Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Det er kun et spørgsmål om vane :wink: Meeen, de dér "ægte" nattevagter tager på mig - det vil jeg ikke skjule. Trods jeg kom fint ind i normal sengetid, så var jeg også godt træt i morges. Håber bare jeg kan komme til at køre fast morgen, for så begynder mine nattevagter ofte ved 2-3-tiden i stedet for - det ligger nærmere bare at møde ekstra tidligt.

I dag lykkedes det at nå træningen. Efter et langt opvarmningsinterval i behersket rulleskift skulle vi køre vo2max. Sådan rigtigt. Jeg røg i gruppe med 2 H40 og 2 hurtige motionister og så afsted. Vi skulle køre 2/2 og jeg tog dem på wattmåleren (ret konservativt på 370-380w) og gik i stå på bakkerne og kørte udenom de andre nedad. Efter 3 stk ville den ene H40 tage et mere, så det gjorde vi og blev væk fra de andre. Pudsigt nok fandt vi 4 mere som også var blevet væk, så instruksen om mødestedet var nok ikke helt klar. Vi kørte en pæn omvej hjem i noget det kunne have været semi-tons men den ene sakkede hele tiden bagud, så det blev ikke så hurtigt alligevel.

Men jeg kan godt mærke at det er længe sidste fællestræning og jeg selv kun har kørt små sjatture, så benene gjorde alligevel opmærksomme på sig selv til sidst. Og så var var bare et irriterende tempo - det havde næsten været lettere at køre en snas hurtigere. Ca 75km

...

Det med licens bliver desværre ikke til noget. Sidste frist for klippekort til weekenden er vist i dag og de lover regn. Det kører jeg altså ikke mit debut-løb i. Næste weekend er arbejdsweekend og så er det jo næsten vinter. I stedet håber jeg at der er mange klubber der kører motionsklasse til næste år og så må jeg være lidt målrettet efter dem.

I stedet overgår jeg til at blive hardcore solskinsrytter her i september og de andre dage vil jeg starte forsigtigt op i FW. I stedet for blot at tælle kalorier vil jeg nu også prøve at lægge en dæmper på dem. Ikke noget vildt men nok til at snige lidt af dunken af.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Igen en åndssvag nuldag.

På vej hjem fra arbejde i går, aftalte jeg med en kollega at vi skulle cykle i dag - vi havde begge to tidligt fri. Han havde så alligevel ikke fri helt så tidligt og skulle lige hente børn og så blev det regnvejr og så ville han alligevel ikke. Havde jeg vidst det, havde jeg snuppet en hurtig powernap og få kørt lidt. Givetvis kun lidt men dog noget. Vi har lavet en ny aftale om i morgen, så håber ikke han brænder mig af igen. Btw også lrriterende at jeg fravalgte D pga regnvejr som vist ikke bliver til så meget.

I ventetiden sniffede jeg rundt på Insta og faldt over en banerytter der ikke er hemmelighedsfuld om hvad han kan og laver. Squatter 250kg. Hopper afsindigt højt. Trækker bil i tov - efter cykel. Får japanske Keirin-skoler til at lige amatører når de kører kadencetræning. Og vinder et væddemål om kan kan fløjte samtidigt med at træde over 2000 watt - med 2450watt gik det fint. Hvis Sankt Peter giver en tur mere, ville jeg godt bede om en tur i hans hylster.

Jeg kan slet ikke vælge hvilken af hans vilde instaer jeg skal poste men det bliver en omgang på bane bag derby - sygt, sygt, sygt hurtigt....

 

 

Link to comment
Share on other sites

I dag lykkedes det af cykle med kollegaen. Han kunne vælge mellem en tur om Roskilde eller op nordpå og køre bakker. Det blev det sidste. At distancen så stak lidt af for os/mig er så noget andet.

Det begyndte fint og i vanlig stil var han kæk og fik også presset mig på de første stigninger. Så holdt han op med at forhjulslire, blev sat fra hjul oppe ved Vedbæk Kaserne og så gik han mere og mere kold. Han plejer ellers at presse mig pænt i spurterne men eftersom han kører næsten alle ture på en 56km rundstrækning, så straffes man åbenbart når det dobles op. Jeg gad ikke spille kong gulerod, så jeg havde en relativ let dag på kontoret. Altså udover at det også er længe siden jeg har kørt +100.

Til gengæld var komforten markant forbedret. Jeg har jo kæmpet og prøvet diverse sadler til sommercyklen uden at finde noget der var rigtig godt. Den der sad på enkeltstartcyklen var overraskende rar, så den har jeg flyttet over og det er virkelig et hit. Umiddelbart havde jeg sadlen lidt højt med det blev helt rart og det sidste stykke hjem alene fyrede jeg rimelig op - så meget man nu kan efter 115km og det føltes bare helt rigtigt.

Må hellere køre et par stykker så jeg har lidt på lager når den går ud af produktion. Det burde jeg have gjort med den forrige sadel.

Vægten falder godt nok ikke men ligger stabilt i omegnen af 88kg. Det er OK.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

September. Det smager af vinter. Så nu SKAL jeg fisen fløjteme i gang med at styrketræne. Igen. Sidste måned droppede jeg det jo hurtigt, da jeg cyklede som en pose lort men nu må det bare være sådan. Eller rettere, så vil jeg slet ikke prøve andet men bare holde gryden nogenlunde i kog.

Dagens tur i FW var nogenlunde hvad jeg lavede sidst jeg var der. Squat'erne en snas tungere (stadig kun første trin af sidste års opvarmning) men færre sæt. Jeg håbede det måske ville reducere DOMS men jeg var blevet øm i lårene allerede da jeg skulle hjem og ned til bilen.

De næste dages plan A var at pille på banecyklen i morgen (har købt nyt styr der er dybere i bukningen, da jeg efter køb af ny sommercykel synes jeg sidder alt for oprejst) og så deltage i årets første træning på tirsdag. Men det bliver kongevejr og jeg har kun fri til at cykle mandag og tirsdag, da jeg har fået "midt-på-dagen" de andre dage jeg kan se. Så jeg overvejer nogle hygge-trille-ture i sensommersolen i stedet for. Det må jeg nok erkende, frister rigtigt meget.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

12 timer siden, Gregers TF skrev:

September. Det smager af vinter. Så nu SKAL jeg fisen fløjteme i gang med at styrketræne. Igen. Sidste måned droppede jeg det jo hurtigt, da jeg cyklede som en pose lort men nu må det bare være sådan. Eller rettere, så vil jeg slet ikke prøve andet men bare holde gryden nogenlunde i kog.

Dagens tur i FW var nogenlunde hvad jeg lavede sidst jeg var der. Squat'erne en snas tungere (stadig kun første trin af sidste års opvarmning) men færre sæt. Jeg håbede det måske ville reducere DOMS men jeg var blevet øm i lårene allerede da jeg skulle hjem og ned til bilen.

De næste dages plan A var at pille på banecyklen i morgen (har købt nyt styr der er dybere i bukningen, da jeg efter køb af ny sommercykel synes jeg sidder alt for oprejst) og så deltage i årets første træning på tirsdag. Men det bliver kongevejr og jeg har kun fri til at cykle mandag og tirsdag, da jeg har fået "midt-på-dagen" de andre dage jeg kan se. Så jeg overvejer nogle hygge-trille-ture i sensommersolen i stedet for. Det må jeg nok erkende, frister rigtigt meget.

hvorfor ikke bare lave en smule styrketræning?

Alt eller intet træningsfilosofier fungerer i hvert fald ikke rigtig for mig. Så vil jeg hellere lave lidt mindre at én type træning end slet ikke at gøre det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke at 4 singler i frontsquat og 4x4 i backsquat er ret meget. Da jeg opgav for en måned siden var jeg nede på under 40% af RM. Det er jo ingenting! Og jeg opgav fordi jeg blev krøllet sammen til cykeltræning (på det hold jeg plejer at køre intervaller med) - der var bare ikke en skid i stængerne.

I går var jeg "helt oppe" og køre med opvarmningsvægten fra sidste år: 60kg men så kun 2 singler i frontsquat og 2x4 i backsquat. De var pivlette  - volumen var lille - alligevel kan jeg næsten ikke gå i dag pga. DOMS. Vi snakker sølle 10 reps i alt udover de 2x10 med stangen. Det bliver altså ikke mindre end det.

Nogle gange må man prioritere og enten træner jeg mig i hegnet på cyklen uden squat eller også, som i september, så bliver det let cykling og (let) squat.

Problemet bliver kraftigt forværret af, at jeg ikke har trænet squat siden foråret (og så lige de få gange i sidste måned) og så bliver jeg grotesk hærget. Med frekvent træning skulle det gerne være meget bedre om en måned eller to.

Hvorfor jeg bliver så forbandet smadret lige i lårene ved jeg ikke. Det er kun der, nemlig - ellers skal jeg være ret hård ved mig selv, før jeg bliver øm. Men det tudede jeg også over for 10-15 år siden, så intet nyt. Dog stadig skide irriterende.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ny frempind på TT'eren. Nyt styr på banecyklen. Det sidste udløste årets første styrt, da jeg skulle sætte styret lige, Havde kun fæstnet det med skruen i forgaflen og rullen var ikke låst, hvad angår afstanden mellem forreste og bagerste ruller. Den kombi kunne jeg åbenbart ikke helt styre :blush:

Jeg var for træt efter tidlig morgenvagt til at jeg turde satse på TT'eren, så jeg kørte med motionsholdet, Jeg var blevet lovet, at jeg kunne drosle ned men .... jeg blev alligevel verfet op på hold 1. Dog først et meget moderat opvarmningsinterval i rulleskift og en enkeltstart kørt uden de store anstrengelser. Men så kom de to halvlange runder med ca, et minuts føring til hver, hvor den skulle op i vo2max, Det var jeg sgu presset i men egentlig ret fedt at skulle kæmpe lidt med det i stedet for at sidde med overskud som jeg plejer, 

75km. Vil prøve at sove tidligt og restituere og så køre til banecykling i morgen - sensommer eller ej. Der bliver nok en masse justeringsstop, så regner ikke med det helt vilde.

Modsat i dag hvor jeg mødte temmeligt tidligt har jeg møg sent fri morgen.

 

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

husk der åbent for deltagelse i motionsklassen igen lørdag (ved Tissø) :-) Du burde få din fede krop afsted, også selvom det er en kuperet rute... Mener også Amager har søndag, men har ikke tjekket fornylig.

Min træningspartner er også 47 og han vandt i D-klassen søndag, så du kan også godt være med ;-)

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville rigtig gerne men jeg har arbejdsweekend :-(

Alder og evner hænger ikke nødvendigvis sammen. Sjovt nok har jeg lige griflet i OT om en gut til banecykling der er 73. Ungdommelig af sind. Store ben. Træder solen sort og hvis han ikke lige er på hold med de helt hurtige, så kører han tit holdene i smadder. Men OK han kører med til VM og så skal man jo også være noget særligt.

Vi var kun 7 på cykelbanen - tre nogenlunde på mit niveau (incl ham på 73), tre et hak under og så Erik Clausen (ja dén Clausen) som faldt noget igennen.

Vi begyndte med en rodet opvarmning hvilket passede perfekt, da jeg to gange måtte ned og rette styret til, da det sad skævt på. Fedt at bukningen er dybere så jeg komme mere fri af vinden men der er langt ud. Jeg må spendere en kortere frempind, for jeg sidder ikke optimalt.

Herefter satte vi Clausen ud som derny på blå streg og så skulle vi på skift køre omgange ind - vi nåede tre. Fik akut mælkesyre i stængerne på slutningen af dem. Hmm - det er åbenbart længe siden sidst, for jeg havde da glemt hvordan det føltes.

Herefter tog vi 15 omgange progressivt. Det skulle stampes godt igennem for at leve op til ham den ældre herre - den anden makker stegte godt og grundigt. Men vi fik overhalet det andet hold efter kun 12-13 omgange og det er før norm.

Jeg skulle gå tidligere da jeg skulle på arbejde men de andre begyndte også så småt at rulle af. Jeg fedtede noget rundt for at ramme et "hul" men jeg fik da lige kørt en flyvende 200 meter. Var egentlig godt brugt i stængerne men rundede alligevel de 60 i timen, trods den var siddende fra barrieren. Med det nye styr styrer cyklen markant anderledes når jeg er stående, så jeg turde ikke rejse deroppe :chicken:

5 minutters afrulning og slut efter 32km. 

Jo, jeg er en kylling men 7-9-13 ryger jeg heller ikke på røven hele tiden. Hvidovres licenshold har igen i dag haft styrt og to mand på hospitalet. Alligevel synes de vist ikke at der er grund til at overveje deres kørsel :4slap:

Vægten kraftigt stigende pga panik efter styrketræning + efterfølgende væskeophobning + besøg hos mor. Har stadig kraftig doms i inderlår og især VMO mens den i resten af quad og lægge er aftagende.

Link to comment
Share on other sites

Går man indenom DCU er der ingen motionsklasse på lørdag. Ærgerligt nok, for tjenestefordelingen ringede i morges og flyttede min fridag fra fredag til lørdag.

 
U15kr. 6008:0041.4 km5 omg.U13Pkr. 6008:0224.84 km3 omg.U13kr. 6008:0224.84 km3 omg.U11Pkr. 6008:0416.56 km2 omg.U11kr. 6008:0416.56 km2 omg.U19Pkr. 10009:3063.9 km6 omg.U17kr. 8009:3063.9 km6 omg.H50kr. 10009:3263.9 km6 omg.H70kr. 10009:3463.9 km6 omg.H60kr. 10009:3463.9 km6 omg.DBkr. 10009:3463.9 km6 omg.U19kr. 10011:3095.85 km9 omg.H40kr. 10011:3285.2 km8 omg.Dkr. 10011:3463.9 km6 omg.Bkr. 10013:50117.15 km11 omg.Akr. 10013:50117.15 km11 omg.DAkr. 10013:5485.2 km8 omg.Ckr. 10013:5485.2 km8 omg.
 
Jeg har lige været i den nye FW i Vallenbæk. Helt genialt LIGE op ad stationen. Dog lidt småt og et vaskeægte diskocenter (hvilket også nok passer godt med målgruppen, efter en hurtig bedømmelse), så jeg holder mig til at træne i Røvovre. Skal jeg en dag kun træne overkrop er det dog et godt bud.
 
Desværre fik jeg slet ikke trænet, da jeg havde glemt noget af træningstøjet. Jeg er godt nok først hjemme fra arbejde klokken 23 i aften men overvejer at prøve at finde en FW der har døgnåbent. Gider bare ikke de gamle Fresh-centre og ved ikke om jeg kan finde en måde at se det på.
Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

På 7/9/2016 at 01:20 , Gregers TF skrev:

Hvidovres licenshold har igen i dag haft styrt og to mand på hospitalet. Alligevel synes de vist ikke at der er grund til at overveje deres kørsel 

 

WTF?! Er det under træning, de ligger og styrter til højre og venstre? Det er da helt towli' ... 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er det. Og det bekræfter mig kun i at de kører alt for chancebetonet. Selvom de selvfølgelig også bare kan være ekstremt uheldige....

...

Jeg fik ikke trænet i går aftes, da jeg var for træt da jeg kom hjem. Ville i stedet i morges men var stadig OFF. I stedet gik jeg lidt i nu-skal-det-fanme-være og hev enkeltstartcyklen en tur over diget og retur i sidste øjeblik inden jeg skulle på arbejde. Udturen med en masse pauser for at justere ind med ny sadel og frempind. Men synes faktisk nu at jeg er landet et fornuftigt sted og ret hyggeligt på hjemturen sidde helt hæderligt og mose rundt med små 90 rpm I TT-tempo.

Link to comment
Share on other sites

101km med Hvidovre, motion. Træneren var fraværende pga defekt så det blev en rodet omgang, hvor kørte lidt overfor rødt og hvis man var røget om bagved med gerne ville op og føre, så maste man bare os andre. Den leg gider jeg jo ikke, så udturen var rimelig røv kedelig, da jeg lå konstant på hjul. Hjemad blev vi enlige om ikke længere at køre rendyrket tons men liiige dæmpe tempoet og så kunne de der ville, køre skilte- og bakkespurter. Alligevel endte jeg så i front i 35 af de 40km efter bagerstoppet :unsure:Steen "Ost" kan altid lokkes men eftersom han nødigt viger fra forreste position og havde ligget der 100% de første 40-45 km, så er han sjældent helt på toppen af hvad han kan i powerbursts. Så udover en enkelt skiltespurt, hvor skiltet kom om hjørnet før jeg troede og han pludselig bankede forbi, så fik jeg hapset alt. 

I betragtning af at jeg var ret ristet i stængerne efter i går, gik det uhyggeligt godt. Jeg er slet ikke vant til at tage dingerføringer, så mentalt er jeg ret udfordret når jeg ligger front med "Ost", som jævnligt får "en blødning". Men det er ham der knækker først hver gang, så....

Link to comment
Share on other sites

Efterfølgende en varm tur i FW

romaskine 5 min

læg i benpres 5 x 20 x 100

siddende læg 5 x 20 x 30

frontsquat 3 x 1 x 60

squat 3 x 4 x 60

liggende lårcurl 5 x 10 x 60

kropshævninger 3 x 6

bicepcurl 3 x 8 x 16

bænkpres, db 3 x 10 x 22

arnold pres 2 x 8 x 12

laterals 2 x 10 x 7

tricep pd 2 x 10 x 27,5

mavebøjninger 3 x 11

hypers 3 x 11

sidebøj i hyperstativ 3 x 11

Kondicykel 5 min >110rpm bare i trin 5

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde sovet for lidt i går til at kunne overskue træning. Og var også ret rædbrækket efter styrketræningen, dog uden at være i nærheden af at være lige så øm som sidst.

jeg er lige kommet hjem fra 67 hyggelige km kørt sammen med en kollega, Han plejer at være glad for tons, så jeg havde regnet med at det skulle gå hurtigt men vi kørte og hyggeknævrede kontant - lige bortset fra et medvindsinterval over diget. Fint nok at det ikke blev hårdere, for så burde jeg være kæk på cykelbanen i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Lige under 40km på cykelbanen

Rolig opvarmning, 12 omgange, 4x"tag en omgang", 200m m flyvende start, 12 omgange, 200m stående start.

Jeg egentlig fint skub i stængerne men mentalt var jeg der slet ikke og var på ingen måde klar til at grave dybt (prøvede dog alligevel)

Fik alligevel sat ny fart-pr med 61,8 i gear 51-15. Jeg tror faktisk nok at det bare er ny topfart på banen uanset gear men er ikke helt sikker.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Planen i dag var en længere tur men nattevagten sad hårdt i kroppen og jeg orkede ikke rigtigt noget. Da det gode vejr snart er datid, så VILLE jeg dog på rammen og tænkte at en enkeltstart-tons måske var sagen. Men jeg magtede slet ikke at træde watt, så jeg lå og nussede rundt med enkelte korte stræk, hvor jeg kørte semihurtigt men ikke værre end jeg pulstoppe ca 25slag fra max.

Hvordan jeg endte med 73km fatter jeg ikke, jeg må være så træt at jeg ikke aner hvad jeg laver. I dag når jeg længere lur inden jeg skal møde 22:48 ligesom i går, så i morgen bliver raceren luftet. Basta!

Og så skal jeg have købt en ny sadel. Nu hvor sommercyklens oprindelige sadel sidder på P2'eren, bliver jeg grotesk øm i røven af at køre på den. Det kan ikke være tilfældigt, nu det skete igen.

Link to comment
Share on other sites

To sadler købt, så er der en i reserve :-)

lidt over 75km med Hvidovres motionshold. Først moderat opvarmningsinterval i rulleskift.

Herefter antrit 5/30 - lige lidt for korte pauser til min fiberfordeling, så jeg var syret godt igennem til sidst.

Langt rulleskift, vi havde en på holdet der hang lidt og en der hang meget og eftersom der var "mit" hold, trumfede jeg igennem at alle skulle med rundt.

En enkeltstart på en 5 minutters penge.

Derefter var vi 5 på mit hold der skiftevis skulle føre moderat i ét minut og så spurte 10 sek og falde bagerst. Jeg nåede to spurter. Gode, i modsætning til flere andre, der kun kom 8-10 meter væk - så har man trukket for hårdt.

Igen et længere interval men i tre-mandsgrupper kørt som jydeskift. Til sidst gik dagens hurtigste mand i front og trak en god dingerføring og så kørte vi 30-sek føringer i stedet for.

Til sidst en slags cykelløb hvor en gruppe fik 20 sek forspring og så skulle vi hente dem, igen var det dagens hurtigste der trak mest men jeg fik den sidste føring og lukkede hullet. Det tog to andre som en leadout men jeg havde kørt all-out i lidt over et minut og var bare flad.

Totalt fedt med den nye mand der er rykket ned fra licenstræningen, der har været her nogle gange nu. Så er jeg ikke længere hurtigste mand i gruppen og skal til at grave dybt for at hænge med ham.

Efter bid mad og et bad gik det videre til Fitness World hvor jeg lige kunne nå at træne ben.

Læg i benpres 5 x 20 x 110

Læg, siddende 5 x 20 x 30

(opvarmningssæt med stangen)

Frontsquat 3 x 2 x 60

Squat 3 x 6 x 60

Lårcurl, liggende 5 x 10 x 60+halv plade

 

I morgen bliver det en nuldag og hvis planerne og vejret holder, står den på klubtræning både lørdag og søndag

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Sensommeren forvirrer men det er da på tide med den halvårlige "rigets tilstand".

Cykelmæssigt går det markant bedre end alder og lunger skulle lægge op til - godt hjulpet af ny cykel med race-geometri, men stadig med watt i forbedring. Jeg bliver også, efter længere pause, igen prikket til mht til at køre licens og hvis ikke arbejdet havde obstrueret det, så havde jeg også prøvet det af på klippekort. Holder wattene stand til foråret, så skulle det gerne blive til noget - også en grund til at jeg har flirtet med ABC, da jeg ikke orker HvidovreCKs  minutiøse løbsrapporter og billeder. Jeg vil bare gerne ligge og hygge bagerst i feltet uden at nogen lægger mærke til at jeg er der.

Vægten er stadig for høj. Lidt lavere end sidste år men jeg fandt lige sidste års målebåndsstatus og dunken er vokset mens f. eks arme og lægge er krøbet med yderligere en cm. Bryst/lats er krøbet hele 3 cm, hvilket nok var årsagen til at jeg var nødt til at "snøre pulsbæltet ind" for at få det til at virke. Sjovt nok holder lårene stand og er vokset en smule - men de tabte jo også markant masse fra forrige til sidste år, så det manglede sgu også bare. Jeg vil stadig gerne smide nogle kg - det kommer også tit i samme sætning når folk prikker til licensen: "du burde lige tabe 5 kg og...."
Det er nu det er oplagt, så fra dd er jeg igen begyndt at veje og tælle alt jeg indtager og må skifte havregryn og skyr ud med noget med lidt smag i - det var en del at tricket sidste år.

Så det ligger højt på ønskelisten at få styrketræningen rigtigt i gear denne vinter. Både for at få lidt discomuller på overkroppen men også for at få mine maxwatt over 1500 igen. Hvis ellers dåbsattesten lige gider holde lav profil :tongue:
Banecykling bliver det nok svært med, med det nye arbejde men må se hvad der kan blive til.
Vintercyklingen skal passes - dog tænker jeg at holde lidt lav profil først på vinteren og så pløje en masse sweetspot og FTP-intervaller af på hjemmetræneren. Jeg tænker at det var det der gav pote sidste år og som jeg lukrerer på nu. Og så ud på lidt længere ture hver anden weekend når jeg har fri. Jeg er blevet lovet at jeg må hoppe op til licenserne, når vi skal køre spurttræning på Holmen til vinter. De kører lidt anderledes bl. a.med leadout, så der kommer jeg på udebane og glæder mig allerede til at blive revet rundt (håber dog stadig at kunne drille nogle af licensryttere) 

....

I dag er jeg træt i kroppen som en i ... Men kom også alt for sent i seng i går. Det må jeg stramme op på - det kunne jeg jo før ferien.
Stængerne er totalt off men ikke så ømme som frygtet - det tegner godt at de allerede er ved at tilvænne sig. Som følge at den nedslående omgang med målebåndet, droppede jeg dagen som nuldag og tog i FW - den nye i Vallensbæk. Der er hyggeligt nok. Ikke ret mange store folk. Men det er lidt småt og klemt. Og så er meget af maskinparken gammel og slidt, trods centeret er nyåbnet. Men da ergonomien tit er bedre på det gamle, er det ikke entydigt skidt.

Crosstrainer: 5 min
Læg i benpres: 5 x 20 x 110 - de kan godt tåle højfrekvent træning, så...
Krophævninger: 6, 6, 6 - helt genialt stativ de har til det
Bænkpres, DB: 15x10, 10x24, 10x24, 10x24
Bicepcurl: 9x16, 9x16, 9x16 (2 x hammer og 1 suspineret)
Tricep pushdown: 10x27½, 10x27½
Arnold pres: 9x12, 9x12, 9x12
Laterals: 10x7, 10x7
Hypers: 12, 12, 12
Sidebøj i hypersstativ: 12, 12, 12
Mavebøjninger på skråbænk: 12, 12, 12

Nu prøver jeg om den ultrakorte frempind fra TT´eren kan gøre gavn på banecyklen, hvor jeg nu har ALT for langt ud til styret. Jeg har også omsider husket at flytte klamperne på mine banesko og har derfor også flyttet sadlen op. Rullen er taget frem, så mon ikke jeg får kørt 5-10 minutters justeringskørsel.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

101km med Hvidovre motion. Der var lidt bakkerspurter først på turen men resten var bare jævnt tempo. Jeg måtte sidde alle spurterne over, da benene var lukket helt ned. Helt og aldeles og godt nok har jeg haft off-dage men den her må ligge i top 3.

Derfor holder jeg mig også væk fra træningen i morgen og satser på at være klar på mandag, hvor vi kører spurt og antrit som i torsdags.

I går indledte jeg min skrump med at indtage 4950kcal. Lige voldsomt nok. Der var araberbryllyp i kvarteret, så jeg er blevet vækket 4-6 gange i nat men jeg har alligevel tabt mig en smule til i dag. Det kommer ikke helt bag på mig, for det føltes som en af de dage, hvor kroppen panisk suger næringsstoffer.

Link to comment
Share on other sites

3950kcal i går og vægten nede med 800g

Jeg havde glemt at slå vækkeuret fra og kunne ikke sove videre. Stængerne gjorde ikke alt for ondt, så fik slugt en solid gang havregryn og hoppet i cykelklunset, velvidende at det nok ikke var skide smart.

Samme rute som i går og en masse dampbørn, så det var skide svært at komme op foran og få føring.De spurter der blev kørt var improviserede og ikke meldt ud på forhånd, så jeg sad og snakkede når de kørte om man jo ikke bare køre væk midt i en sætning. Ergo jeg fik kun kørt én. Selvom benene ikke være voldsomt ømme, varede stadig off-power, så fint nok at holde lidt lav profil. Men nu kan jeg godt mærke dem - håber de bliver klar til i morgen aften :unsure:

 

Link to comment
Share on other sites

Stængerne bliver umuligt klar. De er herre ømme og grafen for min "akutte træningsload" er ved at hoppe ud af skærmen. For at fuldende galskaben smuttede jeg i FW for en omgang fullbody.

Crosstrainer: 5 min
Læg i benpres: 5 x 20 x 110

Siddende læg: 5 x 20 x 30
Krophævninger: 7, 6, 6 
Bænkpres, DB: 15x10, 10x24, 10x24, 10x24
Bicepcurl: 10x16, 10x16, 10x16 (2 x hammer og 1 suspineret)
Tricep pushdown: 10x217½, 10x27½, 10x27,5
Arnold pres: 10x12, 10x12, 10x12
Laterals: 10x7, 10x7, 10x7
Hypers: 12, 12, 12
Sidebøj i hypersstativ: 12, 12, 12
Mavebøjninger på skråbænk: 12, 12, 12

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share