motivation


DiabloRex
 Share

Recommended Posts

Nogen der har nogen råd eller tips til at holde motivationen gående? Jeg forsøgte mig engang med en søgning her på MOL, men det kom der ikke meget ud af.

Jeg har nogen problemer med at holde motivation, det er ved at være grelt da jeg ikke har været ude (eller inde for den sags skyld) siden 3. juni. Jeg startede en gang i maj.

Jeg har indtil videre skiftet mellem inliners og løb. Men som sagt så kniber det lidt med motivation, specielt i det her pis vejr vi har i øjeblikket ;)

Det skal så også lige siges at jeg har haft travlt med at læse til eksamen, men når jeg tænker tilbage på tidligere situationer så er mangel på motivation der er fællesnævner.

Denne her gang har jeg lavet et excel ark med tiderne fra 17maj (jeg trænede en uge eller to før, jeg begyndte at holde regnskab)

Jeg har tænkt på at købe et pulsur, men med min økonomi så er den fandens masse penge for noget der måske kun bliver brugt i et par uger.

Link to comment
Share on other sites

Hm motivation motivation.....

tror du ikke det er ret individuelt hvad der motiverer én?

Min motivation er i øjeblikket rigtig kedelig at få smækket i hovedet når man mangler den, for jeg gør det fordi jeg har lyst! (tarveligt jeg ved det)

Siden du har skrevet i dette forum går jeg ud fra at dit mål er vægttab. Kunne motivationen så ikke være tanken om din smækre nye krop i et par badebukser til næste sommer? Eller at du sparer en vældigt masse busbiletter og benzin fordi du cykler rundt til alting? (måske kunne du oven i købet putte i sparegrisen til det pulsur du gerne vil have). Det kan da i øvrigt lige tilføjes at motion er rigtigt godt når man læser til eksamen. At starte dagen med en løbetur (jeg er løbegal bær over) giver frisk luft til hjernen så du tænker bedre.

Generelt var det også motivation for mig at skrive mine mål ned og fryde mig når jeg opnåede dem. Og planer for din træning, så får du nemlig problemer hvis du srpinger over hvilket kan være motivation i sig selv at slippe for at lave planen om.

En gammel klassefest eller familiefest el. lgn. kan også være motiverende: "jeg vil bare se godt ud for min barndomskæreste"

Håber der var lidt du kunne bruge, men ellers vil jeg da godt opfordre alle til at skrive deres egen personlige motivation.... det kan da være sjovt at høre hvad der har sat folk i gang

Link to comment
Share on other sites

Hhhm.. kender godt problemet. Jeg er også inde i en periode, hvor jeg ikke gider at tage afsted, og når jeg først er kommet derhen, har jeg bare lyst til at vende om igen... :(

Meeen, når jeg først er begyndt træne, og mærker sveden mens yder mit bedste, ja så er jeg ikke til at stoppe igen :P Kender du ikke selv den følelse at det er fedt at få brugt kroppen, og mærke sveden piske ned af een?? :blink:

Det er med til at holde min motivation oppe, og så er en pause i eksamenslæsningen jo heller ikke ligefrem en faktorer, der burde mindske motivationen eller hvad...... ??

Link to comment
Share on other sites

Motivation? Det kommer helt af sig selv i øjeblikket, blandt andet fordi der er fremgang hver gang jeg styrketræner. Alle styrketræningspas bliver logført, så jeg kan følge den. Vægten stiger også som jeg vil have den til.

Anderledes ligger det med løb (som jeg næsten bliver nødt til - idet der er et løbekrav på min uddannelse). For det første synes jeg det er kedeligt, og jeg fyldes af selvmedlidenhed hver gang. Iøvrigt passer det skidt med min styrketræning, så det er KUN fordi jeg skal, at jeg gør det. Det er flot hvis jeg kan tage mig sammen en gang om ugen, men det batter jo ikke rigtig... Jeg får nok ballade når vi skal have test næste gang, men så kan jeg jo altid lige tage en 60-80 gentagelser med 30 kg i bænkpres (vi skal kunne tage mindst 10 reps med den vægt :P ). Så håber jeg de glemmer min tilbagegang i løb.

Pointen er: JEG GIDER IKKE AT LØBE! Selv ikke et uddannelseskrav om at bevare niveauet kan få mig afsted. Gode undskyldninger har jeg nok af :angelgrin:

Jeg ved ikke om jeg synes en pulsmåler hjælper mig lidt. De tre uger (læs: gange) jeg har brugt den, har der ikke været fremgang på den. Det burde motivere mig til at løbe lidt oftere. Men selvom pulsmålingen ligner sig selv fra gang til gang, kan jeg mærke at jeg har nemmere ved at flytte mig selv alligevel. Mærkeligt ikke? Ud fra dette ville jeg ikke købe en pulsmåler hvis det var småt med penge.

Jeg synes, man skal holde sige til sportsgrene man har lyst til og som er sjovt. Er det blevet for kedeligt med grundtræning (løb, vægttræning, svømning etc.), så er en holdsport måske sagen? Mange får mere ud af det, fordi man presser sig selv for holdets skyld, eller i iver over spillet glemmer hvor forpustet man er. Ellers fx. orienteringsløb, hvis man absolut skal løbe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share