Gregers TF

Langt pokker i MOL

Recommended Posts

Den er HELT VILDT FLOT - stort tillykke med den :-). Er det en af de gamle landsholdsrammer?

Menøh, det forpligter næsten, gør det ikke Gregers? Du har jo helt tydeligt niveauet, både form og teknik, til at køre med i løb, og nu har du også cyklen :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg tror kun at selve rammen har kørt vetaran-DM - baghjulet har været udlånt til og vundet et et rigtigt DM. Så materielt har jeg ingen undskyldning, trods dyret jo har nogle år på bagen.

Teknisk kan jeg nok også godt sidde i et banefelt uden at lave ravage men formmæssigt er jeg slet, slet ikke på løbsniveau. Jeg kører med "andetlaget" af veteranmotionister og bliver hægtet af, hvis jeg ikke er på toppen.

Jeg stadig gerne køre H50-DM om to år men kun 200meter flyvende og 500m stående start, hvis jeg har fået smidt nogle kg og stadig har +1400w i et hverdagsantrit. Jeg gider ikke sidde som "ham den tykke der burde være blevet hjemme". Jeg skal også kunne træne det på banen, for der er mere teknisk i det, end man umiddelbart tror. Især de første 40 m i den stående start (og startmaskinen) og at holde cyklen nede på den sorte streg i første sving på en flyvende 200meter.

...

Jeg fik plattet mig tidligt fri og fik købt de stumper jeg manglede til cyklen og kørte ind på cykelbanen. Jeg fik den gennemgået på værkstedet og havde håbet at justere styr og sadel ind, mellem nogle omgange på banen. Desværre var det ikke Berner (som jeg kender lidt) der var træner i dag, og holdet kørte special-træning. Men håber jeg er klar til i morgen og i håb om ikke igen at blive plantet i løbene, har jeg gearet den op fra 50-15 til 51-15.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banecykling. Den sædvanlige blanding af intervaller. Det første lange løb flasker sig sådan at jeg aldrig får en føring og ligger 2'er med en omgang tilbage. Da jeg tænker det er tid at prøve at køre fra ham foran mig, begynder gulvet at rumle og der brager en gut forbi virkelig, virkelig hurtigt. Jeg gider ikke brænde tændstikker af fra start for en andenplads, så tager 3'eren. Pointløbet er nogen bras, hvor jeg ligger for langt tilbage - vi er 14, så der er langt op. I den italienske ligger jeg 5 af 7 men 3'eren går død så det er alligevel "overskueligt". I udskilningen kører jeg igen på den dyre måde, altså bagerst men trækker frem før stregen. Dog er jeg blevet lusket nok til at lægge mig så tæt på de bsgerste i indersporet at jeg låser dem inde. Min sidste spurt starter jeg desværre for sent.

Cyklen kører fint. Jeg sidder markant bedre på den nye, så det er jo fint. Marchfarten er ikke væsentligt anderledes men cyklen er meget mere responsiv. Den første tid skulle jeg også lige lære at styre den men det kom hurtigt.

At jeg sidder anderledes kunne jeg mærke på vej hjem i bilen. Jeg fik ikke reel krampe i maven men den flexede ukontrolleret nogle gange.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Styrketræning i går aftes - jeg gad egentlig ikke (mere til sidst) men burde jo nok for at undgå kraftig DOMS den dag det bliver.
Jeg var næsten på vej i seng da jeg tog i FW og fumlede hele tiden rundt i 10 eller 12 reps og der er mange gange jeg ikke ved hvad det endte med.

Romaskine: 5 min
Læg i benpres: 11 sæt i pyramide 15 ->8 -> 15 reps
Frontsquat: 3 x 8 x 75
Hacksquat: 3 x 10 x 75
Leg extensions: 15x40, 15x35, 15x35
Glutes: 3 x 10 x 180
Lårcurl siddende: 3 x 10 x 60
Chinups: 3 x 8
Bænkpres: 8x75, 10x75, 10x75
Skuldermaskine: 3 x 12 x 30
Bicepcurl: 3 x 10 x 17,5
Tricep pushdowns: 3 x 10 x 27,5
Mavemaskine: 3 x 10 x 150
Hyperextensions: 3 x 12
Sidebøj i d.o.: 3 x 12

Planen var jo at komme i FW 2 x ugentligt her i vintersæsonen men det holder jeg vist ikke til - hverken fysisk eller mentalt. Det nye hold til banecykling er ret eksplosivt og muskulært udtrættende. I går aftes havde jeg stadig DOMS i stængerne efter onsdagstræningen. Ikke slitage-øm som efter 4 timers tons,  men "rigtig" træningsømhed. Så jeg tænker at banecykling med onsdagsholdet kan tælle for styrketræning. Inden "pausen" var der langt over en uge med konstant DOMS og hvor jeg måtte slæbe op af trapperne. Nu skulle jeg gerne i stedet få overskud til at få gang i noget sweet spot træning o. lign. Mit vægttab blev også til en stigning i den periode.

Jeg er en lille smule småsnottet men håber at det er fordi jeg ikke har fundet min sædvanlige hlasklud frem, nu det er køligt. Min søvnrytme er også gået i totalt udu. Forleden sov jeg fra vanvittige klokken 14 til 4:30 (dog vågen to timer) men i nat kunne jeg ikke sove før den var næsten 5.

Edited by Gregers TF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cyklingen ellers er gennemsyret af nogle, sommetider meget gamle og sære, regler for hvad der er lirens og hvad man må og ikke må og..., er der så ikke snart nogen der standser dette ufatteligt hæslige vanvid med bibshorts der snart er knickers. Nu er selv de kvindelige ryttere også sovset ind i cykelverdens største øjebæer. For he.... da, det ligner lort og er nu så slemt, at det begynder at flabre omkring knæene - jeg troede det skulle sidde tæt. Jeg fatter minus...

(Bare for at ingen er i tvivl: Hvad andre kører rundt i interesserer mig ikke men det er efterhånden helt umuligt at købe bibs der ikke er knælange)

 

IMG_0385.PNG

IMG_0386.PNG

Edited by Gregers TF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvis man kan sin Olsen-banden vil man genkende denne weekends youtube fra det afsnit med Kongen & Knægten (og jeg kan ikke huske titlen lige nu :blush: ). Min kulturelle dannelse ER ikke ret stor og da jeg hørte originalen på P5 her for nogle dage siden, kunne jeg kun blive overrasket over at det var så "fin" en original som Arthur Jensen dansede rundt til.

 

Dagens bendræber var en forlænget tur på cykelbanen. Holdet bagefter havde ingen træner (så vores fortsatte) og kun 6 deltagere, så vi måtte gerne fortsætte ind i deres træning.

Starten var pænt kikset, da jeg blev sat / ikke ville brænde tændstikker af, allerede i gruppeopvarmningen. Nuvel, styrketræningen fra forleden sad stadig i stængerne og jeg var ikke kørt varm til at gå tæt på all-out.

Første interval var det med 6 minutters "spurttid", dvs vi fik 7, da det sidste interval blev modbydeligt langt. Heldigvis begyndte der at komme hul igennem til stængerne. I det første cykelløb på 25 omgange måtte jeg slippe efter 15-18 efter jeg lige havde lukket to huller i træk - nu troede jeg lige det gik så godt. Så point/udskildning. Så Italiensk, jeg fik desværre den første føring og fik besked på bare at fyre den af. De glemte at jeg sprinter bedre end jeg kører, så det var nok sidste gang jeg startede forrest :tongue:. 3 x tag en omgang (2'eren alene men ellers 3 ad gangen) direkte over i 6 omganges løb. Vi har fået et par nye folk med som ellers kørte med løbsrytterne men er faldet for aldersgrænsen og de er altså en god tak hurtigere end os andre. Det håndterer jeg ikke skide godt i forhold til de mere organiserede intervaller :dry:

Kombi afrulning og opvarmning. Første interval på den andet hold var omgang på tid. Der var ikke meget råpower tilbage i stængerne men jeg fik liiige hevet hurtigste tid i hus. Og så igen øvelsen med de 6 minutters "spurttid". Jeg havde besluttet at stoppe bagefter og efter 3-4 kontrollerede spurter tog jeg hovedet af og kørte jeg mig i hegnet. 

3 timer, 58 km og mange ture i rød zone.

Efter en masse snak får jeg omsider taget mig sammen til at køre hjem. Møder Lars Schmidt (jeg forestiller mig at han er et kendt navn i licenskredse) som mangler pedaler til sin cykel. Mine passer til hans klamper og han låner den. Så nu er jeg spændt på om han er til at stole på eller han bøffer dem.

Edited by Gregers TF

Share this post


Link to post
Share on other sites

En "morgentur" på hjemmetræneren 2x15m sweet spot. Ligger nu en kort 10 minutters i kompressionsbukserne inden jeg akal ud og lege med futtog.

Der er kontak til Lars og han kommer med mine pedaler i morgen til banecykling og kører i øvrigt med.

Efter sidste uge med kursusmad og jumbosneglespisning med kørerlæreren, prøver jeg at stramme lidt op igen. Genoptager kalorietælling.

Edited by Gregers TF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banecykling, kun knap 31km

Efter den sædvanlige to-trins opvarmning og opdeling i to hold, skulle vi først køre et kombiinterval med at tage en omgang (3 stk og lettere end normalt da vi var 16 og feltet dermed var langt) og så linieløb over 6 omgange, hvor jeg lå håbløst langt tilbage og endte i gruppe 2 da den knækkede.

Så en italiensk. Jeg meldte mig til plads 3-5 og fik 3'eren. Lige inden vi kørte op, ville ham der kørte 2'mand gerne bytte plads. Det gjorde vi. Og så satte jeg ham fra hjul i min føring :tongue:

Til sidst øvelsen med 6 minutter i rød zone. To af intervallerne var længere end normalt og de syrede pænt i lårene og udløste fæl iltgæld. Var desværre for mærket af det, til rigtigt at kunne brænde tændstikker af til sidst.

4 minutters afrulning.

Nu et par timer senere, kan jeg faktisk ikke mærke at jeg har trænet, så til en forandring en rolig dag på kontoret.

Edited by Gregers TF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fredag igen en træning umiddelbart inden arbejde. Turen gik til FW på Biblioteksvej og når jeg er dér, så er hovedmålet at få trænet core. Men et norsk håndbold???hold og trængsel ved TRX-stropperne gjorde, at lige præcis core var det jeg fik mindst fokus på.

Romaskine: 5 minutter
Squat: 8x80, 8x80, 8x80
Hexbar-DL: 12x85, 12x85, 12x85
Bulgarsk split-squat: 15, 15, 15
Glutes: 10x195, 10x195
Liggende lårcurl: 10x120, 10x120
Soleus: 25x45, 25x45, 20x45
Læg i benpres: 15xFS-3plader, 15xFS-2plader, 15xFS-1plade: 11xFS
Kropshævninger: 10, 10
Bænkpres: 10x75, 8x75
Skuldermaskine: 3 sæt x 15 med det greb som plejer at få skuldrene til at knase fælt. Men med moderat vægt var der ingen knasen - det er helt nyt at det overhovedet kan lade sig gøre.

Quads noget mere ømme end det var meningen.

Edited by Gregers TF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ømhed blev ved og var meget værre i ballerne. Til morgen var de stadig pænt ømme og lårene og stadig mærkede.

HvidovreCK skulle en tur over Amager og nu jeg havde mulighed for at køre med (ingen banecykling i dag). Jeg fik skiftet dæk fra 25 til 23mm og monteret skærm og alt var fint. Alligevel gik det i hat, da jeg ikke kunne finde min kolde vinterjakke. Tiden gik og jeg panikkede rundt i kurve og skuffer og måtte til sidst tage den varme vinterjakke og så bare køre med en svedtrøje under. Jeg kom alt for sent ud af døren og ville fange dem på vej ud til "Lorteøen". Jeg fandt dem aldrig :-( æv, jeg er træt af altid at være for sen på den.

I stedet kørte jeg lidt ud i modvinden og besluttede at køre op til Farum og hjem. Nuij, hvor er jeg ude af form - der er bare INTET udholdenhed i min fede krop. Det er næsten som at begynde forfra. Dog kan det tydeligt mærkes at cykelbanen er blevet passet. Trods vintercyklens træge Durano Plus føltes den ganske sprælsk, når jeg trådte til.

Jeg løb tør for vand, så hjemturen var lidt kikset trods medvind. Cykelcomputeren løb tør for strøm og gik i baglås da den fik strøm, indtil videre har ingen af de to "resetter" jeg kender, kunne få den til at fungere igen med det er jo det sædvanlige. Den ene at de to ventilatorer jeg købte i får til at sætte ved hjemme virker heller ikke.

Benene er også stået af :tongue: hvis jeg var øm i dem inden jeg kørte, så er det ingenting i forhold til nu.

 

Edited by Gregers TF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selv i morges var jeg småøm i ballerne men det gik da væk i løbet af dagen.

Til aften på hjemmetræneren 2x15 @ sweet spot. Jeg var desværre for nærig/optimistisk mht. udstyr i projekt "køling på hjemmetræneren uden at åbne ud til altanen". Alligevel kunne jeg stå af med sved i hovedet men ellers som var jeg kommet ind fra en forårstur på sommerlågen - bare uden efterophedning.. Om det var den bedre køling eller jeg bare havde en god dag ved jeg ikke, men det var næsten badeferie at holde wattene. Næste tur håber jeg at stå tør af cyklen. Hvis det virker, er det ubegribeligt at ingen har nævnt det som en billig (i forhold til hvad man ellers knalder af på cykeludstyr) mirakelkur mod overophedning. Jeg vil næsten mene at penge pr. gavn er større end ved køb af rigtige vinterstøvler.

Cykelcomputeren er levende igen men kan kun engelsk og "hænger" periodisk længe i menuerne :unsure:

 

Edited by Gregers TF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banecykling. Jeg missede det meste af opvarmningen men det gik ikke så hurtigt, så ingen ulykke i det.

20 omgange, 20 omgange med all-out til sidst, 4blå/4barriere-føring til hver mand, direkte videre i 10 omg progressivt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uret ringede lidt over 4, så jeg kunne nå i FW inden bilen skulle til service.

Ikke meget spræl i kroppen. Jeg hørte for nylig en gut påstå, at hvis man ville have effekt af styrketræning, så skulle man træne 3 gange om ugen. 2 kunne til nød gå an og en enkelt gang var næsten spild af tid. Med tanke på at jeg efter 4 uger med træning én gang om ugen måtte pille vægte af og hvor øm jeg blev sidst og også er ved at blive igen, er det måske ikke helt forkert.

Men OK, det bliver givetvis også sværere at komme til banecykling (som jo nu er så intensiv at jeg ikke magtede både det og bentræning) fremover, eftersom jeg i går var til prøve og igen må køre tog alene. Ergo slut kørerlærer og med at have fri hver weekend og gå tidligere hjem hvis jeg havde lyst.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 timer siden, Gregers TF skrev:

Uret ringede lidt over 4, så jeg kunne nå i FW inden bilen skulle til service.

Ikke meget spræl i kroppen. Jeg hørte for nylig en gut påstå, at hvis man ville have effekt af styrketræning, så skulle man træne 3 gange om ugen. 2 kunne til nød gå an og en enkelt gang var næsten spild af tid. Med tanke på at jeg efter 4 uger med træning én gang om ugen måtte pille vægte af og hvor øm jeg blev sidst og også er ved at blive igen, er det måske ikke helt forkert.

Men OK, det bliver givetvis også sværere at komme til banecykling (som jo nu er så intensiv at jeg ikke magtede både det og bentræning) fremover, eftersom jeg i går var til prøve og igen må køre tog alene. Ergo slut kørerlærer og med at have fri hver weekend og gå tidligere hjem hvis jeg havde lyst.

Hvem har sagt det og havde han en kilde til det? Det lyder som bro-science :) Anyways, jeg læser din blog, selv om jeg aldrig kommenterer (det tager for lang tid at logge ind på mol).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er en vlogger på youtube (dansk, trods navnet Butler Power) der tidligere har været på vægttræning men nu er cykelrytter. At én gang om ugen er spild af tid vil jeg personligt mene er at stramme den. Omvendt kan jeg nemt følge tanken om at hyppigere træning (uden at overdrive) er at foretrække. Det er så bare umuligt med restitution når man laver mere end én ting - i hvert fald i min alder.

Lækkert, du gad skrive. Her er ikke så meget tovejskommunikation på MOL som der har været.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutter siden, Gregers TF skrev:

Det er en vlogger på youtube (dansk, trods navnet Butler Power) der tidligere har været på vægttræning men nu er cykelrytter. At én gang om ugen er spild af tid vil jeg personligt mene er at stramme den. Omvendt kan jeg nemt følge tanken om at hyppigere træning (uden at overdrive) er at foretrække. Det er så bare umuligt med restitution når man laver mere end én ting - i hvert fald i min alder.

Lækkert, du gad skrive. Her er ikke så meget tovejskommunikation på MOL som der har været.

Ok, hvad jeg har kunne læse mig til, så er der aftagende marginaleffekt på træningspassene til vægttræning lige fra første pas per uge (dvs. første pas er det mest effektive). Jeg træner selv 2-3 gange per uge, hvilket har resulteret i, at jeg nu kan hverdagssprinte som dig ;) Ved du, hvad got legs trykker?

Jeg burde kommentere mere på de ting, jeg læser, men jeg renser min browser hver dag og så får jeg ikke logget ind igen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Han ligger vist lige under 1500w på toppen 1300w over længere tid, i hvert fald efter de sidste tal han skrev om. Han og jeg ligger nogenlunde ens i en spurt bortset fra at han vejer meget mindre end jeg gør og så har jeg desværre kun wattene hvis jeg er frisk til den - ellers er de pist væk :mad:  givetvis fordi jeg generelt er for langsom og dermed alt for presset inden selve spurten. 

Hvis du har guldkorn at dele mht at hvordan man blander cykling og styrketræning af benene, så tager jeg gerne imod. Jeg synes det er svært og der er ikke rigtig nogen der vil spytte ud med hvordan de gør. Om det så er fordi de heller ikke har den magiske løsning eller ikke vil dele den, ved jeg så ikke :tongue:

Kører du for dig selv eller i klub?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dag op ved vækkeur, så jeg kunne nå en tur på cyklen inden arbejde. 

Det blev ikke til alverden. Jeg var uopfindsom og kørte ad O3 indtil en større rundkørsel, hvor jeg vurderede at jeg skulle vende rundt mens jeg kunne huske hvor jeg kom fra - min ringe stedsans in mente. Tilbage og ud til Gl Køge Landevej og hjem. Ca. 44km men alligevel tog det næsten 2 timer med alle de elendige lyskryds. Nå men jeg fik da kørte lidt antrit ud af mange dem. Jeg skal møde ind på første rigtige arbejdsdag 12:32 og selvom der hele var timet perfekt, måtte jeg alligevel panikke til toget da der var fnidder i elevatorerne og spånse ned af brandtrappen og spurte til toget. Nå men nu er der vist ro på. Håber at værkstedet ringer og bilen er retur fra Dinotrol, så jeg kan hente den på vej hjem i aften.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvor fedt!!! Stort, stort tillykke med omsider at komme ind i varmen.

Jeg kører på hold 3, det med Henning Hartvig som træner. Søndag 12-14 og onsdag 21-23. Men desværre skal jeg på arbejde hver anden weekend og skal godt nok møde sent, hvis jeg skal kunne nå banecykling også. 12/11 er en arbejdssøndag, så der regner jeg ikke med at kunne komme derud. 

Skal du gennem et slags intro/testforløb eller falder du bare ind på et hold med det samme? Ved du hvilket hold du kommer på? Har du cykel - ellers, hvis min gamle cykel kan hjælpe dig (omend den ikke ligefrem er toppen af poppen, så siger du bare til)? 

.... og selvfølgelig skal vi da hilse på hinanden i virkeligheden :bigsmile:

Edited by Gregers TF

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 timer siden, Gregers TF skrev:

Hvor fedt!!! Stort, stort tillykke med omsider at komme ind i varmen.

Jeg kører på hold 3, det med Henning Hartvig som træner. Søndag 12-14 og onsdag 21-23. Men desværre skal jeg på arbejde hver anden weekend og skal godt nok møde sent, hvis jeg skal kunne nå banecykling også. 12/11 er en arbejdssøndag, så der regner jeg ikke med at kunne komme derud. 

Skal du gennem et slags intro/testforløb eller falder du bare ind på et hold med det samme? Ved du hvilket hold du kommer på? Har du cykel - ellers, hvis min gamle cykel kan hjælpe dig (omend den ikke ligefrem er toppen af poppen, så siger du bare til)? 

.... og selvfølgelig skal vi da hilse på hinanden i virkeligheden :bigsmile:

Jeg ved ikke hvor meget intro der kommer, men vi er vist flere der begynder på hold 4. Det kører fra 14-16 med Lars Kure som træner.

Jeg har allerede købt en cykel af en anden, men tak for tilbuddet! Jeg skal hente den mandag, så medmindre der sker noget uforudset er jeg dækket ind med materiel. Det er vist en OK Ridley, med nogle standard Miche hjul.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, så ses vi helt sikkert, for jeg er ikke den der har ild i røven for at komme hjem. Kures hold trængte også til at blive gjort større - det var der vi kørte "overtid" for er par uger siden da Kure var syg min træner tog hans hold, hvor der kun var 6-8 stykker. 

...

Jeg har et spørgsmål til de kloge om træning. Jeg vil nemlig prøve at komme på landevejen en gang om ugen, på en lidt "længere" tur (2-3 timer tænker jeg er rigeligt til mit behov) og så køre mine intervaller på banen eller hjemmetræneren. Stængerne er yderligere trættet af styrketræning.

Altså, når jeg ellers har presset styrketræning og intervaller ind i det omfang jeg synes jeg kan holde til det (og vel egentlig også mere end det), hvor lidt eller hvor meget gas skal jeg så give den, den tur jeg roder rundt på landevejen? Jeg har desværre ikke wattmåler på vintergeden, så jeg må nøjes med at måle den i maxpuls. I gamle dage dage ville man vist bare nulre stille og roligt rundt men hvad er det rigtige mon nu?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 11/2/2017 at 23:02 , Gregers TF skrev:

Han ligger vist lige under 1500w på toppen 1300w over længere tid, i hvert fald efter de sidste tal han skrev om. Han og jeg ligger nogenlunde ens i en spurt bortset fra at han vejer meget mindre end jeg gør og så har jeg desværre kun wattene hvis jeg er frisk til den - ellers er de pist væk :mad:  givetvis fordi jeg generelt er for langsom og dermed alt for presset inden selve spurten. 

Hvis du har guldkorn at dele mht at hvordan man blander cykling og styrketræning af benene, så tager jeg gerne imod. Jeg synes det er svært og der er ikke rigtig nogen der vil spytte ud med hvordan de gør. Om det så er fordi de heller ikke har den magiske løsning eller ikke vil dele den, ved jeg så ikke :tongue:

Kører du for dig selv eller i klub?

Fra næste sæson, licens enten i Hvidovre el. Amager.

Ellers har vi nok kørt forbi hinanden på Tonseren, Diget el. Avedøre Holme :)

Edited by BrombærVanilie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now