Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Det virkede bare ikke :unhappy:

Sent i seng men oppe til at deltage i HCMs pensionisttræning. Var lige ved at komme for sent; da det er tæt på at jeg skal køre, opdager jeg at forhjulet er fladt.

Ny slange i og så ud. Blot for at konstatere at jeg var den eneste.

Men nu med pulsur, kunne jeg så køre lidt intervaller. Det er ikke lige mig at gøre sådan fra morgenstunden men nu var jeg ude, så kunne lige kopiere en træning fra Hillerød og overføre den til HCM-geografi.

Først et opvarmingsinterval på 80%

6 antritter á 10 sek hvert minut

Og så var det planen at køre 5 VO2max men nåede kun 1½.

Det bliver dyttet bagfra. I betragtning af at jeg kører et interval i medvind, synes jeg ikke at jeg fylder specielt meget men trækker helt ud til kanten. Bilen passerer da også omend noget tæt da den skærer hjørnet i det bløde højresving. Problemet er at der er knappet en campingvogn bagpå.

Den får lige skubbet mig væk af vejen hvor jeg landet på højre side - ruller om på ryggen og tager det lange bremsetræk på venstre balle.

Stoppede den kære bilist? Nej da! Det var der heldigvis nogle andre der gjorde og de insisterede på at køre mig hjem. Da cyklen ikke umiddelbart var til at køre på (garnituren sidder ikke helt hvor den burde) passede det fint.

Umiddelbart føltes jeg nogenlunde hel men højre knæ gør nas på trapperne og underbenet bevæger sig ikke som det plejer så nu må jeg lige omkring skadestuen.

Dagsform:

post-1580-032290200 1308912877_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Tak for omtanker :smile:

Ja, vi er inde i en kedelig stime.

Jeg kommer ikke til at fortsætte den lige med det samme.

Højre ben er endt i en don joy - korsbånd og noget et eller andet inderste ledbånd er blevet løse.

Forventet helingstid 6 uger - muligvis lidt før da hun mente at mine små nuttede pusselanker muligvis godt kunne være i så god stand at mindre kan gøre det. Hvis jeg er heldig.

De næste 14 dage må jeg trisse rundt hvis jeg ikke overdriver det og 4 gange dagligt tage skinnen af, stille mig på det andet ben og bøje og strække det dårlige for at holde leddet i gang.

Skal til kontrol om 2-3 uger og får der lidt genoptræningsøvelser.

Er det lige den fede sommertræning? Naaaaarh.

Er også sygemeldt fra arbejde, så DVD´en kommer på overarbejde - kæft hvor jeg kommer til at voldkede mig.

Tager dog lige de første dage i Stege med på fuldpension - bliver hentet i morgen aften.

Det er helt forkert at skrive om mig selv først men er selvfølgelig heller ikke rigtig cykelrytter. Men nu til cyklen:

Jeg har ikke før forsøgt om jeg kunne mase rammen sammen, men den er lidt blød i overrøret der hvor den ramte asfaltkanten til rabatten. Ikke voldsomt men den kan trykkes lidt sammen.

Umiddelbart går jeg ud fra at jeg kommer til at investere op i en ny ramme - forsikringen dækker vel lidt af det. Hjul og øvrige stumper har vist overlevet - om højre greb har den rigtige facon hvis man vrider det på plads ved jeg ikke men det er nok ellers det eneste som har taget skade. Om jeg tør stole på styret er jeg måske også lidt i tvivl om. Og frempinden måske.

Gearskiftet virker perfekt og hjulene er snorlige :cool:

Hjelmen er knust ved baghovedet - tør ikke tænke på hvad der var sket uden. Handskerne er lige til skraldespanden og dem er jeg også blevet bekræftet i er sikkerhedsudstyr.

Jeg ville egentlig have oploadet den kurve som jeg nåede inden jeg blev fældet, men garmin connect er jeg ikke imponeret af uden at have nærstuderet det. Nogen der ved hvad Kermit bruger?

Men fik kørt 44km og fældet med ca. 43km/t.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uh ha, sikke en omgang :unhappy: Jeg føler virkelig med dig, selvom jeg ved at det ikke gør den ringeste forskel. Jeg krydser fingre for en hurtig heling til dig, så du snart kan komme i gang igen. Og så sender jeg mine ondeste tanker til den skovl med campingvognen :devil: Han skulle bare vide, hvilke omkostninger hans hasarderede kørsel har medført :devil: :devil:

Men apropos sindsyge bilister, så stødte jeg på en i tirsdags. Jeg kom kørende gennem Ødsted, helt ude i højre side af vejbanen. Der er godt nok cykelsti, men den er af så ringe karakter, at den praktisk talt er livsfarlig med over 20 km/t. Eftersom vejen er bred og temmelig utrafikeret, vurderede jeg derfor ikke at det ville være nogen skade til at benytte vejen. En eller anden nar i en gamle Kadet var dog af en anden opfattelse. Han dyttede og fægtede med arme og ben. Fingeren fik jeg også i forbifarten. Men ikke nok med det, så laver han et skarpt sving og opbremsning lige ind foran mig, så jeg kun lige undviger ham. Derefter gasser han op og kører videre. OK, jeg kunne have brugt cykelstien - my mistake. Men hvad fanden sker der i hovedet på ham, når han sådan beslutter sig for at forsøge at køre mig ned?

Sådan noget fatter jeg ingenting af......

Link to comment
Share on other sites

Ja, han var fæl!

Jeg tror en det en kompleks situation.

Dels er danskere meget fortravlede og hvis der sker en lillebitte ting som forsinker dem eller gør at de ikke 100% er verdens navle, så ryger mange op i det røde felt.

At det så forværres når de sidder dejligt isoleret i deres dytbil, gør bare at de tænder endnu lettere af.

Og endelig skal man ikke være blind for at mange i cykeltøj, kører endnu mere åndssvagt end de værste i bilerne og den slags bliver husket. At ligge på vejen i stedet for cykelstien er ikke i den kategori, bare for en ordens skyld :wink:

Med al mulig fare for at lyde bitter (men det er jeg sådan set også), så finder jeg det ultra ultra unfair at det er mig der bliver tromlet ned. Indrømmet: til fællestræning ligger jeg lidt under for gruppepresset men der er næppe en træning hvor jeg ikke momentvis ligger for mig selv fordi jeg ikke vil være med i en ukøn kørsel.

Når jeg kører alene ville jeg sq kunne bestå folkeskolens cyklistprøve (måske ikke lige det med klokke og reflekser :tongue: ) men laver ikke noget jeg ikke vil kunne stå inde for bagefter hvis der var filmet med skjult kamera.

Har i øvrigt kraftigt ondt i knæet i disse timer og mens jeg kantede mig ind i bilen (nok det som det ikke kan lide) efter at have meldt påkørslen til politiet, fik jeg 2-3 minutters konstant krampe i det ene segment i maven.

Er glad for at Helsingør Politi ligger lidt øde for det har set grotest ud mens jeg halvt inde i bilen vred mig i håb om at kunne strække maven uden at belaste knæet.

Har allerede DOMS der hvor det krampede, så jeg får alligevel trænet lidt :laugh: :laugh: :laugh:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

AJ for fanden Gregers !! sikke en gigantisk KLAPHAT af en bilist ! Godt du har meldt ham! Jeg kan blive så rasende når bilister opfører sig så dårligt !! :devil: (men når det er sagt, så har du også ret i at der er rigtig mange racer-cyklister der kører som sh!t!! :devil: ) Måske alting gik meget bedre i trafikken hvis alle genindførte hensyn til hinanden....

Er du ok ? både fysisk og mentalt ??

Link to comment
Share on other sites

Hej Vivs,

Efter omstændighederne går det fint.

Som en lille krølle, så har den forkølelse jeg pralede med forleden, opgraderet sig til reel sygdom så jeg gik i seng med 38,7 kvalme og rysteture i går. At være sølle!

Mentalt er jeg ikke blevet alt for frustreret endnu og håber at jeg, når lægerne frigiver lidt bevægelighed i knæet, kan kringle mig ned i FWs maskiner og lave lidt overkropstræning.

Hvis jeg skal være helt inaktiv alt for længe så er det godt at jeg bor alene, for så bliver jeg seriøst ikke til at holde ud :unsure:

Lige nu har jeg heldigvis ikke energi til noget, for den mindste forkerte bevægelse med benet og det gør herrenaller. Det vågnede jeg ved en del gange i nat når jeg troede at jeg skulle vende mig i søvne :nonono:

Men nu har jeg efterhånden gennemskuet hvad der gør ondt og at undgå de ting vil vel også give det lidt mere ro.

Humøret har det fint men er da forberedt på at det vil ryge i kælderen nogle gange og at tingene først bliver besværlige når køleskabet er tomt og jeg begynder at skulle i vaskekælderen og den slags.

Omvendt har ikke så meget andet at lave, så det ser jeg nu alligevel ikke alt for negativt på. Og går det helt i fisk, er der et par at de lokale i cykelklubben der har tilbudt at lege 3x34.

Indtil videre holder jeg skruen i vandet men lur mig om jeg ikke begynder at klynke i al åbenhed når den tid kommer :innocent:

chart?chs=225x125&cht=gom&chd=t:85&chl=Mchart?chs=225x125&cht=gom&chd=t:25&chl=H

(kom lige i tanke om at boardet kan nogle ting vi ikke plejer at bruge)

Link to comment
Share on other sites

Har først lige læst din HCM mail nu, og det fik mig så herind. Lyder som en rigtig grim oplevelse, og håber du alligevel er ved godt humør. Skal man endelig se lidt positivt på det så havde du både hjelm og handsker på, og du har været ved bevidsthed hele tiden. Det er vidst så også det eneste positive der er at sige til det.

Nu ved jeg ikke om du har en Max Levig eller lignende forsikring på din cykel, men i så fald skal du have den forbi en mekaniker der kan opgøre skaden. Så vidt jeg husker er Scott rammerne ret stive, så den burde ikke kunne give efter når du trykker på overrøret. Så ned forbi en mekaniker der kan gøre det. Men modsat, så har du 4-6 uger til at kigge på ny cykel i, og du siger bare til hvis du skal have et par ideer, så tror jeg nok der er de første 5 herinde der kan komme med nogle fede cykler :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Sikke en kæmpe idiot!! bilister tror sgu at de er de eneste der må være her.. var også ved at blive kørt ned til Hedeboløbet i dag, nået lige at unvige! og han prøvet bevidst at ramme mig!! :devil:

Håber du kommer dig hurtigt :-)

Link to comment
Share on other sites

Tak.

Faktisk var det med nummerpladen det første jeg tænkte på efter, let panisk, at have sikret at jeg ikke blev kørt rigtigt over af en efterfølgende bil. Jeg så den også men indholdet forsvandt hurtigere end bajerne på Roskilde :unhappy:

Med tanke på Mollerups triste skæbne virker det som småligt brok, men p.t. er status:

Jeg tog i dag hjem fra det besøg i Stege som de planlagde skulle være en "miniferie" og tilbagebetaling for alle de tjenester jeg har gjort dem - nu de endelig havde muligheden.

Det endte dog med at jeg som sædvanlig hang på al opvasken, lidt indkøb plus fik debut i madpakkesmøring til ungerne osv. osv. hvilket gjorde at jeg flere gange fik ret ondt i knæet af at rende rundt. Til gengæld kom mit vasketøj sidst i køen og da jeg ikke fatter deres +10K.krs. vidundervaskemaskine, kunne jeg lige så godt tage hjem og slappe af, inden jeg løb helt tør for rent tøj.

Jeg fandt straks min cykel men undrede mig over at der lå plastiksplinter på gulvet i soveværelset :blink:

Nå - til Heino, hvor rammen med det samme blev erklæret kaput - det virkede til at de også skriver lidt af gruppen på tabslisten men nu må vi se. Jeg nåede dog igen at få "skæld-ud" for at have sadlen for langt tilbage så må hellere købe den næste ramme i nummeret større for at få mere længde på overrøret.

Det er desværre lidt svært at kigge efter nyt grej når jeg ikke har budgettet og heller ikke ved hvad det skal dække over. Men har desværre ikke penge på lager, så jeg må nøjes med det som forsikringen udbetaler - håber det kommer til at række nogenlunde :unsure:

Men mon ikke jeg invester i CMs købeguide i morgen - så kan jeg i hvert fald sidde og savle lidt. Med mindre jeg finder noget der virkelig er bang for the buck, så ender jeg nu temmeligt sikkert i Heinos sortiment.

Da jeg kom hjem, så jeg forklaringen på plastikken: en af mine skifterammer (den store) er faldet ned mens jeg har været væk og har smadret kontakten nedenunder.

Fedt at kravle rundt med don joy og samle glasskår rundt om møblerne.

Knæstatus: tror jeg har det fint omstændighederne i betragtning - er ikke så hævet som det har været men gør ondt når det skal bøjes så mine øvelser forgår i ret begrænset ROM. Har de sidste 48 timer haft slo-mo-tics i quadden - gad vide om der er noget indebrændt energi som vil ud?

Sårstatus: kritisk fase; det store sår på bremseballen er ved at hele og går i symbiose med alt på ingen tid.

To gange i dag har jeg revet det til blods for at løsne underhylerne og det bind de solgte mig på apoteket gør ikke anderledes, så nu er jeg iført ...... hmmm ...., øhm ja altså, det er jeg :blush: Og kan så ærgre mig over at jeg ikke nåede at få sat hverken gardiner eller persienner op :tongue:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Tak Rune :smile:

Efter en uges 100% inaktivitet var jeg i dag i FW for at få rørt mig lidt. Det kan jo kun blive til noget styrketræning for overkroppen og tør ikke jonglere rundt med vægtene, så det blev noget noget maskin-hejsgejs. Ikke videre interessant og fik heller ikke presset mig specielt - der skal jo være plads til progression :tongue:

Chinups:

10

10

10 , OK her var pauserne faktisk ret lange for ellers var jeg blevet presset

Chest press:

10x50

10x60

10x70

Incline chest:

10x30

10x30

10x30

Lateral-maskine:

10x30

10x30

10x30

Skulderpresmaskine, neutralt greb:

10x30

10x30

10x30

Arm-extensions:

10x30

10x30

10x30

Arm-curl:

10x30, ikke i tråd med resten af maskinerne

10x30, de 30 føltes tungere end de andre 30

10x30

Vartical traction:

10x50

10x60

10x70

Mavebøjninger fra gulv:

25

25

25

Hypers fra gulv:

25

25

25

Uden at have styr på hverken hvor meget jeg får udbetalt til en ny ramme eller hvordan deres egenskaber er, så må jeg konstatere at jeg jeg vist flyder meget med strømmen og ikke går efter det anderledes.

Visuelt er jeg faldet pladask for denne her

KULT-red-whiteweb.jpg

Såret på min venstre balle er seriøst ved at drive mig til vanvid; det svier, gør ondt, klør som bare fanden og sårskorperne hænger fast i alting. Knæet føles helt uændret de sidste dage :blink:

Vægten siger i øvrigt 90,2kg og har i dag indtaget 2400kcal - må hellere holde mig selv lidt i ørene :poking:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nu jeg har kørt Scott, kan vist godt tillade mig bedst at kunne lide de to nederste.

Dog en snedig detalje ved Kulten er, at man kan vende saddelpinden om og så har den næsten setup som en enkeltstartcykel - der skal bare bøjler på styret (og sikkert finjusteres på sadlen) og så har man noget der ligner en cykel nr. 2.

Litespeeden er overdrevet lækker i s/h med de hvide egere :wub: :wub: :wub:

Men frygter at jeg får så lidt udbetalt at jeg ender med en skodramme. Har ikke meget tiltro til forsikringsselskaber når de skal have muldvarpen frem.

Jeg synes alle de gode film kører meget sent og er ved at gå i den fælde der hedder at vende op og ned på nat og dag. For at bremse det, havde jeg sat vækkeuret så jeg kunne tage dytbilen ned til HCMs mødested og hilse på de andre. Må også indrømme at det er en stor svaghed i min leve"stil" at jeg ikke rigtigt ser andre end dem jeg træner og arbejder med - det er ikke meget jeg jeg oplever i disse dage.

Jeg fik også set til min have, hvor det jeg plantede er ved at gå til i ukrudt. Må prøve om jeg kan finde på noget mens det kan reddes. Det store stykke som blev fræset op er allerede groet til i græs, så den 500kroners-fræsning fik jeg ikke glæde af :dry:

Jeg fik trænet igen i dag :smile:

Noget overraskende begyndte det allerede at blive småtungt og kan også mærke at det er længe siden jeg er blevet brugt på den måde. Fedt at skulle ned i posen og lede og glæder mig til jeg på et tidspunkt rammer en grinder.

Turen i maskinparken endte med:

Vertical Traction:

4x10x70

Lower Back:

4x10x50

Upper Back:

4x10x30

Bicep cable curl:

4x10x10

Chest Press:

4x10x70

Incline Chest:

4x40x35

Delts (maskine):

4x10x35

Shoulder Press (neutralt greb):

4x10x35

Tricep push down (1 arms):

4x10x10

Mavebøjninger på gulv:

4x25

Hypers på gulv:

4x25

Nu til fjernsynet og se Tour. Forhåbentligt mere interessant end i går der bekræftigede mig i at det er ret kedeligt at se cykelløb fra start til slut. Det får lige nogle chancer mere og holdløbet i dag har jo en stor del teknik i sig, så mon ikke der bliver lidt mere interessant?

Don Joy´en er i øjeblikket ikke på. Da jeg tog den af efter træning da jeg skulle i bad, blev jeg næsten slået bagover af "kemisk værk", så den blev vasket og ligger nu til tørre :laugh:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Oh no!!! One man more down :crazy:

Det er chokerende at se igen og igen, hvor lidt respekt for et andet menneskes liv folk har i vores "civiliserede" samfund. Det er en ting at køre en anden ned, det kan åbenbart ske. Men så bare at køre videre .. jeg forstår det ikke.

Hvad de praktiske ting angår .. man kan godt blive forbavset over, hvor komplicerede daglidagsting som at tage skraldet ned, vaske tøj eller handle er, når kroppen fejler noget. Og hvor frustrende, især hvis du (ligesom jeg) er for stolt til at bede andre om hjælp, som din log kunne tyde på.

De første gange jeg skulle ned i vaskekælderen, ankom jeg med frustrationstårer i øjnene hver gang - fordi det gjorde ondt, det var småfarligt, lyset i opgangen nåede at slukke 4 gange inden jeg overhovedet var kommet ned ad trapperne i min opgang - og det var så kun en tredjedel af turen. Det har bagefter hjulpet mig rigtigt meget bare at acceptere, at tingene her og nu er lidt anderledes, og at det er et større projekt at vaske, handle eller lave noget andet. Bare forvent, at det hele tager længere tid - og glæd dig, at du kan klare dig against the odds!

Hvad forsyninger angår, så fandt jeg ud af, at nemlig.com leverer dagligvarer til døren. Jeg har lige checket deres side, de leverer desværre ikke oppe hos dig. Det gør Irma til gengæld: check irmatorvet.dk.

Og fedt at se, at du holder humøret højt og er begyndt at træne igen. God bedring!!

Link to comment
Share on other sites

Tak.

Joh, jeg må bare igen konstatere at der er ALT for meget som man tager for givet, f. eks. lige at smutte ned med affaldet.

Og ja, jeg vil hellere slå knude på mig selv and at bede om hjælp. Og det er nu nok også meget godt - som antydet, så ender det alligevel ikke som hjælp og det er desværre ret typisk. Det er nok også de erfaringer som gør at jeg hellere vil selv. Så langt tilbage jeg kan huske, har der altid været tusind ting i vejen hvis jeg bad om hjælp og så er det jo ufedt at spørge.

Det er også OK - jeg er slet ikke så hårdt ramt som du var. Så længe jeg ikke belaster knæet sideværts, bøjer eller strækker det for meget, så mærker jeg intet. Og efter et par dage uden ændringer, er hævelsen faldet i løbet af i dag og kan begynde at se min knæskal :4thumbup:

Mens jeg sidder og skriver dette, er jeg lige blevet ringet op fra cykelklubben og bedt om at sende en status-mail rundt. På dagens træningstur var der to der kørte sammen og den ene beækkede kravebenet.

Der er vist dårligt karma over cyklerne i disse uger. Så også lige i OT at Kermit har fået et vrid i knæet :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Læste lige mailen med kravebenet. Utroligt som det står til med os cykelryttere. Kigger vi lidt bredere samtidig så lader det til at 2011 bare ikke er cykelrytternes år. Vi har allerede mistet Wouter Weylandts som døde på en nedkørsel. Mauricio Solér ligger så vidt jeg ved stadig i koma efter et styrt under årets Schweiz Rundt. På en træningstur med Ordrup for 2 måneders tid siden var der en der styrtede lige bag ved mig. Jannie styrtede under Sjælsø Rundt, jeg styrtede ugen efter, og du styrtede/blev kørt ned i sidste uge.

Nu er der så igen sket et styrt med det resultat at et kraveben er røget. Det er jo helt til hest selvom der jo ingen sammenhæng er.

Link to comment
Share on other sites

Læste lige mailen med kravebenet. Utroligt som det står til med os cykelryttere. Kigger vi lidt bredere samtidig så lader det til at 2011 bare ikke er cykelrytternes år. Vi har allerede mistet Wouter Weylandts som døde på en nedkørsel. Mauricio Solér ligger så vidt jeg ved stadig i koma efter et styrt under årets Schweiz Rundt. På en træningstur med Ordrup for 2 måneders tid siden var der en der styrtede lige bag ved mig. Jannie styrtede under Sjælsø Rundt, jeg styrtede ugen efter, og du styrtede/blev kørt ned i sidste uge.

Nu er der så igen sket et styrt med det resultat at et kraveben er røget. Det er jo helt til hest selvom der jo ingen sammenhæng er.

Lige præcis sådan et indlæg her kan godt få mig til at gentænke om det nu også er en god idé at gå i gang med at cykle. :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share