Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

88 km med HvidovreCK. Programmet var primært kortere intervaller med en spurt i enden. Lige det jeg mangler allermest.

Vi startede dog med et alm interval på 3-4km i 3-mandsgrupper.
Herefter et længere interval i rulleskift hvor vi var 8. For stor styrkeforskel og vi var ikke dygtige nok, så først da farten blev dikteret ned, blev det et fint rulleskift. Den skulle også ende i en skiltespurt. Ham der vidste hvor skiltet stod, stak af i god tid inden det kunne ses og fik det og jeg måtte tage en andenplads.
Transport og nyt rulleskift, hvor det også gik lidt i hat.
Herefter 3 runder a 4 km hvor der skulle køres bakke/skiltespurt på hver runde og opsamling. Første skiltepassage var ret fredelig, da ingen var obs på skiltet. Næste spurt var min og så var der to der stak af og så gik det hele i smadder. Tredje passage var ikke en reel spurt men hele bakken ude af komfortzonen.
Til sidst et dræbende langt transportstykke med træneren forrest, så ingen kørte hurtigere end udmeldt, før den sidste km fri leg til Risby-skiltet. Feltets hurtigste mand lukkede straks op og fik 2 på hjul og jeg sad heldigvis kun 5-6 pladser længere nede og fik lukket hullet. Da forreste mand døde, overtog den næste og holdt næsten farten men tabte lige et per km/t mod slutningen. For mig kunne det ikke blive bedre og hapsede den, hvilket var ret let da jeg var de eneste der kørte væk.
Hjemturen ret fredeligt men fik lige smidt noget vo2max ind mellem krydsene på Avedøre Havnevej.

Trods der manglede et par spurter, så fedt at få kørt nogle stykker fra høj udgangspuls. Bare trist at de køres alene - nuvel, det giver noget umph at der er andre omkring mig men det havde været sjovere med nogle direkte dueller. Stadig en sjov dag og fed dag.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg var åbenbart træt i går og gik tidligt i seng og sov med det samme. Vågnede dog omkring midnat og spiste ret meget men endte alligevel 1200kcal under ligevægtsindtag. Da jeg sov længe og først kom op lidt i 10, var det oplagt at trille en stille tur på tom mave. Så en times tid på tricyklen med pulsen omkring 70%. Meget højere skulle jeg heller ikke op, før lårene stak og bed.
Vægten i morges var 88,0kg og det laveste i et par år. Kunne jeg bryde næste grænse og kommer under 88 i morgen, ville jeg blive ret glad, faktisk.

Vel hjemme fik jeg tanket godt op, så jeg håbede at være klar til banecykling i morgen aften men den er lige blevet aflyst. I morgen møder jeg ind 12:22 og skal jeg køre intervaller i det dejlige efterårsvejr inden, så skal jeg tidligt op for at komme ud på flyvestationen - diget er spærret af :dry:
Det ender nok med styrketræning af stængerne men nu ser vi. Vejret er næsten for godt til at smide væk....

Link to comment
Share on other sites

Officielt i hvert fald, fordi man ikke er færdig med oprydning efter børnenes medaljeløb, som køres på banen i morgen. 

Der er så også gået mudder i en FB-tråd i hold 3's gruppe, da der blev øffet over at der allerede var aflysning ved den anden træning. Én kom til at antyde at der var fordi der var for få frivillige og det blev, ret forståeligt, taget ilde op. 

Personligt har jeg det også sådan at til 1500kr i kontingent og en hulens mase aflysninger, finder jeg det ikke rimeligt at det forventes at man arbejder frivilligt. Så kan de sætte kontingentet ned til noget der er mere spiseligt. Og dertil finde nogle erstatningstider, når der er aflysninger. Jeg ville nok ikke kunne køre med men det viser i det mindste en god hensigt.

 

btw er jeg en kæmpe narrøv, at jeg ikke har fået trænet ben her til aften. Jeg har bare siddet og hængt lige siden jeg fik fri. Simpelthen så torskedumt at smide en nats restitutionstid væk :4slap:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg var så en idiot på en anden måde, for omkring midnat tog jeg så alligevel i FW og trænede ben. Ikke det fuldstændig vilde men jeg brugte da alligevel en time på det. Ingen squat men legede lidt i maskinparken.

Til morgen langt fra 88kg - dels væskebinding og så kun lidt over 6 timers søvn. Jeg var nemlig oppe, så jeg kunne give overkroppen en tur før jeg skulle på arbejde. 1t 15m.

Håber at jeg dermed er så træt, at jeg sover nogenlunde tidligt i aften uden at vågne natten igennem, så jeg kan komme en tur på cyklen før job i morgen. Vejrmæssigt var det i dag man skulle have haft en fridag. 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

8 minutter siden, Gregers TF skrev:

Vejrmæssigt var det i dag man skulle have haft en fridag. 

Ja, det her sgu da fuldstændig gakkelak. Jeg troede egentlig, at efteråret begyndte i lørdags, men nu har det åbenbart besluttet sig til at tage en omgange sommer mere ... Nå, man skal vel ikke klage, men det er alligevel pudsigt at løbe ture lige nu, hvor man kampsveder, som var det hedebølge i juli.

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, Henrik S. skrev:

Ja, det her sgu da fuldstændig gakkelak. Jeg troede egentlig, at efteråret begyndte i lørdags, men nu har det åbenbart besluttet sig til at tage en omgange sommer mere ... Nå, man skal vel ikke klage, men det er alligevel pudsigt at løbe ture lige nu, hvor man kampsveder, som var det hedebølge i juli.

Det nu meget normalt med lidt godt vejr i september. Solen står stadig højt om dagen, men klart det går stærkt den anden vej de kommende uger. 

Link to comment
Share on other sites

Blah :tongue:

Uret var sat lidt over 7, så jeg kunne nå på flyvestationen før arbejde men jeg var totalt sovetræt og sov videre. Ved 9-tiden tikker en besked ind fra sædvanlige kollega, om vi skal køre. Det gjorde vi men ellers var planen godt nok nogle intervaller ude på Tonseren, hvis ikke diget var åbnet.

Men fint med fællesturen. Jeg kunne ikke træde en bule i et pund sommersmør og tankerne gik konstant til min hovedpude. Først til allersidst fik jeg hul på bylden og kørte noget 400w + mellem lyskrydsene.
Det med kun at sove 5-6 timer om natten er jeg blevet for gammel til og det tager åbenbart flere dage, før jeg er kommet mig over det. Desværre :dry:

 

Link to comment
Share on other sites

Træningsopdatering i aften men lige et arh, altså.. Denne weekend er min friweekend og der er licensløb. Men ikke bare et eller andet løb.

Næ, et dejligt gadeløb - ergo ingen biler på vejene.
Endda 20 minutters cykling væk, så jeg for en gangs skyld ikke bare hiver cyklen ud af bilen og finder startstregen og koldstarter.
Endda sen start så kroppen ikke stadig er nat-vissen.

Men

På min fødselsdag tager min lillebror flyveren til Tokyo for at besøge “Trunten”. Han og mor plejer altid at holde min fødselsdag, så det bliver i denne weekend, hvor han er arbejdsramt lørdag. Ergo søndag.

Jeg vil tifold hellere fråde kage end at køre løb men alligevel liiidt typisk at der er datosammenfald på to sjældne hændelser.

Link to comment
Share on other sites

Man anede nok at Kristina Vogels styrt og skade på ryggen ikke var så godt. Nu er det kommet frem at hun ER lammet. Fra monsterlår og over 2000 watt i peakpower til en kørestol på splitsekund. Dammit, man er i fare hvorend man er :unsure:

...

Bentræning sent i går. Bedre end sidst men stadig en katastrofe for nattesøvnen.
Stepups: 4 x 10 x 24´´
Soleus: 4 x 15 x 30 - fejl, skulle have været 40
1 bens læg i benpres: 6 x 10 x 43
1 bens benpres: 6 x 8 x 52
Bulgarsk spil squat: 4 x 10 x 9
Leg extensions: 2 x til fail x 135
Liggende lårcurl: 5 x 10 x 90 + halv plade
Tåhævninger: 2 x 50

Her til morgen en tur for overkroppen:
Kropshævninger, neutral greb: 4 x 6
Rowsmaskine: 4 x 10 x 105 + halv plade
Bænkpres: DB: 5 x 10 x 30
Hammercurl: 4 x 10 x 15
Bicepmaskine: 4 x 8 x 34
Rear Deltoid: 4 x 12 x 34
Arnold pres: 4 x 10 x 12,5
Laterals: 10x8, 10x8, 10x8, 10x7
Tricep pushdowns: 4 x 10 x 27,5
Mavemaskine: 4 x 12 x 68
Hyperextension: 4 x 12 

... og så har jeg haft det som en overkørt kat hele dagen. Igen. Jeg tænker at jeg enten kommer til at klippe lidt i øvelser, antal set eller lægge en ekstra restitutionsdag ind. Jeg er lidt for smadret til at det kan være optimalt. Men alligevel på den ene måned jeg har været igang, er der slet ingen tvivl om at der sker noget. 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Som sædvanlig en kamp uden lige at komme op lige efter klokken 7, hvor jeg "altid" er i en drømmefase når vækkeuret ringer. To gange i løbet af natten var jeg vågnet skrupsulten og havde givet mig lov til at spise begge gange. 

Alligevel en god morgenmad og en liter kakaomælk på vej ud af døren og ned til Greve Trim for at køre med hold 2. Der var intet hold 1, så de to der hørte til der, kørte med os. Det satte sit præg, især den ene kørte på hold1-vis bare ud over hajtænder og fuld skrue gennem rundkørsler. Nu kom der ingen tværgående trafik, så det skete jo ikke noget ved. Andet end at det lavede ret store huller og først opgav en. Og så en mere. Osv. Stille og roligt gik vi fra fra 9 til 4 mand.

Ellers 114km hvor der bare blev kørt nogenlunde friskt til, uden intervaller eller spurter. Jeg kunne godt mærke at havde spist godt i går for selvom jeg kunne mærke trætheden, f. eks. efter føring med en af dem fra h1, så gik der kun et øjeblik, så havde kroppen genopfyldt og jeg var klar igen. De sidste 20 minutter hjem stak og bed VMO´erne en del når jeg gik op i vo2max men blot et rødt lys og så kunne de igen.
I betragtning af styrketræning og ikke så mange lange ture her på det sidste, var det en dejlig overraskelse at komme kæk hjem og føle at turen sagtens kunne have været længere.

Link to comment
Share on other sites

Søndagsfræs med HvidovreCK - supermotion og en del D-ryttere. Jeg var ikke helt frisk efter i går og efter vi var kommet fri af byen, gik det over stok og sten i opskruet paradekørsel. Jeg sad desværre bag Dinge, som er et af verdens rareste mennesker. Men han cykler.... skal vi sige MEGET alternativt og flere sukkede, da han hægtede sig på gruppen. Og bagefter kørte en af de hurtigste D-folk. Dinge kan sidde og snøvle og bruge 1km på at komme på hjul men pludselig fyrer han så op under kedlerne. I den ene føring lå vi på små 500 w ind bakken (typisk at fede mig skal ligge forrest lige der), hvor jeg var oppe på de 700 for at følge trop. Og så ham den hurtige bagefter. Det kostede en tændstik hver gang jeg var i front. Eneste trøst var at farten faldt voldsomt mens jeg var nede og runde bagenden af feltet men jeg sad ikke lige det rigtige sted i gruppen, rent styrkemæssigt.

På et tidspunkt er det meningen at køre som holdløb, dvs på en række og føringer efter evne. Det virkede aldrig. Folk kørte 2 og 2 og nogle i tredje position. Dinge kom aldrig på hjul, før efter flere km og han var næsten oppe. Så spurtede han og hakkede bremsen i, da han var oppe og lå vi en klump og skulle finde på plads igen. Lidt senere: En af licenserne ville træne enkeltstart og lavede hul til dem foran og signalerede at vi andre skulle blive bagved. Til sidst blev det for kedeligt og vi andre begyndte også at tage føringer, som det jo var meningen.

I Roskilde kørte vi kontrolleret op af bakken ved domkirken nede bagved nogle stykker, der kørte side om side og snakkede og fyldte hele vejen. Vi tog en sløfle og op igen. Nogle foran begyndte at give den gas og jeg fik kringlet mig forbi dem der ikke kørte med. Fik overhalet nogle stykker og det var fint nok, for benene var ikke glade for at lukke så meget op,

Ved toppen ville jeg ned i gear og så knækkede kablet til bagskifteren og jeg trillede hen hvor vi skulle samle op. Et par stykker mente at jeg burde sikre at wiren ikke gik løs og viklede sig ind i noget og mens vi stod 4 med værktøj og fik styr på det, kørte resten af holdet videre uden at sige noget.

Jojo, det var alt i alt som jeg husker licenstræningen på en slem dag. 

Vi 4 fulgtes hjemad. I starten tog de for meget hensyn til at jeg kørte ude på møtrikken men til sidst lykkedes det at få dem til at sætte farten op og jeg kom også selv i front efter en tid. Det bed nu faktisk mere i lænden end i benene at køre med den forkerte kadence.

Men dog alligevel heldigt at jeg ikke skal køre gadeløb i aften, for der var kablet så knækket midt i det hele - ingen tvivl om at bagskiften nok skulle blive motioneret. Det havde godt nok væk været surt at sætte sig op til og have betalt for.

79,3km der afslutter en uge med over 17 timers træning fordelt på 10 pas. Sidste uge var det ikke helt så voldsomt tidsmæssigt og kun 9 pas men stadigvæk.... Det er måske ikke så underligt at jeg føler mig ret slidt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Cyklen sendt til service for at få skiftet samtlige kabler - bremsekablet drillede i sidste uge, så der er vist udløbsdato på dem. Grebene bliver smurt op og så er cyklen, med det der blev lavet i sidste måned, også forårsklar bortset fra nye dæk.

Derefter til kiropraktor og så en lille restitutionstræning af overkroppen: 3 sæt kropshævninger, bænkpres, laterals og 2 af mavemaskine og hyperextensions.

I morgen en nuldag - ingen restitutionstræning til benene. De skal bare have hvile og det skal min bagdel også, der er tyndhudet efter et par ture i reservebibsene.

Må se på onsdag, nu både min fødselsdag og banecykling er aflyst. Det bliver kedeligt bare at sidde og glo tv2news hele dagen.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med i morgen! 

Du skulle have givet dig selv den store værktøjskasse og en dag hjemme med kabelskift mm. Det er fedt når det er overstået og det hele spiller. 

Må dog tilstå at jeg også tyr til den lokale smed med mellemrum, men forsøger at lave det meste selv. 

 

Mangler et godt råd. Overvejer kraftigt at opgradere banehjul fra standard clinxher til awesome tubular, men er lidt i tvivl om hvad der er smartest at købe. Kan du give dit besyv med? 

 

Jeg kigger på Corima 47mm S evt. Med pladehjul bag. Pris ukendt. Men desværre nok på den forkerte side af 10klik

 

Ffwd F6T (60MM) eller F9T (90). De koster Ca. 8000kr.

Planet X 50mm, som er billige (399pund)

 

Eller et brugt sæt zipp bane 404+pladehjul m ringe på til 6000kr.

 

Nogle input? 

Link to comment
Share on other sites

Efter cirkuset med indvendige kabler, så er det slut med at jeg skifter den slags selv. Men... med styrbånd løb det alligevel op i lige under en tusse. Ku' være at den næste cykel skal være en retro med en masse kabler der stikker ud alle stedet - nu har jeg efterhånden også alderen til at køre rundt på sådan noget. .... .... det er garanteret bare dyrere end end en plastikcykel, når det kommer til stykket :unsure:

Mht hjul (el andet udstyr)... jeg er gennemført kikset og ulirens, så det har jeg nada styr på. Det er bedre at du spørger de andre på holdet. 

Da jeg købte banecyklen, fik jeg af en eller anden årsag to forhjul med til den. Et Corima 3-spoke som jeg bedst kan lide - alene af visuelle grunde  Det andet var et zipp 404. Steen Hammel limede en ny ring på sidste år der kun har kørt 3-4 træninger, indtil jeg fandt ud af at sætte speedcensor på pladehjulet bagpå. Hjulet er fint men det ligner lort. Jeg ved ikke hvad den tidligere ejer har gjort. Det har brune rygerskjolder men det er ikke nikotin, for lige umiddelbart kan jeg ikke vaske det af. Kan du leve med et grimt hjul er det billigt til salg, for det står bare og griner af mig. Men når det selv for mig ligner snot, så ER det grimt. 

...

Dagen begyndte med en kort omgang overkrop i FW. Kun lidt, da jeg forventer at køre med til klubtræning i aften.

Kropshævninger, neutralt greb: 6, 6, 6
Rowsmaskine: 3 x 10 x 105 + halv plade
Bicepmaskine: 3 x 8 x 34
Real Deltoid: 3 x 12 x 34
Bænkpres: 3 x 10 x 30
Laterals: 3 x 10 x 8
Mavemaskine: 2 x 12 x 86
Hyperextensions: 2 x 12
 

Jeg håber at det bliver hårdt på cyklen, for jeg har fået handlet lige rigeligt ind med snoller til bagefter

Link to comment
Share on other sites

Jeg spørger omkring :-), men vil gerne købe dit 404. For mig er der noget lidt specielt over zipp. Så må jeg leve med farven... Det er jo også en måde at få testet lidt gear af :-) pris¿ evt. i PM. 

 

kommer du på onsdag?

Eller tirsdag ¿ har planer om at rulle med de gamle i ny og næ, når arbejdet tillader det

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nogenlunde tidligt fri onsdag, så kan vist lige nå det. Jeg tager hjulet med, så kan du jo se på det inden du bestemmer dig. Ret beset ved jeg heller ikke hvordan lejerne har taget, at det har stået i både kulde og hede og lidt fugt, ude på den lukkede altan. Du kører vel parløb når vi andre er færdige? Jeg kører med om tirsdagen, hvis min hverdagsfridag falder der men det er kun hver 5te uge i snit, så det bliver ikke tit. Desværre, for det er klart hygge på højt plan.

Her til aften 80,6km med HvidovreCK. Vi var kun 15 og også Crof - H40-manden. Jeg kunne ikke undslå mig fra at køre på hold1 med ham og en D og 2 andre og sjit, det blev en hård dag.

Vi begyndte dog med individuelle intervaller. 2 minutter on og 1 minut off. Jeg nåede 4 og kørte dem lidt fra toppen af vo2max. Herefter rulleskift i en uendelighed der sluttede ned ad Ågerupbakken, hvor vi vendte rundt og kørte rulleskift i starten og så fri spurt til toppen, Crof har desværre lært at jeg skal presses hen til spurten hvis jeg ikke skal først op, så det kom jeg ikke. Det gik nu pænt hurtigt hele vejen, hvilket sikkerhedsmæssigt var pisse ufedt, for de var flere gange hvor vi bare skal være glade for at der ikke kom modkørende trafik.

Jeg prøvede derfor at gå et hold ned men den gik ikke.
En runde kørt som holdløb med spurt på samme stigning. Crof og D-manden kørte på hinanden i en lang "spurt" og vi 2 lå fint på hjul af den samme mand som blev i front. Så med snedig timing og afbrændigt af et par tændstikker, fik jeg hapset spurten.

Holdløb igen med spurt på en ny bakke bakke. Jeg havde Crof på hjul og efter en føring hvor jeg trak den for længe, måtte jeg gå all-out for at gå på hjul men faldt af efter små 10sek. Heldigvis var vi næsten fremme og fint nok at ramme hegnet, til en forandring.

Efter bakketoppen var der aerocup nedad - altså hvem kommer længst i frihjul. Det hapsede jeg.

Hjemad derfra i kedeligt langsomt tempo og koldt var det også. Jeg kørte lavt gear undtaget fra de røde kryds, hvor jeg gik i 53-11 og siddende all-out, desværre ikke muligt så længe ad gangen. Vi var 4 sammen på Avedøre Havnevej, hvor jeg ellers plejer at køre intervaller men... Jeg tog dog 2 røde lys som dragrace indtil lårene eksploderede.

Jeg har sat års PR i puls på 5sek, 1min, 5 min og 2ndenplads på 20min og højeste 20m watt, så jeg dropper at træne ben i aften - de har vist fået rigeligt med tæsk i dag. Udover det med sikkerheden, var det fint nok at få flyttet nogle grænser for hvad jeg kan holde til.

Link to comment
Share on other sites

Fredagstons med HvidovreCK. Eller... der var tre på fjæsen der havde skrevet at de kom. Så sprang den ene fra og så gad de andre to ikke. Der plejer at stå nogle der ikke har meldt deres ankomst, så jeg kørte til mødestedet. Var dog alene. Nu er jeg selv god til at komme lidt for sent :blush: så jeg ventede lidt med at køre. 3-4 minutter efter tid, dukker en gut op og han var frisk på at vi kører turen sammen. Og irriterende.... han ved hvem jeg er men jeg kan ikke rigtigt huske ham. Det viser sig at han er licensmand og han heldigvis havde været til træning i går. Nu kører vi nogenlunde op med hinanden. Mine føringer er lidt hurtigere end hans, der omvendt er lidt længere. Jeg kører mine på wattene og slipper, lige inden jeg futter tændstikker af - han taber 2-3km/t sidst i sine. 

Men totalt fedt kun at være to så jævnbyrdige. Ingen Steen der klistrer til føringerne. Ingen der råber "en ned". Efter starten med ,let småsnak gik farten op og der blev helt stille. Kun vindstøj, vejtrækning og snøften fra snotten der pressede på. Og den indre dialog om hvor hårdt man turde gå og hvor længe. Og fornemmelsen af, at vi begge to er lidt over kanten af det mulige men ingen vil give sig.

8 medaljer fra Trainingpeaks på både puls og watt og i -18 og all-time, Det med en stille og rolig uge..... ej ikke ligefrem. Men hold da op en fest i dag. 55km i alt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

En lille gang fullbody i går morges. 1 sæt til for- og baglår og 2 til resten. Bare for at holde gryden varm.

Til morgen en tur med sædvanlig kollege. Jeg tænkte at være smart og lægge den ud til Flyvestationen, så jeg kunne køre intervaller og han, hvad han nu havde lyst til. Men så skulle han passe børn og da vi kom på cyklen havde han hverken spist eller drukket og de korte rør drillede knæene. Tempoet var noget lavere end forventet, så vi kom senere derud og eftersom jeg skulle på arbejde bagefter, turde jeg ikke blive så længe heller. Men OK. Jeg HAVDE sådan set selv meldt ind, at jeg gerne ville køre derop, stille og roligt.

Men det korte og lange er,  at jeg kun nåede 6 x 40/20 og ikke 2x10 som jeg havde planlagt. Men 69km og en god all-out-start fra et af de røde kryds.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share