Motionisters doping skal stoppes


cookie_sq
 Share

Recommended Posts

For mig at se er det temmelig langt ude, at det er de mennesker der rent faktsik har slæbt deres corpus ned i et motionscenter for at gøre noget godt for deres helbred, der skal påtvinges test og kontrol. Hvis man så ser en smule for veltrænet ud - jamen skal ADD ha' din urin

Jeg har svært ved at acceptere at det skal "gå ud over" de mennesker som har taget et initiativ til at gøre noget fornuftigt, fordi der blandt dem er nogle som bruger ulovlige stoffer.

Spørgsmålet er om du syntes at brugen af de ulovlige stoffer er et problem?

Hvis du mener det er et problem, nytter det ikke noget, ikke at ville være det mindste behjælpelig med at reducere problemet.

ligesom du må acceptere at blive hevet til undersøgelse for narko i lufthavnen, hvis du besøger et land hvor dette udgør et problem.

Må du acceptere det i et motionscenter, i og med det er et sted hvor der er problemer med doping.

Og helt ærligt, en lille tissetår i ny og næ... hvor svært kan det være.....??

I mindre, kontrollerede mængder er AS et lægemiddel der indtages af ældre og andre udsatte grupper

Det er ganske rigtigt at de psykiske konsekvenser kan være belastende, da det kan være svært at holde sig til de små doser, hvis det er hurtige resultater man vil have (og jo - det er jo det de fleste motionister bruger det til). Men det er jo ikke lægemidlets skyld at man bruger for store doser - lidt ligesom sovepiller!!! :sleeping: I for store doser er de, som bekendt, også livsfarlige.

Det er jo rigtigt, at mange gamle buildere og diskos kastere og andet godtfolk er faldet om af nyresvigt, hjertestop o.a. MEN det var pga langvarigt overforbrug! Vigtig pointe.

Først og fremmest er det vist kun få steder at AS bruges, eller har været brugt på forsøgsbasis, til gamle svage/syge mennesker, ihvertfald ikke i danmark.

Og nej det er ikke ikke "lægemidlets" skyld at det bruges i for store doser!

Det er brugerens skyld.

Og for alle andre end syge gamle mennesker, er selv den mindst tænkelige dosis, for stor...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er vel ikke alene et spørgsmål om i hvor høj grad det belaster sundhedssektoren.

Det er vel også kun en lille gruppe der er narkomaner, skulle det så være grund til ikke at gøre noget ved problemet.

En af grundene til man slår ned på problemet er vel også for at sørge for at denne gruppe bliver ved med at være lille....!

(.....Utroligt at jeg skulle sidde her og forsvare Brian Mikkelsen......)

Narkopolitikken er i mine øjne blot endnu et eksempel på at man via forbud, prøver at løse komplicerede sociale problemer. Hvis man virkelig ville hjælpe narkomanerne, så burde man nok satse lidt mere på forebyggende arbejde i socialt belastede hjem samt give dem mulighed for at leve anstændigt med deres misbrug. 50 års narkopolitik har jo stadig ikke løst problemet, hverken mht. tilgængelighed af stoffer eller med antallet af narkomaner.

Hvis jeg i løbet af 50 år ikke havde opnået resultater med min træning, så ville jeg sq kraftigt overveje en anden strategi. :w00t:

Min pointe er stadig, ville pengene man vil bruge på at jagte nogle få AAS brugere ikke være givet bedre ud på andre tiltag, som i højere grad vil kunne fremme sundheden i befolkningen og give dem mere viden??

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest er det vist kun få steder at AS bruges, eller har været brugt på forsøgsbasis, til gamle svage/syge mennesker, ihvertfald ikke i danmark.

Vil blot informere dig om, at du lige på dette område er fuldstændig ved siden af. Nu har jeg, grundet tragiske omstændigheder, fået dette alt for tæt ind på livet. AS (i dette tilfælde væksthormon) anvendes i vid udstrækning af det danske sundhedsvæsen. Og har været det gennem meget lang tid.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Vil blot informere dig om, at du lige på dette område er fuldstændig ved siden af. Nu har jeg, grundet tragiske omstændigheder, fået dette alt for tæt ind på livet. AS (i dette tilfælde væksthormon) anvendes i vid udstrækning af det danske sundhedsvæsen. Og har været det gennem meget lang tid.

Tør man spørge om hvad baggrunden er for at der ordineres væksthormon?

M.v.h.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Indikationer

Væksthormonmangel samt visse andre tilfælde af væksthæmning.

Se endvidere somatropin (væksthormon).

Bemærk: Behandling med væksthormon bør indledes på en sygehusafdeling, der har særlig erfaring inden for dette område.

Doseringsforslag

Dosis er individuel og bør gives om aftenen.

Væksthormonmangel hos børn. 25-35 mikrogram/kg legemsvægt/døgn s.c., svarende til 0,7-1 mg/m2 legemsoverflade/døgn.

Turners syndrom og kronisk nyresygdom. 50 mikrogram/kg legemsvægt/døgn s.c., svarende til 1,4 mg/m2 legemsoverflade/døgn.

Kronisk nyresygdom. 50 mikrogram/kg legemsvægt/døgn s.c., svarende til 1,4 mg/m2 legemsoverflade/døgn.

Prader-Willis syndrom. 35 mikrogram/kg legemsvægt/døgn s.c. svarende til 1 mg/m2 legemsoverflade/døgn.

Vækstforstyrrelse hos børn, som er født små i forhold til deres gestationsalder og uden spontan vækstforøgelse ved 4-års-alderen eller senere. Sædvanligvis 35 mikrogram/kg/døgn eller 1 mg/m2 /døgn.

Væksthormonmangel hos voksne. Initialt 0,15-0,3 mg/døgn s.c. Dosis øges gradvis til sædvanligvis maksimalt 1 mg/døgn, baseret på klinisk respons og serum IGF-I-koncentrationen.

Bemærk: Der bør skiftes indstiksted for at undgå lipoatrofi.

Injektionsvæsken er beregnet til anvendelse i NordiPen, som gratis kan rekvireres hos firmaet.

Holdbarhed: Efter anbrud er injektionsvæske 5 mg og 10 mg holdbare i 3 uger ved højst 25°C (alternativt i 4 uger ved 2-8°C) - og 15 mg er holdbare i 4 uger ved 2-8°C.

Den med kronisk nyresygdom er vist ikke voldsomt almindelig i klinisk praksis. Jeg vil næsten tro at hyppigste indikation er Idiopathic Short Stature (ISS) og supplementering til folk med hypofysesygdomme. Jeg ved ikke om jeg ville kalde det vid udstrækning...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share