Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Hæhæ, ja skam.

For +20 år siden var der et pizzaria oppe i Hørsholm, der havde dem på kortet. En ganske almindelig pizza med skinke og ost. Og banan. Det lyder ganske sygt men den varme banan går smagsmæssigt især op i en højere enhed med skinken og i konsistens med osten, hvilket folk der har skulle prøvehapse af min pizza også (modvilligt) har måttet erkende.

Alle andre steder siden, har jeg selv skullet have haft banan med og endelig huske at sige at den skal med i ovnen - ellers smager det absolut ikke godt!!!

Der blev ikke trænet i morges. Nok også optimistisk, da jeg havde byttet lidt vagter med en kolleger og kom fra 4 fridage - så er klokken 4 sgu tidligt. Men jeg prøver igen i morgen. 

Link to comment
Share on other sites

Gu pokker lyder det klamt. Ligesom peanut butter (som hverken ser pænt ud eller umiddelbart føles rart i munden) vinder det ved bekendtskab. Men nu vi er ved klam mad, så får jeg del fitnessfotos-ish i min instagram: En skive rugbrød med ost og derpå fiskefrikadelle. Usj! Den skal man vist prøve i praksis, for det ville jeg altså afskrive sådan umiddelbart :unsure:

Jeg fik heller ikke trænet i går morges. Men så efter arbejde SKULLE jeg. Bare en lur først, så i seng klokken 18 og uret burde ringe en time senere. Jeg vågner 21:30 og sætter det til klokken 04 i morges og sover videre. Bingo: Efter at have sovet fra 18-04 kom jeg op og fik trænet.
Romaskine: 5 min + div squat med stangen
Frontsquat: 4x60, 1x70, 1x72½, 1x75, 1x77½, 1x80
Squat: 4x70, 4x72½, 4x75, 4x77½, 4x80
Benpres, 1 ben: 8x60, 8x60, 8x60, 8x60 kun venstre
Læg i benpres: 20x50, 10x100, 10x140, 8x150, 7x160, 7x160, 7x160, 7x160, 8x150, 10x140
Siddende lårcurl: 10x20, 10x40, 7x55, 7x55, 7x55, 7x55
Pulldownmaskine: 7x75, 7x75, 7x75
Bænkpresmaskine: 7x75, 7x75, 7x75
Low Row: 7x75, 7x75, 7x75
Laterals: 9x8, 9x8, 9x8
Bicepcurl: 7x18, 7x18, 7x18
Tricep pushdowns: 7x30, 7x30, 7x30
Hyperextension: 8x10, 8x10, 8x10
Sidebøjninger: 8, 8, 8
Mavebøjninger: 10, 10, 10

Ret panisk med tiden men heldigvis var jeg helt alene på styrketrænings-etagen og kunne supersætte og løbe mellem øvelserne. Planken nåede jeg dog ikke inden arbejde.

Sidste uge gik som følger:
Først på ugen var alt godt. Om jeg fik trænet for meget og kørte sur i det eller det var Fiskers kedelige torsdagstræning ved jeg ikke. Men fra torsdag aften var al motivation helt væk - både på kost og træning og det hele sejlede. Det virker dog til at jeg igen er på sporet men har bokset både mandler og den mørke chokolade inde i min kitchen safe, bare for at være sikker.

Tid vægttræning: Intet
Tid cardio: 5t 57m, 3 gange, heraf 115km landevejscykling og 0km banecykling

I snit: (tal i parentes er sidste uge)
Vægt: 86,4kg (86,5kg)
F%: 11,8 (11,9)
Kcal: 3460 (3325)
Nattesøvn 7,0 timer

Endelig har jeg tirsdagsfri i morgen men nu er man ved at gøre klar til cirkus doping i Ballerup Super Arena og så er der jo ingen træning. Typisk.

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Selv om styrketræningen ikke er vildt strabadserende (herligt ord), sidder det alligevel lidt benern når man squatter infrekvent nok. Omvendt havde jeg frådet masser af carbs og det udjævnede det fint, så dagens tur på hjemmetræneren blev ikke så fæl som frygtet. Tidsmæssigt PR og udover at jeg løb tør for vand, var det helt klart røven der var mest udfordret.

10 min opvarming

10 min ftp, 5 min rul

20 min bundgrænse sweet spot, 5 min rul

10 min ftp, 5 min rul

20 min bundgrænse sweet spot, 5 min rul

10 min ftp

10 min afrulning 

 

Link to comment
Share on other sites

Føj, jeg var træt i stængerne efter i går. Men tidligt i FW, så der er lidt ekstra restitutionstimer inden HCKs træning i morgen aften eller hvad det nu bliver til - mere til sidst...

Romaskine: 5 min + cykling 5 min + div squat med stangen
Frontsquat: 4x60, 1x70, 1x75, 1x77½, 1x80, 1x82½
Squat: 4x70, 4x75, 4x77½, 4x80, 4x82½
Benpres, 1 ben: 8x70, 8x70, 8x70, 8x70 kun venstre
Læg i benpres: 20x50, 20x100, 10x140, 8x150, 8x160, 8x160, 8x160, 8x160, 8x150, 10x140, 20x100
Siddende lårcurl: 10x20, 10x40, 7x60, 7x60, 7x60, 7x60
Pulldownmaskine: 7x80, 7x80, 7x80
Bænkpresmaskine: 7x80, 7x80, 7x80
Low Row: 7x80, 7x80, 7x80
Laterals: 10x8, 10x8, 10x8
Bicepcurl: 8x18, 8x18, 8x18
Tricep pushdowns: 7x32½, 7x32½, 7x32½
Hyperextension: 9x10, 9x10, 9x10
Planken: 75sek, 75sek, 75sek
Sidebøjninger: 9, 9, 9
Mavebøjninger: 9, 9, 9
Kondicykel: 12 min

Jeg er lidt i vildrede med klubtræningen i morgen. Det burde være Søren der har træningen om torsdagen og Fisker på tirsdage. Sidste uge havde de byttet. Og nu kan jeg se på fjæsen at Søren havde i går. Har Fisker så i morgen? Sørens vintertræninger er nok det sjoveste man kan forstille sig, udover at køre på bane. Omvendt er 2 omganges turboopvarmning efterfulgt af 5 omganges tons (endda alene) i et industrikvarter omgivet af 25 meters modulvogntog i mørke og nær frostvejr, ikke noget man skal sætte ord på. Overvejer at dampe ud af bagdøren, hvis det skal være sådan igen. Det er ikke pænt. Omvendt interesserer Fisker sig ikke for hvad der foregår i motionsrækkerne - sidst ænsede han ikke alle dem der blev sat undervejs og kørte hjem midt i det hele. Og med 7 omgange uden intervaller er forarbejdet til at overse. Jeg kan vist lige nå opvarmningen og derefter høre hvad planen er. Er det lige så røvsygt som sidst, så hurtigt hjem på hemmetræneren og nå lidt intervaller. Det passer mig skidt at opføre mig sådan men så træt jeg blev at det hele i torsdags, er det jo næsten nødværge. Og ellers kunne de jo melde trænerbyt ud på FB-gruppen, nu den alligevel bruges til alt muligt useriøst....
 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg var ikke nået at blive helt frisk i stængerne. Det er dog intet i forhold til nu. Aldrig har jeg forsøgt at dræbe mine ben som i dag. Træner-Søren, som jeg fulgte hjem for få rullet benene af, erkendte også, at mindre kunne gøre det.

Første omgang på Holmen var opvarmning med lidt korte antrit.

Derefter ned på den gode langside og køre nogle blide vo2max-intervaller. 2, 3, og 4 minutter med ét minuts pause imellem.

1 omgang AT i rulleskift.

Og så kom det: 4 omgange hvor vi sendte en hare ca 20 sekunder ud og så skulle hullet lukkes med en spurt. Man når mange på 4 omgange: 24 antrit. Det et jo tæt på vanvittigt og færre kunne nok have gjort det. Men ok, kører man gadeløb er det også mange gange der skal knaldes watt af. Men jeg tror vi nøjes med 3 omgange fremover. Det er sådan set også voldsomt.

Og så altså en omvej hjem. 67 km i alt.

Jeg har allerede fået ondt i lårene. Og læggene. Og ballerne. Og halsen :blush: De første spurter kørte jeg dem som alle andre. Herefter gik jeg i styrketræningmode og gryntede/stønnede mig i gang. Med SÅ mange antrit, bliver det bare lettere at gå all-in når man lægger det ekstra lag på.

Dammit, jeg er smadret!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Måske lige i overkanten, faktisk. Jeg nåede også at få DOMS i mavemullerne men i morges var der kun ømhed i lægge og især i VMOer - og så var lårene bare off med off på.

Bare ærgeligt, for vi skulle ind i en FitnessDK af dem med nye wattcykler og køre en watt-test og efterfølgende spinningtime.

Deres tomahawkcykler bruger ikke ftp men ftw (dog ret tæt på det samme men lidt højere watt som resultat), der bliver udregnet efter en trappetest. Gustent, for det tog tre kvarter at køre i hegnet. Mentalt var jeg der ikke, da det strammede til og i kombi med trætte stænger, var jeg pulsmæssigt slet ikke oppe og ringe og vejrtrækningen var heller ikke totalt panisk, da jeg måtte slippe wattene og trykke stop. 

Efterfølgende spinningtime gik op i hat og briller, for ingen af os kunne holde wattene. Smart nok taster man sin ftw ind i cyklen og så får man et farvet lys (som alle kan se) alt efter hvilken wattzone man kører i. Men efter testen kunne vi ikke en skid og alles lamper lyste i forkerte farver og vi stoppede før tid. I øvrigt dejligt at se at licensdrengene heller ikke kunne.

Træthedsmæssigt er jeg flået op igen. Jeg regner dog med at motionsholdet ikke kører alt for vildt i morgen, så tager lige en tur med dem inden jeg tager en hviledag igen mandag. Kræves flere hviledage, må jeg tage dem. Det bliver ingen kvalitetstræning når jeg er så smadret i stængerne som nu.

 

Link to comment
Share on other sites

Matte stænger men ikke så slemt som frygtet og efter en times tid var der nogenlunde hul igennem.

Turen med HCK var ikke oprivende kørselsmæssigt men så alligevel oplæg til lidt sjov i gaden. 98,5km med et par dampbørn, der ikke kunne/ville køre gruppekørsel. Kørte enten 40-50m foran os andre eller kørte udenom gruppen og lagde sig ind foran dem der førte, hvis de ikke syntes det gik hurtigt nok. Ret irriterende og det synes træneren også. Jeg og en anden har fået grønt lys til at tage dem med på interval og flå dem over, hvis de kører asocialt igen på søndag. Primært for at gøre dem møre, så de bliver i gruppen og kører pænt. Vi havde et par stykker der hang i neglene, så ret tarveligt at de sidder og feder den når der er mulighed for at køre i bund, for at splitte det hele i transportstykkerne.

Den værste mente stædigt, at det er OK at springe rækken over for at stjæle en føring når han lige følte for det og kunne slet ikke acceptere at det ikke at sådan "man" kører i klub. Lige med ham, har vi/jeg lige en ting der skal "afklares i skolegården" på søndag. Han skal "smadres" og syre til i lårene, så han kan prøve at sidde og lide bare for akkurat at hænge med i gruppen. Kan man ikke lytte og forstå på den pæne måde må man føle. Nå, der arbejdes på at få dem op på licensholdet - enten bliver de og så er alt godt, eller også er de vel lidt mere ydmyge når de kommer retur.

Vi var oppe i Ganløseområdet og kørte en masse bakkefræs men ellers jævnt og efter hvad langsommeste mand kunne holde til. Ham der umiddelbart virkede hurtigst, kørte ikke rigtigt med i nogle af dem, så jeg kom først i alt jeg legede med i. For ikke at være alt for "grådig" sprang jeg lidt bakkespurter over men kørte lidt skiltespurter på vejen hjem i stedet for. Alene, desværre. Og nok ikke skide kløgtigt, for nu er mine VMO´er BARE ømme igen. Jeg havde håbet på lidt squat her til aften men det skal jeg så ikke.

Tiltrængt hviledag i morgen og det passer perfekt, da jeg arbejder midt i dagen. Tirsdag håber jeg på intervaller på hjemmetræneren inden aftenvagt.

.....

Jeg får en masse sære fotos på instagram. Dette en kraftig reminder til ikke at køre i klubbens bibs uden at cutte dem til. Jeg ved ikke om det er lirens at bukserne når ned til knæene mens man har dem på. Men hold kæft hvor er tanlines gyseligt at se på når de dasker dernede, når man er barn af 70/80erne.

PRIMÆR-PC - nogo tanlines.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

På ‎06‎-‎02‎-‎2016 at 17:35 , Gregers TF skrev:

Deres tomahawkcykler bruger ikke ftp men ftw (dog ret tæt på det samme men lidt højere watt som resultat), der bliver udregnet efter en trappetest. Gustent, for det tog tre kvarter at køre i hegnet. Mentalt var jeg der ikke, da det strammede til og i kombi med trætte stænger, var jeg pulsmæssigt slet ikke oppe og ringe og vejrtrækningen var heller ikke totalt panisk, da jeg måtte slippe wattene og trykke stop. 

Kort fortalt er en FTW test en MAP test dvs. mere en vo2max/konditalstest watt test end en FTP test. Grunden til dette er, at de fleste fitness motionister, vurderes til ikke at kunne kører 20min all out, hvor en trappetest er mere relevant. Hvis du vil regne dit FTW tal om til FTP skal du gange med 0.8. Det er rigtigt at der står procent af FTW i displayet, men zonerne er regnet ud fra procent af FTP, dvs. hvis du kører på dit FTW tal, kan du holde den gule zone i 3-20 min og ikke 20-120min som træningen er bygget op på. Håber det giver mening.

Link to comment
Share on other sites

Det gør det bestemt. Det passer også med at alle der havde kørt en klassisk 20-test scorede for højt. Jeg skal så kun korrigere med 0,9, trods trainingpeaks sætter vo2max som min force, mens min 20min scorer virkelig ynkeligt. Om det så var mine trætte stænger eller ??? ved jeg ikke.

Men skal vi køre spinning derinde på en dag jeg har fri skal jeg bestemt med men vil så taste min FTP ind i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Sidste uge.

Motivationen til vægttabet er stadig totalt fraværende, så fuldt fortjent at vægten er steget,  med alt det jeg har spist. Jeg ved ikke lige hvordan jeg kommer ind på sporet igen. De her to dage med mellem- og aftenvagt på arbejde hjælper dog på det praktiske, da jeg ikke er hjemme i aftentimerne, hvor jeg let spiser for meget herhjemme.

Tid vægttræning: 3t 10m, 2 gange
Tid cardio: 10t 30m, 4 gange, heraf 163km landevejscykling og 0km banecykling

I snit: (tal i parentes er sidste uge)
Vægt: 86,7kg (86,4kg)
F%: 12,0 (11,8)
Kcal: 4060 :unsure: (3460)
Nattesøvn 7,3 timer

Der bliver alligevel ikke trænet i dag. Jeg vågnede mange gange i nat fordi jeg fedtsvedte og er vågnet med ondt i halsen og lidt snotnæse. Da jeg starter på nyt arbejde om en uge, vil jeg ikke risikere at træningen udløser at jeg bliver rigtig syg om 3-4 dage. Det kan ske alligevel men nu prøver jeg at skåne immunforsvaret.

Link to comment
Share on other sites

Helbred tæt på OK. Jeg vovede en blid tur på hjemmetræneren: 1 time på 200w foran Huset på Christianshavn.

Uagtet jeg hader at arbejde sent, kan jeg igen konstatere at det er perfekt for vægten. På så kort tid er det naturligvis noget hen ad vejen halvtomt tarmsystem og drænede carbdepoter og dermed også mindre væske i kroppen, Men i morges var jeg tilbage til fra før forrige torsdag. I dag var mavesækken lille og og det var let at holde stilen, Dagens milde træning blev også kørt efter ganske lille indtag. Håber det gav sparket til at komme videre med vægttabet.

Link to comment
Share on other sites

61km fællestræning med HCK på Avedøre Holme

1 omgang rolig opvarmning, uden antrit

En smule vo2max: 3 x 3 min med 1 minuts pause. Blev presset af en af de andre, så oppe i den høje ende.

3 omganges antrittræning. Lidt længere pauser end sidst og de var også lige en snas kortere, så jeg regner ikke med at blive hærget lige som sidst. Ham C-rytteren der mystisk nok kørte nede i min gruppe, var desværre ikke meget sjovere at lege med end de andre.

Omvej hjem via Glostrup.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

MOL har jo igen været nede, så en opsummering fra de sidste par dage.

I forgårs ville jeg køre sweet spot på hjemmetræneren efter arbejde. Kom sulten hjem, spiste en masse, handlede og ville slå lave men faldt i søvn. Da jeg vågnede var det tæt på ophør af bore/banketid, hurtigt i gang. For hurtig, for kunne ikke en skid og måtte opgive sweet spot. I stedet ned i z2. Efter at være kørt varm tog jeg 10 min på ftp og derefter 10 min i z2 og rullede af,

I går havde jeg sidste arbejdsdag og havde sovet alt for lidt. Planen var styrketræning i FW men jeg var helt kvast - også mentalt. Det blev til lidt dibs og kropshævninger herhjemme og en lidt tåhævninger og lunges som okklusionstræning.

Her til morgen en tur men HvidovreCK,  motion. 97km i alt. Der var vist 4 spurter, hvor jeg kun legede med i 2 - lårene var alligevel trætte efter i går. Det var en af de dage hvor jeg bare ikke kunne få føringer. Når jeg kom i front, var der enten en der tabte noget og så røg jeg bagerst da vi skulle starte eller gruppen knække i rundkørsel eller... Der blev lidt en joke, så heldigvis sad jeg forrest hele vejen hjem fra bagerstoppet i Tune. 

Lidt skiftende makkerne. Den ene er en rigtig rar gut. Han påstår han kører point ind i H50. Han skal bare lige i form, siger han tit. Det får han vist også brug for. Nå men han tager altid nogle giga-lange føringer på vej hjem. Og de bliver lamgsommere og langsommere men lader ikke friske ben komme til. I dag sad vi jo side om side og han øffede over krampe men ville han på hjul? Nix. Det gik bare langsomt, indtil han endelig faldt tilbage. Sådan noget fatter jeg ikke. Heller ikke :tongue:

Hviledag i morgen og så forhåbentlig banecykling tirsdag.

Link to comment
Share on other sites

Nu wattene er ved at fise ud og tempoet jo ligeså, er det vel på tide at lade sig falde ned som fuldblodsmosjo og lade stængerne gro til. Jeg kan også se på feltet.dk at der er licensryttere der får ondt i røven, når motionister skraber ben og nu jeg ikke længere kan få masseret dem, giver det heller ikke så meget mening. De er heller ikke blevet afpelset siden sidste banecykling for 6 uger siden. Problemet er bare at de er lådne som en tyrkers overskæg og det altså hæsligt ud - i hvert fald når man ikke er vant til at se sig selv sådan. Jeg kunne ikke ha' det, så inden dagens banecykling måtte mejetærskeren alligevel frem :blush: 

Det blev en let dag på kontoret derude. Opvarmningen var i den lette ende, uden at gå over i egentligt interval.

Herefter 25, 20 og 15 progressive omgange på hold 4 (af 6). Jeg var blevet vinket ind på hold 3 men inden jeg fik hjelmen på, var der en anden der havde snuppet pladsen. Det blev så tre ture med lav puls. I pauserne kunne jeg så se folk jeg kan køre fra, blive sat af hold 3 - bare for at gøre det ekstra irriterende. Herefter skulle hold 1-3 køre et sidste interval på 20 omgange inden der skulle rulles af. Hold 3 havde nu en ledig plads, så hurtigt på med hjelm og briller og med. Nu gik det så også friskt til. Deres første tre ture var de blevet overhalet af de andre hold, nu smed vi et par mand af i stedet for. Men det var rart at blive blæst igennem. Afrulningen var for hurtig til at være afrulning men fint nok, nu jeg var "sulten".

42,4km http://tpks.ws/QRGa

Link to comment
Share on other sites

Efter den efterhånden sædvanlige udfordring med en middagslur der trak ud, kom jeg på hjemmetræneren. Ganske basis: 2x20min sweet spot (i den lave tredjedel af zonen men relativ høj kadence aka 96-97 RPM) med 5 min op, ned og pause.

Nu starter en fase hvor jeg er voldsomt udfordret på kosten. Jeg startede på nyt arbejde i dag eller rettere, så er jeg startet på omskoling. Når jeg er på skolebænken er der rundstykke med ost til morgenkaffen, frokostbuffet i kantinen og kage til eftermiddagskaffen. Det kan jeg jo ikke tælle kalorier på og med den løftede pegefinger som mangler, har jeg tendens til at resten af dagskosten også bliver mere "løs". At jeg kommer så sent i seng (eller rettere falder sent i søvn) og tit er træt efter at få en morfar, gør det ikke bedre.

Jeg prøver det stramme bæltes taktik, da jeg for nyligt har kunnet bruge et hul længere inde end normalt. Det hul må jeg så holde fast i og så blive irriteret nok til at tage mig sammen, hvis det igen strammer for meget. Og så ellers losse bjerge af kaninfoder på tallerkenen som det første, så der ikke er plads til meget andet.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

En kold omgang med HCK på Holmen.

1 omgangs relativ rolig opvarming.

Milde vo2max: 3 x4/2

2 omgange (sub)AT i rulleskift

2 omgange med 3 antrit på langsiderne. Enkelte lange nok til at kaldes spurter. I den sidste lykkedes det mig at træde ud af venstre pedal efter nogle sekunder, hvor der jo nok er mest acceleration. Mirakuløst lykkedes det at holde mig på cyklen trods jeg havde foden i asfalten. At jeg har fået lidt ondt i hælen er billigt sluppet. I nummer to knasede et eller andet på cyklen så højt at de andre var bange for at noget ville falde fra hinanden og jeg røg på røven, så ikke den bedste dag, hvad angår udstyret.

Den sædvanlig omvej hjem via Glostrup og dermed 64km.

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde håbet et besøg i FW enten fredag eller lørdag men det har ikke lige flasket sig med at komme derhen enten i forbindelse med åbningstid eller lukketid, hvor der ikke er så mange. Må indrømme at jeg (igen) er i en fase, hvor jeg er for genert til at træne i prime time. Skide irriterende, da jeg også helst skal i Netto, vaskekælderen, fylde benzin på bilen osv., når gaderne ligger øde,

Det var så også medvirkende til, at jeg kom for sent til HCKs fællestræning, da jeg ikke magtede skridtet ud af hoveddøren. I starten kunne jeg se flokken noget længere fremme men så blev jeg ramt af rød bølge og tabte kontakten, så var indstillet på en solotur, De holdt dog ved Glostrupkrydset og ventede på én, som de vidste ville komme og så nåede jeg dem alligevel,

De fleste af de hurtige er desværre smuttet over på licensholdet, så trænerens tilbud om intervaller er nu kun teoretiske, da der ikke er nogen at køre dem med. Ikke i dag, i hvert fald. Til gengæld var der ikke den store føringslyst blandt de andre, så jeg overdriver næppe hvis jeg skriver, jeg lå i front i 75% af tiden. Jeg fik også En lille omvej for at "følge" en af de andre hjem.

En enkelt bakkespurt og en ligeledes én skiltespurt - ikke hurtigt men den var grum lang og det er altid et sikkert trumfkort på motionsholdet. Generelt gik det bare ikke hurtigt. Jeg kom de 123km rundt på enkelt flaske vand. Men dog en wienerbasse ved bagerstoppet, selvom det absolut var planen at køre rundt uden kalorieindtag.

 

Link to comment
Share on other sites

Av av, det er en dyr dag for dansk folkekultur.

Ove Verner Hansen er heller ikke mere. Pudsigt, for så sent som i går aftes sad jeg og hyggede mig med hans herlige gummifjæs i Olsen Banden på Sporet. Titlen på nedenstående er sær men alligevel.

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vækkeuret var sat til klokken 4 i morges, så selvom jeg var tung i røven ville jeg alligevel kunne nå i FW inden DSB kaldte.

Endnu en gang forfra på ny cyklus. Big time sølle, da jeg aldrig har fået bentræningen op i gear inden jeg er startet forfra og jeg har vist ikke engang haft 90 kg på nakken i år. Helt åndssvagt!!! Men det er længe siden sidst og jeg vil ikke hærges af dødsDOMS, så nu må det blive sådan. Overkropstræningen faldt fra hinanden da min skulder gik i stykker. Min fys overvejer at vi skal stoppe med behandlingerne, så jeg ville teste hvordan den reagerede på frivægtstræning inden næste tur derhen. Jeg kan mærke den i bænkpres - ikke at den gør ondt men den er der. Dog ikke så slemt hvis jeg holder mere smalt end normalt, så...
Til gengæld er der slet ikke noget power tilbage i tændstik-armene - eller andre steder. Scheisse, hvor er der afregning ved kasse 1 :crazy: også mere end forventet og frygtet men det er der jo kun én vej ud af: :dumbbell_lift: mere :dumbbell_lift: og endnu mere :dumbbell_lift:

Cyklus er derfor ikke startet med så lette vægte for overkroppen som jeg normalt gør - nu skal den have, om end ikke fuld ild, så i hvert fald noget der kan mærkes fra start.
Bentræningen lidt det samme, dog squat på lavblus. Havde mine lår ikke været totalt hærgede efter i går, var jeg også startet højere men jeg har aldrig før prøvet at 60 kg var så træge at flytte på, så vægtmæssigt kom jeg ikke videre end opvarmning. Lavt tempo eller ej i går, så var 123km på en spandauer alene nok ikke så snedigt. Carbdepoterne var pivtomme og kun det lave tempo gjorde at det kom bag på mig hvor tom jeg egentlig var, da jeg skulle det sidste stykke hjem alene.

Vægten løber opad men jeg prøver på at finde en balance kostmæssigt. Her endnu ikke opgivet.

Træning i morgen kommer helt an på benenes tilstand. Er max smadret p.t. men skulle gerne sove længere til i morgen og dermed få restitueret lidt bedre.  

Link to comment
Share on other sites

Det bliver snart en samlet oversigt over nekrologer. OK, Jacop Dalgaard siger nok ikke så meget. Men Daniel Skjern plejer at ringe en klokke. Sølle 46 år blev han

 

Ingen træning til mig i dag. Jeg var ellers 3/4 i cykeltøjet da fornuften sejrede. Jeg er væk i understellet. Det blev nok ikke bedre af, at jeg har været på fødderne konstant i dag. Når man er vant til at sidde på sin flade dagen lang, så kan man godt mærke 8-9 km til fods og en masse stående timer. Ofte sært bøjet for at kigge over skuldrene på de andre klassekammerater, for at se på skærme og meldelamper og så er jeg ca 10cm for høj til at kunne stå oprejst i maskinrummet på en ME'er.

I morgen starter praktikkørsel og selvom der skulle være "jordtid", så skal jeg forhåbentlig primært fremføre tog, hvilket sker på min dertil indrettede popo :wink:

Muuuhligvis en lille rulletur forinden for at løsne stængerne op men jeg satser hårdt på at være frisk til en gang intervaller torsdag før aftenvagten. Nu må jeg hellere læse lidt op på de nye signaler jeg kan risikere at stifte bekendtskab med i morgen.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share