Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

65 km med en af motionisterne i klubben.

Stadig off i stængerne, så fik ikke kørt nogle spurter eller lign som jeg havde planlagt. Han lagde fra land fra start mens jeg stadig sov indvendigt og det tog absolut også gassen af ballonen, må jeg vist indrømme. Jeg kørte bare med i hans tempo og egentlig sjovt, så forskelligt hvor man vælger at lægge pres i pedalerne på en rute med en masse småbakker. Jeg ville ikke umiddelbart hverken spurte nedad eller stoppe med at træde 20 meter fra toppene. Hjemturen bar præg af det hurtige udlæg og var ikke hurtig.

Der er ikke mere regelmæssig skoletid lige foreløbigt, så er i dag begyndt på kalorietælling. Ikke at jeg sigter efter et specifikt tal men bare processen lægger en dæmper på indtaget. Om det er nok må vi se. Vægten viste 91,7 i morges

Håber jeg bliver positivt overrasket over at skulle køre tog i morgen. Lige nu ville jeg nok hellere til tandlæge. Nok mit livs fejl til dato at forlade S-tog. Håber det bliver bedre når jeg slipper for kørerlærerne og kan sidde og passe mig selv igen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg burde grave rundt i diverse lokalinstrukser for rangering men det må vente til i morgen før jeg skal møde. Jeg kan simpelhen ikke tage mig sammen. En af overspringningshandlingerne har lige været 40 minutter i FW for ben og core. Slet ikke noget vildt og uden squat. Jeg var i mit gamle stamcenter hvor squatstativet er flyttet ned i crossfitområdet og der var ornli zy før-solen-går-ned-træning og løssluppen stemning omkring bokseudstyret. Så jeg smuttede op i benpressen.

Puha, hvor bliver man hurtig slap. Egentlig ret rystende hvis man tænker lidt over det.

Ellers rart at give kosten en kærlig tanke igen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke begynde med en detaljeret kostrapport.

Blot igen konstatere at kalorietælling (kunne sikkert også være noget andet der holder indtaget i snor) er en væsentlig faktor når jeg nu har rygrad som en splattet regnorm.

I går indtog jeg 4400kcal, hvilket jo ikke ligefrem er et superlavt tal. Siden den første har tidskorrigeret vægt ligget mellem 91,5 og 92,8 og fedt% op til 14,9 - med de usikkerheder der er i den. I morges 90,6kg og 14,0, så de 4400 er alligevel lavere end ellers.

Jeg regner med lidt mild træning på onsdag.

Link to comment
Share on other sites

Midt i alle mine midt-på-dagen vagter har jeg i dag en vagt der ligger senere. Op ved vækkeur og hekse rundt i Røvovre og Hvidovre og få styr på en masse praktiske ting. Hjem og så på cyklen. Allerede i går kunne jeg fornemme at stængernes akkumulerede træthed var på retur, så selvom det nok burde være en rulletur var jeg klar på at give den fuld æde.

Efter snoldede halvanden km får jeg en ret stor flænge i bagdækket. Havde jeg haft fridag, havde jeg nok pumpet fesent op og fortsat men nu turde jeg ikke. Pokkers! Der er nogle dage i næste uge hvor mine arbejdstider ikke ligger fast men i værste fald kommer jeg ikke på cyklen igen før næste fredag, så humøret er ikke højt.

Projekt affedning kører fint. Jeg lå på ca. 2800 kcal de sidste to dage og det har skåret yderlige et kg af. Self mest carbdepoter, væske og så at der nok er mindre i fordøjelsessystemet, sådan generelt, men der begynder da at vise sig lidt vener hist og pist....

Link to comment
Share on other sites

Projekt affedning kører endnu. Planmæssigt et tilbageskridt, da jeg havde en "spisedag" i går. Her til formiddag omsider på cyklen. Kørte DDR-intervaller med kollegaen jeg har kørt med før.

3x3/3, 3x3/3, "diget", 2 x spurt fra næsten 0, 2x30sek kadence, en alt for lang spurt og en der blev lidt for kort.

Om det var dagene uden cykling eller kalibrering af wattmåler efter skift af krankboks ved jeg ikke, men der var ikke helt de watt som jeg forventede, så det var ikke sjovt at (prøve at) holde wattene. Efter den sidst 3-minutters styrede jeg cyklen i græsset og smed mig - sjit jeg var flad! Turen over diget blev også lidt fesen men fine spurter, omend sløje tal.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Var oppe klokken 6  for at læse op inden arbejde. Lidt forgæves for hele dagen gik med at vade alle tre rangerområder omkring Hovedbanegården igennem. Udover morgenmaden fik jeg hverken vådt eller tørt frem til klokken 15, så lidt panik med opfyldning inden jeg tog til Hvidovres motionstræning med jævnt tunge stænger. Jeg bundede også en liter kakaomælk på vejen ud og den gjorde vist tricket, for ret hurtigt virkede skroget igen.

Intervaller med top geniale makkere i dag, hvoraf den ene (ifølge ham selv) ligger i gruppe 2 til licenstræning og så en tidlige A-rytter som godt nok er kommet i kageform (skideflink fyr btw som var en af dem fra licens hvor det sociale fungerede bedst). Og Dinge, som kører fra mange licensfolk, især opad, når der ikke er temposkift. Dertil de to af dagens hurtigste motionister og så mig, sagde hunden. Dinge og gruppe 2-manden skulle lige indse at de ikke selv skulle køre showet men vi andre også ville byde ind med føringer men da det var på plads, gik alt op i en himmelsk enhed.

Først 10 minutters interval i rulleskift. Herefter 2 på 3-4 minutter, dog som 3-mandshold. Den ene motionist kørte fra og vi andre kørte så et interval på 20 minutter med fri spurt til sidst. Ingen føringer var ret lange men hurtige og jeg er pisse presset i føringer og når jeg skal på hjul. Superfedt! Jeg gambler og prøver st ryste dem på bakken en km før mål men Dinge sad selvfølgelig klistret til mit hjul. De to andre kommer op og gruppe 2-manden kører generelt yderst offensivt og åbner spurten. Jeg bruger Dinge som afsæt og vinder ret let.

Efter et godt stykke transport er der kort cykelløb. De to semi-licenser, en gut fra en af de andre intervalgrupper og jeg trækker hurtigt fra. Igen er gruppe 2-manden ude med et ryk i irriterende afstand fra byskiltet. Jeg panikker og tør ikke lade ham køre og begiver mig ud i en dødsspurt der lander på 35-40 sekunder. Mod slutningen er jeg udsolgt og skæver bagud og håber at have slået hullet men ham fra det lavere hold ligger i slipstrømmen, så må finde det sidste frem der egentlig ikke er der. Puha, det er længe at spurte stående. Pulsmåleren lander på 103% og der er også virkelig lang tid siden lang tid siden jeg har klokket 189bpm. Grotesk iltgæld og den næste halve times tid var lorte-læggene ved at gå i krampe.

Det begyndte at smådryppe, så vi vendte snuderne hjemad. Kun 76km men intensitetsmæssigt, den bedste klubtræning siden mit første år i Hvidovre. Og fedt omsider at skulle spurte fra en i forvejen høj puls.

 

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hold da kæft, jeg er smadret i stængerne efter i går men fik heller ikke spist helt nok. Det er fint nok, for vægten sad lidt fast og må jo gerne falde og er nu igen under 90.

Jeg fik kørt den lille Amagerrunde på 41 km. Vekslede mellem af køre over og under evne, så pulskurven har hhv 4 blokke med høj og lav puls.

Hviledag i morgen og håber at køre med licenserne på torsdag, hvor min kørerlærer har byttet til en morgenvagt - ja tak!

Link to comment
Share on other sites

Hæhæ, al den indforståede snak.

Ja til det sidste. Rangerområder er typisk dér togene er når de er uden passagerer. Enten helt lavpraktisk parkeret om natten eller mellem myldretiderne. Eller kører til og fra vaskeanlæg, tømning af toiletter, påfyldning af diesel, motorolie, bremsesand osv. Og til og fra værksted, hjuldrejebænk mm. Skal prøve om jeg kan sakse et satellitfoto når jeg er på PC, det kan jeg ikke lige få til at funke fra IPad. Nogle steder er sporene så slidte at man kun må køre 10km/t. Eller 5. Andre steder 25 eller 30. Nogle steder kører man for signal og andre steder over en rangerkanal på strækningsradioen, hvor man får køreordrer af en rangerleder. Alt i alt skal man holde tungen lige i munden. For nogle år siden skete der en lille hovsa med kun 20 i timen. Alligevel voldsomt resultat: Reparationsregning på 110 millioner og en dræbt lokomotivfører (gummifronten er lufttæt så forruden skød ind i førerrummet).

...

Licenstræning i dag. Havde sovet under 3 timer i nat (kunne slet ikke falde i søvn og vågne hvert 20-30minut) og var dehydreret. Måske trak overkropstræningen i går en del resourcer- er yderst DOMSet i mave, patter og lats. I hvert fald kørte jeg som en pose lort.

92km. 2 korte og 2 lange intervaller. Og et mellemlangt cykelløb hvor jeg var så tørstig at jeg bare sad på smækken. Lidt trist men det er der jo ikke noget at gøre ved.

 

 

Link to comment
Share on other sites

En god gang fredagstons med Hvidovre ude på Amager. En lidt kluntet start hvor Steen, det værste dampbarn, lægger ud med 38 i timen, straks vi drejer ud fra udgangspunktet. Sygt, gennem byen :-( Folk blev også sat af pga koldstarten. Lige ude på Amager må vi stoppe og få styr på kørslen. Herefter mere jævnt med 35-38 indtil vi forlader fælleden og holder igen og enkelte drejer fra. Turen var lagt ud som tonsertur med pænt over 30 i snit, så de var advarede. 

Det var helt fra start aftalt at Steen og jeg skulle trække toget rundt. Steen er så bare typen der ikke viger pladsen i spidsen - selv når han er træt og farten 3-4 under udgangstempoet, slipper han kun nødigt og lader ny mand komme i front. Pænt irriterende! Dertil Thomas fra motionsholdet der mente at han skulle trække når han fik lyst og maste sig bare ind - bare ikke foran Steen.

Så blev jeg sur og kørte 50-100 meter bag de andre, så jeg fik vind. Modsat i går var jeg nemlig vældigt i hopla i dag. På et tidspunkt i sidevinden sidder Steen og sovser rundt med 32-34 og så kører jeg udenom og lægger stille og roligt på. Lige under 40 råber de "en ned" og jeg lægger mig på 37-38 indtil Thomas kører udenom. Så blev jeg sur igen. Heldigvis huggede Steen hans føring og straks Steens tempo gik ned måtte jeg lige pisse territoriet af. Fat nu at jeg ikke gider sidde på hjul konstant, når jeg har noget at byde ind med!

Ude på diget gik der drengerøv i den da en fjerde mand gik front med en solid dingerføring. Han døde af den men vi andre holdt kæden stram. Det sidste stykke sad Thomas kun på hjul og Steen holdt sine føringer 2-4 sekunder, før han vippede med albuen. Jeg var helt ude i tovene da Thomas så vælger at spurte forbi til sidst og Steen også har gemt lidt i ærmet. Normalt er jeg totalt ligeglad men i dag var jeg i forvejen irriteret på dem og skulle bide mig tungen for ikke at sige noget. Fåk, det var irriterende og forstod pludselig de skænderier jeg har oplevet flere gange når andre har lavet samme nummer.

Stadig en sjov tur. Kun omkring 50 km men alt efter hvis computer vi aflæste, var vi kommet rundt med cirkus 35 i snit. Normalt ret irrelevant men på en tonsertur alligevel et pejlemærke. Og herligt at sidde med totalt overskud andet end lige de sidste 2-3km af diget.

Hvis ikke motionsholdet finder på en søndagstur bliver det nok med licensholdet på søndag. Jeg overvejer om jeg bør trille en lille tur i morgen for at holde gryden i kog - er egentlig ikke sikker på at kroppen fungerer helt optimalt efter en nuldag; det synes jeg svagt at erindre at jeg også kom frem til sidste år. Måske :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Det blev godt ud på eftermiddagen før jeg fik taget mig sammen men har været en tur rundt om Fælleden. 

27km :blush: mestendels med pulsen mellem 70 og 75% med de sædvanlige pulstoppe på broen samt de sidste stykke af diget hvor jeg kørte ind i modvinden (kørte det stykke som fixie og ville ikke under 110rpm)

Link to comment
Share on other sites

Det lykkedes kun at finde én makker i HvidovreCK til dagens tur. En af damerne fra motionsafdelingen. En lille nips på under 50kg der kører solen sort opad. Det tror jeg gerne, for på flad vej måtte jeg stramme mig pænt an for at holde trit - selv i modvinden skød hun en irriterende høj fart. Opad måtte jeg ofre 4-500 watt og endnu mere hvis hun tog bakkerne stående. Hun har dog intet eksplosivitet i sig og det er der mange kvindelige licensryttere der skal være glade for. På flad vej og opad kan hun krølle klubbens kvindelige licensryttere sammen med den ene arm på ryggen.

Vi fik kørt så jeg endte med 101km. Ny PR i watt-snit og næsthøjeste NP. Den havde jeg sgu ikke set ville komme i dag og føj, jeg er træt i stængerne!

Hende vil jeg godt nok gerne træne med igen...

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

46 minutter siden, Gregers TF skrev:

Det lykkedes kun at finde én makker i HvidovreCK til dagens tur. En af damerne fra motionsafdelingen. En lille nips på under 50kg der kører solen sort opad. Det tror jeg gerne, for på flad vej måtte jeg stramme mig pænt an for at holde trit - selv i modvinden skød hun en irriterende høj fart. Opad måtte jeg ofre 4-500 watt og endnu mere hvis hun tog bakkerne stående. Hun har dog intet eksplosivitet i sig og det er der mange kvindelige licensryttere der skal være glade for. På flad vej og opad kan hun krølle klubbens kvindelige licensryttere sammen med den ene arm på ryggen.

Vi fik kørt så jeg endte med 101km. Ny PR i watt-snit og næsthøjeste NP. Den havde jeg sgu ikke set ville komme i dag og føj, jeg er træt i stængerne!

Hende vil jeg godt nok gerne træne med igen...

 

 

Dameryttere kan være megaseje. Det er også min erfaring. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg øjner i hvert fald en tendens til at de kan ligge ufatteligt længe på grænsen og bare fortsætte og fortsætte, hvor vi andre koger over og lige skal ned og rulle lidt inden vi er ladet op igen. Det var helt klart den faktor der pressede mig at vi kun, når vi holdt for rødt eller spiste, var off preskørsel. Når det samtidigt er min ubestridte weakpoint, så får jeg en hård dag. Når vi kører intervaller i klubben, kører jeg hende sønder og sammen og det er jo det fede ved cykling, at folks styrker og svagheder ligger på kryds og tværs og man derfor helt uventet kan finde en genial træningsmakker.

Eftersom jeg sådan set havde forventet en let dag havde jeg egentlig planlagt en tur i Fitness World men det var alligevel nok lige at stramme den. I stedet ville jeg lave lidt hjemmetræning. Det gik lidt (host host) over gevind, især okklusionstræning af lårene (idiot!!!) og blev samlet set jævnt hårdt og helt meget mere strabadserede end en tur i FW.

Kropshævninger, dips, mavebøjninger (lige og skrå), tåhævninger, squat og lunges, 3-5 sæt af hver og mange til fail.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Endnu en grund til at hade det nye arbejde er, at jeg ikke får kringlet træning ind i hverdagen :-(

Jeg har ikke rørt en negl siden søndag eftermiddag, så nu er hjemmetræneren sat op i stuen. Puha, det er varmt trods jeg ikke fik kørt ret meget. Til gengæld har jeg voldhærget stængerne ved at prøve at trække okklusionstræning med på cyklen.

Første tur fik jeg strammet alt for meget og i løbet af ret kort tid sad jeg og kæmpede med lår der der ved at flække af syre og wattene droppede under 150 på bundgas. Af med elastikkerne og ved ikke om det var da det af-iltede blod nåede hovedet men føj hvor blev jeg pludselig svimmel. Efter en pause, en tur mere med mere løs binding hvor det tog en 30-40 sek at faile at holde 300 watt. Af med dem et par minutter pauser og sidste tur med dem på. Denne gang i topgear og stående forcering for at flå det sidste ud.

Så ville jeg egentlig bare rulle lidt let men så kom jeg tit at køre en lille smule uden elastikkerne på, 2min, 1 min og 30sek med et minuts pause - 5 min afrulning. Der gik lang tid, før stængerne ikke var godt smadrede :devil:

Men må videre i teksten. Håber på klubtræning søndag morgen men det regner sikkert væk. Ellers må jeg selv finde på, da jeg har et par gode timer inden arbejde.

Nu England er på vej ud af Europa, er det vist på tide at få genindført tysk musik, som vi jo hørte meget af før anden verdenskrig.

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nu stod cyklen jo i hjemmetræneren, så....

Opvarmning 10x30/30 en pause og 10x2/2 i fornuftig kadence aka ca 96. Ikke så mange watt men var svært presset. Bare for sjov tog jeg et ekstra interval ét gear tungere. Kun 87 RPM men ca 25 flere watt. 12 min afrulning og lige knap halvanden time senere stod jeg af med svært trætte stænger

 

Link to comment
Share on other sites

Fællesturen med klubben blev ikke til noget, da de ikke samlede op ved Glostrup-krydset som de plejer - eller i hvert fald skriver når de kører en anden vej.

Da jeg havde stået og konstateret at de ikke kom, ville jeg køre min sædvanlige runde på Amager så vendte snuden østpå. Kunne konstatere at vinden var i syd, så i stedet blev til til en tonsertur til Køge og retur. Det var faktisk ikke meningen at køre friskt til men lysten var der og stængerne var også klar. For en yderst sjælden gangs skyld kunne det være hyggeligt at finde en anden køre med men der var støvsuget for folk i cykeltøj, udover et par få modkørende. I stedet en alternativ legekammerat på hjemvejen, da jeg omkring Greve havnede side om side med en campist der ikke var særligt kæk ved at køre med campingvogn. Vi, eller jeg i hvert fald, kørte om kap hjem til Avedøre. På intet tidspunkt havde nogen af os mere en 100 meters forspring, så jeg blev blæst godt igennem. 

69,7km. Fedt, faktisk at jeg endte med at køre selv, for så hårdt var det aldrig blevet ellers. Så mangler jeg bare at stængerne falder til ro, for de står og ælter for vildt, trods jeg prøver at slappe af men nu har de også fået tæsk to dage i træk. Så må vi se om de overlever Janes hårde intervaller i morgen, også :unsure:

Link to comment
Share on other sites

69,5 km - ikke just superfriske stænger med det gik egentlig fint nok alligevel. Jane sørger jo for at jeg ikke kan gemme mig, så jeg røg konsekvent i gruppe 1 hvor der var flertal af licensfolk. Heldigvis tog de nogenlunde hensyn.

første interval var i rulleskift, næste en enkeltstart men ellers kørte vi med 30 sekunders føringer. I næste (selvfølgelig det længste interval, mig fjols) kørte jeg mig desværre af holdet med en dobbelt fejl 40. Efter en nedkørsel hvor mine fede 90kg havde det let skulle jeg trække op af en lille stigning og lige lukket for meget op. På toppen skulle vi til højre og jeg havde stort hul ud af svinget, så jeg "ventede" i roligt tempo - også for at komme til hægterne. Først kom én forbi og så blæste der to mere udenom for fuld hammer. Resten af holdet var væk, så i fuld galop efter de tre licensfolk. Men efter min dingerføring var jeg udsolgt, så da jeg manglede 15-20meter i at lukke hullet, begyndte de at trække fra.

Herefter gik det lidt op i hat og briller da vi fik flere punkteringer og intervallerne blev skiftet ud med spurter på ADA-bakken. Godt nok vel omkring 500 meter men uden cykelløb forinden er det kun fedt at køre mod licensdrengene. Og omsider kunne Crof ikke gemme sig mere. Efter 100meters moderat fart begyndte han at køre. Måtte grave dybt for at lukke hullet men fik lige nogle sekunder, inden han åbnede selve spurten. 50m før stregen var jeg forbi ham og så var den hjemme. I næste spurt skulle alle ettere og toere køre mod hinanden. Der trak han så licenskortet og fra sekund ét lagde han fra land. De fleste af os nåede aldrig at komme i gang inden han var væk. Også lige meget for så flade stængerne var, var der kun ét skud i bøssen ad gangen i dag. Den havde han læst, sagde han og jo!

Heldigvis gik der også nogle minutter inden sidste interval. Ikke så langt - én føring til hver og jeg fik fornøjelsen af at slutte på stigningen på Kroppedalsvej. Om jeg fik smidt dem eller de bare hold op med at træde ved jeg ikke, men de dryssede ind med sekunder mellemrum - heldigvis lige så forpustede som jeg selv.

Herefter hjemad efter endnu en stjernetræning fra Janes side. Dog var der lige hende jeg kørte med forrige weekend og hun fik lige smidt et par vo2max'er ind, hvis man ikke ville sættes fra hjul, så fin bonus der. Jeg fik så slet ikke rullet af men med træning tre dage i streg og mødetid klokken 13 i morgen :4pooh: er det nok ligegyldigt, da det bliver en nuldag alligevel. Dem er også meget tiltrængt.

Link to comment
Share on other sites

67 km med Hvidovres motionshold. Pga regn flyttede de træningen til i dag hvor der også var licenstræning, så der var ingen rigtigt hurtige folk i dag. Ja, udover en enkelt ung gut i starten af tyverne der ikke har kørt i klubben så længe. Helt tydeligt at han hele tiden prøver mig af. P.t. Er det stadig sjovt men om en måned eller to når han kører fra mig, bliver det nok irriterende at blive mindet om at være en gammel klovn der ikke kan komme videre.... :dry:

De første 3 intervaller var ret lette. Undgik dog det værste da jeg egentlig blev sat som leder for hold 2 men der gik lidt anarki i rytterne, så jeg fik de hurtigste med.  Det næste skulle vi køre med moderat føring på 60 sekunder og så fyre en 10 sek spurt af og gå bagerst og vente på ny tur. Som sædvanligt kunne folk ikke tackle deres egoer og kørte ALT for hurtigt i minuttet og kunne ikke en skid spurte.

Herefter to mikrocykelløb/lange spurter på en km's penge. Nu havde vi lige spurtet, så for variationen skyld gik jeg "bare" i front halvvejs med et lille ryk og kørte hjem.

Isoleret set burde jeg have valgt licensholdet men skal på 60?km tonsertur i morgen med en kollega og håber at hende damerytteren fra forrige weekend bider på krogen på lørdag. Så tænkte at jeg ikke behøvede køre helt i bund på dag 1.

A propos det med alder, så må jeg nok snart så småt se at komme i sving med noget indledende styrketræning. Det er nu desværre uden for enhver tvivl at mullerne er begyndt at forlade legemet og det skader næppe at stritte imod den pisse trælse kendsgerning. Det skulle gerne være muligt at køre ret seriøst på allerede fra efteråret, så det ikke går som sidste år.

Jeg skulle derfor også helst smide noget fedt inden vinteren, da hypertrofi og skrump ikke er godt at blande. Jeg er stadig max udfordret af, ikke at skulle have skiftet arbejde, så er nok nødt til at køre noget kalorietælling her i loggen igen, for at kunne finde ud af det på nuværende tidspunkt. Det mentale overskud er BARE væk....

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

69,5 km med kollega på hans standartrunde. Sidste år var jeg presset især på bakkerne hvor jeg knebent måtte se mig slået men i år har han skulket fra træningen, så selvom han er uhyggelig god til at spurte trods han er kørt flad, var han "i snor" i dag. Dagens drama var da en Mercer drejede ind foran os på cykelstien og jeg umuligt kunne undgå at ramme - piv medvind på Gl Køge Landevej. Forhjulet preller af, styret går i fordøren (av-av både bule og ridse ind til metallet) og cyklen og jeg svirper rundt, så jeg balrer hoften i bagdøren. Eneste skade er på bilen men det kan jo være slemt nok i en nyere tysk bil. Lokomotivfører-cykelryttere er jo et fredsommeligt folkefærd, så vi er pænt henne og sige at jeg altså har bulet bilen og han var én stor undskyldning og således endte det yderst fredsommeligt. Ingen grund til at piske en stemning op, chaufføren lavede en fejl 40 og kommer selv til at betale dyrt for den.

Licensholdet kører en "skræddersyet-til-mig"-træning i morgen men det vidste jeg ikke før jeg aftalte at kollegaen og jeg skulle køre sammen igen i morgen - hende fruentimmeret havde andre planer. Prøver om jeg kan lokke ham med men han tør sgu nok ikke, hvilket jeg kun kan have fuld forståelse for.

vægten er 89kg og håber den så småt kan falde nu der er blevet aftalt afklaring af nogle fatale mangler i min uddannelse, som burde have været afsluttet med køreprøve i går klokken 8 men blev aflyst 7:58, efter et yderst kaotisk døgn forinden. Håber at jeg snart igen kan sove om natten, få styr på appetitten og at maven begynde at virke efter hensigten :blush:

 

 

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

77km med licensholdet. Ham kollegaen meldte nemlig fra en halv time før mødestart i Glostrup så hurtigt i bad, i kludene og så koldstarte med 15 minutter for fuld skrue.

Herefter i meget adstadigt tempo ud af byen men så blev der lukket op - i hvert fald set fra mit niveau. Rimeligt konsekvent måtte der hældes 400-550 watt i på bakkerne, så jeg var pænt ude af snakkezone. Den bliver givet fri ned gennem Søsum-dalen og jeg er jo desværre en kujon nedad. Helt modsat mig lægger jeg ud jeg holder pænt til højre og bliver også overhalet af 4 gutter. Sjovt nok kun 4. Opad får jeg kørt den bagerste op som i bedste Hvidovre-stil ligger ude ved de dobbelt optrukne linier. Kunne jeg have kørt ud over dem? Ja. Og også overhalet højre om. Men det er bare noget rod. Nå men på et tidspunkt bliver vi så overhalet indenom og så hopper jeg altså med på det hjul som er liiige kvikt nok oppe på det "flade". Jævnt fesne watt i forhold til hvad jeg ellers plejer at køre her - kan godt mærke de to forudgående bakker ved Veksø havde trukket noget simpelt råpower ud af mig men stadig oppe som en af de første, så jeg skal vist ikke øffe for meget.

Næste bakkespurt kommer dog for hurtigt i forhold til tempoet derhen. Jeg har hverken fået fyldt op med ATP eller kreatinfosfat og pH-balancen er forkert, så jeg kan slet ikke fyre en spurt af - det var slet ikke en knap jeg kunne trykke på. Må nøjes med en forcering.

Herefter igen frisk kørsel krydret med et lille skænderi, da én tager en dingerføring opad og slår ud på toppen. På en senere bakke er der en af klubbens "dampbørn" der sætter højt tempo og for sjovt bliver der råbt at den skal "en op" og kom nu! Samtidigt er der en B-mand der presser ham og gruppen bliver splintret til atomer. Træneren bliver væk. De forreste vælger at fortsætte alligevel, nogle overhaler "min" gruppe der vælger at vende og prøve at finde ham.

Vi 4 finder hverken ham eller de andre og kører hjem. Uagtet at jeg allerede har være pænt presset er jeg mentalt tændt og klar på at der skal graves dybt igen. D-manden vælger køre hen til kæresten og så er jeg alene med to C-ryttere men den ene vil bare rulle og den anden vil godt køre lidt hurtigere men gider ikke noget hverken på bakkerne ved byskiltene, så det var noget af fesen udgang på at sidde med sådan to, som burde krølle mig sammen. Pis :-(

Stadig så hårdt udlæg at det samlet var en fin tur.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Godt, at der - trods alt - ikke skete mere ved sammenstødet :raisebrow:

I øvrigt forstår jeg ikke dine bekymringer mht. vægten. Jeg vejer knap 79 kg og har arme, der er både hvidere og tyndere end piberensere. Du vejer 89 kg og har overarme, der sprænger ærmerne i cykeltrøjen. Det kan vist ikke være anderledes? Lyder da også som en omgang solid træning, du får sat på bankbogen for tiden! :alright:

Link to comment
Share on other sites

Der sidder desværre en del "blæver" på dunken. De få måneder det var væk i vinters var faktisk rigtigt lækkert. Armene er stadig store i cykelsammenhæng men den manglende styrketræning (sammenholdt med alder og muligvis højt stress-niveau?), så de er faktisk mindre end de sidste 20 år. Benene er også krøbet og vægten konstant. Så der må jo være mere fedt. Lavpraktisk, var det lettere for at trække vejret nede i hornene på cyklen i foråret end nu, hvor vommen er i vejen og når jeg kører med licensrytterne er jeg også ret udfordret opad - det går men jeg betaler også prisen.

Og så for den... Nu kommer der altså nogle af de mere personlige tanker... Bare så du er advaret...

Jeg bliver nødt til at tænke at vægten skal ned... Måske holder jeg så status quo. Slipper jeg grebet, så trøstespiser jeg og lever af slik og kage. Jeg er SÅ tæt på at tabe sutten efter jeg har skiftet arbejde. Har holdt fri fredag, lørdag og i dag og det var kun lørdag og frem til ved 18-tiden i aften, jeg ikke havde vildt noya over at over skulle på arbejde. Min trang til at ting er under kontrol (tænk min kalorietælling og de mange år her på loggen) er voldsomt udfordret og jeg har allerede høj puls og ondt i maven (skal desværre tages HELT bogstaveligt) over de opgaver der skal improviseres i morgen, når jeg møder ind ved 13-tiden. Det kan jeg gå rundt med indtil næste dobbeltfridag, hvor jeg får en halv eller hel dags helle. Sådan har de sidste tre måneder været, krydret med søvnproblemer, indelukkethed og totalt mangel på overskud. Normalt er jeg ikke særligt social men at jeg siden jul kun har været sammen med andre end mor & lillebror én sølle dag, er alligevel under norm. Og så har jeg ikke engang passagerkontakt mere. Alt er lort med lort på, så må klamre mig til det sidste normale: Træning og ikke at lade vægten løbe løbsk aka ønsketænkning om at den falder.

Klokken 13 er også ca den tid jeg skal møde fra mandag til torsdag, så skulle også gerne trænes i hegnet op til de her træningsfridage :wink: Som mine arbejdstider varsles nu, kan jeg kun se 5 døgn frem med mindre jeg ved at jeg har ferie. Så det er med at få trænet når muligheden er der. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share