Forslunds log vol. II


Chris27
 Share

Recommended Posts

Dagens træning: lørdag 15/04-2006

Frivend + frivend fra hæng: 1x5x20 - 3x5x40 - 1x5x45 - 1x5x50

Skrå bænk (hul 5): 1x6x40 - 1x6x50 - 1x6x55 - 1x6x60 - 1x6x65 - 1x4x70 - 1x2x75(PR )

Dødløft: 1x5x70 -1x5x110 - 3x3x130 - 1x3x150 - 1x1x160

Military: 1x8x20 - 1x8x40 - 1x7x42,5 - 1x4x45 - 2x0x50( :nonono: )

Træning med Krebsen, da Batman endnu engang havde undskyldninger for at blive væk :nonono: . Men jeg var langt mere på toppen end i torsdags.

I frivend lavede jeg 1. og 5. rep som frivend og resten fra hæng, hvilket var langt mere skånsomt. Til gengæld er det lidt tungere fra hæng, hvor 50kg er halvtungt.

Krebsen havde hentet en skråbænk fra diskopumperrummet til at hvile sin gamle trætte krop på, så den huggede jeg til at træne noget skråbænk (omkring 25grader), som gik over al forventning, da jeg aldrig før har lavet over 70kg i skrå bænk. Det var langt bedre end bænken i torsdags.

Jeg skal også have gang i noget regelmæssigt dødløft igen. Min stil plejer at blive voldsomt kritiseret, så jeg har ikke været så motiveret for den. Men jeg fik vist krebsen om, at jeg ikke kan leve uden dødløft med min stil. Løftene gik bedre end ventet, da min trippel på 150kg ikke var vildt tung. Det var 160kg til gengæld :blink: , så jeg stoppede der. Mit bælte sad i øvrigt ret løst her, så livvidden er vist ikke så stor for tiden :smile:

I military var det skuffende, at jeg missede 50kg. De øvrige løft var ellers fornuftige nok (specielt 7x42,5kg var tilfredsstillende). Jeg skal have noget regelmæssighed i denne øvelse, så jeg starter nok på min Smolovvariant igen her med 50kg.

Træningen får 6/10 da den var god men ikke sluttede så godt endda.

Mandag skal jeg til påskefrokost, så det bliver højst lidt hjemmetræning inden torsdag.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: tirsdag 18/04-2006

Frivend: 1x5x20 - 2x5x40 - 1x5x50

Smal bænk: 1x8x20 - 1x8x50 - 3x8x70(PR )

Frontsquat: 1x5x50 - 1x5x60 - 1x5x65 - 1x5x70 - 1x1x80 (fail på 2.)

Military (Smolovagtig dag 1): 1x6x20 - 5x6x35

Da jeg ikke fik trænet i går pga påskefrokost, tog jeg en hurtig omgang solotræning i dag.

Jeg var lidt hæmmet af, at have ondt i r... efter at have cyklet 40km til og fra mine forældre i går, hvilket kunne mærkes lidt i frivend og frontsquat.

Bænken gik fint :smile: , som det kan ses med en god ny PR på 8x70. Første sæt var rimelig pænt, hvor de to andre var meget tæt på failure. Så mine triceps har det i hvert fald fint for tiden.

I frontsquat ville jeg egentlig ikke lave så meget men jeg endte med 80kg. Lidt frustrerende og underligt her, at jeg trods den store fokusering på øvelser r svagere end i efteråret, hvor jeg lavede 80kg.

Mit store svaghed er nok opspændet pga svage mavemuskler. Jeg har heller ikke trænet separat mavetræning i flere år. Jeg tænkte at når Krager og MASS ikke behøver at træne mave pga en masse squat, så virker det også for mig. Men det er vist noget vrøvl :cry:

I military startede jeg igen på Smolov, som jeg lavede i efteråret og var glad for. Dengang gik der kage i den efter første cyklus pga sygdom og skulderproblemer, men nu prøver jeg igen med 50kg som max. Jeg bør kun risikere failure på dag 12 (5x3x47,5). Dagens løft var faktisk halvtunge i de to første sæt, men resten var flyvende.

Træningen får 6/10 pga bænken.

Jeg trænede til et interview med BS Christiansen, hvilket egentligt var en del bedre end det popradio, som jeg plejer at høre.

Morgenvægten i går var 87,6kg (+0,7)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: torsdag 19/04-2006

Frivend: 1x5x20 - 2x5x40 - 1x3x50

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x5x65 - 2x5x70 - 1x5x75

Skrå DB bænk: 1x8x17 - 1x8x22 - 1x8x24,5 - 1x8x27

Squat: 1x5x50 - 1x3x70 - 3x3x75

Military (Smolovagtig dag 2): 1x5x20 - 5x5x37,5

Kabel-crunches: 1x12x30 - 3x12x35 - 1x10x40

Supersettet med:

Chinups: 4x3 - 1x5

Jeg har stadig påskeferie, så det blev en formiddagstræning i dag, noget af tiden med Batman JR.

7 øvelser er vist det meste, som jeg har lavet længe, men der var ikke noget specielt tungt ind imellem.

I DB bænk var min skulder øm, hvilket jeg også har bemærket for nylig, når jeg har lavet DB skulderpres hjemme, så jeg vil nok undgå håndvægtsøvelser de nærmeste uger.

Squatten kører dårligt for tiden, selvom jeg har trænet meget seriøst med den for nyligt, så det er lidt frustrerende, og der må jeg finde ud af noget. Måske Smolov 2 gange om ugen, så hveranden uge bliver let.

Crunches er en ny øvelse til maven, som nok trænger til noget specifik træning.

Træningen får 5/10

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: lørdag 22/04-2006

Frivend: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x50 (+3 opadstød)

Skrå bænk (hul 5): 1x6x40 - 1x6x55 - 2x6x60

Frontsquat: 1x5x40 - 1x5x50 - 1x5x60

Dødløft: 1x5x80 - 1x3x110 - 3x3x130

Rakpulls: 1x3x140 - 1x3x150 - 1x3x160 - 1x2x170

Dagens træning blev solo, da nisserne var fraværende. Der er ikke det store at sige om den. Den var ikke så struktureret, og styrken kunne være bedre.

Da min styrke for tiden er ret svingende (bortset fra squat, som bare er dårlig), har jeg taget Krebsens råd til mig, med skiftevis tunge og halvtunge uger. Jeg vil bruge noget Smolovagtigt, som jeg før har brugt (med succes i frontsquat), som med to ugentlige pas fint kan tilpasses min let-tung-struktur. Jeg har sat mine max til 87,5kg i bænk, 80kg i frontsquat og 50kg i military, hvor den i de to første nok er lidt under min reelle max.

Det vil så komme til at se ud som nedenstående.

Min Smolovvariant er fast på 5 sæt for ikke at brække halsen på 10sæt dage.

Min lørdag bør også være skiftevis tung og let og er lidt ac hoc, og så skal jeg også ordentlig i gang med dødløften igen.

Mandag:

Frivend

Smolov Bænk

Smolov Frontsquat

Smolov Military

Evt chinups+mave

Torsdag

Frivend

Smolov Bænk

Smolov Frontsquat

Smolov Military

Evt chinups+mave

Lørdag

Frivend

Skrå bænk:

Squat:

Smal Bænk:

Dødløft:

Evt chinups+mave

Så må jeg se, om det kan bruges til noget.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: mandag 24/04-2006

Hugvend:1x5x20 - 2x5x30 - 1x5x35 - 1x5x40 - 1x5x30

Bænk (Smolov dag 1): 1x6x20 - 1x6x50 - 5x6x62,5

Frontsquat (Smolov dag 1): 1x6x50 - 5x6x55

Military (Smolov dag 1): 1x6x20 - 5x6x35

Chinups 5x4

Biceps blaster:1x10x22,5 - 1x10x27,5

Det vrimlede med mennesker i dag med alle nisserne og Morten, samt et par diskopumpere.

Jeg begyndte på min Smolovversion i dag. Alle tre øvelser startede lidt tungt, men gik efter et par sæt fint, hvilket de også burde med den vægt. Frontsquatten har jeg været mest bekymret for, da mine squats for nyligt har kørt dårligt. Men med Krebsens coaching var stilen i hvert fald god og ryggen ret.

Sidst gik jeg ind i diskopumpernes hule med metal på anlægget. Det er egentligt ganske passende at træne til. Her blev det til noget chinups og Morten fik lokket mig til at prøve bicepsblasteren - den ultimative TVshop dims, men den er faktisk ganske god.

Træningen får 5/10

Morgenvægten søndag var 86,7kg (-0,9kg)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: torsdag 27/09-2006

Frivend fra hæng: 1x5x20 - 3x5x40

Bænk (dag 2): 1x5x20 - 1x5x50 - 5x5x65

Frontsquat (dag 2) : 1x5x50 - 5x5x60

Supersettet med:

Military (dag 2): 1x5x20 - 5x5x37,5

Chinups: 5x4

Krebsen var der i starten, resten var alene. Det var en hurtig træning, hvor vægtene føltes lettere end i mandags, hvilket er et godt tegn :smile:

Bænken var eksplosiv, så stangen fløj op, men det burde den også med den vægt.

Jeg supersettede frontsquat og military for at spare tid, de var også lette nok til det.

I frontsquatten går det vist fremad igen, men jeg fik også nogle teknikrettelser i mandags, som hjalp.

Træningen får 6/10

På lørdag er der ingen træning, da jeg skal til min brors bryllup :smile:

Jeg har ellers været aktiv i denne uge, og i tirsdags var jeg ude og løbe en tur på Amager Fælled, hvilket ellers ikke er sket mange gange. Men det var lidt fristende, når jeg kan sidde på altanen og se de andre løbe rundt.

Distance: 3,2km, Tid: 17,05min, Gns: 11,2km/t

I går spillede jeg en times basket, med 26km tilhørende cykeltur, så jeg har vist fået ugens motion nu.

Link to comment
Share on other sites

Hey Chrisssss, det er måggs (muggz) her, tænkte jeg lige ville kigge ind og se hvad det egentlig er du bedriver. Jeg må da sige jeg er rimeligt imponeret over dine dødløft generelt, specielt set i forhold til din styrke i de andre øvelser. Blev du irettesat af krebsen igår iøvrigt?? :tongue: :4thumbup:

ellrs good looking out dude, du har da fremgang generelt kan jeg se, hvis du har lyst vil jeg da meget gerne give et par tips til bl. a bænkpres, dersom du mener du kan få noget ud af det :smile:

Vh Mugfat.

Link to comment
Share on other sites

Hey Chrisssss, det er måggs (muggz) her, tænkte jeg lige ville kigge ind og se hvad det egentlig er du bedriver. Jeg må da sige jeg er rimeligt imponeret over dine dødløft generelt, specielt set i forhold til din styrke i de andre øvelser. Blev du irettesat af krebsen igår iøvrigt?? :tongue: :4thumbup:

ellrs good looking out dude, du har da fremgang generelt kan jeg se, hvis du har lyst vil jeg da meget gerne give et par tips til bl. a bænkpres, dersom du mener du kan få noget ud af det :smile:

Vh Mugfat.

Hej Muggz, ja det her er hvad jeg bedriver. Mange (inklusiv mig selv) har undret sig over, at jeg er så meget bedre i dødløft end alle andre øvelser.

Jeg blev ikke irettesat af krebsen i går, men jeg dødløftede jo heller ikke :tongue:

Jeg synes nu ikke selv, at jeg har meget fremgang for tiden. Men jeg håber at alle Krebsens ideer til min træning sammen med min nye træningsplan vil give noget fremgang.

Hvis vi dag træner samtidig, så må du meget gerne kigge på min bænkpres teknik, det forstår de ensporede vægtløftere sig jo ikke meget på :cool:

Men jeg håber, at du ind i mellem træner, når bla mig og Krebsen træner, vi er jo ikke så mange.

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg kommet hjem fra min brors bryllup :hippy: :4mewantfood: , som jeg har brugt weekenden på. Det var lidt stort :bigsmile:

Dagens træning 01/05-2006

Hugvend: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x45

Bænk (dag 3): 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x50 - 5x4x70

Frontsquat (dag 3): 1x5x50 - 5x4x62,5

Military (dag 3): 1x5x20 - 5x4x40

Chinups: 5x4

Biceps blaster: 1x10x26,7 - 1x10x29,2 - 1x7x31,7

Træningen var med Morten, da de gamle var fraværende, måske holdt de første maj eller noget.

Frontsquat var vist med fin teknik (jeg havde rundet ned fra 64kg for at holde progressionen til 67,5kg næste gang), men det er jo stadig ikke alverdens vægt.

Bænk og military led en del under en meget øm skulder, som jeg nok bør være lidt forsigtig med, men jeg kan normalt lave dobbelt så mange reps, som programmet sagde, så det var ikke kritisk med.

Jeg prøve kultdimsen armblaster igen, og den er vist slet ikke så dum til at lave sine curls helt strict.

Træningen får 4/10 , da min dumme skulder trak ned.

Der var ingen morgenvægt i går, da jeg ikke var hjemme. Men det er vist ikke faldet efter lørdagens bryllupsmadorgie.

Link to comment
Share on other sites

Jeg glemte helt at skrive sidst, at jeg havde vret ude at løbe igen fredag, hvilket blev til præcis samme tid på 17,05min for de 3,2km, havde ellers håbet på en lille fremgang.

I går løb jeg dem på 16,58min, hvilket er 7sek bedre :smile:

Dagens træning: torsdag 04/05-2006

Frivend: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x45

Bænkpres (dag 4): 1x5x20 - 1x3x60 - 5x3x75

Frontsquat: 1x5x50 - 1x3x67,5 - 1x3x75

Military: 1x5x20 - 2x5x40 - 1x8x40

Chinups: 4x4 - 1x5

Supersettet med

Benpres (ca rep): 1x10x60 - 1x10x65 - 1x10x70 - 1x10x75 - 1x10x80

Til dagens træning var jeg alene bortset den ældre af Kurterne, som gik kort efter. Men det er umotiverende at træne alene, og hvis det er normalt i fremtiden, overvejer jeg at finde et andet træningssted - måske mit gamle Hardwork, hvor min bror er startet.

Selvom jeg ikke mærkede noget til skulderen, føltes bænken tungere end ventet, og der var næppe de ekstra 5kg, som jeg skal løfte om to uger ifølge Smolov, så måske dropper jeg systemet. Min 8'er i military viste dog, at styrken egentlig ikke var så dårlig endda.

Frontsquat blev også noget rodet noget, hvor jeg ikke gad Smolov.

Jeg prøvede også benpresmaskinen, som var overraskende let, men jeg ved ikke, om jeg kan bruge den til noget.

Alt i alt en kaotisk træning, hvor jeg kunne konstatere, at jeg er ringe til at træne alene og til at træne et fast program. Så måske bør jeg bare løfte, hvad jeg lige gider på dagen og opgive programmer, som jeg aldrig får noget ud af (og åbenbart heller ikke har tålmodighed til :unhappy: ).

Træningen får 4/10

Til gengæld er det bloevet sommer :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

DJ> Jeg har før skrevet, at jeg ikke dur til meget stringente programmer. Problemet er bare, at jeg glemmer det igen. Jeg startede på Smolov fordi det passede fint med mine tunge og lette uger. Men det er meget mere motiverende at træne efter dagsformen, som jeg feks gjorde i dag. Så må jeg bare huske at have en let dag ind imellem.

I går løb jeg en tur på Fælleden, hvor jeg pressede mig lidt mere og skar et helt minut af min hidtil bedste tid, så jeg løb: e

distance 3,2km, tid 16min, gns 12km/t

hvilket er samme hastighed, som jeg løb 5km på i hæren (mit eneste officielle løb længere end en copertest). Udover, at det er hårdt at løbe for en nybegynder for mig er mib store problem, at mine lægge er helt smadrede bag efter.

Dagens træning: 06/05-2006

Frivend: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x45 - 1x5x50

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x5x65 - 1x8x70 - 1x5x75 - 1x4x80(SB)

Dødløft: 1x5x80 - 1x3x110 - 1x3x130 - 1x3x140 - 1x3x150 - 1x1x162,5(SB)

Skrå bænk (hul 2): 1x6x20 - 1x6x30 - 1x6x35 - 1x6x40 - 1x6x42,5 - 1x6x45 - 1x6x47,5 - 1x6x50(PR )

Jeg var alene til træning i dag og har overvejet at skifte træningsdage, hvis de andre alligevel aldrig dukker op. Ellers en fin træning.

Da jeg næppe i den nærmeste fremtid får nogle nye rekorder i de store øvelser, har jeg besluttet at skrive årsbedste (SB) på for at motivere mig selv lidt ekstra :cool:

I bænken var jeg en del bedre end jeg regnede med efter ugens dårlige træninger og 4x80 er årsbedste.

Jeg havde besluttet at afreagere lidt i dødløft, som jeg har forsømt på det seneste, og det gjorde jeg så. Min form er ret dårlig for tiden og både 150kg og 162,5kg var all-out løft. Jeg lavede ellers også 3x150kg for 3 uger siden, hvor Krebsen så det, og de ikke føltes særlig tunge. 162,5kg tror jeg er det meste i år :cry: , men det kan man vel gøre noget ved.

Men selvom vægtene ikke var imponerende, var det fedt at løfte sig ud i dødløft :devil: .

Skrå bænken havde jeg ikke prøvet før i den vinkel (ca 55grader som var halvvejs skulderpres), og som det ses kendte jeg ikke helt min styrke i øvelsen. Men øvelsen var god, og skal helt sikkert prøves igen.

Træningen får 6/10 og havde fået lidt mere, hvis jeg havde været lidt stærkere i dødløft.

Jeg kunne mærke min skulder undervejs, selvom det ikke gik udover mine løft - måske tilføjer jeg lidt hjemme-rotatorcufføvelser.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: mandag 08/05-2006

Frivend: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x45 - 1x5x50

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x70

Frontsquat: 1x5x50 - 3x5x60

Skrå bænk(hul 3): 1x6x20 - 1x6x40 - 1x6x45 - 1x6x50(PR ) - 1x5x55(PR )

Chinups: 5x5

Jeg havde overvejet at træne tirsdag, men jeg hørte en stor fugl synge om, at nisserne var tilbage i dag, så jeg fik lavet en hurtig træning.

Krebsen synes, at det går fremad med frivend, og den føltes også fornuftig i dag, selvom et par af reps'ne på 50kg var lidt tunge.

Frontsquat blev lavet i superpæn stil, men var så til gengæld tunge, selvom det var sølle 60kg.

Skråbænken var en ny vinkel (og derfor nogle ret billige PR :cool: ), som nok var ca 45 grader.

I chinups tog jeg en ekstra rep, men til gengæld skulle jeg kæmpe for 5. rep i de sidste to sæt, men den tynde glatte stang hjælper heller ikke, da jeg selv i roligste stil spilder en masse kræfter ved at svinge som et pendul.

Træningen får 5/10.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: torsdag 11/05-2006

Frivend: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x45 - 1x5x50 - 1x4x60

Eksplosiv paused bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x65 - 1x6x75(SB)

Squat: 1x5x50 - 1x5x60 - 1x5x65 - 1x5x70 - 1x2x75 :blink: - 1x5x75

Skrå bænk(hul 3): 1x5x20 - 1x5x37,5 - 1x5x42,5 - 1x5x47,5 - 1x6x52,5(PR ) - 1x3x57,5(PR )

Chinups: 5x5

Biceps blaster: 1x10x23,7 - 1x10x28,7 - 1x7x31,2

Jeg fik trænet med Krebsen og Morten trods det fine solskinsvejr :cool: .

I frivend prøvede jeg 60kg for første gang længe og var usikker på, om jeg kunne lave en, men jeg kunne lave mange flere og det er PR med korrekt teknik, så det går måske ok her.

Eksplosiv og paused bænk dækker nok to af mine svagheder, så den vil jeg prøve at få med igen. Den var dog ikke supereksplosiv. Sidste sæt var bare almindelig bænk.

Squat føltes ikke specielt godt, men jeg fik ellers ros for min squatteknik . I det ene sæt kom jeg for langt ned og fik kun 2, så kan jeg lære at koncentrere mig.

I skrå bænk fik jeg to billige rekorder, da jeg tidligere har lavet 6x50 og 5x55, som det bedste. Jeg startede lidt for langt nede, da jeg huskede fokert med hullet.

God stemning i hulen og godt vejr, så træningen får 6/10.

Morgenvægten i søndags var i øvrigt 87,7kg.

I går vandt jeg alle tre kampe til basket havde 26km transportcykling, så der fik jeg også rørt mig lidt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Morten,godt at se at der sker lidt med træningen! :4thumbup:

Læste i en anden tråd at du er interesseret i NBA, det er jo herligt, jeg har fulgt med i NBA siden the 1991-92 season, så det er jo kun godt at møde artsfæller. Du skriver at du spiller basket, hvor gør du det henne?

Muggz.

Link to comment
Share on other sites

Hey Morten,godt at se at der sker lidt med træningen! :4thumbup:

Læste i en anden tråd at du er interesseret i NBA, det er jo herligt, jeg har fulgt med i NBA siden the 1991-92 season, så det er jo kun godt at møde artsfæller. Du skriver at du spiller basket, hvor gør du det henne?

Muggz.

Hej Muggz. Næh jeg hedder ikke Morten, jeg troede at min nickname afslørede det :tongue: .

Jeg er totalt NBA nørd og har fulgt med siden 1987, kan alle spillernes stats og har de seneste år været med i et ret omfattende NBA fantasy managerspil på ESPN.

Mit eget basketspil er ikke det store. Vi er en lille flok, som prøver at mødes hver onsdag til noget basket i en hal (i år på Lundehusskolen i Emdrup). Vi er ikke med i nogen turnering, så vi spiller bare for sjov. Vi har dog haft lidt problemer med fremmødet i år, så vi har måttet aflyse nogle gange.

Hvis du er interesseret i at spille lidt hyggebasket, så bare sig til, for vi har plads til flere spillere, og niveauet er ikke vildt højt (vores sæson slutter dog snart, da haltiderne følger skoleåret).

Link to comment
Share on other sites

Siden 1987??!! shiaaat, det er sgu lang tid, jeg er rimeligt nørdet selv, men nok ikke i hel samme grad, dog er min nørdede beskæftigelse med NBA-ligaen blevet kraftigt hindret i de seneste (for ikke at sige mange) år, af at jeg overhovedet ikke har haft mulighed for at se nogle kampe eller action-relays. Det gør det alt andet lige lidt sværere at være helt up to date, da jeg hurtigt begynder at kede mig ved bare at sidde og tæve statestikker på nba.com.. vil hellere have så´en lidt hands on experience, hvis du forstår. Er dog ked af at Mutombo oversteg Mark Eaton i år på all time total blocks listen, nu vi snakker nørderi. Jeg var helt tosset med Mark Eaton da jeg selv spillede i klub i starten af 90´erne.

Med hensyn til hygge basket, så lyder det tiltrækkende, men jeg har dog ikke tid lige nu, må jeg desværre indrømme, men skal nok give lyd fra mig hvis jeg er helt game lige pludselig.

Link to comment
Share on other sites

Muggz> jeg går ud fra, at du har skrevet under på NBA til tv2 Zulu, for jeg savner også noget NBA i tv.

Jeg begyndte at følge med i basket, da min storebror begyndte at spille i den bedste række for BMS i 1987, så begyndte jeg også at følge med i NBA, selvom det var svært at følge med dengang (på Hovedbanegården kunne man købe USA Today, hvor der var NBA-statistikker).

Dagens træning: lørdag 13/05-2006

Frivend: 1x5x20 - 3x5x40 - 1x5x45

Supersetted med:

Eksplosiv paused bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x65

Goodmornings: 1x8x40 - 1x8x45 - 1x8x50 - 1x8x55 - 1x8x60

Skråbænk (hul 1): 1x6x20 - 1x6x30 - 1x6x35 - 1x6x40 - 1x6x45(PR ) - 1x5x50 (PR )

Supersetted med:

Dødløft: 1x5x80 - 1x3x110 - 3x3x130

Mig og Krebsen havde fået besøg af Incognito til dagens træning :smile: .

Da jeg skulle i ZOO med min bror og hans familie, skulle jeg skynde mig, så der blev supersetted en del. Mit tempo holdt dog ikke hele vejen :blush:

Frivend kørte teknisk fint i dag, men jeg nåede ingen tunge sæt i dag. Den blev supersetted med bænk, som var lidt mere eksplosiv end sidst.

Jeg prøvede også goodmornings i dag i erkendelse af, at jeg har en svaghed her, som specielt squat lider under. Den er lidt akavet, men jeg bør holde fat i den.

Skråbænk var næsten skulderpres med en vinkel på 20-30 grader, så jeg klarede mig over forventning her, da det kun er en rep mindre, end jeg har fået fra hul 2.

Den blev supersetted med dødløft, hvor jeg bare kørte let, som jeg vil gøre hver anden uge.

Træningen får 6/10, da det gik fint, uden at der var noget vildt godt.

Derefter tog jeg i ZOO, hvor jeg lige er kommet hjem fra.

Jeg var også aktiv i går, hvor jeg løb 3,92km på 21,05min (Gns 11,2km/t). En glimrende tur, hvor jeg ikke var træt bagefter og for første gang ikke fik ondt i læggen, selvom det var min længste og ikke langsommeste tur.. så måske kan jeg ligefrem vænne mig til at løbe.

Jeg cyklede også 11km ud gennem Kalvebod Fælled og gik 11km hjem.. da jeg punkterede ved Kongelunden, men ikke det værste sted at trække cyklen med dejlig natur med rådyr :smile:

Link to comment
Share on other sites

Muggz> jeg går ud fra, at du har skrevet under på NBA til tv2 Zulu, for jeg savner også noget NBA i tv.

Jeg begyndte at følge med i basket, da min storebror begyndte at spille i den bedste række for BMS i 1987, så begyndte jeg også at følge med i NBA, selvom det var svært at følge med dengang (på Hovedbanegården kunne man købe USA Today, hvor der var NBA-statistikker).

Selvfølgelig har jeg skrevet under på TV2 Zulu, kan man andet? :superman:

Hæ, grineren, jeg spillede selv ca. 1 1/2 år i BMS i sin tid.

Usa tosay, sejt, jeg tror jeg begyndte at samle på nba hoops-kort i 1991, der fik jeg min knowledge fra.

Link to comment
Share on other sites

Muggz> jeg går ud fra, at du har skrevet under på NBA til tv2 Zulu, for jeg savner også noget NBA i tv.

Jeg begyndte at følge med i basket, da min storebror begyndte at spille i den bedste række for BMS i 1987, så begyndte jeg også at følge med i NBA, selvom det var svært at følge med dengang (på Hovedbanegården kunne man købe USA Today, hvor der var NBA-statistikker).

Selvfølgelig har jeg skrevet under på TV2 Zulu, kan man andet? :superman:

Hæ, grineren, jeg spillede selv ca. 1 1/2 år i BMS i sin tid.

Usa tosay, sejt, jeg tror jeg begyndte at samle på nba hoops-kort i 1991, der fik jeg min knowledge fra.

Hvis du har spillet i BMS, så burde du næsten kunne huske min bror Kenneth Nielsen, som spillede på førsteholdet i mange år. Jeg spillede selv lidt på nogle sekundahold omkring 1990.

Edited by Chris27
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: 15/05-2006

Frivend: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x45 - 1x5x50

Eksplosiv paused bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x65

Frontsquat: 1x5x50 - 1x5x60 - 1x5x65

Skrå bænk (hul 5): 1x6x40 - 1x6x50 - 1x6x55 - 1x6x60

Goodmornings: 1x8x40 - 1x8x45 - 1x8x50

Jeg trænede alene i dag bortset fra Kurt, som var der i starten, det er ikke helt optimalt.

Der er heller ikke det store at sige ellers. Mine goodmornings fra i lørdags gav solide DOMS, hvilket tyder på, at jeg har manglet at træne baglår, så den bør jeg nok beholde. I dag blev det dog kun til tre sæt, da jeg skulle nå til cykelhandleren. Min skulder er vist heller ikke udpræget glad for den (den har været øm de seneste uger uden, at det har betydet noget styrkemæssigt).

Træningen får 4/10 for den jævne og lidt for rutineprægede præstation.

I går løb jeg min rute på 3,16km (i følge I forms rutemåler) på 16.50min, trods mine ømme baglår.

Jeg cyklede også 38km hjem til mine forældre (og flæskesteg og islagkage :4mewantfood: ), hvoraf halvdelen var i totalt undskabsfuld modvind.

Morgenvægten søndag var 86,9kg (-0,8kg)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: torsdag 18/05-2006

Frivend: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x45 - 1x5x50

Paused eksplosiv bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 4x3x65

Squat: 1x6x50 - 1x6x60 - 3x6x70

Board pres (ca 7cm): 1x3x65 - 1x3x75 - 1x1x80 - 1x1x85 - 1x1x87,5

Rackpulls fra knæ: 1x5x80 - 1x3x120 - 1x3x140 - 1x3x150 - 1x3x160 - 1x1x170

Jeg snakkede med Krebsen inden træning og Lars efter træning men selve træningen var solo :dry:

Frivend går vist rimeligt for tiden, men de seneste gange har jeg manglet feedback på teknikken.

Squatten virkede fornuftig i dag og var ikke så tung, jeg er dog ikke sikker på dybden. Men jeg kan godt smide mere på næste gang.

Så prøvede jeg boardpres, som alle skamroser. Det var lidt intermistisk og ustabilt med en stor træplade, og uden spotter var der grænser for hvor modig jeg kunne være. 87,5kg var tungt så tungt, at jeg ikke turde gå højere.

Rackpulls gik fint, da det var fra mit svageste punkt, hvor jeg plejer at være svagere end fra gulv og 170kg ikke var all-out, så det tyder på at det går den rette vej igen i dødløft.

Træningen får 6/10 , da den var udmærket, og jeg ikke mærkede noget til min skulder.

I går fik jeg også spillet basket med tilhørende cykeltur til Emrup, så jeg har været ganske aktiv den sidste uge :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: 20/05-2006

Frivend fra hæng: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x45

Eksplosiv paused bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x65

Bænk: 1x3x75 - 1x6x80(SB) :4thumbup: - 1x3x85(SB) :smile:

Dødløft: 1x5x40 - 1x5x80 - 1x3x110 - 1x3x130 - 1x1x140 - 1x1x150 - 1x1x165(SB)

Chinups: 3x5

Solotræning i dag. Det startede ikke specielt godt, da jeg med det samme blev ret øm i frivend. Tilsyneladende sad torsdagens rackpulls mere i kroppen end jeg regnede med. Derfor forventede jeg ikke at kunne squatte og dødløfte i dag, hvor jeg ellers havde planlagt tungt dødløft.

Det gik ellers fornuftigt, men jeg holdt mig til singler. De 165kg føltes lidt anelse lettere end mine 162,5kg, som var all-out.. til gengæld blev jeg lidt svimmel :crazy: . Men det er en billig SB, når jeg onkring jul lavede 1x180 og 3x160. Der er jeg forhåbentlig snart tilbage, når jeg nu har fået lidt regelmæssighed i dødløften igen.

Bænken gik supergodt. Jeg havde tænkt mig at prøve 3x82,5kg i dag, men 75kg fløj op, så jeg håbede i stedet på 5x80 men det gik endnu bedre. Både 80kg og 85kg var tangering af oldgamle reprekorder. De var lidt grindede men nogenlunde sikre. Jeg overvejede også at lave en single på 90kg, men det bliver en anden gang.

Så det ser ud til at min eksplosive bænk hjælper, den bliver også en smule mere eksplosiv for hver gang (omend jeg ikke er udpræget eksplosiv). Min bænktræning for tiden minder egentligt også lidt om det WSB bænk, som jeg prøvede i efteråret.

Træningen får 8/10, da det var min bedste bænkprestræning siden 2004.

I går var jeg ude og løbe på Fælleden: 3,60km på 18,45min (gns 11,7km/t)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share