Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Spændende med licens. Lidt vildt at I er 3 licensryttere (Alexander ikke medregnet) på MOL og så endda alle i hovedstadsområdet.

I dag en tur på cykelbanen. Jeg var egentlig ikke oplagt hverken fysisk eller mentalt, da jeg var i sving med et IKEA-puslespil og skal have ommøbleret hele lejligheden inden sengetid pga håndværkere i morgen.

Den fælles grundopvarmning var lidt til den hurtige side fra start men tempoet steg ikke, så fint nok. Holdopvarmningen var perfekt idet jeg kom på et langsommere hold end normalt og det gamle skrog derfor fik tid til at vågne op.

Første interval var en kombo af tag en omgang, 3 i alt, og så linieløb på 10 omgange. Feltet kørte 38-40km/t mod de sædvanlige 33, så der var lang, lang vej rundt. Sjældent for mig, fik jeg faktisk ondt i lårene af syre. Efter samling kørte vi løb og jeg sad perfekt som fjerdemand, da de hurtigste som lå samlet trak fra med 3 omgange tilbage. Jeg havde som vanligt tøvet et øjeblik og var totalt ude og sk... for at lukke hullet og fik heldigvis ingen føring og da den ene eksplodere i sin, kunne jeg hive en tredjeplads hjem.

Herefter Italiensk med 2 føringer til hver, hvor jeg sad 4'er af 6

Igen en kombo, nu med 4 pointløbsintervaller og udskilningsløb. Jeg fik rodet mig med i første spurt men det var de forkerte jeg legede med. Nå men gik all-in og vi var 3 der passerede linien så tæt at jeg ikke ved hvem der fik den. De sidste 3 holdt jeg bare lav profi i.. I udskildningsløbet startede jeg i dag i gruppen i indersporet, hvor jeg lå og "hyggede mig" indtil jeg var så tæt på bagerst at jeg ikke turde mere. Så den sædvanlige rumle med at køre det korte inderspor og spurte frem til sidst. Til sidst var vi kun to og jeg missede den med 15cm. Havde jeg åbnet spurten før, så måske men stadig retti fint.

Jeg kan ikke huske hvad vi lavede til sidst andet end at det igen gik langt bedre end det plejer. Så alt i alt en succesoplevelse af de sjældne. Render så stadig rundt med betonlår der er 2 numre større end normalt men hold nu kæft hvor er det dejligt med sådan en dag, hvor man føler at man stadig godt kan flytte cyklen.

...

Kahluha-kalv, jeg fik lige hørt at I er 20 nye på søndag. Der var igen i dag kun en håndfuld på dit hold, så mon ikke I får fuld opmærksomhed :-)

 

Æv men må hellere få styr på lejligheden. Så tager vi den retti!!, Virkelig dårlige musiksmag frem men hvor der er en eller anden sær positiv energi. Sloveniens svar på Jodle Birge. Elller noget :tongue:

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I løbet af sæsonen har jeg ligget på ca. 1400 watt i peak og omkring de 1300 watt i 5 sekunders avg. Det er så 4 år siden at jeg sidst har styrketrænet for alvor.

Jeg holder meget af Butler Power, men tror desværre ikke der er noget evidens bag udtalelserne om styrketræning. De sæsoner hvor jeg gjorde det mest var det 3 gange om ugen. Det kan nok gå an her i den spæde offseason, men når man begynder at bevæge sig ind i december og januar bør man nok skrue en anelse ned for styrketræningen og op for cykeltræningen. En gang om ugen bør nok bare være for at vedligeholde det, så man ikke skal starte helt forfra når man rammer offseason igen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du har ret i at en gang om ugen går an til vedligehold. Men så heller ikke meget mere end det. Men skal man også bruge stængerne til cykling, så er det bare svært at restituere nok, synes jeg. 

Ingen træning i dag, da jeg kun sov 3 timer i nat. Til gengæld er jeg vist efterhånden ovre de store poster på to-do-listen. Jeg er forbi prøverne på arbejde og kører alene. Bilen har været til service, syn og har fået vintersutterne på. I morges fik vi fjernaflæste varmemålere på radiatorerne, hvilket betød en større ommøblering af lejligheden, så radiatormanden kunne komme til. Det var losset i røven til at få mit gamle skrivebord smidt væk og det samme med den stationære PC. Jeg ved godt at det ikke er noget særligt for andre men når man tuller rundt i en lukket verden uden at skulle stå "til ansvar" for nogen, så går man i stå og små opgaver bliver store. 

Jeg har også hentet en pakke fra Heino. Vintersokker, vinterbukser med pude (Alé) som desværre nok ikke er så varme som jeg nok kunne tænke mig, hvis det bliver vinter med stort V. Og så et par bibs fra Saggio - den gamle model der er så kort i benene at den er vej ud. De store størrelser ER væk men jeg fik en L, som jeg lige kan skrue mig ned i. Ellers har jeg kørt i Hvidovres bibs, hvor jeg har klippet det nederste bånd af ved syningen. Det har også virket fint men efter lårene er vokset (fra jeg styrketrænede 2-3 x om ugen :tongue:), så borer syningen sig lige vel rigeligt ind og sidder og generer. Puden jo også siddet flad, efterhånden. Saggioerne kunne godt være en tand større og benene et par cm kortere men det må virke i mangel af bedre og hvis de er gode at køre i, må jeg hellere købe 2-3 mere, så jeg har. Så kunne man håbe at moden er Voeckler-længde, når de er slidt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

På 4/11/2017 at 19:00 , Gregers TF skrev:

Super, så ses vi helt sikkert, for jeg er ikke den der har ild i røven for at komme hjem. Kures hold trængte også til at blive gjort større - det var der vi kørte "overtid" for er par uger siden da Kure var syg min træner tog hans hold, hvor der kun var 6-8 stykker. 

...

Jeg har et spørgsmål til de kloge om træning. Jeg vil nemlig prøve at komme på landevejen en gang om ugen, på en lidt "længere" tur (2-3 timer tænker jeg er rigeligt til mit behov) og så køre mine intervaller på banen eller hjemmetræneren. Stængerne er yderligere trættet af styrketræning.

Altså, når jeg ellers har presset styrketræning og intervaller ind i det omfang jeg synes jeg kan holde til det (og vel egentlig også mere end det), hvor lidt eller hvor meget gas skal jeg så give den, den tur jeg roder rundt på landevejen? Jeg har desværre ikke wattmåler på vintergeden, så jeg må nøjes med at måle den i maxpuls. I gamle dage dage ville man vist bare nulre stille og roligt rundt men hvad er det rigtige mon nu?

 

 

Minimum 70% af maks puls, hvis det skal kunne påvirke din form, udover udholdenheden. 

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg kører rundt rundt uden mål og med god tid, så ligger jeg på små 75% i starten. Efter en times tid er jeg "vågnet" og ligger omgring 80% og mere over end under. Som tiden går vil jeg hyppigere periodevis være oppe omkring 90% - især den sidste vej hjem får jeg tit rodet mig ud i vo2max-ish mellem de røde lys med mindre jeg tænker over at lade være.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sov desværre længe men nok tiltrængt efter i går. Det gjorde bare at jeg ikke havde så meget tid, som jeg havde forventet.

I dag blev mit ventilator-arrangement ved hjemmetræneren sat op. Nu jeg var i gang, fik jeg også rengjort cyklen (lidt pinligt at det ikke er sket før) og sat et hjul på uden latexslange, så jeg ikke skal pumpe før jeg skal på hjemmetræneren.

Det blev til 4 og 8 minutter på min estimerede FTP på 290 og 25 minutter i alt. Nu på arbejde.

 

Link to comment
Share on other sites

Banecykling. 2 x opvarmning. Linieløb på 25 omgange. Italiensk (kørte 5temand af 9), Kombi pointløb (3 spurter) og udskildningsløb. Kombi 3 x tag en omgang og linieløb på 4 omgange.

Jeg synes egentlig at jeg kørte ok i dag, jeg fik bare intet ud af det - andet end trætte stænger. Jeg brændte tændstikker af i det første løb. Ret hurtigt sad jeg i første gruppe da feltet knækkede og allerede med 17 omgange tilbage, ville jeg gerne kyllinge ud men skar lidt grimasser og hang med. Det samme i den italienske, hvor jeg igen led fælt. Modsat sidste gang hvor jeg blev 2'er i udskildningen, så røg jeg ud som den 5te i dag. Lårene var blæver og mentalt var jeg der ikke. Men det gav dog lang pause og jeg fik fyret den godt af, når vi tog omgange. Jeg havde ikke hørt (og glemt at vi plejer) at efterfølge med det lille løb, så den sved igen fælt. Jeg.sad igen i den hurtige ende men uden at kunne andet end bare at være der.

Ikke så eksplosivt som normalt, mere henad reel intervaltræning. Dikkeværket kom godt på arbejde i dag.IMG_0393.thumb.PNG.9e3ab018fe56360f0e2646c33b01f92a.PNG

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I disse dage er der cykelmesse i Roskilde. Heino Cykler er ikke med men laver deres egen minimesse med gode tilbud. Jeg var derude da de åbnede, i håb om at de korte bils fra Saggio ville ligge i en rodekasse til få penge. Det var desværre ikke tilfældet men det var da et forsøg værd.
Bagefter smuttede jeg i FW på Roskildevej. Jeg er ikke så kæk på styrketræningen som for en måned siden, så er gået et lille skridt baglæns :dry:

Romaskine: 5 minutter
Frontsquat: 3 x 8 x 75
Hacksquat: 3 x 10 x 80
Bulgarsk split squat: 3 x 15 x 4 :blush: (i stedet for leg ext)
Glutes: 3 x 10 x 195
Lårcurl, siddende: 10x60, 10x60, 10x60
Læg i benpres: ca 8 x 15 x stakken minus 4 plader
Chinups: 6, 7, 7
Bænkpres: 3 x 10 x 70
Skuldermaskine: 3 x 10 x 35
Mavemaskine: 2 x 10 x 15 - fik krampe og droppede sidste sæt
Hyperextension: 3 x 12
+ en lille smule unoteret maskingøgl for triceps og biceps, ikke noget jeg bliver fan af. Alt, alt for længe siden sidst. Stængerne blev smadret og rystede og sitrede selv da jeg tog hjem.

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg debut på Master 4, med Lars Kure som træner. Det var ret fedt at lege med. Vi var kun dukket tre nye op, så vi fik lov at varme op sammen, køre rulle skift på linjerne og ved barrieren. Derefter  intervaller (tre min 80% og tre min roligt). Afsluttende med progressivt derny race.  Og så fandt jeg ud af de også træner torsdag, så det er jo dobbelt op på muligheder for at komme i bedre form :-)

Næste træning den 26. Glæder mig allerede!!!

Angående cykel. Hvis du stadig har noget som du overvejer at sælge, kan du så ikke skrive til mig her (evt. pm) eller på fb https://www.facebook.com/rasmus.mikkelsen.313 eller mms på 4085 5289. Min bror er startet på samme hold og han har kun lånt en ramme. Han kunne godt være interesseret, men vakler lidt mellem en ny Ridley Arena (alu) og brugt. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Godt du kunne lide det, enkelte få render skrigende væk. Var lige inde på din FB og se cyklen, fin fin! Du sidder noget dybere end os andre gamle gubber :bowdown:

Hvis din bror også vil så langt ned, skal han måske finde en anden cykel end min eller være skruet anderledes sammen end jeg er. Grunden til at jeg blev lidt "sur" på den, for det er ellers en udemærket alucykel, var jeg synes jeg sad ret oprejst. Men jeg har set en cykel magen til køre løb og hurtigt, så....

Nå men det er en Ridley Oval Track str 56 i rød/sort. Monteret med sprinterstyr men jeg har vistnok det almindelige liggende. Hjulene er lavprofil kinahjul til lukkede ringe -  ikke de aller billigste men ikke noget vildt. De fungerer dog fint og har fået loddet ejere. Cyklen står i bur ude på banen, hvis han vil se og røre. Evt finde en dag eller se hvordan jeg arbejder d. 26ende - det ved jeg 8-10 dage i forvejen.

...

I går var planlagt hviledag. Det var det bestemt ikke i dag men endte desværre sådan. Jeg havde sovet elendigt i nat og var træt, voldsomt dehydreret og frøs da jeg fik fri og skulle nok bare have taget en lur, i stedet for at prøve at hutle mig igennem uden. Træls, da jeg ellers havde lavet en ugeplan der passede med vejrudsigt (læs:tørvejr) og arbejde. Jeg må nok bare erkende at jeg arbejder alt for rodet henover døgnet til at planlægge noget, hvor søvn og trænings-iver også spiller ind :dry:

Jeg kan ikke huske om jeg har haft den først på året med så fortjener den en repost. Et virkelig lækkert stykke lyd der er og var alt for overset.

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

31 minutter siden, Gregers TF skrev:

Mandag efter fyraften:

2 x 20 min sweet spot på turbotræneren eller 1,5 - 2 timers lygtetur u intervaller (med mindre jeg fanger/laver et pendlertog)?

Jeg er givetvis dvask igen i morgen og kan sikkert godt bruge et los i r.ven, hvis ikke også i morgen skal fise ud i ingenting.

Stemmer for landevej! Du har godt af noget frisk luft ;-)

Link to comment
Share on other sites

Tak. Seriøst: Tak. Uden din lille bemærkning havde jeg nusset dovent rundt igen i dag. Jeg gad som forventet ikke da jeg skulle ud men da jeg først var der, så var det jo rigtigt rart. Og bagefter total optur.

Så jeg kom ud og fik kørt 59 småkolde men hyggelige km næsten uden vind. Lidt omvendt af sidst. Først lidt ned af Gl Køge Landevej og så svinge ind ad O3 og dreje fra langs motorvejen og næsten op til Farum - vendte rundt ved det nye/ombyggede??? lyskryds og så retur via Glostrupcenteret. Senere kan jeg også tage hjemruren via Gl. K. L. men for nu er det her rigeligt til mit behov. Det er lidt træls med alle krydsene og at det er så fladt (lige undt de sidste km mod Farum) men der er lys og jeg farer ikke vild.

Da jeg hoppede på cyklen dér omkring solnedgang, havde jeg kun indtaget ca 1800kcal og lårene begyndte også at svie til sidst, da tanken begyndte at være tom. Fik dog doseret det, så jeg ikke gik kold med brag. Min lille vinterrutine er at drikke et glas varmt honningte når jeg kommer hjem. I dag hungrede jeg efter et par honningmadder selvom jeg normalt ikke bryder mig om kold honning. Sjov reaktion fra kroppen der åbenbart gerne ville have tarveligt sukker i en fart.

Jeg burde gå i vaskekælderen nu men jeg er godt nok træt, så tror bare jeg vælter i seng om lidt. Heldigvis fridag i morgen men der er desværre ingen banecykling nu jeg ellers har tirsdagsfri.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sov godt i nat og vågnede med laveste vægt i ret lang tid. Efter at fået tanket mad gik turen i FW - jeg havde forventet en træg omgang men det var en af de bedre dage.

Romaskine: 5 minutter
Læg i benpres: sæt på 20, 15, 10 og 8 x ukendt og 3x8 med stakken
Soleus: 5x20x40
Squat: 3x8x80
Hexbar-DL:3x8x85
Glutes: 3x10x195
Liggende lårcurl: 3x10x120
Krophævninger: 3x8
Bænkpres: 10/10/7x72,5
Skuldermaskine: 20/20/15x60
Bicep curl: 3x10x15
Tricep pushdown: 3x10x underlig gearing, så ukendt
TRX rows: 3x10
Mavemaskine: 3x10x135
Hyperextensions: 3x12

Link to comment
Share on other sites

Tidligt i seng i går og vågne lidt tidligt efter dejlige 9t20m søvn.

Planen var at samle de købte kommoder, da jeg har ret meget kaos efter jeg har kasseret møbler der blev brugt til opbevaring.

Men vejret var fristende og pludselig sad jeg på cyklen. Bare udover diget og retur. 3 x 3/2 på udturen og en AT hjemover. Mine ben var døde efter i går og glutes pev noget men jeg fik hutlet mig igennem med en hulens masse selvynk. Men da først snotten fløj fra kinden og rundt om halsen, begyndte det alligevel at være lidt cool.

På broen hjem mødte jeg endnu en fra HvidovreCK som er blevet svinet af en af de to som var efter mig og som begynder i Greve Trim.  Derhjemme rystede lårene som espeløv og trapperne herinde på Hovedbanen svier og syder i lårene. Nu skal jeg heldigvis sidde og hygge mig i mine tog her de næste timer.

Link to comment
Share on other sites

Ufrivillig hviledag i går, da jeg ventede på elektriker som i øvrigt aldrig dukkede op.

Her til formiddag inden arbejde en kort tur på turbotræneren. 2 x 15m sweet spot. Jeg har sat den op til 270w efter blæserne er kommet op. Håber ikke wattmåleren er ved at gå i stykker som sidst, hvor den også begyndte at vise for meget. Relativ let og pulsen driftede ikke højere op end 86-87%. 

Vægten til morgen under 91kg. Næste delmål bliver at komme under 90.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg var oppe klokken 8 i går, så jeg kunne køre sammen med HvidovreCK men de aflyste som sædvanligt pga vejret. OK, det var heller ikke fedt, så jeg tog en IKEA/samle møbler-dag. Mere. Det var så også den sidste, da lejlighed v2.0 er klar. Egentlig er det også fint med en periode hvor kroppen kan restituere i bund og ikke noget jeg er god til at tage frivilligt.

Men fra i dag er det op på hesten igen og vejret var for godt til ikke at tage den sædvanlige tur til Farum. I dag ville jeg køre den korte vej ud men missede ring3 på hjemvejen og kørte durk gennem Rødovre og så gad jeg ikke lægge en sløjfe på. Men så er der mulighed for progression på længden, så egentlig HELLER ikke tosset. Jeg fik nok kørt lidt mere intensivt end jeg havde tænkt mig på de her ture men det er bare lettere at holde varmen. Og så nyder lille generte mig jo også, at der er mørkt og jeg kan forsøge at køre hurtigt uden at være helt til grin :wink: Det blev til 51,5km. To "pokaler" for puls hhv 60 og 90 minutter og jeg er egentlig også pænt tung i stængerne.

...

Turvalget er begyndt på arbejde, hvor man kan søge hvilke arbejdstider man gerne vil have i 2018. Med næsten 20 års ancinnitet er jeg 137-vælger og bortset fra de allermest attraktive ture, har jeg frit valg.

Samme som sidst jeg kørte S-tog med 3 arbejdsdage skiftevis 3 fridage? - nu bare senere så jeg tidligst har fri 16:45 og næppe får trænet når vækkeuret har ringet kl 6 og jeg er 10 timer dehydreret.

Eller morgen? Mulighed for fællestræning på landevej og bane men det strider mod min natur som B-menneske (det hjælper vel lidt på det, hvis det er fast alle dage, tænker jeg). Skal formodentlig cykle på job, alt efter hvor tidlig en morgentur jeg kommer i og måske skal møde før første tog kører. "Sene" morgenture kan jeg nok ikke komme i.

Eller møde kl. 11-14? Sove længe. Ikke være konstant sulten og givetvis få et solidt vægttab. Ingen fællestræning på landevej, visse dage kan jeg nå cykelbanen men ikke alle. Træningen bliver sikkert noget med en times tid med intervaller på diget før arbejde og ikke mere. 

Aftenvagter har jeg udelukket - jeg kan ikke styre at komme sent hjem, uden den bliver 3-4-5 før jeg finder sengen og får lavkvalitetssøvn og er konstant træt.

Et af togmandens større valg og jeg er dybt i tænkeboks.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Når katten er ude og musen har diamanter i stængerne... vi er over kvalmegrænsen af selvfedhed i dette indlæg.

I går fik jeg desværre ikke trænet. Trætte ben og især søvnmangel.

Banecyklingen hertil aften var egentlig aflyst men heldigvis checkede jeg en sidste gang inden jeg hoppede på turbotræneren i formiddags, for vi havde fået tiden tilbage. Dog skulle vi ind ad bagindgangen, så pumpen var ikke tilgængelig og mit pladehjul kan ikke pumpes uden pibe-pumpehoved. Da opvarmningen var sat i gang, fik træneren mig om bag afspærringerne, så jeg alligevel fik pumpet. De var næsten færdige, så det var 0-47km/t på 375m da jeg fandt mit hold - fæl måde at starte på.

De der stillede op til stævnet i morgen var der også den første time, så vi havde stævnespeaker og den rigtige musik som til 6-dages-løb. Så fik de lige testet en gang mere. Faktisk ret fed stemning på den måde. Det må jeg indrømme.

Første interval var linieløb over 25 omgange, 2 mand luskede sig i udbrud mens det hele stod lidt stille og fik det afgørende hul. De sidste 6-8 omgange var vi 4 med et fint samarbejde - desværre fik jeg min føring med 2 omgange tilbage og koldstarten sad i stængerne, så jeg spurtede ikke med 

Næste interval var italiensk. Som nævnt var de hurtigste ikke mødt frem, så jeg sad som sidstemand. Alle tog 3 føringer, så den sved men når der står en af dem der ikke var gået hjem og råber og hopper og danser som en hidsig Ulrik Wilbek, så er det bare svært ikke at køre sig totalt i smadder.

Næste kombiinterval var pointløb og udskildning på hver anden omgang. Jeg tog den først med ro men rykkede frem i de 2 sidste pontspurter. Dermed sad jeg lunt i feltet da udskildniingen begyndte og slap billigt gennem de første 8omgange. Herefter turde jeg ikke mere og rykkede ned bagved og spurtede frem. Herfra sad det taktiske lige i skabet. Min største konkurrent fik jeg på smukkeste vis spæret inde da vi kun var tre tilbage og derfra var det at tage hjulet på den den sidste modstander, som havde været presset til at føre 6 omgange og derfor var ret nem at pille til sidst.

Til sidste skulle vi tage 2 gange tage 1 omgang og derefter linieløb over 6 omgange. Jeg starter desværre næstsidst og har næsten ingen pause inden løbet begynder. Med 2 omgange tilbage af løbet sidder jeg treer da den forreste rykker og slår hul  Da ham foran mig slår ud, sprinter jeg mig fri at feltet og sætter jagten ind. Med en halv omgang tilbage får jeg spolet udbryderen ind og hans spurt ebber ud før målstregen, så den hapsede jeg også.

Herefter hjemmebag og afrulning. Og så fattede jeg kosten og fejede gulvet - betingelsen for st få lov at træne var at man ikke kunne se, at vi havde været der.

...

I morgen starter dagen med den halvårlige KOL-kontrol. Efter en aften som i aften er det godt nok svært at fatte hvad der sker med lungerne, for jeg mærker jo stadig intet til det.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Italiensk (holdforfølgelsesløb):

Man starter to hold fra barrieren på hver sin side af banen (i rigtige løb er det med startmaskine og holdere). Hos os afhænger antallet af deltagere på hvert hold af fremmødet. Man sætter holdet så den dårligste starter forrest, den næstdårligste som nummer 2 osv og hurtigste mand kører bagerst. Hver mand tager sin føring og slår ud og kører væk fra banen og er ikke med mere. Næste mand tager sin føring og slå ud og kører væk osv. Og så handler det om at få holdets sidstemand først over stregen efter sin sidste føring. Hos os plejer hver mand at tage en føring på 2 omgange når vi er 7 eller flere på hvert hold og på 3 omgange når der er 6 eller færre.

En øvelse vi alle sammen "frygter". Modbydeligt hårdt. Især hvis der er en sprintertype der tager første føring, så alle er max presset fra start.

...

Indtil videre skal jeg på arbejde på søndag, så jeg kun kan være med i den første time af træningen men jeg arbejder på at få byttet til noget senere. Så vi må se om det lykkes og vi får hilst på hinanden dér eller en anden dag.

Link to comment
Share on other sites

Et kvarter på hjemmetræneren.

5 min op- og nedvarmning og 5 minutter dér jeg ville lægge mit udgangspunkt i en FTP-test. Jeg overvejer nemlig at køre en, til en forandring. Mit argument for at undlade torturen er, at jeg alligevel godt har vidst hvor jeg har ligget men nu ligger jeg og korrigerer lidt op og ned og så ved jeg jo altså IKKE hvor jeg ligger.

Om det så giver mening at køre den nu, hvor jeg ikke er rigtigt tilvænnet trådet på turbotræneren og derfor får en forkert værdi....? Vi må se om jeg gider eller sniger mig udenom 

Link to comment
Share on other sites

Nå, men den rådne ftp-test.

Jeg lagde ud med at jagte 310w og lå lidt over og øgede jubelidiotisk til 320 efter 10 minutter og måtte trække i land, da jeg var ved at gå død i det. Især med 3 minutter tilbage begyndte wattene at sive men fik vist hentet det tabte på det sidste halve minut, hvor jeg gik et gear op og mosede den hjem. Alt i alt endte jeg på 315w. Det er OK. Et ret elendigt W/kg men det er 5 watt bedre end sidste test for 2 år siden. Med tanke på at alderen ikke just er min medspiller mere, jeg stadig slår ud når jeg er til KOL-kontrol og især at testen ligger efter en sommer, der cykelmæssigt faldt på gulvet (eller var det måske ligefrem en fordel ikke at træne med HvidovreCK?), så må jeg trods alt nok være tilfreds med det.

See my 61 TSS bike workout. I did 0,03 km in 0:45:07.
Link to comment
Share on other sites

Kahlua-kalv, 

Jeg har fået byttet mig til en sen vagt på søndag, så hvis du/I stadig skal til banecykling søndag, så kan vi måske få hilst IRL og hvis din bror stadig vil se/prøve min gamle cykel, så har jeg også masser af tid til det.

Jeg kører rundt i "farveladetrøjen" fra A-H-cykler og prøver at huske at hoppe i Hvidovres bibs (hvor jeg har klippet det meste gule kant af benene).

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vækkeuret var sat så jeg kunne cykle inden arbejde. Jeg kan ikke huske at jeg slog det fra men har også sovet ret elendigt. Min søster blev opereret 6 timer i hjernen her forleden, dog uden hun fik synet tilbage. Min stesiloid-storspisende mor er helt oppe under loftet, hvilket også er OK, da min søster stadig kunne se da hun blev indlagt men først opereret efter nogle dage, da hun VAR blevet blind. Lægerne på OUH (?)kan være glade for, at hun er bundet til kørestolen :tongue: 

...

35 minutter på turbotræneren på tom mave. Planen var z2 men jeg åbenbart for forjaget og lå 50 watt for højt i kvarter, før jeg fattede at noget var forkert. Fik lavet 2 afbræk på 1 minut på hhv 400 og 500w. De 500 var lige voldsomt nok på en "hviledagstræning".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share