hyggetur. Men så står de der. Jeg får skrevet mig ind, mens man er ved at pakke startlisterne væk.

Der var masser af sidevind og det var ikke rart, når man trak nitten og sad i vindsiden og på et tidspunkt vat jeg reelt bekymret for at blive skivet - kunne se en masse små huller opstå længere fremme. Heldigvis gik det helt i stå og så var man reddet. Inde på den sidste omgang prøver jeg at køre mig lidt frem men ender med at rode rundt aller bagerst ved det sidste sving inden spurten og lukker og slukker feltet.

:dry:

Havde jeg generelt tudser i halsen siden min halsbetændelse forrige uge, er de muteret, for har hostet og rømmet masser af slim op siden.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg sov længe og fik ikke spist ret meget og det var derfor med lidt bekymring, at jeg kørte ud til Hvidovres licenstræning. Jeg havde heller ingen bananer og telefonen har ikke stået stille, så nåede ikke at købe. Nå, men energipulver i begge de store flasker og så håbe ikke at gå kold.

Endnu en onsdag med intervaller på ADA-runden. Lidt trivielt men pisse praktisk og fint til mig. Vi kørte et lille opvarmningsinterval i rulleskift på vej derud.

Opdeling i to grupper. En hurtig på ca. 10 mand og så "min" langsomme hvor vi startede 6. Vi skulle køre 3 x 6/3min intervaller med føringer efter evner. Det startede lidt trægt indtil indtil jeg snuppede en dingerføring og så gik det nogenlunde OK derfra (bortset fra at vi hægtede vores dameB). Havde vi få de to dårligste ned fra andet hold for at løfte tempoet en smule, ville det ikke genere mig.

Efter en lille pause kørte vi to intervaller, hvor vi sendte vores A-rytter af sted med 15 sek forspring og så skulle han hentes ved at samarbejde. De var lidt fesne fra min side. Jeg er ikke så kæk og får lagt mig for langt tilbage hos dem der først bliver sat af og får slet ikke kørt mig ud. Men det er jo min egen skyld at jeg ikke er mængerøv nok :wink: og er nok også en smule tøsedreng med at sejle rundt mellem de andre med 45-50 i timen :chicken:

Herefter 3 spurter på ca. 20sek. I den første har jeg en motionist som modstander og han er ret let at sætte. I de to næste har jeg vundet en B-rytter men han er åbenbart ikke skarp i korte spurter fra moderat puls, så han får også tæsk. Det er altid primitivt sjovt når man er den dårlige der får skovlen under overmagten :blush: men ville nu hellere være ham der taber, så der er en hare at jagte, men OK watt alligevel.

På vej hjem er der en gruppe ryttere som har trukket fra os andre - jeg forstod ikke hvorfor vi ikke holdt hjul på dem for det var da det letteste og hyggeligste at følges ad. Jeg er ved at være kørt varm og napper lige en bonusspurt op til dem.

Herefter hjem i motionisttempo - dvs. jævnt hurtigt i betragtning af at det var bykørsel. Da jeg drejede fra de andre gik jeg over til afrulning - den blev lidt for lang men pyt med det. Og så skulle jeg spise i en wældi fart. Men ellers ret frisk i bentøjet.

http://tpks.ws/xa1i

Jeg er vildt øm i mine nakkemuskler i dag. Jeg plejer ikke at køre meget hvor jeg holder nede i bukningen men det gjorde jeg i går i side/modvindsstykkerne og så er hovedet åbenbart tungere at holde end ellers.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det skulle have været en 100% restitutionstur i dag men det er jo svært når musikken spiller.

85km i selskab med Hvidovres licenshold. Ingen rigtige intervaller men skiftevis rolig kørsel og lidt tonseri. Den første lille time havde jeg bly i benene men så livede de op og så var det jeg ikke kørte helt så defensivt, som jeg havde planlagt. Igen i dag var jeg i front ret meget af tiden; sær udvikling her de sidste 14 dage.

Ellers skete der ikke meget, udover at jeg blev drillet med min ternede svedundertrøje fra LIDL, som stak ud under de korte ærmer i cykeltrøjen. Egentlig underligt at det ikke er sket før, for den er fanme grim og især sammen med klubtøjet.

Og så tog vores dame-A den mest fesne føring - selv på motionsholdet havde den været i den tynde ende. Folk nede bagi begyndte at fløjte vuggeviser og børnesange. Lidt tarveligt men hun burde vel være på C-niveau og så det gav det jo ikke rigtigt nogen mening. Selv jeg kedede mig og det indledte en lille halv time i 53-11.

På det sidste stykke på vejen hjem, lå jeg og en anden og kørte siddende dragrace ud af de røde lyskryds. En bonustræning vi ikke forstår ikke bliver dyrket mere. Vi måtte dog klappe hesten da de andre røg laaaangt bagud.

http://tpks.ws/Ny6ln

Nu må jeg se hvor meget krudt der er i stængerne i morgen. Det er meningen at køre lidt DDR-intervaller på egen hånd men nu må jeg se. Hvis TV2´s vejrudsigt holder, kunne det blive i korte rør for første gang i år. Byvejr er desværre ikke enig. Oh, hvilket drama :tongue:

Tænk at der er et nummer i melodunde-grand-prixet, der er ganske tiltalende. Om det så skal taget helt alvorligt, kan jeg ikke gennemskue. Lidt fjollet + lidt stilforvirring = :wub:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

En totalt spildt fridag. Jeg har hele dagen prøvet at tage mig sammen til enten at komme på cyklen eller i FW, uagtet at benene ikke fik nok "hvile" i går og derfor er fuldstændigt brændt af. Burde nok give dem fri men de næste dage bliver det kringlet at træne, så det skulle udnyttes nu.

Vægttræne kan man altid, så omsider i bad til en hurtig omgang inden FW lukker men så tog jeg alligevel pulsbæltet på, inden jeg tørrede mig. Men tog det af bagefter. Og tog det på igen og kom på rammen.

Kæææft hvor stængerne ikke ville noget, så det blev en uhyre stille tur henover Fælleden. Efter den røde port 5 små antrit for at åbne lidt op. Der var fyldt med børn og unge, så sad og håbede at det ikke ville være muligt andet end at trille stille rundt men ude på diget var de væk, så....

Planen var 8 x 40/20 med min 450watt - det med at holde præcise watt i korte intervaller, kan jeg (endnu??) ikke styre udendørs.

Det første interval er altid let så jeg får en kortslutning og går efter min 500watt i stedet. Det bliver jævnt ubehageligt til sidst og jeg kyllinger ud efter nummer 7 - er pisse presset og kan slet ikke overskue at køre den nu jeg har fået vinden i ryggen. Bagefter irriterende, for havde jeg ædt mig selv var den blevet halet hjem. Det er ulempen ved at træne alene.

Nåmmen stille nordpå indtil Sjællandsbroen og vende, for at køre sweet spot. Klokken er dog så mange at jeg ikke når to stk., så jeg går lidt over i watt. 20 min @ 309w

Herefter hjem i pensionisttempo. Klokken er over spisetid og er faktisk sulten inden jeg kører ud men der er først på vej op i lejligheden, jeg får et kæmpe hul i maven. Sgu smart nok at kroppen godt ved, at den skal vente med at øffe efter mad til den er i hvile.

http://tpks.ws/heyJ

Nu en søvnmæssig udfordring. Jeg har sovet til mellem 10 og 11 de sidste mange dage men skal møde 7:17 i morgen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Pfft. De satans skravlede lortelår skal bare flette næbet og komme ind i kampen :bottom:
(og så er det jo også sådan at mit arbejde med jævne mellemrum tvinger mig til en lille træningspause. Jeg kan bare kun mine arbejdstider få dage ud i fremtiden, så jeg holder gryden i kog indtil det sker, uden at kunne planlægge efter det. Jeg må også se at få genoptaget at få masseret stængerne)

Men med ondt skal ondt fordrives. Efter en lille lur gik turen i FW på Ellebjergvej der har åbent til 22 alle dage :wub:

Opvarmning: Romaskine 5 minutter (slet, slet ingen power) og lidt squat med stangen alene samt med 60kg
Frontsquat: 4x60, 2x80, 1x90, 1x95, 1x97½, 1x100, 1x100, 1x100, 1x100

ss

Chinups m overhåndsgreb: 8, 8, 8 - tungt, især i betragtning at min "lave" vægt

og

Bænkpres: 20x20, 10x60, 10x70, 10x70

Squat: 6x60 - uhørt smidighed fra min side. røven i gulvet (næsten) :unsure:

Speedsquat: 6x60, 6x60, 6x60

Lægslæde: 20x40, 15x80, 15x100, 12x120, 12x140, 8x160

ss

Laterals: 10x8, 10x8, 10x8

og

Bicepscurl: 10x20, 10x20

Hypers: 10, 10

ss

Mavebøjninger: 10, 10

Tricep pushdowns: 10x30, 10x30 - træls at lave den direkte efter mave :4slap:

De 100 i frontsquat og 20 i bibscurl var positive overraskelser. Så lidt jeg i FW for tiden, var det bedre end forventet.

Hviledag i morgen og sikkert nok også mandag. Overvejer at prøve at køre med FBL tirsdag og torsdag men må lige se....

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Enten skal jeg træne med vægte to gange om ugen eller slet ikke. I går kunne jeg næsten ikke gå pga DOMS og det duer altså ikke, når det bliver SÅ slemt.

Btw. bliver denne uge uge tilegnet at komme i bund restitutionsmæssigt (og søvnmæssigt) og skal også have masseret stængerne to gange :wub:

Lidt Hvidovreagtigt passer det også meget godt med, at det bliver regnvejr det meste af ugen. Et eller andet sted, kan man jo lige så gøre det dér, i stedet for når det er dejligt cykelvejr, som det forhåbentligt snart bliver :poking:

Link to comment
Share on other sites

"Træning" med HvidovreCK. Tirsdag er trilledag og trillet blev der og intet mere. Ca 60-70km i roligt tempo.

Jeg var endda artig og sprang isen over ved is-stoppet.

Det præcise tal kendes ikke, da cykelcomputeren lavede noget yderst underligt. Tempo blev en del af tiden vist for lavt. F. eks. stod den og pendlede mellen 32 og 25 km i timen eller 27 og 21. Prøvede at slukke for at genstarte men i starten gjorde det ingen forskel men så med tiden blev det mere og mere rigtigt.

Nå, men rart at få bevæget de stadig squat-ømme ben og baller.

Link to comment
Share on other sites

Tunge, tunge lår men til Hvidovres hårde onsdags-licens-dag alligevel - hvilen i denne uge kommer af lav mængde.

Første interval var et opvarmningsinterval i rulleskift og det fik ikke pulsen op på mere end 80-82%, så som opvarmning var det jo fint nok.

Derefter skulle der køres cykelløb. Men som samlet start og det fungerer aldrig. Som i aldrig nogensinde. Der er alt for stor forskel på B-ryttere og så os langsomme. Problemet er, at vi bliver sat en efter en og så er der ikke mere cykelløb. Om man så kører moderat eller hurtigt til mål.... men jo ikke det som skulle være sjovt. Nå, men sidder som vanligt og roder nede bagved og er ikke i vejen. Jeg får lukket et par huller når folk falder fra og sidder sidst efter en D og H50 da de bliver skilt fra feltet og ved at jeg ikke kan lukke hullet selv. Jeg regnede med at vi kunne holde sammen og spurte om den til sidst. Men D-manden bliver hurtigt sur og H-50´erens føring og begynder at sætte farten ned og op for at sætte ham, hvilket også lykkes og eftersom jeg på det tidspunkt er bagerst, ryger jeg med af. Jeg sætter farten meget ned i håb om at blive samlet op af dem er er sat af tidligere men da de aldrig dukker op, vender jeg og de har stillet sig ved målet. Vi skulle have kørt to runder men har kørt fra 1/3 til 2/3. En slatten tilgang der pisser mig af gang på gang - især fordi vi tit kører samlet i stedet for at lave to grupper der er nogenlunde harmoniske.

Herefter ud til "møllebakken" og køre to små spurter. Her er vi dog delt op i tre grupper og heldigvis er jeg ikke den dårligste. I den første bliver jeg lukket inde da min sidemand ikke vil trække ud så jeg kan komme forbi en der kører længere fremme, så den fiser ud i ingenting. I nummer to venter jeg ikke på klarsignalet men åbner bare men skulle nok have taget den lidt med ro for at få de andre med - det er bare svært at køre sig ud, uden at blive presset.

https://youtu.be/bYOPkq95iSo

På vej hjem for første gang en spurt på det aller mest oplagte sted. Bred vej, helt lige, har aldrig set en bil på den og en meget lille km frem mod lyskryds, hvor den stiger en procent eller måske to. Den fik jeg kørt mig ud på og fik sat nye PRs i alt på alt under 30sek. Jeg fik åbnet lidt for hårdt så kunne slet ikke holde den til sidst men fik så også sat ny puls-PR på landevej for i år.

Så en fed afslutning på en ellers ærgerlig og kikset dag.

I min verden er 76km (hjem-hjem) med et opvarmingsinterval, et cykelløb og tre spurter IKKE en superhård dag. I hvert fald ikke når det kun er halvdelen der får kørt cykelløbet som cykelløb.

post-1580-0-04293100-1432765247_thumb.gi

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nogenlunde tidligt op og en tur i FW til en "halv" omgang:

Opvarmning: romaskine 5 minutter + lidt let squat

Squat: 6x60, masser af dybde igen i dag :unsure:

Frontsquat: 4x60, 2x80, 1x90, 1x100, 1x100 - sidst var det overkommeligt. I dag var den sidste en giftig grinder

Speedsquat: 6x60, 6x60

Læg i benpres: 20x70, 15x120, 15x140, 10x160, 8x180, 6x200, 8x180, 10x160, 20x130

Kropshævninger med neutralt greb: 10, 10

Bænkpres: 20x20,15x60, 15x60

Mavebøjninger: 10, 10

Hyperextensions: 10, 10

Bicepcurl: 12x20

Tricep pushdowns: 15x30

Kondicykel: 6 minutter med lidt lette spinups

Hjem og hurtigt i bad og så få masseret benene. Uha, der var tårer i øjnene flere gange. Han begyndte med læggene og der var en million myoser og de fik vel 2/3 af tiden. Lårene kom han kun let igennem men der var også masser at tage fat i men det må komme senere.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Til sammenligning så kørte vi hårdt i tirsdags med følgende:
60 min opvarmning
10x 40/20

1x 20 minutter sub-AT interval som rulleskift i grupper af 4-5 mand
Keirin: 2 omgange på en rundstrækning hvor der undervejs bliver kørt 4 spurter pr. omgang. Én styrer farten hen mod spurten, og ingen må gå forbi ham før han siger til. Han varierer farten hele tiden, så nogle gange accelererer han lidt, og sænker så farten. Så 8 spurter der.
60 minutter kørsel hjem med godt pres i pedalerne.

90 km blev det ca. til, og for dem der kørte programmet blev det til:
10x 40/20
20 minutter sub-AT

8 sprinter

Link to comment
Share on other sites

Ingen Dame B eller motionister var med til træningen. Men til gengæld et bredt spektrum af C, D, H50'ere. Den ene H50er kører mere som en Dame B rytter, så det passer meget godt.

Knæet tog det egentlig ok. Kørte ikke selv 40/20 intervallerne, og kørte sprint intervallerne lidt sporadisk. Det var dog ikke så begejstret for længden :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Et par stykker fra motion havde inviteret til en trilletur og den kørte jeg med på. Ikke helt så meget "trille" som planlagt men stadig meget overkommeligt. Det værste stykke var nok digestykket som wattmæsigt lå lige i den lave ende af sweet spot.

59,5 km i særdeles hyggeligt selskab og masser af grin. Det kan man jo godt savne lidt af, ellers.

Arbejdet dikterer at de næste to dage bliver nuldage.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

En lille tur med HvidovreCK, motion. Der var klubaften efter to timer, så det blev ikke alverden. Tre moderater intervaller. Så kørte jeg i et hul som dem foran ikke råbte op om og punkterede selvfølgelig :-(

Til slut skulle vi køre op til gruppen foran og den var der bid i, da der var 2-3 gange så langt op som når licenserne kører den.

Ca 52km

Jeg fik btw ikke masseret ben. Der var nemlig slet ikke massage i dag og da jeg kiggede i bestllingsmappen over tider, havde de rettet datoen til den fjerde. Dog uden at ringe til dem der havde skrevet sig på, så vi stod et par stykker med lang næse.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share