Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Allerede i går aftes gik jeg ombord i youtube for at sætte stemningen til en spinners high - nu skulle det simpelthen være.

Jeg fik desværre spildt mulighederne for dobbelttimer da jeg var for sløv, men endte på en aftentime her kl. 20. Sådan ca., for af en eller anden mystisk årsag havde man besluttet at begynde før tid :nonono:

Nå men jeg fik da koldstartet med noget stående kørsel i enkelttakt med stående angreb.

Om det var derfor eller fordi jeg heller ikke nåede at få fyldt væske på ved jeg ikke, men efter 20 minutter blev jeg nødt til at lette på gassen. Faktisk overvejede jeg at stå af mens jeg kunne og inden jeg faldt. Puha, hvor fik jeg det underligt og kogte af varme. Men holdt lidt igen og fik bundet min vandflaske og så gik det fint efter lidt tid.

Som belønning fik jeg ikke et men hele to spinners high og nummer to var ret vildt :4thumbup:

Sikkert som følge af det, var jeg også i trance på næstsidste blok. Jeg havde desværre hentet vand i pausen og ikke hørt planerne og troede at det var var slut, så jeg måtte lige have en puster inden det sidste som pludseligt var overstået. Men pyt, det var alligevel en af den slags timer som gjorde at jeg for 3?-4? år siden nærmest var afhængig af mine endorfin-trips.

post-1580-085908700 1297289438_thumb.gif

Pga. det og at jeg ikke fik starten med, synes jeg ikke at jeg kan bedømme Hanne Ejlersen til andet end at der ikke var flere udmeldinger end de mest nødvendige - til gengæld meget lækker musik. Men skru dog op :please:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Men skru dog op

Det er så første gang, jeg har hørt om en spinninginstruktør, der ikke spillede højt nok. Jeg synes, de plejer at spænde musikanlægget til bristepunktet crazy.gif

I øvrigt tak for dine indspark vedr. upload af billeder i min logbog. Burde de ikke pinnes et eller andet sted, så endnu flere lægger billeder ind i deres logbøger? Det er jo med til at gøre det hele lidt mere interessant at kigge på. Det kan selvfølgelig også være, der allerede findes guides et eller andet sted, men at jeg bare er for doven til at lokalisere dem cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror faktisk ikke at der er en guide til billeder noget andet sted, jeg kan ikke mindes at have set den.

Jeg bryder mig generelt ikke om høj musik, da jeg har svært ved at koncentrere mig hvis der er meget larm, altså også den positive.

Men lige til spinning kan jeg næsten ikke få det højt nok, især ikke sidst i intervallerne og når jeg så rammer en instruktør som passer på vores ører, så savner jeg dB :blush:

Motivationen er ved at komme. At spinningen i går gav det vildeste interval jeg nogensinde har kørt, har ikke gjort det mindre. Heldigvis fik jeg det dårligt inden jeg forsøgte at splintre cyklen, så forhåbentlig har jeg trådt et stort skridt væk fra komfortzonen. Det var i hvert fald fedt og jeg sidder allerede og glæder mig til gøre det igen. Men det bliver til spinning og ikke på hjemmetræneren - jeg er ikke så fingrovmotorisk anlagt, at jeg vil udsætte min carbonramme for samme hårdhændede behandling.

Nu vi er ved motivation, så har jeg også fået nok af kosten.

Hypnosens mantra er ganske vist at jeg skal ikke skal spise når jeg er mæt men spise når jeg er sulten og spise hvad jeg har brug for. Og der er den altså kikset - hvis bageren får råd til at bygge ud, så ved jeg hvor pengene stammer fra.

Men jeg har boet i min krop så længe, at jeg kan mærke at det ikke duer på den måde.

Jeg er energiforladt. Selv når jeg kommer tidligt i seng eller hvis jeg sover til middag, er jeg ikke mere så frisk som jeg var for en måned siden.

Maven fungerede også bedre før.

Og jeg kender også mine lus på gangen og ved at når DOMS føles på een måde, så bør den være væk i morgen og på en anden måde så går der 3 dage og een mere med trætte ben før jeg er på toppen igen. Nu tager det bare lang tid. Og da jeg tager på og er i energioverskud, burde det snarere være omvendt.

Så nu må det stoppe! Om jeg får vægten ned igen er ikke det vigtige lige nu, men det er noget andet mad, der skal spises. Jeg skal ikke være hjemme i weekenden og kan derfor begynde med at være "irriteret" over ikke at kunne bestemme over føden, så satser på at være kampklar når jeg kommer hjem igen.

I aften står den på boldgymnastik og svømning.

Link to comment
Share on other sites

Pis og lort og fortsæt selv de grimme ord.

Jeg kunne ikke forstå at jeg blev så forpustet til svømning. Indtil jeg opdagede jeg jeg peb og hylede fra lungerne.

Ergo: astmaen er vendt tilbage :cry3:

Håber at det er første og sidste gang jeg skal mærke noget til den mens jeg tager min astmamedicin. Det elendige ...... har bare at være væk når jeg vågner i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ret sikker på at min Symbicort-inhalator er i udu.

Der er godt nok ikke smag i, men man plejer at kunne fornemme når der er pulver i munden. Jeg har slået det hen med at man måske ikke altid er lige følsom over for det.

I aftes da jeg tog mit sug kunne jeg ikke fornemme noget, så jeg snød og tog et mere - så kunne jeg fornemme det. Da jeg lå i sengen, var det ikke noget der peb.

I morges syntes jeg heller ikke der var pulver i.

Da jeg gik på Taxcen, var jeg ved at brænde sammen allerede på de 200watt i opvarmningen og vejrtræknigen nærmest ruflede. Jeg tog et sug mere der føltes tomt og nummer tre hvor der helt klart var noget i. I løbet af træningen blev vejrtrækningen fin igen.

Jeg kan ikke blive ved at skyde portioner af, men vil vil gerne lige have astmaen under kontrol og så må jeg springe et sug over hver anden dag, indtil jeg er med i forhold til det jeg kan få på recepten.

Anyway, morgentræning sucks big time! men hvis jeg skulle nå noget, så var det nu.

Opvarming + 2x250W med en lille pause efter opvarmningen.

post-1580-077363500 1297415465_thumb.gif

Og ja, især i anden blok er hastighedskurven lidt akavet men fordrev tiden med at køre i takt til musikken på P4, det gode er jo at belastingen holdes konstant alligevel.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg er ret sikker på at min Symbicort-inhalator er i udu.

Der er godt nok ikke smag i, men man plejer at kunne fornemme når der er pulver i munden. Jeg har slået det hen med at man måske ikke altid er lige følsom over for det.

I aftes da jeg tog mit sug kunne jeg ikke fornemme noget, så jeg snød og tog et mere - så kunne jeg fornemme det. Da jeg lå i sengen, var det ikke noget der peb.

I morges syntes jeg heller ikke der var pulver i.

Da jeg gik på Taxcen, var jeg ved at brænde sammen allerede på de 200watt i opvarmningen og vejrtræknigen nærmest ruflede. Jeg tog et sug mere der føltes tomt og nummer tre hvor der helt klart var noget i. I løbet af træningen blev vejrtrækningen fin igen.

Jeg kan ikke blive ved at skyde portioner af, men vil vil gerne lige have astmaen under kontrol og så må jeg springe et sug over hver anden dag, indtil jeg er med i forhold til det jeg kan få på recepten.

Anyway, morgentræning sucks big time! men hvis jeg skulle nå noget, så var det nu.

Opvarming + 2x250W med en lille pause efter opvarmningen.

post-1580-077363500 1297415465_thumb.gif

Og ja, især i anden blok er hastighedskurven lidt akavet men fordrev tiden med at køre i takt til musikken på P4, det gode er jo at belastingen holdes konstant alligevel.

Mht. astmasprayen, er der så ikke sådan en indikator på at den er ved at være tom? Det er der nemlig på min. Noget helt andet er at det åbenbart er holdbarhedsdato på dem, så hvis du har overskredet denne så kan det være derfor der ikke er så meget skub i mere. Jeg kørte selv en måneds tid med en der var blevet for gammel hvor jeg var irriteret over at jeg havde svært ved at få luft nok i de pressede situationer.

Men satme fedt med de kurver du kan få ind med watt. Det ser bare så stilrent ud!

Link to comment
Share on other sites

Min hypnose er blevet aflyst, så nu er jeg ikke helt så presset alligevel.

Indikatoren står på ca 35 doser tilbage og den er ikke for gammel - det havde jeg slet ikke overvejet at se efter før nu.

Kan jeg mon være kommet til at puste i den så der er kommet fugt så pillerne ikke splinter? Jeg kan ikke forestille mig det, men ved ikke hvad der ellers kan være gået galt.

Hvis det bare er det så er fint men hvis jeg igen skal til at bøvle med vejrtrækningen, så parkerer jeg nok cyklerne i skralderummet og er det problem væk men lige nu tror jeg på at en ny spray vil virke og at det løser sig ad den vej. Igen - jeg fornemmer meget klart at der ikke er pulver ved hver dosis og har haft den tanke lige fra jeg tog hul på nuværende spray.

Jeg misunder dem der bliver friske af morgentræning - jeg har mest lyst til at lægge mig til at sove :laugh:

Men må hellere prøve om jeg kan holde mig vågen og finde Stege City.

Link to comment
Share on other sites

Angående astmasprayen, så tjek lige din recept om ikke du kan få en ny "i god tid". Og ellers bed din læge om en ny recept, det der med at gå og springe doser over fordi du ikke føler du får nok når du træner, tjener INTET formål.

Husker du at holde tuben helt lodret, når du klikker en ny dosis frem? Få evt. tjekket din "teknik" næste gang du er på apoteket. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må lige prøve at være lidt mere obs på det finmotoriske når jeg lader min sugefrederik.

Nåja, jeg skulle have været i Stege nu men 10 minutter fra Møn, fik jeg et telefonopkald som gjorde at jeg hellere ville vende om - loggen er åben så selvom det et eller andet sted lyder komisk så skal årsagen ikke i Googles klør.

I morges fik jeg både vasket køleskab og lavet en masse andre "sjove" ting. Pudsigt som det altid er lettest på en uventet hjemmedag.

Jeg fik også sat nye pedaler på den aldrende vinterlåge samt de gamle Duranoer fra forrige år - og med indlæg i, da jeg punkterede ret tit på dem sidste forår.

De som kender mig, vil næppe tro mig og da cyklen er skrællet for alt som kan tale med pulsuret kan jeg intet bevise, men jeg vil alligevel påstulere at jeg for første gang siden skoletiden har været ude at cykle i frostvejr.

Ikke langt, bestemt ikke hurtigt; bare et smut til Helsingør og tilbage i det fine solskinsvejr uden vind :4thumbup:

Dog koldt i ørerne (trods hjelmhue - yes, jeg er big time kuldskær) og i drøblen :blink:

Jeg ville ønske at jeg kunne trække vejret gennem næsen men pga. konstruktionsfejl, er der kun lige passage nok til at skaffe ilt til at sidde helt stille. Gad egentlig vide om de næseplastre som var moderne for en håndfuld år siden ikke ville kunne hjælpe?

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ret tilfældigt opdagede jeg at velodromen, trods udmeldingen om det modsatte, havde åbent i dag. Da jeg havde en lille plan om nogle intervaller på Tacxen, tænkte jeg at de kunne flyttes til Ballerup.

Fremmødet var så skræmmende at jeg nær var kørt hjem igen - der var kun een som jeg normalt ville være på hold med og han deltog kun i opvarmningen. Men nu var jeg kørt derind og så kunne jeg lige se hvad det kunne række til.

Alle tre ture var på 25 omgange (5 mand fra start) og jeg udgik nogenlunde kontrolleret efter min føring med hhv 1, 1 og 3 omgange tilbage. Alligevel var stængerne brændt helt af da vi til sidst skulle op og rulle af. Bare at holde 35km/t (det er ikke meget på bane) var yderst plagsomt så det var om at tvinge sig i gang og så lade intensiteten falde så det faktisk føltes afslappende til sidst.

Men havde jeg kun kunnet hænge på de første 15 omgange havde jeg været tilfreds, så selvom jeg principielt ikke kan lide at blive smidt af, så var det godkendt. At jeg dertil fik megeros fra en af de gamle garvede over min kørestil var rar bonus. Men teknikken sad også lige i skabet i dag; under afrulningen tror jeg at jeg holdt 5-6 omgange i træk uden at forhjulet veg det mindste fra den blå streg.

post-1580-094180100 1297624892_thumb.gif

O.T.

Når Puntoen en dag afgår ved døden, så er det givetvis sidste gang jeg får kørt med trinløs gearkasse. Det kommer jeg altså til at savne.

http://www.youtube.com/watch?v=Lt31nuIeVU0

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Astmaen har jeg ikke mærket noget til siden jeg overdoserede - eller var sikker på at jeg fik min dosis. Alt efter tro. Jeg skal have fundet en mørk serviet; hvis man holder den mellem mund og mundstykke, vil det hvide pulver blive fanget og kunne ses. Jeg misser ganske vist den/de dosis jeg laver forsøget med, men jeg finder ud at om det er sprayen der ikke virker eller medicinen der ikke længere kan hekse.

Turen i frost gik faktisk OK, men nu tog jeg det også ret stille så svært at bedømme. Jeg vil dog ikke presse citronen og køre intervaller udendørs før det er blevet varmere. Umiddelbart tør jeg dog godt give småknoldene lidt mere modstand end de fik i går.

Meeeen nu må vi se om jeg kommer ud igen i vintervejr - nogen fornøjelse er det jo ikke ligefrem at sidde og fryse og det bliver næppe varmere af at det blæser :chicken:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

03/1: 90,0kg - fedt% 14,3

10/1: 87,8kg - fedt% 12,5

17/1: 88,9kg - fedt% 13,1

24/1: 87,7kg - fedt% 12,7

31/1: 89,1kg - fedt% 13,2

07/2: 89,8kg - fedt% 13,5

14/2: 89,2kg - fedt% 13,3

I dag blev det til en gang styrketræning i Hillerød. Det var en parodi på et motionscenter:

Alle kvinder var i cardioafdelingen og fyrene i vægtrummet. Havde ADD været der, havde de på ingen tid kunnet spotte to krudttønder.

En håndfuld unge knægte munterede sig med med partielle reps - ned til under det kvarte af fuld ROM. En syntes det var sjovt at tømme drikkedunken ud over gulvet. Sjovt, lige indtil en af instruktørerne gik sin runde - et kæmpe lokum med 40 cm hestehale; så var de unge venner nede og tørre op :laugh:

Min egen træning blev også lidt en børnehave - i hvert fald forsvandt al struktur næsten med det samme.

Træningstid: 1t 45min

Crosstrainer:

5 min

Romaskine:

5 min

Squat:

15x20

10x60

8x90

5x100

5x100

5x105 , uha de blev grimme

12x60

Leg extensions:

15x75

15x75

Lårcurl, siddende:

10x50

5x75

5x75

5x75

5x75

5x75

Lårcurl, liggende:

10x50

10x50

10x50

Stående læg i maskine:

15x50

10x120

10x120

10x120

10x120

10x120

Kropshævninger, neutralt greb:

10

5xBW+16

5xBW+20 , det var nu nok kun 4,9rep - manglede et par cm som ikke ville

4xBW+20

Bænkpres,DB

15x20

10x34

10x34

9x34, (fail på sidste)

Laterals:

10x8

10x8

10x8

Hyperextensions:

15

15

15

Mave på bold:

20

20

20

De var så 8 træningsdage i træk hvis jeg tæller flyttearbejdet med. De næste to dage bliver der ikke tid til træning og tager den nok også med ro et par dage mere.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det værste ved ikke at træne er næsten at der så ikke er noget at skrive i loggen.

Men har brug for en overspringningshandling inden jeg skal bestille tøj til cykelklubben. Det var lettere dengang jeg var i Netto - der var der mere flow i omsætningen og upser solgte man bare dagen derpå.

Jeg burde egentlig også sende rykkere til de som ikke har betalt kontingent :innocent:

Nå!

I går fik jeg ikke min fede røv i seng tidligt nok, så jeg blev lidt for træt og lidt for hyggesulten og åd en stor skål havregryn.

Jeg ved udemærket at det ikke hjælper en skid men for at dulme den dårlige samvittighed, lavede jeg lidt godnatstyrketræning.

Lidt mave, 4 sæt strækkere til fail og 10 bulgarian split squat. Ikke mere, for allerede i går kom DOMSen krybende. Men jeg frygter lidt at være en haltefrans i i morgen :tongue:

I går aftes pep og hylede jeg ret meget fra luftvejene så i dag har jeg købt sorte servietter og har taget tre testsug af astmasprayen som alle spyttede pulver ud.

Det er jeg egentlig ret nede over. For hvad F.... er der så galt? Er astmaen blevet forværret så det nu ikke er anstrengelsesudløst men konstant og så slemt at medicien ikke virker? Eller kunne man være heldig at det er influenzaen fra sidste måned som stadigvæk spøger med noget bronkitis; jeg har jo ikke været slimfri siden. Synes at det er lidt underligt at det er blevet værre.

Nu får det lige en uge eller to og hvis det stadig ikke er godt, må jeg hellere genere min læge. Hvor bliver han glad - NOT!

Tilføjet onsdag morgen:

Typisk: er begyndt at blive snottet og er lige vågnet fra en powernap på arbejde (de ringede i nat og spurgte om jeg kunne møde før planlagt) med ondt i halsen. Håber det er søvnmangel i en sart krop og et par lange nætter kan rette skuden op igen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Angående astmaen: Min bliver altid værre i forbindelse med specielt forkølelse, men af og til også anden sygdom. Måske er det det, du lider under? Jeg kan ikke huske om du tager fast dosis dagligt, eller kun PN, men efter aftale med min læge plejer jeg bare selv at sætte dosis op indtil luftvejene opfører sig "almindeligt" igen.

Angående maden: Jeg synes du har skrevet flere gange om "ups'ere" - betyder det at du ikke rigtig har haft gavn af hypnosen? Eller er det alligevel sådan, at det ikke sker så tit længere?

Link to comment
Share on other sites

Det med at astmaen trænger sig på når man er lidt nede i helbredsmæssigt, giver egentlig ret god mening.

Jeg tager fast daglig dosis men kan ikke sætte den op efter behov - min læge har tal på hvor mange dosis der er i en æske og recepten kan lige præcis fornyes når jeg er løbet tør - bare ikke i weekenden, så må jeg vente til mandag.

Tror lidt det er hans lille hævn over at jeg var så stædig med at få undersøgt astmaen og ikke bare ville stoppe med at motionere eller i det mindste nøjes med tennis, som han jo foreslog og/eller at jeg jeg ikke opgav da hans bud på behandling ikke virkede.

Mad-upserne kommer ikke så tit mere, men jeg kan også mærke at virkningen af hypnosen lige så stille fiser ud, så jeg vil tro at om x uger, så er alting som før. Det eneste som desværre/heldigvis er blevet hængende er at jeg ikke er så panisk over vægten men har accepteret at den nu engang er som den er. Om det også forsvinder med tiden ved jeg ikke - det håber jeg lidt, for hvis jeg ikke har den blokering så er der lagt op til nogle meget store udsving i vægten.

Periodisk kører kosten forbavsende smertefrit - ofte er det besøg ude som slår rytmen i stykker og så går der nemt et par dage inden jeg har styr på det igen.

Det er ingen hjælp at de sidste mange besøg ude, har været med indtil flere forskellige slags ny chokolade som er købt kun for at jeg skal smage dem (siges det), nye kager eller man været i specielbutik i København for at hente liiige den ting som man kun kan få der.

De steder jeg kommer, gør man faktisk alt hvad man kan for at lokke mig i uføre - og det virker desværre. Jeg har naturligvis prøvet at forklare at jeg egentlig gerne vil "normaliseres" men det accepterer man ikke. Jeg skal helst stadigvæk være slik- og kagefræser.

Kan godt mærke at jeg blev vækket i nat - må vist lige have en morfar inden mødet i aften. Men retti´ dejligt at være hjemme allerede nu i stedet for at have fri kl. 18 :smile:

Jeg var grotesk DOMSramt i morges men det er ligeså overraskende hurtigt på retur.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Din læge lyder da godt nok ikke særligt god! :nonono: Nu ved jeg jo ikke om du ellers er glad for ham, men jeg ville godt nok overveje at skifte, hvis det var mig.

Og så bliver jeg i virkeligheden lidt rystet over at din omgangskreds har så lidt forståelse for din situation. Det ville jeg godt nok have det svært med, hvis det var mig.

Link to comment
Share on other sites

Omgangskredsen er også lidt... træls på det punkt men det kan man jo ikke vælge selv - ikke familien i hvert fald og har ikke så mange alternativer at jeg vil skippe nogen ellers. Så det må jeg nok bare leve med.

Min læge er ikke god til småting men hvis lokummet skulle brænde for alvor, er han meget ihærdig med at losse til sløve sygehuse o. lign.

Der er ingen træning at berette om, så det det bliver lidt hyggeskriven, mest om mine genvordigheder med at få lov at sove.

Det var meningen at træne lidt restitueringstræning i aften men den gik ikke - og måske meget godt for vejrtrækningen har virkelig været skidt i dag. Da jeg kom hjem fra arbejde og låste mig ind på anden sal, var jeg forpustet. Altså RIGTIGT forpustet. Det har jeg aldrig prøvet før og der gik nok 10 minutter før vejrtrækningen var helt nede igen :crazy:

(sjovt nok har jeg ikke mærket noget på arbejde hvor der også er lidt trapper)

Og så var jeg træt. Det begyndte i går nat da jeg blev vækket i utide.

På arbejde havde mulighed for en powernap - hvis ikke det var fordi rengøringsmanden kom lige da jeg var faldet i søvn.

Da jeg kom hjem og var på vej i kassen, ringede et meningsmålingsinstitut og ville høre om mit syn på Danmark Radio.

Da jeg endelig sov, ringede der en avissælger. Så meget for at være på Robinson-listen.

I dag havde jeg næsten lige lagt mig til en morfar, da jeg fik en hastekørsel for cykelklubben og har lige siddet til ekstramøde med formanden i 3 timer.

I morgen har jeg fri og håber ikke at håndværkerne begynder med slaghammeren på den tidlige side af kl 8 :please:

Men uanset hvad, skal jeg bevæge mig i morgen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Mmmm - jeg fik næsten sovet 11 timer i nat og indtog morgenmaden lidt i 11.

Faktisk blev jeg lidt klogere inden jeg gik i seng i går.

1. Ifølge nettet er det bronkitis med grønt opspyt som behandles medicinsk, med hvidt opspyt skyldes det virus og skal gå i sig selv uden behandling. Træning udendørs i kulde frarådes. Ej, hvor ærgeligt :laugh::laugh::laugh:

2. Hvornår jeg er begyndt på det ved jeg ikke, men jeg har brugt min astmaspray forkert i det sidste stykke tid. Jeg har hæftet mig ved at den skal holdes lodret så det har jeg gjort hele tiden, også når jeg har suget. Men dér må den gerne være vandret således at man kan tilte hovedet en smule opad så pulveret havner i lungerne og ikke strander i munden. Klart det går i fisk, så :4slap:

Kort inden jeg faldt i søvn i går, kunne jeg ikke få luftvejene til at hyle. De gjorde det naturligvis igen i morges men nogle dage/uger mere med korrekt teknik og jeg er sikker på at jeg er kampklar igen.

Da jeg holder "restitutionsuge" skulle jeg ikke træne så meget i dag - og slet ikke da mave og stænger stadigvæk var lidt ømme fra sidste gang. Det blev nu lidt for intensivt og også i lidt større mængder end det var planlagt. Retter op med en hviledag igen i morgen.

Træningstid: 1 time 55 minutter

Crosstrainer:

5 min

Romaskine:

5 min

Sideplanken:

1 min

Dynamisk planke (skifter konstant mellem normal planke og udgangsstilling til armstrækkere):

1 min

Squat:

10x10

10x10

5x50

5x50

5x90

3x100

3x105

3x110

3x115

3x120 PR , her begyndte det at bide pænt. Fik desværre "sejlet" lidt med stangen da jeg unrackede.

3x125 PR , selvtilliden forsvandt fuldstændigt og jeg stod med stangen 30-40sek inden jeg tog modet og dykkede, så jeg stoppede her. Men tror godt jeg kan lave en PR mere næste gang jeg kører tripler.

Lårcurl, siddende:

15x35

5x50

5x80

5x80

5x80

Læg i benpres:

10x50

10x100

10x150

8x200 PR

8x200

8x200

8x200

8x200

Chinups:

5

5

5xBW+16

5xBW+16

5xBW+16

Skrå bænk, BB (har kun kørt den 2-3 gange før, så turde ikke gå alt for tungt):

10x10

10x10

10x50

10x70

10x70

10x70

Upperback maskine:

10x45 PR

10x45

Arnold presses:

5x18

5x18

5x18

5x20

5x20

Bicepcurl:

10x20

Laterals:

10x8

10x8

10x8

Tricep pushdowns:

12x30

Hyperextensions:

15

15

15

Sidebøj i d.o.:

12

12

Decline mave:

20

20

Kæft, jeg er træt af Ghettoen

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg sådan set også men jeg tør ikke uden spottere :chicken:

For singler vil jeg være nervøs for at tilte forover - det har jeg desværre en tendens til når jeg bliver presset - og få stor belastning på lænden som jeg jo tidligere har brændt af flere gange på squat og DL. Og bare nu, er jeg meget mere hærget i lænden (som er godt ristet) end i stængerne som ikke var mere presset end i en halvtung til tung tur i benpressen :sneaky2:

Reelt var der også til mere end 3 reps. Jeg er stadigvæk teknisk udygtig, så den første rep er ikke den tungeste og med spottere til at gribe ind så jeg måske turde fortsætte, tror jeg ikke jeg ville ramme en fail før efter det dobbelte.

Men jeg er for meget en tøzedreng jeg er for bevist over mine tekniske u-færdigheder til at prøve, så jeg må leve i uvished over hvor mine xRM ligger.

Det går også fint uden den viden men selvfølgelig kunne det være sjovt at få kyndig vejledning så man måske kunne lære det ordentligt og få beordret en masse hjælpeøvelser til de svage led i kæden. Om ikke andet for at få den til at ramme lår mere end lænd.

Hmm, det kunne da være at næste vinters projekt skulle være at lære at squatte - hvor man så end lærer den slags :unsure:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg godt nok skræppet op med at stængerne ikke bliver ramt af tung squat - det trækker jeg delvist tilbage. Det er altså blevet lidt ømme men det er intet i forhold til erectoren - holy shit, den er nasty øm.

Med tanke på at hypnosen ikke rigtigt virker mere og det er et skråplan at jeg har fået et så løst forhold til det jeg putter i hovedet, så må jeg hellere begynde at tælle kalorier igen inden det skrider helt for mig.

Det er meget underligt at tage den beslutning ud fra et praktisk forhold mere end af "tvangstanken" men jeg kan fornemme hvor det ender og det er altså lettere at fange det nu end at skulle til at købe nyt tøj med bedre plads i.

Det er ikke just nogen mirakelkur men det har i det mindste den virkning at jeg ikke spiser noget jeg ikke ved hvad der er i. Og dermed skulle især den sidste uges indtag af diverse skodting gerne stoppes.

Det der skulle have været en hvileuge blev til lidt af et flop. Med kontinueligt DOMS i stængerne kan den vist ikke score højt selvom jeg faktsk næsten ikke har lavet noget.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Så rundede jeg sq de 91kg. Kan stadig se fletværk af blåt i underhuden på arme, ben, bryst osv, så de har sat sig det sædvanlige sted.

Men se nu her :w00t::w00t::w00t:

post-1580-076944400 1298191948_thumb.gif

Så må vi se hvor meget det skal skubbes før varmen får puffet kulden væk.

Sakset fradmi om den bastante kulde

Udsigternes træfsikkerhed svækkes

Selv om vores computere er blevet meget store og vores vejrmodeller er blevet rigtig gode, og hele tiden bliver forbedret, er denne vejrsituation en af dem som vores modeller har lidt vanskeligt ved at håndtere. Ofte ser vi at modellerne "kører" de lune lavtryk igennem landet ude sidst i perioden, og på den næste modelkørsel ser det også ud til at blive sidst i perioden varmen kommer igennem. Det betyder med andre ord, at varmefremstødet bliver forsinket i forhold til den forrige modelkørsel, og denne udvikling i modellerne kan stå på over flere dage. Det betyder, at vi i vores vejrudsigter flere dage i træk kan have en tekst, der ganske korrekt forudser kolde dage i begyndelsen af perioden (evt. lidt mildning og nedbør i den vestlige del af landet) og noget mere usikker mulighed for mildning sidst i perioden. Udover, at det kan være vanskeligt at forudsige, hvornår mildningen slår igennem, er det i disse perioder også vanskeligt at vide præcis, hvor langt ind over landet en front vil kunne "overleve" og give nedbør. Meteorologerne er meget opmærksomme på denne problematik, og giver derfor også udtryk for usikkerheden i vejrudsigterne.

Denne situation er vi i netop nu, og det bliver spændende at se, hvor mange varmeangreb der skal til fra lavtrykkene vestfra, før de har fået svækket højtrykket nok til at komme igennem landet med en mildning.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share