Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Næ hov, unge dame - ingen "undskyld" i min log :nonono: og slet ikke fordi man skriver hvad man mener.

Så længe jeg bare har lov at prioritere anderledes :tongue:

En anden bil (som ikke er defekt) og at flytte står højere oppe på ønskesedlen.

Skal jeg ikke sumpe foran TV´et, så skal der trods alt hældes lidt penge i cykler m.m. Det er det eneste jeg bruger på penge på udover mad og alt det kedelige som går over betalingsservice.

Set udefra er måske en mystisk prioritering. Men mine ædeflip føles nok ikke så problematiske (lidt forkert ord men kan ikke finde et der dækker hvad jeg prøver at ramme) som de reelt er fordi de har eksisteret så længe at det bare er sådan det er. Altså, nogle bruger briller, nogle har gebis, nogle benprotese og har man haft det længe nok, så er det jo bare sådan man er. Uagtet at det alligevel kan være pisseirriterende.

Nå - har været artig igen i dag. Det var jo gratis is klokken 14 og der havde jeg lige parkeret mit fyraftenstog så der var masser af muligheder. Men undlod og nøjes med lidt kage i aften.

Til gengæld har jeg spildt muligheden for at sove til middag da et hurtigt kig på MOL har stået på i over 2 timer. Det bliver jeg nødt til at stramme op på. Jeg kan faktisk godt mærke at jeg får sovet mindre nu jeg igen er på MOL - det kostede også mindst 1 time i går aftes.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Næ hov, unge dame - ingen "undskyld" i min log :nonono: og slet ikke fordi man skriver hvad man mener.

Så længe jeg bare har lov at prioritere anderledes :tongue:

Det kan vi godt aftale - jeg undlader at undskylde for at sige min mening, og du får den udslagsgivende stemme. :laugh:

En anden bil (som ikke er defekt) og at flytte står højere oppe på ønskesedlen.

Skal jeg ikke sumpe foran TV´et, så skal der trods alt hældes lidt penge i cykler m.m. Det er det eneste jeg bruger på penge på udover mad og alt det kedelige som går over betalingsservice.

Set udefra er måske en mystisk prioritering. Men mine ædeflip føles nok ikke så problematiske (lidt forkert ord men kan ikke finde et der dækker hvad jeg prøver at ramme) som de reelt er fordi de har eksisteret så længe at det bare er sådan det er. Altså, nogle bruger briller, nogle har gebis, nogle benprotese og har man haft det længe nok, så er det jo bare sådan man er. Uagtet at det alligevel kan være pisseirriterende.

Hmmm..... Måske kan jeg alligevel godt sætte mig ind i den der med at man lærer at leve med sine skavanker og "hang-ups". Men du har helt ret i, at din prioritering udefra ser meget underlig ud, når det kun er 4 dage siden du skrev:

De jeg rundede de 95kg var det nok nu jeg skulle beslutte mig for hvad vej jeg ville: hygge mig med min nye hobby eller finde tilbage til den noget sundere levevis men så være sulten 14 af døgnet 16 vågne timer. Det var faktisk så rart at slippe for at jeg ikke har kunnet beslutte mig, så jeg har givet mig en lille udfordring:

Har jeg inden månedens udgang smidt kagefedtet, så giver jeg den sunde vej en chance mere. Ellers er det slut og min bank får sin vilje: cyklerne sælges og diverse udgifter til motion droppes.

Jeg bevæger mig lidt men kan ikke finde ud af at styre indtaget så jeg smider vægt og har energi til mere målrettet træning – der skal jo være plads til de oblikatoriske ædeflip i aftentimerne så jeg er totalt drænet om dagen. Her forleden prøvede jeg at køre en 2x20x250watt men måtte opgive at fuldføre. Har også forsøgt at cykle udendørs men kan slet ikke flytte noget luft, så det var overhovedet ikke sjovt.

Og det er jo ikke fordi du skal "stå til ansvar" for hvad du har skrevet for et par dage siden - og slet slet slet ikke fordi du skal til at censurere dig selv i forhold til hvad du deler i loggen for ikke at få det smidt i hovedet senere. Men bare for at du måske bedre kan forstå min undren. :smile: Bortset fra det, så tænker jeg også, at det med at prioritere en flytning måske heller ikke står i modsætning til at arbejde med din BED. Det er i hvert fald min egen erfaring at alt bliver nemmere, når man bor et sted man er glad for, og hvor man trives. Om ikke andet så fordi, det frigiver en masse energi, at man slipper for at gå og være konstant utilfreds og irriteret over basale dagligdags ting. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Humøret var ikke lige i top da jeg skev det indlæg, dér. Det er altid skidt i foråret (det plejer nu først at dykke omkring når bøgen springer ud) men "noget" gik jo også i fisk så det har nok udløst det. Den negative spiral røg jeg ud af da jeg fik skrevet lidt herinde.

Dels så skal jeg virkelig bøffe den for ikke at nå mit vægt-mål - så det er udgangspunktet.

Og dels skal jeg sq bare ikke sumpe på sofaen. Fællestræning, om det så er cykling, svømning eller curling som jo ikke blev til noget i år, er stort set den eneste omgang jeg har med andet end kolleger, så det er det om at holde fast i, hvis jeg ikke skal glemme hvordan man taler.

BTW: kagespisningen i går tog så lang tid at svømningen udgik. Til gengæld fik vi læsterlige tæsk af vores modbydelige indpisker :tongue::tongue::tongue:

F. eks:

1½ minut med så mange armstrækkere som muligt - hænder på bold. Efter en balanceøvelse satte vi fusserne på bolden og tog 20 stærke - da undertegnede var i mål skulle jeg alligevel fortsætte. Derefter tre sæt parvis strækkere med en hånd på egen bold og anden hånd på makkerens - alle tre sæt til fail.

1½ minut lunges med det ene ben og så med det andet - med elastik som ekstra belastning. 1½ minut step op og ned på bænk i takt til hektisk musik - først det ene ben og så det andet. Og så lige 20 bulgarian split squat til hver side.

Und so weiter - der er dømt en pæn DOMS næsten alle steder i det gamle skrog.

Har sovet under 4 timer hver af de sidste 2 nætter men er overtræt og kunne ikke sove da jeg som hjem i eftermiddags og er hypervågen stadigvæk :sneaky2:

Natten til søndag får jeg også kun sovet omkring de 4 timer, så der er tæsk i luften hvis der er nogen der vækker mig i morgen :devil:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Fårk hvor var jeg træt i morges men sådan er at have fri fra arbejde ud på de små timer. Jeg fik dog sovet 5 timer men væltede så nærmest også fra seng til bad til cykel. Jeg VILLE ud med HCM - på egen hånd kommer jeg ikke udover komfortgrænsen, rent distancemæssigt. Planen var en tur med hold 3 eller 4 og så lidt intervaller på TACXen her til aften. Men det kunne man ikke. Der var hold 1 og 2/3 så det måtte jo blive det sidste med en oplagt Frank til at sørge for et par intervaller, lidt tempokørsel og et par bakkespurter. Vi fik udskildt hold 3 undervejs.

Jeg havde jo satset på stille kørsel og havde derfor ikke så meget "mad" med på cyklen og også kun to drikkedunke og var derfor lidt forsigtig med at køre for intensivt i starten. Men intervallerne var korte og så kan det jo ikke gå helt galt. Trods jeg stadig ligger over 90kg og burde være tung i røveren, gik det især fornuftigt på bakkespurterne. Langt fra med Kermits overlegenhed men kom da først op (hvormed man så kan konstatere at Frank ikke trådte igennem :wink: ).

På tempostykkerne var det straks værre, der kan jeg virkelig mærke at jeg kun så småt er ved at indtage landevejene. Jeg har taget min hvilepuls et par gange de sidste dage og den ligger oppe i 55-57, altså ca. 10 slag mere end i sommers, så at det kniber på den front er ikke så sært.

Alt i alt er jeg noget mindre panisk end i morges. Grundformen er ad Helvede til men den tror jeg kan opbygges "nogenlunde" let igen. Vinterens styrketræning sidder - trods nogle ugers pause fra styrketræning, stadigvæk i lårene, så antrittet er om muligt bedre end i sommers og når jeg har en hare i sigte, kan jeg stadigvæk lukke huller.

Cyklingen var old school på vinterlågen, dvs. uden teknik i form at pulsur eller computer. På sin vis faktisk ganske rart ikke at være slave af at se på skidtet hele tiden. En anden fra Nivå kørte 80km så det gjorde jeg nok også. Tempoet har jeg ingen anelse om og er også ret ligeglad.

Men jeg glæder mig nu til at sommercyklen kan blive klar; dagens tur gav momentvis ondt i venstre knæ og efter lidt tid i bremsegrebene fik jeg ondt i hoften :blink: den er ny - det har jeg aldrig prøvet før.

HCM-turen kom til at indeholde intervaller, så plan B var en lur og så i motionscenteret. Men telefonen kimede og FW lukker jo tidligt, så ingen lur til mig.

Træningstid: 55 minutter.

Romaskine:

5 minutter

Planken:

??

??

supersættet med

Sideplanken:

??

??

Squat:

10x30

10x70

5x90

5x100

5x100

5x100

5x100

supersættet med

Chinups:

5xBW+20

5xBW+20

5xBW+20

Bænkpres, DB:

10x16

8x34

10x34

11x34

supersættet med

Hyperextensions:

15

15

15

Læg i benpres:

20x150

15x170

15x170

15x170

15x170

15x170

supersættet med

Lårcurl, siddende:

10x50

10x70

10x70

10x70

og

Upperback-maskine:

10x40

10x40

Laterals:

10x10

10x10

Arnold presses (stående):

8x20

4x20 - og så måtte jeg ikke være der længere.

I morgen tager jeg en hviledag. Normalt siger man at man bør adskille cardio og styrketræning men inspireret af Kermit, prøver jeg at samle det så jeg kan få lidt restitutionsdage hist og her. Så må vi se hvordan det spænder af. Umiddelbart var jeg eksorbitant smadret i kroppen da jeg kom hjem fra træning nummer to, men hvis jeg blot være frisk på tirsdag så er det jo ok. Jeg skal heller ikke styrketræne så tit som den unge knøs; det ved jeg at jeg ikke magter når der også skal cykles og det skal der :smile: Hold op hvor det hjalp på cykelglæden af køre sammen med andre.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Godt at høre at der er kommet lidt træningsglæde igen ved at træne med andre. Det er egentlig utrolgit så lidt der skal til.

Mht. styrketræningen så er det i hvert fald et eksperiment jeg afprøver med at træne cykling og styrketræning på samme dage, men den sidder altså monster hårdt efterfølgende. Kan også være at jeg i løbet af sæsonen trapper rigtig meget ned på bentræningen, og så bare kører lidt overkrop en gang eller to i løbet af ugen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes godt nok at jeg var hærget - OK det bed nok også ekstra da jeg jo har holdt fra at vægttræning i nogle uger. Skvatten gav i alle fald en pæn DOMS som jeg stadig har en smule fornøjelse af. Hvad værre var at jeg om natten fik krampe i quads da jeg skulle vende mig i søvne. Da jeg panisk ville bøje benet fik jeg krampe i inderlår og begge dele fortsatte trods jeg sad på hug - BURN BURN BURN. Da de efter en evighed - nok snarere 30-40 sekunder - slappede af, var mit lår totalt kogende af varme.

I dag er der dømt FAIL.

Årets første nogenlunde forårsdag.

Havde vinduerne åbne i et par timer.

Man kunne gå til og fra vaskekælderen uden overtøj.

Og dagens motion var spinning :4slap:

I går kom GLS med stumperne til sommerlågen, så i dag blev den pillet af TACXen (som nu står i en flyttekasse) og den blev forsynet med nye dæk, slanger, bremseklodser og en ny drivlinie. Nu står cyklen i Heino så gearet kan få en kærlig hånd så jeg ikke kun har de 5 laveste gear på kransen.

Tiden rendte fra mig men det var i dag det skulle være. Jeg tror ikke på at jeg ikke får lavet noget fornuftig når vækkeuret ringer klokken 4 i øjeblikket hvor jeg ikke kan falde i søvn på den rigtige side af midnat. Og da jeg "snart" skal på DCU-kursus, vil jeg helst have sommercyklen med. Men mindre snevinteren vender tilbage, altså :crazy:

Er i øvrigt træt af GLS. Jeg synes ikke det er i orden at stille pakker foran hoveddøren i en opgang hvor alle kan tage den.

De kom igen i dag med lidt energipulver. Jeg var hjemme men igen stod pakken foran døren - de gad ikke engang at banke på. Og så var der i øvrigt smidt så meget med det at den ene bøtte var slået op og folien brudt så pulveret blev godt fordelt i lejligheden da det dryssede ud af pakken.

Det er sidste gang jeg køber noget som skal fragtes at det elendige skodfirma. At butikken så ikke har sendt hele ordren gør det endnu "sjovere" så jeg slipper ikke helt for dem.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

En forårsdag i Helvede vinden.

På arbejde var jeg kommet frem til at køre lidt spinning inden svømning - fin sol, fin temperatur men den vind dér :nono:

Da jeg kom hjem, kunne jeg så nå at udsende de rykkere til cykelklubben som jeg ikke har kunnet n*sse mig sammen til endnu, men har været for søvnig til at gide. At samkøre kontoudtog med medlemslisten er dræbende kedligt!

PCen blev tændt og HOV, sørme om der ikke var en mail fra HCM om smugtræning kl 17. Fint - sammen med andre er vinden ikke så fæl. Fik slugt en kop havregryn og så var der en nyt medlem der ringede nogle gange for at høre hvordan og hvorledes. Så pludseligt havde jeg meget travl og nåede ikke at drikke noget inden jeg kørte. Jeg har været på sikkerhedskursus i dag og alt jeg har drukket siden kl 22 i går da jeg ramte hovedpuden er to kopper kaffe og ½ l sodavand - ja og så den mælk på havregrynene. Og med kun 2 flaskeholdere på vinterlågen, skulle det gå galt.

Og så var det selvfølgelig kun hold-1 folk som var dukket op - nogle ganske vist også i "vinterform" men føj hvor fik jeg smæk. Både det og dehydreringen gjorde at jeg sad med mere eller mindre konstant krampe i højre læg efter en times kørsel. Efter Jonstrupbakken stak astamen sit grimme fjæs frem - havde endda taget mit aftensug inden jeg kørte ud nu det var koldt.

Jeg overvejede at dreje fra i Nivå men fik 1/3 flaske vand af en af de andre og blev dermed lokket hele vejen vejen med rundt. Desværre - men kun fordi jeg var udsolgt, ellers er det jo fedt nok - kørte vi rulleskift på Strandvejen og det tappede de sidste resourser så det var en ynk at hutle op ad Folehavevej hvor jeg så også fik krampe i tæerne.

På den ellers stille tur fra Hørsholm til Nivå, klaskede jeg helt og aldeles sammen.

Ohh - foråret er en hæslig tid for den som forsømmer vintertræningen! Men det skal jo bare overståes - jo før, jo hurtigere bliver det sjovt igen.

Det blev til 70-75m i alt. Nu venter en tur i svømmehallen og har stadigvæk ikke fået varme i kroppen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Sikke en ynkelig svømmetræning i går; de små tændstikker var brændt helt af så fik krampe i dem igen og igen så efter 40 minutter gik jeg over til lidt useriøs vandleg supersættet med lidt pullboy (hvis den staves sådan). Vi fik også indviet børnevandrutsjebanen - i det hele taget blev der grinet en del.

Det gjorde der også til morgen da jeg mødte på arbejde. Igen har jeg misset at jeg har bestilt ferie og det kunne man åbenbart huske fra sidst jeg lavede samme stunt.

Den skulle egentlig have været begyndt nu, men jeg havde sagt at de bare kunne give mig en vagt i morgen - uanset hvad og uden at spørge om det var OK - hvis de manglede. Det er så blevet til en nattevagt - det var ikke helt meningen for når jeg kommer hjem klokken 7 søndag morgen, så kommer jeg ikke ud at køre med HCM klokken 9. Så skal jeg nemlig sove :innocent:

I dag efter arbejde fik jeg hentet sommerlågen i Heino hvor personalet var i utroligt dårligt humør. Ville have købt ny tri-flaskeholder og saddeltaske som kunne være der samtidigt men der var slet ingen hjælp at hente selvom jeg direkte spurgte: "Gå op og kig" og det var ikke fordi der var mange kunder.

Nu bliver det jo frost i nat men hvis de ikke salter, tager jeg en tur på den i morgen. Jeg er da lidt spændt på hvordan det føles at køre med Q-rings. Men ellers finder jeg en spinningcykel i FW. Jeg skal i hvert fald ikke køre mere på vinterlågen nu end nødvendigt (fællestræning hvis salt på vejene), venstre knæ er begyndt at gøre ondt også når jeg er af cyklen og det har øffet hele dagen på samme måde som sidste vinter.

Jeg var en meget lille tur omkring en omgang styrketræning i dag - ikke noget der er værd at logge. 35 minutter havde jeg inden lukketid - 5 til opvarmning, 15 til coren og 15 til resten.

Centeret var helt tomt - det var vejene omkring Fredenborg faktisk også da jeg skulle hjem. Det lugter af landskamp i fjerneren :laugh:

Frost eller ej - dette herlige syn er nu et dejligt forårstegn

post-1580-033795600 1301083995_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ikke den vilde frost i Whiskybæltet og derfor gættede jeg på en saltningsfri nat, så frem med sommercyklen.

Ude af opgangsdøren røg hjelmhuen hurtigt af og endte i postkassen - så er det nu meget lækkert at have postkasseanlægget i stueetagen.

Hvor var det dog herligt med en cykel som flytter på sig når man træder på den :smile: så skal manden på cyklen så bare blive bedre til at træde :laugh::laugh::laugh:

De første minutter ned til Strandvejen føltes Q-rings´ene ret underlige men ikke værre end jeg de nok bare skulle rykkes et hul frem så den tunge gearing ramte lidt tidligere. Men der gik ikke lang tid, så var vi blevet gode venner. Om nogle uger prøver jeg lige at rykke dem alligevel, bare sådan hvis den første indskydelse skulle passe.

Ellers ikke noget at berette: kørte nordpå af Strandvejen til rundkørslen ved færgen og retur til Rungsted og en smut på Folehavevej. I forgårs i modvind - i dag i medvind. Oplevelsen radikalt anderledes. Rulle hjem ad Banestien så jeg forhåbentlig kan trille lidt igen i morgen.

Alt foregik pænt og roligt og det var faktisk dejligt pænt at bede alle de mange folk som var ude i solen for at spadsere eller hygge på cyklen om de ville give plads i stedet for at vræle BAAAGFRAAAAA. Det passer markant bedre ind i mit verdensbillede at opføre sig bare lidt civiliseret.

Men jeg sad og frøs om kinder og ører, mødte jeg en modkørende cykelrytter i korte rør. FUK.

post-1580-023501300 1301160145_thumb.gif

(gæt hvem der egentlig ikke rigtigt gider tage på arbejde om et par timer)

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det undrer mig altså meget at du siger du ikke er i nogen særlig god form, hvorefter du kører 45 km med 29,3 km/t? :blink: Hvis man kan det så er man altså ikke i dårlig form, og specielt ikke når du så gør det med en gennemsnitlig puls der ligger på 74% af max!

Sjovt at du har købt Q-rings. Da jeg gik ned for at handle i dag tænkte jeg netop på dem - ved sgu egentlig ikke helt hvorfor. Men det lader til at der er nogen der kan få et langt bedre tråd med dem. Glæder mig til at høre mere omkring hvordan de er at køre med når du har fået prøvet dem lidt mere an.

Lige et spørgsmål; indledningsløbet d. 10 april, bliver det kørt som et løb? Husker det for et par år siden som om man kørte hverdagsruten, og så var der "løb" fra Fredtoften ud til skoven ved Stumpedyssevej.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ER jo en klynkerøv :tongue:

Ej, sagen er at hvis jeg lukker op for gassen, så dør jeg lige med det vuns. Og udholdenheden stinker max - de 45km var lange. Det burde jo være en smuttur især fordi jeg jeg på intet tidspunkt har været oppe i rød pulszone hvor det for alvor tærer på depoterne og bortset fra Folehaven var det jo pandekagefladt.

Det er nok fordi jeg stadig kan huske fornemmelsen fra i sommers hvor man bare trådte igennem og kroppen stort set lystrede, men det skal nok komme :smile:

Men faktisk ret betryggende at læse at det måske ikke er så slemt som jeg prøver at overbevise mig om, jeg er aldrig specielt kæk men især ikke på denne årstid hvor jeg føler at jeg virkelig har forsømt en masse.

Anyway er resten op til mig selv nu; vintercyklen er hængt væk (overvejer faktisk at kyle den helt ud så den ikke mere kan give mig ondt i knæet) og jeg kørte på CC´erne med GP4000 uden indlæg, så der er ikke mere hjælp at hente fra materiellet.

Efter hvad jeg lige har læst mig til, så giver Q-rings ikke mere output men man kan holde det lidt længere (det glæder jeg mig til - HAHAHA) og sarte knæ kunne gå hen og blive glade for dem og det ser jeg især frem til.

Lige præcis hvordan åbningsløbet spænder af ved jeg faktisk ikke.

Mit bedste bud er meget som dit: at der deles op i hold 1/2 og 3/4 og at hver gruppe kører samlet indtil de sidste ?? km så der ikke er een som bliver sat med det samme og skal køre rundt alene. Mere løb end det mener jeg ikke at det plejer at være. Vil du rykke dig fri i de sidste km eller "bare" spurte den hjem, er jeg ret sikker på at det er OK. På hold 3/4 aftaler man sommetider at køre over stregen "hånd i hånd" men det jo ikke så relevant i dit tilfælde :bike:

Hvor er det typisk - det er nu hvor der er en times tid til at jeg skal finde arbejdet at jeg er begyndt at blive søvnig - har ikke kunnet falde i søvn til at sove til middag.

Gad vide om man kan køre på NO-explode :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh: Naaarh, jeg må hellere tylle kaffe i rå mængder.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg hvorfor jeg synes jeg er i røvdårlig form.

Men vi starter lige i morges, for jeg kom faktisk op efter en powernap/nattesøvn på en times tid. Desværre så meget, at jeg fik åbnet PCen og set at det var frostvejr og på borgervejr var kurven for temperaturstigningen meget flad, så det tegnede til en kold omgang. Jeg gik i seng igen og stod op ved 11-tiden :smile:

Efter at have brugt et par timer med at samkøre kontoudtog med HCMs medlemsliste, kunne den onde kasserer sende rykkere ud til over en tredjedel af medlemmerne men så var det også tid til at finde cyklen.

Planen var lidt halvhjertede intervaller men det måtte jeg droppe. Jeg kunne ganske enkelt ikke få luft nok. I det hele taget var det for koldt i dag, jeg fik også ondt i skallen i vindsiden når jeg kørte i sidevind. Når jeg skulle vurdere pulsen efter vejrtrækningen, så gættede jeg konsekvent mindst 15 slag for højt. I modvinden på Kongevejen lå jeg med pæn ventilering men kun 145 i puls.

Efter at have hilst på Høje Skodsborgvej (fed bakke i øvrigt), hyperventilerede jeg konstant indtil jeg holdt for rødt i Nærum. Undervejs kunne jeg bare ikke få ilt i kroppen.

To af dagens pulstoppe (Høje Skodsborgvej + Holtebakken) var oppe i dagens maksimalt mulige kapacitet - den kunne ganske enkelt ikke presses mere op og jeg var ved at kløjes i lungerne.

Håber at en bedre iltning også vil føles bedre i stængerne for de var tunge af syre og kunne kun holde den stående 1/3 op ad Holtebakken, så måtte jeg rode panisk i gearboksen efter et slæbegear :laugh::mad:

Kæft, det er irriterende men jeg håber at det kun er pga. kulden og at astmamedicinen igen virker når det bliver lunere. Ellers er jeg fucked igen i år. Jeg synes der tegner sig en tendens til at det følger temperaturen. Har dog ikke cyklet nok i kulden til at kunne være sikker i min sag :blush:

post-1580-081834200 1301248167_thumb.gif

Ugeplan for næste uge aka ferieuge :smile:

Mandag: hvile

Tirsdag: fællestræning med HCM - forhåbentlig kommer vores nye træner så det bliver med intervaller

Onsdag: hvile

Torsdag: fællestræning med HCM + svømning (så meget jeg nu kan holde til)

Fredag: styrketræning

Herefter restitutionsuge

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Kæft, det er irriterende men jeg håber at det kun er pga. kulden og at astmamedicinen igen virker når det bliver lunere. Ellers er jeg fucked igen i år. Jeg synes der tegner sig en tendens til at det følger temperaturen. Har dog ikke cyklet nok i kulden til at kunne være sikker i min sag

Jeg har også tendens til lidt astma (har det dog ikke lige nu) og har det nok lidt ligesom dig, at kulden slår hårdt igennem på vejrtrækningen. Der er i hvert fald dage, hvor kulde og en bestemt luftfugtighed kan lægge et pres på lungerne. Lige præcis i dag var det vist en af de dage, men jeg er – 7, 9, 13 og bank under bordet – rimeligt symptomfri for tiden. Det ændrer sig nok, når birkepollen snart melder sin ankomst crazy.gif

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal nok få overført de penge i morgen :blush:

Men ja, det er nok bare kulden der spiller dig et pus. Det er jo ikke unormalt for dig at have problemer med vejrtrækningen her i de kolde måneder, så mon ikke du bare lige skal have lidt ro i kroppen til vi nærmer os de 10 grader? :wink: Tror sgu egentlig nok at din form er ganske fin, et par ture med HCM hvor der bliver banket igennem og så er du godt på vej.

Er meget spændt på at høre konsekvenserne af det med at tilknytte en træner. Desværre tror jeg kun det holder en måned eller to, da der indtil videre ikke er nogen i klubben foruden dig og Frank der har vist selvdisciplin nok til at overholde det.

Link to comment
Share on other sites

Pollen har jeg aldrig haft problemer med, det håber jeg kan fortsætte. Men kulden :unhappy:

Som jeg husker det, så virkede astmamedicinen bare fint på det sidste år, men det kan selvfølgelig være at vi (vinteren holdt sig så længe at de andre HCMere som ikke cykler om vinteren begyndte på landevejen nogenlunde samtidigt med mig) kun kørte mere moderate ture så jeg ikke blev presset. De gange jeg har ramt intruktøREN til spinning, har jeg kunnet køre mig i hegnet uden problemer, så jeg satser på at det er kulden.

Grundformen burde være der :please:

men er noget utålmodig efter at omsætte den, nu alle andre er begyndt at give den gas på cyklen.

Jeg er også spændt på hvordan det kommer til at spænde af med træneren. Nogen glæder sig meget, men jeg kunne også forestille mig at der er "nogen" som vil modarbejde det. Om det virker ved jeg ikke men cykelmæssig burde han ret nemt kunne sætte dem på plads - han træder sq en god sveske :crazy:

Nå - blodbanken venter mig om 45 minutter så jeg må hellere lette måsen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I går fik Jannek sin debut som træner i HCM. Der var mødt 8 frem, heriblandt et par dampbørn incl. ham som var mest skeptisk til intromødet. Ved evalueringen til sidst, var især den skeptiske meget positiv og måtte erkende at det var sjovt at køre sådan - og det der med at køre 27km/t mellem intervallerne faktisk var OK.

Al træning foregik i nærheden af Hørsholm og på veje og cykelstier om ikke var synderligt inspirerende men det virkede perfekt til formålet; jeg er sådan set ligeglad for når jeg kører i gruppe så ser jeg alligevel intet. Den rolige kørsel betød til gengæld overskud til at hyggepludre med sidemanden og det var helt OK at få talt med nogle at dem man ellers ikke snakker så meget med - al transport var paradekørsel med nogenlunde korte føringer så masser af nye folk hele tiden :smile:

Vi trillede roligt ud til Strandvejen og nappede et opvarmningsinterval - ikke superhårdt, bare lige for at varme kroppen op. Inden da var jeg som sædvanlig kommet for sent ud af døren og koldstartet med et bonusinterval frem til mødestedet.

Derefter rolig kørsel ud til første reelle interval: et par kilometers parkørsel. Jeg teamede med Laust som i torsdags - helt som vanligt så tidligt på sæsonen - var ved at smide mig af et par gange under tonserkørslen men til gengæld er han ikke så skarp på intervallerne, så det passede nok meget godt.

Det gjorde det så alligevel ikke. Han lagde ud med at føre og da jeg havde taget min og viftede ham frem, skete det intet. Først efter et par forsøg hvor jeg lettede gassen gik han udenom en kort stund og så lå jeg i front resten af vejen. Ville egentlig gerne have kørt mere til så vi kunne indhente holdet foran, men var bange for at smide ham hvilket jeg senere fik at vide var korrekt vurderet.

Derefter mild tempokørsel tilbage til Strandvejen hvor vi skulle køre rulleskift i to hold. Der samlede sig hurtigt et hold 1 uden mig, så endte i en gruppe som hverken kunne køre rulleskift eller træde til - faktisk fremgår intervallet slet ikke i pulskurven (1:27 -> 1:35) og det er lidt ulempen ved fællesintervaller; det andet hold lå med med omkring 38-40km/t og det havde nok passet bedre. Pyt, det kommer nok :smile:

Rolig kørsel frem til Sandbjergvej der skulle bestiges to gange siddende med kæden på stor klinge og midt på kassetten :crazy:

Den fik jeg fejldisponeret lidt - jeg startede næsten sidst og fik stort set overhalet alle på vej opad (herlig lille duel da jeg skulle udenom Dong-Jacob som strittede imod så det tog over ½ minut at komme forbi) men på anden tur visnede stængerne. Efter to overhalinger forsøgte jeg igen at køre mig ind på Jacob igen men så stoppede festen. På toppen hylede som et leje uden smøring, så jeg havde fået vækket astmaen - om det var derfor jeg pludselig tabte trådet ved jeg ikke men en dårlig undskyldning er der altid plads til :cool: Jeg havde totalt gummiben da vi stod og kom til hægterne. Hverken før eller siden mit ene forfølgelsesløb på banen har jeg prøvet noget lignende.

Herfra lidt for "nervøs" kørsel hjem til Surina Cykler hvor det hele gik i opløsning undervejs, der kunne vi ikke finde ud af at følges.

Men sjovt var det - ærgeligt at jeg ikke kan motivere mig til den slags uden andres selskab.

Ikke så mange intervaller men det er bevidst fra Janneks side her først på sæsonen.

post-1580-040179100 1301504856_thumb.gif

Efter en tur under bruseren fik jeg spist en håndfuld kartofler, lidt kaningrønt og 2 store bøffer inden jeg gik omkuld i sengen allerede før kl. 22 :blink:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Da jeg vågnede i morges var det mål jeg havde for vægten i hus: at komme under 88kg inden 1/4. Nu prøver jeg at nå under 87 inden jeg skal på kaptajnkursus i næste weekend men skal inden da være nogle dage i Stege, så det bliver nok svært.

Hvad der herefter skal ske er jeg ikke sikker på. Før ville jeg helt bestemt gå efter at smide nogle flere kg men det har, som nævnt tidligere, kostet ret meget på volumen at vægten har været i elevator-mode, så allerede nu begynder jeg at se ret afpillet ud hist og her. Takket være en tråd Kermit lavede på feltet, havde jeg fat i målebåndet sidst jeg vejede 88 og så var det jo oplagt at se om det var indbildning eller ej. Desværre; der er forsvundet 1 cm af overarmen og det er jo slemt nok men intet i forhold til at lår og lægge er krøbet hele fåkking 2 (to) fuldgode danske cm. Især på læggene er det visuelt temmeligt voldsomt, så p.t. ønsker jeg faktisk ikke at komme meget længere ned.

Men da jeg er stadigvæk i risikogruppen målt på livvidde, så jeg bør jo nok stile efter det alligevel :dry:

Tændstikkerne, det må det jo være nu, var brændt pænt af efter i går så var lige ude på en lille løsnetur. Synes at have set i Kermits log at sådan en børe være på ca. 10% af ugevolumen, så det prøvede jeg at ramme og også holde pulsen under 130. Som udgangspunkt har jeg det bedst med rigtige hviledage fremfor aktiv restitution men mon ikke kroppen kan vænne sig til det?

post-1580-010300700 1301506382_thumb.gif

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lyder alligevel som en rigtig god træning i fik jer i går, og det kribler meget for at komme ud med en klub snarest efter den beretning. Er endda imponeret over disciplinen, men frygter virkelig at det kræver at Jannek dukker op hver gang der skal trænes og svinger pisken for at der ikke skal gå tons i den. Jeg har tænkt lidt over det, og jeg tror det der mangler lidt i HCM er forståelse for træning, ment på den måde at al viden omkring træningen nu ligger hos Jannek. Den dag han ikke dukker op står der en 6-7 stykker som ikke ved hvordan de skal træne, og så går der tons i den igen. Hvis det skal føres videre, så er det vigtigt at der er en med autoritet i klubben der også får indsigt i træningen, så de dage hvor Jannek ikke er med stadig byder på intervaltræning. Og så bør man selvfølgelig også oplyse om at det kun er i hverdagene at der er interval træning, så tonseriet er bevaret i weekenderne :smile:

Men også super at du rent faktisk gav god modstand til Laust, som jo trods alt er en ganske habil rytter. Må også give et lille boost til moralen :smile: Satser du stadig på at træne med CCH engang imellem eller hvordan kommer det til at spille af sig?

Link to comment
Share on other sites

Jannek kommer ikke i morgen og jeg er spændt på om Laust forsøger og har held til at gentage succesen eller, som du er inde på, det bliver det sædvanlige.

Problemet med søndagene er at Jannek nogle gange faktisk vil køre intervaller men også lave nogle mere old school-træninger men så måske med is- eller kaffepause. Men han melder forhåbentligt ud hvad han vil på sine søndage. Nu jeg hænger på at opdatere træningskalenderen er det lidt frustrerende at jeg ikke aner hvad jeg skrive i den - men det gælder jo også hverdagene uden Jannek.

Det var ganske rigtigt et moralsk løft da Laust måtte indrømme at han var max presset. Men det var nu endnu sjovere at køre fra Jacob, den ene gang det lykkedes :blush:

CCHillerød trækker stadigvæk men det kommer lige til at vente til at jeg er i form til at følge dem efter at have halset fra Nivå. Realistisk kommer jeg ikke rettidigt ad af døren så jeg skal starte med et interval til Hillerød og være kampklar bagefter.

Efter hjemmesiden at dømme så skal sådan nogle som mig i år ned på hold 2, hvilket også er ganske rimeligt. Men har ikke indtryk af at intervallerne på hold 2 på noget tidspunkt har været specielt strukturerede. Og hvis Janneks varierende stil holder, så bliver det helt sikkert sjovere end CCHs hold 1 som kører efter nogenlunde samme rumle hver gang.

Umiddelbart satser jeg på at køre med CCH på mine hverdagsfridage så den kan svare til andres lange søndagstræning (der er ikke mange søndage hvor jeg kan deltage i fællestræning og jeg får bare ikke kørt langt når jeg cykler alene) og ellers HCM. Men vil gerne øge distancen lidt gelinde så der går nok nogle uger inden jeg sigter mod Hillerød.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvor er det godt at læse, at du har fået mod på træningen igen :4thumbup:

Og din form, ja, den er altså langt fra så ringe som du gerne vil gøre den!

Vedr. dine magre stænger og svindende arme, så synes jeg nu at kombinationen af cykelrytter og BB´er lyder ganske glimrende. Det er hverken pillet eller stor, hvilket topper min hitliste. Og herregud, 1 og 2 cm.... Hvem pokker kan overhovedet se det?

Link to comment
Share on other sites

Hvor er det godt at læse, at du har fået mod på træningen igen :4thumbup:

Og din form, ja, den er altså langt fra så ringe som du gerne vil gøre den!

Vedr. dine magre stænger og svindende arme, så synes jeg nu at kombinationen af cykelrytter og BB´er lyder ganske glimrende. Det er hverken pillet eller stor, hvilket topper min hitliste. Og herregud, 1 og 2 cm.... Hvem pokker kan overhovedet se det?

Tro mig: det kan man!!! - især når ændringen kommer indenfor så kort tid. Det kan jeg ikke lige vænne mig til, men det kommer nok. Hvis du kan have det, så kan jeg nok også have det :laugh::laugh::laugh:

Men træningslysten er til gengæld intakt og det er virkeligt dejligt - livet var altså bare tomt i den periode uden :crazy:

Jeg har næsten besluttet at flytte styrketræningen fra i morgen til i dag, køre til Stege før tid og tage cyklen med og nyde den i den lune weekend, i stedet for at cykle i regnvejr i aften. Sidst der var forår i luften var jeg på arbejde, så denne gang vil jeg gerne prøve hvordan det er. Så slipper jeg sikkert også for krampe til svømning i aften.

Til gengæld kan det så ske at dette MOL-besøg er sidste overspringningshandling for i dag, så jeg hænger mig lige op den kommende uges plan hvor arbejdstiderne er helt ad HT hvis jeg ikke lige ønske at træne klokken 6 om morgenen - og det gør jeg ikke :sleepy:

I dag : styrk + svøm

fredag: hvile

lørdag: cykling (denne gang skal stigningen op mod Møns Klint tages fra den rigtige side)

søndag: hvile

mandag:cykling (måske på bane for at holde teknikken ved lige)

tirsdag: styrketræning

onsdag: hvile / lille rulletur

torsdag:svømning

fredag: DCU kaptajnkursus

lørdag: DCU kaptajnkursus

søndag: enten HCM åbningsløb eller fællestræning med CCH

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Da jeg vågnede i morges var det mål jeg havde for vægten i hus: at komme under 88kg inden 1/4. Nu prøver jeg at nå under 87 inden jeg skal på kaptajnkursus i næste weekend men skal inden da være nogle dage i Stege, så det bliver nok svært.

Skal du på dcu kaptajnskursus i Roskilde?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share