Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Tidligt i seng i går og op klokken 4, så jeg kunne træne før arbejde.

I går fik jeg ikke trænet efter arbejde og frygtede at det ville gå på samme måde i dag, så hellere få det "overstået".

Romaskine: 5 minutter

Squat: 10x20, 10x20, 10x20, 10x60, 10x80, 10x80, 10x80

Leg extensions, 1-ben: 15x40, 15x40, 15x40 kun venstre

Læg, 1-ben: 17x60, 17x60, 17x60, 17x60, 17x60 kun venstre

Lårcurl, siddende: 10x30, 10x55, 10x55, 10x55, 10x55

Pulldownmaskine: 10x6, 10x65, 10x65

Chest press: 10x65, 10x65, 10x65

Low row: 10x75, 10x75, 10x75

Laterals: 10x8, 10x8, 10x8

Hammercurl: 10x18, 10x18, 10x18

Tricep pushdown: 10x30, 10x30, 10x30

Lænde-kryds-noget: 12, 12, 12

Mavebøjninger: 14, 14, 14

Hyperextensions: 12, 12, 12

Mavebøjninger på skråbænk: 10, 10, 10 , havde glemt stopuret til planken

Kondicykel: 5 min 110RPM

Ren walk-over efter at have haft en hviledag i går - vildt så stor forskel det gør.

Link to comment
Share on other sites

Dagen startede hos tandlægen. 698,78kr for en tandrensning og to røntgenbilleder - som om det ikke var ubehageligt nok i forvejen :dry:
Derefter et smut om mor, der heldigvis ikke blev særligt kalorietungt i dag.

Oprydning af cykelbanen efter koncert "desværre" færdig før tid, så mit hold kører i aften. Jeg har fri og kan også køre derinde i morgen. Men har kun et par bibs og de kan ikke tørre på 13 timer, så måtte vælge. I morgen er socialt klart bedst og også med håb om eksplosive intervaller, så jeg fravalgte i aften.

I stedet en tur på hjemmetræneren med 2x20min. De sidste par gange har jeg smidt 1-2 watt oveni hver gang. I dag fik jeg en "blødning" og oppede med 7. Den gik liiiige akkurat hjem. Normalt kommer jeg ikke i nærheden af maxpuls andet end i spurter men det gjorde jeg i dag. Ved ikke hvad der nu er galt, siden det er sådan. Alligevel som sædvanlig intet at mærke i benene men kun luftmangel, der er den begrænsende faktor - om end jeg altså i dag var ved at løbe tør for puls.

Og hvis nogen undrer sig over hvad jeg så cykler i, hjemme i stuen. På min sædvanlige top-praktiske totalt ulirens facon, så kører jeg i cykelunderbukser. Mega kikset koncept, ellers. Men de er ret korte (meget korte) så lårene, der jo laver kropsvarme under cykling, har masser af luftkontakt i forhold til at være pakket ind i lycra. Lægger man bar overkrop oveni er det næppe et kønt syn men slet ikke så varmt, som man ellers siger om hjemmetræner-træning. Jojo - håndklædet over styret er vådt men cyklen er knastør, efter jeg er begyndt at køre sådan. Eftersom salt sved næppe er det sundeste for en cykel, så bliver det sådan og heldigvis er der jo ingen der kigger på :rolleyes:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jo, det kunne de faktisk nok godt. Jeg har ikke tændt for varmen endnu, så tænkte ikke over den åbenlyse mulighed.

Til gengæld er jeg lige kommet hjem med et par nye bibs, så jeg har noget at skifte imellem. Det gør det alt andet lige lidt lettere. Jeg plejer også at have to par men det ene gik i en syning og blev kasseret.

...

Af alle steder kan gårsdagens træning mærkes i mine små lortelægge, typisk mig :tongue:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Gregers, bor du ikke i moderne byggeri med udsugning/ventilation?

Vi er flyttet til Frederiksberg i sådan noget 70'er byggeri med central udsugning (blandt andet fordi der ikke er vinduer i vores badeværelser). Der er så meget smæk på udsugningen, at man næsten ikke behøver en tørretumbler :)

Link to comment
Share on other sites

Min etageklods er også fra 70´erne. Emhætten (eller hedder det et emfang, når der ikke er motor i?) kan man OVERHOVEDET ikke mærke suget fra - intet. Ude på badeværelset er der en smule sug i ventilationshullet men ikke ret meget. Lukker jeg døren efter jeg har været i bad, er der fugtigt flere timer efter. Jeg tror det lagt an på at man benytter sig af altanerne i begge ender af lejligheden og selv lufter hurtigt ud med en gang gennemtræk.

...

Det var godt jeg ikke tog til banecykling i går!!! Det var FJ der havde træningen og jeg så godt at der blev øffet på facebook over at der ikke blev kørt intervaller men cykelløb hele aftenen. Det kunne måske være OK hvis man er delt op på niveau men...

I dag var det til gengæld den tidligere MTB-landsholdstræner der styrede slagets gang og så er der en tanke bag.
Dog en opvarmning i totalt kaos, da en masse nye folk kører med til træning trods de ikke har "været i skole" men kommer direkte fra firmaarrangementet 24-timers-le-mans og hverken ser sig for inden de skifter bane eller i det mindste kører efter de helt fundamentale regler, om at køre på enten sort (hurtigt) eller blå streg og ingen andre steder.

Herefter et kvarters tid med styrketrænings-antrit. To hold på blå streg der kører rundt med 33-35km/t og så enkeltvis spurt op til holdet foran. I dag måtte man ikke udnytte højdeforskellen til at tage tilløb, så stille ned på den sorte og suge luft og så en siddende acceleration - vi måtte heller ikke stå op. Jøsses, det var både sjovt og hårdt.

For så lige at tæske det sidst ud af lårene, opdeling i 6-mandsgrupper og et kort lille cykelløb på 8 omgange.

Jeg måtte fylde en ledig plads ud på holdet en tak over hvem jeg normalt ville køre imod men faldt ikke igennem. Lige umiddelbart synes jeg ikke at mangle de famøse watt andet end på måleren - altid rart at slippe nådigt gennem den slags små "tests"

24 omgange progressivt
18 omgange progressivt - begge i 6-mandsgrupper
Ingen afrulning, da vi sluttede 1½ minut før næste hold skulle på banen.

Kun sølle 37km men der var mere bid i dem end normalt
http://tpks.ws/Wm2q

Bagefter den sædvanlige kaffe inde hos mekanikeren. Den tidligere HCK-træner er nu banetræner og kom lige lige forbi og hilse på. "Du har tabt dig og fået tynde arme"

- svin!!! :tongue: men nej, det er ikke lige at booste køllerne med seneskedehindebetændelse. Til gengæld hyggeligt at man kan se at der mangler 5 kg og jeg spiste heller noget kage i dag.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne godt mærke gårsdagens antrit i lårene i dag, så havde forventet en træg omgang i FW. Det gik nu ganske fint men begynder at bliver styrkemæssigt udfordret hist og pist:

Romaskine: 5 minutter
Lidt blandet squat med stangen

Frontsquat: 6x60, 4x70, 4x80, 4x82½, 4x82½, 4x82½, 4x82½, 4x82½, 4x82½

Benpres, 1-ben: 8x80, 8x80, 8x80, 8x80 kun venstre
Læg, 1-ben: 18x60, 18x60, 18x60, 18x60, 18x60 kun venstre
Lårcurl, siddende: 10x20, 10x40, 8x60, 8x60, 8x60, 8x60
Vertical traction: 8x70, 8x70, 8x70

ss
Pulldown maskine: 8x70, 8x70, 8x70

Low row: 8x80, 8x80, 8x80
Laterals: 8x9, 8x9, 8x8
Hammercurl: 8x18, 8x18, 8x18
Tricep pushdown: 8x32½, 8x32½, 8x32½
Lænde-kryds-noget: 12, 12, 12
ss

Mavebøjninger: 14, 14, 14
Hyperextensions: 12, 12, 12
ss

Planken: 70sek, 70sek, 70sek
Kondicykel: 12 min, de første 5 >120RPM, så 5 min skiftevis 1min 90RPM og 110RPM, 2 min lactatforbrænding

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Dagen startede hos tandlægen. 698,78kr for en tandrensning og to røntgenbilleder - som om det ikke var ubehageligt nok i forvejen :dry:

Derefter et smut om mor, der heldigvis ikke blev særligt kalorietungt i dag.

Oprydning af cykelbanen efter koncert "desværre" færdig før tid, så mit hold kører i aften. Jeg har fri og kan også køre derinde i morgen. Men har kun et par bibs og de kan ikke tørre på 13 timer, så måtte vælge. I morgen er socialt klart bedst og også med håb om eksplosive intervaller, så jeg fravalgte i aften.

I stedet en tur på hjemmetræneren med 2x20min. De sidste par gange har jeg smidt 1-2 watt oveni hver gang. I dag fik jeg en "blødning" og oppede med 7. Den gik liiiige akkurat hjem. Normalt kommer jeg ikke i nærheden af maxpuls andet end i spurter men det gjorde jeg i dag. Ved ikke hvad der nu er galt, siden det er sådan. Alligevel som sædvanlig intet at mærke i benene men kun luftmangel, der er den begrænsende faktor - om end jeg altså i dag var ved at løbe tør for puls.

Og hvis nogen undrer sig over hvad jeg så cykler i, hjemme i stuen. På min sædvanlige top-praktiske totalt ulirens facon, så kører jeg i cykelunderbukser. Mega kikset koncept, ellers. Men de er ret korte (meget korte) så lårene, der jo laver kropsvarme under cykling, har masser af luftkontakt i forhold til at være pakket ind i lycra. Lægger man bar overkrop oveni er det næppe et kønt syn men slet ikke så varmt, som man ellers siger om hjemmetræner-træning. Jojo - håndklædet over styret er vådt men cyklen er knastør, efter jeg er begyndt at køre sådan. Eftersom salt sved næppe er det sundeste for en cykel, så bliver det sådan og heldigvis er der jo ingen der kigger på :rolleyes:

det er altid nærmest umuligt at afvise kage fra ældre familiemedlemmer :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Første arbejdsdag efter fridage er altid noget hø, søvnmæssigt. Jeg fik dog nusset mig sammen til HCKs fællestræning men hold nu op, hvor jeg ikke magtede det på forhånd. Derude var det nu OK. Det var også en ekstremt let omgang i dag.

2 omgange opvarming, paradekørsel

2 omgange moderat rulleskift - delt i et hold licenser og et hold mosjos.

2 omgange med interval på den gode langside i modvinden - mosjoholdet delt i to og vi var tre i min gruppe.

1 omgangs afrul, paradekørsel (dvs at Jane og jeg lå 20 meter bagved de andre og kaglede :rolleyes:)

51½km - nogenlunde kød på modvindsintervallerne bortset fra at den slags køres bedst alene, da pulsen dropper for meget når man ligger på hjul. Ellers skulle der have været stemning for helt korte føringer men det var der ikke.

http://tpks.ws/8tL2

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle have trænet i går og haft hviledag i dag. Men jeg var energiforladt efter fyraften i går og med 9:47-19:27 på DSB-programmet i dag, valgte jeg at stå tidligt op. Det blev en retti fin tur i FW. Lidt fortravlet men så til gengæld høj intensitet:
Romaskine: 5 minutter
Kondicykel: 3 minutter 110RPM med 2x10sek maxbelastning - for at få de gamle knæ lidt mindre knirkende fra morgenstunden
Squat: 10x20, 10x20, 10x60, 10x80, 10x82½, 10x82½, 10x82½
ss
Læg, 1-ben: 20x60, 20x60, 20x60, 20x60, 20x60 kun venstre
Leg extension: 15x40, 15x40, 15x40, 15x40 dropsæt ?x30->?x20
Lårcurl, siddende: 10x20, 10x40, 10x60, 10x60, 10x60, 10x60
trippelsættet med
Vertical traction: 10x70, 10x70, 10x70
og
Chest press: 10x70, 10x70, 10x70
Low row: 10x80, 10x80, 10x80
ss
Laterals: 9x9, 9x9, 9x9
Hammercurl: 8x18, 8x18, 8x18 dropsæt alm curl ?x14
Tricep pushdown: 8x32½, 8x32½, 8x32½ dropsæt ?x25
Lænde-kryds-noget: 12, 12, 12
ss
Mavebøjninger: 14, 14, 14
Hyperextensions: 14, 14, 14
ss
Planken: 75sek, 75sek, 75sek

Med mindre jeg kan lokke mine værter til at træne når jeg snart skal til Jylland, går der 10-12 dage før jeg kommer i FW igen - ugen mangler dage, her i fremtiden. Men OK - det giver en deload og det passer meget godt til at gå ind i trin 2 i vinterens program. Også selvom mine mange småskader tiltede trin 1 ganske voldsomt :dry:

Link to comment
Share on other sites

Lige meget. Jeg har fri de næste tre dage og så er sneen forhåbentlig væk :tongue:

Men ja. Det dér med at spare nogle procenter på budgettet hvert år, det kommer på et tidspunkt til at gøre ondt. Så spændende, om der er ressourcer til at sende folk ud med koste til at feje sporskifter hvis det blæser op. Og til at hakke is (sammenpresset sne) i dørene, selvom jeg ikke tror det er koldt nok til det giver problemer. Snerydningsberedskabet på perronerne blev allerede for et par år siden reduceret voldsomt, så man primært hælder leca-kugler ud ovenpå sneen, i stedet for at feje den væk.

Men dér jeg har kørt i dag har varmen virket i alle sporskifter - så sneen smelter og ikke blokerer dem. Tit er der nogle steder det ikke virker ved årets første sne (det er oldgammelt udstyr, så der er ingen feedback på om det virker eller, når de mange km væk tænder strømmen)

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nåja. Væltede træer trumfer alt. Men jeg kan se billeder på vores interne FB-gruppe, at der ikke er blevet fejet sne på perronerne. Også en ærgelig udgift, nu det bliver tøvejr om et par dage. Eller :unsure:

....

KÆÆÆÆFT, hvor er jeg træt af udstyr der ikke virker.

Jeg var så dum at updatere min Garmin 510'er her i forrige uge med det resultat, at bluetoothen ikke virkede længere. Det fik jeg så styr på men nu kan den ikke fange wattmåleren. Min gamle Bryton kan godt men jeg kan ikke lide at bruge den og den er håbløs besværlig hvis man vil uploade data fra den. Men mest sur røv at bruge penge på Garmins bras.

Men jeg fik da en en dejlig lang opvarming mens jeg forsøgte at få Garminen til at virke.

Herefter 4 x 7/7min @ 300watt og derefter 20 minutter mest omkring 150-170 watt men også et par små perioder lidt over, for det var godt nok kedeligt uden at have tv'et tændt.

Lidt over halvanden time alt i alt.

Jeg fik skudt en video af et af mine forsøg på at få Garmin til at læse wattmåleren. Jeg poster den, når youtube har behandlet den. Kunne jo være at det er en fejl 40 :blush:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Stor tvivl om banecykling eller hjemmetræner.

Banecykling burde være oplagt men hvis det er FJ der har styringen, vil jeg ikke udelukke at jeg kører hjem med det samme. Og det bliver ikke lettere at blive sovesøvnig når man er færdig klokken 23 og også skal ud i en frostkold bil. Og jeg får nok også spist mere, når træningen slutter så sent. Vægttabet er desværre gået i stå her ved de 87,5kg men VIL altså længere ned.

Jeg hælder alligevel nok til en tur på banen.

Jeg har lånt en rulle - altså til at sætte cyklen på. Det er jo svært!

Første tur for et par dage siden var nogle minutter lang, hvor jeg sejlede ukontrolleret fra dørkarmen i den ene side til dørkarmen i den anden.

I går også meget kort men havde få øjeblikke, hvor jeg kunne køre uden støtte.

For nogle timer siden blev det til 10 minutter hvor jeg måtte tage fra. Tit i starten men til sidst kun en gang i mellem.

Når dette er skrevet tager jeg lige 5-10 minutter mere. Stadig bare i træsko med håber at det går så godt, at cykelskoene kan komme i brug fremover.

Det var meningen at bruge den til at holde stængerne i gang mellem løbene til Mastercuppen men tror sgu ikke at jeg bliver så dus med den inden næste afdeling, at jeg tager den med. Det er lidt for pinligt at falde når der er så mange rutinere rotter derinde :blush:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nå ja ja..

Det gode ved at være fuldblodsmosjo helt uden at skulle præstere i nogen form for løb er, at man kan skulke med nogenlunde god samvittighed.

Jeg var uoplagt og faktisk også jævnt mat i stængerne, så efter at have pakket træningstasken nåede jeg ikke længere.

Helt doven var jeg dog ikke:

Tåhævninger: 50, 60, 60, 60, 60

Tåhævninger på venstre ben: 20, 20

Link to comment
Share on other sites

Champagne og kendisbesøg. Jojo, sommetider sker der ting og sager på cykelbanen. Desværre var jeg ikke med til selve træningen, da jeg havde en tid til fys samtidigt med at den begyndte. Jeg havde taget udstyr med og håbet at kunne snige mig med, men fyssen var små 20 minutter bagud og så var det lidt for meget for sent. Fik btw tapet skulderen ind, så må jeg se om det kan hjælpe.

Men jeg var ude ved cykelbanen for at gøre cyklen køreklar til torsdag og for at sige hej til "rosset". Erik Clausen har så åbenbart tænkt sig at få noget motion, for da træningen stoppede trissede han ned fra banen og kom ind og drak kaffe med os andre. Og champagne, da en sælger lige havde skudt en ordre til 15 mille af og ville fejre det med os andre.

Jeg kom lige en snert for sent hjem og måtte køre HvidovreCK i møde ude på Holmen - der missede jeg nok 2km.
1½ omgangs opvarmning i en snert højere intensitet end normalt.
Herefter opdeling i licens og mosjo - 4 intervaller på den gode langside: 2 i medvind og 2 i modvind, alle i rulleskift.
½ omgangs afrulning.
38km i alt http://tpks.ws/3nWa

...

Og et spørgsmål til de kloge.

Jeg ved godt at det stadig er først på vinteren men:

40 km og 4 intervaller på hver ca 2½km med en anbefalet puls på 75-80% af maxpuls - giver det mening?

Jeg synes det virker ret fesent og er næsten glad for at være så langsom, at jeg ikke kan holde pulsen dernede. Det må virkelig være kedeligt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvis det alligevel ikke giver mening, havde det været sjovere at køre en rigtig tur i stedet, ligesom sidste år.

...

Har lige været 20 minutter på rullen. De første minutter ret famlende men det sidste kvarter udemærket.

Umiddelbart føles 200w på rullen lettere end på hjemmetræneren, Der må være noget psykologisk i, at have opmærksomheden på at køre.

Den støjer desværre en del mere en Muinen men tror den ville være rar at have.

Om et par timer kommer HCKs nye klude i hus. Håber det er lige så meget bedre end det gamle i virkeligheden, for det så OK ud på tegnebrættet

Link to comment
Share on other sites

Det er lige før jeg vil gå så langt at mene at de nye Hvidovreklude er nogenlunde pæne. Altså så pænt cykeltøj nu kan være - det sætter nogle ret naturlige begrænsninger.

Som det desværre er mode er ærmerne for lange. Benene er også det nederste røde stykke i overskud. Nå, men vi slap af med det meste af den røde farve og det var det vigtigste

post-1580-0-25477000-1448485289_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Mastercup på cykelbanen. Ikke særlig kæk ved situationen og slet ikke efter arrangøren havde sendt en mail med en opfordring til at C-klassen (altså min gruppe) kørte mindre farligt end sidst.

I bedste tøsedrengs-stil kom jeg derfor også lidt sent ud af døren og jeg da startede med at montere mine rygnumre forkert, havde jeg pludselig dårlig tid at varme op i.

Første løb var alm løb over 12 omgange. Det gik sgu en del hurtigere end jeg huskede den slags, eller også er jeg blevet mere langsom :dry: Eftersom min sidste føring var med få omgange tilbage lod jeg mig bare falde af. Chancer der falder ned i turbanen skal jeg nok gå efter men evner ikke selv at skabe dem og her sad jeg i den forkerte ende af feltet.

Andet løb var pointløb over 50 omgange :gal: Men med spurt på hver femte omgang passede det mig alligevel fint. Langt løb, så givetvis stille perioder og med lidt held mange stille omgange mellem spurterne. Er jeg ikke presset i forvejen, kan jeg skyde en fornuftig spurt af, så.. Og de to første spurter gik præcis sådan. Ro på efter to omgange men desværre lå jeg komfortabelt i det korte inderspor. Men pakket ind. På den tredje havde jeg ikke haft held til at komme ind i indersporet efter føring og med en god omgang til spurt, rykker forreste mand. Ham bagved går efter og jeg med - desværre stadig i ydersporet, men i løbet af svinget er vi kun to og så er der plads at gå på hjul at ham der åbnede. Og så en banespurt af smukkeste karat. Ind mod sidste sving falder jeg lidt tilbage og lukker hullet ud af svinget, så jeg har "overfart" da jeg skal ud i vinden og kan køre først over stregen, trods han gjorde ihærdig modstand. Men så går det galt, for vi/jeg har slået et kæmpe enomt hul og de fleste andre havde nok haft luft til at køre den næste spurt hjem på forspringet - i vindstøjen lød det også sådan på stævnespeakeren. Jeg kæmper desværre en desperat kamp med at lukke iltgælden og kan ikke en skid :annoyed: Først hentes jeg af makker og vi skiftes lidt til at føre indtil vi hentes af et udbrud som vi kobler os på. Efter jeg har taget min føring er jeg ved at eksplodere, så lader mig falde ned til feltet og skal "bare" holde hjul dernede, hvor der heldigvis køres i jævnt tempo og vi opsluger det meste af udbruddet - dog er der et par stykker der giver os baghjul. Men ingen tvivl om at hvis jeg skal hente point igen en anden gang, så er pointløb et godt sted men skal være mere fremme i skoene i starten, hvor det er mere "spurt - pause - spurt"

Tredje løb at alm cykelløb over ukendt distance. Jeg har lige taget end føring og er næsten bagerst, da klokken ringer og signalerer at der er 3 omgange tilbage. Så var det løb kørt.

Sidst løb var efter derny og den sprang jeg over. Dels har jeg ingen stor trang til at ligge max forpustet bag en motor og trække udstødningsgasser ind. Dels havde arrangøren meldt ud, at dens sluttempo ville være ca. 57km/t. Det tempo kan jeg ikke køre lang nok tid til ikke at være i vejen. Og det kunne de andre så heller ikke.

Efter bad drikker jeg (og andre) kaffe nede hos mekanikeren. Dér er der en, som jeg ikke er på hold med, der tiltaler mig som "Sprinteren" og det viser sig at en at trænerne derinde, heller ikke en jeg kører med, har startet et rygte om at jeg kan pille de fleste veteran-cykelryttere i en kort spurt fra frisk. I hvilken sammenhæng, hvorfor eller hvordan, var jeg for overrrasket til at spørge ind til. Pænt sært med den slags historier om lille mig :unsure:

...

Hvis weekendens tur til Jylland går som jeg håber, er det en åbning for træning i morgen efter arbejde. Og mulighed for at køre forbi Børkop cykler lørdag morgen - de har en rulle på tilbud, så den må jeg have fat i.

Nu er jeg vist efterhånden også "faldet ned" så jeg måske kan sove. Desværre under 4 timer til vækker :cry:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Puha, jeg er træt. Lige så snart jeg får besked om hvad der skal ske i Jylland og hvornår, er jeg den der er i seng.

Jeg har lige været en tur i FW. Off. Virkelig. Det sker ellers aldrig at jeg ikke "tænder" når jeg først kommer i gang men i dag.... Heldigvis blot en ret let deload-træning der ikke er værd at logge.

Tirsdag har jeg fået en uventet fridag, så der står den på banecykling. Men må alligevel nok snart få kørt den rådne FTP-test. Bare ikke sjovt når man på forhånd ved, at resultatet er langt, langt under sidste gang.

Link to comment
Share on other sites

Mine nuværende Cosmic CC'er er færdige i lejerne og forhjulet knager lidt, så jeg har længe luret på nyt hjulsæt.

Udover at jeg fik købt ruller i Børkop Cykler, fik jeg lavet hærværk på dankortet med at sæt Dura Ace C50. Hvad jeg har kunnet læse mig til, burde de være nogenlunde stive nok til min vægt og som bonus skulle de være stille. Mine CC'er blev delvist købt fordi jeg synes de lød fantastisk, når man rejste sig og spurtede. Men sidenhen blev jeg træt af den konstante lyd også i cruise-tempo,

Men det går der jo nogle lange måneder, før jeg får prøvet af.

Link to comment
Share on other sites

Hjemme fra Jylland en smule tungere end da jeg tog derover - efter besøg hos mor endnu tungere. Suk, suk og suk!!!

I dag stod den på banecykling.

Først et kvarters opvarmning der blev kørt progressivt, så det faktisk endte i træningsintensitet.

Dernæst et kvarter med siddende antrit til gruppen en halv omgang længere fremme på banen. Efter erfaringer fra sidste gang, lavede jeg en lille ændring og trådte ikke max hele vejen men kun op i fart og så "drev" jeg det sidste stykke op til gruppen. Ikke fordi det ikke ville være godt men fordi vi ikke kører når vi er klar men når vi bliver sendt rundt. Og pauserne er for korte til mig, hvis jeg skal nå at få "ladet stængerne op" hvis jeg tømmer dem helt. Til gengæld var der både grynten og stønnen i afsættet, så kvaliteten var absolut i orden.

Så australsk forfølgelsesløb med to omganges føringer og med mig på position nummer to (af seks) - stående start fra barrieren. Jeg må ikke starte forrest, da de andre aldrig kommer med på hjul og jeg ikke har feeling med hvad de andre kan :blush: men ellers starter de langsomme forrest.

Så fik jeg nok straffen for stadig at køre med løbsgearing (og derfor køre mine to omgange en smule for hurtigt), for i de næste 20 omganges progressivt, blev jeg banket op på hold 1. Det kan jeg jo ikke, så efter min føring efter 15 omgange slog jeg ud, for at være sikker på ikke at eksplodere mit i gruppen. Et par omgange mere havde jeg nok holdt men ikke fem. Men hyggeligt at prøve at sidde med 47-48 km/t til sidst. Det er jo efterhånden 3-4 år siden jeg kørte på de hold hvor det var hverdag på 24/30 omganges intervaller. Det var tider, dengang....

Endelig et kvarters "afrulning". I "" da tempoet var lige friskt nok til det - én påstod vi kørte med 42 i snit og tirsdagsafrulning bør ligge på 38.

http://tpks.ws/LNnjb

Jeg har også været i FW og snuppe en fullbody. Jeg manglede tid, så ikke så mange sæt som jeg burde men efter en deload er det fint nok.

Jeg håber en lille testtur på de nye ruller i morgen og FTP-test torsdag. Alt efter hvor træt og tørstig jeg er efter arb.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share