Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Hej Gregers

Du skal da HELT sikkert prøve licens. Du har jo alle de kvaliteter der skal til, og med din spurtstyrke vil du kunne køre med om de sjove placeringer.
 

Og så skylder du sig selv at tage til træning i et par andre klubber. Du er alt for dygtig og flittig med din træning til at trille rundt i træningssamlinger, hvor du enten ikke føler dig tilpas (HCK licens) eller klart er på et højere niveau end de andre (HCK motion).

Jeg er enig med Henrik i, at ABC er en god klub. De har et godt niveau og har en helt anden kultur end HCK. Det tror jeg faktisk alle klubber har; HCK er godt nok lidt specielle :bottom:. FBL er også en mulighed der vil kunne give dig meget, så dem skal du også prøve.

Link to comment
Share on other sites

Må sgu se at overvinde min generthed. ABC har jeg ikke tænkt så meget over (møder ikke tit ABC-ryttere) men ser lige med mødested og tid om de skal have et skud.

Lige nu vralter jeg sjovt efter i går og skal til konfirmation i i Jylland i denne uge. Så er der læsegruppen i skolen efterfulgt af nogle dages evakueringskursus i Korsør med et par dumme prøver der SKAL bestås. Er det så derefter jeg også skal køre nat? Men når de her 2 dumme uger er overstået, så jeg jeg nok få fingeren ud. Skal bare have et los i røven, når jeg skal prøve nye ting :blush: 

 

Link to comment
Share on other sites

4 timer siden, Gregers TF skrev:

Må sgu se at overvinde min generthed. ABC har jeg ikke tænkt så meget over (møder ikke tit ABC-ryttere) men ser lige med mødested og tid om de skal have et skud.

 

De plejer at mødes i krydset Mørkhøjvej/Hillerød-motorvejen (ved den gamle TV-Byen). Træningen plejer at blive skudt i gang ude ved Kollekolle.

Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers 

Kan kun slutte mig med dem som foreslår, at du skal prøve licens. 

Jeg er selv startet i år og har kørt 2 løb i D  ( Næstved og Ringsted),  hvor jeg som dig var usikker på,  om jeg kunne sidde med. 

Det er gået super fint og har ingen problemer med at sidde med,  selv om jeg er en relativ svag rytter. 

Men de træninger og watt tal du fyrer af,  har du overhovedet ingen problemer, og jeg vurderer, at du hurtigt ville køre point hjem. 

Mvh 

Link to comment
Share on other sites

Lover - jeg tænker over det. Seriøst og med ja-hatten på.

...

For katten da, mine stakkels små lår. De fik alt for mange tæsk til styrketræning og er stadig belastende ømme.

I går havde jeg fri 01:11 og skulle slutte med at køre fra Nykøbing F for kun anden gang. I mørke og regn med fedtet alkoholfri sprinklervæske på forruden var jeg ikke helt i komfortzonen, da jeg også skulle køre venstresporskørsel og køre på radio-meldinger hvor der ikke kunne sættes signaler. Så jeg sov først henad tre-tiden. Vækkeuret ringede klokken 7 så jeg kunne køre med Hvidovre, motion men jeg slog det fra. Men da jeg vågnede af mig selv 8:15 var det hurtigt op, sluge havregrød, klargøre cyklen og i bad.

De kørte desværre ikke den vej ud af byen som jeg forventede og det at køre dem i møde kiksede. Jeg overvejede at køre hjem i seng men trillede stille og roligt mod Farum og håbede mine ømme lår ville bløde op og jeg ville vågne lidt mere. Det blev også bedre men aldrig rigtigt godt. Jeg fik ikke indlagt intervaller men kørte lidt skift mellem let og lidt hårdere tråd, så pulsen trods alt hoppede noget op og ned. Det var hvad det kunne blive til. 96km, hvilket er en del længere end jeg ellers kører alene. Og jeg var også noget flad i stængerne en overgang, inden jeg kyllingede ud og lettede gassen lidt. Men egentlig en fin tur, trods jeg måtte spørge om vej inde på et stisystem mellem en masse rækkehuse oppe i Allerød. Jeg plejer at fare mere vild, så intet skræmmende i det. Radaren også fed at køre med, på de små veje deroppe.

En anden gang der ikke er alt for blæsende, kunne jeg nok godt finde på at fravælge fællestræning og så køre en solotur :unsure:

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Stængerne stadig medtagede men nu kan jeg sætte mig ned uden at tage fra med armene.

Liiiidt til den kølige side ude ved vandet men holdt mig bare væk derfra ... årets første tur i korte ærmer og korte rør. Jeg havde under en time men de kommende dage med godt vejr, er det meget usikkert om jeg kan nå på cyklen. Så jeg måtte lige smage på det. Totalt fedt. Nåede endda at suge en smule farve på lårene men ok, det var også lige midt i middagssolen. Sølle 19km men Sheiße de var bare lækre.

Fik også tiltet sadelspidsen en smule ned, det synes jeg turen i går efterspurgte. Det var ok men nu tror jeg alligevel jeg måske skal bruge en 140mm frempind. 

Uagtet jeg ikke gider HCK licenstræning overvejer jeg at køre med i morgen for at blive gennempryglet - måske ikke den bedste timing da stængerne næppe er blevet fit til i morgen. Men jeg savner at blive kørt i smadder og da Fisker har træningen vil det utvivlsomt blive resultatet. Kan også være jeg hellere vil have cyklingen overstået og så læse lektier bagefter.....

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg da ødelagt det for mig selv :dry:

Jeg satsede på licenstræningen men da det kom til stykket turde jeg alligevel ikke. Først fik jeg eksamensmave og så lavede jeg en Gregers-Classic, med at begynde på udenomsting og trække tiden, så jeg ikke kunne nå det. Ret typisk mig når jeg er socialt udfordret. En del af mig vil jo alligevel gerne, så turen til Glostrup var en svinsk koldstart og så fuld skrue. Jeg nåede at holde for rødt ved Glostrup-krydset og se dem dampe af sted.

Bum bum, så måtte jeg jo selv hitte på, så kørte ud ved busvejen i Risby og på stien langs motorvejen. Dog ikke et velvalgt sted, for måtte hele tiden slå i frihjul eller bremse for de andre trafikanter derude. Fik kørt lidt 40/20 og 30/30 mixet sammen. Hovedet var slet ikke indstillet på solotræning. Det begyndte også at regne og vinden blev samtidigt pivkold. Da jeg i forvejen havde lige lidt tøj på, stoppede jeg og vendte skidesur hjem med sølle 33km på tælleren.

Havde jeg bare besluttet mig for DDR-træning på diget i stedet for.

Skal jeg nå træning i morgen skal jeg op ved 7-tiden og det er ikke det bedste udgangspunkt og de næste dage er helt håbløse. Dammit, jeg er irritereret på mig selv!!!

 

Link to comment
Share on other sites

Vi laver da en MOL træning en dag der passer sites aktive ryttere, mosjo, som licens :-) Lover at vi lader dig vinde alle spurter, så du kan samle gejst til at dukke op til en passende klubtræning efterfølgende. Os kender du jo, så det er nemt ikke farligt ;-)

Laver du en doodle? Har ikke overblik over hvem der er aktive eller bor i øst, men Kermit, Morganfree, ABojesen, Henrik?, LaMotta, Janni (vest?) frit fra hukommelsen...

Som ansvarlig arrangør bliver du også nød til at dukke op :-)

Link to comment
Share on other sites

Lad mig bare få tæsk i spurterne.. :-)

Det bliver nok først efter 7 juli, hvor jeg forhåbentlig har bestået min første attest / køreprøve. Jeg kan slet ikke regne med mine arbejdstider da kørelærene ligger og bytter vagter, så vi kommer til at køre mest muligt af de tog jeg skal til prøve i, samt de steder strækninger hvor der er noget jeg mangler. I går flyttede de min vagt i dag med et par timer, da der kom en åbning så jeg kan prøve vaskehallen i Nykøbing F. Og fredag har de ændret, så jeg kan prøve nogle opstillingsspor, jeg ikke før har været på.

Vi kan takke ham spanieren der væltede med et tog, da han kørte for hurtigt i et sving. EU er gået amok i forholdsregler for den slags uheld og Bygge & Trafikstyrelsen er nødt til at følge efter, så nu skal kørerlærerne udfylde en røvfuld skemaer om hvor vi er blevet instrueret i at køre med lokale forhold og jeg skal underskrive og erklære at jeg har styr på det. Og mit hold skal også, som de første nogensinde, til prøve i at være strækningskendte.

Men ellers en god ide at vi stikker hovederne sammen - jeg er bare ret udfordret på planlægning. Weekenden 4-5/6 er det eneste hvor jeg ved at jeg har fri indtil jeg er færdig på skolen.

 

Link to comment
Share on other sites

Ja, altså indtil i går skulle jeg i dag møde 12:55 - 18:66 men nu er det 14:08 - 22:58. Jeg får så ikke styrketrænet i aften som det var planen men i stedet kom jeg rent faktisk ud på diget og fik smasket nogle intervaller af. Ikke så mange, da jeg lige skulle have øjne og også skulle have tid til at punktere inden jeg skal på arb.

Det er længe siden jeg sidst har kørt efter watt og er nu stort set tilbage på min gamle vægt. Det plus at intervallerne blev kørt i masser af modvind gjorde, at jeg måtte ændre på de watt jeg havde tænkt mig at holde for at få lidt kød på. 

Jeg fik kørt 9 x 40/20 (nej, jeg kan ikke tælle når jeg er presset) og lå jeg lidt over 450 watt i dem.
Efter 8 min pause kørte jeg 3 x 3/3. Det første i medvind og de sidste to i modvind. Og så hjem. Desværre meget kort tur men fik mentalt rettet op på det der kiksede i går.

http://tpks.ws/t30Nx

 

Link to comment
Share on other sites

Sent hjemme fra konfirmationen i går, så jeg kom først i seng klokken 4. Jeg havde dog sovet tre kvarter på en rasteplads, hvor jeg kørte ind da vejen begyndte at hoppe lidt rundt. Når man ikke kan fokusere er det bare om at komme af ASAP.

jeg skal med toget på arbejde om et kvarter men nåede igen en kort DDR-træning ude på diget. Igen sølle 28-29km men jeg er aldrig bare i nærheden af at presse mig så meget til klubtræning, så tænker det nok alligevel har en værdi.

Næsten 6x3/3 , det sidste blev kun ca. 2:20 da jeg måtte bremse op og alligevel kun havde ganske kort stykke dige tilbage. De tre første lige over 350w, 2 på 360 og så 400 på den sidste.

På ved hjem: 2 siddende antrit fra 10 til 50 km/t. Jeg må desværre indrømme at jeg ikke er voldsomt imponeret over stivheden i krankområdet. Det knager og brager og giver sig ret heftigt, også mere end på den gamle sommerramme.

 

Link to comment
Share on other sites

Det var sjovt st lege med tanken om at finde en FW med åbent til kl 24 og skyde en hurtig træning af her til aften. Men jeg er aaaaalt for træt.

I stedet blev det en to sæt i ringene og lidt dips. En god sjat tåhævninger på et ben og så en bunke okklusions-knæbøjninger.

Hviledag i morgen der skal gå med læsegruppe og tøjvask.

Link to comment
Share on other sites

Endnu en gang lykkedes det mig at stå forkert på ruten til fællestræning. Endnu en gang var det måske slet ikke så tosset.

Jeg kørte ud i medvind og det blev lidt fesent, da jeg var bange for at brænde sammen når jeg så skulle hjem. Da jeg var hjemme var det lidt for meget overskud, så tog en krølle rundt om fælleden, hvilket måske ikke var min bedste ide. Dels var der decideret pivkoldt ude ved vandet. Det var et arrangement af en slags, så en million mennesker ude på diget, hvor der ellers er tomt. Og så gik gassen i den grad af ballonen - det blev alligevel lidt til den lange side.
Vistnok ny PR for distance på en solotur - i hvert fald i nyere tid.

http://tpks.ws/mNwvf

Næste træning bliver desværre først på torsdag :-(

Link to comment
Share on other sites

Det er åbenbart fast at det skal gå galt med solskoldning, første gang den står på morgentur i solskinsvejr. Heldigvis ikke så slemt at det kan mærkes men lige lidt for rød hud til at det kan være sundt. Håber det nogenlunde modvirkes af, at jeg aldrig er ude i solen andet end på cyklen :please:

Ellers også temmelig stegt i skinkerne. Til gengæld spottede jeg at min moving speed var 1,9 i timen hurtigere end det hurtige hold havde kørt i dag. Jojo også 20km kortere men sad jo alene i front. Måske jeg bare skal satse på at køre selv - med mindre det blæser så meget at jeg ikke gider køre, andet end med andre. Stadig ikke rart når det blæser for meget :chicken:

 

Link to comment
Share on other sites

Lidt primitiv træning på hotellet. En halv times fullbody i et sindring kabelstativ efter 10 minutters opvarming, blev efterfulgt af et kvarter på kondicykel med høj RPM og lidt småspurter.

har bestået prøve i sikkerhedsregleme og drukket to irsk kaffe. I morgen skal jeg lege med ild.

Link to comment
Share on other sites

Det var dengang der var RIGTIGE banebisser til. Faktisk den dag i dag, er dem der lægger skinner herhjemme ofte en del af et meget specielt måde at leve på. Det anede jeg ikke men er på hold med en gut der har kørt godstog og den del skærvetog for netop sporudlæggere. Det var noget med i stedet for at bo på hotel, så fik man diæter og købte parvis et vrag af en campingvogn, som man boede i på skift mens den anden havde vagt. Og så noget med at grille en helvedes masse pølser - evt i maskinrummet på lokomotivet hvis det regnede. Han kunne sgu nogle sjove historier :-)

...

Jeg kan sgu egentlig også bedre lide træning med lidt kontrollerede wattkurver. Det er bare ikke til at gennemføre til fællestræning men det har jo også sine fordele - det er i hvert fald lettere at få skudt nogle km af OG køre intervaller i samme træningspas

... OT
Dagen begyndte med elementær brandbekæmpelse og vi fik slukket en masse brande både med T-shirts og diverse slukkere. Efterfølgende skulle vi skiftevis til prøve og simulere en evakuering af tog i Storebæltstunnelen, som man har en kopi af (kun ca 100 meter dog) stående i Korsør med et ægte smadret tog i (efter et sammenstød med en lastvogn). Instruktørerne kunne tænde ild og puste røg flere steder og så skulle vi helst få folk levende ud og efter gældende procedurer.
Det var så slut på grunduddannelsen eller nulstillingen, så de kalder det for. Nu begynder det sådan set først for alvor :unsure: dog med en "løs" dag i morgen. Det er også meget godt for jeg er sgu smadret i knolden (og det var de andre også). Der bliver heller ingen træning i dag - jeg skal lave ikke en skid i aften andet end at glo TV2NEWS og spille HayDay.

Jeg prøver igen i morgen om jeg mon tør tage til Hvidovres licenstræning. Fra fredag og næste uge ud, står den på kattepasning i Nivå samt aften- og nattevagter når jeg skal køre med kørerlærer, så der kommer jeg nok mest til bare at køre lidt planløst rundt og nyde gensynet med mine gamle cykelveje.... Hvis jeg ikke bliver savet over i morgen, håber jeg at hilse på FBL i næste uge igen. 

PRIMÆR-PC - evak2016.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I dag lykkedes det at køre med Hvidovre licens trods eksamensmave, så jeg måtte koldstarte max med interval til mødestedet.

Små 90km. Først to sub-AT i rulleskift, hvor nummer to var ret fesent især da vi drejede op i modvinden - der droppede pulsen lige rigeligt nok. Herefter ud i Greve Main hvor vi kørte to intervaller. Det første på to omgange hvor os langsomme skulle starte først og samarbejde for at holde det hurtige hold bag os og de skulle prøve at hente os. Det blev gravet pænt dybt både i føringerne og når jeg skulle på hjul igen. Herefter to omgange - den første moderat og derefter cykelløb. "Nogen" kunne ikke vente med at åbne ballet, så selve løbet blev en snas længere. Sad lige med feltet hjem, uden det på nogen måde var prangende. Ikke det gør den store forskel men det bliver nok ikke lettere af at starte bagerst og skulle diverse huller når dem foran bliver hægtet af. Der var da flere spurter jeg kunne have sparet mig for og den sidste mod mål var også top ynkelig :dry: sgu ikke lige den slags kørsel jeg er vant til og det nev for en gangs skyld i skinkerne undervejs.

Hjemturen også med uvant stram kæde. Men en fin dag og hvis ikke FBLs niveau er meget højere, virker det realistisk.

Men hold nu kæft, de ligger og roder ud over hele vejen som spredt med en snotskovl. Der har motionstræneren en heeelt anden disciplin.

Link to comment
Share on other sites

Det var det bestemt. Jeg er totalt smadret i stængerne - så kan de fanme lære det :-)

Har lige rullet 19km ud på fælleden og retur. Pres henover kalvebodbroerne men ellers ganske fredeligt.

jeg regner med 100 relativt fredelige km i morgen med en kollega og hans kone, som aldrig før har kørt langt. Tror heller ikke mine ben er fitte til hård kørsel, så det passer fint  

Link to comment
Share on other sites

Lidt over halv ti, daffede jeg til Greve og samlede kollega plus bedre halvdel op, Hendes længste tur var på 80km. Han har før kørt langt men ikke i hurtigt selskab. Han træner mest på en 35km rundstrækning, hvor han giver fuld æde. Jeg har kørt med en enkelt gang, hvor jeg måtte grave pænt dybt og også måtte se mig slået i de korte spurter der var på ruten :-( Jeg havde dog en fornemmelse af, at han ville blive medgørlig med distancen.  

Ud i modvind - køre en del forkert og så landede jeg på 136km. De omkring 115. Hun gik jævnt meget kold til sidst og han lå bare foran, så jeg var lige galant og lå og pakkede hende ind for vinden. Han var så heller ikke så kæk, for vi kørte nogle middellange spurter hvor jeg bare lå en cykellængder foran uanset hvad han gjorde og det gjorde vist naller i ham.... Hævn fra sidste år, hihi. Jeg kørte et par spurter alene, hvor jeg kørte mig helt ud og lidt til, så jeg kom derfor også hjem med slidte stænger. Og øm mås.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

:-)

I dsg en lidt overfladisk tur i FW i Kokkedal. Stængerne var godt smaskede så det passede egentlig fint, at squatten måtte flettes med en anden gut, der havde 70kg på stangen. Det var let men fik lige arbejdet bevægelsen ind og bliver forhåbentlig ikke mere øm end jeg var i forvejen. Overkropstræningen var kort men styrkemæssigt mere end godkendt men det skyldes alene, at de tre dage med hotelmad endeligt sendte mig over 90kg, så der nu intet overhovedet er tilbage af vægttabet. Det er skidt - møghamrende irriterende men trods alt er det lettere at smide vægte rundt. Hvis man nu skal finde noget positivt i det. Jeg håber dog stadig at kunne smide lidt kg igen når det er slut med skolen.

Jeg har ikke cyklen med op til Nivå - synes ikke vejret er fremragende og har elendige arbejdstider fra onsdag og ugen ud. Der er klubtræning i morgen kl 13 - sjovt tidspunkt. Det passer mig fint og regner med at køre hjem og træne med og så få byttet snavsetøj ud med noget rent. Vurderer i morgen på byvejr om jeg alligevel tager cyklen med eller satser på FW.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share